22 Август, 2019 17:20 9 746 24

Китай готви забрана на бензиновите автомобили

  • бензин-
  • екология-
  • забрана-
  • китай

Китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии предлага обособяването на специални зони, в които ще бъде забранено движението на автомобили с бензинови двигатели, съобщава China Daily. В проекта, поместен на сайта на ведомството, се предлага местните власти да анализират фактори като пазарното търсене и нивата на вредните емисии преди да решат дали да участват в експеримента.

През март южнокитайската провинция Хайнан обяви, че планира да преустанови продажбите на бензинови коли до 2030 г. Бурното развитие на промишлеността и експлозивното увеличаване на броя на автомобилите в страната доведе до рязко влошаване на екологичната картина, което тревожи властите.

Правителството на Китай поощрява продажбите на електромобили в опит да се справи със замърсяването на околната среда. Местната автомобилна индустрия обаче се съмнява, че това може да доведе до пълен отказ от традиционните двигатели с вътрешно горене предвид климатичните различия и степен на замърсяване по региони.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    38 19 Отговор
    Хахах и междувремено ТЕЦовете в китай бълват серен диоксид който е няколко пъти по-вреден от това дето излиза от ауспуха на бензинката! Китай е лидер в замърсяването с серни гадости от въглищата. Идиотизма человечески е безкраен!

    Коментиран от #3, #9

  • 2 Еее

    18 8 Отговор
    Значи трябва да купуваме дизели.
  • 3 Госあ

    29 6 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    А да ти е хрумвало, че Китай бълва за потребителите на половината планета ? Освен това и те се ориентираха към най екологичният източник на енергия до момента - ядреният разпад. Браво на Китай !

    Коментиран от #4, #8

  • 4 Driving pleasure

    13 11 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Е и? Факт е, че замърсяват. А и това което бълват като батерии поне за навън е нищожна част от това, което те потребяват. Целия свят има половината от китайските продажби на електрички - и за да се движат тия електрички пак трябва ток и той идва от ТЕЦ затова въпреки уж забраната продължават да изграждат нови ТЕЦове екология и чист въздух - друг път

    Коментиран от #5

  • 5 Госあ

    11 8 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Ами дали ще бълват в Китай или Европа и САЩ е все тая. Донякъде по добре за Европа. Иначе Тея нафтови и бензинови печки трябва наистина да ги спират. Освен това, както казах започнаха ударно изграждане на ядрени мощности.
  • 6 за гъби съм

    18 12 Отговор
    Трябва да си егати отворения пич да си мислиш че си мноооооого по-умен от Китай, САЩ и Мъск едновременно. Големи мозъци растат по нашите високопланински пасища, евалата!
  • 7 Боби

    2 2 Отговор
    В кашони и да ги пращат.
  • 8 хппппп

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    ти коя държава свързваш с фашизма?
  • 9 Да да

    17 6 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Те в Китай за фотоволтаици, ветрогенератори и ВЕЦ никога не са чували! Нито една река или язовир нямат! Слънце не грее и вятър не духа! С коя част от тялото си мислиш, нямам на идея?
  • 10 ЗигЗаг

    16 4 Отговор
    В момента плават около 320 круйзни кораба, които за 1 ден ползват гориво за 40мил автомобила.
  • 11 Радико

    5 4 Отговор
    Дали пишещите по горе са наясно, че в момента китайските норми за NO, SO CO и други такива, са в пъти по строги от евроопейските. За американските мисля е безсмислено да пиша
  • 12 Миризлив пор

    6 1 Отговор
    Китай просто си оправя външнотърговския баланс. Ако се внесе автомобил или гориво за него си е разход НО в някои провинции има сериозен излишък на ток (от ВЕЦ) така, че оправят екология, създават търсене за енергията мисля и коли си произвеждат. При този голям вътрешен пазар, няма да се учудя ако за напред развият технологията и започнат те да продават автомобили.
  • 13 ФауВе

    5 3 Отговор
    А с дизелови няма да спират, нали? Къде е логиката, къде е разума?

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 гост

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "ФауВе":

    В Китай дизели НЯМА !!!! Както и във целия останал свят !!! Единствено в Европа и то заради "великите немци" !! Дето сега първи обърнаха палачинката и забравиха какво плещеха само преди 3-4 години !!!
  • 16 вечния дизел

    5 3 Отговор
    В Китай нямали дизели ? Ами камионите, багерите, крановете, автобусите, булдозерите, корабите, влаковете ,военните танкове, БТР ? Те на какво гориво са - въздух ?

    Коментиран от #17, #18, #19

  • 17 гост

    8 3 Отговор

    До коментар #16 от "вечния дизел":

    За твоя изненада над 90% от автобусите в Китай вече са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ !!!! И ще станат 100% до 2025 г ! И само те спестяват петрол колкото потребява цяла Гърция !! Същото скоро ще важи и за камионите , като започнеш от лекотоварните !! А ЛЕКИТЕ коли , за които се говори в статията НИКОГА не са били дизелови в Китай !!!
  • 18 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #16 от "вечния дизел":

    Ти колко дизелови влака си видял дори в България , че реши , че в Китай са дизелови ??? Сигурно и високоскоростните влакове са дизели ?? Хахаххахаххаха !!!!

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "вечния дизел":

    Само да ти кажа , че в ГЕРМАНИЯ от години се внасят ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ванове от КИТАЙ !!! Щото на местните дребни търговци им писна "стогодишните" да се правят на важни и да продължават да им пробутват дизеловите си боклуци !!
  • 20 Всички

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    влакове "Сименс", които са най-новите у нас са дизелови.

    Коментиран от #21, #22

  • 21 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "Всички":

    Само дето са няма и половината от Сименс влаковете , а общо от движещите се в България са ПОД 1% от всичките !!! А товарен няма НИТО един !! Дори маневрените по гарите вече са електрически ! И тия дизели Сименс както са "най-новите" , така ще станат най-бързо продадените или бракувани ! Щото неектрифицирани линии много скоро няма да има ! Или ще ги електрифицират или ще ги закрият ! А защо ги поръча един идиот навремето е отделен въпрос !

    Коментиран от #23

  • 22 Ганьо

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Всички":

    Хитрия немец просто е бързал да се отърве от тях
  • 23 Мачкал Чесън

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Дизелови влакове се използват много в Европа и засега няма изгледи да ги премахнат. Електрификацията е нужна и полезна, но струва пари и време. В Китай е възможно "ударно" да се строи и развива, но там гражданско общество липсва изцяло и властта решава еднолично и на момента. Там такава електрификация ще се извърши бързо, защото няма какво с кого да се съгласува, да се изчакват мнения, обжалвания, отхвърляния, независим орган като Конституционен съд да реши, че законът е противоконституционен примерно... Там Партията решава и съпротива няма! Затова са възможни и такива рекорди като подмяна на цял мост за 24 часа заедно с настилката от асфалт отгоре... В Европа и в частност у нас една чистачка с фирма за 2 лв може да ти подава жалби срещу избора на участник в държавна поръчка и така да отлага до безкрай изборната процедура, както реално се случи с Тол-системата - човекът си мете пред "Пирогов", обаче има фирма за 2 лв и някой го подучил да обжалва. И той обжалва....
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.