ФАКТИ.БГ

Стара срещу нова технология

Публикувана: 6 Февруари, 2019 15:45
74 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6490
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Снимка, запечатала съвсем тривиална ситуация на закъсал автомобил и подготовката за изтеглянето му на буксир, трупа огромна популярност в руския нет в последните дни. Сцената едва ли би направила впечатление някому ако главните герои в нея бяха други.

В случая обаче закъсалият автомобил е Tesla Model X с базова цена в Щатите $85 200 (€74 776), а в ролята на спасител влиза стар ГАЗ-3102 "Волга". Авторът не уточнява какво точно е обездвижило калифорнийския електромобил, но предполага, че батерията му просто се е изтощила.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
газолина
1 Отговор
То и бензинът се свършва насред път, но никой не пише статии за това.

Коментиран от #3, #22


Оценка:
-36 +66

ФатмакЪ
2 Отговор
Волгата със сигурност има поне няколко въжета, защото влизат в стандартното оборудване на този параклис - едно за отпред, едно за отзад и едно за сайбията й.

Оценка:
-26 +50

JEEP
3 Отговор

До коментар #1 от "газолина":


+1. Абсолютно вярно.

Оценка:
-18 +25

Японеца
4 Отговор
Ако си разсеян, дали бензина, нафтата или тока ще свърши, резултата е дърпане в Русия и репатрак в цивилизацията.

Коментиран от #21


Оценка:
-22 +43

Гост
5 Отговор
Айде Random и компания да започнат да обяснят колко са хубави Волгите и всички други бараки и колко са скапани ВСИЧКИ американски коли.

Коментиран от #10, #32


Оценка:
-17 +24

2323
6 Отговор
Бензин ще ти донеса в туба, а ти станция къде ще търсиш особено пък в Русия. Иначе сипваш бензин ,газ и пета. Не да чакам часове наред да се зареди. Иначе това е бъдещето, обаче за сега нестава или в добрия случай само за в града. 500км минава ама с осемдесет, със сто и четиридесет стигаш до Пазарджик и там спиш.

Коментиран от #11, #12, #24


Оценка:
-5 +45

ВАРНА
7 Отговор
ако стига до Пазарджик я купувам веднага

Оценка:
-3 +13

гост
8 Отговор
Миналата седмица една русокоска я бяха снимали как минути подред се опитва да набута пистолета от колонката в буксата на тесла модел с, накрая излязоха добри хора и й обясниха, че кара електрическа кола, която не използва бензин и че това, което се опирва да направи е много опасно. Която и кола да караш като не заредиш ще спреш, няма друг вариант.

Оценка:
-2 +21

Alpha_Lone_Wolf
9 Отговор
А бе сигурен ли е автора, че е Волга, на мен ми прилича на мерцедес w116?

Коментиран от #27


Оценка:
-11 +6

Язе
10 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


Може да не са хубави Волгите но поне се движат.

Коментиран от #36


Оценка:
-4 +15

Туба имаш ли?
11 Отговор

До коментар #6 от "2323":


А маркуч? Фуния? Няма нужда да ходиш до бензиностанция. Просто трябва да източиш с маркуча гориво от твоят автомобил да напълниш тубата а след това с помощта на фунията да налееш в другия резервоар. Или пък, ако имаш кабел, да подадеш на колегата ток от твоята батерия да зареди своята, за да стигне до зарядното. Кабел стандартна има във всеки електромобил, за разлика от туба, маркуч и фуния Различни технологии, различни инструменти.

Оценка:
-14 +1

Зарядно
12 Отговор

До коментар #6 от "2323":


Ти ако си инвеститор ще инвестираш ли в зарядна станция за електромобили в Пазарджик, при положение че тази седмица, я мине един електромобил, я не мине. Шофьорите пък не искат да си купят електромобили, защото няма зарядни станции. Така ще е и през следващите десетина години в нашата татковина. Дано след десетина години да сепораздвижат нещата, ако въобще могат да се карат в 10-годишни електромобили втора ръка.

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +4

ОТ СТУДА КАПАЦИТЕТА НА БАТЕРИЙКАТА
13 Отговор
СЕ СВИВА ДРАСТИЧНО А ТАМ СЕКИ ДЕН Е СТУДЕНО . ТВА НЕ Е КАЛИФОРНИЯ.....

Оценка:
-1 +13

Meganoob BG
14 Отговор
Че какво му е учудващото на това. Всичките ми съученици имаха по-хубави коли от мене, но на повечето ми се наложи да им дърпам колите със Жигулата. На единият му изгоря съединителя на кръстовище, на другия стартера. Абе изобщо на глава на всичката сиромашия, на аристократи ще се правим, с втора или трета употреба коли сме всичките.

Оценка:
-1 +10

Driving pleasure
15 Отговор
Бензин ще си налея, а вие свиквайте да ходите пеша и пазете номерата на приятелите си с ДВГ на бързо избиране ;)

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +11

Майтапчия
16 Отговор

До коментар #15 от "Driving pleasure":


Шофьорите на електромобили много по точно могат да преценят кога ще им свърши тока, отколкото ти като караш на резерва. Освен това дори при минус 30 градуса, един електромобил може да измине 200 км. На кой точно приятел ще звъннеш да дойде на 200 км да те дръпне до зарядната станция?

Коментиран от #19, #46


Оценка:
-7 +3

Жоже
17 Отговор

До коментар #12 от "Зарядно":


Не! Не е причината липсата на зарядни станции и факта, че никой освен няколко промити парвенюта не искат да си купят електрически коли в България! Друга е причината, ама няма да ти я кажа защото е тайна. Ти си от 80-те % няма грешка.

Оценка:
-7 +2

гост
18 Отговор
Само за пример , ако теглещия автомобил беше пак Тесла , заредил достатъчно за да стигне където е тръгнал , какво щяхте да дъвчете ?? Да не говорим , че тоя ако го дърпат 20-30 км , ще зареди за още поне 20 км на самоход , без туби , маркучи, бензиностанции и т.н. !!!

Коментиран от #33, #47


Оценка:
-8 +5

Лупи
19 Отговор

До коментар #16 от "Майтапчия":


Кой е тоя един автомобил бе хубаецо дето може да измине 200 км при резерва при -30? Един електрически автомобил ли има на пазара?

Оценка:
-4 +5

ссссс
20 Отговор
По-интересното в случая е ,кой е този луд дето си е купил технологична кола в Русия ? Както сами виждате там са още на ниво Волги.Човека с Теслата е голям оптимист ,че да си мисли ,че тази кола става за Русия.

Оценка:
-11 +4

хааааха
21 Отговор

До коментар #4 от "Японеца":


Не бе-у цивилизацията не се дьрпат--уникални наивници сте

Оценка:
-1 +11

Гост
22 Отговор

До коментар #1 от "газолина":


Бензин ше си прелееш от туба или ше ти даде някой, АМА ТОК как ше си донесеш, в джоб ли??? Хахахаха!!! Да не съм чул за тия електрокари!!! ДВГ си е истината и има все още потенциал за развитие откъм икономичност, ефективност и екология. Правят се успешни експерименти за синтезиране на различни видове горива от какво ли не! Така че и да свърши петрола горива има от какво да се произвеждат! А тока е за трамваите, тролеите и влаковете, които са постоянно вързани с контактната мрежа. От тук нататък по-голяма автономия и гъвкавост от ДВГ НЯМА ИЗМИСЛЕНА ОЩЕ!!!

Коментиран от #26, #29


Оценка:
-2 +10

търтейчо
23 Отговор
За лаиците които са виждали електричка само на снимка и правят коментари - до момента в който спре колата заради липса на ток минават страшно много индикации, колата прави различни рестрикции на климатик и скорост, колата в последните км. ти дава точно до къде можеш да стигнеш по карта и тн. и тн. За да ти спре колата на светофар трябва да си пълен идиот за да си игнорирал всички тези предупреждения.

Коментиран от #34, #48


Оценка:
-3 +4

Алфа Ромео
24 Отговор

До коментар #6 от "2323":


Тва ли е екологичното бъдеще, ако има милиарди коли на ток как ша се произвежда толкова ток, дали винаги ша е екологично произведен. Като излязат от употреба батериите със тия отрови в тях, това ли е екологично, проблема със възпламеняването на батериите при ПТП остава, гасенето после е адски трудно, понякога колите пак се възпламеняват след дни.

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +13

Алфа Ромео
25 Отговор
Според мен трябва да се усъвършенстват двигателите които работят на метан, пропан-бутан и хибридите, ДВГ-ел.мотори.

Оценка:
-2 +4

Бай хой
26 Отговор

До коментар #22 от "Гост":


Е па ти не си ли виждал че отгоре на акумулатора има капачки? Отвинтваш ги и доливаш. Въпроса е че и тока струва пари. И ако навлязат електрокарите масово цената ще скочи драстично.ще поскъпне всичко.

Оценка:
-4 +3

Mercedes
27 Отговор

До коментар #9 от "Alpha_Lone_Wolf":


Баш баш си е волга

Оценка:
-0 +2

омъскаряване
28 Отговор
Когато фактите говорят дори лаладжията "Свети" Илон мълчи !!!!

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +7

Ток откъде?
29 Отговор

До коментар #22 от "Гост":


Даже няма нужда да ти подават ток, въпреки че може със зарядният кабел да ти подаде ток от неговата батерия. Достатъчно ти е някой да те дръпне, за да заредиш. Вместо някой да измине 20 километра до бензиностанцията и още толкова за да се върне с туба бензин, може просто да те дръпне 2 километра, а ти да изминеш останалите 18 на собствен ход до зарядната станция. Все си мисля че ще е по-лесно да склониш някой непознат да те дръпне два три километра по пътя си, отнемайки му пет минути, отколкото да го караш да измине 40 километра и да изгуби час, за да ти свърши услуга.

Оценка:
-4 +2

30
Този коментар е премахнат от модератор
Ток откъде
31 Отговор

До коментар #24 от "Алфа Ромео":


Изчислено е, че ако всички автомобили които се движат в момента преминат на ток, световното потребление на електроенергия ще се повиши с 6%. Тези 6% могат да се поемат от всяка една електропреносна система в света. Нещо повече, почти навсякъде ВЕИ в микса е повече от 6%. По-голям проблем е мощността, ако всички електромобили решат да зареждат по едно и също време. Този проблем се решава или с образователни методи или с буферни батерии. Проблемът не е производството на ток, а зарядната инфраструктура. За да стане удобно използването на електромобили трябва да се изградят милиарди зарядни станции.

Коментиран от #49


Оценка:
-10 +1

Random
32 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


Американските са хубави до 1974/75. От там нататък 90% са боклуци. Баш пък теслата е баш боклук.

Коментиран от #35


Оценка:
-1 +8

Язе
33 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Е това ми хареса.А ако го дърпа 500км може и да напълни батерията.Тогава ще си разменят местата и ще трябва другата да дърпа.Перпетум мобилен нещо се получава.Най-лесно е с дизел генератор в багажника на Тесляка и си независим.хахахаха

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +4

Язе
34 Отговор

До коментар #23 от "търтейчо":


И ако си на магистралата ще спреш за да нямаш индикации?

Оценка:
-0 +0

Гост
35 Отговор

До коментар #32 от "Random":


Ти колко тесли си виждал,да не говорим колко си имал че да кажеш че са боклук?? Гроздето май не само че кисело,ами работата става че Един приятел на татко каза че е кисело!!

Оценка:
-2 +0

майстора
36 Отговор

До коментар #10 от "Язе":


Като свърши бензина и те не се движат споко

Оценка:
-0 +0

Не е само бензина, не е!
37 Отговор
Двигателят може да не е запалил. Само тази причина може да е следствие от 100 неща двигателя - акумулатор,бобини, свещи, дюзи, кабели, филтри, да не говорим за някой по-сериозен проблем. А може просто да му е било студено.Оттам нататък се почват , съединителят да не е наред, скоростите... . Като видиш че дърпат един електромобил, 99% е сигурно, че му е свършил тока, защото заради друго не може да спре.

Коментиран от #38


Оценка:
-3 +1

ДВГ
38 Отговор

До коментар #37 от "Не е само бензина, не е!":


ДВГто може да работи на 3 цилиндъра така че бобина, свещи, дюзи да не запали почти отпадат. Съединител да не върви също е рядкост, при старите се късаше жило примерно. Скорости също обикновено колата остава в движение но трудно превключва. При ел. колите първо имаш две отделни батерии едната е за компа. Може двигателят да се скапе, компютър, също има кабели. Има диференциал с масло, може да потече остане на сухо и замине, има охлаждане може да прегрее, спукана гума и т.н. Много повърхностно гледаш на нещата.

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +0

Не е само бензина, не е!
39 Отговор

До коментар #38 от "ДВГ":


Хайде помисли последните пет пъти когато си дърпало или са те дърпали, какви бяха причините? Има ли ги при електромобилите? А това да те дърпат със спукана гума, блокирал диференциал или блокирал двигател, вече е за наградите по тъпизъм. Освен това, някои електромобили като Nissan Leaf например, нямат охладителна система. Електромобилът се нуждае от такава само при високи натоварвания и когато започне да загрява просто си намалява мощността и ограничава загряването. Не можеш да го прегрееш дори без работеща охладителна система. Просто няма да можеш да се възползваш от пълната му мощност.

Коментиран от #40, #41, #60


Оценка:
-2 +0

Зорлем
40 Отговор

До коментар #39 от "Не е само бензина, не е!":


Ироничното е, че в повечето случаи "дърпането" или репатрирането на ДВГ автомобили е поради повреда в някой електрически възел. Я някой датчик е спрял, я някой "компютър" хвърля някакви грешки, я някоя ел. помпа е изгоряла. Рядко се случва кола да спре на пътя и да не иска да помръдне, защото е пробила бутало, счупила биела, скъсала ангренаж или нещо подобно. Както казва коментиращия по-горе дори и да е нещо механично, то първо често не "умира" отведнъж, т.е. започва да лопа и да тропа, и второ все пак можеш да се движиш макар и "куцукайки". Докато като се запъне, че примерно датчика за високо налягане не работи и изобщо не ти дава да опиташ да я запалиш. Та и при ел. автомобилите ще да е като при телефоните и компютрите - както си работи и изведнъж "хлъц" и до там.

Оценка:
-0 +1

ДВГ
41 Отговор

До коментар #39 от "Не е само бензина, не е!":


Последният беше скъсано жило на съединител но колата беше стара от тогава не карам трошки. Имам приятел които си вързваше жилото сам но мен не ми се занимава с това!!!! Не говоря за дърпане а по принцип за повреда при която не можеш да се движиш сам, ти спомена първо за СК и съединител!!!! Друга повреда която съм имал преди много години беше счупено реле за заряд на акумулатора, тогава лампата беше светнала но аз бях много млад. Така че ако колата ти е до 10 години и караш разумно аз не виждам какво може да се случи което да не може да се случи на Ел. колата. Никога през живота си не съм чупил ДВГ.

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +1

Много датчици и механизми бе, много!
42 Отговор
И пак стигаме до момента, че ДВГ е прекалено сложен, с прекалено много датчици за ниво, температура, дебит ламбда сонди и какво ли не плюс управляващи елементи за да ги поддържат в норма. С повишаването на изискванията за изгорели газове, всичко това расте в геометрична прогресия, а надеждността пада със същата скорост. От друга страна, електродвигателя има два датчика - за температура и обороти. И двата са с ресурс по-голям от живота на автомобила. Има един-единствен движещ се елемент лагеруващ на два лагера. Цялата трансмисия се състои от три зъбни колела постоянно зацепени за двигателя, който се управлява от мощен инвертор. Проектираната мощност на двигателя и инвертора е такава, че е трудно да бъде задържана повече от 5-10 секунди, докато автомобила ускорява от място. За изгаряне от претоварване и дума не може да стане. В 99% от случаите, електромобила се движи със под 20% от максималната си мощност. Дори некадърник не може да го съсипе, защото и да е иска не може да го държи "в оборот". Надежността ще продължава да расте, въпреки че още сега задминава ДВГ, чиято надеждност постоянно пада и няма начин да не продължава да пада.

Коментиран от #44, #51


Оценка:
-0 +2

Гост
43 Отговор
Само мъртво пияна ушанка може да си купи Тесла и да не погледне колко му е нивото на батерията. Сигурно си е мислел да долее с водка .

Оценка:
-2 +1

Зорлем
44 Отговор

До коментар #42 от "Много датчици и механизми бе, много!":


Перефразирайки един стар нецензурен виц, да кажа, "Чш, алоу, а тия две кофи с управляваща електроника, кой ще ти ги носи?".

Оценка:
-0 +1

Зорлем
45 Отговор

До коментар #41 от "ДВГ":


Както казах, с накуцване можеш да се придвижваш с почти всякакви механични повреди по ДВТ-то, включително и без съединител. Палиш на "подскоци" на 1-ва и после целиш оборотите за превключване на предавките. Не е лесно и приятно, особено ако трябва да се спира, но е постижимо и се е налагало да се прави.

Оценка:
-0 +2

Русенец
46 Отговор

До коментар #16 от "Майтапчия":


На Ванката с баничарката. Дърпал ме е 240км, да е жив и здрав, като ми изгоря комутатора.

Оценка:
-0 +0

Русенец
47 Отговор

До коментар #18 от "гост":


А пък ако можехме да летим като супермен.... Само акота са ти в главата. Нямаш коментар по случая.

Оценка:
-0 +1

Русенец
48 Отговор

До коментар #23 от "търтейчо":


И зимата като ти спре парното че да имаш ток за навръщане, и децата ти ще мръзнат вътре като кучета щото татко им бил прекалено "умен" да си купи електрически боклук.

Оценка:
-0 +0

Русенец
49 Отговор

До коментар #31 от "Ток откъде":


Ще се въздържа от сметки за целият свят, но ще го сметнем само за България.Имаме регистрирани около 4000000 леки коли които изминават за година между 1000 и 15000км.Сложи го средно по 5000км за всяка.За година правим по 20000000000км.Ако тия километри се изминаваха от електромобили със среден радиус на заряда 300км, щяха да са нужни 66666667 зареждания.Ако батериите им са между 60и100квтч, слагаме средно 80квтч, щяха да са нужни 5333333333квтч ток или 5333333мвтч ток.За 2018 България е изчерпала грубо 38600000мвтч ток.За да произведем ток и за електромобилите трябва да повишим електропроизводствтото си с 14%.И това е само за леки коли.Не слагаме рейсове камиони бусове и други мпста които са много голяма част от автопарка ни.Поели сме ангажимент пред ЕС да свием електропотреблението си.Как ще се отразят тези 14% повишение на тока върху вредните ни емисии от електропроизводството ни и въобще на членството ни в ЕС?

Коментиран от #52


Оценка:
-0 +0

Русенец
50 Отговор

До коментар #33 от "Язе":


Независим с дизелгенератор в багажника - хахахахах - това отива в бисерните изцепки.

Оценка:
-0 +0

Русенец
51 Отговор

До коментар #42 от "Много датчици и механизми бе, много!":


И двг имаха само пет части в началото.После станаха сложни.Излишно сложни.И колкотопо-слобни стават толкова повече повреди имат.И при електромобилите ще е така.Няма отърване.

Оценка:
-0 +0

Ток откъде?
52 Отговор

До коментар #49 от "Русенец":


Радвам се, че някой най-накрая коментира с цифри и факти."щяха да са нужни 5333333333квтч ток" Да видим с какво може да ги произведем. Фотоволтаици? Колко? Ако 1квп произвежа 1400квч/год, ще са необходими фотоволтаични централи с мощност 3 809 523квп - още само 3 пъти повече от сега инсталираните. За сегашните трябваха само 2 години и 8 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ПАРИ, отколкото струват сега. Извъртяха ни пладнешки обир тогава с онези, но сега могат да се изградят нови мощности без никакви субсидии, продаващи на пазарни принципи. Сегашните монополисти обаче, ще си пазят въглищата на всяка цена!

Коментиран от #53, #54


Оценка:
-1 +0

Зорлем
53 Отговор

До коментар #52 от "Ток откъде?":


Ех, ако можеше и зареждането да е "средногодишно" какъв кеф щеше да е. Ама то простаци,моля ти се, искат да карат и зареждат и зимата дори!

Коментиран от #55


Оценка:
-0 +1

ФауВе
54 Отговор

До коментар #52 от "Ток откъде?":


Зимата голям ток ше напрайш с тия панели.От октомври до април твоите електромобили ще спонсорират и стимулират въгледобивните мини.Честита ти екология.

Коментиран от #56, #57


Оценка:
-0 +0

Екология
55 Отговор

До коментар #53 от "Зорлем":


Екологията не се интересува от моментни стойности. Не се интересувам и от инсталирани мощности. Ако имаш 10 въглищни централи, всяка по един гигават мощност, теоретично могат да произведат. 6,25 пъти повече електроенергия отколкото 10 гигавата фотоволтаици. Само че, докато произвеждат фотоволтаиците, никой глупак няма да включи въглищна централа, дори при сегашните цени. Знаеш ли за цяла година колко въглеродни емисии е отделила централата на Ахмед Доган ТЕЦ Варна, която беше най-големият замърсител в страната? Точно нула. Ще я включат само при екстремна зима, ама евентуално...някоя година. Същото ще се случи и с останалите. Ще си стоят в резерв, но ще работят максимум един-два месеца на малка мощност. Вместо въглища ще ползват газ. Това разбира се в България ще стане след един век, а в белите страни след десетина години.

Коментиран от #66


Оценка:
-0 +0

Я си погледни календара
56 Отговор

До коментар #54 от "ФауВе":


Днес от октомври април ли е? Хайде сега да отвориш и сайта на ЕСО и да погледнеш колко е генерацията от фотоволтаици и от всички ВЕИ източници? КЪДЕ ТИ Е АВТОМОБИЛЪТ В МОМЕНТА? Можеше ли да зарежда ток от слънцето, АКО на паркомястото имаше зарядна станция (най-обикновен контакт)?

Генерация и товар на ЕЕС за 10.02.2019 09:24:10

type MW
АЕЦ 33.37% 2,107
Кондензационни ТЕЦ 41.59% 2,626
Топлофикационни ТЕЦ 6.81% 430
Заводски ТЕЦ 2.45% 155
ВЕЦ 7.49% 473
Малки ВЕЦ 1.76% 111
ВяЕЦ 0.78% 49
ФЕЦ 5.37% 339
Био ТЕЦ 0.38% 24
MW %
АЕЦ 2107 33.37%
Кондензационни ТЕЦ 2626 41.59%
Топлофикационни ТЕЦ 430 6.81%
Заводски ТЕЦ 155 2.45%
ВЕЦ 473 7.49%
Малки ВЕЦ 111 1.76%
ВяЕЦ 49 0.78%
ФЕЦ 339 5.37%
Био ТЕЦ 24 0.38%
Товар на РБ 5214

Коментиран от #70


Оценка:
-1 +0

И Лили Иванова запява ВЕТРОВЕ
57 Отговор

До коментар #54 от "ФауВе":


Забравих да спомена, че зимно време ще се спонсорират повече вятърните паркове, а не въглищните централи. Ако погледнем статистиката на Германия, където мощностите са добре балансирани. Комбинацията вятър слънце, гарантира еднакъв добив енергия почти през всяка седмица от годината независимо от сезона. Вятърът обикновено се усилва през нощта и през зимата.

Коментиран от #71


Оценка:
-1 +0

От октомври до април не пече слънце
58 Отговор
Ей на това ли му казваш, че не пече слънце?
MW %
АЕЦ 2111 34.36%
Кондензационни ТЕЦ 2336 38.03%
Топлофикационни ТЕЦ 423 6.89%
Заводски ТЕЦ 160 2.60%
ВЕЦ 314 5.11%
Малки ВЕЦ 118 1.92%
ВяЕЦ 23 0.37%
ФЕЦ 635 10.34%
Био ТЕЦ 23 0.37%
Товар на РБ 4865

Само за един час, с тази мощност, от слънцето ще се заредят 8000 автомобила за изминаване на 500 километра. Това са 4 милиона километра. Тоест за един час слънце се зареждат 300 хиляди автомобила за дневния си пробег, дори през зимата и дори с днешните мижави мощности фотоволтаици, инсталирани от мафиоти единствено с цел печалба от субсидии, а не реално производство на ток. А слънцето от не пече само по час на ден. 300 хиляди електромобила ще имаме само в мечтите си след 10 години. Дотогава фотоволтаиците ще са поне 5 пъти повече, инсталирани за собствено ползване от частни лица и предприятия, на които им е писнало да плащат високи сметки за ток, защото токът ще има различна цена първоначално през зимата и лятото, а после вероятно на месец, ден и час, заради пазарните принципи на търсене и предлагане.

Коментиран от #72


Оценка:
-1 +0

Продължава да не пече
59 Отговор
10.02.2019 13:42:30


MW %
АЕЦ 2110 35.06%
Кондензационни ТЕЦ 2376 39.48%
Топлофикационни ТЕЦ 421 7.00%
Заводски ТЕЦ 152 2.53%
ВЕЦ 176 2.92%
Малки ВЕЦ 121 2.01%
ВяЕЦ 16 0.27%
ФЕЦ 624 10.37%
Био ТЕЦ 22 0.37%
Товар на РБ 4713


Хайде заредени още 4 милиона километра за още един час. Всеки час слънце дори през зимата, може да спестява изгарянето на 400 000 литра гориво. ВСЕКИ ЧАС ОЩЕ ДНЕС. Няколко милиона литра само от сутринта до сега.

Коментиран от #62


Оценка:
-1 +0

майстора
60 Отговор

До коментар #39 от "Не е само бензина, не е!":


Какво какво я чакай малко ...Nissan Leaf няма охладителна система ли ??? Колко точно си сигурен в това дето говориш ?? Перльо

Оценка:
-0 +0

Няма разбира се
61 Отговор
Нито стария имаше, нито новият модел ще има охладителна система. Евентуално могат да му сложат едно вентилаторче. "Беше потвърдена информация за новата батерия с капацитет от 60 кВт/ч, както и за електрическия двигател, чиято мощност се е увеличила от 150 до 204 коня. Автомобилът ще е в състояние да измине над 300 км с едно зареждане.

Очакваната по-рано система за охлаждане няма да се появи в серийния електрически автомобил, въпреки че колата се нуждае от нея. Факт е, че настоящият Nissan Leaf с батерията от 40 кВтч, който също ще остане в продажба, при бързо зареждане (80% за 40 минути - 1 час), не позволява да се попълни капацитета й по този начин два пъти подред.

Какво знаем за Nissan Leaf E-Plus 2019


За да предпази батерията, електрониката намалява силата на получавания ток. В резултат на това, времето за зареждане до 80% отнема около два часа в случай на второ "зареждане" вместо 40 минути за първи път. Как компанията е решила този проблем (или просто е оставила всичко така, както е), още не се знае, но според слуховете инженерите ще добавят само допълнителен вентилатор за охлаждане."

Оценка:
-0 +0

Зорлем
62 Отговор

До коментар #59 от "Продължава да не пече":


Добре де, само не разбрахме ти колко километра зареди в твоят електромобил от тези 10-11% фотоволтаичен ток? Защото винаги сметките на теория не са баш като това, което е на практика.

Коментиран от #63


Оценка:
-0 +1

Точно това е разковничето
63 Отговор

До коментар #62 от "Зорлем":


"Защото винаги сметките на теория не са баш като това, което е на практика."

Не осъзнаваш ли, че това подкрепя моята теза. Аз ти доказвам с факти, че още днес във всеки час в който пече слънце може да зареждаш 300 хиляди автомобила за дневният им пробег, а вие питате за 4 милиона, при положение че днес по улиците няма и 4000 електромобила в България. Следователно апокалиптичният ви сценарий, е повече ТЕОРЕТИЧЕН, отколкото да има някаква дори бегла връзка с практиката. Както виждаш за две години може да се изгради мощност за зареждане на милион автомобили дори през зимата, но за две години е абсурдно да се увеличи автопарка дори с 10 хиляди електромобила. Забелязваш ли в какъв порядък ти е разминаването на теорията с практиката? Не става въпрос за проценти, не става въпрос дори за пъти, а става въпрос за стотици и хиляди пъти разминаване.

Коментиран от #64, #73


Оценка:
-1 +0

Ветер
64 Отговор

До коментар #63 от "Точно това е разковничето":


От любопитство погледнах, какво е в момента положението. Както виждаш почти денонощно може да се зареждат по 300 000 автомобила за дневния си пробег само от вятър и слънце още днес. Само където няма какво да зареждаме. Електромобилите и зарядната инфраструктура са проблемът, а не производството на енергия за тях.

MW %
АЕЦ 2110 32.39%
Кондензационни ТЕЦ 2692 41.33%
Топлофикационни ТЕЦ 427 6.56%
Заводски ТЕЦ 149 2.29%
ВЕЦ 417 6.40%
Малки ВЕЦ 179 2.75%
ВяЕЦ 399 6.13%
ФЕЦ 119 1.83%
Био ТЕЦ 22 0.34%
Товар на РБ 5810

Коментиран от #65


Оценка:
-0 +0

Зорлем
65 Отговор

До коментар #64 от "Ветер":


А няма - те ти Тесла, те ти Рено ЗОЕ, те ти Нисан Лийф. Или може би нямаш телефон и лаптоп с батерия? Тях какво ти пречи да ги зареждаш само с "екологичен" ток за среднодневното им потребление? И за тях ли няма "зарядна инфраструктура"?

Коментиран от #67


Оценка:
-0 +1

Електрофил
66 Отговор

До коментар #55 от "Екология":


ХаХа ти уби коча с лопатата кой ще стопанисва ТЕЦ ако преспективата е 6 месеца да не работи??? Ти наред ли си какво ще стане с работници, с доставки на въглища с поддръжка, тази централа винаги ще бъде на загуба, тоест ако съществува хипотетично тази централа трябва да се спонсорира от нарда и токът да нарасне. Между впрочем на там отива работата под предлог екология токът да нарасне постепенно, колкото народът позволи. Наскоро започна протест на малки ВЕИ производители на които искат да им вземат привилегиите за скъп ток щото щели да фалират ако не е скъп!!!!! Не можахте да разберете че в електропроизводството трябва да има баланс, не може да кажете на ТЕЦ или АЕЦ ще работите когато ние ви кажем щото така ще фалират(или затънат в дългове като държавните Марици) и после жална ни майка.

Коментиран от #68


Оценка:
-0 +1

Ами купи си от всички по една
67 Отговор

До коментар #65 от "Зорлем":


За да караш по една електрическа всеки ден, да имаш време да ги зареждаш! Не се прави на луд. Основният проблем в България е цената на електромобилите, а не с какво ще ги зареждаш, както твърдиш. На българина не му пука за екологията, когато няма пари за основни нужди. екологията при зареждането на електромобилите никога няма да стои на дневен ред в България. Не търси под вола теле с какво ще ги зареждаш.

Коментиран от #74


Оценка:
-1 +0

Ами огледай се
68 Отговор

До коментар #66 от "Електрофил":


Апокалиптичният сценарий който описваш, вече е реалност. Единственият начин да си запазим централите на въглища, е токът да поскъпне. Няма начин това да не стане на първи юли, ако не стане и по-рано. тогава добавката за зелена енергия, ще ти се струва като пари за семки. Въглищните централи нямат бъдеще при пазарни условия. Ще започнат да ни дерат разни политици които държат централите, помни ми думата.

Оценка:
-0 +1

Ники
69 Отговор
И на български няма "нета", а мрежата.

Оценка:
-1 +0

ФауВе
70 Отговор

До коментар #56 от "Я си погледни календара":


Ти си ги чети тия цифри.През една къща от мене са със слънчеви панели.Съседа вика че зимата и за телевизора ток не може да направи с тях.Ама ще му кажа че нещо се е объркал щото ти имаш вълшебен калкулатор.Бензиноколонките зареждат и на слънце и на дъжд и на сняг и на пек.

Оценка:
-0 +0

ФауВе
71 Отговор

До коментар #57 от "И Лили Иванова запява ВЕТРОВЕ":


Ветерот е много несигурен източник не ток.Никакви графици не важат там и на него не можеш да разчиташ.

Оценка:
-0 +0

ФауВе
72 Отговор

До коментар #58 от "От октомври до април не пече слънце":


Зимата слънчевите панели нищо не произвеждат.Тая седмица слънце не съм видял.Само облак.Само ти си вярваш на глупостите.Тука не е детска градина и не те слушаме зяпнали.

Оценка:
-0 +0

ФауВе
73 Отговор

До коментар #63 от "Точно това е разковничето":


Нищо не си доказал и нищо не можеш да заредиш.Днес с панелното зарядно за 8ч седене на прозореца телефона ми не вдигна дори 12% заряд.Стига си писал измислени числа.И теслата ти е с показатели като твоите сметки.На хартия много яко ама на яве е гола вода.За това Волгата в Русия я теглеше.

Оценка:
-0 +0

ФауВе
74 Отговор

До коментар #67 от "Ами купи си от всички по една":


Ама аз си карам колата когато слънчевите панели зареждат.А я зареждам докато спя нощем.Как точно нощем ще ми зареждаш електрокара със слънчев панел?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Гюнтер Йотингер
Германският еврокомисар се съмнява в излизането на Великобритания от ЕС
Не бих заложил пари за евентуален Brexit”"

Още бисери