Новини

Трябва ли да носим вътрешна гума в колата?

Публикувана: 14 Септември, 2018 11:58
72 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 31828
Трябва ли да носим вътрешна гума в колата?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Мнозина от по-младите водачи на моторни превозни средства дори не са виждали как изглежда една вътрешна гума за лека кола. В миналото обаче всички автомобилни гуми бяха неизбежно свързани и с вътрешните, които не позволяваха на въздуха да излезе през луфтовете между джантата и гумата, неизбежни за онова време.

Сега, и гумите, и джантите са по-добри и постепенно вътрешната гума излезе от употреба. Автомобилни специалисти обаче са на мнение, че във всяка кола трябва да има по една резервна вътрешна гума. За какво може да ни послужи?

Тя не заема място, не е скъпа, но в случай на сериозна повреда на една или повече от външните гуми, когато сте далеч от "цивилизацията", въпросната вътрешна гума може да ви спести доста нерви, време и пари. Просто ви трябват подходящи инструменти и умения. Ако ги имате, монтирате вътрешната гума под спуканата, помпате и лека-полека се добирате до първия гумаджия.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
куку руку ку
2 Отговор
По-лесно е да се носи телефон и да потърсиш помощ. Радославе, демонтирали ли сте някога гума от джанта на ръка? Аз съм, и не бих се наел насред "пустощта"...

Оценка:
-12 +188

Митко
3 Отговор
Май не си пиеш хапчетата,редовно.

Оценка:
-2 +76

НАТО ВЕЦ
4 Отговор
И кой ще я монтира, като повечето от водачите на леки автомобили не са виждали как става? То не е като на велосипед.

Коментиран от #38


Оценка:
-3 +131

Любопитен
5 Отговор
"Публикувано във факти.бг: Просто я монтирате под срязаната гума, помпате и лека-полека се добирате до първия гумаджия."
Как?!

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +68

Владо
6 Отговор
Искам да видя как се отлепя външната гума от джантата, за да се сложи вътрешната.

Коментиран от #21, #24, #45


Оценка:
-3 +111

123
7 Отговор
:D Вие наясно ли сте как се сваля външната гума от джантата в полеви условия :D

Коментиран от #18, #31, #70


Оценка:
-4 +92

джурналя
8 Отговор
А не може ли просто една резервна с джанта? Много лесно е да се каже "Просто я монтирате под срязаната гума"
Искам да видя аФтора как демонтира гума от джанта , как слага вътрешната , как и изкарва вентила за помпане навън и как монтира обратно гумата на джантата и всичко това с голи ръце, отверка или какво там си носи. хахахах

Оценка:
-2 +108

Синдикат на Ало Измамниците
9 Отговор
"" Просто я монтирате под срязаната гума, помпате и лека-полека се добирате до първия гумаджия."""
Искам да те видя насред пътя как отлепяш борда от джантата,слагаш гумата и прибираш всичко в джантата на ново. А за целта хората отдавна слагат и резервни гуми.

Оценка:
-2 +50

До 1
10 Отговор
Това е новина, която е формулирано фалшиво. Сега журналистът трябва да каже защо точно е казал: "Арест на разследващи журналисти".
Ще видите, че не е това, което пишете. Сега случаят се изяснява и ще разберете до края на деня. Изчакайте малко...

Оценка:
-2 +16

699
11 Отговор
С това писание явно и автора е от по- младите водачи на МПС.

Оценка:
-1 +44

асддас
12 Отговор
Най-добре по едно копие в случай че няма обхват и трябва да ловим дивеч за да преживеем. То не се използва вече, но е полезно.

Оценка:
-1 +55

13
Този коментар е премахнат от модератор
Г - н Вайуи
14 Отговор
Реклама! Някой депутат — новобранец в бизнеса е направил голям внос на вътрешни гуми, вместо на въшни.

Оценка:
-0 +69

САП
15 Отговор
Я първо вземи да направиш това, което предлагаш, пък това пиши. Без инструменти на пътя да отлепиш спукана гума от джанта просто забрави. За спукана гума това става, но има много по лесни начини. За срязвания дълги до 3 сантиметра може и да стане. За сцепвания по дълги от 5 сантиметра просто забрави. Тогава външната гума срязва вътрешната или се образува балон и се пука.
Вътрешна гума без външна не може да издържи налягането нужно за напомпването на съвременните гуми. На днешно време вътрешна гума може да помогне само при спукана гума(за което безсмислено да се носи или при силно огъната стоманена(алуминиевите се чупят) джанта, която си върнал с чук долу горе в нормалното положение, но не може да уплътни.

Оценка:
-0 +24

Цар Вул
16 Отговор
До"Любопитен":Ама ти си бил много ПРОЗД,бе?А как ще извадиш едната страна на външната гума"?Едно време ги газехме със задната гума на кола ,за да се отлепи!После със щангите вадиш и слагаш вътрешната!После помпиш с помпата/тогава при инструментите имаше и такова помощно средство/!А сега?Сега карай жена си да духа!Тя поне това го може!Айде и умната на пътя!А за тъпунгерите като този ще кажа,че има резервна гума и крик!Ако и това не помогне на джанта до сервиза и мачът свършва!Но трябва спуканата гума да е отзад/задължително/,за да може да управляваш що годе"курника"!!!!!!!

Оценка:
-5 +30

Кольо Камиона
17 Отговор
Ако някой послуша малоумния съвет да носи вътрешна гума, добре е също така да си носи помпа или компресор, две щанги, резервен вентил с капачка от старите за вадене на игличката, чук, отвертка, клещи, крик и ключ за гумите. Ако не знаете как се отлепя гума когато сте далече от цивилизацията, поставяте джантата хоризонтално на твърда равна повърхност, след което друг автомобил бавно и леко минава върху спуканата гума колкото се може по близо до джантата за да отлепи гумата под тежестта си. Ако не сте сваляли джанта от автомобила и след това гумата от джантата, мислете два пъти, хамалска работа е, но ако все пак се решите, взимайте мерки за безопасност защото не е като да я закараш при гумаджията.

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +44

Марто
18 Отговор

До коментар #7 от "123":


Аз съм наясно, но явно ти не си. Има много начини - с щанги, с настъпване с колата и още куп други, ама нали младите сте от джендърското поколение. Редервна вътрешна гума е полезно нещо в колата ако пътуваш по дълго и по безлюдне места, къдзето няма и GSM сигнал

Оценка:
-14 +14

Караиванов
19 Отговор
Много ми се иска, някой от дървените философи, коментиращи под статията да изпадне в ситуация с две срязани гуми и да чака цял ден някоя пътна помощ да дойде и да му вземе 400 лв.

Коментиран от #22


Оценка:
-13 +12

Калоян
20 Отговор
Полезен съвет, но българските разбирачи не им трябват съвети, но ще се сетят за статията когато или ако изпаднат в подобна ситуация - без обхват и без възможност пътна помощ да се качи до там където сте спукали (срязали) гумите. Особено този съвет важи за онези с псевдо джипчетата, които са така модерни напследък.

Оценка:
-13 +8

Ivo
21 Отговор

До коментар #6 от "Владо":


Като е още на колата става лесно

Оценка:
-1 +3

САП
22 Отговор

До коментар #19 от "Караиванов":


За разлика от много други съм изпадал в гората да лепя вътрешни гуми, но имах инструменти и ми отне половин ден. Без инструменти не ми се мисли. А за срязана външна гума да сложиш вътрешна просо е упражнение на лудите. Като я напомпаш вътрешната, ще направи балон в зоната на срязването и ще гръмне. За ситуацията която описваш по добре сложи двете здрави на двигателния мост, а срязаните на другия(особено при преден двигателен мост) и жертвай джантите и гумите за да се из мъкнеш. Отколкото да опитваш предложеното от журналиста. Напълване със нещо (слама пясък, трева, монтажна пяна, зимата вода и да замръзне и др.) на срязаните гуми също е по-добър вариант от предложеното. В предложения вариант от журналиста ще си се блъскал напразно един ден и пак ще си в същото положение.

Оценка:
-0 +23

Neon
23 Отговор
По-малоумен съвет не съм чувал отдавна. Случайно автора да е сменял вътрешна гума на пътя, та да знае какви инструменти са необходими? Поне 2 щанги, и задължително помпа или компресор. И трябва да си поне 80-90 кила, и ако имаш още 1-2ма души помощници е идеално.

Оценка:
-1 +24

куку руку ку
24 Отговор

До коментар #6 от "Владо":


Отлепянето е най-лесната част. Настъпваш с петата на крика под колата, ами после? Как ше изкараш борда от джантата, особено ако е някоя лята алуминиевка?

Оценка:
-1 +18

25
Този коментар е премахнат от модератор
куку руку ку
26 Отговор

До коментар #17 от "Кольо Камиона":


Ако има друг автомобил, просто натоварвате спуканата(ните) гума(и) и отивате до гумаджия.

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +15

Бат Кольо
27 Отговор

До коментар #26 от "куку руку ку":


Условието е че действието се развива ДАЛЕЧ от цивилизацията, тоест няма гумаджия. Ако обаче спукаме гума в Перник или Враца, съветът е уместен, товарим и право на гумаджията, въпреки че сме на светлинни години от цивилизацията.

Оценка:
-0 +11

filo
28 Отговор
По-вероятно е да не се върнеш от пътуването жив, отколкото да ти потрябва вътрешна гума. Тия "джурналя" хептен изтрещеха, ама те са си продажници и са готови на всичко за пет лева.

Оценка:
-2 +10

Велев
29 Отговор
Ако не е сцепена а само спукана гумата, има ремонтни комплекти за безкамерни гуми. На жаргон им казват фитил. Работата с тях е елементарна.
Автомобил без крик, ключ за джантите, изправна резервна гума, компресор или помпа, елементарен комплект инструменти, свински опашки, аптечка, триъгълник, вода.... то не става само с каране
Неволята учи, но сега повечето са карачи и са скарани с автомобилите. Пътна помощ и сервизите също трябва хляб да ядат.

Оценка:
-1 +13

30
Този коментар е премахнат от модератор
аналитик
31 Отговор

До коментар #7 от "123":


Аз мисля, че тия специалисти са гумаджии,... От опит мога да твърдя, че смяната на вътрешна гума в полеви условия е почти мисията невъзможна 5. Ако някой е сменял, знае какви усилия коства... почти непосилни за мацка с камъче на пъпа. Вътрешната гума можеш да си носиш, но смяната и е под въпрос. Бих посъветвал да си носите резервна готова гума, а ако е бус може и две, не тежат толкова... Има места, където се пукат наразват наведнъж предните, а ако не спреш и задните и това не са полицейски шипове, а зарязани п-образни винкели.... А в тъмното в треволяк не всичко личи. Съвета не е юош, но е трудно приложим за всеки. Докато извадя външната от джантата сълзи ми потекоха, а майката на гумата сигурно е била в 9-ия месец от,, благословии,,,. Иначе съвета е хубав, гумата става и за спасителен пояс и за столче.

Оценка:
-1 +16

Мирпслав
32 Отговор
Значи с тая вътрешна гума ви трябва и една машина в багажника за демонтаж и монтаж +Компресор. И една ножка да срежете винтила и яки пръсти наи- вече. Пак ако е срязана направо супер с тая вътрешна гума всичко ще е 6+

Оценка:
-3 +7

Disela
33 Отговор
Няма как да сложиш вътрешната без умения и инструменти ,а за целта се иска поне две щанги чук голям и два клипна и помпа.Това е лудост.Аз сега си нося само един спрей за спукани гуми изпробвано е лично от мен от напълно спаднала я помпи и запушва дупката .Помпи я до 1.8 атмосвери

Оценка:
-0 +9

Миро
34 Отговор
БАЙЧЕ ти боравил ли с щанги че пишеш ти глупости

Оценка:
-1 +7

Р. Славчев
35 Отговор
Извинете ме, не знам и аз какво ми става ама си викам дай да драсна два реда, да изкарам двайсетачка и това ми дойде на ума. После сесетих за резервната и така... Не ми се сърдете, ако някой вече си е купил вътрешна гума може да я ползва за пояс на морето! Айде лека от мен!

Оценка:
-0 +13

148
36 Отговор
Трябва да.
Аз в колата винаги си нося гума.На мен ми се пада външна,а на каката до мен вътрешна. ;)

Оценка:
-1 +22

гнида
37 Отговор
Правил съм го веднъж , за да лепим вътрешна гума ...... ХИХИХИ , Някой спомня ли си топлите лепенки за вътрешна гума ? Страхотни времена бяха .....

Оценка:
-0 +20

Много Знаещ
38 Отговор

До коментар #4 от "НАТО ВЕЦ":


Не бе не е като на велосипед, като на влак е!

Коментиран от #52


Оценка:
-1 +3

Шаран БГ
39 Отговор
Пишещият и "през плет" не е виждал как се застопорява автомобил, как се развиват болтовете / или гайките/държащи джантата към барабана,как се поставя крик, как се повдига автомобил, как се отлепя гума от джанта, как се монтира вътрешна гума, как се помпи и до колко атмосфери и как обратно се мотира на колата.И това при лек есенен дъждец, точно между две населени места !!! Ако започна да изреждам "подходящите инструменти" - те са само за багажника на "Москвич"...... Всеки си има резервна гума, най-малкото "патерица", която полеке-полека ще те закара до близкото населено място, при Ваньо Гумата. Безмислено е да мъкнеш вътрешна гума и инструментариум за поставянето и. Горе написаното е смешно !!!

Оценка:
-0 +11

майстора
40 Отговор
ква е тая тема бе ... я не се излагайте .... вътрешна гума
автора вие нормален ли сте ???

Оценка:
-1 +6

Путкин
41 Отговор
Къде продават вътрешни гуми? Не съм виждал такова нящу то години. Едно време помагах на баща ми в гаража да лепи вътрешната гума на Ладата с лепенки TIP TOP взети от Пловдивския панаир директно от палатата! Ех спомени, спомени!

Оценка:
-2 +10

Човек
42 Отговор
Бате нема смисъл

Оценка:
-0 +4

3525
43 Отговор
ако нямаш допълнитена резервна караш с спукана, направо с джанта караш, отколкото.. това е решенито

Оценка:
-0 +4

Ефтини сензации
44 Отговор
Някой така и не са излезли от ерата москвич и гумите, които сами изпадаха от джантите...

Оценка:
-1 +7

злобар
45 Отговор

До коментар #6 от "Владо":


Това е работа за около 40 минути просто са ви нужни чифт щанги и големичка отвертка . Започваш с/у вентила и завършваш на вентила.Това е , нищо сложно освен цапането.

Оценка:
-4 +8

Гост
46 Отговор
Ей редактирането, как се намира ВЪТРЕШНА гума за размер 255/40/18 предна и 285/35/18? Ами как се отлепя такава гума от джанта? Ами ако е Рънфлет? Това не ти е Москвич или Жигули. И тази гумичка която си я показал на снимката е за бебешка количка!! За нея можеш да я смениш на пътя ако си тръгнал някаде между две села където няма обхват телефона!

Коментиран от #56


Оценка:
-0 +8

47
Този коментар е премахнат от модератор
Ха ха
48 Отговор
Аз дори на московец и лада не съм виждал да се сменя вътрешна гума на полеви условия
Да смениш готова гума с джанта да но само вътрешна не

Оценка:
-4 +3

ТОДОР ДЖУГАНА
49 Отговор
МНОГО ЛЕСНО СЕ МОНТИРА, САМО ЧЕ СЕ ИСКА И АКЪЛ ДА ОТЛЕПИШ ГУМАТА ОТ ДЖАНТАТА , А АВТОРА ИМА ОПИТ , НЯМАТ ПОВЕЧЕТО ПИСАЛИ ТУК , И НА ШОФЬОРСКИТЕ КУРСОВЕ СЕ ПРОВЕЖДАШЕ ОБУЧЕНИЕ , А СЕГА И ПРАВИЛНИКА МАСОВО НЕ СЕ ЗНАЕ ОТ ПРИДОБИЛИТЕ КНИЖКА !

Оценка:
-4 +7

50
Този коментар е премахнат от модератор
Аве...
51 Отговор
За 29.90 лв на година имаш 24/7 пътна помощ в цялата страна, каки вътрешни какви 5 лв , отделно че колата ми е към 3 тона... и само вътрешна как ще ме оправи ?

Оценка:
-2 +4

НАТО ВЕЦ
52 Отговор

До коментар #38 от "Много Знаещ":


Айде, аз ще сменя гумата на велосипеда с ръцете, а ти ще смениш на "
влака".

Оценка:
-1 +1

Манафов
53 Отговор
Храбри бойци във Войната по пътищата, вие ако не можете една вътрешна гума да сложите и за чеп за зеле не ставате, мамини синченца с тесни дупенца! Винаги си карам с мен И вътрешна гума с две щанги и джобен нож. Разбира се имам крик, ключ и помпа. И една талпа, ако е залепнала за главината, защото и такива случаи има.

Оценка:
-3 +3

Гост
54 Отговор
На Лека кола е лесно , а на Шкода мадара.и по някога по 2.как ви се струва

Коментиран от #60


Оценка:
-0 +4

55
Този коментар е премахнат от модератор
НАТО ВЕЦ
56 Отговор

До коментар #46 от "Гост":


Гумата от снимката е за някакъв прикачен селскостопански инвентар.

Коментиран от #57, #58


Оценка:
-0 +1

Гост
57 Отговор

До коментар #56 от "НАТО ВЕЦ":


Гумата от снимката е точно за бебешка количка!!! Виж колко е голяма гумата и колко е голям вентила,и е крив за да излезе настани от малката капка и да може да се помпи!

Оценка:
-0 +2

Гост
58 Отговор

До коментар #56 от "НАТО ВЕЦ":


Гумата е размер 260х55 не знам как се номерирани това чудо но онзи ден на комшията на бебешката количка му гръмна гумата и търсихме точно такава. Това сигурно е някаква Китайска номерация

Оценка:
-0 +2

Христо Димов
59 Отговор
Никой не се сети за другото предназначения на вътрешната гума : Ако въпреки съветите не успеете да вкарате вътрешната гума под външната, то тогава се огледайте наоколо за наличието на водоем. Ако има такъв, надуйте вътрешната гума с крачна или ръчна помпа / в случай, че си носите..../ поставете така надутата вътрешна гума върху повърхността на водата, напъхайте си задника в отвора, използвайте ръцете си като гребла и се разхождайте из водоема докато дойде пътната помощ, която сте извикали, използвайки мобилния си телефон......Тези, които са били деца през 60-те/ като мен/ добре знаят какво говоря

Оценка:
-1 +2

Георги
60 Отговор

До коментар #54 от "Гост":


😂 😂 Абе някой му потребвал ватрешна гума и после да отидеш на гумаджия нема логика копувамси един спрей за гуми праскам в фитила и пяна та запушва дупката

Оценка:
-0 +2

Хахаха
61 Отговор
Да за целта освен вътрешна гума трябва да си носите и отверка за иглички, няколко ками за отлепването на гумата от джантата, съответно и средноголям чук, две щанги, монтажна паста или веро , инструмент с който да отстраните теловете от пробива иначе рискувате да спукате и вътршната още преди да сте я монтирали и накрая и помпа, а и крик и ключ абе я си вземете две три резервни гуми с джантите барабар ще ви е по малко главоболието.

Оценка:
-0 +3

62
Този коментар е премахнат от модератор
коментатор
63 Отговор
Това май беше стръв за коментари ! Тия неща се правеха преди 35 години !

Оценка:
-0 +3

Шансу Имамов
64 Отговор
Вътрешната гума става и за пояс,ако паднеш с колата в някоя река или море надуваш я и няма да се удавиш.

Оценка:
-0 +1

GTE
65 Отговор
По-добре два спрея с пяна за гуми отколкото всякакви други безполезни опити

Оценка:
-0 +3

deadman1488
66 Отговор
пълни глупости

Оценка:
-0 +0

Гумаджия
67 Отговор
Не се ядосвайте,прав е човека,много лесно ставя,само че ще влачиш винаги.ремарке с машина за ремонт на гуми.

Оценка:
-0 +0

Крачол
68 Отговор
Коментарите тук масово не са написани от много умни хора. За жалост, такива са ни явно и запалените "батки", които всячески се стараят да се правят на "мачовци", демонстрират знанията си за автомобилите, защото си мислят, че така ще изглеждат повече мъже. Един коментира снимката на гумата... без дори да му дойде на ум, че снимка се слага, каквато има. Ама била за "детска количка", ама е вътрешна. Утре ще циври защо снимката примерно била на нещо, което ставало за размер гуми, които се ползват на марката Х, пък неговата кола била марката Y. Някак си, веднага ще ревне като момиченце, че "НЕ СТАВА ТАКА!". Друг пък пита някакъв трети човек, с въпрос носещ смисъла, дали въобще знае какво са "щанги". :) А, не бате, само ти знаеш какво са щанги. И понеже си истински мъж, за разлика от всички останали, значи другите не знаят. Ама то защото си мъжкарче, затова очевидно ти е някак сложничко да боравиш с щангите? Един съвет от мен... Отиди да си купиш лакочистител или обикновен ацетон и да си избършеш лака от ноктите. И спри да си скубеш веждите. Ама отвертки, иглички, ками, ножчета... Ама как щял да отлепи гумата... Нямам думи! На другият пък били му потекли сълзи докато (правил нещо си). Пичове, вие виждали ли сте някога спукана гума? А случвало ли ви се е да спукате? А да ОПИТАТЕ да направите тия неща за които говорите? Ами... На мен много пъти ми се е случвало. Според зависи от ситуацията, решенията са различни. Но иначе даже и с една ръка мога да се справя с то

Оценка:
-0 +1

69
Този коментар е премахнат от модератор
ГОШО
70 Отговор

До коментар #7 от "123":


Е как се свала???С две щанги и за 5минути си готов!

Оценка:
-0 +0

Джоко
71 Отговор
Много полезна информация вътрешната гума ще ти помогне да оцелеш в гората, след като я разрежеш и си направиш прашка и на лов за животни

Оценка:
-0 +1

Жоро
72 Отговор
Като я покараш 50 метра назад напред с леки завивания гумата се отлепва ..не е нужно да я сваляте а само махате винтила и подпъхвате вътрешната гума и...помпате ..правил съм го и се получава но наистина в краен случаи

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Татяна Дончева
Лидерът на „Движение 21” и кандидат за президент коментира по bTV кандидатът за президент на БСП:
Ген. Румен Радев е новак, той може да говори каквото си иска"

Още бисери