Last news in Fakti

5 Декември, 2018 11:28 16 069 89

Volkswagen се отказва от двигателите с вътрешно горене

  • vag-
  • volkswagen-
  • двигател с вътрешно горене-
  • двг

Следващото поколение двигатели с вътрешно горене, разработвани от Volkswagen в момента, ще бъде последното преди пълното преминаване на електричество, обяви директорът по развойната дейност на концерна Михаел Йост на конференция във Волфсбург.

Новите силови агрегати и съответстващата им платформа ще излязат на пазара не по-рано от 2026 г. Изявлението на мениджъра обаче може да се смята за официален край на епохата на двигателя с вътрешно горене.

Йост успокоява почитателите му с обещанието, че Volkswagen ще продължи да модернизира бензиновите и дизеловите си мотори за пазарите в страните с по-бавно развиваща се инфраструктура за електромобили. По оценки на концерна това може да продължи до 2050 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 патриотъ

    96 75 Отговор
    Електрическите автомобили са утопия и нямат бъдеще!

    Коментиран от #3, #10, #21, #42, #76, #77

  • 2 VAG

    22 62 Отговор
    са най-великите!

    Коментиран от #5

  • 3 Усмивката

    49 10 Отговор

    До коментар #1 от "патриотъ":

    А ти в Лукойл виждаш ли бъдеще.То и сега българите сме в бъдещето
  • 4 Иванчо

    72 18 Отговор
    Мене ме интересува какво ще стане с транспортния бизнес и икономиката, движена (буквално) от него. Как един ТИР, натоварен с тонове стока, която трябва да стигне от една страна в друга, ще се придвива? Защото това с батериите е бошлаф работа. Една лека кола не може да изкара 300-400 км на ток и то с 50-60 км/ч, а какво остава за тежък камион, натоварен с тонове стока.

    Коментиран от #6, #7, #11, #46

  • 5 Хайл

    57 18 Отговор

    До коментар #2 от "VAG":

    Най великите измамници са-прав си.в момента в германия е впрегната цялата бюрократична машина да се спаси от фалит тази фирма-забраняват дизели,собствена нафта му измислиха,на ток ще го правят...ядрен двигател да му сложат пак си е боклук...фолксваген умря след голф2-другото е ташак Уили...
  • 6 Хайл

    13 27 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо":

    Ей "тираджията" кво ти пука с какъв двигател ти е "тира" нали няма да го буташ...какво означава тир да ми обясниш,че снощи в село в кръчмата спореха-да мога да ги изненадам
  • 7 Tesla

    10 21 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо":

    He KomnETEHTEH CU! Rread about TESLA SEMI-TRUCK...FIRST 150 GO TO COCA KOLA...

    Коментиран от #59

  • 8 Ads

    19 2 Отговор
    Транспортен гаранционен документ за обезпечаване на митнически задължения - ТИР.

    Коментиран от #12

  • 9 купувайте VAG

    46 8 Отговор
    До вчера се смееха на Тесла, днес им лазят в краката. e-Golf има 2 пъти по-малък пробег с едно зареждане, но за сметка на това е по-скъп, по-малък и технологично изостанал от Model 3. И това ми било автомобилен гигант. СМЯХ. Дори Nissan и KIA ги удариха в земята по технологии за електромобили. Докато другите компании показват реални продукти VAG продължават с приказки за бъдещето "Ще... ще... ще..."

    Коментиран от #14

  • 10 Павел

    20 13 Отговор

    До коментар #1 от "патриотъ":

    Хора като теб за жалост нямат бъдеще.. оплаквате се от високи данъци, а като замърсиме столицата с аерозоли и тежки газове и гини прахови частици никой не споменава за вредата от ДВГ, проблема на изработката на един електромобил са вредните емисии, емитирани при производството на батерията. И така в този ред на мисли, по статистически данни на хора, доста по-умни от мен и от теб със сигурност, можем да заключим че един електромобил става еко-съобразен след 3-4 години експлоатация, което е напълно достатъчно производителите да разполагат с време на разбработка на нови, по-мощни батерии. Искам само да те питам когато са излезнали дизеловите двигатели колко конски сили са и в момента колко конски сили са ? Непременно тези технологии ще се развиват но наша е задачата да стимулираме тяхното развитие, вместо да седиш и да обясняваш колко било тъпо да се вдигат еко таксите и колко сме зависими от цената на петрола.. ами просто е , мини на ток и нещата ще се променят.

    Коментиран от #18, #23

  • 11 Павел

    13 8 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо":

    А вас господине може ли да попитам, какви са познанията ви в синхронни/асинхронни двигатели ? Имате ли представа от понятие мощност, въртящ момент, пусков ток ? Колко енергия е нужно да изхвърлите 1 кг на 1м разтояние ? Кой задвижващ механизъм има предимство, електродвигателя или ДВГ ? Въпросите са с по-скоро реторичен характер..

    Коментиран от #13, #17, #20, #26, #89

  • 12 Хайл

    10 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ads":

    Благодаря за краткия и изчерпателен отговор.просто имах нужда освен аз и още някой да обясни на "тираджиите" и писателите на статии които не са виждали този документ какъв цвят е да пишат глупости...как един митнически документ е ударил кола или е карал пиян
  • 13 Хайл

    5 5 Отговор

    До коментар #11 от "Павел":

    Друго си е нафтата,тока удря и не може да му отвърне 😂
  • 14 Driving pleasure

    9 8 Отговор

    До коментар #9 от "купувайте VAG":

    Смешко, ще кажеш ли сега тоя Е-Голф с каква батерия е и каква е батерията на Model 3? Дали двойния пробег не идва от двойния размер на батерията? Ще ти призная, че Тесла е малко по-ефективна, не ми се смята с колко но да кажем около 5% много грубо не на две на три и на незнам си колко! при 38 кВч батерия за голф и 60 кВч за 3 нещата не са много различни! Изчакай и германците да се позанимават 10 години с тия щайги и ще са на равно!

    Коментиран от #25

  • 15 Симо

    13 5 Отговор
    VW винаги са били втора гъдулка :)

    Коментиран от #74

  • 16 onq s konq

    9 6 Отговор
    Малка по малко ше си остане беенве само штото сичко друго е кош!
  • 17 Driving pleasure

    13 7 Отговор

    До коментар #11 от "Павел":

    А Вас Господине мога ли да ви попитам енергията нужна за повдигане на този 1 кг от къде ще дойде? Батерията има определен капацитет (както и резервоара) обаче зареждането на едното и другото е маааалко по-различно... Мерцедес наскоро пуснаха ел камион с 240 кВч батерия - айде сега обяснете как се зареждат 240 кВч, даже и с бърза станция с 350кВ ще се зарежда цяла вечност... а те пък 350 кВ делят мощността на половина, ако правилно помня не можеш да зареждаш с повече от 120 кВч. И да измислим как да стане и тир стоянката 10 тира по 350 кв - 5 зарядни станции докарахме нещата до почти 2 мегавата, то си стана 1 АЕЦ :D

    Коментиран от #29, #51

  • 18 Хайл

    15 4 Отговор

    До коментар #10 от "Павел":

    Виждам че си начетен,но ако съпоставиш фактите за производство на автомобил с двг и ел.мотор както и за експлоатацията им всичко е почти еднакво- едните ползват петролни продукти, другите основно електричество също от петрол и природни залежи...така че разлика ...няма...и между другото софия не е България-хора живеят и извън софия...нищо лично

    Коментиран от #22, #67

  • 19 ГОРАЗД

    0 0 Отговор
    Те и без това не им се получават напоследък!
  • 20 Driving pleasure

    12 7 Отговор

    До коментар #11 от "Павел":

    И накрая да споменем, че ефективността на електрическия двигател е абсолютно прецакана от крайната неефективност на съхраняването на енергията за тях - Енергийната му плътност е в пъти по-малка и това съотнесено към КПД на мотора прави електричеството в десетки пъти по-неефективно задвижване!

    Коментиран от #28

  • 21 СНиколов

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "патриотъ":

    Значи аз ползвам нещо което несъществува
    и то произведено 2002 :))))
  • 22 Driving pleasure

    7 6 Отговор

    До коментар #18 от "Хайл":

    Не си прав, ако съпоставяме ДВГ и Ел все още печеливш по всички показатели е двигателя. Единствено може да постигнем паритет при екологията, но с уговорка, че от производството на батериите до зареждането му от контакта се ползва чиста възобновяема енергия... а то не е така... КПД на ел мотора не е равнозначно на КПД на цялата задвижваща система на електроавтомобила.

    Коментиран от #27

  • 23 Антиелектрика

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "Павел":

    Интересно как пък едни и същи лъжи се прокрадват в темите за електричките. Нашата задача е истината преди всичко. А истината е, че електричките са половин век по-стара технология от ДВГ. Така, че не знам за какво развитие и какви задължения изобщо става дума тук?
  • 24 Мноо сте умни

    4 3 Отговор
    България има свой патент на двигател на вода, не е пуснат в производство, доколкото знам е обявен за продажба. Ще ми се да не го продадат, а да го пуснат в производство тук в Бг.
  • 25 Всички са еднакви

    8 2 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Всъщност ето данните от ЕПА няма да давам линк защото ме трият:
    Тесла 3 126MPGe,Golf e 119MPGe, Hunday Ionic 136MPGe, Shevrolet Bolt 119MPGe.
    Обаче трика е че това е за лонг реинга и сега интересното ако сложиш миддле реинджа е 123MPGe а за малкият на 50квч още няма резултат. При електричките капацитета на батерията влияе много и ти гарантирам че ако сложиш две еднакви батерии на модел 3 и на голфа разлика няма да има!!!!!!!
    И всичко опира до стратегията каква кола всъщност искаш да направиш голяма като танк или малък еко автомобил.

    Коментиран от #30

  • 26 Антиелектрика

    10 4 Отговор

    До коментар #11 от "Павел":

    А аз да попитам не риторично какво е КПД на батерията ако се зареди утре и се остави до понеделник пред къщата на - 5 градуса? Ето това е реалното КПД на електричките, което е далеч от 90%.

    Коментиран от #33

  • 27 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Driving pleasure":

    Съгласен съм но пак сме на изходна точка-за да произведеш възобновяем източник пак се ползват материали от природни залежи и петрол.единствено може да се получи от вечен двигател който не съществува
  • 28 Така е

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    Но петрола на планетата намалява, и онзи петролотръбопровод от Катар за Европа през Сирия няма как да мине, Сирия не дава да мине тръбата през нейна територия без да се плати такса, а Европа не иска да плати таксата.

    Коментиран от #31, #34

  • 29 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    Бравоооо , нов рекорд в невежеството на петролофилите , хахахха !!! 2 Мвт били АЕЦ , хахаххаха !!! Значи ние сме някакви извънземни , та само единия блок на 50-тина годишната ни АЕЦ е 1000 Мвт , хахахах !! Пък да не говорим , че умрелия Брикел ползва 110 Мвт , за да прави супер "екологичните" брикети , да живей , еех как не може някой да ви закара на някоя лекция по електроенергетика , че студентите да се посмеят на воля , ама професорите може и инфаркт да получат от такова невежество , хахахах !!!!

    Коментиран от #36

  • 30 Driving pleasure

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Всички са еднакви":

    Да де... това се опитвам да кажа и аз "... Публикувано във факти.бг: че ако сложиш две еднакви батерии на модел 3 и на голфа разлика няма да има!" С 38 кВч батерия голф минава 200 а Модел 3 с 60 кВч минава 400 км - разликата е само в тия 8 кВ...
  • 31 Driving pleasure

    8 2 Отговор

    До коментар #28 от "Така е":

    Всъщност петрол може да се прави... и всъщност синтетичните горива, съчетани с ВЕИ захранване на "рафинериите" за тях ти гарантират истински нулеви емисии защото ти извилчаш въглерод от атмосферата и има цикличност - такъв завод се явява една гигантска фотосинтезираща единица.
  • 32 Някой си

    3 0 Отговор
    Който няма петрол ще трябва да мине на ток. Ние в Бг най-вероятно ще сме на газ.
  • 33 Всички са еднакви

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Също някой омаловажават това че зареждане от контакта вкъщи и от суперчарджер КПД то е различно. Дааааа повярвай ми разликата е огромна нека отворкото Електрика да дойде и да каже колко енергия се губи при зареждане от суперчарджер ще се изненадаш колко ниско е КПДто!!!!!!!!Електрика чакаме те КПД на суперчарджер колко е????

    Коментиран от #38

  • 34 Всички са еднакви

    1 2 Отговор

    До коментар #28 от "Така е":

    В Катар няма петрол!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #39

  • 35 констатация

    3 2 Отговор
    то фолксваген се отказа и от суверенитета си вече ще е форд
  • 36 Driving pleasure

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Ти за хупербула не си ли чувал - или си инженер и си скучен по дифолт :D Мисля че идеята е ясна с 2 мВ е сериозна мощност и не става просто ей така. Показателно е, че в Европа има по-малко от 200 бързи зарядни, а плановете на голямата германска тройка, които направиха и джойнт венчър компания за зарядни планира изграждането на 400 зарядни при масовизация на електричките на колко милиона автомобила се пада по едно ;)

    Коментиран от #72

  • 37 А СЯ ЗАПОВЯДАЙТЕ В СИБИР

    4 1 Отговор
    ДО ТРЕТОТО ПРЕШЕСТВИЕ Ш СИ КАРЕМЕ И НА БИНЗИН И НАФТА КОООООКОТО СИ ИСКАМИ... ПЪК ВАС ША ВА УДРЯ ТОКА ЯКУУУУ....
  • 38 Driving pleasure

    6 2 Отговор

    До коментар #33 от "Всички са еднакви":

    Последното което четох тия дни, ми не си спомням къде беше, че суперчардъра супер бързо намаля и циклите на заредане и редовнотото ползване води до съкращаване на половина на живота на батерията. То със самото зареждане е такава мътна индия... никой не знае как точно е най-добре да се зарежда батерията и всеки има теории

    Коментиран от #40

  • 39 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Всички са еднакви":

    За това е пълно с катарци 😉
  • 40 Призовавам електрика

    6 4 Отговор

    До коментар #38 от "Driving pleasure":

    Да това е вярно обаче понеже захванахме темата за КПД на цяла система призовавам Електрика големият експерт да каже колко е КПДто на суперчарджера или най-елементарно казано колко енергия от изразходената за зареждането не отива в батерията?????
    И пак отиваме до визията борим ли се за екология или само да прехвърлим едни пари от един в друг джоб?

    Коментиран от #41

  • 41 Driving pleasure

    8 5 Отговор

    До коментар #40 от "Призовавам електрика":

    ами да отговоря аз освен... доста е спорно, според критиците има около 25-33% ефективност, някои по-умерени говорят за 70% ефективност, а собствениците на Тесла се кълнат в 90%... ама да почнем от начало. АЕЦа произвежда 1 кВч електрика, докато го пренесе до зарядната станция има загуби от около 10% значи на контакта сме на 0.9 кВч, мушкаме щепсела и губим, да вземем средното 70% ефективност за суперчардж значи още 30% надолу станаха 0.63 кВч, вече сме до батериите, ама те са с прав ток - трябва да го трансформираме в "крив" и инвертора за променливия ток ни яде още 15% значи станака 0.53 кВч от първоначалния 1. Колко от него ще загубим при минусови температури е отделна работа, да кажем, че финишираме с 50% от първоначално произведения 1 кВч електроенергия... те толкова за КПДто на електричките.

    Коментиран от #66

  • 42 куку руку ку

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "патриотъ":

    Бъдещето е на квантовият двигател. Спрямо двг е както двг спрямо платноходите.
  • 43 тетака

    7 1 Отговор
    Ако ще на ток да карам пак ке краднем нафта.
  • 44 ми да

    5 0 Отговор
    Крайно време е да минем на двигатели с външно горене......
    И аз от 3125г. се отказвам от заплатата си ......
  • 45 Drittes Reich

    3 3 Отговор
    ABB зарядни Terra HP 460kW, 920V са точно за това - тирове и камиони. ДВГ умира. Идват електрички. Лошото е, че бай Стамат не може да смука дизел от камиона за да сипва у вечняко (124) или пасатора, ама с акъл може ток да гепи от батерията да си захранва боксионерата. За ел.инженерите на сайта на ABB има спецификация на зарядните, можете да си смятате КПД колкото искате.

    Коментиран от #48

  • 46 Jeffrey

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо":

    И мен също ме вълнува ТОЗИ въпрос, как транспора ще премине на ток!!!
    Но конкретни отговори все още никой не е казал..
  • 47 HUAWEI

    7 0 Отговор
    Пак празни приказки. До 2050 толкова време има че този дето я говори тая глупост няма да е жив.
  • 48 Driving pleasure

    5 0 Отговор

    До коментар #45 от "Drittes Reich":

    А що не кажеш, че тия ел-камиони даже и Тесла признава, че са не за далечни дестинации а да покрива от депо до депо регулярни курсове...
  • 49 Asdfghjk

    3 5 Отговор
    И до утре да се плюнчите, краят на двг е много близо. Просто прогреса следва своя ход, без да го интересува , какво бай Ганьо мисли за това.

    Коментиран от #57

  • 50 Павел

    2 10 Отговор
    Не мога да се разправям с експерти, явно всички тук сте такива, ще взема да си скъсам дипломата и да избягам от тая гнусна дупка, в която всички много разбирате и най-лошото е че ОТ ВСИЧКО РАЗБИРАТЕ!! На господата, които спорат за КПД мога само да им пожелая да се запознаят със основите на приложимата термодинамика. На тия, които обясняват за батериите, искам да ви питам защо по дяволите в мобилните телефони и в още куп техники не изпозлваме мини-модели на ДВГ като са толкова добри ? Вие въобще вярвате ли на глупостите, които говорите ? Единствено мога да се съглася че външните ниски температури влияят негативно върху капацитета и разреждат батериите... и до там. Като искате да живеете в гадни, мръсни и гнусни държави стойте си в България и разбирайте от ВСИЧКО, то си личи докъде е стигнала тази държава, аман от псевдо-специалисти. Някой ден като всичките сте болни от белодробни болести, ще разберете за какво ви говорят еколозите. Много жалко, че вредните емисии ни убиват бавно, ако има нещо да си пожелая е всеки да изгуби по един член от семейството за да му дойде акъла в главата и да разберете че начина по който живеем не може да продължи! Това е нищо повече от живот назаем, гнусна паплач, живееща ден за ден! Целият ви живот е такъв.. хвърляте си фасовете от колите, серете и пикаете в язовири, морета, реки, ОТ ВСИЧКО РАЗБИРА БЪЛГАРИНА, не му обяснявай ти как да живее. Не знам и аз защо се занимавам с вас, наистина, останете със здраве, въпреки че е невъз

    Коментиран от #53, #56, #60

  • 51 Е тва

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    Е тва бате се появява АЕЦ Белене 😎Те тъй.Щтото нека кюмюр.
  • 52 HUAWEI

    4 0 Отговор
    Може би и в Афганистан или в Африка също ще карат електромобили.
  • 53 Driving pleasure

    7 0 Отговор

    До коментар #50 от "Павел":

    Да ти кажа вярвам си. Електриката не е панацея, а водородната клетка има в пъти повече смисъл от батерии. Аз всъщност не съм твърд привърженик на електричките и винаги съм го казвал - ако се произвеждат малки градски автомобилчета (тип смарт) с 10тина кВч батерия за дневните нужди дори и в големия град - ОК има резон - 3 тона Тесла Ес, която да претендира за ускорение 0-100 а не колко е еко вече е тотално безумие и разхищение на ресурси. Така че с първата част на писанките ти съм тотално несъгласен и ако искаш си късай дипломата ако искаш недей - Електрото е поне толкова мръсно и също толкова неефективно колкото и ДВГ! ТОЧКА! Вредните емисии трябва да ги смяташ за природата - нея трябва да спасяваме и в това отношение дизела е по-чист дори и от бензина! Вредните емисии от ДВГ влияещи на човека са нерелевантни - паплач на тоя свят много! Ако не ти харесва какво дишаш - къщичка в гората и си щастлив, но е рестъпно да мислиш че трябва да спасяваме всеки полуидиот докато унищожаваме природата! Що касае втората част, за глумавостта (меко казано) на българина съм съгласен, мръсен, безпардонен и вечно мислеш за далавера на дребно, но това няма общо с електричките!
  • 54 tapanar4o

    2 0 Отговор
    Може да минат към двигателите с външно горене,кой знае?
  • 55 Павел

    2 5 Отговор
    Може ли да ми споделиш колко са вредните емисии на ДВГ бензин и дизел, колко са вредните емисии като въглероден оксид, диоксид, серни оксиди ит.н. ? Питам просто за да знам, че аз с това си изхранвам хляба, просто искам да науча повече, явно си запознат повече с тази тема. Ако не смяташ да ми отговориш с точни данни и статистика на емитираните газове ще те помоля да не говориш глупости, може някое дете да чете и утре да вземе да си помисли че дизелови ДВГ имат по-малко количество емитирани вредни газове от бензиновите ДВГ

    Коментиран от #58

  • 56 Антиелектрика

    9 1 Отговор

    До коментар #50 от "Павел":

    Публикувано във факти.бг: "...ако има нещо да си пожелая е всеки да изгуби по един член от семейството за да му дойде акъла в главата...". Ето с това написано от теб, не заслужаваш нищо повече от една яка псувня и ако имам възможност да те срещна, бих ти избил всичките зъби! Това да паднеш толкова ниско, че да кълнеш някой да загуби свой близък, само защото не мисли като теб и ти нямаш смислени аргументи, показва колко жалко човекоподбно си! Пък и да плюеш по собствения си народ, благодарение на който майка ти те е родила без пари в българска болница и благодарение на който си получил образование, те превръща в моите очи в обикновен безмозъчен производител на фекалии. И защо всеки път все един и същ малоумен въпрос задаваш, защо нямало в лаптопите ДВГ - ами защото в бита ни всяко нещо си има сфера на приложение. Ти защо не ядеш ток или не пиеш киселина от акумулатора, зелено тролче? И да те светна за пореден път, че няма по-екологично нещо от ДВГ на водород!
  • 57 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Asdfghjk":

    Ауу, така ли? Ами да беше прочел какво означава думата прогрес и това, че ДВГ е с половин век по-нова технология. Ама иначе се правиш на много интересен с поредния си ник, но със едни и същи простотии за бай Ганьо. Дано си се познал сам в определения си за другите!

    Коментиран от #85

  • 58 Driving pleasure

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "Павел":

    Хах разбира се че дизеловия двигател има по-малко емитирани вредни емисии! СО2 е най-общо казано производна на количеството изгорено гориво а дизеловия двигател гори по-малко.Средните стойности за дизел са 1.2 кг СО2 на 100 км, за бензин са 2 кг. От там насетне пак казвам не ме интересува дали някой си щял да се трови защото СО2 заедно с метана са основните парникови газове и най-голяма заплаха - дали ще мреш или не е безразлично стига да спасим планетата! Ти мислиш за жалкия си животец - аз мисля малко по-мащабно!
  • 59 VR6

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Tesla":

    Кви ги дрънкаш бе наркоман
  • 60 Хайл

    6 0 Отговор

    До коментар #50 от "Павел":

    Понеже желаеш смърта на хора които не познаваш,да знаеш че това се връща със страшна сила на този който е изрекал тази гнусна клетва...вземи си дипомата и си избърши задника с нея и много те моля не я хвърляй в водоизточници защото хората пият вода...остани си със здраве
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Ел хуй

    0 3 Отговор
    Свърши се с нафтовите печки и газави котлони

    Коментиран от #63

  • 63 Вярно

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Ел хуй":

    То и с бензиновите горелки така.
  • 64 Абв

    2 0 Отговор
    САЩ повече няма да финансират гейски коли от 2020, това каза чичо Дончо. Много са прави това са най отвратителните джендарски автомобилчета измислени някога. Трябва международен закон за пълна забрана на това недоразумение.
  • 65 Москвич

    4 0 Отговор
    Освен еврогейският съюз никой друг на планетата не ги иска тези тъпи и ненужни коли6и наречени електромобили. Няма такава глупост никъде по - света. Държавите ако не дават субсидии никой няма да купи подобна кочина дето не може 500 км да измине и се зарежда с часове. Дано има война някой ден и да се забравят тези гадни автомогейски коли
  • 66 Да да

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "Driving pleasure":

    Уникално прост! Значи тока от ЕЦ до миксера и телевизора у нас е с по-ниско КПД отколкото да им сложа ДВГ! За компютъра и бормашината сигурно е още по-зле? Я сега обясни колко е по-високо КПД-то на кандилото пред ЛЕД лампи? И аз карам кола с ДБГ,ама не пиша толкова умни заключения като теб!

    Коментиран от #71, #80

  • 67 Асен

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Хайл":

    И колите с ДВГ в началото са били скъпи, трудоемки и доста "мръсни" за изработка. Комерсиализирането на ел. коли, ще доведе до все повече конкуренция, инвестиции в нови технологии и по-чиста изработка на такива. А иначе, не си прав. Ако сравним кое е по "чисто", то ел. колата определено с дългата си експлоатация е по-добре от конвенционална с ДВГ. Трябва да се гледа във времето, а не за днес, типично му по Български.

    Коментиран от #79

  • 68 Neviznam

    3 0 Отговор
    Ама сте... Дали ще е с ДВГ или на ток все ще се замърсява ако не от газовете на ДВГ то от производството на ток.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 fuckVW

    3 4 Отговор
    Долни боклуци, правят всичко възможно да изсмучат и последната стотинка от гнусните си инвестиции, а цената за това ще се плати с още хиляди погубени човешки живота от дизеловите сажди и азотни окиси. В щатите ги отрязаха, но България ще бъде последната помийна яма на Европа, където проклетите дизели ще замлъкнат и до последно ще тровят.
  • 71 Driving pleasure

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Да да":

    Съжалявам само, че не мога да те бия по простотия! Ако с писанията си се опитваш да докажеш, че няма загуби по преноса на електричество - по-добре недей - само се излагаш! Проблема със захванването на домашен уред с ДВГ се обуславя от трудността да направиш толкова малък ДВГ... Бих ти предложил вместо електричка да яхнеш пак магарето, но ако си такъв еколог че да ти пука за замърсяването щеше да знаеш, че то е даже по-мръсно... сега трябва а изтребим и магаренцата като ДВГ щото сме били еволюирали и те ни били пречели вече - гадно а ;)

    Коментиран от #73

  • 72 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #36 от "Driving pleasure":

    Ами да ти кажа за хипербУла не съм чувал , само за хипербОла съм чувал , ама това пак не обяснява как може да даваш пример , че нещо е "голямо" , при положение , че то е по-малко от малкото , хахахха !! Щото ако не си чувал има МОБИЛНИ генератори за 2 мегавата , а пък повечето квартални трафопостове са по-големи , а пък ти си тръгнал да ми ги даваш за пример за "АЕЦ" , даже модулните дето сега се гласят да ги правят едва ли не в контейнери са по 110-150 Мвт !!! А за зарядните в Европа пък къде пак си чул не дочул , като само на Тесла са вече повече от 200 и то изградени за последните 3-4 години и всяка следваща почти ги удвояват , да не казвам , че поне вече 3-4 други фирми обявиха по 300-400 за изграждане , а БП и Шел казаха , че ще оборудват ВСИЧКИ свои бензиностанции със такива !! И това при положение , че 80% от колите , освен Тесла , ще си зареждат в къщи !!! Ама айде да не те претрупвам с информация , че и без това всеки ден "хубави" новини ви заливат , как ше я карате , направо не знам , хахах !!
  • 73 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #71 от "Driving pleasure":

    Виж сега , разбирам ти напъните да не паднеш по гръб пред любимите ти "читатели" , ама вместо това само ще ги умориш от смях с тия хуморески !!! Ами вземи първо прочети какво значи АС и DС зареждане , па погледни после какво пише на тия пусти Суперчарджъри , че даже и на тия великите на Порше , нали на тях им "верваш" само , хахахха !!! Пък после прочети , че в белите държави загубите за пренос са 4-5 % , че даже и в България не са повече от 6-7 % , това дето го пишат за 20-30% са от КРАЖБИ на ток , а не от загуби от пренос , не се излагай !!! Пък после прочети колко се губи от преобразуване на високоволтов ток в прав и си ДОТАМ !! Никакъв инвертор в колата не работи на суперчарджър , той е само за когато зареждаш от обикновен контакт 220 волта , ама и там общите загуби барабар с трафопоста не са повече от 10-15 % , стига си мечтал !!! С такива глупости можеш излъга само кварталните келеши , ама те какво те греят не знам !
  • 74 Мартин

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Симо":

    В Германия има камиончета на ток разнасят пощата колко честа ги виждам да ги прибира пьтна помощ нямате си на идея. За феновете на елекричките като ви оставят на пьтя когато имате важна работа трьгнете пеша и си повтаряйте колко екосьобразно е и здравословно. Електричката все още е за удоволствие за работа не става
  • 75 Гост

    4 0 Отговор
    А до онзиден щяха да си правят собствено гориво.. Ти да видиш. :D
  • 76 За такива като тебе

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "патриотъ":

    само колата на Флинстон ще е подходяща.
  • 77 Техно

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "патриотъ":

    Напротив, ДВГ няма бъдеще поради много причини, докато развитието на електрическите превозни средства е било спирано и задържано умишлено, всеки знае поради какви причини !!
  • 78 Хайл

    3 1 Отговор
    Понеже много станахте разбирачите я ми кажи за да я заредиш тази кола до пълен капацитет колко тона въглища или газ или друг източник на ток трябва да изгорят,колко енергия е необходима от добива на медна,желязна,алуминиева руда да може да се преработи докато стане кола,колко металургични заводи използват енергия,колко фирми работят с енергия докато ти седнеш в колата дали е на ток или петролно гориво,колко отровни и парникови газове са пуснати имаш ли си на представата-ЯВНО НЕ, но продължаваш да пишеш глупости за кпд,складиране на енергия и още и още...ти си зареждаш колата за 8 часа на ток и изгарят примерно 3 тона въглища в теца,колко отровни газове е произвел теца тогава...аз зареждам бензин за 5 мин 60 литра-колко СО има в 60 литра ми кажи...аман от дипломирани теоретици...двигател в живота си не си разглобил акъли само...
  • 79 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #67 от "Асен":

    Горното е до теб и до още един който само акъли ръси,и до оня който пожелаваше смътта на хора които не познава
  • 80 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #66 от "Да да":

    Явно ти си простия,за да ти свети лед лампата някъде се изгарят въглища,петролни продукти,газ....та така тъпако едно кандило ли замърсява повече или лед лампата ти...дървен философ

    Коментиран от #81

  • 81 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #80 от "Хайл":

    Нещо по същество да имаш да кажеш , че си се запенил нещо , не ти се разбира , хахахах !!! Относно лед лампата , щото само това се разбира , за твое най-голямо съжаление дори в България "изгарянето" , на каквото и да е , е под 40% , останалото е АЕЦ , ВЕЦ и ВЕИ , мъка , мъкаааа !!! А само след десетина години въглищата ще са в музея , а ТЕЦовете (на газ) ще работят само при пикови натоварвания , ще рече само 10-15% от времето !!! А за петролчето и любимото ти ДВГ , сори , няма шанс , ама НИКАКЪВ , айде чао , хахах !!!

    Коментиран от #84

  • 82 ВБА

    0 0 Отговор
    VAG&Ford, ще стават дупе и гащи, и де да видим какво, ще се случи с това обединение. Първите са Рено&Нисан&Мицубиши и се справят доста добре, а другите, ще ги последват....Тепърва предстоят сливания и обединения между фирми от различни страни. Това е бъдещето на автомобилната индустрия в света, за да оцелеят фирмите, но неминуемо води до съкращения и масово внедряване на роботи в производството и услугите. Вече се знаят, кои професии, ще отпаднат първи?!!!Задават се времена (още това столетие), където 50-60% от трудоспособното население в страните, ще е безработно, а това неминуемо води до нов вид социалноикономико политическа система. Това вече се знае, от някои и трябва да се вземат спешни мерки в...какво ли не(малко вероятно да е еволюция, а по скоро отива на революция). Напълно не подготвените стават аутсайдери за много много време. За да задържат някои кадрите си трябва форсмажорно да увеличат възнагражденията и бонусите на служителите си, за да оцелеят. Затова насочвайте децата си към такива професии(средно и ВУЗ), с които, все пак да имат шанс да започнат някаква работа, а не да ги правите безработни, още от сега. Роботите съвсем скоро, ще започнат да заменят хората в много професии. Мислете за вас, и вашите деца сега, защото след някоя и друга година, ще е много късно. Нямате си на представа, какви промени чакат цивилизацията ни... иначе казано и това е заложено..... ~±...🔔
  • 83 Зорлем

    2 0 Отговор
    Всеки път като вземете да ги сипете едни такива прогнози какво щяло да стане след 5, 10, 15, че и повече години се чудя колко ли трябва да си ограничен и неук, за да си мислиш, че си взел предвид всички променливи в сметките си, на чиято база правиш "прогнозата" си.
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 asdfghjk

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Кво ми се прайш на много умен? Много добре знаеш ,какво искам да кажа. И до утре да ми се правиш на Уикипедиа ,се тая- развитието на света следва своя ход и той се диктува от доста по-умни от теб хора.

    Коментиран от #86

  • 86 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #85 от "asdfghjk":

    Хайде да си пробутваш селския диалект на друго място. Пък света какво следвал и кой колко е умен, ти си последния човек, който има право да го коментира! ДВГ-то умирало, прогреси, Бай Ганьо - абе я вземи се прегледай!
  • 87 Дедовия

    3 0 Отговор
    Днес дедо Дони Тръмп заплаши да спре държавната субсидия за електромобилите. А сега да ви видя какви ел-мобили и батерии ще произвеждате?!
  • 88 fake news

    1 1 Отговор
    Дизеловите двигатели са ги измислили германците и ще се откажат от тях когато цъфнат налъмите. А вие пак си пишете измислени статии.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.