Last news in Fakti

29 Август, 2019 17:36 26 534 92

Колите на ток се обезценявали двойно по-бързо от бензиновите

  • обезценяване-
  • електромобил

Три години след покупката средностатистически електромобил губи 41% от цената си като нов, сочи изследване на ирландския сайт за обяви DoneDeal, цитирано от The Times. Това е почти два пъти повече, отколкото колите с бензинов и почти колкото тези с дизелов двигател.

Шампион по обезценяване е Renault Zoe, което поевтинява със стряскащите 61% три години след покупката. За сравнение Nissan Leaf, който е най-продаваният електромобил в Ирландия, губи 53% от първоначалната си цена.

Според DoneDeal причините за силното обезценяване на колите на ток се дължи на бързината, с която се развиват технологиите. За да привличат клиенти, производителите се стараят да подобряват продукцията си колкото може по-бързо, което прави старите модели непривлекателни.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Driving pleasure

    156 48 Отговор
    С ква скорост се развиват бе - смях! Просто малко са глупаците, които ще си купят акумулатор на старо. Трябва да си хептен зальохан, да си рискуваш парите с ел кочак втора ръка.

    Коментиран от #8

  • 3 Не е вярно

    96 21 Отговор
    Това,че модел на Рено се обезценява бързо в Ирландия не e критерии за пазара на употребявани електромобили ката цяло.
  • 4 onq s konq

    129 17 Отговор
    Нека бъдем точни7Не се обезценява определена МАРКА КОЛА,А АКУМУЛАТОРНИТЕ БАТЕРИИ В НЕЯ!

    Коментиран от #34, #67, #77

  • 5 Математика

    89 12 Отговор
    Нормално е да се обезценяват бързо , като знаеш ,че след няколко години трябва да му се сменя батерията ,на цената на половин автомобил. И на практика се получава , сума на автомобила с 50% обезценяване , плюс сума за батерии на 50% от стойността на автомобила , равно на сума на цената на нов автомобил , за 5 годишен употребяван такъв.

    Коментиран от #68

  • 6 Г. З

    53 19 Отговор
    Точно технологиите обезценяват, а не че са употребявани. Всеки нов модел е много по-добър от стария на по-ниска цена, изминава повече километри, излизат повече нови модели на повече марки!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Алфа Вълкът

    52 19 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Не зная защо имаш минуси като е точно така? Кой ще рискува да купува кола, чиято батерия струва колкото нея, може да е някоя фирмена кола на 3г и да е завъртяла 200 000км.

    Коментиран от #10, #11, #14

  • 9 Morgoth

    67 22 Отговор
    За разлика от ДВГ, където след 3 години почти нищо от ресурса на най-скъпата част - двигателя, не е изхабено, електрическата кола е изяла една трета от живота на своята най-скъпа част - батерията. Да не говорим, за скоростта на развитие при едните и другите - ДВГ автомобил на 3 години е нов и модерен, докато електрическите на 3 години са морално и технически остарели.

    Коментиран от #12, #23

  • 10 Gest

    22 18 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Вълкът":

    А ми тя колко е остатъчната стойност на бензинова кола на 200 хиляди километри?? Ако не са ги завъртяли на 30 хиляди реални?
  • 11 майстора

    19 34 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Вълкът":

    И какво те притеснява ? Реално батериите не са чак толкова скъпи също така се и рециклират което е още по-евтин вариант .. от колко години вече има къде да се случи и в България ... нищо кой знае какво ....още повече имаш възможност на инвестициите пестейки от гориво !!!

    Коментиран от #20

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Теслата

    22 10 Отговор
    Аз пък скришно монтирам на жипката с дясно кормило тиранти и уредба, дето ша крада ток от тролеите.
    И съм електрически хибрид.
    Ми троши ми 20 на сто жипката иначе, не се издържа да го еааа.
  • 14 Driving pleasure

    17 16 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Вълкът":

    Щотото са сектанти. Не мислят с гавите си, а вярват на пропаганда!
  • 15 фючър

    57 4 Отговор
    С ел. возилата, ще се случва, това което става със смартфоните! Хората с пари и снобите с кредитите, ще сменят при излизането на всеки "нов" модел, а останалите нормални хора на 2-3 г. ! След което на ненужните возила съдбата, ще е рециклаж и с нов физайн и софтуер отново на пазара! Консуматорското общество става все по консуматорско !
  • 16 123

    38 16 Отговор
    Да, няма много луди да си купят електрически коли на старо. При ДВГ след 10 години, ако се скапе двигателя - основен ремонт за 1000 лева и караш още 10 години. Тук батерията е 10-20 000 лева. Колкото цялата кола на старо. Тоест, като ти замине батерията - колата директно на боклука.

    Коментиран от #25

  • 17 Кире

    38 6 Отговор
    Малко са хората в България, които карат коли под 200-300 хиляди.
  • 18 Driving pleasure

    58 11 Отговор

    До коментар #12 от "BTR":

    Глупости! на 200 хил км двигателя има още поне 300 хил преди ремонт. В БГ масово са на по 400 хил релни и с малко нерви и поддъжка карат сума години.
    Един тотален ремонт на двигател ще ти излезе 1500 лева освен ако не е за някоя скъпа кола, най-малкия пакет батерии ще е поне 10 пъти повече - пари, които никога не можеш да избиеш!
    На ДВГ може да му ремонтираш компонентите по отделно, на батерията не! Просто няма място за сравнение откъм ефикасност и цена!

    Коментиран от #27

  • 19 Мартин

    35 17 Отговор
    Теслите даже постъкват, ама не Ви е останало време да напишете и за тях или по-скоро просто сте превели някаква статиика. Съмняваме ме журналиста Георги Касабов да е проучвал пазара на електрически коли в Ирландия. Визираните модели са буквално първите проби за коли на ток, нормално е да не са най-сполучливи, за справка вижте първите 30 години демокрация в България.

    Коментиран от #26

  • 20 Driving pleasure

    42 13 Отговор

    До коментар #11 от "майстора":

    Това с пестенето от гориво е една от най-големите измами. Батерия за Зое, която е една от най-малките на пазара е около 15 000 лв доколкото помня. А такъв филм с рециклиране на батериите посто няма! Даже и в научната фантастика не са почнали още да предлагат рециклирани батерии за електрички :)

    Коментиран от #21, #28

  • 21 Gest

    16 20 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    Рециклират се. Потърси в нета и ще намериш. Има фабрики в Германия, Франция, Белгия като над 50 процента може да се използва за нови батерии.

    Коментиран от #30

  • 22 Колко ли е трудно?

    20 8 Отговор
    Да се замени изгорялата клетка? През соца .един старец ,до 18 -та гимназия, в София, го правеше....
  • 23 майстора

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Morgoth":

    https://fakti.bg/technozone/388484-nai-kapriznite-dvigateli-na-vtorichnia-pazar-chast-i
  • 24 Пълни глупости

    20 18 Отговор
    Бензиновите се обезценяват 20 % 1ва година ,20% 2 рата и после по 10% на година т.е. на 3тата е 50% 🤣🤣🤣
  • 25 бай Даньо

    30 15 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Зависи за къде говорим, а статията не е за България. Никой на запад или в Америка не ремонтира ДВГ. Изхвърля се и се слага нов двигател за поне $5000. Ако се развали трансмисията е също толкова. Електрическите коли са с много по просто устройство и на практика риска е само в батерията. Електродвигателя никога няма да се развали. Страхотиите за батерите са силно преувеличени. Точно батерията беше най-големия страх на първите собственици на Приуси а се оказа че батерията се разваля най малко. Още има от първия модел Приуси с 500к мили пробег вървят с оригинална батерия. И дори да се развали батерия на Приус върви по $3к само оригинална ( а единична клетка е $20 на Амазон) и офмаркет има за по малко от $2к. Пазарна икономика ако нещо е скъпо ще се намерят много прозиводители. Знам че хибридите не са същото като електриките но от гледна точка на консуматора подобни страхове от преди 10 години се оказаха напразни. В Америка не е верно че електриките им падат цените. Теслите са най-малко статус символ и всеки иска да ги има. Виждал съм 7 годишна Тесла С се продава за $50к което 50% спад само . Това е далеч по добре от 50% спад за 4 годишна обикновенна кола. Дай боже и на Тойота да докаросат електромобил тогава надежноста ще е "без геле" , защото Тесла са нещо като резил ...

    Коментиран от #75

  • 26 Зомби с квадратно чело

    23 13 Отговор

    До коментар #19 от "Мартин":

    Хайде още един сектант, дай да я видим тази поскъпнала Тесла. То явно е голяма далаверка днес да купиш тесла за 200 000 лева а след 2 години да лапнеш милиона????
  • 27 Антонн

    18 19 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    За какви коли говорим на по 500 хил.км без основен ремонт?
    Че новите няма как да искарат толкова,нито двигателя позволява да му направиш основен ремонт.
    Примерно на E-klasse (W211) CDI,тези 1500лв. ще ти стигнад само за труд на монтьора.И то да монтира друг втора употреба,не да ремонтира защото всичко е на салата а частите по скъпи от колата.Имаш ли представа колко струва само една пиезо дюза?
    За 1500лв. може да направиш основен ремонт на бензинов голф 3 или 4,с части от .... .., и 40% отстъпка.

    Коментиран от #31

  • 28 майстора

    12 11 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    В началото на годината сменях 2019 RENAULT ZOE 41kWh High Voltage Battery и мога да ти кажа по фактура колко съм я платил с отстъпките ако настояваш .....относно другия филм дето викаш явно тия пичове от Горна Оряховица са някви магьосници или извънземни според теб не знам .....а за пестенето на гориво пък вече сметни си сам колко пари даваш ти за гориво на твоята кола на 10 000км и ще се сетиш къде е далаверата

    Коментиран от #29, #48

  • 29 Driving pleasure

    29 13 Отговор

    До коментар #28 от "майстора":

    Tesla, Германия 700 км 108 евро за зареждане ;) И това на фона на стотиците хиляди, които си дал горник за покупката. Тия филми с евтиното ги забрави!

    Коментиран от #32, #85

  • 30 Driving pleasure

    19 4 Отговор

    До коментар #21 от "Gest":

    Това е рециклиране за суровини, не е рециклиране тип ремонт и удължаване на живота на компонента. И както виждаш едва 50% от суровината се възвръща и то при изключително сложен, енергоемък и мръсен процес - за сравнение старите оловноцинкови акумолатори се рециклират почти на 100%, а метали като мед и т.н. имат неограничен брой рециклирания и продукта винаги е един и същ.
    Прочети насам натам и ще видиш, че мнозинството от екпертите сочат имено рециклирането на батериите като един от големите минуси на тая електро-лудост. в момента се рециклира нищожен процент от батериите за телефони - повечето отиват директно на сметищата. Инсустрията нито е готова нито има интерес да рециклира автомобилните (освен ако не я принудят) защото цената излиза като да си изкопаш материалите на ново, а коства повече усилия...

    Коментиран от #33

  • 31 Driving pleasure

    19 4 Отговор

    До коментар #27 от "Антонн":

    Мога да ти покажа 2 коли на по 400+ хил и то по показание, господ знае на колко са щото и двете са втора употреба купувани, и двете имат нулев проблем с двигателите! При добра поддръжка 500 хил особено за дизел е нормален пробег!
  • 32 майстора

    15 14 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    Това дето си го написал просто не е вярно ...или си го извадил от някъв контекст ...щото в България Пежо iOn ти гори 2лв ток (по днешна цена на тока!!!!) за 100 км пробег изцяло градско !!! Нали щото имам клиент дето внесе половин дузина такива и съм ги правил и съм го пробвал съответно съм абсолютно запознат !!!
  • 33 Gest

    7 17 Отговор

    До коментар #30 от "Driving pleasure":

    А ти пишеш, че се рециклират само в научната фантастика. Скоро ще се рециклират и на над 80 процента. В Тубата са качили едно видео на германец, който е минал почти милион километра с Тесла, пусни си го да чуеш какво казва!

    Коментиран от #36

  • 34 Гъдю Гъдев

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    Което е една и също.

    Коментиран от #35

  • 35 майстора

    3 4 Отговор

    До коментар #34 от "Гъдю Гъдев":

    Като е едно и също що не яхнеш някоя батерия и виж до къде ще те закара ...в един автомобил са затворени доста индустриални отрасли не е само задвижващ агрегат ....
  • 36 Driving pleasure

    14 7 Отговор

    До коментар #33 от "Gest":

    А тука имаше статия за американец който за 700 хил беше сменил 3 батерии и потрошил 50 000 долара за зареждане :)

    Коментиран от #37

  • 37 Gest

    2 6 Отговор

    До коментар #36 от "Driving pleasure":

    Ти сам не можеш ли да си сметнеш колко ще ти гори?? Модел С ти гори 20 киловата на 100, сам си смятай, нощна дневна тарифа и т. н.

    Коментиран от #38

  • 38 Driving pleasure

    6 3 Отговор

    До коментар #37 от "Gest":

    Айде сметни си го сам 37 евроцента киловат на зарядната станция. Ако ще я ползваш де, ако не си похарчил маса пари за кола, която да седи в гаража да се зарежда... P.S. моя грешка в предния пост 108 лева не евро.

    Коментиран от #39

  • 39 Gest

    8 9 Отговор

    До коментар #38 от "Driving pleasure":

    Бързите зарядни се ползват по принцип за дълги пътувания, електриките се зареждат по принцип на нощна докато си спиш и на сутринта имаш 400 километра. Ако караш повече на ден ползваш бързи зарядни. По 13 стотинки са 2,60 лв., айде 3 лв.с нощна енергия. Даже другите електрики са по-икономични.

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Driving pleasure

    20 7 Отговор

    До коментар #39 от "Gest":

    ОК пожелавам ти да си караш и да си спестяваш, аз ще си се набутвам с бензина - става ли така?
  • 41 3479

    16 4 Отговор

    До коментар #39 от "Gest":

    Оф, как пък не ви омръзна да я дъвчете тая дъвка с евтиното возене с електричка? Като толкова обичаш сметките - колко километра трябва да изминеш, за да се избие първоначалната разлика в цените между бензинката и електричката? Милион пъти го смятаме и все излизат някакви стотици хиляди. Сега ще започнете с 35-те хил. долара за Модел 3, или "промоцията" за 42 хил. евра във Франция и прочее глупости. Но накрая все не ми е ясно, като е толкоз хубаво, твоята електричка каква е и къде я зареждаш?

    Коментиран от #54

  • 42 ДВГ

    17 7 Отговор
    Ха наскоро видях как закъсала Тесла се зарежда от дизелов генератор на път извън населено място егатити екологията! Да не говорим за производството и рециклирането на акумолатори и батерии! Ми електричеството от централи на въглища ммм чистотаа. Ниско КПД скоро ДВГ нямат да имат качествена алтернатива това е!!!

    Коментиран от #43

  • 43 майстора

    11 12 Отговор

    До коментар #42 от "ДВГ":

    Ниско КПД ли ? Ти чуваш ли се какво говориш ? Как ел.мотор ще е с по малко КПД от ДВГ ти да не си в някоя паралелна вселена бе ??

    Коментиран от #44

  • 44 Driving pleasure

    22 6 Отговор

    До коментар #43 от "майстора":

    Не веднъж съм го казвал, някои хора разбират, други си стоят на ушите. Една система е толкова ефективна, колкото е ефективността на най-слабо ефективния и компонент. Ел двигател вързан директно към електричеството (трамвай, влак и т.н) има близо 100% ефективност. Електически двигател вързан към батерия има КПД доста съизмеримо с КПД на модерен двигател. Негативите на батерията закопават позитивите на ел. мотора, просто имаш огромни загуби в батерията.

    Коментиран от #45

  • 45 майстора

    9 9 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Я го напиши в цифри за да видиш в визуално колко точно е голяма разликата в КПД-то после направи конвертиране на коефициента в левове и ако имаш мозък по -голям от грахово зърно ще разбереш къде ти е грешката
  • 46 Лисицата

    6 6 Отговор
    Гроздето е кисело!
  • 47 ДВГ

    14 9 Отговор
    Майсторе сложи на твоят ел.автомобил всички екстри които имат всички коли с двг и ще видим колко е ефективен!!!!

    Коментиран от #56

  • 48 Тито

    11 6 Отговор

    До коментар #28 от "майстора":

    Майсторе ти караш zoe от 2019 аз от три години далаверата ми е в това че не зареждам в къщи а на обектите на които работя виж си електромера и тогава пиши за икономия

    Коментиран от #55

  • 49 Жоро

    10 19 Отговор
    Какви не глупави статии ще напишете...С една Tesla Model 3 минаваш 460 километра с зареждане за 5 лева!!!!Имаш 5 години гаранция...Много по здрави са,по сигурни,и по лесно се ремонтира...Една такава кола се изплаща двойно...Имам приятел търговски представител,за една година е спестил 35000 лева от бензин и дизел с Tesla,постоянно пътува...Коя бракма на дизел или бензин ако я караш 300 дни в годината ще спести тия пари..НИКОЯ освен на ток...

    Коментиран от #51, #72

  • 50 Моля

    15 3 Отговор
    Дайте ми Тесла на 3 години обезценена с 41 процента
  • 51 Driving pleasure

    19 4 Отговор

    До коментар #49 от "Жоро":

    Жоре, бива ли па толкова нагло да лъжеш :D

    Айде ще ти кандисам, че минава 460 км на зареждане, въпреки, че самия софтуер на Т’слата ще му препоръча поне 1 междинно зареждане. Ще кандисам и че при оптимални условия и много търпение някой льохман може да кара и на веднъж, въпреки, че ми се ще да го видя тоя филм зимата...

    Ма Значи он той требе да зарежда за 92 стинки бе Жоре?! 20 киловата за 100 км и 92 стинки за 20 киловата, Жоре, тоя приятел да не е от столипиново и да краде тока бе? Щото не знам някъде да има по 4 стотинки ток :D

    А как е спестил 35 000 лв ще кажеш ли? 35 хилки даже при германски цени на горивото това са 14 000 литра спестено гориво, ако приемем 6/100 среден разход (за нормален дизел на търговски предтавител) това е гориво за 230 000 километра бе Жоре! За 1 година няма как да стане Жоре!

    Даже и да приемем тия 230 хил за електрическа кола това са 46 000 кВч електроенергия, пак при германски цени 14 евроцента за домакинството са едни 12 000 лева, а на суперчардж, какъвто ще ползва щом е търговски пътник са даже 35 000 лева!

    Много лъжеш Жоре, чак се чудя, твоя приятел да не се казва Илон и да сте пафкали заедно ;)

    Коментиран от #53, #59

  • 52 Julio

    6 3 Отговор
    Това са гадни бензинджийски лъжи... Зеленият клошар който не се е доредил до дебелите грантове би следвало да се избива за такива коли... Пък и кви са тия гадове дето си продават тригодишното "бъдеще" - още не е дошла "революцията" а те бързат да се отърват от "прогреса"... Вонящи бензинджийски лъжи са това...
  • 53 Иванчо

    5 5 Отговор

    До коментар #51 от "Driving pleasure":

    Там може да не ти е написал за няколкото сервиза, която една бензинова трябва да мине. Ако минава по 80 хиляди на година трябва да мине 3 сервиза на ДВГ, ако е в Германия по 1500 евро сервиз, данъците са по-скъпи, паркинги! Може би ток да има възможност да зарежда на работа.
  • 54 Gest

    7 17 Отговор

    До коментар #41 от "3479":

    Писал съм го много пъти, аз живея в Норвегия и имам Тесла. Зареждам нощем за нищо пари, колата върви на пожар и цената и постоянно се покачва!!! Всяка жена тайно мечтае да се качи на Тесла!!! Докато живеех в Перник и карах Голф не съм си и мечтал че някога ще имам такива красавици каквито сега редовно свалям с Теслата!!!

    Коментиран от #61, #89

  • 55 майстора

    0 4 Отговор

    До коментар #48 от "Тито":

    Чел не дочел ....рено нямам
  • 56 майстора

    3 8 Отговор

    До коментар #47 от "ДВГ":

    Я ми конкретизирай за кой са тия всички екстри дето говориш за тях

    Коментиран от #71

  • 57 бай Даньо

    2 7 Отговор
    малко съжалявам за предния си коментар защото изпаднах в дребнотемие по темата, а проблема е че тая статия е сбъркана изначално . Написана е като за българска публика с примери от статистика на запада. Начи обезценяването на колата не зависи толкова от надеждноста колкото от бранда. Луксозните автомобили държат доста повече цени дори да не са много надеждни ( БМВ , Порше) и вече надеждноста натежава при обезценяването когато тя е катасрофална ( Мерцедес) . Теслата е при луксозните определено и при по-надеждните та всеки да си прави изводи. При купуване на 3-5 годишна кола надеждноста няма голямо значение, но в България по разбираеми причини се преувеличава , заради "новия внос" на 10 годишните таралясници . Защото наистина какъв ти лукс ако ще лежиш под него всеки ден.

    Коментиран от #58

  • 58 Каракуд

    5 1 Отговор

    До коментар #57 от "бай Даньо":

    Байче, много неща не са ти ясни. Коментарът ти че БМВ и Порше са еднакво (не)надеждни е смехотворен. Имам ги и двете, една и съща година на производство, като нови горе долу една и съща цена, в момента за Поршето мога да взема 50% повече ако тръгна да ги продавам, по Поршето не съм сменил една крушка, докато БМВто все има някакви, за радост засега дребни проблеми, вкл. смяна на емблемата на задния капак че избеля и се изтърка, също и уплътнение на предно стъкло, сензор за позиция на волана, газови амортисьори за преден и заден капак, механизъм за повдигане на предното стъкло, лостче на вратичката за гориво, резервоарче на течността за чистачките, механизъм за прибиране на задния предпазен колан, и т.н.

    Коментиран от #60, #63

  • 59 9445

    9 2 Отговор

    До коментар #51 от "Driving pleasure":

    Нищо не разбираш, бе. От безплатно паркиране на синя и зелена зона ги е спестил тези хиляди милиони евро.
  • 60 бай Даньо

    4 0 Отговор

    До коментар #58 от "Каракуд":

    Аз съм имал само БМВ и то единственото което е горе-доле по надеждност - 3-та серия и знам че е трагедия , поне сравнено с Тойотите и Хондите да не говорим за Лексуси ( в който клас е баварския таралясник) . Останалите БМВ-та 5 и 7 серия са ужасни като надеждност . Както казва американеца не ги докосвай с 10 фута прът. Порше не съм имал , но вярвам на американското списание Consumer Report където просто и ясно водят статистика коя кола колко влиза в сервиз и за какво . Та Порше да купиш е страшничко , то БМВ е скъпо за ремонт па Порше е финансово харакири. Междудругото надеждно или не Порше най държи цена в Америка. Карай си със здраве и се брой късметлия. И аз говоря от опит както виждаш но за реалноста е по важна статистиката , не усещането или разбирането на някой ...
  • 61 Gest

    7 1 Отговор

    До коментар #54 от "Gest":

    Ей п.. ал, не пиши с моя ник! Нито съм от Норвегия, нито имам Тесла. Това не ми пречи да съм чел малко! Де.. а и ш... ките.
  • 62 некойси

    2 0 Отговор
    То и срока на годност на някои батерии е точно толкова 2г. Всичко зависи от технологията на производство на батериите и това каква печалба е заложена в дадения електромобил. Тесла могат и до 8г. понеже използват конкретна технология за това.
  • 63 Gest

    7 0 Отговор

    До коментар #58 от "Каракуд":

    Здравото Порше е 911, а не всички. Панамера, Макан, Кайен са само с купе на Порше а са си ФВ! Не присъстват и в статистиките като най-надеждни! 911 е друга бира.

    Коментиран от #83

  • 64 гоост

    3 6 Отговор
    Обезценява се кола с пробег от 150км, след като на пазара излиза нов модел с 300км и бързо зареждане за същите пари като нов. Хайде сега си го представете това при бензиновите коли например: Купуваш си голф с 1.2л бензинов двигател за 25х.евро и след 3г. излиза нов голф, който харчи не 5л, а 3л то кой ще ти даде 20х.евро за стария? Вижте при Тесла не е така, там не се обезценяват, защото са с големи батерии, имат голяма гаранция на батериите, а когато имаше по-голямо търсене от производството колите на старо се търгуваха на същата или по-висока цена отколкото новите.

    Коментиран от #65, #69

  • 65 незнайко

    8 4 Отговор

    До коментар #64 от "гоост":

    И какво става след 8 години с батерията ? Колко струва подмяната и с нова ? Просто в момента няма паралелен критерий между ДВТ и БАТЕРИЯ !!! ДВГ все още е водещ !!!
  • 66 ФауВе

    4 1 Отговор
    Дубрутру Лалке!!! Кой ще си купи стар акумулатор? Бизнесът с коли на старо при електромобилите, няма да е какъвто беше при петролките.
  • 67 Да ама не

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    тука маше един тип който го предсказа това че ще стане така.И сички токажии му казаха че бил луд.Е костана ся........??????.......
  • 68 едикойси

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Математика":

    след 5 години ще паднат и цените на акомулаторите

    Коментиран от #76

  • 69 Гост

    1 5 Отговор

    До коментар #64 от "гоост":

    Глупаво мислене. Продава се Голф-3 с мотор VR6, правен 99г, дето гори 9/100. Пак 99г излиза Голф-4 с мотор 2,0, който гори 6/100, но старата тройка с петака пак си сепродава за много пари. ДВГ не се обезценява, както електрическите боклуци. VR6 и до днес държи добра цена на старо, а още много марки имат такива примери.
  • 70 гощо

    6 5 Отговор
    Четох някъде,че ако всички коли по света тръгнат на ток трябва да се построят 500 атомни централи,4500 на въглища и 4500 водоелектроцентрали! И в трите случая ще замърсяваме повече с тях от колкото с колите! Според мен бъдещето е в хибридите! Въпросът е да се увеличи пробегът на ток за да може да се кара поне един цял ден градско на ток! Цял ден имам предвид натоварено каране.
  • 71 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #56 от "майстора":

    Луксозен, махагонов салон, направен с вкус. Прекрасен, подгряващ, кожен волан, който гали ръката при всеки допир. Майсторски направени навигационни уреди - истинска радост за очите. Вентилирани, алкантара седалки с 5 позиции памет. Четиризонов климатроник, който може да работи цял ден, без да се притесняваш да останеш на пътя. И това са само основните неща. Ако продължа с по-сериозните глезотийки ще се откажеш сам от коментара си.
  • 72 fjj

    7 1 Отговор

    До коментар #49 от "Жоро":

    Представител с Тесла! Ти май ни се подиграваш? Фирмите все налитат масово на ефтинджоси на оперативен лизинг.
  • 73 Кореаца

    5 2 Отговор
    След 2028 година мооже електричка.с новата технология,която ще бъде открита.С тази сегашна технология -никога няма да си взема.Ще си карам на метанец или газчица само...
  • 74 Пръдливия Ханс

    4 5 Отговор
    Водородките ще убият всякаква конкуренция
  • 75 123

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "бай Даньо":

    По принцип си прав, че доста определящо е кой е пазарът. Също естествено, че зависи от марката колко ще е обезценката. Но не съм съгласен с това, че като е електрически двитателят е безпроблемен. Ако беше прав миксери и сешоари щяха да са вечни. Същото се отнася и за трансмисията. И още нещо. Това, че си видял че кола се продава на дадена цена, не означава, че на толкова е продадена.

    Коментиран от #78

  • 76 Два въпроса

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "едикойси":

    Кои акумулатори? тези с които се развърта стартера на автомобила ли?
  • 77 откачен извратеняк

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    а да ти обесценя ауспуха искаш ли , и да ти намаам един катализатор у двуцевката ,придружен с ланд сонда
  • 78 haha

    0 2 Отговор

    До коментар #75 от "123":

    кай чесно - ти верно ли си помисли че наистина теслите вървят с двигател от миксер !?!?

    Коментиран от #81

  • 79 vasik atanasova

    3 0 Отговор
    ами и те като телефоните
    пада им батерията и не стават за нищо
    трябва нова
  • 80 Е това е

    5 3 Отговор
    Всяка новост е посрещана със съпротива. И електроавтомобилите не правят изключение. Непрекъснато се пише против тях. Каквото и да пишите, каквото и да говорите, бъдещето е на електроавтомобилите ! Арабеските и мамаша ще го отнесат.
  • 81 123

    3 2 Отговор

    До коментар #78 от "haha":

    От Фарадей преди около 200 години до днешни дни - принципът е един и същ. От ток - кинетика - в механика... Тъй, че - да. Пък те и миксерите ползват върхови технологии. Неслучайно на тесла им казват миксери.

    Коментиран от #82

  • 82 Б. Й хо.

    1 3 Отговор

    До коментар #81 от "123":

    В едно изследване е написана продължителноста на живота на батериите,не е 8 години,не е и 10 години! Нисан Лийф 22 години! Еми не е колко москвича на прадядо ми,но не е лошо!

    https://www.autonews.com/automakers-suppliers/nissan-looks-ways-use-long-lasting-ev-batteries
  • 83 Каракуд

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Gest":

    Може би трябваше да уточня че коментара ми беше за 911. Кайени, панамери, нямам лични наблюдения, може и да са като БМВ.
  • 84 ЗайоБайо

    7 0 Отговор
    С нетърпение чакам Самолет Боинг с електрически двигатели да прекосява океани!
  • 85 Да да

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Driving pleasure":

    За 700 км и трябват 140 квата! Ако киловата е 77 цента е възможно. В България няма такива цени(1,5 лв/кв) Предполагам е еденичен случай. Същия пробег, зареден през ноща, ще му е почти 4 пъти по-евтин! Швабите са луди и дори има бензиностанции, които сменят цените, според часовете и натоваряането, Целта е да се стимулира равномерното натоварване. Интересен е момента с безплатното зареждане на S и Х! В Германия думата безплатно е забранена!
  • 86 заДРЪСТЕняк

    3 0 Отговор
    Аз такива проблеми с дръстера нямам. най яката кола на всички времена не се обезценява а дори цената се покачва. Постоянно по светофарите разни с куфарчета с пари ми предлагат по 100-200 бона за дъстера, ама да не съм луд.. колата е невероятен магнит за мацки , всички мечтаят да бъдат забелязани в дачия и редовно като отворя вратата да вляза вътре намирам 2-3 плеймейтки.
  • 87 Да да

    2 1 Отговор
    Според мен БМВ i3 се обезценява поне 3 пъти по-бързо от смартфон! Няма шанс това нещо да го препродадеш! Напомня ми на Фиат Мултипла!!!
  • 88 дявола

    3 0 Отговор
    Те като нови не струват а ползвани изобщо
  • 89 ядосан

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Gest":

    КРАСАВИЦИ и то в Норвегия?!? Да бе да ... и един мармот увиваше шоколада НАЛИ?!? В Перник има красавици, ама в Норвегия .....
  • 90 Мрънкайте още

    1 0 Отговор
    ...,искате,не искате ел. автомобилите ще стават все повече!Много са причините: 1.Волята на цивилизованите хора за по-чист въздух в градовете( не визирам Бай Ганя с пушещите като ТЕЦ дизелови извращения-него не го интересува че тези финно сажди доказано са силно канцерогенни,нищо че ги дишат и те и децата им,и внуците им!Важното е да върви и да е на кяр!) 2.Нефта наистина е на свършване ,остана този на дълбоко,но изпомпването е много скъпо 3.Прогреса в електрониката и батериите за ел.автомобилите е неминуем и скоро ще има батерии от ново поколение което ще направи цената на ел. колите конкурентна 4.Неоспоримите предимства на електричката: максимален въртящ момент от 0 об/Мин.,дълговечност и почти никакъв сервиз ,надеждност ,комфорт
    след 3-4 години най- много почвайте да се оглеждате за продажба на Ойл бърнърите си иначе ще си ги ползвате за гълъбарници!
  • 91 Ел колата не е за всеки

    1 0 Отговор
    Иска си правилно зареждане,гараж,експлоатация с акъл! Не е за Ганя с основна мисъл на пътя как да прецака всички и да го видят колко е “бърз”!Пожелавам на цивилизованите българи да карат само с въгленови Хепа филтри на купето ,не сте длъжни да дишате саждите на Ганя!Не му доставяйте това удоволствие,злобната му душичка се радва че ви е “опушил”!
  • 92 rfavEpilt

    0 0 Отговор
    Услуги таможенного оформления:
    Заключение прямого внешнеторгового контракта с инопартнёром,
    Поставка товара в рамках действующего контракта,
    Расчет таможенных платежей как по прямому, так и действующему контракту,
    Доставка груза по домашнему коносаменту с возможностью расчета за поставляемый товар с Вашим инопартнёром по прибытию на Вашу ж.д станцию,
    Валютные переводы в страны Азии по ставке 1,5%,
    Согласованная стоимость поставки товара на Вашем складе, под ключ.

    Для расчёта стоимости таможенного оформления присылайте запросы на e-mail: [email protected]