20 Февруари, 2020 11:53 4 650 58

Умна трансмисия подбира предавките предварително

  • kia-
  • hyundai-
  • скоростна кутия-
  • предавателна кутия-
  • трансмисия

Kia и Hyundai обявиха, че са разработили първата в света система за предварителен избор на предавките на скоростната кутия. Изкуствен интелект подбира оптималната последователност на превключване въз основа на данните, получени от навигацията, камерите и радара на адаптивния круиз контрол.

Системата със сложното име Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System се състои от блок за управление на трансмисията (TCU) и специален софтуер. Електрониката обработва в реално време информация като височина, наклон и кривина на пътя.

 

Получените данни се анализират и програмният алгоритъм предсказва най-подходящата предавка, и я избира. Ако например предният автомобил забавя, системата изключва от скорост, а ако предстои включване в движението на магистрала, електрониката активира спортния режим на трансмисията. ICT позволява намаляване на броя на превключванията в завой с 43%, а на спиранията - с 11%.

Новата умна трансмисия умее да ползва и моторна спирачка. Режимът се активира, когато системата открие неравности като легнали полицаи, стръмни наклони или в участъци с променливо ограничение на максималната скорост. Kia и Hyundai обещават в бъдеще да обучат ICT да "общува" със светофарите и да се адаптира към "зелените вълни".


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 первез мушарав

    15 15 Отговор
    педалска работа,за женчовци
  • 2 NEMESIS

    14 6 Отговор
    Корейците са кандидати да вземат челните позиции в автомобилостроенето - в Щатите Хщндай и Киа са на път да изместят Хонда от челната позиция. Много иновзции вкарват, оправиха и дизайна, а и са надеждни автомобили - за разлика от евро-конфекцията..
  • 3 Чудя се

    14 2 Отговор
    Аз за какъв чеп съм сложен зад волана? Умна умна ама не могат да се предвидят всички неща на пътя. И като запецне... Айдяяя. А ти си свикнал да ти "местят" краката и вече нямаш никакви реакции! И карамбола е готов!
  • 4 kvy

    18 0 Отговор
    А ще може ли да анализира нашите дупки по пътищата и липсата на маркировка?
  • 5 Сатаната

    13 0 Отговор
    Къде по дяволите е удоволствието от управлението на превозно средство? За тези, за които е неистова мъка управлението и се борят с горкото превозно средство навярно е облекчение. Аз все още се наслаждавам на това че мога да си изключа тракшан контрола и наистина да позная, почувствам и изградя връзката си с автомобила.
  • 6 bace

    1 1 Отговор
    koreicite shte stanat nomer1 v avtomobilostroeneto
  • 7 1234

    3 3 Отговор
    Това немците го имат от години. Отделно съм сигурен ако си караш до 110 км ч разлика няма да има и без тази система. Най много зависи от броя скорости за съответнния мотор. Като слагат 8 степени естестввно че ще превключва често. Безмислена система още да товари акумулатора
  • 8 Да бе

    10 1 Отговор
    Още една безсмислено усложнена система за поддръжка, която цели да цака кинти от собствениците за "обновяване" в сервиз. Досега електрониката на автоматичните кутии разчиташе (елементарно казано) на датчици в колелата, моментен разход, скорост на движение и още няколко параметъра за да прецени коя предавка да превключи и това е напълно достатъчно да се постигне разумен разход на гориво. Но меринджеите са алчни и трябва да се направи така, че клиента по-често да ходи в сервиза и да се абонира за различни услуги. Тесла тръгна по този път, продавайки софтуерни актуализации на екстри, които се деактивират при смяна на собственика.
  • 9 Ай стига бе

    4 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "ICT позволява намаляване на броя на превключванията в завой с 43%, а на спиранията - с 11%."....Това за спиранията не го разбрах. Значи ми намалява броя на спиранията с 11 процента. От 100 пъти когато искам да спра пред къщи то колата няма да спре 11 пъти и ще ме кара да продължа да обикалям квартала ли?
  • 10 Димов

    4 1 Отговор
    Тая трансмисия с колко вдига КПД на мотора? Аз трансмисии които не вдигат КПД не признавам.

    Коментиран от #15

  • 11 гост

    3 1 Отговор
    Ако ако ти не искаш да намаляш? Ак искаш да задържиш високата предавка, но кутията ти включи ниска? Камионите имат подобен адаптивен крузконтрол, който използва топографията на гпс картата и според наклона намаля или увеличава с малко скоростта, така пести гориво. Защо просто не оставят на шофьорите да си карат колите? Който не иска да кара си щраква автопилота и това е.
  • 12 Японеца

    2 5 Отговор
    И кому е нужно, идва електрическата ера при автомобилите. Там няма масла и зъбчатки за ненужно триене.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "Японеца":

    Няма, няма. Там мотора е директно вързан на полуоската. Тесла и тя нама редуктор. Или май имаше, ама то нейният нямаше зъбни колела. Той ще да е от новите редуктори, дето вдигали КПД. Простунгери!

    Коментиран от #16

  • 14 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "Японеца":

    А, и масло няма в тесловия редуктор. Той самосмазващ се - пластмасов.
  • 15 Някой

    0 4 Отговор

    До коментар #10 от "Димов":

    Не се променя. Двигателя е един възел, трансмисията друг. Вече ако питаш за кпд на силовия тракт(двигател, трансмисия, диференциал) там ще има леко увеличение в някои случаи

    Коментиран от #17

  • 16 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "Димов":

    Зависи от колата, за какво се заяждаш. Има с редуктури, има и без такива, полуоските са вързани за диференциал, дали ще има една зъбчадка повече за намаляване на оборотите не е от такова значение. От значение е обаче когато има 50кг. скоростна кутия с въртящи се и триещи се зъбни колела във маслена вана, това са сериозни проценти загуба. При електричките тези загуби не са да кажем 12%, а са 1%. До 5г. ще изкарат твърдотелните батерии и тогава ще се види промяна в транспорта, засега няма как да стане с толкова малък пазарен дял, но посоката е зададена.

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Някой":

    Как да не се променя? Всеки тесломан знае, че скоростната кутия се слага за да вдига кпд. Ей, на, питай Електрика, той ще потвърди. Или върви в темата за изсечената немска гора от Тесла и чети постовете му, след 140.

    Коментиран от #20

  • 18 Димов

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    КПД на двойка цилиндрични зъбни колела с еволвентен профил е 98%. Какви сериозни загуби те бият у челото и тебе? Редукторът на Тесла е с 2 постоянно зацепени двоици. Скоростната ти кутия е с 5. Къде видя жестоките загуби? Вдигал ли си скоростна кутия на кола? Какви 50кг? На ГАЗката е по-лека. На Голфа ти е 32кг. Вие, електрофилченцата, се оказвате сбирщина лапищаци, които дори колело не са карали, ама хукнали да спорят за коли.
  • 19 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Само като ти видя процентите за загубите в редуктора на Тесла и в скоростна кутия на кола, ми става ясно, че си ученик в някоя езикова гимназия. Един прост, недодялан, тракторов, планетен редуктор, дори от времето на Тато, е с 95% КПД. Това означава, че ако редукторът на Тесла има две зъбни двоици с по 98% КПД, то КПД на целият й редуктор 96%. А ако един Голф има 6 зъбни двоици с по 98% КПД, то цялата му скоростна кутия е с 89% КПД. Разликата не е 12 пъти, както си се опитал да умотвориш самостоятелно, а е едва 10%. Много имаш да учиш.
  • 20 Ами отговарям ти

    0 7 Отговор

    До коментар #17 от "Димов":

    Първо се научи да правиш разлика между ефективност на двигател и ефективност на целия автомобил на превръщането на горивото в движение, а после отивай да се подиграваш на разбиращите тази разлика. Човекът в 15-то мнение вече ти го е обяснил и е съгласен с мен, че скоростната кутия променя ефективността на автомобила чрез смяна на предавките. Ти май си единствения, който не го знае.

    Коментиран от #21, #22, #23, #25

  • 21 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ами отговарям ти":

    А ти май си единственият който го знае. Точно аз ти казах да не бъркаш КПД на мотора с това на цялата кола. Не се извъртай, ще се оплетеш повече.
  • 22 Димов

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ами отговарям ти":

    НЯМА КУТИЯ НА ТОЗИ СВЯТ, КОЯТО ДА ПОВИШИ КПД НА КОЙТО И ДА БИЛО ДВИГАТЕЛ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! КУТИЯТА Е МЕХАНИЧНО И ХИДРАВЛИЧНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ, КОЕТО САМО ЧЕРПИ МОЩНОСТ. Дебилизмът ме отвращава.
  • 23 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ами отговарям ти":

    Според тебе, ако колата стои на светофара КПД-то и било отрицателно, защото черпела гориво, без да извършвала полезна работа. Цитирам те дословно! Значи, ако колата се движи по инерция с угасен мотор, тя не черпи гориво, но върши полезна работа, следователно КПДто й е над 100%. Така ли бе, философе?
  • 24 Димов

    5 0 Отговор
    Про3, по-про3, най-про3, изключително про3, изпро3тял на н-та степен, безгранично про3, Електрика - тролът многоников.
  • 25 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ами отговарям ти":

    Тя не променя КПДто му, галf0n такъв! Тя вкарва моторът в оборотен режим, където КПДто му е по-високо. Виж крива на КПД на ДВГ зависимата от оборотният му диапазон и ще разбереш. НЕ! Дори и тогава няма да разбереш. Дори и тогава ще твърдиш, че КПД на ДВГ е под 20%, а на светофара е отрицателно. За тебе няма спасение. Пр0ст0тията ти е доживотна.
  • 26 Продължавай с обидите без грам аргументи

    2 3 Отговор
    Хайде сега да тръгнем от Примера със 100-те лв, от които следим колко от тях са отишли при гумите и колко да топлят атмосферата? Това според тебе КПД на целия автомобил ли е или КПД само на двигателя? Нали двигателя имаше 50% КПД? Защо ти е да го променяш? Нали не зависеше от оборотите и натоварването и винаги е 50%?

    Коментиран от #27, #28, #29, #30

  • 27 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":

    50% е когато вземеш японският мотор с 40% КПД на вала, ползваш топлината за затоплянето на кокпита, за задвижването на периферията и т.н. полезна работа. Не си вади думи от контекста. Ясно ми е, че ще изкараш под вола теле.

    Коментиран от #31

  • 28 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":

    А ако вземеш мотора на МАН, който е с доказани 54,4% КПД на вала, то с ползването на част от топлинните загуби за парно, ще станат повече от 54,4%. ДВГ НЕ Е С 20% КПД, КАКТО ТВЪРДИШ ТИ!!!! Това не ти е парна машина.
  • 29 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":

    КПД на ДВГ зависи от оборотите, от натоварването, от състава на сместа, от чистотата на въздуха, от влажността му, от масата на частите му, от триенето им, от типът на маслото му.......... За 5г съм построил достатъчно характеристики на КПД за да го знам. Ти, обаче, не си виждал дори една.
  • 30 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":

    Найш кво, съгласен съм с всяко твое твърдение. КПД на ДВГ е под 20%. На светофара КПД е отрицателно. Процентите на спестените левове не са левове, а са гарги. Скоростната кутия повишава кпд. Даже ако сложиш няколко скоростни кутии може да го докараш до над 100%. Коли с ДВГ имат пробег с едно зареждане едва 20% това на Тесла. .......... Абе, всичко което твърдиш съм съгласен. Ти си гуру най-велик и многознаещ. Аз кола не съм виждал през плет и само троля. От тук нататък мога само да черпя от нестихващият ти вселенски потенциал. Край! Признавам! Всичко признавам! Само пощади форума от бъдещите си коментари. Ако не към мен, то, поне към хората имай милост. Умолявам те!
  • 31 Задача имаше много ясно зададено условие

    0 5 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    Да се върнем да си припомним задачата? Колко процента от енергията на горивото на стойност 100 лв ще стигнат до колелата на автомобила? По мои предварителни сметки 20 лв стигат до колелата а 80 топлят въздуха, на което ти възрази. Кое от написаното дотук не е вярно? Очевидно говоря за ефективност на целия автомобил в твърдението си, което оспорваш, като се аргументираш единствено с обиди, вече стотина поста в четвърта тема. Сега ми кажи че за тези 100 поста дори не си схванал условието на задачата?

    Коментиран от #32, #33, #35, #40

  • 32 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":

    Не, не, не, Не споря! Съгласен съм. С всичко съм съгласен. 20, 15, 10лв колкото кажеш - толкова. От 100лв заредена нафта, само 20лв отиват за колелата. А при Тесла от 100лв зареден ток, всичките отиват на колелата. Тесла няма периферна консумация, няма загуби. Зимата се топли от гъ3а ти. Всичко каквото кажеш го признавам и не споря. Само те моля, недей писа повече!!!!!

    Коментиран от #34, #37

  • 33 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":

    Онова, твойто приятелче, от другата тема, няма ли да те защити и тук, или ти забрави да го появиш и в тази тема, а :)))))
  • 34 Добре видя си грешката накрая

    0 4 Отговор

    До коментар #32 от "Димов":

    По-добре късно отколкото никога. За калоричността на нафтата поне ти трябваха само двайсетина мнения, за да се съгласиш. Иначе преди това пак нищо не разбирах. Вземи сега потърси колко процентът ефективността на автомобил с ДВГ, защото е пълно с информация включително на български. Просто исках да видя този път колко стотин мнения с обиди ще изпишеш, убеден в гениалността си и непогрешимостта си, за да си правиш труда да провериш.

    Коментиран от #36

  • 35 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":

    Само питам, че ми стана интересно, как двамата ми се дърлита, а само по един минус имам на коментаите си ;))))))) Айде тичай, удари по още един и през телефона си, след като отбелязах пропуска :))))))
  • 36 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Добре видя си грешката накрая":

    15% КПД, признавам си веднага. А на светофара са -15%. Ако е със скоростна кутия от Ивеко, са 3-4%, ама зависи на колко $ са затворили борсите акциите на Тесла днес.
  • 37 Tesla та Tesla

    1 4 Отговор

    До коментар #32 от "Димов":

    Гузен негонен бяга. Кой тука говори за електромобили? Ама като питаш да ти отговоря. Електромобилите изразходват 60-65% от своята енергия за задвижване на колелата. Но с използване на рекуперация (+17%), този параметър нараства до невероятните 77-82% полезно използване на акумулираната в батериите енергия. При електромобилите най-големи са загубите при зареждането на акумулаторния блок – (-16%) и в трансмисията (-16%). Паразитните загуби и допълнителните системи губят съответно 2,5% и от 0 до 4%. Интересно е, че електромобилите са най-ефективни в града (85-94% при рекуперация +32%). Те са по-малко ефективни извън града – (72-74% при рекуперация +6%).

    Коментиран от #53, #54

  • 38 ФауВе

    4 0 Отговор
    Отрицателни КПД. Тесли с пет пъти повече обсег от петролни коли. Май съм пропуснал голяма дискусия.

    Коментиран от #39

  • 39 Нищо не си изпуснал

    0 4 Отговор

    До коментар #38 от "ФауВе":

    Четеш свободните интерпретации на трола Димов. Ставаше въпрос, че ако обърнем литър гориво в енергийния еквивалент в kWh, неговия автомобил с ДВГ изминава само 20% от пробегът, който може да измине Тесла със същото количество енергия при скорост около 40км/ч. За КПД на празен ход на двигателя, ми казах, че на теория е нула, но на практика направо си е отрицателно, защото му бърка в джоба.

    Коментиран от #41, #42

  • 40 ФауВе

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":

    През 1988г бензинът струваше 1 лев. Според тебе тогава едва 20 ст са задвижвали колата. Изглежда доста икономично. Днешните коли, според тебе, правят същото но с 40 ст - два пъти повече пари. Значи, според логиката ти, днешните коли имат двойно по-ниско КПД от старите. Начинът да смяташ КПД на машина, чрез цената на горивото й е меко казано невежество.

    Коментиран от #43

  • 41 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Нищо не си изпуснал":

    Попрехвърлих и другата тема. Спри да говориш за отрицателен КПД. Приеми съвета ми без да мислиш. Енергията за колелата не е всичката полезна енергия отдавана от ДВГ. Не си отчел енергията за компресор на климатик, за алтернатор, за хидравлична помпа, за водна помпа. Това не са малки консумации, че да ги пренебрегваш. Друга грешка ти е, че смяташ Теслата при най-икономичният й режим, а петролката не. Дизел при 50км/ч гори 3/100. Сметни с тези условия и 20% ще се удвоят.

    Коментиран от #44

  • 42 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Нищо не си изпуснал":

    И още нещо, за което не се бях замислял досега. Ползването на парно наистина повишава значително КПД на петролките. Това са топлинни загуби, които се усвояват в полезна работа. При елколите топленето на салона е в ущърб.

    Коментиран от #45

  • 43 Бъркаш

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "ФауВе":

    Губи ти се контекста, затова не можеш да разбереш. Просто Димов или друг в някаква тема обясняваше, че Фотоволтаиците нямали бъдеще, защото имали само 20%КПД, а аз казах, че поне "горивото" им е безплатно, за разлика от автомобилите, на които сипваш 100лв гориво, но само 20лв от тях стигат до колелата, което също е 20% ефективност. Тогава Димов заяви, че КПД на ДВГ било 50%, а не 20% и стотина мнения не можа да направи разлика между КПД на автомобила като цяло и КПД на ДВГ.

    От тази гледна точка, ако сипеш гориво по 20 стотинки, можеш да сипеш 500 литра, от които само енергията на 100 литра от тях ще стигне до колелата, което са 20 лв и 20% от зареденото гориво. Ако сипеш на 2 лв, ще сипеш 25 литра, от които само 5 литра ще стигнат до колелата. Те също ще струват 20 лв и ще са 20% от зареденото гориво. Виждаш, че когато говорим за проценти, цената за литър няма значение и КПД е едно и също, колкото и да променяш цената.

    Коментиран от #46

  • 44 Наистина ли прочете всичко?

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "ФауВе":

    Ако наистина си го прочел, щеше да знаеш, че казаното за отрицателното КПД беше шега и беше употребено в едно и също изречение с правилното 0% КПД. Ефективността на автомобила си е ефективност на автомобила, а ефективността на двигатели си е ефективност на двигателя. Моля те поне ти направи разлика. Всичко което си описал влиза в общата ефективност на автомобила.

    Коментиран от #47

  • 45 Така е, но има по-добро решение

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "ФауВе":

    Ако за движение ти е необходима 15kW мощност, в много добър сценарий, ще имаш излишни 30kW топлинна мощност от ДВГ, а в реалността повече. Имаш ли идея какво колосално количество енергия е това? За отопление на купето са достатъчни 2-3 киловата при минусови температури.

    Ако с този двигател се задвижва агрегат за ток, той може да работи с максимално механично КПД, защото ще работи на точното натоварване с точните обороти, а излишните 30 киловата топлинна мощност може да се използва всичката за отопление на сгради или топла вода, като се намират в самите сгради и се избегнат загубите от пренос на топла вода. Така ефективността ще е над 90% и горивото се използва най-пълноценно. Това може да замести няколко въглищни централи, които да спрат да замърсяват. Този двигател може да работи и на метан или пропан-бутан.

    Коментиран от #48

  • 46 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Бъркаш":

    Аз видях точно обратното. Това е твое изказване в пост 99, в другата тема. Ясно си писал, че говориш за КПД на двигателя, а не на автомобила. Публикувано във факти.бг: Сега нали говорим за ДВГ и неговото КПД? >>>>>> Пак за КПД на ДВГ говориш и в пост 92, както и в пост 90. Ето, още от пост 80 говориш за КПД на ДВГ: Публикувано във факти.бг: С други думи, КПД на дизелов двигател е далеч под 20%. >>>>> Въобще, както виждаме всички, през цялото време си твърдял, че КПД на ДВГ е, цитирам те дословно, "Далеч под 20%". Дори още от пост 58 говориш за КПД на автомобилният двигател. Едва в пост 118 на Димов, той ти обръща внимание, че бъркаш полезната енергията за колелата с полезната енергия от КПД на мотора. Чак след тази му забележка ти си се усетил и си се опитал да си замажеш гафа, че и сега се опитваш да го прехвърлиш на Димов. Общо впечатление от мненията ти и от начинът, по който водиш спорове, разбирам, че си голям лобист и постоянно се опитваш да прехвърляш собствените си излагания и грешки върху опонентите си.
  • 47 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Наистина ли прочете всичко?":

    Не успя да го замажеш. Не си го твърдял на шега. В няколко поста най-отговорно го заявяваш като извод от съжденията ти. Дори и тук.
  • 48 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Така е, но има по-добро решение":

    Това, което си описал, се прави от 50 години. Всеки ДВГ генератор работи така. А ти едва сега си открил топлата вода в двигателите, че си се помислил и за велик.

    Коментиран от #50, #56

  • 49 Прочете ли условията на задачата

    1 2 Отговор
    През цялото време смятаме за това колко процента от енергията на резервоара се превръща в движение нали? Да не давам примери колко пъти в прав текст съм казвал да не бърка КПД на целия автомобил с КПД на двигателя. Ако някой замазва това е Димов. Възможно е някъде да съм се изразил неправилно, но за който следи контекста на спора, това не би било проблем. Като цяло съгласен ли си, че от 100 лв заредени на бензиностанцията само 20-30% отиват за полезна дейност, включително отопление? Ьащото Димов точно с това не е съгласен и оттам почна спора и очевидно все още не е съгласен, защото каза че ако добавим отоплението, КПД на целия автомобил с ДВГ ще стане над 50%? Аз твърдо стоя зад думите си, от които почна спора. Хайде да не търсим кой объркал запетайките в някое мнение, а да видим по принцип кой е прав по конкретния казус?
  • 50 Хайде да не влизаме в още един излишен

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "ФауВе":

    Покажи ми един от масовите генератори за ток, който прави това? Всички те произвеждат единствено и само ток. Никога не съм си приписвал идеята. Тя е стара, но не се ползва масово. Надявам се, няма да отречеш полезността на идеята, само защото била стара? След като възобновяемите източници изместят въглищата от пазара, това ще е един от вариантите да се балансира системата, когато не пече слънце и не духа вятър, а се видя че и вода може да няма в някои години. И на тази стара идея ще и дойде времето, като на електромобилите, които също са стара идея, неизползвана стотина години.

    Коментиран от #52

  • 51 незнайко

    1 0 Отговор
    Следваща стъпка ще е забраната да се шофира от ХОРА !!!
  • 52 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Хайде да не влизаме в още един излишен":

    Да ти покажа, но трябва да дойдеш в нашата фирма. Имаме агрегат за аварийно захранване, който топли и вода за радиатори в офисите, при нужда. Не е нова идея. Генераторът е отпреди прехода. Дори микротецовете в съвремието я ползват, а те са генератори с газотурбинни ДВГ. Не ми се спори с теб. Видях как хвърляш кал от твоите оплесквания по другите. Не искам да обяснявам на хората, че нямам сестра.
  • 53 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Tesla та Tesla":

    Баце ще обясниш ли на хората защо след като коли с ДВГ използват едва 20% от горивото си за движение а електромобилите използват цели 65% за същото защо въпреки това електромобилите не могат да изминат колкото могат колите със ДВГ? Ще обясниш ли баце?

    Коментиран от #55

  • 54 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Tesla та Tesla":

    Ще отговориш ли или ще си мълчиш затапен?Втори ден те чакам да го измъдриш.
  • 55 Баце, баце

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    Ами баце, всичко опира до резервоара и батерията. Както виждаш, меден резервоар събира 600 киловатчаса, А батерията на подобен по размери автомобил само 50 до 70 киловатчаса.

    Коментиран от #57

  • 56 Ех Димов, ех антиелектрици

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "ФауВе":

    Антиелектрик името си мени, ама нрава не.

    Хайде сега да ми кажеш това твои думи ли са

    "Това, което си описал, се прави от 50 години. ВСЕКИ ДВГ генератор работи така. А ти едва сега си открил топлата вода в двигателите, че си се помислил и за велик."

    Колко процента от генераторите означават "всеки" ? С други думи няма изключения. 100% от генераторите сдвг според тебе освен ток произвеждат и топла вода. После ми кажи, че аз съм крив, а ти си 100% прав. Когенераторите са по-скоро изключение, отколкото правило когато говорим за генератори на ток. Обикновено се използват за захранване на машини по строежи на места където няма ток. За какво им е там топла вода?
  • 57 Не меден

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Баце, баце":

    Да се чете един резервоар а не меден резервоар. Проблем с редактора.

    Коментиран от #58

  • 58 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Не меден":

    Заради тези твои проблеми с редактора хората не могат да разберат какви ги говориш.