Last news in Fakti

19 Декември, 2019 10:35 5 406 29

IBM разработи батерия без кобалт

  • ibm-
  • батерия-
  • акумулатор-
  • кобалт

Повечето съвременни електромобили използват акумулатори с тежки метали като кобалт, които са в ограничени количества и се добиват в кошмарни условия. IBM Research Battery Lab предлага решение на проблема с нов тип батерия, изработена от материали, които могат да се добиват от морската вода.

Американската компания твърди, че новата разработка превъзхожда йон-литиевите батерии с по-ниска цена, време за зареждане (80% за 5 минути), енергийна плътност и енергийна ефективност. Батерията на IBM е също така по-трудно запалима, което я прави подходяща не само за електромобили, а и за летателни апарати и умни енергийни мрежи.

IBM разработи батерия без кобалт

Новият акумулатор съдържа три нови материала, разработени в лабораториите на компанията, сред които катод без кобалт и никел и течен електролит. Уникалната комбинация от тях предотвратява образуването на дендрити по лития по време на зареждане и намалява риска от запалване.

От IBM Research Battery Lab са си партнирали с Mercedes-Benz, доставчика на електролити Central Glass и производителя на батерии Sidus. Следващият етап от проекта предвижда използването на изкуствен интелект за оптимизиране на характеристиките на новия акумулатор и разработка на още по-безопасни и ефективни материали.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Опа

    13 29 Отговор
    Ibm са си партнирали с MB
    Май тесла ще изгори
    Въпрос на време е тоя палячо да изгори с неговата тесличка

    Коментиран от #10

  • 2 Димов

    41 9 Отговор
    То хубаво, ама.... Това е поредната, ежемесечна новина за нов вид, революционна батерия. Кога най-после ще разкарат ли-йон отровниците и ще пуснат на пазара масово някоя от всичките новоизнамерени, уж-по-добри, по-малкоотровни батерии? Само тръбене за нови батерии, а Теслите продължават да са с ли-йон.

    Коментиран от #5, #7, #17

  • 3 Хомодружинка антиелектрици

    23 8 Отговор
    Въй колеги нали уж миксерите нямаха бъдеще?

    Коментиран от #6

  • 4 Електрошок

    19 2 Отговор
    Прекалено е хубаво за да е истина,но ако е така има надежда за екологията.Преди година нашите "синодални старци"(изразът е на Дянков) от БАН,също казваха,че работят в тази област,но това е да се вземат или оправдаят едни пари
  • 5 Електрошок

    23 0 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Технологията за пълно рециклиране на батериите,която би трябвало да се разработи от производителя е не по- малко важна от разработването на нов тип батерии.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този

    13 11 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Дано се измисли нещо ново, че с тия батерии в момента, копаем дъното и скоро слънце няма да видим. А мащабите неуморно растат, след време ще се окаже че вредата от тия батерии е много по голяма от тази на ДВГ. Свръх-производството на батерии е неминуема еко катастрофа. А когато новата технология успешно замени старата, какво ще се случи с всичките планини от батерии
  • 8 Гретараст Тумбергейов

    8 12 Отговор
    ДВГ мамутите кво ше кажат по въпроса?

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ддд

    12 5 Отговор

    До коментар #1 от "Опа":

    Всяка година има подобни новини и досега няма нито една батерия различна от старите и добре познати йон-литиеви батерии. Така че когато излезе и ти може да си я купиш, тогава са успели. Преди две години Тесла купи Максуел, специалист в суперкондензтори и производство на батерии, ама нещо има ли, не, все още не. Немците първо отричаха да правят завод за батерии, последно време всеки производител обявява план за такъв завод, подобно на Тесла. Един вид това, което Тесла направи преди 10г. сега е в плановете на големите корпорации, а кога ще го реализират е друг въпрос. Вижда се, че колите на пазара не са нито ценово на нивото на Тесла, нито по показатели за пробег, ускорение, мениджмънт на батерия, нищо. Единственното, в което може да ги конкурират е простото наличие на алтернатива, но това няма да е за дълго, защото фабриката в Китай набира обороти, след две години и немската ще е факт, а гигафабриката в САЩ е на 60% от капацитета.
  • 11 Гретараст Тумбергейов

    8 10 Отговор

    До коментар #9 от "гретенизъм":

    При вас проблема е,че не ви пишат на листче,а ви оставят свободно да ръсите глупости!Нема лошо!Трябва фон,за се види гения на Мъск!

    Коментиран от #12

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 мани мани

    7 12 Отговор
    пф, все колаборации и все взаимствания, крадене, а накрая всичко тия из азия им го правят! типично за западният свят е само да задава дизайна и да се праща им азия! съдя и по себе си :) задавам дизайна, мятам го на китайчулята, ония буфкат и ми го пращат... гордо се тупам в гърдите, че видиш ли правя нещо, произвеждам и е българско :) мхм да, ама не :) оказва се, че сме просто търгаши търговци, които имат някой лв. в повече :) в случая от ibm имат някой $ в повече зарад' балъците, които десетилетия си мислиха, че ibm е нещо невероятно и те създават яките неща :) дори беше и погрешно схващането, че видиш ли западът давал ноухау-то ... ту кноу я кноу, ма к'о от туй :) 'сичко е гаден маркетинг... яко буботене, натрисане на продуктите... видиш ли супер сме ние западняците и всичко ние създаваме и измисляме... к'о измисляте и създавате ва? нищо!
  • 14 мани мани

    8 8 Отговор
    любимите ви немски и други западни кочини "коли" само им създават двигателите там оригиналдъ, а всичко друго се прави из азия, латинска америка там дет' е евтино... дизайнът се създава с комповете там нейде на запад :) че дори и т'ва почнаха да ползват в азия... и от десетилетия вече залагат само на двигателите и абсолютно нищо друго! къде правят адидас? в над 1000 фабрики пръснати по света и в нито една в швабия! тамошната е кат' музей :) мъничка е! къде е найки? тоже раб'та! сега съотнесете за всяка една западна марка и нещата си идват на мястото! дори швейцарските ви любими часовници, някои са направени в китай!
    западът създавал машините и давал ноухауто? айде бе! задава дизайна за дадена машина! 'сичко там на изток!
  • 15 мани мани

    10 8 Отговор
    все завървайки на lab :) дизайн студиос и тем подобни лайнарщини :) винаги са били по тънката лайсна... не щат да се цапат :) седат си удобно на столчетата, задават дизайна! марш към фабриките азиатски ония да буфкат... та се чудят сега как зорлен да си намалят юана :) за да могат им купуват свръх произведените неща за западните тулуми :) бълват милионери и милиардери всяка година кат' за световно :) икономика номер 1 - китай и останалите из азия! зпадът пропадна на нам си позиции :) белият човек, мислейки се за нещо много повече от останали раси, сега е трети по важност и многобройност! първи жълти, втори черни, и чак на трето място си ва белчо! тъпири! сега санкции да налагате само ви остава, мита разни, данъци... закоту сти тъпи ва мушмули!

    Коментиран от #16

  • 16 Електрошок

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "мани мани":

    Интересен коментар,малко самобитен и за съжаление верен!
  • 17 Рециклират се

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Батериите се рециклират! ФВ строи завод за батерии и цех за рециклиране на стари батерии! Ако не се рециклираха, според вас, те как ще ги рециклират?
    https://fakti.bg/technozone/411824-volkswagen-zapochna-proizvodstvo-na-baterii-za-elektromobili

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #17 от "Рециклират се":

    Ае ти пр0с ли си???? Колко пъти да ти кажа, че в тая статия пише за рециклиране на акумулатори, не на батерии. Ти четеш ли въобще или сам си измисляш новини?
  • 19 Borislav Popov

    6 1 Отговор
    Нoвaтa фaбрикa зa aвтoмoбилни бaтeрии e cъвмecтнo прeдприятиe нa Vоkswаgеn и швeдcкaтa кoмпaния Nоrthvоlt. Нeмcкият кoнцeрн e инвecтирaл в прoeктa €1 млрд. Дoгoдинa в Зaлцгитeр щe бъдe oткрит и цeх зa рeциклирaнe нa aкумулaтoри.

    Идния мeceц Vоlkswаgеn пуcкa в ceрийнo прoизвoдcтвo първия cи eлeктричecки мoдeл ID.3. Първaтa плaнирaнa пaртидa oт 30 000 брoйки бe рaзпрoдaдeнa oщe прeди прeдcтaвянeтo нa oкoнчaтeлнaтa вeрcия.
  • 20 До простия Гост

    5 2 Отговор
    Я обясни, по-точно за какви акумулатори става въпрос? Оловно - цинкови ли ще са или NiMH? Би ли го разгадал, за нас? Или просто е за акумулаторни батерии?

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Гост

    1 7 Отговор

    До коментар #20 от "До простия Гост":

    Съществуващата технология за рециклиране на ли-йон батерии ги рециклира от 25% до 95%. В малки мащаби се прави по-голям процент рециклиране. В големи мащаби рециклирането е в малките проценти. Проблемът в рециклиращи установки за голям капацитет е в това, че литият добит чрез рециклиране е 5 пъти по-скъп, отколкото закупеният нов литий.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 До простия Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Така е защото, процеса не е автоматизиран. Когато рециклирането стане масово, цената на лития от рециклирани батерии също ще падне.

    Коментиран от #25, #27

  • 24 О'Нуф-Рий II

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Въпрос на време е нещата категорично да се обърнат. Като стой, та гледай. По-скъп, засега, може да е вторичният литий. ОК. А кобалтът? Въпрос е на окрупнява е и на натрупване на излезли от годност батерии. Като средносрочна инвестиция, бих взел едни 1-2дка, и бих почнал да изкупувам батерии за преработка. Първоначално, ще се получи оперативна загуба но, до 5 години, възвръщаемостта ще се появи. Твърде добра.
    ...Остана да барнем едни пАре. Я от тотото, я от кора на банана.
    И те т'ка.

    Коментиран от #26

  • 25 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "До простия Гост":

    Това така ли е, или ти така се надяваш?
  • 26 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "О'Нуф-Рий II":

    А какво чакаш, че не го направиш? Не щеш печеливш бизнес ли?
  • 27 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "До простия Гост":

    Сериозно ли си мислиш, че високата цена на рециклираният литий се посочва за неавтоматизиран процес? Баш в днешно време, където всичко се обявява във възможно най-положителните му стойности? Заблуждаваш само себе си, ама и ти май не си вярваш.
  • 28 Hellish

    6 1 Отговор
    След 5-6 години ще пуснат коли с новите батерии и ще тръгне модата да забраняват коли със старите "мръсни" батерии тъкмо като се напълним с такива и пак ще имаме тема за разискване
  • 29 1944

    0 1 Отговор
    ще попарят мечтата и руските и китайски комунисти да са незаменим суровинен източник.