Шведската компания Northvolt, която строи най-голямата фабрика за йон-литиеви акумулатори в Европа, обяви, че е събрала капитал в размер на $1 млрд. (€886 млн.), а сред инвеститорите са Volkswagen и BMW. Гигантският завод в гр. Шелефтео, североизточна Швеция, ще бъде последван от втори в германската провинция Долна Саксония.
Строителството на шведската фабрика започва през август, а пълномащабното производство на батерии трябва да стартира през 2021 г. Капацитетът на завода е 16 гигавата йон-литиеви акумулатори годишно.
За сравнение през 2018 г. Гигафабриката на Tesla в американския щат Невада е произвела батерии с капацитет 20 гигавата и се очаква този показател тепърва да расте. Northvolt планира да увеличи капацитета на завода си в Шелефтео до 32 ГВт.
Втората фабрика на шведите в Долна Саксония ще бъде съвместно предприятие с Volkswagen с дялово разпределение 50:50. Производството там трябва да започне в края на 2023 или началото на 2024 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Логично
Прави се нарочно, за да се прибират огромни печалби и да бъдат зависими собствениците на електрички.
Алчността ще погуби този свят.
Коментиран от #3
15:38 13.06.2019
3 Миризлив пор
До коментар #2 от "Логично":
Тенденцията е човешкия труд да е силно ограничен и всичко по поточната линия да се прави от роботи за да се избегне човешкия фактор и да се повиши качеството. За хората остават само висококвалифицирани дейности така, че се избира място къде има подходящите хора за поддръжка и обслужване на роботите.Коментиран от #17
15:57 13.06.2019
4 1234
15:57 13.06.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Ще, ще, ще но ще ако ще но ще
17:17 13.06.2019
8 гост
Коментиран от #9
18:15 13.06.2019
9 Schmitd
До коментар #8 от "гост":
Абе идиот, имаш ли си на представа как се строи фабрика в такива мащаби? По твоята логика директно да правят фабрика за 1000MW а?Коментиран от #10, #11, #12
18:33 13.06.2019
10 гост
До коментар #9 от "Schmitd":
Ами видно кой е идиота , щом ще ни убеждаваш , че за ВАГ и БМВ накуп е непосилно това , дето една вчерашна компания прави с лекота , хахахха !!! То всъщност явно наистина е непосилно , ама не си го признават !!!!19:04 13.06.2019
11 гост
До коментар #9 от "Schmitd":
Само да те светна , че явно изобщо не си в час !!!! "Фабриката от такъв мащаб" е 2 ПЪТИ по-малка от същата такава на Тесла , която тя изгради за по-малко от 2 години , а още в края на първата вече произвеждаше , макар и с частичен капацитет !!!! Та идиотите явно сте ти и любимите ти немци , дето още си мислят , че някой ще ги чака да се натуткат !!!! Междувременно Тесла прави втора фабрика , пак два пъти по-голяма в Китай и до края на ТАЗИ година ще произвежда автомобили , а на следващата и батерии !!!!19:11 13.06.2019
12 Ние имаме прадстава, а ти?
До коментар #9 от "Schmitd":
Такава фабрика се строи... с пари. Тесла вложи самостоятелно около 5 милиарда, а тези смешници искат с трици маймуни да ловят и ще се пробват само с милиард общо. Сега разбираш ли, защо Тесла не може(не иска) да отчете печалба?19:21 13.06.2019
13 Plameni
23:06 13.06.2019
14 Каракуд
Коментиран от #15
23:09 13.06.2019
15 rxdfcg
До коментар #14 от "Каракуд":
За сметка на това, другият "гост" - от норвегия, пести от интервали (спейсове), така че ще ти трябва и чипс към пуканките.06:55 14.06.2019
16 незнайко
Независимо от това фабриката в Невада е по голяма !
08:28 14.06.2019
17 Иван
До коментар #3 от "Миризлив пор":
Така е..но какво да обясняваш на хейтъри с тъпи кратуни...към твоето прибавям и фактора-най близо до мястото на производство но и на по-предно място там където технологията ще запази собственика си, а това в последно време си е сериозна причина да не бъде в Китай...
11:48 14.06.2019
18 Не това е най-важното
12:38 14.06.2019