Last news in Fakti

18 Февруари, 2020 12:16 18 004 80

Японци: Tesla е 6 години пред Toyota и Volkswagen

  • tesla-
  • volkswagen-
  • toyota-
  • електроника

Toyota и Volkswagen може да продават по 10 млн. коли годишно срещу едва 367 500 за Tesla през 2019-а, но в технологично отношение автомобилните мастодонти изостават с поне 6 години от компанията на Илон Мъск. До този извод стига авторитетното японското издание Nikkei след разглобяването на редакционния Model 3 с цена $33 000.

Недостижимото технологично превъзходство на Tesla се дължи на интегрирания централен блок за управление или "компютър за изцяло автономно управление". Известен още като Hardware 3, този модул е най-силното оръжие на компанията срещу конкуренцията на избуяващия пазар на електромобили. Потърсен за мнение от Nikkei, смаян инженер от голяма японска автомобилна компания проучва компютъра и признава: "Не можем да го направим".

Японци: Tesla е 6 години пред Toyota и Volkswagen

Модулът, който се монтира на всички модели на Tesla от пролетта на миналата година, представлява две платки с площ 260 квадратни милиметра (колкото пакетче чай) и водно охлаждане. Компанията на Илон Мъск е разработила чиповете и софтуера за управлението им самостоятелно. Hardware 3 управлява не само ултрамодерната информационно-развлекателна система на колата, а и функцията за автономно управление.

Именно тази електронна платформа с мощни собствени чипове държи ключа за обработката на гигантския обем от данни, необходима за самостоятелното движение на електромобила без участието на водача. Представители на компютърната индустрия предричат, че останалите производители ще разполагат с подобна технология най-рано през 2025 г.

Предимствата, които Hardware 3 дава на Tesla, ще доведат не само до тоталната доминация на компанията на пазара на електромобили, а и до сериозни трусове във веригите от доставчици. Предвид необхватните финансови ресурси, с които разполагат, не би трябвало нищо да спира Toyota и VW да догонят бързо компанията на Илон Мъск. Причината за фаталното им изоставане обаче не се дължи на технологични пречки.

Производителите са разтревожени, че компютри като този на Tesla ще обезсмислят изгражданата с години верига от доставчици. Електрониката в колите на американския производител съкращава драстично броя на модулите. За компаниите, които доставят тези компоненти, това означава почти сигурна смърт.

Автопроизводителите продължават да използват сложните пъзели от десетки електронни модули, което им пречи да вървят в крак с времето и да въвеждат новости. На обратния полюс са млади компании като Tesla, които не са обвързани с безкрайна върволица от подизпълнители и разполагат със свободата да развиват най-модерните технологии.

Разглобеният от Nikkei Model 3 разкрива и друга причина за преднината на Tesla. Повечето части в електромобила не носят марката на доставчик, а логото с буквата "T". Това свидетелства, че компанията на Илон Мъск държи под строг контрол всички ключови технологии в конструкцията на електромобилите.

Tesla разработва съвсем самостоятелно не само задвижващите системи, а и софтуера, който ги управлява. Тази стратегия, която засега има забележителен успех, ще принуди конкуренцията да се откаже от стария бизнес модел и да се откачи от веригата от доставчици ако иска да стопи преднината на Илон Мъск, прогнозира Nikkei.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 El chochone

    68 23 Отговор
    АМ ПРЕД ЛАДА С КОЛКО.??? Пхахаха

    Коментиран от #21

  • 2 Дошо

    96 24 Отговор
    Пред Тойота може да е 6 години , ама пред СОЦваген е 16.

    Коментиран от #78

  • 3 светльо

    148 22 Отговор
    Най накрая една грамотна статия за автомобилната индустрия! Благодарение и на японците разбира се.
  • 4 сектант

    32 102 Отговор
    Ако това е така означава, че и дачиа е напред, защото Дачия е по-напред от тесла в момента като качество-цена.

    Коментиран от #63

  • 5 Хасан

    27 80 Отговор
    Толкова са напред и толкова е добра тая джаджа , че автопилота на Тесла не струва
  • 6 Боби

    77 10 Отговор
    Айде да го чуете и от японците.
  • 7 мани мани

    17 72 Отговор
    не можете да го направите, но китайците МОГАТ! разбрахте ли ва хяпонци? и т'ва закоту решихте да се прайте на приятели на хамериканските говеда, нищо че ви напускаха бомби в/у прости жълти глави! преди време писах на японци да ми правят неща, ония викат ми не можем... ми не можете я... и си найдах китайци дето могат... дори и в тоя момент на пандемия ми буфкат и не спират! ми то не е само да имаш дръпнати очи и да те мислят за можещ :) китайският меч е по-добър от самурайският! дет' се вика, нали :)

    Коментиран от #9, #70

  • 8 когато фактите говорят

    78 10 Отговор
    Мдаа ,когато фактите говорят ... само форумните троляци словодрискат.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 пейо

    65 6 Отговор
    Простичко и истинско. А не с 45 модула, които могат да дефектират и всичко спира.
  • 11 111111111

    16 52 Отговор
    Нека да видим след година как ще са нещата Фолксваген ще залеят света с модела си I.D. а Тойота не знам защо ги споменавате, тях изобщо ги няма на картата, дори преди 3 месеца от Тойота пускаха смешни клипчета и се подиграваха на електрическите коли на Тесла, също така, казаха че нямало смисъл от електрически коли и че няма да правят такива. Така че Трошльота изобщо не я бройте.

    Коментиран от #44

  • 12 Бай хой

    15 53 Отговор
    И кво сега японците трябваше да ви кажат че теслата има по голям таблет от фау се и тойота. И до тук с предимствата. Явно за японските платени мисирки технологичната в автомобилостроенето се изчерпва с таблета на таблото. А кога теслите ще излязат на печалба. Че иначе след шест години я камилата я камиларя. Ако спрат субсидиите и тока поскъпне?

    Коментиран от #15

  • 13 Къде сте бе зомбита

    55 5 Отговор
    Нали Тесла сглобяваше сбирщайна си батерии от panasonic и електроника от Bosch? Нещо се умълчахте май? Къде е анти електрика, да обясни къде са тези много кабели в електромобилите, като има 45 платки по-малко между които обикновено сноват километри кабели, потенциални причинители на пожари?

    Коментиран от #18

  • 14 оъгтогт

    19 33 Отговор
    То хубаво че им е толкова развито автономното управление, ама не работи извън САЩ. Тесла си е регионална марка за САЩ, другаде не става с 10 сервиза извън САЩ и 10 зарядни станции извън САЩ не става. Тяхната мрежа от станции е развита в САЩ, имат сервизи навсякъде в САЩ. В българския тест на модел 3 нашите казаха, че автономното не работи у нас. Същото казаха в АМС при теста в Германия. Въпреки, че сега строят завод там. Един ден ако навлязат в световен мащаб, ще си купуваме Тесли, за сега обаче не става, най-близкия сервиз е в Австрия, половината екстри не работят в България и т.н. и т.н.

    Коментиран от #40

  • 15 Боли ги фара от Тесла за твоето мнение

    71 13 Отговор

    До коментар #12 от "Бай хой":

    Тесла за последните две тримесечия са на половин милиард печалба, въпреки че през това време си построиха нов завод в Китай, който произве няколко хиляди автомобила, за които приходите ще са през това тримесечие, а за миналото останаха само разходите.

    Ако още не си разбрал, този чип управлява абсолютно всичко в автомобила, а не само таблета. Това е почти всичката електроника в автомобила събрана в чип колкото пакетче чай. Останалото е силовата електроника на батерията, която управлява и двигателите. Както е казано, гениална простота. Ама простаците, като чуят простота и си мислят за своята простотия. Леко бъркат двата щата и мислят че им правят комплимент.
  • 16 smeh

    25 35 Отговор
    А замисляли ли сте се защо понякога е хубаво нещата да са разделени? В случая с автомобилите всяка система неслучайно е направена като отделен "кръг", така че при дефектирането й да повлияе възможно най-малко на останалите системи. Да, имаме повече модули за поддръжка, но поне знаеш, че като ти изгърми компютърчето за ел. седалките с масажа, няма да спре цялата кола. Много е зелен Мъск все още в автомобилостроенето, че чрез поръчкови статии да се опитва да прокарва нови стандарти. Много по-правдоподобно щеше да е, ако просто бяха казали, че са "централизирали" всички системи в един компютър за по-евтино и на производител и потребител...ама нали трябва да се славим като много "технологични".
  • 17 тойота

    18 29 Отговор
    хахах затова ли сумати народ се изтрепа с техния велик автопилот.Пълна простотия ,който не може да шофира ,има си друг транспорт.
  • 18 Антиелектрика

    8 14 Отговор

    До коментар #13 от "Къде сте бе зомбита":

    Тук съм, но се чудя ти къде си бил в часовете по български език? Или толкова ти се е замъглило многониковото мозъче, че не можа да прочетеш, че става за автопилота? Все пак липсата на Боре май е била само в никовете.

    Коментиран от #36

  • 19 Driving pleasure

    11 32 Отговор
    Как не ми се слушат глупости на тесла фенчета ако знаете... Много ви моля бийте чела пред олтара на друсания никаквец в къщи ама не го пробутвайте на нормалните!

    Коментиран от #20, #26

  • 20 Димов

    8 23 Отговор

    До коментар #19 от "Driving pleasure":

    Няма как да не го правят. Едно нещо като не е способно да се наложи само, трябва някой да го прокара насила.
  • 21 Ами

    5 12 Отговор

    До коментар #1 от "El chochone":

    Да интересно наистина разбрах защо ваг и Япония не иска да прави самозапалващи блъскащи коли. Отиде света ама мерцедес лада де защо не. Даже си отвориха в завод с Русия караш и колелото пада с 200 км на ц класа как може
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #22 от "На теслата дръжката":

    Ти ей тия думички видя ли ги или петролофилчетата ослепявате избирателно когато ви изнася ??? Публикувано във факти.бг: До този извод стига авторитетното японското издание Nikkei ??? !!!!
    Ако искаш и линк кум статията да ти дам , ама на това се надяваш сигурно , че да ме изтрият !

    Коментиран от #24, #25, #27

  • 24 гост

    11 3 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    И също за сведение , изданието въобще не е "електричарско" , ако и това не ти е известно !!!!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Много те моля

    11 2 Отговор

    До коментар #19 от "Driving pleasure":

    Пиши с един ник. Не е нужно да тролиш от много имена.
  • 27 на теслата дръжката

    3 4 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    https://www.nvidia.com/en-us/self-driving-cars/drive-platform/

    Заповядай, необразован смотаняк.

    Коментиран от #30, #32

  • 28 гост

    18 6 Отговор
    Все пак ще го дам линка за всички наакани петролофилчета , да четат ако могат и да реват , щото само това им остава !!! И не , НЕ Е РАБОТАТА в автопилота , той само е споменат като едно от многото неща !!! Истинската разлика е в управлението на задвижването и батериите , които при Тесла са в ПЪТИ по-добри и затова Тесла постига пробег и динамика в пъти по-добри от стогодишните !! И така ще бъде мноооого години още и ще става даже по-зле , щото догодина излиза нова батерия , също собствена разработка на Тесла , която ще произвежда САМА !!!! И ще вдигне отново летвата до НЕВЪЗМОЖНА височина за стогодишните , сори !!!
    https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Tesla-teardown-finds-electronics-6-years-ahead-of-Toyota-and-VW2
  • 29 Бойко Борисов

    0 11 Отговор
    Партенка. Това ако бе вярно, то значи всички фабрики за кабели, превключватели и други вредни за природата пластмаси в България ще затворят. Знаете че това няма да се случи НИКОГА. Нали веднага 1 000 000 българи са аут от България. Бежанска криза. Никой няма да го допусне
  • 30 гост

    9 5 Отговор

    До коментар #27 от "на теслата дръжката":

    Цитат от статията , не съм го измислил аз !!!!
    Модулът - пуснат миналата пролет и открит във всички нови модели Model 3, Model S и Model X - включва два потребителски AI чипа с размер 260 кв. М. Tesla разработи чиповете самостоятелно (!!!!!!!!) , заедно със специален софтуер, създаден да допълва хардуера !!
    Ако изкаш има още сто статии , където се казва СЪЩОТО и всеки запознат го знае !!!! Това че чиповете се произвеждат от nvidia е същото , както Айфон се произвежда от Фокскон !! Сигурно ще кажеш , че Айфон е измислен и разработен от китайци ??? Хахахаххахах !!!

    Коментиран от #59

  • 31 Driving pleasure

    10 17 Отговор
    Абе тва ватманчетата са толкова глъмави, че чак са смешни... има си причина истинските компании да работт с подизпълнители и доставчици и тази причина е чисто икономическа и се учи в 1ви курс и се нарича икономия от мащаба!

    Като научите този урок се обадете да ви предадем следваш.

    Освен това в крайна сметка говорим за един модул обединяващ други 2 - инфотейнмът и автопилот... да ама истинските производители никога няма да си позволят да рискуват да застрашат живота на пътниците от една обикновена повреда на инфотеймънта - за това разделят функциите и автопилота е отделен модул.

    Може да преживееш, че навигацията ти забива... ама мнозина не преживяха на Т'слата "автопилота"! Малоумието на тоя циркаджия и престъпленията му наистина почват да нервят!

    Коментиран от #34, #38

  • 32 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #27 от "на теслата дръжката":

    Следващия път като се мислиш за "образован несмотаняк" , помисли си пак !!! Че някои хора , аз включително , много се забавляват от самовлюбени изтрещели неандерталци , хахахха !!
  • 33 Бачо Киро

    14 18 Отговор
    Абе Тесла са напред с електрониката, така е, но с автомобила е 50 години назад. Минимум. Теслите за жалост освен електрониката наблягат на дизайн, а в елементарни неща са назад... Замръзват при има - няма - 2 градуса, ръждясват битер Лада, лоши сглобки и тн, и тн... На нова кола да падне задна броня в движение и да ръждяса в рамките на година освен при Тесла другаде не съм чувал. Толкова ли е трудно освен програмистчета да вземат няколко човека, които са правили автомобили...

    Коментиран от #35

  • 34 Бачо Киро

    15 13 Отговор

    До коментар #31 от "Driving pleasure":

    Абсолютно си прав, такъв чадър има над Тесла, че чак слънцето не свети. Коя друга компания в света може да пусне незавършен продукт и да ползва клиентите си като бета тестери? Никоя. Щяха да ги сринат от санкции.
  • 35 гост

    11 8 Отговор

    До коментар #33 от "Бачо Киро":

    А виждал ли си друга компания от тия "знаещите и можещите" да прави 80% прираст годишно последните 7 (седем) години ПОРЕД ??? Или за същите седем години да стигне цена колкото следващите я по цена ВАГ , ГМ и Форд НАКУП ???? Еееех , колко работи още не си виждал , хахахах !!! И ще ти се ще да не си ги виждал , ама сори , вече са факт !!!
  • 36 Пич статията е закъсняла с години

    15 6 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Какво има да чета в статията, като това го знам от години. Още като излезе модел 3 се коментираше, че германците от няколко компании, които купиха първите модел 3 и ги транспортираха със самолет за да правят обратен Инженеринг, даже не могат да разберат как работи системата. Също така бяха изумени от почти пълната липса на електроника и кабели, и казаха че това е гениално прост автомобил с нищо излишно по него, въпреки че има изключително възможности и потенциал за още такива само със софтуерни обновления. Още тогава казаха, че за промяна на каквото и да е, на останалите производители са им нужни години, защото всеки модул се прави от различна компания поддоставчик, който няма никаква връзка с останалите поддоставчици. Докато при Тесла всичко е на софтуерно ниво и може да стане с updates по интернет за седмица. Това не си успял да го вденеш преди три години, надали и сега ще успееш. Разликата със сегашното проучване е, че просто в момента чиповете са ново поколение и имат над десет пъти по-бързи. Само изчакай да видиш учудването след обратния инженеринг на модел У след два-три месеца като излезе.
  • 37 Borislav Popov

    20 11 Отговор
    Всички признаха, че Мъск е гении даже и японците, само тукашните антиелектротролетариати продължават да твърдят, че той бил мошеник и е направил Теслата, само и само да обере на хората парите и да им вземе здравето с вредните ЕМП. По загрижени за хорските парите и за за хорското здраве, от форумните хейтъри няма ! Сън не ги хваща завалиите и само мислят как да спасят човечеството от проклетите електрички и от ужасния Илон Мъск.
  • 38 Боби

    6 4 Отговор

    До коментар #31 от "Driving pleasure":

    Интересно. Знаеш ли как точно твоя приятел Антиелектрика обясняваше онзи ден в статията за върнатите Тесли как, Тесла се оправдава с поддоставчици а Тойота си правили всичко сами. И хоп ти искачаш и го контрираш, че всъщност е точно обратното! Я се разберете помежду си, с поддоставчици ли е Тойота и Тесла или не!

    Коментиран от #41

  • 39 Боби

    3 3 Отговор
    Едно руско видео с малък тест на автопилота срещу конкуренцията. Стара Модел С със стара програма. А за загиналите, винаги е писано. Понеже автопилота е добър и хората смятат, че няма проблем, предоверяват се но все пак това не е 5 ниво на самоуправление. Но е най-добрия круиз контрол. Тук е видеото с теста. https://youtu.be/0ioF5pOFvVw
  • 40 Боби

    9 0 Отговор

    До коментар #14 от "оъгтогт":

    Момче пии си хапчетата. Гледах го нашия тест. Лоша информация пълна с грешки, пича там не беше запознат въобще с колата. Най-елементарната грешка ще ти кажа която каза,че тавана стъкления таван се доплащал!!! Модел 3 няма без стъклен таван!!!! Другите грешки, автопилота не работи!!!! На автопилота му трябват двете черти на платното, даже и по едната може да следи. Автопилота работи в България и той си върви с колата без да се доплаща. Доплаща се за автономното управление. Автопилота си върви във всички държави, където имаш ленти по пътя или следи предната кола. Та този тест беше доста зле.
  • 41 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #38 от "Боби":

    Ти и да четеш ли не можеш? Търсех гост, защото разправяше, че Тесла не отзовава автомобили, какви доставчици бълнуваш? Аман от неграмотници,които лъжат на поразия.

    Коментиран от #43

  • 42 Японеца

    11 1 Отговор
    Лека полека, ще спрат трошляците с черен дизелов дим. Също като трошляците вартбург, немски боклучиви пушилници. Навремето регулациите в ЕС, принудиха японците да произвеждат дизелови двигатели, за да ги допуснат на пазара.
  • 43 Боби

    4 3 Отговор

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    Да, така е сега го открих. Написано от ГосТ------Да де,ама Тойота не обвиняват доставчиците 😄 Защото си правят сами всичко, а паляка купува абсолютно всичко и прави сбирщайн. Битак. И да сравняваш Тойота или който и да е производител с тая пародия е смешно
  • 44 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "111111111":

    ВАГ преди да залеят света трябва да обиколят всичките си електромобили и ръчно с лаптоп и OBD кабел да им ъпдейтнат бъгавия софтуер. Представи си че iD3 не поддържа OTA нищо че е проектиран десет години след Теслътъ!
  • 45 гост

    5 2 Отговор
    Да, и не само това. Сега с нетърпение очакват да видят как от Тесла са успяли да намалят дължината на кабелите от няколко километра при нормална електричка, до 1.5км в модел 3, а след 2 месеца пристига модел У, който трябва да има на половината на модел 3. Направиха и сметка на производственните мощности нужни да се направи сайбъртрък и те са 5 пъти по-ниски сравнено с един форд 150. Не е шега, правят грешки, но се учат и крачат с много големи крачки напред. Абстрахирайте се от марките и вижте цифрите кой къде какви електрически коли купува и ще ви стане ясно. Никой не иска мерцедес, бмв, гм, ягуар.

    Коментиран от #46, #48, #50

  • 46 гøст

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Евала норвежец, да купуваме ли акции на Тесла?

    Коментиран от #47

  • 47 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #46 от "гøст":

    Не , сакън , още са само 850 долара , чакай поне до 2500 , иначе как Мъск ще ти "вземе парите сега" , както твърди твоя гуру Анти !!!!!

    Коментиран от #49

  • 48 Гуруто на Мъск

    2 5 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Купувайте сайбъртрак, това е "златна" инвестиция в една перфектна каруца, която всеки идиот ще направи с удоволствие и ще си пафка мери джейн до полуда.
  • 49 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Абе ти имаш яка параноя. Освен това имаш и халюцинации. Кога и къде съм писал за акциите на Тесла и за обиране на пари от Мъск?
    Я стига си измисля, че ми писна от опашатите ти лъжи!
  • 50 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Всъщност половината от тия кабели са защото Тесла по закон е длъжна да поддържа отделна 12 волтова система във всичките си модели !! С отделен акумулатор , естествено ! Засега ! Но и тая идиотия скоро ще се промени , заедно със залеза на музейното двг !!
  • 51 Ония

    3 6 Отговор
    Защо четем глупости това не е даже истинска новина. Тесла още несасе научили коли да правят особенно да се надпреварват с Тойота.
  • 52 Димов

    4 0 Отговор
    Все си мислех, че превъзходството на технологията на Тесла се крие в това, че батериите й преминаха от елементи тип 18650, на тип 2170, които са с двойно по-голям капацитет от старите, че и при 3,7В напрежение.

    Коментиран от #57

  • 53 На Теслата Дръжката

    5 1 Отговор
    Ще се сетят западняците, че затворения цикъл за производство е много по-конкурентен, евтин и независим, отколкото с 1000 подизпълнителя и доставчика. По комунизма при нас беше така. Завода за хартия си произвеждаше сламата на собствена зема, правеше целулозата, хартията имаше печатница и излизаше краен продукт. Независима. Но както работеше дойде демокрацията и я спряха и нарязаха за скрап. Даже сградата бутнаха..
  • 54 Random

    3 4 Отговор
    Значи са напред само зарафи автопилота който е пълна глупост? Хахахаха.
  • 55 Удари ли ви тока

    5 1 Отговор
    Това е истината, те и Ауди купиха и разглобиха няколко Тесли и се охълцаха точно като япончетата!Това е бъдещето, просто един корав компятър който управлява всичко в колата!Не се гъбаркат хорат от Силиконовата долина, все пак компютрите не бяха изобретени в Германия ,нито в Япония!Супата ,какво беше , а да, ще я духат!
  • 56 Удари ли ви тока

    0 2 Отговор
    Дано развият добра база в Европа, че в момента само в Белгия и Холандия може да сервизираш Тесличката!
  • 57 Само така си мислиш

    1 1 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    Напрежението и на двата вида батерии е едно и също, а капацитетът е по-голям, защото размерът на батериите също е по-голям.
  • 58 9755

    2 2 Отговор
    Наличието на много отделни модули се обуславя с безопастността - ако се повреди ABS/ESP, няма да искаме в същия момент да откажат въздушните възглавници и управлението на двигателя... В японските коли всички не-критични системи се управляват от един модул поне от 20 години. Чиповете за автопилот ги пуснаха Nvidia преди години...

    Коментиран от #64

  • 59 Джони

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Hardware 3 не се произвежда от nvidia а от Samsung за всичко останало съм съгласен. Процесорите са 2 всеки с по 72 ядра. Единият кара колата а другият следи работата му и ако има аномалия, дефект, отказ на мига поема контрола.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Радж Капур

    4 0 Отговор
    Японците казали"Ние не можем да направим това"Съсипаха го тоя свят еййй.
  • 62 Ник

    3 3 Отговор
    Японците щом го казват, това вече е нещо. Но преди няколко месеца четох статия където като разфасоват една тесла 3 разбират, че конструктивно все още са назад от големите марки. Чисто като свързки, заварки и отделни компоненти може още много да се поработи. Според изчисления на инженера, който направи анализ, ако тесла сглобяват с технологиите на VW и Тойота ще могат да направят кола която още по-здрава и лека с около 10%, което никак не е малко. За сметка на това софтуерно са години напред.
  • 63 тъпанар

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Бате, има моменти в които не е удачно да се споменава "Дачия". Има си своите предимства, да. Но тук се обсъжда тема за технологии, кой производител е с по-добър софтуер, а не нисък клас клонинги на "Рено". Всички знаем за манията ти по "Дъстер" и т.н., но моля те понамали този спам. Започва да е досаден с опитите ти да го вмъкваш във всякакви теми. Лек ден желая.
  • 64 за гъби съм

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "9755":

    Щото е много безопасно да ме вкара в авариен режим на ичка си лелина щото модула за есп-то нещо не е на кеф. Все едно баба ми само с ЕСП е карала дейва и кошниците. 100 пъти по-добре е със софтуерни модули и добавяне на нови по интернет, вместо физически.

    Коментиран от #65

  • 65 Язе

    1 2 Отговор

    До коментар #64 от "за гъби съм":

    В авариен режим съм отивал и прибирал от море(около 1000км).Това като и цакне компа и пеш.Едно сравнение с домашната ел.мрежа-всичко ти е на един предпазител или е разделено?

    Коментиран от #66, #74, #80

  • 66 Две пакетчета чай

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Язе":

    А да обърна внимание че "пакетчетата чай" са две? Второто е за резерва, ако нещо се обърка с първото. За стотни от секундата веднага поема контрола. В сравнение с видеообработката в реално време от толкова много камери, всички останали системи в автомобила заемат по-малко от 0,1% от процесорната мощ. Освен това всички кабели във веригата за управление отново се връщат при компютъра и могат да продължат да работят дори да бъдат прекъснати някъде по веригата. За всичко е помислено. В повечето модели можеш да се прибереш дори да ти откаже двигателя.

    Коментиран от #68

  • 67 Jojo

    1 0 Отговор
    Боли ме дедовия ... Колко хора в България ще си купят такава кола?
  • 68 4497

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Две пакетчета чай":

    Да, но всичко ако е на една платка и дефектира платката - какво правим? Всеки производител на автоелектроника раполага със схемите си на в компютърен вид и не е проблем да се каже на софтуера да ги нареди на една платка. Същото е и с чиповете - няколко различни по функция и марка могат да са на една подложка - за пример прпцесорите с видеокарта. Само че немските и японските пройзводители се имат за сериозни и с име и за разлика от тесла не могат да си позволят да умират хора заради техните хардуерни и софтуерни решения, особено WV и Toyota, които вече имат история с recall-вания на огромен брой коли.

    Коментиран от #71

  • 69 GBBB

    1 0 Отговор
    Нали всички си даваме сметка какво се казва в тази статия:
    1.Нито един от старите пройзводители няма технологиите на Тесла...което доказва едни други неща защо само в щатите се случват разни неща.
    2. Откровенно ни казват : ами нашите коли не са здрави защото не можем да ги направим ,и да нашите коли са вече със стара технология.
  • 70 Obey the Law

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "мани мани":

    Гледай да не те тресне Корона вируса.
  • 71 Как го измисли

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "4497":

    Хората ти казват, че не могат да го направят ама за теб, дето нищо не правиш не било проблем. Аре добре, ти знаеш повече от тях.
  • 72 Алфа Ромео

    1 0 Отговор
    Ако говорим за автопилота той си прави грешки и според някои специалисти е престъпно да се монтира в серийна кола, в другата част съм съгласен че са много напред.

    Коментиран от #73

  • 73 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Алфа Ромео":

    Грешка, исках да кажа автономното управление.
  • 74 за гъби съм

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Язе":

    Незнам лек - аз като пътувам по магистралите редовно виждам отбили коли с вдигнат капак, но Тесла не съм виждал в такава ситуация. Аз вярвам на очите си повече отколкото на форумните теоритици. В Германия рекордьор на репатрака за миналата година е Порше. Толкова за "сигурните" модули и гърмящите платки на Тесла.

    Коментиран от #75, #77

  • 75 В коя държава?

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "за гъби съм":

    В коя държава се намираш и какъв е процента на автомобилите на Тесла от общия трафик?
    И аз подкрепям че е безотговорно такива недоказани технологии да са в серийна кола.

    Коментиран от #76

  • 76 В коя държава?

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "В коя държава?":

    Ето и пример: Купуваш платка с чиповете на Nvidia, плащаш на малка, но гениална фирма с програмисти да ни напишат софтуера и щом ри го предадат за тестване - ти решаваш да се пусне серийно. Ако си фирма история, която прави автомобили от около 100 години ще го направиш ли?
  • 77 ABCD

    3 0 Отговор

    До коментар #74 от "за гъби съм":

    Я кажи колко 10 годишни тесли си виждал по пътя? Аз си мисля, че масово са на 1-3г. Дали има значение?

    Коментиран от #79

  • 78 ентусиаст

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Хахаха, почти позна. От тойота само някакви пластмасови миксери хибриди излизат, които през целия си живот не надвишават 3000 оборота.
  • 79 Fuck

    0 1 Отговор

    До коментар #77 от "ABCD":

    Колко 10 годишни искаш, като Модел С се продава от 2012-2013 година. А Роудстъра който е над 10 годишен си вървят.
  • 80 Стефан Колев

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Язе":

    Да ама с кола след 2013та есва ли ще минел повече от 100тина км на авариен режим. Иска си нейното -репатрак и сервиз. Иначе аз карах навремето 4 години бмв е39 в авариен режим и чек енджин лампи в цяла европа. Колко десетки пъти ме е прибирало до българия и ме е връщало обратно няма да обаждам. С новите талиги е малко по различно!