След години твърдоглаво отричане на хибридните технологии Volkswagen е на път да преглътне недалновидността си и да поеме по пътя на Toyota. Във Волфсбург разработват конкурент на пионера в комбинираното задвижване Prius близо две десетилетия след появата на японския оригинал.
Немският хибрид ще се появи на пазара през 2018 г. Срокът изглежда крайно недостатъчен за проект с толкова технически предизвикателства, но във VW са притиснати до стената от резила с дизеловите двигатели, а и не започват от бял лист.
За основа на бъдещия германски Prius ще послужи представеният преди три години XL1. С разход от едва 0.9 литра на 100 км дизел-електрическият хибрид бе признат за най-икономичната серийна кола в света. С тираж от едва 250 екземпляра обаче, всеки от които на безочливата цена от €111 000, моделът бе по-скоро самохвалство в стила на Veyron, отколкото грижа за околната среда и портфейла на собственика.
XL3, както според слухове ще се казва хибридният Volkswagen, ще струва далеч по-съвместимите със здравия разум €30 000 (в Германия цените на Pruis започват от €28 150). Почти четирикратната редукция в цената в сравнение с XL1 обаче ще бъде заплатена с пълен отказ от въглеродните нишки и три пъти по-висок разход.
В технически план XL3 ще бъде частично базиран на Golf GTE и ще комбинира 1.4-литров бензинов двигател с около 140 к.с., електромотор с 35 коня и малка батерия. Volkswagen вече предлага автомобил с подобни параметри в лицето на Jetta Hybrid със 170 к.с. Новият хибрид обаче ще има напълно различен дизайн, за да се подчертае "футуристичният" характер на силовата установка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123456
16:27 01.03.2016
2 гост
https://www.youtube.com/watch?v=t5Ic8XI3GlM
Коментиран от #3
20:19 01.03.2016
3 Голфър
До коментар #2 от "гост":
Не вярвам на такива писания. Възможно е, но аз не вярвам.А и с това 3-ма човека могат ли да пътуват спокойно(или двама с по-голям куфар)?
Към статията: Концерна ФВ от повече от десетилетие не се грижи особенно за "портфейла на собственика" така, както беше 92-96 година. От тогава не само за ФВ, а всички тръгнаха по тази линията: купи-употреби-хвърли.
Останаха само високите цени на китайско качество. Това е европейската индустрия днес.
Коментиран от #8
21:12 01.03.2016
4 ваг абонт
23:24 01.03.2016
5 опсмопсус от рударци
"Във Волфсбург разработват конкурент на пионера в комбинираното задвижване Prius близо две десетилетия след появата на японския оригинал."
20г. разработки, това примати ли го разработват, вместо да купят готова технология, като бмв от Тойота!
23:46 01.03.2016
6 гост
Те нали си правят хибрид, ГТЕ, който не може да мине и 20км в реалнни условия само на ток, а чисто електрическо возило, което да е добро - нямат. Просто са много назад и като дизайн и като техника, само че убеждават хората, че малко по-добрата пластмаса, макар и скучна, си струва двойната цена.
Отворете немските форуми да видите ФВ и Ауди какви ситуации правят на ползвателите си, на коли под 50х.км. при това.
Коментиран от #9
10:39 02.03.2016
7 гост
11:19 02.03.2016
8 гост
До коментар #3 от "Голфър":
Ако не забеляза колата е с регистрационен номер , тоест за свободно движение по обществени пътища и тази година за втори път е на автосалона в Женева и има всички сертификати за масово производство . Просто инвеститорите още решават къде ще бъде завода за производство, а има и доста по-голям и сериозен модел , можеш да разгледаш на сайта на фирмата11:28 02.03.2016
9 Спиро
До коментар #6 от "гост":
Кой точно модел на японска марка е на пазара в серийно производство и се движи на водород?Коментиран от #10
23:57 02.03.2016
10 гост
До коментар #9 от "Спиро":
Тойота Мърей и Хонда Кларити , а и Хюндай скоро ще имат , но продажбите извън Япония са дребни , това и "хибридите" са последните опити на "старите" производители да отложат електромобилите и да запазят монопола в авточастите и горивата11:00 03.03.2016