Last news in Fakti

15 Януари, 2012 12:10 85 265 67

Най-големият руски камион

  • белаз-
  • 75600

Бачатският въглищен разрез е един от най-големите в Кузбас, Русия. Годишно от него се добиват над 8 млн. 700 хил. тона въглища за енергетиката и металургичната промишленост на най-голямата държава в света. В разреза работят 29 екскаватора, 9 локомотива, 24 тежки булдозера и 63 самосвала. Сред тях е и БелАЗ-75600 с товароносимост 320 тона и пълно тегло 560 тона. Това е най-големият руски камион.



БелАЗ-75600 се произвежда от 2006 г. Може да превозва еквивалента на три железопътни вагона наведнъж. Дълъг е 14.5, широк - 9.25, и висок 7.22 метра.



Оборудва се с 18-цилиндров дизелов двигател с тегло 11 тона, ходов обем 77.5 литра и мощност 2 610 кВт (3 500 к.с.).



Проектираният през 2005-а 75600 е първият самосвал на БелАЗ с електромеханична трансмисия на променлив ток и модулни електронни блокове за преобразуване в пускорегулиращата система.



Хидравличната система поема 600 литра масло, а налягането в работния контур достига 165 атмосфери. Гигантът развива максимална скорост от 65 км/ч.



Камионът има три педала - газ, дискова спирачка и електродинамична спирачка-забавител, която работи със свръхмощни резистори. За тяхното охлаждане се грижи 100-киловатов вентилатор.



Цялата бордова електроника се доставя от Siemens. Контейнерите с апаратура в кабината съставляват почти половината от цената на БелАЗ-а (80 млн. рубли или 2 млн. евро).



Всяко от 63-цоловите колела тежи 8 тона и струва около милион рубли (25 000 евро).



Срещу допълнително заплащане БелАЗ-75600 може да се оборудва с климатична инсталация, система за пречистване на въздуха в кабината, допълнителна печка, огледала с електрическо подгряване, стереосистема и др.



На всеки БелАЗ-75600 работят по четирима шофьори, така че камионите се трудят денононщно. Профилактика се извършва на 250 часа.



По време на 12-часова смяна всеки от самосвалите изминава по 150 км, превозва между 5 000 и 7 000 тона въглища и изразходва 2-2.5 тона гориво.



Годишният пробег на всеки БелАЗ-75600 достига 100 000 км, а общият ресурсът на машината е 600 000 км.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 330и

    42 4 Отговор
    а кажи после че руснаците не правят

    Коментиран от #64

  • 2 nemo 84

    26 2 Отговор
    3500 konia golamo givotno be

    Коментиран от #45

  • 3 щщаа

    23 2 Отговор
    Като бях ученик карахме стаж в една кариера там имаше белази бяха огромни чудовишта ,гумата без джантата тежи 500кг. А празен като дадеш каз направо реве и върти гуми!
  • 4 123,300д

    25 1 Отговор
    голям звяр
  • 5 Баце Коло Фрезата

    4 10 Отговор
    маи си сънувал че си карал стаж

    Коментиран от #7

  • 6 v_P_M

    12 2 Отговор
    Баща ми кара такъв ,карал съм го и аз
    ( само че с собствено тегло 140 тона и общо около 380).Цялата далавера е че огромния дизелов двигател захранва 2 електромотора които задвижват машината.Всъщност фирмата която ги произвежда е Беларуска не Руска

    Коментиран от #60

  • 7 щщаа

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "Баце Коло Фрезата":

    @5 Кариерата спонсорираше училището и карахме стаж там казвам ти това което сам видял не казвам че сам карал белаз
  • 8 соти

    13 4 Отговор
    Евала!!!! Даже и камионите да са белоруски--това е наследство от СССР.Сега правят страшни вседеходи-камиони амфибии.Натоварен с 40тона минава през блатата на западен сибир.
  • 9 Тошко Станчев

    3 7 Отговор
  • 10 БГ

    16 3 Отговор
    Който има си има -впечатлиха ме залежите на въглища,от там нататък тръгват индустрия,инфраструктура,жилища ,училища,институти,театри ит.н.,обезпечени хора при модерен начин на усвояване на тези ресурси стандарта на Руснаците ще стане много висок,браво.
  • 11 циганина

    2 11 Отговор
    ще стане висок ама путин ако каже
  • 12 дорн дьорд

    0 5 Отговор
    Най - големия (Liebherr T 282B).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
  • 13 гост

    16 2 Отговор
    Caterpillar 797F е най големия камион,но евала на руснаците,страшен камион!
  • 14 разбирател

    21 3 Отговор
    ЕЙ ЧЕТЕТЕ ПРАВИЛНО ЗАГЛАВИЕТО "НАЙ ГОЛЕМИЯТ РУСКИ КАМИОН " И ТОГАВА ПИШЕТЕ ТЪПИТЕ СИ КОМЕНТАРИ
  • 15 дорн дьорд

    0 11 Отговор
    Ей разбирател, смени си малко тона, и като пишеш простотиите си поне се регистрирай.Това че камиона, е най- големия руски, е ясно и без да се пениш . Линка е за тези който не се захласват само по големината , а и сравняват - цена ,разход на гориво ,полезен товар и др показатели за който май-нямаш достатъчно ментален капацитет да осмислиш !
  • 16 до разбирател

    3 8 Отговор
    Много добре виждаме какво пише,стана ми интересно кой е най големият в света и затова си мерим.....камионите с колегата:)Такива илитерати като тебе,нямат място тука!
  • 17 българин

    14 5 Отговор
    Евала на руснаците. С тях са се съобразявали и ще се съобразяват всички.А ние българите понеже не можем и един прост телевизор да си направим ни е.ават всички, но май по страшното е, че вече започнахме сами да се е.аваме...
  • 18 ники

    9 0 Отговор
    Не гледайте камиона а помислете какво превозва , и количествата. С такива природни богатства можеш да си позволиш и с " майбах " да си разхождаш галошите !
  • 19 белчо

    4 2 Отговор
    Е това е машина всички други могат само да мечтаят за такова постижение в автомобилостроенето .
  • 20 людмил рударски

    3 1 Отговор
    vajnoto e 4ena xorata im varchi rabota vie chtose kosite be xora?
  • 21 Беларус

    7 3 Отговор
    Белаз се произвеждат в Беларус и не са руски!!!
  • 22 Беларус

    5 0 Отговор
    Видях всякакви мъдрости, вероятно защото никой от коментиращите не ги е виждал тези машини!!!
  • 23 ччб

    4 2 Отговор
    Главата ти не е руско!
  • 24 мммж

    3 1 Отговор
    този модел се произвежда от 2006г насам в русия ! и в беларус се сглобяват но частите са исцяло руски и са друг модел белаз
  • 25 ЕМИ НЕ Е РУСКО

    4 4 Отговор
    Фирма "Белаз-София" е изключителен дилър на белоруския автомобилен завод "БелАЗ" за България, Гърция и Македония. Заводът е един от най-големите производители на механизация за открит добив и едромащабни строителни работи. Неговата производствена програма включва:

    самосвали с товароподемност от 30, 42, 45, 55, 80, 120, 130, 180, 200 и 220 тона;

    не само че не са руски а двигателите са КУМИНС американски
  • 26 галактикус

    1 3 Отговор
    Този камион не е руска нито беларуска човеците не са способни на такова нещо,мисля че е дело на извънземните!
  • 27 Фен на руската техника

    7 3 Отговор
    Руснаците никога не трябва да се подценяват те са велика нация и най важното не са икономически зависими от никоя страна те всичко си имат и добре да знайте в най скоро време се сключва договор за взаимно сътрудничество между Русия Казахстан и Беларус да го д..ат Американците които живеят на кредит и искат и ние да сме като тях и както върви ще стане като им играем по свирката затова народе проумей за да не останиш с празни джоби и голи надежди за туй хубаво си помисли за напред.
  • 28 draivermen

    6 8 Отговор
    не искам да влизам в празни спорове за великата руска нация но то ясно си е написано...половината от цената и електрониката е на СИМЕНС..та останалото желязо струва 1 милион и не се споменава откаде е откраднато като технология.....
  • 29 Dimitar

    5 8 Отговор
    Руските клакьорки да четат по - внимателно статията :

    Половината от цената на тази огромна машина са тези малки сандъци с елктроника до кабината, произведени от Siemens.


    Сега си направете изводите кой колко материал е вложил и какви са му печалбите . Тъпите руснаци им дай големите чукове и да бъхтят големите и тежки детайли , където печалбата е ниска защото себестойността се формира основно от цената на вложеният материал.
    Докато германците се оказва, че продават високо- технологичен продукт, който руснаците с техните алкохолизирано мозици не могат да измислят.

    И в заключение - на сметка от тази голяма купчина желязо са единствено германците, а руснаците да напълнят една водна чаша с водка и да е изпият на екс и да си утешават с спомените за "великите победи" , как са били германците и как е..... м....та на всички славянски народи :)
  • 30 Тонев

    4 1 Отговор
    Имам странното чувство,че голяма част от работниците карат дизелови автомобили :)))
  • 31 Mr.James

    2 1 Отговор
    tonev 4ustvoto ti nete laje s sigornost :))))
  • 32 мб

    4 6 Отговор
    Не виждам какво толкова чудно има, Волво правят също толкова големи камиони, Фаун, Катрпилар и пр., открити рудници има по всички континенти, обаче на мужиците от задръстените губернии им обясняват как най-големите камиони са руски.
    Преди да почнат да си правят сами такива камиони, руснаците са ги внасяли от Германия и Щатите.
  • 33 схери

    2 3 Отговор
    abe belaz si e ot stari vremena ama tuva 4e elektronikata e na simens i 4e mlati 2.5 tona dizel za edna smiana si e e...ti nabutvaciata ta kolkoto i tovar da vozi niama smetka ami i ako prasne nekva guma male.............................
  • 34 враца

    0 1 Отговор
    е заради такива "жадни" динозаври, горивата никога нема да спаднат като цена. За 24 часа 63- те самосвала изгарят 315 ТОНА нафта !!! 2205 тона за една работна седмица,а отделно има и булдозери и друга механизация ... а да не говорим колко други мини има в русия,камо ли в света !!!
  • 35 qwerty

    2 6 Отговор
    Стига с тия руски буклуци
  • 36 Станислав Чолаков

    2 7 Отговор
    Руски нещастници !!!
    Голям камион ха ха - по 1700 литра дизел на 100 км
    Те трябва и рафинерия да направят до мината!
  • 37 xxx

    1 2 Отговор
    Двигателя е Cummins, те отдавна си ползват мотори от Cummins и само сглобяват каросерията
  • 38 име

    1 3 Отговор
    Има и по големи от Белаза. Самите рашки ги ползват защото Белаза е по малък и не им върши работа.
  • 39 име

    3 4 Отговор
    Айде да не съм голословен и да не ви карам да търсите. Това са камионите на катерпилар. Рашките им казват галено "катер". Вижте например в дупката на г. Мирний какво използват. Основно Катерпилар, а белазите като помощни.
  • 40 Йордан

    2 3 Отговор
    Много дива работа.150 км. с 2-2.5 тона гориво.Значи на 100 км. между 1,3 и 1,7 тона.Полезен товар 320 тона.4-ос самосвал е с полезен товар около 24 тона.С 13-14 самосвала вършим същата работа.При среден разход 38 литра означава,че същия товар ще се превози с около 500 литра гориво ...Цената на камионите е около 1,3-1,4 мильона евро....Да не говорим,че ресурса на самосвалите е доста над 600.000 км.,поддръжката значителн по-евтина и т.н. и т.н.Е сега може ли някой да ми обясни,че не мога да вдяна от какъв зор се използват по-скъпи и с по-голям разход камиони?

    Коментиран от #62

  • 41 сссссс

    1 1 Отговор
    Йордане ти нямашли си работа бе какви сметки правиш д не си щчетожодителка :)))
  • 42 питбул

    5 0 Отговор
    .Всички сте били при монтажа белазите и сте много отворени за двигатели и самосвали ,затова в
    сервизите живот си живеят от такива като вас.
    Сметките умници са за 5000 до 7000 тона на 150 км .
    Ако това ги превози 4-оска с полезен товар от 24 т.ще са небходими 250 курса по150 км или да изминат 37500км по 38 литра на 100 км или общо 14250 литра ,къде са 14тона къде са 2,5т.

  • 43 DrINKO

    8 0 Отговор
    Данчо не знам дали си наясно ама всеки камион се кара от човек със заплата, поддържаш един камион а не 10, тези камиони са мега здрави. Повярвай ми едва ли ти си по умен от хората по цял свят които се занимават с тази бизнес за да им направиш сметката за 5 минути кое е по изгодно................
  • 44 клклклклклк

    6 1 Отговор
    до Станислав
    Чолаков Стамбе как можеш да кажеш за руснаците че са нещастасници. помисли малко ако неможеш попитай някой защо неможеш ти да ГОВОРИШ ТАКИВА НЕЩА.
  • 45 ввв

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "nemo 84":

    2-2.5 tona gorivo za 150km pffff tva zlato li vozi..... ako priemem 4e har4i 1.5tona na 100km na4i 1500 tona na godina i 9kilotona za 600 000km - 6godini ~ na okolo 9 000 000 kg/litra
  • 46 gost

    1 1 Отговор
    I az da dam edna prosta smetka pri priblizitelni ceni v bg;
    7000t vuglishta po 150 za ton=1050000
    2500l dizel po 2.50 za litur=6250
    ceni v bg lv
    A sega vie kajete kade e dalaverata
  • 47 darvosikacha

    1 0 Отговор
    za kamioni rusnazite sa nenadminati. a za nai golemiy kamion nymam dumi.samo si pomislete za kakvo stava na vapros kato texnika i kato vazmoznost za kombinaziy na edin kamion vmeso pet.Ne napraxno v sveta se proizvezdat roboti .
  • 48 shinari

    1 1 Отговор
    На Либхер има модел който товари по 400т.!
  • 49 жжжт

    3 0 Отговор
    Може и да харчи много но си е печелившо
  • 50 tyuhbn

    0 1 Отговор
    da mu slojat metanova uredba :))))))
  • 51 Фен на руската техника

    5 1 Отговор
    А бе хора големи счетоводители се извъдехте не се притеснявайте за разхода те предварително са го изчислили и ако несъ икономично рентабилни не биха ги произвеждали господа а най важното което трябва да знайте Русия си има гориво колкото иска и хич не им дреме че при нас горивата са скъпи а задали ли сте си въпроса защо са скъпи много е близко до акъла ако го имате. В Русия ако ви е извесно няма криза като в прословутата Америка и Европа. Това е самата истина господа счетоводители. Ако не вярвате хванете пътя до Русия и сами се уверете.
  • 52 Rado

    1 0 Отговор
    Все едно си карам кащата :D
  • 53 БелАЗ

    0 1 Отговор
    Бел -Белоруски, А- автомобилен, З- завод, БЕЛАЗ, но руснаците отдавна си купуват Камацу за техните открити рудници.
  • 54 Кристиян Торлаков

    1 3 Отговор
    "Caterpillar" 797F
    два 12 цилиндрови дизелови агрегата ( обща мошност 4000 к.с. )
    цената му е около 5 000 000 долара.
    Гледах вътре кабината на "катерпилара" - луксозна и приятна. Тук като гледам снимка на кабината на руския джуган .... типична картинка - ръбесто и душевадно !
    Либхер също имат подобно животно ;-)
  • 55 Гост

    1 0 Отговор
    Да живеят руските джугани!
  • 56 весо

    5 1 Отговор
    щом братушката му дава 320т ,то да значи може да носи над 400т,такава си е руската техника ръбата и яка
  • 57 краси77

    8 1 Отговор
    пичове,руснаците дори когато работат на загуба,пак имат печалба,те с нас толко години бяха на загуба та нищо не усетиха ,вие за един камион сметки им правите,те с такива камиони могат на кафе да си ходат бе,те да не са в европеиския съюз на 1.20лв,бензин,,да слагат 1,40лв акциз,и друго ще кажа за почитателите на америка,да знаете че русия е баланса за мира на земята,всичко друго освен руснаците което се движи по света е боклук,а за рускините вие си преценете аз нема да говора то и думи немам....
  • 58 Митак

    6 0 Отговор
    До отговор 40 Йордан:
    Искам да попитам кога сте работили с четириосен самосвал на кариера? И как така установихте тоя разход от 38л/100км? Занимавам се с самосвали от 1992г и в кариера разходната норма няма нищо общо с тая на асфалт а още по-малко и когато е на къси разстоятия 5-10км.Вярвайте Ми че освен големия трафик който ще създадат тия дребосъци нищо друго няма да подобрат.Защото за сманата на един от тия гиганти са нужни минимум 15 бр 25тонни.И още много багери и ескаватори за товаренето им а от тук работници и обслужващ персонал.
    Много трябва да се мисли а ние много не мислим за това сме на тоя хал!!!!!
  • 59 Caterpillar 797F

    3 4 Отговор
    Западните машини са доста по надеждни. Caterpillar 797 F - 363t, Liebherr T282B - 363t, Liebherr T282C - 363t, Liebherr T 284 - 363 t, Komatsu 960E-1 327t, Hitachi EH 5500 -286 t, Terex MT 6300 - 363 t. Освен това дизелелектиречските двигатели на Комацу, Либехр и Хитачи са по-иконочини и харачт около 170-190 литра на час срещу 250-280 литра на Белаза. Пък и какво му е хубавото на белаза - и белоруското - генератор на Сименс, двигател Cummins, спорачки - японски "Като", кош - американски и сглобен в Беларус - качеството не е високо, често се поврежда.Условията са спартански в кабината - предвижда се опционно климатик. Колкото за претоварването - всички самосвали от нар "ултра клас" 280+ метрични тона могат да изддържат до 20% претоварване. Руското не е изключително, а е нормално, виж обаче ретардинга им е слаб и се хлъзгат по наклони. Там номер 1 е комацу и Либхер.
  • 60 ДокоЕ

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "v_P_M":

    Е то май само в панагюрище има такива в бг
  • 61 Да да

    4 0 Отговор
    Карал съм гуми за Белаз 6 гуми тежат 14 тона и малко. Високи са 3 метра. За съжаление на русофилистиците,гумите бяха Мишелин произведен в Испания. До чукотка около 8-10 хил.км,ама до там с влака стрела де :))))
  • 62 Доко

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Йордан":

    А ми на шофьорите кой ще плаща бре бастун ще трябват 40 50 души
  • 63 ХаХа

    2 0 Отговор
    Е това русопоклонника е доста тъп индивид. Цвилят тук от възторг, а то не били компютри,а компоти. Първо камионът не е руски ( ало журналистчето на туй му се вика фейк новина) и второ американците правят по-голям. Повод за гордост няма. Дори напротив. Възниква въпросът защо великата Русия не може да направи това ,което прави малка Белорусия?
  • 64 ХаХа

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "330и":

    Не правят. Правят белорусите.
  • 65 Путин....

    1 0 Отговор
    Руско японска война, Руско турска освободителна война, 1ва Балканска война, 2ра Балканска война, 1ва световна война, 2ра световна война 3тата в момента е икономическа... Русия спечели... А моите деца ще плащат репарации до 2060г.Заради всички, като вас... Европейска П. Мия... Затова ви е и пътят такъв и горивата скъпи, никога няма да имате нищо, злобарчета...
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Петър

    0 0 Отговор
    Аз карам Белаз-130 тонка