Last news in Fakti

26 Юли, 2018 19:21 5 438 26

Нова батерия от течен метал

  • батерия-
  • акумулатор-
  • течен метал

Учени от Станфордския университет са разработили нов тип батерия на базата на течен метал, която е много по-безопасна и здрава от съществуващите аналози. В качеството на катод се използва сплав от натрий и калий, която остава в течно състояние дори при стайна температура.

Енергийната плътност на съединението е изключително висока - около десет пъти повече от тази на сплавите, които се използват в момента за течни акумулатори. Новата батерия има керамична мембрана, покрита с алуминиев и калиев окис.

Учените открили, че такава мембрана практически не допуска йоните на натрия до анода. Ефективността ѝ е най-висока при около 200° С, но прототипът показвал отлични резултати и при стайна температура.

По време на лабораторните изпитания прототипът на батерията с течни метали е работил безотказно в продължение на 1 000 часа. В хода на експериментите с различна дебелина на мембраната инженерите са успели да постигнат два пъти по-високо напрежение от съществуващите в момента течни акумулатори.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 майстора

    13 1 Отговор
    е това сега е работа ....

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "майстора":

    Тези батерии не са много подходящи за електромобили , защото са доста тежки и обемисти , може би само за товарни . Но за сметка на това са просто идеални за стационарни , от най-малката домашна до най-големите индустриални , защото ще са евтини и дълговечни , което пак си е супер !

    Коментиран от #6, #10

  • 3 Супер

    14 7 Отговор
    "Енергийната плътност на съединението е изключително висока - около десет пъти повече от тази на сплавите, които се използват в момента за течни акумулатори."

    Ти да видиш. Ако сега се изминават 500 км с едно зареждане, означава да се изминават 5000 или пък 3000 с 140 километра в час. Средностатистическия шофьор изминава по 12000 километра годишно, следователно ще трябва да зареди 3 или 4 пъти през цялата година. Хайде честито, пък дори да е след 10 години в масово производство!

    Коментиран от #4, #12

  • 4 Мунчо

    7 6 Отговор

    До коментар #3 от "Супер":

    Абе Гучно става въпрос за акумулаторите в колата ти а не за Ли-Йон батерия, правиш ли разлика?

    Коментиран от #5, #9

  • 5 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "Мунчо":

    Ами не знам Гунчо ли си , Мунчо ли си , ама не е лошо и ти да се ограмотиш , преди да се правиш на "информиран" !! Течните акумулатори нямат нищо общо с "акумулаторите в колата ти", отдолу съм дал линк , ако искаш и можеш , чети ! Между другото това от линка с два резервоара по 250 литра изкарва над 1000 км с едно зареждане , при десет пъти по-голяма плътност май стават 10 000 , а ? Или по твоите сметки е друго ? Проблема е че все пак 500 литра са почти целия обем на багажника , примерно !!
    https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/prototyping/quant-48volt/

    Коментиран от #11

  • 6 майстора

    10 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    гледай с перспектива приятелю ... тепърва щя го усъвършенстват... в кравя на краищата при електромобилите се търси пробег от около 1000 километра с едно зареждане ... ще измислят подходяща комбинация обем(маса) и работна температура и готово ... така или иначе на електричките който съм правил съм видял че все охлаждат я електро мотор я батерии следователно има излишък на топлина енергия .... защо да не се ползва .. като човек завършил тет"ленин" в пловдив смятам че ни чака интересно и проспериращо бъдеще по темата ... ;)
  • 7 onq s konq

    11 10 Отговор
    "Течен метал при стайна температура" е техническото название на "дървено желязо"

    Коментиран от #14

  • 8 коки

    18 0 Отговор
    Живакът е химичен елемент метал по таблицата на Менделеев и е точно в течно състояние при стайна температура,така че дървена се оказва главата на коня
  • 9 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "Мунчо":

    И също да уточня за тебе и другите неразбрали , че тия батерии се презареждат , като се източва разредения и на негово място се налива зареден електролит , в случая "течен метал" , което отнема време горе долу колкото да заредиш газ на бензиностанция !
  • 10 ТОА

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    ще ми обясниш ли понятието дълговечност?
  • 11 Мунчо

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Гунчо много лесно умножяваш някакви цифри хвърлени във въздуха.
    А тази 48 В батерия за колко време се зарежда ще ми стигне ли един живот да я заредя една 100кВч батерия?

    Коментиран от #17

  • 12 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Супер":

    Не точно. Енергийна плътност на течните батерии се казва, която не е същата като на ли-йон батериите. Сравняват се ябълки с круши. От друга страна уж бяха направили батерия с твърд електролит преди 2 години пак в американски университет, но нищо не се е появило на пазара. Така че от лаборатория до пазар може и да не се стигне или това да стане след 10г.
  • 13 Наблюдател

    6 5 Отговор
    Мужика "Мунчо" е събирателен образ - той не обича технологиите и нововъведенията. Той разбира от това да кОпа с лопатата и да маа с чука … До там се простират умствените му възможности ! Всичко което "Мунчо" не разбира е вредно и грешно …
    Лошото е че тука е пълно с "Мунчовци" които ни дърпат в тинята ...

    Коментиран от #15

  • 14 куку руку ку

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Кон, разкажи на оня за свойствата на живака! А може да разкажеш и за свойстото на натрия и калия да се самозапалват в досег с атмосверата, затова в кабинетите по химия се съхраняват в петрол.

    Коментиран от #16

  • 15 Мунчо

    3 5 Отговор

    До коментар #13 от "Наблюдател":

    Наблюдател е събирателен образ. Единственото което може е да бърка в носа си и понякога в дупето. Когато го питаш нещо отговаря не знам или защото другите казват така.

    Коментиран от #18

  • 16 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "куку руку ку":

    А защо ти не ни разкажеш за "свойствата" на натрия и калия като част от ЕЖЕДНЕВНОТО ти меню ?? Или си пропуснал дребния факт , че са основна част дори от "рядкото" съединение готварска сол ?? То колко "нестабилно" е по твоята класация и ти в какви "специални" условия го съхраняваш ?? И какво точно не разбра в изречението : Публикувано във факти.бг: Учени от Станфордския университет са разработили нов тип батерия на базата на течен метал, която е много по-безопасна и здрава от съществуващите аналози. ??? Ааааа , забравих , те тия учени пасти да ядат пред твоите "познания" за натрия и калия , хахаххахах!!!
  • 17 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Мунчо":

    Мунчо , кои точно цифри са "хвърлени във въздуха" според теб , че не разбрах ?? Показаната във линка батерия е 300 квт с два резервоара по 250 литра ! И доказано изкарва над 1000 км и на Тесла да я сложиш и там ще изкара над 1000км , щото средния разход е 22-24 квт/100 км !!! Проблема е в обема и , а не в "изкарването" !!! За зареждането на пъти съм написал по-горе , а в домашни условия се зарежда като всяка батерия , естествено зависи от зарядното , но с масовите в момента 22-24 кв ще стане за 10-12 часа !! А електролита и е воден разтвор на определени соли , но доста близо до морска вода !!! И според теб при черно на бяло казано : Публикувано във факти.бг: "Енергийната плътност на съединението е изключително висока - около десет пъти повече от тази на сплавите, които се използват в момента за течни акумулатори " , колко ще бъде капацитета на същата по обем , но по новата технология ?? Та кой викаш хвърля приказки във въздуха ??

    Коментиран от #20

  • 18 до Мунчо

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Мунчо":

    Мдам ...само дето Наблюдател изкарва за месец толкова колкото ти за година - ама това са подробности от пейзажа ич да не ти пука :)

    Коментиран от #19

  • 19 Мунчо

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "до Мунчо":

    Да от носа си изкарва сополи.
    Имаш ли нещо по темата да кажеш или ще избива комплекси тука.

    Коментиран от #25

  • 20 Мунчо

    0 5 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Акумулатор с 500 литра електролит на 48 волта, който се зарежда за 12 часа, щял да измести Ли-йон батерии??
    Трябва ли да коментира това???

    Коментиран от #21, #22, #23

  • 21 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Мунчо":

    Ти коментар 2 видя ли го или още ти е мъгла от снощи ?? И при десет ПЪТИ по-голяма енергийна плътност не ти ли мина през "ума" , че тия показатели ще могат да се изкарат от 50 литрова батерия ???? Или викаш това са прекалено много въпроси и прекалено много мислене ?? Да не говорим , че батерия с оборотен електролит ще е практически с живота на автомобила , а цената на калиево-натриевата сплав ако ще да е 10 пъти по скъпа от морска сол , това значи стотинки за килограм ??
  • 22 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Мунчо":

    Явно трябва да повтарям по 3 пъти , иначе не мога да достигна до "дълбоката " ти мисъл ! 10-12 часа са със ДНЕШНИТЕ масови домашни зарядни , с по-мощни естествено времето намалява в пъти !! Но на зарядна станция просто електролита се източва и се сипва ЗАРЕДЕН !!! И това отнема между 3 и 5 МИНУТИ !!! Естествено за теб и това е много , ама представи си за 99% от останалите е повече от бързо !!!
  • 23 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Мунчо":

    И последно да ти припомня : Публикувано във факти.бг: В хода на експериментите с различна дебелина на мембраната инженерите са успели да постигнат два пъти по-високо напрежение от съществуващите в момента течни акумулатори" Тоест станаха 96 волта , не че и 48 не могат да ги преобразуват до колкото им трябват , но да ти напомня все пак , че основните клетки на литиево-йонните са с напрежение между 3 и 5-6 волта , май тези са доста повече , а ??
  • 24 deadman1488

    2 0 Отговор
    И КВО НИЩО НЕ РАЗБРАХ ЗА КВИ БАТЕРИЙ СТАВА ДУМА ТУК ЗА КВИ УСТРОИСТВА СА ПРИГОДЕНИ ТЕЯ НОВИ ОТ ТЕ4ЕН МЕТАЛ БАТЕРИЙКИ
  • 25 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Мунчо":

    Не се коси, това е поредния ник на оня психически нестабилния тираджия "Да да". Тегли му една - той от друго не разбира, нали всяка нощ яде ток и пие електролит от батериите - хахахахахха
  • 26 жалко

    6 4 Отговор
    Все се надявах поне веднъж да прочета, че Московският или Ленинградският научни институти са измислили нещо...Иначе устата голяма, гърлото крещи с пълна сила