Last news in Fakti

24 Септември, 2019 13:22 5 102 19

Volkswagen започна производство на батерии за електромобили

  • volkswagen-
  • електромобил-
  • батерия-
  • акумулатор

В понеделник, 23 септември, в германския град Залцгитер стартира серийното производство на йон-литиеви акумулаторни батерии за електромобили Volkswagen. Заводът в Долна Саксония ще достигне пълния си капацитет от 16 гигавата през 2023 г.

Новата фабрика за автомобилни батерии е съвместно предприятие на Vokswagen и шведската компания Northvolt. Немският концерн е инвестирал в проекта €1 млрд. Догодина в Залцгитер ще бъде открит и цех за рециклиране на акумулатори.

Идния месец Volkswagen пуска в серийно производство първия си електрически модел ID.3. Първата планирана партида от 30 000 бройки бе разпродадена още преди представянето на окончателната версия.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 El chochone

    15 7 Отговор
    И ОТ ЛАДА И ТЕ,АМА СЛЕД 40г .!
  • 2 Borislav Popov

    27 6 Отговор
    Тукашните каскети - антиелектрици, лееекичко така се напрегнаха, а някой от по нервните запалиха и по цигара от страни. Лошото е, че няма даже с какво да опонират вече, опорките за батериите, дето уж били много замърсявали природната среда, бая така се изтъркаха и поостаряха. Против прогресе не мойте да ритате, драги ми каскети, запомнете го това от дядя си Боря, не мойтеееее !!!

    Коментиран от #11

  • 3 екоджендър

    21 4 Отговор
    Ганьооо, Ганьооо, на кой те оставят сега тия предатиели германците?!?!? Как ще обгазяваш децата по улицата като те качат на кола на ток?!?! Коя *ичка ще ти върже като не можеш да изрежеш печката да пуска кълбета отзаде?!?! Направо те съжалих, честно!
  • 4 гост

    5 5 Отговор
    Сега да уточним за неразбралите ! 16 гигавата при средна батерия на явтомобил 100 квт , каквато ще бъде 2023 , че да не е и отгоре , значат 160 000 автомобила ! 2023 г повтарям !!! За целия Фолксваген , а вероятно и за Ауди и Порше , щото те заводи за батерии не планират !!

    Коментиран от #9

  • 5 Ахаха

    9 3 Отговор
    Ще има и за рециклиране! А, е нали уж батериите не се рециклираха? Само във фантастиките! Ква стана тя.

    Коментиран от #19

  • 6 гост

    15 1 Отговор
    Също така да уточня , капацитета на фабриката в Невада е 50 гигавата , а вече завършват втората в Шанхай със същия капацитет ! А следващата година почват и третата в Европа , пак със капацитет 50 гигавата !! Тоест 2023 най-вероятно ще разполагат с 10 ПЪТИ по-голям капацитет от Фолксваген !!

    Коментиран от #16

  • 7 ПЕНКО

    4 1 Отговор
    КОЙТО СТАРТИРА ПРОИЗВОДСТВО НА ЦИНКОВО -БАРИЕВИ БАТЕРИИ ЩЕ ПРЕЧУКА ВЕЛИКИТЕ ДЖЪРМАНЧЕТА !!!!!!!!!!!!!! И ПАК ПЕТРОЛ И ПАК МЕТАН И ПАК ДИЗЕЛ !!!!!!!!!!!!! САМО ЕЛКТРИКИТЕ !!!
  • 8 Borislav Popov

    7 5 Отговор
    Аз съм един нещастен трол който виси по цял ден в нета защото съм твърде жалък за да ми обърне някой внимание навън. Доста съм ограничен и не знам какво друго да пиша освен за каскети и русия.

    Коментиран от #10

  • 9 Да да

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Това е на година. До 2023 ще са произвели батерии за около 450 000 автомобила, или колкото прави Тесла за 1 год. от един завод! Със сигурност ще се отворят още такива или ще чакат Гигафабрика на Илон да заработи и в Европа.

    Коментиран от #13

  • 10 Да да

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Ти със сигурност си жалък трол, за разлика от човека, който имитираш. Или си каскет и се обиждаш, когато някой не лиже задника на Путин.
  • 11 6668

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    А нещата могат да бъдат погледнати и от друг ъгъл - електрофилите припадат от кеф, че Фолксваген започнали да произвеждат батерии и електрички. Същите тези Фолксваген, които отнесоха милиарди глоби и още ги влачат по съдилища, задето се кълняха в чистотата на дизела им. Или, казвате, те за дизела лъгаха и мазаха, обаче вече се поправиха и по отношение на батериите и електричките са чисти като момина сълза, а?
  • 12 Да да

    3 3 Отговор
    И аз съм един смешен трол. Обвинявам всеки който не харесва електромобилите за руснак и каскет защото съм прост тираджия и не ми идва друго в бавния мозък.
  • 13 Ако Ако

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Да да":

    А електроцентрали предвиждат ли строят???
  • 14 незнайко

    3 3 Отговор
    Завод за батерии а само цех за рециклиране. След 10 години ще им трябва ЗАВОД за рециклиране !!!
  • 15 Буров

    1 1 Отговор
    Нищо против но напоследък,нещо взеха да горят като свещи.
  • 16 333

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Бегай бе, сектант! Японците недоволстваха, че фабриката в Невада не може да стигне 25GWh, ти за 50 говориш. Целият капацитет е 30 и още не са го стигнали. Фабриката в китай не е за батерии, а за автомобили. В Невада произвеждат батерии, коли в Freemont и сега правят в китай. VW нямат амбиции да произвеждат industrial battery storage, powerwall-и и товарни автомобили с 400kWh+ батерии.
    VAG не ги мисли, те пари имат. Ако трябва ще построят още заводи. Тесла нямат един долар печалба. Солар сити умира. Сега Мъск са го подпукали, че нещо пак е излъгал покрай Солар сити.

    Коментиран от #17

  • 17 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "333":

    Много добре написано.Той госта все лети из облаците и получава инфо директно от гурото.Все извърта нещата по негов си начин.
  • 18 Митко

    3 0 Отговор
    Много се съмнявам това производство да се задържи в Германия при производството на литиеви батерии се отделят страшно много отрови а нали именно те скандират за екология с онова лудото дете дето не ходила на училище дето му хлопа Нещо главата електромобилите са замърсили екологията още много преди да бъдат произведени и пуснати в движение само с производството на техните компоненти се унищожава околната среда литият се добива от Южна Африка А там си нямате на представа по какъв метод се добива какви химикали се изхвърлят природата но това никой не го обяснява на европейците само се тръби за Екология
  • 19 Мод

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ахаха":

    Рециклира се материала в тях,защото е в пъти по евтино от добива на нов.