Бензиновите коли са по-вредни от дизеловите!

Публикувана: 9 Август, 2018 11:30
66 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 29980

Европейските изисквания по отношение на екология при транспортните средства стават все по-строги. Основната причина за това е големия риск от онкологични заболявания, както и общото замърсяване на околната среда. В края на юли обаче германското издание Spiegel излезе с една ШОК-статия, в която се твърди, че бензиновите двигатели са много по-вредни от дизеловите. Поръчкова или не, тази статия разбуни духовете.

Ясно е, че европейските власти вече са отписали дизеловите автомобили и те постепенно ще отидат в забвение. Свежата публикация на Spiegel обаче говори за това, че бензиновите мотори не само не са по-добри от дизеловите, но и дори са много по-опасни за здравето на хората. Екозащитниците извоюваха драконовски мерки срещу автомобилните производители и те са длъжни с всяка следваща година да снижават нормите на изхвърляни вредни емисии в атмосферата.

И понеже това няма как да се случи толкова бързо, инженерите започнаха с различните хитрости. всички знаем за Дизелгейт скандала, но има нещо друго, за което почти не се говори. За да се получи оптимално изгаряне в горивната камера и нужно оптимално количество гориво и въздух. И автомобилните инженери почти го постигат. И ако всичко се беше успокоило на нива Евро 5, много неща в автомобилите щяха да са по-добри от сегашните.

Но не стана така. Започна се с даунсайзинг, с различни добавки в горивото и с какви ли още не прийоми, за да се стигне до последната възможна - да обедняват горивната смес. Това обаче води до т.нар. сух остатък, или иначе казано - неизгорени въглеродни частици. Те обаче не са черни като саждите от дизеловите и не се забелязват с просто око. Поради тази причина с най-различни филтри се "запушват" основно дизеловите коли, но след като стана ясно, че така се увеличава разходът, дизелите бяха обявени (съвсем несправедливо) за безперспективни.

На фона на тези промени, а и на скандала "Дизелгейт" никой не обърна внимание на невидимата заплаха от бензиновите коли. Тези невидими микрочастици, излизащи от новите бензинови двигатели, са толкова малки, че не се филтрират от горните дихателни пътища и директно попадат в белите ни дробове и според лекари са много п-вредни от дизеловите сажди. От Spiegel са убедени, че дизеловият скандал съвсем не е бил случаен. по този начин автомобилните производители са икономисали милиарди от производството и внедряването на нови филтри, които да улавят невидимите неизгорени въглеродни частици.

Цитат от статията на Spiegel: "Фината прах (така германците наричат неизгорени въглеродни частици. бел.ред.) в Европа е една от главните опасности за здравето на хората. "Произвежда" се най-вече от автомобилите и от промишлеността. Съгласно изследване на Федералното ведомство по опазване на околната среда, през 2015 година 41 500 души в Германия са починали преждевременно, защото са били изложени на прекомерно влияние на фини прахови частици".

какво ще предприемат производителите на автомобили, след влизането на новият тестови цикъл WLTP от есента на тази година. Вариантите са два. Или ще инвестират огромни средства в разработката на специални филтри, или постепенно (подобно на Volvo) ще се откажат от двигателите с вътрешно горене. Или пък ще прибегнат до нови измамни схеми!

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Пламен Константинов
Селекционерът на националния ни отбор по волейбол обяснява пред руския сайт sport-weekend.com как се справя със сибирските условия
Не пия. Много приятели ми се чудят как оцелявам в сибирските студове без водка. Ето че е възможно"

Още бисери