Last news in Fakti

22 Октомври, 2019 13:59 4 328 9

Hyundai показа водороден камион

  • hyundai-
  • hdc-6 neptune-
  • камион-
  • влекач-
  • горивни клетки-
  • водород

Корейската компания Hyundai публикува първото изображение на новия си водороден влекач HDC-6 Neptune. Камионът ще бъде представен пред публика на специално събитие в Атланта, щата Джорджия, на 29 октомври.

HDC-6 Neptune е вдъхновен от свръхскоростните обтекаеми влакове от 30-те години на миналия век. Особено отчетлива е приликата с локомотива PRR S1 (Pennsylvania Railroad class S1), разработен от легендарния дизайнер Реймънд Лоуи през 1939 г.

 

Необичайната външност и обтекаемата предница вече породиха слухове, че HDC-6 Neptune ще вдига над 200 км/ч. Засега обаче няма никакви конкретни сведения в подкрепа на такива твърдения.

 

Силуетът на новия влекач е контуриран от светеща в синьо линия, която подсказва вида на горивото. Футуристичният стил продължава и в кабината, където вместо предно стъкло е монтиран огромен прожекционен дисплей с обогатена реалност. В рамката му са вградени всички уреди, включително и приборният панел.

Камионът е кръстен на римския бог на морето Нептун, което символизира връзката с природата и екологичната чистота. Според шефа на подразделението за товарен транспорт на Hyundai Едуард Лий с HDC-6 Neptune компанията показва нагледно, че водородът може да реши проблемите с вредните емисии дори при тежките автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кви работи прават хората

    20 5 Отговор
    А в бегето в предизборните измами пише че щели да се запълват дупките по пътя😂😂😂😂😂😂😂😂муахахахахаххаха

    Коментиран от #2

  • 2 Забелязъл.

    24 1 Отговор

    До коментар #1 от "Кви работи прават хората":

    Наистина какви работи правят хората а на нас искат да ни набутат керливите VW.
  • 3 Антиелектрика

    3 6 Отговор
    Интересно решение. В камион обаче не виждам разлика дали ще е литиево-йонна батерия или водородна горивна клетка.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Специално при камионите е по-добре да е водород. Има по-ниско тегло и така полезният товар е повече, освен това позволява бързо презареждане и много по-дълъг пробег, а при стотиците киловати ще изискват часове престой на всеки 24ч, което ограничава употребата, което правят и наличието на водородни зарядни станции впрочем, но все пак е по-доброто решение, да.

    Коментиран от #5, #8

  • 5 Дрън-дрън

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Зареждането на нови 600 км пробег към хилядата които осигурява напълно заредена батерия ще отнема на камионите на Тесла 30 минути. Ти виждал ли си камион който ежедневно да изминава по 1600 километра?

    Коментиран от #6

  • 6 Миризлив пор

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    Бедна ти е фантазията колко малко от камионите с 2-ма водачи изминават повече от 1600 километра на денонощие.
  • 7 Ким Дзе Дун

    1 2 Отговор
    Вижда се добре, че са ползвали без преработка от водородните глави на ракетите показани на парада в Пекин
  • 8 Освен

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    това ниското тегло на водорода изисква много голям обем резервоари за високо налягане, защото един куб. м газообразен водород тежи около 44 г.

    Коментиран от #9

  • 9 Инж Илич

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Освен":

    Не притесняй се Конструкторите на Хюндай са го измислили Не си блъскай мозъка и не се чуди като водител на ЗиЛ 130