Last news in Fakti

1 Март, 2016 15:40 15 263 10

Prius от Volkswagen

  • volkswagen-
  • vw-
  • xl3-
  • xl1-
  • golf-
  • jetta-
  • hybrid-
  • хибрид-
  • toyota-
  • prius

След години твърдоглаво отричане на хибридните технологии Volkswagen е на път да преглътне недалновидността си и да поеме по пътя на Toyota. Във Волфсбург разработват конкурент на пионера в комбинираното задвижване Prius близо две десетилетия след появата на японския оригинал.    

Немският хибрид ще се появи на пазара през 2018 г. Срокът изглежда крайно недостатъчен за проект с толкова технически предизвикателства, но във VW са притиснати до стената от резила с дизеловите двигатели, а и не започват от бял лист.

За основа на бъдещия германски Prius ще послужи представеният преди три години XL1. С разход от едва 0.9 литра на 100 км дизел-електрическият хибрид бе признат за най-икономичната серийна кола в света. С тираж от едва 250 екземпляра обаче, всеки от които на безочливата цена от €111 000, моделът бе по-скоро самохвалство в стила на Veyron, отколкото грижа за околната среда и портфейла на собственика.

XL3, както според слухове ще се казва хибридният Volkswagen, ще струва далеч по-съвместимите със здравия разум €30 000 (в Германия цените на Pruis започват от €28 150). Почти четирикратната редукция в цената в сравнение с XL1 обаче ще бъде заплатена с пълен отказ от въглеродните нишки и три пъти по-висок разход.

В технически план XL3 ще бъде частично базиран на Golf GTE и ще комбинира 1.4-литров бензинов двигател с около 140 к.с., електромотор с 35 коня и малка батерия. Volkswagen вече предлага автомобил с подобни параметри в лицето на Jetta Hybrid със 170 к.с. Новият хибрид обаче ще има напълно различен дизайн, за да се подчертае "футуристичният" характер на силовата установка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123456

    1 1 Отговор
    Добре се е получила комбинацията на двата във Фотошоп.
  • 2 гост

    1 0 Отговор
    Ето ви убиец на ДВГ-та , 4Х4 , 5 сек. до сто , над 1000 км пробег , практически вечна батерия без вредни вещества и пълно презареждане под 5 минути , разход 11 квч на 100 км / 1,1 лева на нощна тарифа/
    https://www.youtube.com/watch?v=t5Ic8XI3GlM

    Коментиран от #3

  • 3 Голфър

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Не вярвам на такива писания. Възможно е, но аз не вярвам.
    А и с това 3-ма човека могат ли да пътуват спокойно(или двама с по-голям куфар)?
    Към статията: Концерна ФВ от повече от десетилетие не се грижи особенно за "портфейла на собственика" така, както беше 92-96 година. От тогава не само за ФВ, а всички тръгнаха по тази линията: купи-употреби-хвърли.
    Останаха само високите цени на китайско качество. Това е европейската индустрия днес.

    Коментиран от #8

  • 4 ваг абонт

    0 0 Отговор
    Производството електрички леееко се е забавило, но сега се доставят и набират работници лично по покана на канцлера Меркел от Сирия, Афганистан, Пакистан и всякаква друга сган. Предстои обучение и после на поточните лини да сглобяват коли за всички фенове на качеството на ВАГ - марките.
  • 5 опсмопсус от рударци

    1 1 Отговор
    Браво бе ваг, различен дизайн, това е невъзможно, някой ще бъде уволнен, различен кенеф, не е кенеф.
    "Във Волфсбург разработват конкурент на пионера в комбинираното задвижване Prius близо две десетилетия след появата на японския оригинал."

    20г. разработки, това примати ли го разработват, вместо да купят готова технология, като бмв от Тойота!
  • 6 гост

    0 1 Отговор
    Да не бързат, имат време. Японците вече пуснаха серийно водородната си кола, а водородните са доста по-напред от чисто електрическите като развитие и практичност.
    Те нали си правят хибрид, ГТЕ, който не може да мине и 20км в реалнни условия само на ток, а чисто електрическо возило, което да е добро - нямат. Просто са много назад и като дизайн и като техника, само че убеждават хората, че малко по-добрата пластмаса, макар и скучна, си струва двойната цена.
    Отворете немските форуми да видите ФВ и Ауди какви ситуации правят на ползвателите си, на коли под 50х.км. при това.

    Коментиран от #9

  • 7 гост

    0 0 Отговор
    Това за водорода от Лукойл ли ти го издиктуваха или сам го измисли . Особено за практичността , пък за развитието да не говорим . За твое съжаление хората отдавна сметнаха , че водородните клетки са поне с 30% по-неефективни , 3 пъти по-сложни и съответно ненадеждни и горе долу толкова по-скъпи от захранване с батерии , да не говорим за трудностите за съхранение на водорода в колата и скъпата инфраструктура за зареждане . Та ако си защитник на монополите , не се крий с измислици
  • 8 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Голфър":

    Ако не забеляза колата е с регистрационен номер , тоест за свободно движение по обществени пътища и тази година за втори път е на автосалона в Женева и има всички сертификати за масово производство . Просто инвеститорите още решават къде ще бъде завода за производство, а има и доста по-голям и сериозен модел , можеш да разгледаш на сайта на фирмата
  • 9 Спиро

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Кой точно модел на японска марка е на пазара в серийно производство и се движи на водород?

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Спиро":

    Тойота Мърей и Хонда Кларити , а и Хюндай скоро ще имат , но продажбите извън Япония са дребни , това и "хибридите" са последните опити на "старите" производители да отложат електромобилите и да запазят монопола в авточастите и горивата