С времето фаровете на всеки автомобил започват да светят по-слабо, независимо колко усърдно са полирани стъклата (или пластмасата). На заложен от производителя ограничен ресурс ли се дължи това, както смятат любителите на конспиративни теории, или проблемът има по-просто обяснение?
Стареенето на метала и каросерията на колата няма как да бъде избегнато. Процесът може само да се забави с регулярна обработка. Корозията обаче засяга не само купето, а и всички клеми по електрическата инсталация.
С годините те започват да се окисляват и проводимостта им намалява заради нарушен контакт. Опитните автомобилисти знаят как да се отърват от проблема с клемите на акумулатора дори с подръчни средства, но рядко обръщат внимание на куплунгите на фаровете, които корозират далеч от погледа някъде под предния капак, а яркостта на светлинния сноп зависи от качеството на тези съединения.
За да се установи проблемът, е достатъчно да се огледат клемите отвътре. Ако са позеленели и видимо окислени, се налага почистване или смяна. Най-простият способ за това е обработка със специален препарат или най-обикновена сода бикарбонат, разтворена в чаша вряла вода.
Разкачените клеми се пускат в разтвора, като специално внимание трябва да се обърне на масата, която е най-податлива на корозия. Именно ръждата по клемите на черните проводници е най-честата причина за влошаване на осветителната сила. 15 минути по-късно контактите могат да се подсушат и да се монтират обратно, след което фаровете ще възвърнат яркостта си.
Препоръчително е процедурата да се прилага върху всички клеми в автомобила, като след това е добре те да се обработят със защитно средство. Подходяща за целта е медната смазка, особено ако е предназначена за работа при високи температури.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Пешо карбуратора
14:44 05.03.2020
2 дърт шофьор
14:45 05.03.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Шабиха
Коментиран от #13
14:45 05.03.2020
5 Синдикат на Ало Измамниците
Коментиран от #14
14:54 05.03.2020
6 Дий Марко
15:00 05.03.2020
7 Ал Купоне
Коментиран от #8
15:02 05.03.2020
8 бай Шиле
До коментар #7 от "Ал Купоне":
Ами отиваш в оторизиран сервиз.За фаровете не знам,ама портмонето ще ти го изчистят със сигурност.15:07 05.03.2020
9 type-R
15:20 05.03.2020
10 Авто ел.техник
Коментиран от #27
15:29 05.03.2020
11 Скромния
16:32 05.03.2020
12 Авто ел.техник
Коментиран от #35
18:09 05.03.2020
13 Японеца
До коментар #4 от "Шабиха":
Има много специалисти, които рециклират рефлекторните и стават, като нови!18:41 05.03.2020
14 ддд
До коментар #5 от "Синдикат на Ало Измамниците":
аз незнам фарове със стъкла май на ладата бяха стъклени19:55 05.03.2020
15 Plovdiv
Коментиран от #16, #17, #18, #42
20:28 05.03.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Бай Пешо
До коментар #15 от "Plovdiv":
Абсолютно си прав! Освен това тока може да тече и по маркуч, по улук, по пластмасова тръба - ама само ако има дупка в средата! А всички коментиращи по-нагоре, както и автора, да одят да се гръмнат! Решението е елементарно - слагаш 24V акумулатор от камион и фаровете светят двойно по-склно. И ся да не чувам глупости от сорта: ама ще гръмне стартера. Статията е за приблем с фаровете, не как да имаме силни фарове и изправна кола!Коментиран от #28
22:08 05.03.2020
18 Авто ел.техник
До коментар #15 от "Plovdiv":
Едвали ще разбереш но при постоянния ток се получават загуби по кабелите. По тънки кабели по големи загуби. Затова електропреносната мрежа е на променлив ток. Питай енергото!! 😀😀😏Коментиран от #39
22:09 05.03.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Авто ел.техник
Коментиран от #21, #22, #25, #46
23:33 05.03.2020
21 Pokoloko
До коментар #20 от "Авто ел.техник":
не се хаби, няма смисъл, има дървени глави дето не може да ги убедиш.....01:00 06.03.2020
22 Ц , Ц, Ц
До коментар #20 от "Авто ел.техник":
Давай сега майсторе нещо за законите на Кирхоф и на Джаул-Ленц , че ми стана интересно .01:34 06.03.2020
23 Дедо ви!
Коментиран от #24, #31
01:51 06.03.2020
24 Чавдар войвода
До коментар #23 от "Дедо ви!":
Хубавите Лед-крушки са 200 лева, примерно.Коментиран от #26
05:34 06.03.2020
25 перничанин
До коментар #20 от "Авто ел.техник":
И аз не се сещам, защо ти пишат минуси. Напълно си прав, това с релетата съм го правил на Лада - работи. Тия които не знаят закона на Ом ги питай защо на "тубата" в багажника са им сложили 100 квадрата кабел и защо не го сменят някой тънка жичка.06:36 06.03.2020
26 Дедо ви!
До коментар #24 от "Чавдар войвода":
Ако говориш за Осрам - те са по 100 отдавна. Но има и хубави китайски. Аз съм от 3 години с тях. Специално съм проверявал - след реглаж не заслепяват, светят правилно, изкарват минимум 3 години, светят в пъти по добре от халогени и ксенон. Всичко останало е реклама и маркетинг.06:50 06.03.2020
27 А предпазител?!?!
До коментар #10 от "Авто ел.техник":
Гледам, че никъде не написа за предпазител на новите релета.Нищо де. Схемата е вярна!
Нали все отнякъде трябва да пламне. Да не се чудят хората откъде се навъдиха напоследък тия с пожарите в двигателния отсек.
Коментиран от #30
07:21 06.03.2020
28 само питам бе
До коментар #17 от "Бай Пешо":
Имаш си камьон-слагаш си 24v...ми я като си немам. А може ли да сложим 2 по 12v и да ги връжем последователно..само питам бе, байно...08:27 06.03.2020
29 Шмати
Ед Мърфи - въздушна база " Едуардс "
08:39 06.03.2020
30 Авто ел.техник
До коментар #27 от "А предпазител?!?!":
Моите релета имат. Но и да няма предпазител ще се прецака релето. Обаче не виждам 1метър кабел къде ще даде на късо. И не се е случвало.09:38 06.03.2020
31 минаващ
До коментар #23 от "Дедо ви!":
Отдавна реших проблема тъкмо по този начин.10:10 06.03.2020
32 гост
10:13 06.03.2020
33 Алфа Вълкът
10:21 06.03.2020
34 дрт прч
11:49 06.03.2020
35 Гичо
До коментар #12 от "Авто ел.техник":
От 10 години чета коментарите в факти и този е първия, който има смисъл.Благодаря
Коментиран от #38
13:41 06.03.2020
36 вдигайте заплатите
13:44 06.03.2020
37 смок
13:47 06.03.2020
38 Авто ел.техник
До коментар #35 от "Гичо":
И аз БЛАГОДАРЯ. Но няма лошо. Хората се забавляват.13:54 06.03.2020
39 Енергото
До коментар #18 от "Авто ел.техник":
Не е заради това бе умнико! Ти трансформатор за прав ток виждал ли си?Коментиран от #40
14:44 06.03.2020
40 Авто ел.техник
До коментар #39 от "Енергото":
Да не нарушаваме добрия тон. Ако си чувал Едисон и Тесла ще знаеш, че Едисон е залагал на правия ток но е успявал да прекара ток до съседния квартал а Едисон до където си иска защото е произвеждал променлив ток. Нали това се опитвам да ви налея в канчетата! Заради загубите по дългите тънки кабели. А за да разбереш че съм прав вземи волтметър и премери на изхода на генератора и на крушката във фара колко волта е. Енерго изказа се неподготвен!15:29 06.03.2020
41 Авто ел.техник
16:33 06.03.2020
42 bundes
До коментар #15 от "Plovdiv":
При всички клеми има преходно съпротивление,увеличаващо се във времето...21:42 06.03.2020
43 KRASI
100 ВАТА
22:55 06.03.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 незнайко
16:11 07.03.2020
46 Друг ел техник
До коментар #20 от "Авто ел.техник":
Аз не съм по автоелектрото, но как ще излъжеш електрониката на по-нова кола, която следи съпротивлението и консумацията по веригите за мигачи, фарове и т.н. - за да ти сигнализира на таблото че имаш изгоряла крушка? Иначе идеята е добра за по-стари талиги. Надявам се, че си подсигурил допълнителната силова верига с предпазител, за да няма после - пу да е....м, какво пуши отпред? Иначе за фаровете - това е комплексна работа - трябва всичко да се провери - клеми, напрежения на цокъла, пластини на релета за фарове. В повечето случаи полиране на рефлектор и стъкла има добър ефект. На пазара има много фирми, които срещу средно 150 лв. рециклират фаровете като нови.Коментиран от #48
21:56 07.03.2020
47 наблюдаващотдалеч
23:14 07.03.2020
48 Авто ел.техник
До коментар #46 от "Друг ел техник":
Инсталацията е архи проста. Има два кабела в подходящ шлаух между двата фара и релетата и един от акумулатора до релетата. И всичко е на АЧИКА. И нямам рекламации. Само овации.😊👍
01:37 08.03.2020
49 Гъзьо
14:19 08.03.2020