Kia и Hyundai обявиха, че са разработили първата в света система за предварителен избор на предавките на скоростната кутия. Изкуствен интелект подбира оптималната последователност на превключване въз основа на данните, получени от навигацията, камерите и радара на адаптивния круиз контрол.
Системата със сложното име Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System се състои от блок за управление на трансмисията (TCU) и специален софтуер. Електрониката обработва в реално време информация като височина, наклон и кривина на пътя.
Получените данни се анализират и програмният алгоритъм предсказва най-подходящата предавка, и я избира. Ако например предният автомобил забавя, системата изключва от скорост, а ако предстои включване в движението на магистрала, електрониката активира спортния режим на трансмисията. ICT позволява намаляване на броя на превключванията в завой с 43%, а на спиранията - с 11%.
Новата умна трансмисия умее да ползва и моторна спирачка. Режимът се активира, когато системата открие неравности като легнали полицаи, стръмни наклони или в участъци с променливо ограничение на максималната скорост. Kia и Hyundai обещават в бъдеще да обучат ICT да "общува" със светофарите и да се адаптира към "зелените вълни".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 первез мушарав
12:00 20.02.2020
2 NEMESIS
12:08 20.02.2020
3 Чудя се
12:11 20.02.2020
4 kvy
12:20 20.02.2020
5 Сатаната
12:24 20.02.2020
6 bace
12:27 20.02.2020
7 1234
12:32 20.02.2020
8 Да бе
13:00 20.02.2020
9 Ай стига бе
13:31 20.02.2020
10 Димов
Коментиран от #15
13:42 20.02.2020
11 гост
13:45 20.02.2020
12 Японеца
Коментиран от #13, #14
13:48 20.02.2020
13 Димов
До коментар #12 от "Японеца":
Няма, няма. Там мотора е директно вързан на полуоската. Тесла и тя нама редуктор. Или май имаше, ама то нейният нямаше зъбни колела. Той ще да е от новите редуктори, дето вдигали КПД. Простунгери!Коментиран от #16
14:28 20.02.2020
14 Димов
До коментар #12 от "Японеца":
А, и масло няма в тесловия редуктор. Той самосмазващ се - пластмасов.14:29 20.02.2020
15 Някой
До коментар #10 от "Димов":
Не се променя. Двигателя е един възел, трансмисията друг. Вече ако питаш за кпд на силовия тракт(двигател, трансмисия, диференциал) там ще има леко увеличение в някои случаиКоментиран от #17
15:28 20.02.2020
16 гост
До коментар #13 от "Димов":
Зависи от колата, за какво се заяждаш. Има с редуктури, има и без такива, полуоските са вързани за диференциал, дали ще има една зъбчадка повече за намаляване на оборотите не е от такова значение. От значение е обаче когато има 50кг. скоростна кутия с въртящи се и триещи се зъбни колела във маслена вана, това са сериозни проценти загуба. При електричките тези загуби не са да кажем 12%, а са 1%. До 5г. ще изкарат твърдотелните батерии и тогава ще се види промяна в транспорта, засега няма как да стане с толкова малък пазарен дял, но посоката е зададена.Коментиран от #18, #19
15:50 20.02.2020
17 Димов
До коментар #15 от "Някой":
Как да не се променя? Всеки тесломан знае, че скоростната кутия се слага за да вдига кпд. Ей, на, питай Електрика, той ще потвърди. Или върви в темата за изсечената немска гора от Тесла и чети постовете му, след 140.Коментиран от #20
15:56 20.02.2020
18 Димов
До коментар #16 от "гост":
КПД на двойка цилиндрични зъбни колела с еволвентен профил е 98%. Какви сериозни загуби те бият у челото и тебе? Редукторът на Тесла е с 2 постоянно зацепени двоици. Скоростната ти кутия е с 5. Къде видя жестоките загуби? Вдигал ли си скоростна кутия на кола? Какви 50кг? На ГАЗката е по-лека. На Голфа ти е 32кг. Вие, електрофилченцата, се оказвате сбирщина лапищаци, които дори колело не са карали, ама хукнали да спорят за коли.16:06 20.02.2020
19 Димов
До коментар #16 от "гост":
Само като ти видя процентите за загубите в редуктора на Тесла и в скоростна кутия на кола, ми става ясно, че си ученик в някоя езикова гимназия. Един прост, недодялан, тракторов, планетен редуктор, дори от времето на Тато, е с 95% КПД. Това означава, че ако редукторът на Тесла има две зъбни двоици с по 98% КПД, то КПД на целият й редуктор 96%. А ако един Голф има 6 зъбни двоици с по 98% КПД, то цялата му скоростна кутия е с 89% КПД. Разликата не е 12 пъти, както си се опитал да умотвориш самостоятелно, а е едва 10%. Много имаш да учиш.16:14 20.02.2020
20 Ами отговарям ти
До коментар #17 от "Димов":
Първо се научи да правиш разлика между ефективност на двигател и ефективност на целия автомобил на превръщането на горивото в движение, а после отивай да се подиграваш на разбиращите тази разлика. Човекът в 15-то мнение вече ти го е обяснил и е съгласен с мен, че скоростната кутия променя ефективността на автомобила чрез смяна на предавките. Ти май си единствения, който не го знае.Коментиран от #21, #22, #23, #25
16:21 20.02.2020
21 Димов
До коментар #20 от "Ами отговарям ти":
А ти май си единственият който го знае. Точно аз ти казах да не бъркаш КПД на мотора с това на цялата кола. Не се извъртай, ще се оплетеш повече.16:28 20.02.2020
22 Димов
До коментар #20 от "Ами отговарям ти":
НЯМА КУТИЯ НА ТОЗИ СВЯТ, КОЯТО ДА ПОВИШИ КПД НА КОЙТО И ДА БИЛО ДВИГАТЕЛ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! КУТИЯТА Е МЕХАНИЧНО И ХИДРАВЛИЧНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ, КОЕТО САМО ЧЕРПИ МОЩНОСТ. Дебилизмът ме отвращава.16:30 20.02.2020
23 Димов
До коментар #20 от "Ами отговарям ти":
Според тебе, ако колата стои на светофара КПД-то и било отрицателно, защото черпела гориво, без да извършвала полезна работа. Цитирам те дословно! Значи, ако колата се движи по инерция с угасен мотор, тя не черпи гориво, но върши полезна работа, следователно КПДто й е над 100%. Така ли бе, философе?16:32 20.02.2020
24 Димов
16:35 20.02.2020
25 Димов
До коментар #20 от "Ами отговарям ти":
Тя не променя КПДто му, галf0n такъв! Тя вкарва моторът в оборотен режим, където КПДто му е по-високо. Виж крива на КПД на ДВГ зависимата от оборотният му диапазон и ще разбереш. НЕ! Дори и тогава няма да разбереш. Дори и тогава ще твърдиш, че КПД на ДВГ е под 20%, а на светофара е отрицателно. За тебе няма спасение. Пр0ст0тията ти е доживотна.16:38 20.02.2020
26 Продължавай с обидите без грам аргументи
Коментиран от #27, #28, #29, #30
16:49 20.02.2020
27 Димов
До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":
50% е когато вземеш японският мотор с 40% КПД на вала, ползваш топлината за затоплянето на кокпита, за задвижването на периферията и т.н. полезна работа. Не си вади думи от контекста. Ясно ми е, че ще изкараш под вола теле.Коментиран от #31
17:00 20.02.2020
28 Димов
До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":
А ако вземеш мотора на МАН, който е с доказани 54,4% КПД на вала, то с ползването на част от топлинните загуби за парно, ще станат повече от 54,4%. ДВГ НЕ Е С 20% КПД, КАКТО ТВЪРДИШ ТИ!!!! Това не ти е парна машина.17:02 20.02.2020
29 Димов
До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":
КПД на ДВГ зависи от оборотите, от натоварването, от състава на сместа, от чистотата на въздуха, от влажността му, от масата на частите му, от триенето им, от типът на маслото му.......... За 5г съм построил достатъчно характеристики на КПД за да го знам. Ти, обаче, не си виждал дори една.17:04 20.02.2020
30 Димов
До коментар #26 от "Продължавай с обидите без грам аргументи":
Найш кво, съгласен съм с всяко твое твърдение. КПД на ДВГ е под 20%. На светофара КПД е отрицателно. Процентите на спестените левове не са левове, а са гарги. Скоростната кутия повишава кпд. Даже ако сложиш няколко скоростни кутии може да го докараш до над 100%. Коли с ДВГ имат пробег с едно зареждане едва 20% това на Тесла. .......... Абе, всичко което твърдиш съм съгласен. Ти си гуру най-велик и многознаещ. Аз кола не съм виждал през плет и само троля. От тук нататък мога само да черпя от нестихващият ти вселенски потенциал. Край! Признавам! Всичко признавам! Само пощади форума от бъдещите си коментари. Ако не към мен, то, поне към хората имай милост. Умолявам те!17:10 20.02.2020
31 Задача имаше много ясно зададено условие
До коментар #27 от "Димов":
Да се върнем да си припомним задачата? Колко процента от енергията на горивото на стойност 100 лв ще стигнат до колелата на автомобила? По мои предварителни сметки 20 лв стигат до колелата а 80 топлят въздуха, на което ти възрази. Кое от написаното дотук не е вярно? Очевидно говоря за ефективност на целия автомобил в твърдението си, което оспорваш, като се аргументираш единствено с обиди, вече стотина поста в четвърта тема. Сега ми кажи че за тези 100 поста дори не си схванал условието на задачата?Коментиран от #32, #33, #35, #40
17:11 20.02.2020
32 Димов
До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":
Не, не, не, Не споря! Съгласен съм. С всичко съм съгласен. 20, 15, 10лв колкото кажеш - толкова. От 100лв заредена нафта, само 20лв отиват за колелата. А при Тесла от 100лв зареден ток, всичките отиват на колелата. Тесла няма периферна консумация, няма загуби. Зимата се топли от гъ3а ти. Всичко каквото кажеш го признавам и не споря. Само те моля, недей писа повече!!!!!Коментиран от #34, #37
17:16 20.02.2020
33 Димов
До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":
Онова, твойто приятелче, от другата тема, няма ли да те защити и тук, или ти забрави да го появиш и в тази тема, а :)))))17:17 20.02.2020
34 Добре видя си грешката накрая
До коментар #32 от "Димов":
По-добре късно отколкото никога. За калоричността на нафтата поне ти трябваха само двайсетина мнения, за да се съгласиш. Иначе преди това пак нищо не разбирах. Вземи сега потърси колко процентът ефективността на автомобил с ДВГ, защото е пълно с информация включително на български. Просто исках да видя този път колко стотин мнения с обиди ще изпишеш, убеден в гениалността си и непогрешимостта си, за да си правиш труда да провериш.Коментиран от #36
17:24 20.02.2020
35 Димов
До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":
Само питам, че ми стана интересно, как двамата ми се дърлита, а само по един минус имам на коментаите си ;))))))) Айде тичай, удари по още един и през телефона си, след като отбелязах пропуска :))))))17:26 20.02.2020
36 Димов
До коментар #34 от "Добре видя си грешката накрая":
15% КПД, признавам си веднага. А на светофара са -15%. Ако е със скоростна кутия от Ивеко, са 3-4%, ама зависи на колко $ са затворили борсите акциите на Тесла днес.17:28 20.02.2020
37 Tesla та Tesla
До коментар #32 от "Димов":
Гузен негонен бяга. Кой тука говори за електромобили? Ама като питаш да ти отговоря. Електромобилите изразходват 60-65% от своята енергия за задвижване на колелата. Но с използване на рекуперация (+17%), този параметър нараства до невероятните 77-82% полезно използване на акумулираната в батериите енергия. При електромобилите най-големи са загубите при зареждането на акумулаторния блок – (-16%) и в трансмисията (-16%). Паразитните загуби и допълнителните системи губят съответно 2,5% и от 0 до 4%. Интересно е, че електромобилите са най-ефективни в града (85-94% при рекуперация +32%). Те са по-малко ефективни извън града – (72-74% при рекуперация +6%).Коментиран от #53, #54
18:23 20.02.2020
38 ФауВе
Коментиран от #39
19:47 20.02.2020
39 Нищо не си изпуснал
До коментар #38 от "ФауВе":
Четеш свободните интерпретации на трола Димов. Ставаше въпрос, че ако обърнем литър гориво в енергийния еквивалент в kWh, неговия автомобил с ДВГ изминава само 20% от пробегът, който може да измине Тесла със същото количество енергия при скорост около 40км/ч. За КПД на празен ход на двигателя, ми казах, че на теория е нула, но на практика направо си е отрицателно, защото му бърка в джоба.Коментиран от #41, #42
20:10 20.02.2020
40 ФауВе
До коментар #31 от "Задача имаше много ясно зададено условие":
През 1988г бензинът струваше 1 лев. Според тебе тогава едва 20 ст са задвижвали колата. Изглежда доста икономично. Днешните коли, според тебе, правят същото но с 40 ст - два пъти повече пари. Значи, според логиката ти, днешните коли имат двойно по-ниско КПД от старите. Начинът да смяташ КПД на машина, чрез цената на горивото й е меко казано невежество.Коментиран от #43
20:12 20.02.2020
41 ФауВе
До коментар #39 от "Нищо не си изпуснал":
Попрехвърлих и другата тема. Спри да говориш за отрицателен КПД. Приеми съвета ми без да мислиш. Енергията за колелата не е всичката полезна енергия отдавана от ДВГ. Не си отчел енергията за компресор на климатик, за алтернатор, за хидравлична помпа, за водна помпа. Това не са малки консумации, че да ги пренебрегваш. Друга грешка ти е, че смяташ Теслата при най-икономичният й режим, а петролката не. Дизел при 50км/ч гори 3/100. Сметни с тези условия и 20% ще се удвоят.Коментиран от #44
20:22 20.02.2020
42 ФауВе
До коментар #39 от "Нищо не си изпуснал":
И още нещо, за което не се бях замислял досега. Ползването на парно наистина повишава значително КПД на петролките. Това са топлинни загуби, които се усвояват в полезна работа. При елколите топленето на салона е в ущърб.Коментиран от #45
20:27 20.02.2020
43 Бъркаш
До коментар #40 от "ФауВе":
Губи ти се контекста, затова не можеш да разбереш. Просто Димов или друг в някаква тема обясняваше, че Фотоволтаиците нямали бъдеще, защото имали само 20%КПД, а аз казах, че поне "горивото" им е безплатно, за разлика от автомобилите, на които сипваш 100лв гориво, но само 20лв от тях стигат до колелата, което също е 20% ефективност. Тогава Димов заяви, че КПД на ДВГ било 50%, а не 20% и стотина мнения не можа да направи разлика между КПД на автомобила като цяло и КПД на ДВГ.От тази гледна точка, ако сипеш гориво по 20 стотинки, можеш да сипеш 500 литра, от които само енергията на 100 литра от тях ще стигне до колелата, което са 20 лв и 20% от зареденото гориво. Ако сипеш на 2 лв, ще сипеш 25 литра, от които само 5 литра ще стигнат до колелата. Те също ще струват 20 лв и ще са 20% от зареденото гориво. Виждаш, че когато говорим за проценти, цената за литър няма значение и КПД е едно и също, колкото и да променяш цената.
Коментиран от #46
22:13 20.02.2020
44 Наистина ли прочете всичко?
До коментар #41 от "ФауВе":
Ако наистина си го прочел, щеше да знаеш, че казаното за отрицателното КПД беше шега и беше употребено в едно и също изречение с правилното 0% КПД. Ефективността на автомобила си е ефективност на автомобила, а ефективността на двигатели си е ефективност на двигателя. Моля те поне ти направи разлика. Всичко което си описал влиза в общата ефективност на автомобила.Коментиран от #47
22:22 20.02.2020
45 Така е, но има по-добро решение
До коментар #42 от "ФауВе":
Ако за движение ти е необходима 15kW мощност, в много добър сценарий, ще имаш излишни 30kW топлинна мощност от ДВГ, а в реалността повече. Имаш ли идея какво колосално количество енергия е това? За отопление на купето са достатъчни 2-3 киловата при минусови температури.Ако с този двигател се задвижва агрегат за ток, той може да работи с максимално механично КПД, защото ще работи на точното натоварване с точните обороти, а излишните 30 киловата топлинна мощност може да се използва всичката за отопление на сгради или топла вода, като се намират в самите сгради и се избегнат загубите от пренос на топла вода. Така ефективността ще е над 90% и горивото се използва най-пълноценно. Това може да замести няколко въглищни централи, които да спрат да замърсяват. Този двигател може да работи и на метан или пропан-бутан.
Коментиран от #48
22:43 20.02.2020
46 ФауВе
До коментар #43 от "Бъркаш":
Аз видях точно обратното. Това е твое изказване в пост 99, в другата тема. Ясно си писал, че говориш за КПД на двигателя, а не на автомобила. Публикувано във факти.бг: Сега нали говорим за ДВГ и неговото КПД? >>>>>> Пак за КПД на ДВГ говориш и в пост 92, както и в пост 90. Ето, още от пост 80 говориш за КПД на ДВГ: Публикувано във факти.бг: С други думи, КПД на дизелов двигател е далеч под 20%. >>>>> Въобще, както виждаме всички, през цялото време си твърдял, че КПД на ДВГ е, цитирам те дословно, "Далеч под 20%". Дори още от пост 58 говориш за КПД на автомобилният двигател. Едва в пост 118 на Димов, той ти обръща внимание, че бъркаш полезната енергията за колелата с полезната енергия от КПД на мотора. Чак след тази му забележка ти си се усетил и си се опитал да си замажеш гафа, че и сега се опитваш да го прехвърлиш на Димов. Общо впечатление от мненията ти и от начинът, по който водиш спорове, разбирам, че си голям лобист и постоянно се опитваш да прехвърляш собствените си излагания и грешки върху опонентите си.09:11 21.02.2020
47 ФауВе
До коментар #44 от "Наистина ли прочете всичко?":
Не успя да го замажеш. Не си го твърдял на шега. В няколко поста най-отговорно го заявяваш като извод от съжденията ти. Дори и тук.09:13 21.02.2020
48 ФауВе
До коментар #45 от "Така е, но има по-добро решение":
Това, което си описал, се прави от 50 години. Всеки ДВГ генератор работи така. А ти едва сега си открил топлата вода в двигателите, че си се помислил и за велик.Коментиран от #50, #56
09:15 21.02.2020
49 Прочете ли условията на задачата
09:23 21.02.2020
50 Хайде да не влизаме в още един излишен
До коментар #48 от "ФауВе":
Покажи ми един от масовите генератори за ток, който прави това? Всички те произвеждат единствено и само ток. Никога не съм си приписвал идеята. Тя е стара, но не се ползва масово. Надявам се, няма да отречеш полезността на идеята, само защото била стара? След като възобновяемите източници изместят въглищата от пазара, това ще е един от вариантите да се балансира системата, когато не пече слънце и не духа вятър, а се видя че и вода може да няма в някои години. И на тази стара идея ще и дойде времето, като на електромобилите, които също са стара идея, неизползвана стотина години.Коментиран от #52
10:50 21.02.2020
51 незнайко
15:56 22.02.2020
52 ФауВе
До коментар #50 от "Хайде да не влизаме в още един излишен":
Да ти покажа, но трябва да дойдеш в нашата фирма. Имаме агрегат за аварийно захранване, който топли и вода за радиатори в офисите, при нужда. Не е нова идея. Генераторът е отпреди прехода. Дори микротецовете в съвремието я ползват, а те са генератори с газотурбинни ДВГ. Не ми се спори с теб. Видях как хвърляш кал от твоите оплесквания по другите. Не искам да обяснявам на хората, че нямам сестра.17:53 22.02.2020
53 Гост
До коментар #37 от "Tesla та Tesla":
Баце ще обясниш ли на хората защо след като коли с ДВГ използват едва 20% от горивото си за движение а електромобилите използват цели 65% за същото защо въпреки това електромобилите не могат да изминат колкото могат колите със ДВГ? Ще обясниш ли баце?Коментиран от #55
20:03 22.02.2020
54 Гост
До коментар #37 от "Tesla та Tesla":
Ще отговориш ли или ще си мълчиш затапен?Втори ден те чакам да го измъдриш.14:25 23.02.2020
55 Баце, баце
До коментар #53 от "Гост":
Ами баце, всичко опира до резервоара и батерията. Както виждаш, меден резервоар събира 600 киловатчаса, А батерията на подобен по размери автомобил само 50 до 70 киловатчаса.Коментиран от #57
18:10 23.02.2020
56 Ех Димов, ех антиелектрици
До коментар #48 от "ФауВе":
Антиелектрик името си мени, ама нрава не.Хайде сега да ми кажеш това твои думи ли са
"Това, което си описал, се прави от 50 години. ВСЕКИ ДВГ генератор работи така. А ти едва сега си открил топлата вода в двигателите, че си се помислил и за велик."
Колко процента от генераторите означават "всеки" ? С други думи няма изключения. 100% от генераторите сдвг според тебе освен ток произвеждат и топла вода. После ми кажи, че аз съм крив, а ти си 100% прав. Когенераторите са по-скоро изключение, отколкото правило когато говорим за генератори на ток. Обикновено се използват за захранване на машини по строежи на места където няма ток. За какво им е там топла вода?
18:22 23.02.2020
57 Не меден
До коментар #55 от "Баце, баце":
Да се чете един резервоар а не меден резервоар. Проблем с редактора.Коментиран от #58
18:25 23.02.2020
58 ФауВе
До коментар #57 от "Не меден":
Заради тези твои проблеми с редактора хората не могат да разберат какви ги говориш.11:00 27.02.2020