Бачатският въглищен разрез е един от най-големите в Кузбас, Русия. Годишно от него се добиват над 8 млн. 700 хил. тона въглища за енергетиката и металургичната промишленост на най-голямата държава в света. В разреза работят 29 екскаватора, 9 локомотива, 24 тежки булдозера и 63 самосвала. Сред тях е и БелАЗ-75600 с товароносимост 320 тона и пълно тегло 560 тона. Това е най-големият руски камион.
БелАЗ-75600 се произвежда от 2006 г. Може да превозва еквивалента на три железопътни вагона наведнъж. Дълъг е 14.5, широк - 9.25, и висок 7.22 метра.
Оборудва се с 18-цилиндров дизелов двигател с тегло 11 тона, ходов обем 77.5 литра и мощност 2 610 кВт (3 500 к.с.).
Проектираният през 2005-а 75600 е първият самосвал на БелАЗ с електромеханична трансмисия на променлив ток и модулни електронни блокове за преобразуване в пускорегулиращата система.
Хидравличната система поема 600 литра масло, а налягането в работния контур достига 165 атмосфери. Гигантът развива максимална скорост от 65 км/ч.
Камионът има три педала - газ, дискова спирачка и електродинамична спирачка-забавител, която работи със свръхмощни резистори. За тяхното охлаждане се грижи 100-киловатов вентилатор.
Цялата бордова електроника се доставя от Siemens. Контейнерите с апаратура в кабината съставляват почти половината от цената на БелАЗ-а (80 млн. рубли или 2 млн. евро).
Всяко от 63-цоловите колела тежи 8 тона и струва около милион рубли (25 000 евро).
Срещу допълнително заплащане БелАЗ-75600 може да се оборудва с климатична инсталация, система за пречистване на въздуха в кабината, допълнителна печка, огледала с електрическо подгряване, стереосистема и др.
На всеки БелАЗ-75600 работят по четирима шофьори, така че камионите се трудят денононщно. Профилактика се извършва на 250 часа.
По време на 12-часова смяна всеки от самосвалите изминава по 150 км, превозва между 5 000 и 7 000 тона въглища и изразходва 2-2.5 тона гориво.
Годишният пробег на всеки БелАЗ-75600 достига 100 000 км, а общият ресурсът на машината е 600 000 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 330и
Коментиран от #64
12:28 15.01.2012
2 nemo 84
Коментиран от #45
12:43 15.01.2012
3 щщаа
13:01 15.01.2012
4 123,300д
13:20 15.01.2012
5 Баце Коло Фрезата
Коментиран от #7
13:28 15.01.2012
6 v_P_M
( само че с собствено тегло 140 тона и общо около 380).Цялата далавера е че огромния дизелов двигател захранва 2 електромотора които задвижват машината.Всъщност фирмата която ги произвежда е Беларуска не Руска
Коментиран от #60
13:42 15.01.2012
7 щщаа
До коментар #5 от "Баце Коло Фрезата":
@5 Кариерата спонсорираше училището и карахме стаж там казвам ти това което сам видял не казвам че сам карал белаз13:53 15.01.2012
8 соти
14:25 15.01.2012
9 Тошко Станчев
14:33 15.01.2012
10 БГ
14:50 15.01.2012
11 циганина
15:48 15.01.2012
12 дорн дьорд
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
16:37 15.01.2012
13 гост
17:04 15.01.2012
14 разбирател
17:36 15.01.2012
15 дорн дьорд
17:49 15.01.2012
16 до разбирател
18:13 15.01.2012
17 българин
18:25 15.01.2012
18 ники
19:06 15.01.2012
19 белчо
19:15 15.01.2012
20 людмил рударски
20:29 15.01.2012
21 Беларус
20:40 15.01.2012
22 Беларус
20:44 15.01.2012
23 ччб
20:44 15.01.2012
24 мммж
20:49 15.01.2012
25 ЕМИ НЕ Е РУСКО
самосвали с товароподемност от 30, 42, 45, 55, 80, 120, 130, 180, 200 и 220 тона;
не само че не са руски а двигателите са КУМИНС американски
21:32 15.01.2012
26 галактикус
21:54 15.01.2012
27 Фен на руската техника
22:30 15.01.2012
28 draivermen
00:34 16.01.2012
29 Dimitar
Половината от цената на тази огромна машина са тези малки сандъци с елктроника до кабината, произведени от Siemens.
Сега си направете изводите кой колко материал е вложил и какви са му печалбите . Тъпите руснаци им дай големите чукове и да бъхтят големите и тежки детайли , където печалбата е ниска защото себестойността се формира основно от цената на вложеният материал.
Докато германците се оказва, че продават високо- технологичен продукт, който руснаците с техните алкохолизирано мозици не могат да измислят.
И в заключение - на сметка от тази голяма купчина желязо са единствено германците, а руснаците да напълнят една водна чаша с водка и да е изпият на екс и да си утешават с спомените за "великите победи" , как са били германците и как е..... м....та на всички славянски народи :)
00:47 16.01.2012
30 Тонев
00:51 16.01.2012
31 Mr.James
02:43 16.01.2012
32 мб
Преди да почнат да си правят сами такива камиони, руснаците са ги внасяли от Германия и Щатите.
02:47 16.01.2012
33 схери
06:15 16.01.2012
34 враца
08:50 16.01.2012
35 qwerty
09:11 16.01.2012
36 Станислав Чолаков
Голям камион ха ха - по 1700 литра дизел на 100 км
Те трябва и рафинерия да направят до мината!
10:26 16.01.2012
37 xxx
10:40 16.01.2012
38 име
11:05 16.01.2012
39 име
11:17 16.01.2012
40 Йордан
Коментиран от #62
12:39 16.01.2012
41 сссссс
13:23 16.01.2012
42 питбул
сервизите живот си живеят от такива като вас.
Сметките умници са за 5000 до 7000 тона на 150 км .
Ако това ги превози 4-оска с полезен товар от 24 т.ще са небходими 250 курса по150 км или да изминат 37500км по 38 литра на 100 км или общо 14250 литра ,къде са 14тона къде са 2,5т.
13:24 16.01.2012
43 DrINKO
13:25 16.01.2012
44 клклклклклк
Чолаков Стамбе как можеш да кажеш за руснаците че са нещастасници. помисли малко ако неможеш попитай някой защо неможеш ти да ГОВОРИШ ТАКИВА НЕЩА.
13:29 16.01.2012
45 ввв
До коментар #2 от "nemo 84":
2-2.5 tona gorivo za 150km pffff tva zlato li vozi..... ako priemem 4e har4i 1.5tona na 100km na4i 1500 tona na godina i 9kilotona za 600 000km - 6godini ~ na okolo 9 000 000 kg/litra13:41 16.01.2012
46 gost
7000t vuglishta po 150 za ton=1050000
2500l dizel po 2.50 za litur=6250
ceni v bg lv
A sega vie kajete kade e dalaverata
14:09 16.01.2012
47 darvosikacha
14:18 16.01.2012
48 shinari
17:16 16.01.2012
49 жжжт
18:29 16.01.2012
50 tyuhbn
18:57 16.01.2012
51 Фен на руската техника
19:50 16.01.2012
52 Rado
20:38 16.01.2012
53 БелАЗ
21:18 16.01.2012
54 Кристиян Торлаков
два 12 цилиндрови дизелови агрегата ( обща мошност 4000 к.с. )
цената му е около 5 000 000 долара.
Гледах вътре кабината на "катерпилара" - луксозна и приятна. Тук като гледам снимка на кабината на руския джуган .... типична картинка - ръбесто и душевадно !
Либхер също имат подобно животно ;-)
22:07 16.01.2012
55 Гост
10:02 01.02.2012
56 весо
00:57 12.02.2012
57 краси77
01:22 29.12.2012
58 Митак
Искам да попитам кога сте работили с четириосен самосвал на кариера? И как така установихте тоя разход от 38л/100км? Занимавам се с самосвали от 1992г и в кариера разходната норма няма нищо общо с тая на асфалт а още по-малко и когато е на къси разстоятия 5-10км.Вярвайте Ми че освен големия трафик който ще създадат тия дребосъци нищо друго няма да подобрат.Защото за сманата на един от тия гиганти са нужни минимум 15 бр 25тонни.И още много багери и ескаватори за товаренето им а от тук работници и обслужващ персонал.
Много трябва да се мисли а ние много не мислим за това сме на тоя хал!!!!!
13:01 07.02.2013
59 Caterpillar 797F
12:39 14.02.2013
60 ДокоЕ
До коментар #6 от "v_P_M":
Е то май само в панагюрище има такива в бг15:12 01.02.2018
61 Да да
21:41 20.02.2018
62 Доко
До коментар #40 от "Йордан":
А ми на шофьорите кой ще плаща бре бастун ще трябват 40 50 души19:22 24.03.2018
63 ХаХа
23:17 26.03.2018
64 ХаХа
До коментар #1 от "330и":
Не правят. Правят белорусите.23:23 26.03.2018
65 Путин....
06:10 27.01.2020
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Петър
22:11 24.06.2020