Last news in Fakti

5 Март, 2020 14:40 49 008 49

Как да върнем яркостта на фаровете без да пипаме стъклата

  • фар-
  • поддръжка

С времето фаровете на всеки автомобил започват да светят по-слабо, независимо колко усърдно са полирани стъклата (или пластмасата). На заложен от производителя ограничен ресурс ли се дължи това, както смятат любителите на конспиративни теории, или проблемът има по-просто обяснение?

Стареенето на метала и каросерията на колата няма как да бъде избегнато. Процесът може само да се забави с регулярна обработка. Корозията обаче засяга не само купето, а и всички клеми по електрическата инсталация.

С годините те започват да се окисляват и проводимостта им намалява заради нарушен контакт. Опитните автомобилисти знаят как да се отърват от проблема с клемите на акумулатора дори с подръчни средства, но рядко обръщат внимание на куплунгите на фаровете, които корозират далеч от погледа някъде под предния капак, а яркостта на светлинния сноп зависи от качеството на тези съединения.

За да се установи проблемът, е достатъчно да се огледат клемите отвътре. Ако са позеленели и видимо окислени, се налага почистване или смяна. Най-простият способ за това е обработка със специален препарат или най-обикновена сода бикарбонат, разтворена в чаша вряла вода.

Разкачените клеми се пускат в разтвора, като специално внимание трябва да се обърне на масата, която е най-податлива на корозия. Именно ръждата по клемите на черните проводници е най-честата причина за влошаване на осветителната сила. 15 минути по-късно контактите могат да се подсушат и да се монтират обратно, след което фаровете ще възвърнат яркостта си.

Препоръчително е процедурата да се прилага върху всички клеми в автомобила, като след това е добре те да се обработят със защитно средство. Подходяща за целта е медната смазка, особено ако е предназначена за работа при високи температури.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 57 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Пешо карбуратора

    50 7 Отговор
    Бате Жоро, внимавай да не те зашлеви токът като пипаш така
  • 2 дърт шофьор

    83 5 Отговор
    Ако питате търговците, ако фаровете започнат да светят слабо - купете си чисто нова кола! Иначе за слаби фарове - високи данъци!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Шабиха

    106 2 Отговор
    Чисти се с контактен спрей, не си правете експерименти. Ама няма ефект за силата на светене. Полират се самите фарове, а ако рефлектора е потъмнял, няма оправяне. Само нови.

    Коментиран от #13

  • 5 Синдикат на Ало Измамниците

    88 2 Отговор
    Касабов, ами ако рефлекторите са сдали багажа!? Може да си търкаш клемите до откат.

    Коментиран от #14

  • 6 Дий Марко

    27 6 Отговор
    Баща ми, като че ли цял живот и карал магарешката каруца с фарове!
  • 7 Ал Купоне

    91 2 Отговор
    Това е ясно, проблема е как да се доберем до тези клеми !! С по старите модели беше лесно, но сега с тези новите и една крушка да смениш си е цяла наука .

    Коментиран от #8

  • 8 бай Шиле

    88 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ал Купоне":

    Ами отиваш в оторизиран сервиз.За фаровете не знам,ама портмонето ще ти го изчистят със сигурност.
  • 9 type-R

    35 4 Отговор
    Те нашите "майстори" , ще почистят клемите, но ще оставят кормилната рейка в крайно положение и ще разбият пък нея.... По-добре със слабо-светещи фарове.....
  • 10 Авто ел.техник

    82 10 Отговор
    Едва ли ще заблестят отново. Освен клемите стареят и кабелите. Освен това битката за всеки грам тегло ги прави тънки. И докато се разкарват в автомобила се получава спад на волтажа. Решението е елементарно и евтино. Монтират се две релета близо до фара който е по близо до акумулатора. От него им се подава плюс. Едното реле е за къси другото за дълги светлини. Двата фара се свързват с релетата. На ро далечния кабелите за къси дълги се изолират. От по близкия кабелите се свързват с релетата. Така токът тече от акумулатора през релетата директно на фаровете. Така всичко е пред очите ти и ако кабелите са по дебелички отиде 100 год. Изпитано в продължение на 40 год. Допълвам. Така от ключа за къси дълги командваш релетата а те фаровете. УСПЕХ. На когото съм монтирал не спира да ми благодари!

    Коментиран от #27

  • 11 Скромния

    9 7 Отговор
    Като си купим нова кола
  • 12 Авто ел.техник

    42 2 Отговор
    За да не бъда голословен направете следната проверка: отворете фара както при смяна на крушка. Тройният куплунг на крушката има три клеми, две вертикални и една хоризонтална. Лявата е минус средната хоризонтална е къси дясната е дълги светлини. Вземете кабел който да стига от акумулатора до фара. Свържете го с плюса. Запалете колата и включете дълги св. Добре е да има човек да гледа фара. Допрете кабела до дяснсата клема. Ще забележите значително увеличение на светлината. Имал съм случаи до почти 40 процента увеличение. Всеки който може сам да си смени крушката може да направи тази проверка. Успех!

    Коментиран от #35

  • 13 Японеца

    24 1 Отговор

    До коментар #4 от "Шабиха":

    Има много специалисти, които рециклират рефлекторните и стават, като нови!
  • 14 ддд

    14 7 Отговор

    До коментар #5 от "Синдикат на Ало Измамниците":

    аз незнам фарове със стъкла май на ладата бяха стъклени
  • 15 Plovdiv

    9 44 Отговор
    Токът или тече по жиците, или не тече. Няма как да стане по-слаб заради самата жица. По-скоро качеството на рефлектора моге да влоши светлинния поток...

    Коментиран от #16, #17, #18, #42

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Бай Пешо

    11 9 Отговор

    До коментар #15 от "Plovdiv":

    Абсолютно си прав! Освен това тока може да тече и по маркуч, по улук, по пластмасова тръба - ама само ако има дупка в средата! А всички коментиращи по-нагоре, както и автора, да одят да се гръмнат! Решението е елементарно - слагаш 24V акумулатор от камион и фаровете светят двойно по-склно. И ся да не чувам глупости от сорта: ама ще гръмне стартера. Статията е за приблем с фаровете, не как да имаме силни фарове и изправна кола!

    Коментиран от #28

  • 18 Авто ел.техник

    30 3 Отговор

    До коментар #15 от "Plovdiv":

    Едвали ще разбереш но при постоянния ток се получават загуби по кабелите. По тънки кабели по големи загуби. Затова електропреносната мрежа е на променлив ток. Питай енергото!! 😀😀😏

    Коментиран от #39

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Авто ел.техник

    39 2 Отговор
    Тези които ми цъкат минуси ги цъкат на учебника по физика, което е нелепо. Има закон на Ом. Силата на тока е право пропорционална на нпрежението и обратно пропорционална на съпротивлението. А другата формула е: който не знае закона на Ома да си ходи у дома! В началото автомобилите бяха с 6 в.инсталация а сега с 12в. Защо ли???

    Коментиран от #21, #22, #25, #46

  • 21 Pokoloko

    21 1 Отговор

    До коментар #20 от "Авто ел.техник":

    не се хаби, няма смисъл, има дървени глави дето не може да ги убедиш.....
  • 22 Ц , Ц, Ц

    6 12 Отговор

    До коментар #20 от "Авто ел.техник":

    Давай сега майсторе нещо за законите на Кирхоф и на Джаул-Ленц , че ми стана интересно .
  • 23 Дедо ви!

    10 13 Отговор
    30лв едни хубави LED крушки, 10лв реглаж и съм готов, па вие си търкайте клемите....

    Коментиран от #24, #31

  • 24 Чавдар войвода

    13 2 Отговор

    До коментар #23 от "Дедо ви!":

    Хубавите Лед-крушки са 200 лева, примерно.

    Коментиран от #26

  • 25 перничанин

    20 0 Отговор

    До коментар #20 от "Авто ел.техник":

    И аз не се сещам, защо ти пишат минуси. Напълно си прав, това с релетата съм го правил на Лада - работи. Тия които не знаят закона на Ом ги питай защо на "тубата" в багажника са им сложили 100 квадрата кабел и защо не го сменят някой тънка жичка.
  • 26 Дедо ви!

    10 2 Отговор

    До коментар #24 от "Чавдар войвода":

    Ако говориш за Осрам - те са по 100 отдавна. Но има и хубави китайски. Аз съм от 3 години с тях. Специално съм проверявал - след реглаж не заслепяват, светят правилно, изкарват минимум 3 години, светят в пъти по добре от халогени и ксенон. Всичко останало е реклама и маркетинг.
  • 27 А предпазител?!?!

    11 8 Отговор

    До коментар #10 от "Авто ел.техник":

    Гледам, че никъде не написа за предпазител на новите релета.
    Нищо де. Схемата е вярна!
    Нали все отнякъде трябва да пламне. Да не се чудят хората откъде се навъдиха напоследък тия с пожарите в двигателния отсек.

    Коментиран от #30

  • 28 само питам бе

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Пешо":

    Имаш си камьон-слагаш си 24v...ми я като си немам. А може ли да сложим 2 по 12v и да ги връжем последователно..само питам бе, байно...
  • 29 Шмати

    7 3 Отговор
    Когато прецакаш всичко , прочети инструкцията ! Така ще разбереш точно какво и как си прецакал !
    Ед Мърфи - въздушна база " Едуардс "
  • 30 Авто ел.техник

    16 0 Отговор

    До коментар #27 от "А предпазител?!?!":

    Моите релета имат. Но и да няма предпазител ще се прецака релето. Обаче не виждам 1метър кабел къде ще даде на късо. И не се е случвало.
  • 31 минаващ

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Дедо ви!":

    Отдавна реших проблема тъкмо по този начин.
  • 32 гост

    8 1 Отговор
    Ако са пластмасови може да се полират, за 20лв и са излъскани. За още 20лв си купувате по-добри крушки, които увеличават яркостта на фаровете с 20%, осезаемо е. Следващото е ксенон, но там трябва професионалист да го настрои, за да не сте поредния тарикат с фарове насочени към очите на насрещните шофьори. Следват нови фарове и чак тогава нова кола :) .
  • 33 Алфа Вълкът

    0 0 Отговор
    Временни решения които ускоряват корозията и купуването на нови фарове.
  • 34 дрт прч

    11 0 Отговор
    ДРЪН ДРЪН, АКО Е ОКИСЛЕНО НЯМА ДА СВЕТИ, АКО НЕ Е ОКИСЛЕНО ЩЕ СВЕТИ. ПЪК АКО ИСКАТЕ МОЖЕ ДА СЕ НАМАЖЕТЕ С ВАЗЕЛИН ОТ ЗАД, ЗА ДА ВИ СВЕТНАТ ОЩЕ ПО СИЛНО ФАРОВЕТЕ
  • 35 Гичо

    8 1 Отговор

    До коментар #12 от "Авто ел.техник":

    От 10 години чета коментарите в факти и този е първия, който има смисъл.
    Благодаря

    Коментиран от #38

  • 36 вдигайте заплатите

    1 0 Отговор
    С революция!
  • 37 смок

    2 1 Отговор
    Друг начин, пак без да пипаш - сменяш колата, като внимаваш новата да е с добри фарове.
  • 38 Авто ел.техник

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Гичо":

    И аз БЛАГОДАРЯ. Но няма лошо. Хората се забавляват.
  • 39 Енергото

    0 10 Отговор

    До коментар #18 от "Авто ел.техник":

    Не е заради това бе умнико! Ти трансформатор за прав ток виждал ли си?

    Коментиран от #40

  • 40 Авто ел.техник

    12 1 Отговор

    До коментар #39 от "Енергото":

    Да не нарушаваме добрия тон. Ако си чувал Едисон и Тесла ще знаеш, че Едисон е залагал на правия ток но е успявал да прекара ток до съседния квартал а Едисон до където си иска защото е произвеждал променлив ток. Нали това се опитвам да ви налея в канчетата! Заради загубите по дългите тънки кабели. А за да разбереш че съм прав вземи волтметър и премери на изхода на генератора и на крушката във фара колко волта е. Енерго изказа се неподготвен!
  • 41 Авто ел.техник

    5 0 Отговор
    Поправка Нкола Тесла произвежда променлив ток Сори!
  • 42 bundes

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Plovdiv":

    При всички клеми има преходно съпротивление,увеличаващо се във времето...
  • 43 KRASI

    2 1 Отговор
    ПРОСТО СМЕНЕТЕ КРУШКИТЕ С
    100 ВАТА
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 незнайко

    4 0 Отговор
    Това наистина е изсмукано от пръстите на писателя !!! Окислените клеми ГРЕЯТ и се СТОПЯВАТ !!! Само подмяна с нови може да помогне !!!
  • 46 Друг ел техник

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Авто ел.техник":

    Аз не съм по автоелектрото, но как ще излъжеш електрониката на по-нова кола, която следи съпротивлението и консумацията по веригите за мигачи, фарове и т.н. - за да ти сигнализира на таблото че имаш изгоряла крушка? Иначе идеята е добра за по-стари талиги. Надявам се, че си подсигурил допълнителната силова верига с предпазител, за да няма после - пу да е....м, какво пуши отпред? Иначе за фаровете - това е комплексна работа - трябва всичко да се провери - клеми, напрежения на цокъла, пластини на релета за фарове. В повечето случаи полиране на рефлектор и стъкла има добър ефект. На пазара има много фирми, които срещу средно 150 лв. рециклират фаровете като нови.

    Коментиран от #48

  • 47 наблюдаващотдалеч

    0 0 Отговор
    Авторе, авторе, коментарите са ти от времето на москвичите! Явно не си чувал за DIELECTRIK TUNE-UP GREASE.
  • 48 Авто ел.техник

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Друг ел техник":

    Инсталацията е архи проста. Има два кабела в подходящ шлаух между двата фара и релетата и един от акумулатора до релетата. И всичко е на АЧИКА. И нямам рекламации. Само овации.
    😊👍
  • 49 Гъзьо

    0 0 Отговор
    Гошо Касабята пак са изпразни кат чек*я на мокър песък.