Новини

Най-големият електромобил в света

Публикувана: 11 Септември, 2018 17:08
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6242
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Швейцарски инженери конвертираха кариерен самосвал Komatsu HD 605-7 за работа на ток. Камионът има изцяло електрическа силова установка, която се захранва от гигантска батерия с тегло 4.5 тона.

45-тонният самосвал се труди в кариера недалеч от гр. Ломис в кантона Тургау. Машината превозва по 60 тона скали, като харчи ток само на изкачване, а при спускане трупа обратно енергия чрез система за рекуперативно спиране.

"В момента това е най-големият и мощен електромобил в света. Ако покаже добри резултати, в скоро време ще поръчаме още осем екземпляра", коментират от кариерата.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Meganoob BG
1 Отговор
Направо да го внасят тука в ролята на семеен автомобил. Идеално оптимизиран за нашите пътища.

Оценка:
-1 +28

мини
2 Отговор
То по принцип тия малки камионченца се движат с електромотори. ДВГ-тата им са само генератори.

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-1 +34

Електрошок
3 Отговор
Ако тези 60т. ги товари на по-високо е възможно да зарежда батерията с повече енергия отколкото когато е празен.Това значи,че ако на първия курс батерията е 30% на десетия може да е 100%.Парадоксът е че стойността на горивото е отрицателна величина.

Коментиран от #4


Оценка:
-5 +17

Гост
4 Отговор

До коментар #3 от "Електрошок":


Тези камиони по принцип товарят от ниско в мината и изкачват пълни нагоре, така че едва ли ще стане както казваш ти

Коментиран от #6, #8


Оценка:
-3 +18

Електрошок
5 Отговор
Абе-теория!Пол Дирак в една задача беше хванал минус три риби:)

Оценка:
-3 +7

Електрошок
6 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Когато се прави разкривка,както е например МОК "Елаците",пълните камиони слизат надолу.

Коментиран от #7


Оценка:
-2 +9

гост
7 Отговор

До коментар #6 от "Електрошок":


Не е само разкривката , на Елаците рудата се сваля до фабриката в Пирдоп , което е денивелация от поне 400-500 метра и така е в повечето такива , не знам мина дето да копаят руда в ниското и да я качват на планината !!

Коментиран от #16


Оценка:
-10 +7

гост
8 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Я да ни дадеш един пример поне в България , да не говорим за света , където рудата се товари на камиони в "ниското" и се качва на "високото" , щото аз ще ти дам пет за обратното !!!

Коментиран от #9, #12


Оценка:
-4 +5

Антиелектрика
9 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Пак ли с абсурдната ти теория? Всички мини (рудници) са ИЗКОПНИ. Та кой изкоп ще е по-нависоко след като постоянно се копае и нивото му постоянно слиза надолу? Отваряш уики-то например и виждаш как изглежда един обикновен рудник ако не си виждал: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA#/media/File:Chino_copper_mine.jpg
Това от статията е по-скоро изкл'чение отколкото правило, защото почти във всички мини, камионите се качват нагоре пълни.

Коментиран от #14


Оценка:
-7 +7

10
Този коментар е премахнат от модератор
11
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Мангал
12 Отговор

До коментар #8 от "гост":


В асарел медет например

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +0

гост
13 Отговор

До коментар #12 от "Бай Мангал":


И къде отива после "рудата" от асарел , умнико ??? Да не би във фабриката в Пирдоп ???? А да не би тя да е "по-високо" от рудника навръх балкана ????

Оценка:
-4 +4

гост
14 Отговор

До коментар #9 от "Антиелектрика":


Значи по твоята "теория" след като ги натоварят в "изкопа" и се качат ги изсипват на ръбчето на същия , а ??? Предлагам ти да се разходиш до примерно Челопеч или Пирдоп и хубавичко да разгледаш къде са обогатителните фабрики и къде са "изкопите" и ако ми кажеш , че рудата се телепортира до там ще бъде върхът на наглоста !!!

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +5

Антиелектрика
15 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Така ли било? И до къде мислиш карат тези самосвали рудата, до вас ли? То само докато излезе от изкопа и батерията ще му е свършила, да не би от вчера да има батерии и хората да не са се сетили? Пък и 4,5 тона батерия от 45 тона самосвал е много яко, нали? Само да те светна, че обикновените самосвали в такива мини тежат по 200 тона, а рекордът е 880 тона, което прави това камионче супер смешно и неефективно, защото само ще задръства пътя на мината с 10% от товара на най-ефективните товарни самосвали!

Коментиран от #17


Оценка:
-6 +7

някой
16 Отговор

До коментар #7 от "гост":


Я кажи за Челопеч.От колко високо свалят рудата.
малко ако се позамислите мините ги копаят навътре в земята.По вашата логика излиза че всички мини са в облаците и свалят рудата долу.
А за Елаците кариерните самосвали не свалят рудата до Пирдоп.

Коментиран от #19


Оценка:
-0 +3

комацу
17 Отговор

До коментар #15 от "Антиелектрика":


Те тия инженерчета там горките не могат да сметнат дали заряда на батериите ще стигне да качи баира, а ти наум ги правиш тия бебешки сметки. Еваларка, гоуем си!

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +6

селянин
18 Отговор
Тва за далечния север не става-24 часа непрекъснат режим при минусови градуси..там е цар,БЕЛАЗ 75710,-450 тона руда в легена,има три дизелови двг.по 2000к.с.те са съединени с генератори,който подават ток на електрическите моторни колела,газовете отиват в стените на легена..та товарът да не замръзне.

Оценка:
-0 +2

Миньор
19 Отговор

До коментар #16 от "някой":


Мината е на надморска височина 1050 метра, а Челопеч е на надм. височина
705 m. По твоята логика мините ги дълбаят на дълбочина повече от 350 метра? Ти направи всички минни предприятия толкова глупави, за да проектират заводите обработващи рудите на по-голяма надморска височина от мините, за да може камионите да имат по-голям разход на гориво и да се развалят по-често? Това само умник като тебе може дори само да си го помисли, камо ли да го направи. Камионите обикновено се изкачват максимум километър докато излязат от мината а след това карат няколко десетки километра по нанадолнище.

Оценка:
-3 +3

Антиелектрика
20 Отговор

До коментар #17 от "комацу":


Вместо да се плючиш, да беше прочел, че не инженерите на Комацу са направили този самосвал на батерии!

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +3

швейк
21 Отговор

До коментар #20 от "Антиелектрика":


Право думаш, това швейцарците хич ги нема у сметките, затова са толко зле, не са като нас да ръсим пари за гориво от лукойла, не за друго, ми щот сме много богати и не ни пука.

Коментиран от #22


Оценка:
-1 +4

Антиелектрика
22 Отговор

До коментар #21 от "швейк":


Мислиш ли, че си много оригинален като сменяш постоянно никовете и пишеш простотии? Много ясно съм написал, че коментираме ВСИЧКИ МИНИ, не тази в Швейцария! Ти си този, който се беше кръстил Комацу и пишеш за инженери. Ама за теб е нормално да изпадаш в мозъчна безтегловност, колкото и ника да смениш!

Оценка:
-4 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът към здравния министър Петър Москов при откриването на Центъра за ранна диагностика на рак:
Москов, никога няма да намерят лекарство срещу рак при тая скъпа апаратура – милион и 800 хиляди за това... като космически кораб."

Още бисери