Учени от Станфордския университет са разработили нов тип батерия на базата на течен метал, която е много по-безопасна и здрава от съществуващите аналози. В качеството на катод се използва сплав от натрий и калий, която остава в течно състояние дори при стайна температура.
Енергийната плътност на съединението е изключително висока - около десет пъти повече от тази на сплавите, които се използват в момента за течни акумулатори. Новата батерия има керамична мембрана, покрита с алуминиев и калиев окис.
Учените открили, че такава мембрана практически не допуска йоните на натрия до анода. Ефективността ѝ е най-висока при около 200° С, но прототипът показвал отлични резултати и при стайна температура.
По време на лабораторните изпитания прототипът на батерията с течни метали е работил безотказно в продължение на 1 000 часа. В хода на експериментите с различна дебелина на мембраната инженерите са успели да постигнат два пъти по-високо напрежение от съществуващите в момента течни акумулатори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 майстора
Коментиран от #2
20:34 26.07.2018
2 гост
До коментар #1 от "майстора":
Тези батерии не са много подходящи за електромобили , защото са доста тежки и обемисти , може би само за товарни . Но за сметка на това са просто идеални за стационарни , от най-малката домашна до най-големите индустриални , защото ще са евтини и дълговечни , което пак си е супер !Коментиран от #6, #10
21:35 26.07.2018
3 Супер
Ти да видиш. Ако сега се изминават 500 км с едно зареждане, означава да се изминават 5000 или пък 3000 с 140 километра в час. Средностатистическия шофьор изминава по 12000 километра годишно, следователно ще трябва да зареди 3 или 4 пъти през цялата година. Хайде честито, пък дори да е след 10 години в масово производство!
Коментиран от #4, #12
21:38 26.07.2018
4 Мунчо
До коментар #3 от "Супер":
Абе Гучно става въпрос за акумулаторите в колата ти а не за Ли-Йон батерия, правиш ли разлика?Коментиран от #5, #9
22:01 26.07.2018
5 гост
До коментар #4 от "Мунчо":
Ами не знам Гунчо ли си , Мунчо ли си , ама не е лошо и ти да се ограмотиш , преди да се правиш на "информиран" !! Течните акумулатори нямат нищо общо с "акумулаторите в колата ти", отдолу съм дал линк , ако искаш и можеш , чети ! Между другото това от линка с два резервоара по 250 литра изкарва над 1000 км с едно зареждане , при десет пъти по-голяма плътност май стават 10 000 , а ? Или по твоите сметки е друго ? Проблема е че все пак 500 литра са почти целия обем на багажника , примерно !!https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/prototyping/quant-48volt/
Коментиран от #11
22:42 26.07.2018
6 майстора
До коментар #2 от "гост":
гледай с перспектива приятелю ... тепърва щя го усъвършенстват... в кравя на краищата при електромобилите се търси пробег от около 1000 километра с едно зареждане ... ще измислят подходяща комбинация обем(маса) и работна температура и готово ... така или иначе на електричките който съм правил съм видял че все охлаждат я електро мотор я батерии следователно има излишък на топлина енергия .... защо да не се ползва .. като човек завършил тет"ленин" в пловдив смятам че ни чака интересно и проспериращо бъдеще по темата ... ;)23:08 26.07.2018
7 onq s konq
Коментиран от #14
00:50 27.07.2018
8 коки
07:03 27.07.2018
9 гост
До коментар #4 от "Мунчо":
И също да уточня за тебе и другите неразбрали , че тия батерии се презареждат , като се източва разредения и на негово място се налива зареден електролит , в случая "течен метал" , което отнема време горе долу колкото да заредиш газ на бензиностанция !08:47 27.07.2018
10 ТОА
До коментар #2 от "гост":
ще ми обясниш ли понятието дълговечност?08:48 27.07.2018
11 Мунчо
До коментар #5 от "гост":
Гунчо много лесно умножяваш някакви цифри хвърлени във въздуха.А тази 48 В батерия за колко време се зарежда ще ми стигне ли един живот да я заредя една 100кВч батерия?
Коментиран от #17
09:16 27.07.2018
12 гост
До коментар #3 от "Супер":
Не точно. Енергийна плътност на течните батерии се казва, която не е същата като на ли-йон батериите. Сравняват се ябълки с круши. От друга страна уж бяха направили батерия с твърд електролит преди 2 години пак в американски университет, но нищо не се е появило на пазара. Така че от лаборатория до пазар може и да не се стигне или това да стане след 10г.09:21 27.07.2018
13 Наблюдател
Лошото е че тука е пълно с "Мунчовци" които ни дърпат в тинята ...
Коментиран от #15
12:47 27.07.2018
14 куку руку ку
До коментар #7 от "onq s konq":
Кон, разкажи на оня за свойствата на живака! А може да разкажеш и за свойстото на натрия и калия да се самозапалват в досег с атмосверата, затова в кабинетите по химия се съхраняват в петрол.Коментиран от #16
13:13 27.07.2018
15 Мунчо
До коментар #13 от "Наблюдател":
Наблюдател е събирателен образ. Единственото което може е да бърка в носа си и понякога в дупето. Когато го питаш нещо отговаря не знам или защото другите казват така.Коментиран от #18
13:45 27.07.2018
16 гост
До коментар #14 от "куку руку ку":
А защо ти не ни разкажеш за "свойствата" на натрия и калия като част от ЕЖЕДНЕВНОТО ти меню ?? Или си пропуснал дребния факт , че са основна част дори от "рядкото" съединение готварска сол ?? То колко "нестабилно" е по твоята класация и ти в какви "специални" условия го съхраняваш ?? И какво точно не разбра в изречението : Публикувано във факти.бг: Учени от Станфордския университет са разработили нов тип батерия на базата на течен метал, която е много по-безопасна и здрава от съществуващите аналози. ??? Ааааа , забравих , те тия учени пасти да ядат пред твоите "познания" за натрия и калия , хахаххахах!!!13:57 27.07.2018
17 гост
До коментар #11 от "Мунчо":
Мунчо , кои точно цифри са "хвърлени във въздуха" според теб , че не разбрах ?? Показаната във линка батерия е 300 квт с два резервоара по 250 литра ! И доказано изкарва над 1000 км и на Тесла да я сложиш и там ще изкара над 1000км , щото средния разход е 22-24 квт/100 км !!! Проблема е в обема и , а не в "изкарването" !!! За зареждането на пъти съм написал по-горе , а в домашни условия се зарежда като всяка батерия , естествено зависи от зарядното , но с масовите в момента 22-24 кв ще стане за 10-12 часа !! А електролита и е воден разтвор на определени соли , но доста близо до морска вода !!! И според теб при черно на бяло казано : Публикувано във факти.бг: "Енергийната плътност на съединението е изключително висока - около десет пъти повече от тази на сплавите, които се използват в момента за течни акумулатори " , колко ще бъде капацитета на същата по обем , но по новата технология ?? Та кой викаш хвърля приказки във въздуха ??Коментиран от #20
14:13 27.07.2018
18 до Мунчо
До коментар #15 от "Мунчо":
Мдам ...само дето Наблюдател изкарва за месец толкова колкото ти за година - ама това са подробности от пейзажа ич да не ти пука :)Коментиран от #19
14:19 27.07.2018
19 Мунчо
До коментар #18 от "до Мунчо":
Да от носа си изкарва сополи.Имаш ли нещо по темата да кажеш или ще избива комплекси тука.
Коментиран от #25
14:25 27.07.2018
20 Мунчо
До коментар #17 от "гост":
Акумулатор с 500 литра електролит на 48 волта, който се зарежда за 12 часа, щял да измести Ли-йон батерии??Трябва ли да коментира това???
Коментиран от #21, #22, #23
14:52 27.07.2018
21 гост
До коментар #20 от "Мунчо":
Ти коментар 2 видя ли го или още ти е мъгла от снощи ?? И при десет ПЪТИ по-голяма енергийна плътност не ти ли мина през "ума" , че тия показатели ще могат да се изкарат от 50 литрова батерия ???? Или викаш това са прекалено много въпроси и прекалено много мислене ?? Да не говорим , че батерия с оборотен електролит ще е практически с живота на автомобила , а цената на калиево-натриевата сплав ако ще да е 10 пъти по скъпа от морска сол , това значи стотинки за килограм ??15:13 27.07.2018
22 гост
До коментар #20 от "Мунчо":
Явно трябва да повтарям по 3 пъти , иначе не мога да достигна до "дълбоката " ти мисъл ! 10-12 часа са със ДНЕШНИТЕ масови домашни зарядни , с по-мощни естествено времето намалява в пъти !! Но на зарядна станция просто електролита се източва и се сипва ЗАРЕДЕН !!! И това отнема между 3 и 5 МИНУТИ !!! Естествено за теб и това е много , ама представи си за 99% от останалите е повече от бързо !!!15:21 27.07.2018
23 гост
До коментар #20 от "Мунчо":
И последно да ти припомня : Публикувано във факти.бг: В хода на експериментите с различна дебелина на мембраната инженерите са успели да постигнат два пъти по-високо напрежение от съществуващите в момента течни акумулатори" Тоест станаха 96 волта , не че и 48 не могат да ги преобразуват до колкото им трябват , но да ти напомня все пак , че основните клетки на литиево-йонните са с напрежение между 3 и 5-6 волта , май тези са доста повече , а ??15:33 27.07.2018
24 deadman1488
15:51 27.07.2018
25 Антиелектрика
До коментар #19 от "Мунчо":
Не се коси, това е поредния ник на оня психически нестабилния тираджия "Да да". Тегли му една - той от друго не разбира, нали всяка нощ яде ток и пие електролит от батериите - хахахахахха16:20 27.07.2018
26 жалко
22:23 27.07.2018