Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

VW и BMW инвестират в най-големия завод за батерии в Европа

Публикувана: 13 Юни, 2019 15:27
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6091
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 5 гласа.

Шведската компания Northvolt, която строи най-голямата фабрика за йон-литиеви акумулатори в Европа, обяви, че е събрала капитал в размер на $1 млрд. (€886 млн.), а сред инвеститорите са Volkswagen и BMW. Гигантският завод в гр. Шелефтео, североизточна Швеция, ще бъде последван от втори в германската провинция Долна Саксония.

Строителството на шведската фабрика започва през август, а пълномащабното производство на батерии трябва да стартира през 2021 г. Капацитетът на завода е 16 гигавата йон-литиеви акумулатори годишно.

За сравнение през 2018 г. Гигафабриката на Tesla в американския щат Невада е произвела батерии с капацитет 20 гигавата и се очаква този показател тепърва да расте. Northvolt планира да увеличи капацитета на завода си в Шелефтео до 32 ГВт.

Втората фабрика на шведите в Долна Саксония ще бъде съвместно предприятие с Volkswagen с дялово разпределение 50:50. Производството там трябва да започне в края на 2023 или началото на 2024 г.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
Логично
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Да, така ще бъде, най-скъпият елемент в колата ще се прави където е най-високо заплащането на труда!!! Някой да е учуден ?
Прави се нарочно, за да се прибират огромни печалби и да бъдат зависими собствениците на електрички.
Алчността ще погуби този свят.

Коментиран от #3


Оценка:
-7 +22

Миризлив пор
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "Логично":


Тенденцията е човешкия труд да е силно ограничен и всичко по поточната линия да се прави от роботи за да се избегне човешкия фактор и да се повиши качеството. За хората остават само висококвалифицирани дейности така, че се избира място къде има подходящите хора за поддръжка и обслужване на роботите.

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +26

1234
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Пари при пари отиват. Винаги новите производатва ще при високите заплати, ауспуха гумата

Оценка:
-0 +13

5
Този коментар е премахнат от модератор
6
Този коментар е премахнат от модератор
Ще, ще, ще но ще ако ще но ще
(гост)

Неутрално
7 Отговор
От друга страна, Тесла тази година започна да строи по-голяма фабрика в Китай, която в момента вече е построена и започна да се оборудва с поточни линии, които до края на годината започват да произвеждат автомобили, а догодина започва производството и на батерии. Тези пак говорят за 2024 година. Тесла обяви, че в края на годината ще се вземе решение къде да е новия завод в Европа. Мога да се обзаложа, че той ще заработи преди този на volkswagen.

Оценка:
-0 +21

гост
(гост)

Неутрално
8 Отговор
16 гигавата са малко повече от 250 000 електромобила и то със батерии от 60-70 квт !!!! При очаквани средно след 2020 80-90 квт падат на 200 000 !!!! И това общо за ВАГ и БМВ , хахахха !!! Че тя Тесла още тая година ще продаде толкова в Европа , а за 20204 даже няма да смятам !!!

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +11

Schmitd
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Абе идиот, имаш ли си на представа как се строи фабрика в такива мащаби? По твоята логика директно да правят фабрика за 1000MW а?

Коментиран от #10, #11, #12


Оценка:
-11 +4

гост
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #9 от "Schmitd":


Ами видно кой е идиота , щом ще ни убеждаваш , че за ВАГ и БМВ накуп е непосилно това , дето една вчерашна компания прави с лекота , хахахха !!! То всъщност явно наистина е непосилно , ама не си го признават !!!!

Оценка:
-6 +7

гост
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #9 от "Schmitd":


Само да те светна , че явно изобщо не си в час !!!! "Фабриката от такъв мащаб" е 2 ПЪТИ по-малка от същата такава на Тесла , която тя изгради за по-малко от 2 години , а още в края на първата вече произвеждаше , макар и с частичен капацитет !!!! Та идиотите явно сте ти и любимите ти немци , дето още си мислят , че някой ще ги чака да се натуткат !!!! Междувременно Тесла прави втора фабрика , пак два пъти по-голяма в Китай и до края на ТАЗИ година ще произвежда автомобили , а на следващата и батерии !!!!

Оценка:
-4 +9

Ние имаме прадстава, а ти?
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #9 от "Schmitd":


Такава фабрика се строи... с пари. Тесла вложи самостоятелно около 5 милиарда, а тези смешници искат с трици маймуни да ловят и ще се пробват само с милиард общо. Сега разбираш ли, защо Тесла не може(не иска) да отчете печалба?

Оценка:
-1 +14

Plameni
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Mercedes ,VW и BMW обмислят сътрудничество и за развитието на автономни автомобили. Към тях се присъединяват Bosch, Continental и ZF

Оценка:
-1 +1

Каракуд
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Тесларастите се развихрят, “гост” поства с десетки удивителни!!!!!!!!!!! pass me the popcorn please

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +5

rxdfcg
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #14 от "Каракуд":


За сметка на това, другият "гост" - от норвегия, пести от интервали (спейсове), така че ще ти трябва и чипс към пуканките.

Оценка:
-1 +2

незнайко
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Илон Мъск е сам войн, докато тук инвеститорите са Volkswagen и BMW !
Независимо от това фабриката в Невада е по голяма !

Оценка:
-1 +6

Иван
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #3 от "Миризлив пор":


Така е..но какво да обясняваш на хейтъри с тъпи кратуни...
към твоето прибавям и фактора-най близо до мястото на производство но и на по-предно място там където технологията ще запази собственика си, а това в последно време си е сериозна причина да не бъде в Китай...

Оценка:
-0 +1

Не това е най-важното
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Най-важното при избора на завод за батерии е ... разстоянието до завода за електромобили. От това разстояние пряко зависят, както цената, така и въглеродния отпечатък на батериите.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери