Повечето съвременни електромобили използват акумулатори с тежки метали като кобалт, които са в ограничени количества и се добиват в кошмарни условия. IBM Research Battery Lab предлага решение на проблема с нов тип батерия, изработена от материали, които могат да се добиват от морската вода.
Американската компания твърди, че новата разработка превъзхожда йон-литиевите батерии с по-ниска цена, време за зареждане (80% за 5 минути), енергийна плътност и енергийна ефективност. Батерията на IBM е също така по-трудно запалима, което я прави подходяща не само за електромобили, а и за летателни апарати и умни енергийни мрежи.
Новият акумулатор съдържа три нови материала, разработени в лабораториите на компанията, сред които катод без кобалт и никел и течен електролит. Уникалната комбинация от тях предотвратява образуването на дендрити по лития по време на зареждане и намалява риска от запалване.
От IBM Research Battery Lab са си партнирали с Mercedes-Benz, доставчика на електролити Central Glass и производителя на батерии Sidus. Следващият етап от проекта предвижда използването на изкуствен интелект за оптимизиране на характеристиките на новия акумулатор и разработка на още по-безопасни и ефективни материали.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Опа
Май тесла ще изгори
Въпрос на време е тоя палячо да изгори с неговата тесличка
Коментиран от #10
10:42 19.12.2019
2 Димов
Коментиран от #5, #7, #17
10:43 19.12.2019
3 Хомодружинка антиелектрици
Коментиран от #6
10:47 19.12.2019
4 Електрошок
10:49 19.12.2019
5 Електрошок
До коментар #2 от "Димов":
Технологията за пълно рециклиране на батериите,която би трябвало да се разработи от производителя е не по- малко важна от разработването на нов тип батерии.10:59 19.12.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този
До коментар #2 от "Димов":
Дано се измисли нещо ново, че с тия батерии в момента, копаем дъното и скоро слънце няма да видим. А мащабите неуморно растат, след време ще се окаже че вредата от тия батерии е много по голяма от тази на ДВГ. Свръх-производството на батерии е неминуема еко катастрофа. А когато новата технология успешно замени старата, какво ще се случи с всичките планини от батерии11:12 19.12.2019
8 Гретараст Тумбергейов
Коментиран от #9
11:16 19.12.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ддд
До коментар #1 от "Опа":
Всяка година има подобни новини и досега няма нито една батерия различна от старите и добре познати йон-литиеви батерии. Така че когато излезе и ти може да си я купиш, тогава са успели. Преди две години Тесла купи Максуел, специалист в суперкондензтори и производство на батерии, ама нещо има ли, не, все още не. Немците първо отричаха да правят завод за батерии, последно време всеки производител обявява план за такъв завод, подобно на Тесла. Един вид това, което Тесла направи преди 10г. сега е в плановете на големите корпорации, а кога ще го реализират е друг въпрос. Вижда се, че колите на пазара не са нито ценово на нивото на Тесла, нито по показатели за пробег, ускорение, мениджмънт на батерия, нищо. Единственното, в което може да ги конкурират е простото наличие на алтернатива, но това няма да е за дълго, защото фабриката в Китай набира обороти, след две години и немската ще е факт, а гигафабриката в САЩ е на 60% от капацитета.11:25 19.12.2019
11 Гретараст Тумбергейов
До коментар #9 от "гретенизъм":
При вас проблема е,че не ви пишат на листче,а ви оставят свободно да ръсите глупости!Нема лошо!Трябва фон,за се види гения на Мъск!Коментиран от #12
11:45 19.12.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 мани мани
12:07 19.12.2019
14 мани мани
западът създавал машините и давал ноухауто? айде бе! задава дизайна за дадена машина! 'сичко там на изток!
12:13 19.12.2019
15 мани мани
Коментиран от #16
12:18 19.12.2019
16 Електрошок
До коментар #15 от "мани мани":
Интересен коментар,малко самобитен и за съжаление верен!12:30 19.12.2019
17 Рециклират се
До коментар #2 от "Димов":
Батериите се рециклират! ФВ строи завод за батерии и цех за рециклиране на стари батерии! Ако не се рециклираха, според вас, те как ще ги рециклират?https://fakti.bg/technozone/411824-volkswagen-zapochna-proizvodstvo-na-baterii-za-elektromobili
Коментиран от #18
13:13 19.12.2019
18 Гост
До коментар #17 от "Рециклират се":
Ае ти пр0с ли си???? Колко пъти да ти кажа, че в тая статия пише за рециклиране на акумулатори, не на батерии. Ти четеш ли въобще или сам си измисляш новини?13:44 19.12.2019
19 Borislav Popov
Идния мeceц Vоlkswаgеn пуcкa в ceрийнo прoизвoдcтвo първия cи eлeктричecки мoдeл ID.3. Първaтa плaнирaнa пaртидa oт 30 000 брoйки бe рaзпрoдaдeнa oщe прeди прeдcтaвянeтo нa oкoнчaтeлнaтa вeрcия.
13:44 19.12.2019
20 До простия Гост
Коментиран от #22
13:55 19.12.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Гост
До коментар #20 от "До простия Гост":
Съществуващата технология за рециклиране на ли-йон батерии ги рециклира от 25% до 95%. В малки мащаби се прави по-голям процент рециклиране. В големи мащаби рециклирането е в малките проценти. Проблемът в рециклиращи установки за голям капацитет е в това, че литият добит чрез рециклиране е 5 пъти по-скъп, отколкото закупеният нов литий.Коментиран от #23, #24
18:35 19.12.2019
23 До простия Гост
До коментар #22 от "Гост":
Така е защото, процеса не е автоматизиран. Когато рециклирането стане масово, цената на лития от рециклирани батерии също ще падне.Коментиран от #25, #27
18:39 19.12.2019
24 О'Нуф-Рий II
До коментар #22 от "Гост":
Въпрос на време е нещата категорично да се обърнат. Като стой, та гледай. По-скъп, засега, може да е вторичният литий. ОК. А кобалтът? Въпрос е на окрупнява е и на натрупване на излезли от годност батерии. Като средносрочна инвестиция, бих взел едни 1-2дка, и бих почнал да изкупувам батерии за преработка. Първоначално, ще се получи оперативна загуба но, до 5 години, възвръщаемостта ще се появи. Твърде добра....Остана да барнем едни пАре. Я от тотото, я от кора на банана.
И те т'ка.
Коментиран от #26
05:37 20.12.2019
25 Гост
До коментар #23 от "До простия Гост":
Това така ли е, или ти така се надяваш?09:44 20.12.2019
26 Гост
До коментар #24 от "О'Нуф-Рий II":
А какво чакаш, че не го направиш? Не щеш печеливш бизнес ли?09:45 20.12.2019
27 Гост
До коментар #23 от "До простия Гост":
Сериозно ли си мислиш, че високата цена на рециклираният литий се посочва за неавтоматизиран процес? Баш в днешно време, където всичко се обявява във възможно най-положителните му стойности? Заблуждаваш само себе си, ама и ти май не си вярваш.09:47 20.12.2019
28 Hellish
12:53 20.12.2019
29 1944
08:26 23.12.2019