Следващото поколение на бензиновите двигатели от семейството SkyActiv на Mazda ще харчи поне 30% по-малко гориво от агрегатите с аналогична кубатура. Нещо повече - тези мотори ще работят по-скоро като дизели.
Днешните бензинови двигатели на японската компания имат много висока степен на сгъстяване от 14:1. Наследниците им, които ще се появят през 2018 г., обаче ще имат още по-внушителна компресия от порядъка на 18:1, а това вече е територия на дизела.
Новите двигатели от фамилията SkyActiv ще се родеят с нафтовите си роднини и по друг белег - липсата на запалителни свещи. Възпламеняването на горивната смес в тях ще се осъществява не посредством искра, а от високото налягане.
Инженерите на компанията смятат, че именно това е пътят към постигането на по-нисък разход и вредни емисии. Целта на японските конструктори е 1.5-литровият бензинов агрегат на следващата Mazda3 да харчи 3.3 л/100 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 abv
Коментиран от #16
13:51 17.01.2017
2 гостенче
Коментиран от #3, #5, #23
14:03 17.01.2017
3 незнайко
До коментар #2 от "гостенче":
При такъв разход си седнал да мислиш за газ! Само в България мислим за парите си поради тяхната липса. Помисли защо МЕРЦЕДЕС, БМВ, АУДИ не измислят това. Защо само МАЗДА произвежда и развива роторния двигател? Отговора е един- ЗАЩОТО МОГАТ.14:41 17.01.2017
4 ърклх
ако мазда направи това
ще БМВ просто ще пишат 2.7
14:41 17.01.2017
5 гост
До коментар #2 от "гостенче":
Е дизелите не понасят ли метана? В белите страни градските автобуси от дизел минават на метан. Няма никакъв проблем да преминат, но ценовата разлика не е толкова примамлива както конверсия бензин-пропан.14:42 17.01.2017
6 Тейкър
Ще убият на швабите мръсния тракащ дизел.
15:02 17.01.2017
7 Morgoth
15:02 17.01.2017
8 ААА
15:36 17.01.2017
9 гост
Коментиран от #11
15:57 17.01.2017
10 Жорж Ганчев
16:07 17.01.2017
11 разбирач
До коментар #9 от "гост":
А без турбо как мислиш вдига компресията до 1:18? Поне мислете малко преди да пишете глупости. Бъдещето на ДВГ е само турбо, защото създаваш енергия от нещо, което иначе се прахосва - налягането на изгорелите газове. Без турбо разхода е двоен, а колкото повече 'натискаш' толкова повече гори. С турбото можеш да вкарваш просто повече въздух. Смешно е, като някой заговори за осмаци или двайансетаци без турбо, след като никога вероятно не се е качвал на такъв - да, има 300 коня, но докато дойдат тия 4000 оборота колата е една супер тежка каруца, защото тези двигатели тежат! Една смяна на маслото е 300лв! Турбото е страхотно, просто преди време нямаше достатъчно издръжливи материали. Друг е въпроса, че хората (особено у нас) са пълни профани и не знаят елементарни неща за това как се кара една кола - особено за турбинираните двигатели - трябва да се сменя маслото редовно и да се изчака двигателя да загрее преди да скочиш на газта, иначе 'олекваш' с 2000лв.Коментиран от #20
16:35 17.01.2017
12 Кънчо
16:42 17.01.2017
13 Муха
Виц... При това тъп! Компресията от турбото ли е?! Мухахаха....
Жокерче... Моторите с турбо дори са 'разредени' в сравнение с атмосверните си аналози! И тоя тръгнал да говори за профани.... Мъка....
Коментиран от #15
16:50 17.01.2017
14 Муха
16:54 17.01.2017
15 незнайко
До коментар #13 от "Муха":
Разбира се, че са разредени. Как иначе ще понесат примерно 1 бар предварително нагнетявяне. И да компресията в тези двигатели идва от турбото. Изключи си турбото и ще разбереш каква компресия има двигателя. И как старите дизели са имали голяма компресия без турбо, замисляте ли се?17:39 17.01.2017
16 ото
До коментар #1 от "abv":
Те така или иначе до няколко години в белите държави дизелите отиват за скрап заради еконормите и изискванията :)Иначе интересна иновация на мазда, чакам с нетърпение да видя, ще се получи ли.
18:54 17.01.2017
17 гост
Е сами виждате какво стана...
19:06 17.01.2017
18 Shmeker
20:22 17.01.2017
19 Муха
Копресията на двигателя е от сегментите (компресионни) и херметичността на клапаните. При движението на буталото при свиване на обема се повишава налягането - физика за средно образование... Айде "светни" ме от къде иде компресията на атмосферен дизел, а?
20:55 17.01.2017
20 Wishmaster
До коментар #11 от "разбирач":
Абе ти ще вкараш повече въздух ама микса въздух/гориво става много беден а на бензина 1:25 му е абсолютният максимума а на дизела колкото и невероятно да звучи може да работи до 1:70 !!!Това е хубавото на дизела че може да работи с много бедна смес и когато ти трябва мощност просто обогатяваш сместа докато при бензина положението не е така.
21:09 17.01.2017
21 abv
22:37 17.01.2017
22 някой си там
22:40 17.01.2017
23 pyle
До коментар #2 от "гостенче":
Защо не? Газчицата има по-високо октаново число следователно на сгъстяване ще издържа даже по-добре от бензина.. Просто е по-ниско калорична.23:24 17.01.2017
24 Янко
НА ВНИМАНИЕТО НА АВТОРА НА СТАТИЯТА: новината е , че японците са намерили начин как да направят бензинова горивонагнетателна помпа за високо налягане!
09:05 18.01.2017
25 Julio
10:06 18.01.2017
26 dfg
10:39 18.01.2017
27 Мазда 6
14:26 18.01.2017
28 engineer01
1. Как ще запали на студен мотор, а зимата при -20 ???
2. Това го рекламираха в една хартиена брошура преди 5 години, като тогава обещаваха, че до 6 месеца ще пуснат този двигател
3. В същата лъскава брошура рекламираха дизел 2.0 с работни честоти до 5400 об./мин, а на следващата година пуснаха такъв, но едва до 4600 об./мин.
4. все още пазя въпросната лъскава брошура
5. защо поизоставиха Ванкеловият Двигател?
00:25 19.01.2017