PSA влага немалко средства в разработката на електромобили, но генералният директор на френския концерн и най-вероятен бъдещ ръководител на FCA не пести критики към колите с батерии. Цапнатият в устата Карлос Таварес смята, че автомобили на ток купуват само неконтролируемо пристрастени към екологията клиенти, съобщава Reuters.
Според шефа на PSA електромобилите все още са непривлекателни за масовия потребител заради неразвитата инфраструктура от зарядни станции, ограничения автономен пробег и скъпите акумулатори. Мениджърът напада остро и веригата IONITY на BMW, Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen Group, която на 31 януари вдигна цените за зареждане с до 500%.
Таварес отбелязва, че продажбите на електромобили обикновено спадат осезаемо при намаляване на размера на държавните помощи. Това се наблюдавало в много страни, включително и в Китай, където след съкращаването на субсидиите за покупка на кола на ток търсенето се е свило рязко.
Въпреки тези трудности обаче PSA няма да се откаже от електромобилите, обобщава Таварес. Концернът ще насочи усилията си към производството на по-евтини модели на ток, построени на универсална платформа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бачо Киро
Коментиран от #3
12:11 06.03.2020
2 Селянин
Коментиран от #6, #15
12:21 06.03.2020
3 гост
До коментар #1 от "Бачо Киро":
Тоя "човек" със тия изцепки няма да изкара като шеф и година !! Айде да видим догодина дали ще е шеф !!Коментиран от #5, #121
12:21 06.03.2020
4 type-R
12:23 06.03.2020
5 Voodo
До коментар #3 от "гост":
Може и така да е, но казва истината. И 100 шефа да се сменят, истината пак си е същата и на някои това им е като трън в задниците.Коментиран от #8
12:25 06.03.2020
6 type-R
До коментар #2 от "Селянин":
Защото това е изгодно.... Бих добавил и нафтовите печки "евро 16+++" а зад тях - димна завеса...... А отгоре пък ръсят с бариев сулфид и корона вирус....Коментиран от #29, #119
12:26 06.03.2020
7 Е-power
Коментиран от #24, #85
12:27 06.03.2020
8 гост
До коментар #5 от "Voodo":
Единствената истина която "казва" е , че фирмите на които е "шеф" са безвъзвратно закъснели и изостанали с електричките , до степен да не могат да наваксат посмъртно !! При това положение на шефа , допуснал това какво му остава , освен да плюе и обвинява целия свят за собствената си некадърност и безхаберие !!!Коментиран от #26, #28, #48
12:31 06.03.2020
9 Behemoth
Коментиран от #46, #87
12:36 06.03.2020
10 Fox81
Коментиран от #17
12:50 06.03.2020
11 Driving pleasure
... но се е изразил прекалено меко - трябва си кже кретенясали дусаняци или сектанти на друсания африкански престъпник!
Все пак да наричаме нещата с истинските им имена!
Коментиран от #53
13:03 06.03.2020
12 kjl
Коментиран от #16
13:13 06.03.2020
13 Хахаха
13:20 06.03.2020
14 Хахаха
13:20 06.03.2020
15 Бай Вуй
До коментар #2 от "Селянин":
Прочети ако имаш възможност ронаните на Робърт Лъдлъм.Ако можеш всичките.Колко неща ще ти се изяснят...нищо че са уж ,,художествена измислица,, и всяка прилика с действителни лицаэи събития е .СЛУЧАЙНА13:51 06.03.2020
16 Кое?
До коментар #12 от "kjl":
Не пораснали деца, със скъпи играчки? Та колите на БМВ и Мерцедес са по-скъпи от Тесла! А и не само те! Сравни цените на БМВ 3 серия, Мерцедес Ц клас, Ауди А4 и т. н. с Модел 3 на Тесла. И напиши кое е по-скъпо. Добави и екстрите на Модел 3 към колите и пак напиши кое е по-скъпо! И приспадни и последващите разходи и пак напиши кое е по-скъпо!Коментиран от #23
13:53 06.03.2020
17 Driving pleasure
До коментар #10 от "Fox81":
Интересно ми е къде аджеба ще го зареждаш? Представям си кво ще стане пред панелката ако всеки опне кабел от терасата :)А да мислиш, че ще има станция за всяко парко място... е може и да има ама тоя ток ще ти излезе златен и то на фона на двойно по-високата покупна цена... ми дерзай от сега си представям Софийските Люлин и Младост как ще изглеждат при електрификацията :)
14:02 06.03.2020
18 Боби
Коментиран от #21
14:06 06.03.2020
19 Ввв
14:25 06.03.2020
20 pepy
Г-н Таварес, четете ФАКТИ и се отказвайте от миксерите докато е време... иначе рискувате най-малко да ви се смеят...
14:37 06.03.2020
21 Driving pleasure
До коментар #18 от "Боби":
И ето господин сектанта веднага скочи... Аре сега като казваш, че пежо правели "градска кола" и имало по-добри варианти на градски коли да обясниш дали пък няма и по-добри и по-евтини варианти и на моделите на Тесла?Дали една Инсигния или Мондео (които имат в пъти по-добро качество от Т'слата) няма да ми се вържат на супер тънки пари и да си бръмча по цял ден без да ми пука къде има свободен кабел щото бензиностанции бол, а с един резервоар, особено при дизелите минаваш 1000 км гарантирани!
И да те светна - имено Пежо и Рено правят единствените правилни електрички, заради относително малкоте си батерии. В крайна сметка ако ще и на запорожец да му сложиш 75 кВч батерия вместо 45 и той ще направи същия пробег като Т'слата, но и ще струва двойно!
Сектантството до никъде няма да ви доведе - просто си признавайте че сте с промити мозъци, за да гледаме с друго око на вас и да вкарваме малко съжаление, че ви е изкълчено нещо, за което може и да не сте виновни ;)
Коментиран от #27, #32
14:41 06.03.2020
22 Истината
15:22 06.03.2020
23 333
До коментар #16 от "Кое?":
Кви екстри да добавя? PVC салон? Боя като на бюджетна кола за Бразилия? Теслата отвътре е по-зле от Форд. С премиум автомобил въобще не може да се сравнява. Само по цена.15:23 06.03.2020
24 Komapak
До коментар #7 от "Е-power":
Не плащаш нищо ама тънки и глогинки! Тя енергията в България е безплатна😂😂😂Коментиран от #82
15:30 06.03.2020
25 Dido
15:31 06.03.2020
26 перничанин
До коментар #8 от "гост":
Норвежец, ти си знаеш:)) Колкото и да се плюнчиш и правиш на умен ( подчертавам правиш, а не си) това е положението.15:32 06.03.2020
27 перничанин
До коментар #21 от "Driving pleasure":
Браво колега, твоя коментар се отнася най-вече за норвежеца, проблема на него и подобните му е , че са илитерати и трудно схващат написаното. Очаквай след малко отговор в стил "Мъск мантра" с преобладаващи думи "ще" и "когато"15:39 06.03.2020
28 Миро
До коментар #8 от "гост":
Това за безвъзвратно закъснелите го слушах и като излезе първия Айфон! Тогава имаше прогнози, че до 5 години целия свят ще ползва само и единствено Айфон и всички други са фатално закъснели! Е, днес света ползва основно Самсунг и Хуауей, и то при условие, че срещу вторите от години се води търговска война и не продават на американския пазар!Та не си мисли, че си по умен от хората които ръководят тези "безвъзвъзратно" изостанали фирми!Коментиран от #39, #81
15:40 06.03.2020
29 Random
До коментар #6 от "type-R":
Ако дизел Евро 1 и нагоре пуши, то това е защото е имало някакво вмешателство. Демек махнат е дпф. ЕГР е глупост, но ДПФ си е задължителен.Коментиран от #58
15:44 06.03.2020
30 гост
Коментиран от #33
15:45 06.03.2020
31 Иван
15:46 06.03.2020
32 Боби
До коментар #21 от "Driving pleasure":
Няма сектант, няма несектант! Колко е Инсигния с екстри като на Тесла? С кожа, стъклен таван, автопилот, предварително подгряване, управление през телефона за загряване,безключово отваряне, малко по-голям двигател! Дай оферта!Коментиран от #34, #50
15:48 06.03.2020
33 И кво
До коментар #30 от "гост":
И като дойдат масово Теслите в Европа след две години ще си купиш ли? Голтак! чети само статии и трупай ненужна информация в така или иначе празната ти глава! Продава ли малки пежа за 30 000 Евро! Нямаш акъл даже да влезеш в сайта им да видиш цените! 508 ли им е малката кола, че не разбрах!15:50 06.03.2020
34 Dido
До коментар #32 от "Боби":
75 000 лв от представителстово в София във варианта 4х4 за плащане в брой! Амен, амен два пъти по евтино от Tesla S ....Коментиран от #36, #42
15:53 06.03.2020
35 Грета
Коментиран от #40
15:58 06.03.2020
36 Боби
До коментар #34 от "Dido":
А от Модел 3?Коментиран от #38
16:00 06.03.2020
37 Много е прав
16:02 06.03.2020
38 Dido
До коментар #36 от "Боби":
Ти модел 3 и последната инсигния виждал ли си на живо? Имат ли място за сръвнени като размери, място в купето и обем на багажника?!?! Или само линейното ускорение ти е важно! И дори с Модел 3 да сръвнявам, в Европа за нов тройка за почват от 45 000 Евро! С разликата от 20 000лв знаеш ли колко километра ще мина за да почна да усещам икономията от елетричката!Коментиран от #43
16:05 06.03.2020
39 Врачанин
До коментар #28 от "Миро":
Ей норвежец, кога ще кажеш каква кола караш? ХахахахаКоментиран от #41
16:28 06.03.2020
40 Грета Т
До коментар #35 от "Грета":
Всъщност мразя всички които могат да мислят със собствените си глави16:30 06.03.2020
41 Гост
До коментар #39 от "Врачанин":
Нли вече каза в другата статия. С дизелова Лагуна кадяло екоактивистчето.16:33 06.03.2020
42 Боби
До коментар #34 от "Dido":
Точно така. И към тази цена прибави 3.50 лв. цена на литър в Холандия и разбираш защо в Холандия минават на електрички.Коментиран от #44, #49, #132
16:48 06.03.2020
43 Боби
До коментар #38 от "Dido":
Така, че не е само до зомбиране а има места където си заслужават. У нас за сега е сложно, а и има други варианти които са по-евтини, но не е така навсякъде.16:52 06.03.2020
44 Dido
До коментар #42 от "Боби":
В Холандия не са се избили да минават на електрички, айде без глупости! 3,50лв ти е скъпо не теб с твоята заплата, ама със средна заплата за Амстердам хич няма да ги мислиш! И с разликата от 10 000 Евро между огромна и удобна инсигния с която да си возиш семейството където и когато искаш и малка тясна Тесла 3, ще си покриеш горивото за поне 5 години напред при километрите които въртят в западна Европа, дори при цена 3,50лв. Та, тъй като не можа да си защитиш тезата колко изгодни били електричките при директна цена на колата, сега тръгна да ми сръвняваш цените на горивот с Холандия. Ми а сръвни в Люксембург да ти видя сметките!Коментиран от #45, #83
16:59 06.03.2020
45 Боби
До коментар #44 от "Dido":
Ами сигурно има статистики, виж колко са продадени.Коментиран от #47, #62
17:20 06.03.2020
46 Рококо
До коментар #9 от "Behemoth":
Ако всички автомобили станат електромобили, колко ли Ел. Енергия ще е необходима? От кои ЕКО източници ще се произведе? Дали електроцентралите няма да бъдат изнесени далече от " интелигентния свят" и да тровят "аборигените"? Може ли някой да сметне колко енергия от петрол се използва в света и по какъв начин ще бъде произведен техен земестител(Ел. енергия)?Коментиран от #54
17:28 06.03.2020
47 Dido
До коментар #45 от "Боби":
Нямам време да го губя в гледане на безмислени статистики!Отделно,че ти отделих повече от нужното време на теб. Въпреки, че споделям притесненията за клима, съм противник на сегашните електрички,първо защото са излишно скъпи,второ защото се налагат изкуствено, трето защото имат недостатъчен пробег, четвърто защото изискват страшно много инвестиции в инфраструктура. Карам си чисто нова бензинова Инсигния и нито ми дреме за цената на бензина, нито дали ще има къде да заредя и да загубя още един час от живота си в чакане. Ти се радвай на Мъск и на статиситките колко електрички купуват в Норвегия и Холандия, щом това те грее по някакъв начинКоментиран от #52
17:33 06.03.2020
48 123
До коментар #8 от "гост":
Не бе глупаво човече. Казва, че само хора с психически отклонения си купуват електрически автомобили в момента. Нормален човек няма да го направи. Когато започнат да се произвеждат електрически автомобили с нормален пробег и цена - което ще стане след поне 10 години, ако изобщо стане, защото за целта трябва друг вид батерии, тогава може и нормални хора да започнат да ги купуват. Друго обаче е много важно, че следващите години основния играч на пазара няма да е този, който произвежда автомобил с голям пробег или други екстри, а този който държи веригата от зарядни станции. Като си монополист там ще диктуваш кой бранд ще се окаже най-предпочитан от купувачите.17:51 06.03.2020
49 123
До коментар #42 от "Боби":
Абе Боби, ако човек се вълнува дали бензина струва 2 или 3 лева, значи кола като смешния модел 3 за 100 000 лева без ДДС ще кара някой друг път. Този който има такива пари за кола може да плаща и по 5 лева бензин, и няма да ги усети.Коментиран от #55
17:55 06.03.2020
50 Driving pleasure
До коментар #32 от "Боби":
Чеки малко, за къв бяс ми е стъкления покрив и автопилота? Едното ще ме подлуди с течове и скърцане другото ще ме пречука.Говорим за алтернативи на мобилността нали. Кола, която да ми върши работа. Дори модел 3 да е ако вземеш Стандарт Модел 3 е със смешен пробег от 300 км. Значи трябва да минеш минимум на Мид Рейнд, да ама той е само със задно, което ако леко влажен само пътя го прави неуправляем заради моментния въртящ момент който се стоварва на ОН/Офф върху задницата - и кво, отидохме на Лонг Рейндж 4х4 той струва майце си и тате си 110 000 лева!
Дидо ти е дал цена за топ модела на Инсигния с всички екстри. К карах една GSIка седмица и чесно казано има екстри, които не ми трябват. Ако мина на разумно задвижване 1.6 дизел съм на около 55 000 до 60 000 лева в зависимост от екстрите, и говорим за богато обзаведена кола, вярно с предно предаване, но то е използваемо за разлика от Тесла с един двигателен мост.
Значи за цената на твоята "3ка" аз мога да си купя две и наистина няма място за сравнение като пространство и возия - тоест нещата, които ми трябват за семейна кола. а 1.6 дизел автомат харчи 5/100 11 лева. При 20 кВч енергия твоята тройка харчи 14 лева. Обади ми се като можеш да пътуваш по-евтино от мен ;) Не само ми хартисват 50 бона, ами пестя и при всяко зареждане. А с един резервоар минавам 1200 км. Не знам защо така се получава, че не можеш да ме биеш по нито един показател с модел 3 освен с никому ненужно ускорение.
А кво п
Коментиран от #56, #57
17:55 06.03.2020
51 Driving pleasure
И това е сравнение с една кола от високия сегмент Д който е лукс дори за голяма част от европейците - ами ако свалим към Ц-сегмента и вземем една Астра ще потроша 5 за парите, които ти ще дадеш за единия вибратор.
Мисли с тая глава недей само плямпа!
17:56 06.03.2020
52 Боби
До коментар #47 от "Dido":
😂😂😂Аз не съм те молил да ми отделяш време! Ти си пишеш, а след това време ми отделил.18:04 06.03.2020
53 Ти да видиш!
До коментар #11 от "Driving pleasure":
И коя според тебе тази най-добра електричка на пазара, която се произвежда от PSA?Коментиран от #70
18:19 06.03.2020
54 Смятано е стотици пъти
До коментар #46 от "Рококо":
Колко пъти искаш да ти се смята колко ток е необходим? Ти например колко километра годишно изминаваш, за да сметнем колко ток е необходим и как може да се произведе екологично? Всички задавате този глупав въпрос, но дори не казвате по колко километра годишно минавате и колко литра горите за да ги изминете?Коментиран от #91
18:33 06.03.2020
55 Боби
До коментар #49 от "123":
Глупости. В ЗАПАДНИТЕ ДЪРЖАВИ ХОРАТА НЕ СА БОГАТИ, А СА СРЕДНА КЛАСА! Така, че цената на бензина ги бърка! И Модел 3 се купува от средната класа, а не от богати. Имаше тук статия, за Модел 3 като 3 - та по продажби кола в Англия, не помня за кой месец след Форд Фиеста. В Холандия мисля, беше първа по продажби. Хората си смятат месечните разходи,а не само началната цена.18:38 06.03.2020
56 Боби
До коментар #50 от "Driving pleasure":
Една електрическа кола, с един задвижващ мост е много по-управляема е бензинова кола с един задвижващ мост. ЕСП при електрическите е много по-лесно за настройки от ЕСП при бензинови коли. Тръгване на лед и на сняг по нагорнище е много по-добро при електрическите. Така, че да пишеш че с един задвижващ мост не става, мисля си в грешка.18:42 06.03.2020
57 Мисли с тая глава недей само плямпа!
До коментар #50 от "Driving pleasure":
Хареса ми как си завърши коментара. Хубаво беше да се вслушаш в съвета си. Хайде да помислим малко с главата, горната. Батерията на Тесла модел 3 е 75 киловатчаса и се зарежда за 16 лв на дневна тарифа и за 9 лв на нощна тарифа. Хайде да не ни правиш на балами, а? С тях изминава 500 км, за които на тебе ще ти трябват 55 лв. Дори по твоите сметки, за производството на този ток ще се отделят 37,5 кг въглероден двуокис, а ти ще отделиш 55кг, но само на книга при каране на 500 км с загрят двигател, което е много далеч от действителността. С други думи, ще даваш до 5 пъти повече за гориво и ще отделяш два пъти повече въглероден двуокис на километър, дори с мръсния ток, който също е далеч от реалността.Коментиран от #60, #61, #78
18:48 06.03.2020
58 type-R
До коментар #29 от "Random":
Ами че те всичките са такива. И звука им е отвратителен, спрете да купувате отпадъците на Германия най-после, отвратителни са. Седнете в една яка бензинка, развъртете го тоя двигател до 600п об. , да усетите какво е тръпка от шофирането, и какво значи готина кола..... Спрете с тия тракалници.Коментиран от #63
18:53 06.03.2020
59 123
19:47 06.03.2020
60 Driving pleasure
До коментар #57 от "Мисли с тая глава недей само плямпа!":
Мдам... интересно ми е в софия примерно колко народ има гараж в който да си зарежда на "нощна тарифа"...Още по-интересно ми е за колко време ще се зареди тая батерия ако я чакаш на евтинкото от контакта :)
Сори баце Модел 3 си зарежда на чарчинг станциите на тесла на по 30+ цента, което е далече от "нощната" ти енергия от контакта ;)
Коментиран от #69
20:16 06.03.2020
61 Driving pleasure
До коментар #57 от "Мисли с тая глава недей само плямпа!":
И П.С. - нищо не каза за двойната цена, нея кога ще я избиваме? Преди или след смяна на батерията ;)20:21 06.03.2020
62 pepy
До коментар #45 от "Боби":
Малко статистика:Най-продаваната електрическа кола в Европа през 2019 г. според JATO Dynamics:
- Tesla Model 3 - 94 495 /нови автомобили/;
- Renault ZOE - 45 682 /продажби/;
- BMW i3 - 32 451 /нови регистрации/.
Цeнaтa на енергията според екcпepтитe нa Саіrn Еnеrgу Rеѕеаrсh Аdvіѕоrѕ:
- $158 зa 1 kWh - aкyмyлaтopни блoкoвe нa Теѕlа;
- $200 зa 1 kWh - плocки бaтepии нa Роrѕсhе Таусаn и Сhеvrоlеt Воlt ЕV;
- $253 зa 1 kWh - пpизмaтични бaтepии нa ВМW.
Коментиран от #65
20:36 06.03.2020
63 Random
До коментар #58 от "type-R":
Айде на бащата турана си е български, демек изначално купен тука, та реални километри и т.н. има си всичко, ама те разбирам. Карам го вече година и нещо и ми омръзна.20:48 06.03.2020
64 Julio
20:55 06.03.2020
65 pepy
До коментар #62 от "pepy":
Според данни на Cox Automotive, около 250 000 електрически превозни средства са продадени в САЩ миналата година, а 90% от тях са на Tesla Inc."GM се насочва към изцяло електрическо бъдеще, защото вярваме, че изменението на климата е реално", в заявил изпълнителният директор на GM Мери Бара по време на презентация за медии и инвеститори...
Коментиран от #66
20:56 06.03.2020
66 Julio
До коментар #65 от "pepy":
Цифрата която си дал съответства на по-малко 2% пазарен дял. Не бих се хвалил с подобно постижение след повече от 10 години присъствие на пазара...От както Мери Бара е шеф на ДжиЕм концернът върви само надолу. "Експерт" е - няма да спорим...
Коментиран от #67
21:10 06.03.2020
67 pepy
До коментар #66 от "Julio":
Къде видя да се хваля???"Боби" пита за статистики, аз имам някакви под ръка и ги пускам...
Коментиран от #68
21:22 06.03.2020
68 Julio
До коментар #67 от "pepy":
Извинявам се. Не разбрах че наливаш ъкъл на зеленият талибан...Коментиран от #71
21:30 06.03.2020
69 Мисли с главата
До коментар #60 от "Driving pleasure":
За изминаване на 50 км с тесла модел 3, се нуждаеш от електроенергията за загряване на 100 литров бойлер. За колко време си "зареждаш" бойлера и това било ли ти е проблем някога? Във всяко домакинство има бойлер, но не съм чул за недостиг на ток. Ти чул ли си?21:43 06.03.2020
70 Random
До коментар #53 от "Ти да видиш!":
Пежо е-208. 100 пъти по-смислено от теслъ.Коментиран от #72
22:20 06.03.2020
71 Боби
До коментар #68 от "Julio":
А бе има ли някой да налее ЪКЪЛ!!!! на Julio?23:01 06.03.2020
72 Ти да видиш!
До коментар #70 от "Random":
Значи според тебе, бензиновите 208 са много по-добри автомобили от 911. Не мислиш ли, че всичко зависи от гледната точка?Коментиран от #79
23:23 06.03.2020
73 Кой сега е N 1
23:38 06.03.2020
74 рош
Но германският енергиен микс е неблагоприятен откъм въглеродни емисии – съставен от 52,6 % фосилна електроенергия (вкл.22,7% кафяви въглища, 12,9 % черни въглища и 12,9% природен газ + 3,2% други фосилни източници). Ядрената електроенергия има дял от 11,8%, а възобновяемите източници – 35,6% от микса.
Основните изводи от проучването на г-н Зин се ползват с поддръжка сред немските eнeргийни и транспортни експерти, а именно:
1. Електромобил, движещ се в Германия, причинява въглеродни емисии от 156 гр./км. (сумирани от емисиите при производството на електробатериите с тези от зареждането им при експлоатация на колите), сравнено със 141 гр./км. СО 2 от дизелов двигател. На база сегашния микс на ФРГ електромобилът създава повече СО 2 емисии, отколкото дизеловият автомобил. С едно зареждане на резервоара „дизелът” обезпечава 2 пъти по-продължителен пробег отколкото пробега между 2 зареждания на батерията на електрическия автомобил.
2. При включване в общоевропейския енергиен микс ( в т.ч. на ядрената енергия от АЕЦ на Франция) СО 2 - емисиите от електромобил спадат на 120 гр./км. при 141 гр./км. за дизелов двигател, но отново са далеч от регламентираните изискания.
3. При едновременно зареждане на 1 милион електромобила капацитетът на електропреносната мрежа на Германия следва да понесе натоварване от 140 гигавата, докато сегашната позволява натоварване по мощност на 60 гигавата.
Коментиран от #77
04:44 07.03.2020
75 Готин
Сигурно съм тъп!? 😉
07:00 07.03.2020
76 Забрана
И ще дойде нещо ново, я телепорт, я пренасяне на интелект, а вие си спорите за някакви тенекета.
07:32 07.03.2020
77 И ти ли си овца?
До коментар #74 от "рош":
Виждал ли си стадо овце? Една като блейне и всички блеят след нея. И ти като овцете, бееееее, бееееее. Колко пъти трябва да ви се казва, че това което блееш е пълна лъжа и няма нужда да я повтаряш, защото хората с критично мислене не се вързват на подобни плоски лъжи.Първо лъжат за микса в Германия, който за миналата година вече беше два пъти по-чист, отколкото се твърди в статията. Само от този факт, електромобилите вече стават два пъти по-чисти от дизела.
Второ, сравняват само това, което излиза от ауспуха на средностатистическия нов дизел (а повечето по пътя не са нови) с емисиите от цялото производство на електромобил, плюс отпечатъка на енергията за зареждане. Все едно производството на горивата и самите автомобили с ДВГ нямат въглероден отпечатък?
Трето, всяка година милиони хора умират в следствие на замърсявания въздух от автомобилите в градовете, без никаква връзка с СО2 за който се товари в статията. СО2 няма отношение към здравето на хората. Въздуха в градовете ще се изчисти, ако се премине към електричките.
08:34 07.03.2020
78 реалист
До коментар #57 от "Мисли с тая глава недей само плямпа!":
Няма как с 75квч ще изминеш 400км.Коментиран от #80
09:00 07.03.2020
79 Random
До коментар #72 от "Ти да видиш!":
Ми кат' си пр*ст и не схващаш. Елките стават само за града, а и в града е проблема със замърсяването. А в града няма смисъл от 6 метров луксозен кораб.Коментиран от #90
09:51 07.03.2020
80 гост
До коментар #78 от "реалист":
Ако не можеш да смяташ с калкулатор , 75 квт за 400 км са 18,75 на 100 км !!!! Ако не си наясно това е супер ГОЛЯМ разход , дори в момента има поне 4-5 модела , които дават под 13 квт/100 !! Та със 75 квт може да минеш не 400 , а над 500 км !!10:35 07.03.2020
81 гост
До коментар #28 от "Миро":
Малко ти е кофти примера , мъчиш се да го извъртиш накъдето ти изнася !! Когато излезе първия Айфон , беше първия смартфон , за твое съжаление !! И прогнозите бяха , че всички ще ползват СМАРТФОНИ , а не само Айфон !! И точно това стана , другите изоставиха старите телефони с копченца и минаха на смартфони като Епъл !!! И точно това става и сега , всички оставят пушилниците и минават на електрички , за най-голямо съжаление на петрофенчетата !!Коментиран от #98
10:46 07.03.2020
82 Гост
До коментар #24 от "Komapak":
Моето електрическо колело се зарежда за 20 стотинки. Доста е близо до нищо. После се возя 30 километра10:48 07.03.2020
83 NikNay
До коментар #44 от "Dido":
В Амстердам карат колелета бе теле замузено . . . . .11:10 07.03.2020
84 Фен
Да не тегля заеми за поддръжката.
Не да се радвам че 18 годишното ми Ауди а4 като ново е имало 270 коня, ама айде веригата да я сменя другия месец, ако изкара, че сега нямам пари.
11:12 07.03.2020
85 Low baterry
До коментар #7 от "Е-power":
Простия си ти, човека не коментира твоята тротинетка и ролерите, а колите.11:14 07.03.2020
86 Еко икономии
1. Екологичност:
Колко енергия и замърсяване има при производството на батериите и впоследствие за добива на Ел. енергия за зареждането за т.н. екологични автомобили на ток не съм видял официална статистика, вероятно защото е толкова много, че веднага ще стане ясно че замърсяват поне наравно с евро 2 колите.
2 Икономичност:
Наистина ли има баламурници да мислят, ще някой се опитва да им предложи електрокара, защото е загрижен за семейния му бюджет ?
Покупка на електричка сравнима като клас с ДВГ е доста по-скъпа при покупка като нова.
Като стара е безсмислено да се купува и да се сменяват батерии откъм разход.
Колко струва едно зареждане сега в Германия като вдигнаха таксата с 500%. и километъра вече излиза по-скъпо дори от на бензин ?
Каква е гаранцията че след 1,2 или 5 години няма да го завишат с още 600% ?
3. Практичност,
Къде да опъвам кабела да се зарежда цяла нощ на улицата и ако е с компоненти като Галакси 7, и даде накъсо сутринта да заваря петно на улицата.
Плюсове:
При толкова минуси, не виждам смисъл да търся плюсовете.
Коментиран от #88
11:32 07.03.2020
87 Г-Н грип
До коментар #9 от "Behemoth":
Интересно ти разбирачо каква кола караш, в смисъл твоя или на татко ти. Аман от пъпчиви лигльовци-капацитети.11:37 07.03.2020
88 Гледаш от твоята камбанария
До коментар #86 от "Еко икономии":
1. Много лесно могат за една седмица да приемат закон, зарядните станции да се захранват от 100% чиста енергия, а производството на батерии и целите електромобили и те да са 100% въглеродно неутрални. Както виждаш, въпреки милиардните глоби които ги грозят, авто концерните не могат да бутнат разхода под 100 грама въглероден двуокис на километър. 2. Търсиш електрическа алтернатива на кошника, който караш, но все още не се произвежда такъв. Но ако направиш обратното сравнение, ще видиш, че една Тесла модел 3 е много по-евтина или поне близка до цена от бензинов или дизелов автомобил от същия клас, със същите технически възможности и екстри. Никой не те кара да зареждаш на най-скъпата възможна тарифа в света. Има много по-ниски цени, включително и безплатно. Ако утре някоя верига бензиностанции реши да вдигне цените на горивата с 500%, ще идеш ли да заредиш там?3. Последно си избери опорна точка, върху която да си градиш черния пиар. В къщи ли ще зареждаш нощно време или на ултра бързите зарядни станции? Защото за разлика от бензиноколонката, за която си вързан без право на избор, електромобила можеш да го заредиш на много повече места на най-изгодната за тебе цена. Разбира се вариантите са различни за всеки и е възможно за тебе да е от невъзможно до прекалено скъпо за зареждане, но защо говориш от името на всички? Някои от нас имат гаражи, други нямат проблем да си заредят автомобилите на двора, трети имат възможност зареждане на служебният паркинг или раб
Коментиран от #94
13:21 07.03.2020
89 Гледаш от твоята камбанария
Коментиран от #95
13:22 07.03.2020
90 Кой е простия?
До коментар #79 от "Random":
Защо мен наричаш прост, като ти не можеш да схванеш, че 208 става единствено за градски автомобил, но има електромобили които са пълноценни автомобили и стават и за дълги пътувания? Какво му е екологичното да имаш малък електромобил за града плюс още един дизелов за дълъг път? Нали все смятат въглеродния отпечатък? Въглеродния отпечатък само от ходенето ти до морето за няколко часа, ще е по-голям от карането в града цял месец.13:26 07.03.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Предразсъдъците са ти в повече
До коментар #91 от "kkk":
Нали въпросът беше за еко източници? АЕЦ не са екологичен източник, освен ако не говорим само за отделяне на въглероден двуокис. Литиево-йонните батерии се рециклират от десетки години, като засега само за литият няма икономическа изгода, да се рециклира до чистотата необходима за производство на нови батерии, но пък се използва в други промишлености, за които трябват литиеви съединения. За сметка на това, за отпадъците от атомните централи все още не е измислено обезопасяване и ще продължават да са опасни стотици до хиляди години. Единственото измислено решение засега е да бъдат заровени някъде, но дори тогава могат да облъчват с радиация подпочвените води.15:15 07.03.2020
93 Предразсъдъците са ти в повече
До коментар #91 от "kkk":
Да се върнем на пробегът. Значи изминаваш 30 хиляди километра годишно, за които харчиш 2550 литра гориво, които по днешни цени струва около 5700лв.Нека вземем лакомия, най-тежкия и голям 7-местен електромобил Тесла модел Х с неговите 800 конски сили, защото всички останали електромобили ще се нуждаят от по-малко енергия.
За тези 30 хиляди километра ще се нуждае от 6000квч електроенергия годишно. Ако си я зареждаш от контакта, на дневна тарифа, ще ти струва 1320 лв, а на нощна 720лв. , но това е само информативно, защото въпросът беше как 6000 киловатчаса годишно могат да бъдат произведени екологично. Вятърът е по-евтината алтернатива, но там сметките са трудни, затова нека вземем по-скъпата - слънцето.
По груби сметки, караш по малко от 100 км на ден, което ще рече че през по-голямата част от деня автомобила стои паркиран някъде и може да бъде зареждан от слънцето. За България, слънчевата радиация предоставя 1300 киловатчаса, за всеки инсталиран киловат фотоволтаична централа, значи са необходими 4,6kWp централа, която се нуждае от 14 панела с площ 1,5 кв.м. всеки, заемащи по-малка площ от паркоместото на което си паркирал на сянка под фотоволтаиците. Всеки един от тези панели струва 245лв или общо 3500лв инвертора под 1000 лв, сложи и за кабели и конструкция още 1000 лв и се оказва, че само за парите които си дал за гориво на година, може да си зареждаш напълно безплатно и чисто електромобила през следващите 25 години.
Коментиран от #96
15:54 07.03.2020
94 Еко дивотии
До коментар #88 от "Гледаш от твоята камбанария":
Да започнем от средата.Не търся алтернатива на кошницата ми, защото си я харесвам.
Ако вдигнат горивата със 50%, не със 500% ще се наблюдаваме жълти жилетки в цял свят, без България разбира се, което прави невъзможно такова увеличение.
Основното разбира се в черния ми пиар е, че заради тези дивотии с четириколесните тротинетки с покрив, развалят нормалните коли с ДВГ, правят ги 3 цилиндрови, с очакван по-малък живот. И на всичкото отгоре и ще им вдигнат цената, заради новите еко критерии.
Всичкото това, при положение че производството на батерии обезсмисля думата екологичност. И като махнем това, остава неудобството за зареждане.
С темповете с които се подобряват колите и се изграждат зарядни мрежи, от електрички ще има смисъл след около 85 години за масовия потребител, като мен.
Коментиран от #102
15:58 07.03.2020
95 Био
До коментар #89 от "Гледаш от твоята камбанария":
То и сега трудно се намира място на паркингите на Кауфланд и другите големи вериги, представям си какво ще е, ако там ще може и да се зарежда ток. Много бой ще пада за нищо.16:01 07.03.2020
96 Гордост и предразсъдъци
До коментар #93 от "Предразсъдъците са ти в повече":
Сметки без кръчмар.Реалната сметка е, когато един изгоден продукт стане търсен, цената му да се вдигне дотолкова, че вече да не е изгоден. Спекулативни разбира се, но без пропуск.
Коментиран от #104
16:04 07.03.2020
97 Предразсъдъците са ти в повече
До коментар #91 от "kkk":
Виждаш, че няма нито физически нито икономически пречки пред зареждането на стотици автомобили, просто трябва различен начин на мислене. Да помислим за онзи паркинг със 100 автомобила? Вероятно паркоместата са повече отколкото автомобилите, но нека вземем най-лошия сценарий в който всички паркоместа са заети. Вече сметнахме че от едно паркомясто, могат да се осигурят 5kWp мощност, но това е максималната мощност. Напълно логично е, половината фотоволтаици да са с наклон на изток, а другата половина на запад, като заради наклона дори могат да се инсталират още повече фотоволтаици на единица площ. По този начин още от изгрева на слънцето, до неговия залез, мощността ще е относително постоянна, ако няма облаци. по обед ще е около 480kW, а късен преди обед и следобед около 400kW. Както и да го смяташ, всички 100 автомобила ще се заредят с по 10 киловатчаса за които питаш само за два часа, независимо с каква мощност ги зареждаш, без да ползваш дори един киловат от трансформатора.Коментиран от #99, #100
16:12 07.03.2020
98 Не. Робот
До коментар #81 от "гост":
Леко се заблуждаваш.Айфона нито е първия смартфон, нито е първия със сензорен екран.
17:04 07.03.2020
99 О Хенри
До коментар #97 от "Предразсъдъците са ти в повече":
Ще си позволя да направя някои корекции на сметките ти, следвайки духа им.Вместо на едно паркомясто да се осигуряват 5kWp, ще бъдат изградени такива, че да осигуряват 36000kWp.
Така зареждането ще отнема около 2 секунди.
За съжаление, такава симулация могат да реализират само доста мощни компютри, в реалността сметките не излизат.
Коментиран от #103
17:11 07.03.2020
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Предразсъдъците са ти в повече
До коментар #100 от "kkk":
Само си прочети последните редове, а после кажи че въобще си прочел мнението в което ти говори за зареждане през деня? 8-часовия работен ден през които автомобилът ти стои на паркинга.Коментиран от #108
17:43 07.03.2020
102 Кое не разбра?
До коментар #94 от "Еко дивотии":
Кой ти говори за 50% вдигане на цените на всички бензиностанции. Ако например Петрол вдигне цената от 2 лв на 10 лв за литър, а Марешки направи цената 20 стотинки за литър, кой и за какво ще стачкува? А ако kaufland ти дават два литра гориво, само защото си им спрял на паркинга ? Точно това е положението с зарядните за електромобили. Цената е от безплатно, до по-скъпо от бензин. Кой за какво искаш да стачкува? Като ти е скъпо на едната верига отиваш да зареждаш на другата.Същото е и с електромобилите. И Mercedes произвежда и продава електромобили, ама нещо не искат да им ги купят. Точно така ще се случи и с зарядните на Mercedes и компания които надуха цените с 500%. Просто ще ги заобикалят и ще ги псуват и ще идат да заредят на съседната зарядна станция за пет пъти по-малко пари.
Коментиран от #105
17:49 07.03.2020
103 Нали няма да си говорим фантазии?
До коментар #99 от "О Хенри":
Площта на едно паркомясто е около 25 квадрата, а на толкова могат да се инсталират само 5 киловата, от най-масовите фотоволтаични панели. Могат да се инсталират и 6 киловата, но цената става много висока, защото панелите са доста по-скъпи.Коментиран от #106
19:29 07.03.2020
104 За кое говориш
До коментар #96 от "Гордост и предразсъдъци":
Коя цена щяла да се вдига? За последните 10 години, цената на фотоволтаичните панели падна десетина пъти и продължава да пада със същите темпове, което още повече увеличава търсенето. Цените на вятърните генератори също падат, особено на тези в морето. Затова цената на вятърната и слънчевата енергия станаха най-евтините и биха измести ли всички други централи, ако можеха да дават енергия по всяко време. Точно затова чудесно се допълват с акумулатори, които така или иначе ги има в електромобилите, а те могат да се зареждат точно когато има излишна енергия, защото е необходимо батерията да се зарежда веднъж седмично ,че и по-рядко, следователно може да се дозарежда всеки ден, а да караш цяла седмица без зареждане, ако не пече слънце или духа вятър.Коментиран от #107
19:37 07.03.2020
105 Обяснявам
До коментар #102 от "Кое не разбра?":
Относно зареждането на автомобила на работното място, пренебрежимо малък е процента на хората, които ще могат да се възползват от това.Страхотно е усещането при спускане на кола да се чува само вятъра, не съм фен на рева на двигателя, за мен той е излишен шум и нищо повече. Но е твърде наивно да смяташ, че някой ще направи зареждането на ток изгодно.
В момента има твърде малко електромобили, съответно и зарядни станции и са възможни всякакви извращения в цените, от зарибяващо безплатно, до безумно скъпи с цел да скубят от снобарите търсещи престиж.
Но ако еко мафията наложи електрическите да са масови, а ДВГ екзотика, тогава цените на мнозинството зарядни станции ще бъдат що годе изравнени и със сигурност ще са си направили сметката цената да не е по-малка от зареждането сега на гориво.
Да очакваш икономия от кола на ток изглежда логично, но всъщност е много наивно. Ще измислят хиляда причини, като лицензи, поддръжка, данъци ще добавят разбира се, но не и да го оставят изгодно.
Пак да направя скрита реклама на Кауфланд. Когато имат някаква промоция,обикновено поглеждам опашката и си излизам. Нито за 2 литра гориво ще чакам 2 часа, нито за безплатен ток за един ден.
Коментиран от #109
19:46 07.03.2020
106 Да бъдем реалисти
До коментар #103 от "Нали няма да си говорим фантазии?":
Фотоклетките стигат да затоплят за едно денонощие един бойлер и дотолкова.Паркомястото рядко е над 15 м2.
И къде ще ги слагат толкова тези панели, в подземния паркинг на мола ли ?
Колко хора имат собствено парко място или гараж и колко спират всеки път на случайно място ? Процента е в полза на вторите. А и да пренебрегнем това, да се наредят тези панели и да ги ползва всеки, значи като погледнеш нагоре да не виждаш вече небе, само панели.
Непрактично и неприложимо е, като решение за всички, само за частни случай би проработило.
Но като се променя цяла индустрия би следвало да се съобразява с мнозинството, не с отделни частни случай.
Коментиран от #110
19:54 07.03.2020
107 Конкретно
До коментар #104 от "За кое говориш":
И къде да си ги монтирам тези почти безплатни неща, на терасата ли ?А за публичните такива, и безплатни да бъдат, на символична цена от 1 лев да излизат от производителя, никой няма да ти даде да зареждаш без пари, когато станат масови електрипките.
То пишеш за теоретичен, утопичен комунизъм, приложим само за скандинавските страни.
Коментиран от #111
19:58 07.03.2020
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 И аз обяснявам
До коментар #105 от "Обяснявам":
Говорим за кокошката и яйцето. Сега по паркингите няма фотоволтаици, защото няма електромобили. А няма електромобили, защото няма къде да зареждат.Последно има ли паркоместа, където да паркират хората, когато са на работа? В повечето случаи, големите фирми, учреждения и предприятия, имат изградени паркинги. Като мислиш за небето, си помисли ако вали дъжд или пече жарко слънце, дали ти е по-важно да видиш небето за няколко секунди докато паркираш, или ти е по-важно колата да ти е на сухо и на сянка? Платените паркинги, включително на слънчевите места на сините и зелени зони, няма да пропуснат допълнителните приходи от зареждане, пък и си е допълнителен бонус да паркираш на сухо и на сянка, дори да караш бензинов автомобил. От тази гледна точка, се падат няколко пъти по 5 киловата за всеки електромобил.
21:25 07.03.2020
110 Малко уточнения
До коментар #106 от "Да бъдем реалисти":
Съгласен съм, всеки фотоволтаик може да затопли по един бойлер за денонощие през лятото, но аз говорех за 15 броя панели върху 1 паркоместо, които могат да затоплят 15 бойлера. Едно паркомясто е 15 квадрата, но паркингът не се състои само от паркоместа и 100-те паркоместа за които ставаше въпрос по-горе, не заемат 1500 квадратни метра, а почти два пъти повече, защото между два реда паркоместа задължително има две ленти за движение, за да могат да паркират автомобилите.Но дори тези пътища да не бъдат покрити, само 15-те квадрата, стават поне 30 за всеки електромобил, ако само половината от паркинга е зает от електромобили. Това няма как да стане скоро, затова В повечето случай този ток ще се връща в мрежата, замествайки въглищните централи и ще разтоварва преносната мрежа. Както правилно отбеляза, всеки недостиг вдига цената, а всеки излишък я сваля, като в случая цената на тока ще пада заради свръхпредлагане. Тогава ще е по-изгодно и за електромобилите да заредят на ниски цени, а и на собственика на фотоволтаиците и да продаде тока на по-висока цена директно на автомобилите под фотоволтаиците без посредници, отколкото на безценица заради таксата пренос на електроразпределителните дружества. Май забрави либерализацията на пазара?
Коментиран от #123
21:42 07.03.2020
111 Можело значи?
До коментар #107 от "Конкретно":
Ето като си размърдаш мозъка, започваш да даваш и конкретни отговори. Разбира се че може да си ги монтираш на терасата по няколко различни начина. Може да си направиш козирка върху терасата и прозорците на фасада с югоизточно, южно или югозападно изложение. Може да облечеш и стените на фасадата с фотоволтаици. Вече се произвеждат и прозрачни стъкла, които произвеждат ток и можеш да си направиш стъклопакет с тях. Както виждаш вариантите са многои могат да бъдат приложени както за новопостроени сгради, така и за стари сгради които се "санират", да не говорим че в България може да направиш това и без никакви разрешителни, както всеки си остъклява тераси, прави козирки и монтира климатици и сателитни чинии по фасадите без никакви разрешения. За съжаление го има и момента, в който някой като тебе "случайно ще изпусне" нещо върху фотоволтаика на съседа отдолу, само защото мрази такива неща.Коментиран от #116, #122
21:51 07.03.2020
112 Ха ха
22:01 07.03.2020
113 Бърка, ама преводача!
Коментиран от #114
22:15 07.03.2020
114 Ко речи
До коментар #113 от "Бърка, ама преводача!":
Тия зелените от ко били зависими?)))) От БХ точно не, ха ха пишман лингвист22:25 07.03.2020
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 О, имаме професионалист!
До коментар #116 от "kkk":
Хайде добро утро и в пряк и преносен смисъл. Разбира се, че номиналната Wp и реалните W са различни и ако беше професионалиста за който се представяш, вече щеше да си видял , че за 500kWp централа съм дал реална мощност цитирам "по обед ще е около 480kW, а късен преди обед и следобед около 400kW."Щом имаш толкова много опит с толкова много централи, дай най-големия и най-малкия годишен добив за последните години от 1kWp инсталирана мощност, за да видим къде бъркам? Колко киловатчаса се добиват годишно в най-добрия и в най-лошия случай?
Коментиран от #126
07:42 08.03.2020
118 Защо ли не се учудвам
До коментар #116 от "kkk":
Всичките анти сте едни и същи. Като ви помолят за цифри и блокирате.12:45 08.03.2020
119 Hristov
До коментар #6 от "type-R":
Ами тогава излизай навън със противогаз и шапка от алуминиево фолио.14:11 08.03.2020
120 Пъпъгал
14:24 08.03.2020
121 Кор за троловете
До коментар #3 от "гост":
хахахахаами хайде на бас. При него ПСА групата направи няколко страхотни удъра. Само спрелите в 90-те, които още си разказват и си се смеят на вицовете с борчето и мачката и тези, които не са се качвали на нова кола ще обобщават френските автомобили с 1-2 неуспешни поколения. Лично аз бих предпочел хибрид (ако имах възможност). градско на ток и извънградско на ДВГ
14:29 08.03.2020
122 Мърдане
До коментар #111 от "Можело значи?":
Ето че с толкова мърдане сам си отговори защо не става за терасата.14:55 08.03.2020
123 Паркинги
До коментар #110 от "Малко уточнения":
Къде са тези масови паркинги ?Не са с повече места общо за 1/10000% от колите.
Коментиран от #131
14:57 08.03.2020
124 Никой
Коментиран от #125
16:16 08.03.2020
125 Някой
До коментар #124 от "Никой":
Дай да видим колко замърсява! Значи гледай, фабриката на Тесла за производство на батерии работи с фотоволтаици на покрива, а фабриката на ФВ работи с ТЕЦ-ове за производство на енергия! Да започнем от това?18:10 08.03.2020
126 kkk
До коментар #117 от "О, имаме професионалист!":
И к'ва полза да вадя данните като за пореден път продажното модераторче ще изтрие всичко? Ти кьорав ли си, че липсват десетки коментари и с изключение на няколкото основателно изтрити всичко друго е махнато за да НЕ СЕ ВИЖДА реалното положение- простотиите които диванните "експерти" като теб ръсят са добре дошли и се толерират, но сериозните и обективни коментари като моите се премахват щото не са удобни на поръчителя...Масовото навлизане на електричките няма да се случи за всеобщо нещастие на еко-тъпунгерите. Нужната инфраструктура е твърде скъпа и сложна + в момента електричките се продават основно заради държавните субсидии- тоест държавата ти дава МНОГО сериозни бонуси. В БГ паркират безплатно в синя/зелена и т.н. зона което лесно прескача 10лв./ден икономия- лесно стават 2000лв./годишно, а в други държави има и далеч по-сериозни бонуси (извън началната субсидия при покупката) които сумарно могат да прескочат €8-9000 ВСЯКА година. И така дори безбожно скъпи коли като Тесла или Порше струващи над €100 000 много рязко стават рентабилни- уловката е, че субсидията вече масово се орязва и много скоро ще бъде нулева и вече наливането на бесни пари в ел. кола няма да е рентабилно.
Фактически бъдещето е в plug-in хибридите. Елиминират дизела при леките коли и пускат бензинови хибриди с неголеми батерии стигащи за 50-60км. пробег САМО на ток да ходиш на работа, а като си в режим "хибрид" да ти гълта 3-4л./100км. ГРАДСКО. Автобусите в града- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
Коментиран от #129
18:48 08.03.2020
127 kkk
Коментиран от #130
18:49 08.03.2020
128 ИВО
Може ли да споделите вашето мнение по следните въпроси:
-защо не хвърлиха 10 % от парите за разработка на електрически автомобили в посока да се подобрят бензиновите двигатели на газ
- това е работещо решение , а в някои страни се минава на 100% на газ при 70% подпомагане от държавата/ Азербейжан
21:49 08.03.2020
129 Дъра бърза и никакви цифри, ОТНОВО
До коментар #126 от "kkk":
Видя се какъв професионалист си. Въобще не исках да те захващам за всичките простотии, които изписа в предишния пост, защото и там няма вярна нито една цифра, което се вижда дори от диванен специалист. Още децата учат, че в България, на квадратен метър падат между 1200 и 1400 киловатчаса годишно. Няма как да ми кажеш някакви различни цифри от тези, за добив на фотоволтаици от 1kWp. Няма как за три дни да се натрупа толкова прах върху фотоволтаиците, за да видиш някаква разлика в добива. Дори много прашни фотоволтаици намаляват само 5% от добива, който също няма как да разбереш, защото мощността постоянно се мени в зависимост от интензитета на светене на слънцето.Да не говорим, че точно зимата фотоволтаиците са най-ефективни и имат най-голяма мощност, а не както твърдиш ти, че имали само 40% от паспортната мощност. Всъщност през зимата може да се постигне дори над 100% от паспортната мощност. Не знам и Кой те излъга, че в България няма добри условия за фотоволтаици. Всъщност най-големият дневен добив на планетата се постига на ... Южният полюс. Все неща, които всеки с малко средна обща култура знае, да не говорим за професионалист. Следващия път, внимавай какво лъжеш, защото с един единствен въпрос те хващат.
22:27 08.03.2020
130 Я се разбери със себе си
До коментар #127 от "kkk":
Значи електромобилитете, които може да оставиш да се зареждат веднъж на 10 дни, няма да има къде да се зареждат, но пък за хибридите ще се намери къде да се зареждат всеки ден, а при 30 000 пробег като твоя, ще трябва да зареждаш по два пъти на ден. Обясни ми къде ще го правиш?Освен това, защо реши в схемата си да оставиш най-замърсяващата техника на дизел, а не на ток? Ако един Тир кара само 10 часа дневно, ще изгори около 350л дизел, а ти ще ги изгориш за 50 дни. Тировете обаче ще преминат на ток по напълно икономически, а не екологични причини. Просто ще им е по-изгодно.
22:44 08.03.2020
131 Пак пишеш цифри които не разбираш
До коментар #123 от "Паркинги":
"Къде са тези масови паркинги ? Не са с повече места общо за 1/10000% от колите."Я да проверим и твоите цифри? В България има регистрирани 3 милиона автомобила, а 1/10000% представляват точно 3 автомобила от тях. Я си помисли това ли искаше да кажеш в България има паркинг само за три автомобила? Та само аз съм си паркирал на "паркинга" в двора точно три автомобила и има още място. Само на jumbo plaza има над 1000 паркоместа, и само на паркинга могат да се инсталират 5000 киловата фотоволтаици, а ако се инсталират и по покривите, ще са с два три пъти повече мощност. Не ставай смешен! Всеки хипермаркет разполага със стотици паркоместа на открито.
Коментиран от #135
22:57 08.03.2020
132 Въйко
До коментар #42 от "Боби":
В Холандия съм сега. Нафтата е 1,40е средно.... Бензина 1, 50 средно... Заплатата на общ работник е около 1800-2100 средно... Във всяка фирма има колонка за ел. автомобил и тя е за шефа и подшефа, айде и за счетоводителя.... Не виждам да се избива обикновения холандец за ТЕСЛА 🤔.... Разбирасе повечето ходят с колелетата навсякъде, но уикенда се пълни с коли на нафта и бензин, които са и стари и евро 1 до евро 5....Коментиран от #133
01:45 09.03.2020
133 Боби
До коментар #132 от "Въйко":
Аз незнам ти къде си, но аз чета друго. Модел 4 най-продавания https://m.fakti.bg/avto/413661-tesla-model-3-stana-nai-prodavaniat-avtomobil-v-holandia14:09 09.03.2020
134 Зомби с квадратен волан
15:21 09.03.2020
135 Корекция
До коментар #131 от "Пак пишеш цифри които не разбираш":
Мързеше ме да смятам , защото дали е 1/10000%, 1/100% или дори 10%, пак е недостатъчно. С толкова дълги разсъждения очаквах, че ще схванеш логиката а именно, че няма достатъчно пригодени паркинги.jumbo plaza ми е достатъчно далече, че да не знам къде е. Интересно защо администратора на сайта ме беше блокирал, да не мога да коментирам, по един цивилизован начин, а онзи дето се представя за Асан и във всякакви статии, ни в клин, ни в ръкав пише за велика турция, гяури и т.н. си го оставя да пише неща, за които могат да го съдят дори, ако не беше анонимно.
18:02 11.03.2020