Last news in Fakti

6 Март, 2020 12:08 18 587 135

Шефът на PSA: Електромобили купуват само еко наркомани

  • psa-
  • fca-
  • карлос таварес-
  • електромобил

PSA влага немалко средства в разработката на електромобили, но генералният директор на френския концерн и най-вероятен бъдещ ръководител на FCA не пести критики към колите с батерии. Цапнатият в устата Карлос Таварес смята, че автомобили на ток купуват само неконтролируемо пристрастени към екологията клиенти, съобщава Reuters.

Според шефа на PSA електромобилите все още са непривлекателни за масовия потребител заради неразвитата инфраструктура от зарядни станции, ограничения автономен пробег и скъпите акумулатори. Мениджърът напада остро и веригата IONITY на BMW, Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen Group, която на 31 януари вдигна цените за зареждане с до 500%.

Таварес отбелязва, че продажбите на електромобили обикновено спадат осезаемо при намаляване на размера на държавните помощи. Това се наблюдавало в много страни, включително и в Китай, където след съкращаването на субсидиите за покупка на кола на ток търсенето се е свило рязко.

Въпреки тези трудности обаче PSA няма да се откаже от електромобилите, обобщава Таварес. Концернът ще насочи усилията си към производството на по-евтини модели на ток, построени на универсална платформа.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бачо Киро

    107 16 Отговор
    Тоя човек не е чел коментарите във факти, как така няма да хвали сешоарите...

    Коментиран от #3

  • 2 Селянин

    153 20 Отговор
    Тези еко и електро глупости са си чисто лицемерие! Изсякоха горите, напълниха океаните с пластмаса, замърсени реки и още, и още...И защо нормите се прилагат в един, от шест обитаеми континента?!?

    Коментиран от #6, #15

  • 3 гост

    22 95 Отговор

    До коментар #1 от "Бачо Киро":

    Тоя "човек" със тия изцепки няма да изкара като шеф и година !! Айде да видим догодина дали ще е шеф !!

    Коментиран от #5, #121

  • 4 type-R

    111 14 Отговор
    Хахаха, точно! Наркомани. И то агресивни наркомани, недай си боже с нещо да ги позасегнеш докато се влачат пеш...... В същото време нищо не отбират каква политика се върти около цялото "еко"
  • 5 Voodo

    103 10 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Може и така да е, но казва истината. И 100 шефа да се сменят, истината пак си е същата и на някои това им е като трън в задниците.

    Коментиран от #8

  • 6 type-R

    31 36 Отговор

    До коментар #2 от "Селянин":

    Защото това е изгодно.... Бих добавил и нафтовите печки "евро 16+++" а зад тях - димна завеса...... А отгоре пък ръсят с бариев сулфид и корона вирус....

    Коментиран от #29, #119

  • 7 Е-power

    22 57 Отговор
    Тоя е много прост мен грам не ми пука за екологията ама от 4г карам ел.велосипед на 2000w като преди това имах мотопед и повече не искам да помириша бензин. Колелото върви повече от стандартен 50 кубикова пърпоретка и не плащам нищо ....

    Коментиран от #24, #85

  • 8 гост

    24 74 Отговор

    До коментар #5 от "Voodo":

    Единствената истина която "казва" е , че фирмите на които е "шеф" са безвъзвратно закъснели и изостанали с електричките , до степен да не могат да наваксат посмъртно !! При това положение на шефа , допуснал това какво му остава , освен да плюе и обвинява целия свят за собствената си некадърност и безхаберие !!!

    Коментиран от #26, #28, #48

  • 9 Behemoth

    26 71 Отговор
    Ей тия капути от дизеловите компании не са в състояние да настигнат технологично Тесла и затова така говорят....бяха принудени от политиците да си намалят емисиите и от немай къде почнаха Ел подобия на коли които съзнателно се правят с идиотски дизайн за да отблъскват клиентите и те да не се отказват от димящите им печки....повечето ще фалират следващите години...

    Коментиран от #46, #87

  • 10 Fox81

    26 59 Отговор
    За еко няма да го направя. Бих си купил електромобил, защото живея в голям град и много мразя да ми смърди, бръмчи и каквото и да е от смрадливите трошляци. Нива, стара, все пуши. Кретените, които не вдяват, да знаят едно. Електромобила има по- малък шанс да се повреди. Има три пъти по- малко боклуци в сравнение със смрадливите автомобили с ДВГ.

    Коментиран от #17

  • 11 Driving pleasure

    54 28 Отговор
    Рече ли ви го а? И това е, човека, който прави една от най-добрите електрички на пазара!
    ... но се е изразил прекалено меко - трябва си кже кретенясали дусаняци или сектанти на друсания африкански престъпник!
    Все пак да наричаме нещата с истинските им имена!

    Коментиран от #53

  • 12 kjl

    34 25 Отговор
    Даже не мисля, че е това за кето говори човека. Може би френски електрички купуват някакви "еколози" които даже не са си направили труда да попрочетат нещо за това. Жертви на сляпата реклама. А за колите" на Мъск, там е друго нещо. Тесла купуват хора които искат да привличат вниманието към себе си. Хора които са непораснали деца и искат най-скъпата играчка. Тази за която другите непораснали деца ще им завиждат.

    Коментиран от #16

  • 13 Хахаха

    46 11 Отговор
    Миксерите също не са еко. Който иска да е истински еко ходи пеша, кара велосипед или си конструира кола с педали подобна на детския Москвич на норвежеца хахахаха
  • 14 Хахаха

    30 4 Отговор
    Миксерите също не са еко. Който иска да е истински еко ходи пеша, кара велосипед или си конструира кола с педали подобна на детския Москвич на норвежеца хахахаха
  • 15 Бай Вуй

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "Селянин":

    Прочети ако имаш възможност ронаните на Робърт Лъдлъм.Ако можеш всичките.Колко неща ще ти се изяснят...нищо че са уж ,,художествена измислица,, и всяка прилика с действителни лицаэи събития е .СЛУЧАЙНА
  • 16 Кое?

    34 14 Отговор

    До коментар #12 от "kjl":

    Не пораснали деца, със скъпи играчки? Та колите на БМВ и Мерцедес са по-скъпи от Тесла! А и не само те! Сравни цените на БМВ 3 серия, Мерцедес Ц клас, Ауди А4 и т. н. с Модел 3 на Тесла. И напиши кое е по-скъпо. Добави и екстрите на Модел 3 към колите и пак напиши кое е по-скъпо! И приспадни и последващите разходи и пак напиши кое е по-скъпо!

    Коментиран от #23

  • 17 Driving pleasure

    36 20 Отговор

    До коментар #10 от "Fox81":

    Интересно ми е къде аджеба ще го зареждаш? Представям си кво ще стане пред панелката ако всеки опне кабел от терасата :)
    А да мислиш, че ще има станция за всяко парко място... е може и да има ама тоя ток ще ти излезе златен и то на фона на двойно по-високата покупна цена... ми дерзай от сега си представям Софийските Люлин и Младост как ще изглеждат при електрификацията :)
  • 18 Боби

    25 15 Отговор
    И още нещо! Прав е човека! Пежо правят малка електрическа кола, с малък пробег, без изградена зарядна структура и бавно зареждащи коли. Значи прав е колата си остава градска, като за градска кола цената и е висока. Има изгодни градски коли с бензинови двигатели които ще карат повече. Там е и разликата. Тесла са направили така че колите им да могат да се ползват на дълги разстояния с бързи зарядни, бързо зареждащи бързи коли,с ниски цени на зарядни. Европейските производители трябва да преосмислят тактиката си, защото явно не е във вярна посока.

    Коментиран от #21

  • 19 Ввв

    23 23 Отговор
    Xaxa ето накрая джендърята да си седнат на задните части,адекватните хора го знаят това,човекът го потвърждава!!!
  • 20 pepy

    31 7 Отговор
    "... обаче PSA няма да се откаже от електромобилите, обобщава Таварес..."

    Г-н Таварес, четете ФАКТИ и се отказвайте от миксерите докато е време... иначе рискувате най-малко да ви се смеят...
  • 21 Driving pleasure

    26 16 Отговор

    До коментар #18 от "Боби":

    И ето господин сектанта веднага скочи... Аре сега като казваш, че пежо правели "градска кола" и имало по-добри варианти на градски коли да обясниш дали пък няма и по-добри и по-евтини варианти и на моделите на Тесла?

    Дали една Инсигния или Мондео (които имат в пъти по-добро качество от Т'слата) няма да ми се вържат на супер тънки пари и да си бръмча по цял ден без да ми пука къде има свободен кабел щото бензиностанции бол, а с един резервоар, особено при дизелите минаваш 1000 км гарантирани!

    И да те светна - имено Пежо и Рено правят единствените правилни електрички, заради относително малкоте си батерии. В крайна сметка ако ще и на запорожец да му сложиш 75 кВч батерия вместо 45 и той ще направи същия пробег като Т'слата, но и ще струва двойно!

    Сектантството до никъде няма да ви доведе - просто си признавайте че сте с промити мозъци, за да гледаме с друго око на вас и да вкарваме малко съжаление, че ви е изкълчено нещо, за което може и да не сте виновни ;)

    Коментиран от #27, #32

  • 22 Истината

    21 4 Отговор
    Да си дойдем на думата
  • 23 333

    18 10 Отговор

    До коментар #16 от "Кое?":

    Кви екстри да добавя? PVC салон? Боя като на бюджетна кола за Бразилия? Теслата отвътре е по-зле от Форд. С премиум автомобил въобще не може да се сравнява. Само по цена.
  • 24 Komapak

    15 5 Отговор

    До коментар #7 от "Е-power":

    Не плащаш нищо ама тънки и глогинки! Тя енергията в България е безплатна😂😂😂

    Коментиран от #82

  • 25 Dido

    17 8 Отговор
    Праве е човека! Но това важи за западния свят! По нашите геогравски ширини едно, че не ги купуват, друго, че болните фанатизирани фенове на Мъск милеят за електро коли от бедност! Иска им се нещо по евтино на LPGто .... ама още доста години ще ги гледат на десктопа само :-) :-) :-)
  • 26 перничанин

    12 6 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Норвежец, ти си знаеш:)) Колкото и да се плюнчиш и правиш на умен ( подчертавам правиш, а не си) това е положението.
  • 27 перничанин

    13 5 Отговор

    До коментар #21 от "Driving pleasure":

    Браво колега, твоя коментар се отнася най-вече за норвежеца, проблема на него и подобните му е , че са илитерати и трудно схващат написаното. Очаквай след малко отговор в стил "Мъск мантра" с преобладаващи думи "ще" и "когато"
  • 28 Миро

    27 6 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Това за безвъзвратно закъснелите го слушах и като излезе първия Айфон! Тогава имаше прогнози, че до 5 години целия свят ще ползва само и единствено Айфон и всички други са фатално закъснели! Е, днес света ползва основно Самсунг и Хуауей, и то при условие, че срещу вторите от години се води търговска война и не продават на американския пазар!Та не си мисли, че си по умен от хората които ръководят тези "безвъзвъзратно" изостанали фирми!

    Коментиран от #39, #81

  • 29 Random

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "type-R":

    Ако дизел Евро 1 и нагоре пуши, то това е защото е имало някакво вмешателство. Демек махнат е дпф. ЕГР е глупост, но ДПФ си е задължителен.

    Коментиран от #58

  • 30 гост

    16 17 Отговор
    Евтини? Този същия продава малкото пежо за над 30х.евро, а казва, че било евтино. Лицемер, ама пълен. Сега изведнъж да спрат същите тези да му купуват електричките, има достатъчно други производители, а според мен е най-добре да се изчака 2г. да дойде масово теслата из Европа и тогава ще ядат дървото всички други.

    Коментиран от #33

  • 31 Иван

    18 12 Отговор
    Кефят ме електро зомбитата как се напъват да защитават миксерите и се надяват,че скоро ще карат почти без пари! Няма да стане бе сладури! Няма кой да ви остави да се предвижвате по евтино от сега!И в момента засиленето движение на хора е проблем в световен мащаб!Правите си сметки без кръчмаря!
  • 32 Боби

    13 11 Отговор

    До коментар #21 от "Driving pleasure":

    Няма сектант, няма несектант! Колко е Инсигния с екстри като на Тесла? С кожа, стъклен таван, автопилот, предварително подгряване, управление през телефона за загряване,безключово отваряне, малко по-голям двигател! Дай оферта!

    Коментиран от #34, #50

  • 33 И кво

    14 8 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    И като дойдат масово Теслите в Европа след две години ще си купиш ли? Голтак! чети само статии и трупай ненужна информация в така или иначе празната ти глава! Продава ли малки пежа за 30 000 Евро! Нямаш акъл даже да влезеш в сайта им да видиш цените! 508 ли им е малката кола, че не разбрах!
  • 34 Dido

    12 3 Отговор

    До коментар #32 от "Боби":

    75 000 лв от представителстово в София във варианта 4х4 за плащане в брой! Амен, амен два пъти по евтино от Tesla S ....

    Коментиран от #36, #42

  • 35 Грета

    16 5 Отговор
    мразя го този, нищо че много прав и казва голата истина

    Коментиран от #40

  • 36 Боби

    5 8 Отговор

    До коментар #34 от "Dido":

    А от Модел 3?

    Коментиран от #38

  • 37 Много е прав

    14 10 Отговор
    докато минем всички на електрокари, ще се окаже че няма ток, по-скъпо е и са пъти по-вредни за "екологията"
  • 38 Dido

    15 9 Отговор

    До коментар #36 от "Боби":

    Ти модел 3 и последната инсигния виждал ли си на живо? Имат ли място за сръвнени като размери, място в купето и обем на багажника?!?! Или само линейното ускорение ти е важно! И дори с Модел 3 да сръвнявам, в Европа за нов тройка за почват от 45 000 Евро! С разликата от 20 000лв знаеш ли колко километра ще мина за да почна да усещам икономията от елетричката!

    Коментиран от #43

  • 39 Врачанин

    13 5 Отговор

    До коментар #28 от "Миро":

    Ей норвежец, кога ще кажеш каква кола караш? Хахахаха

    Коментиран от #41

  • 40 Грета Т

    21 3 Отговор

    До коментар #35 от "Грета":

    Всъщност мразя всички които могат да мислят със собствените си глави
  • 41 Гост

    10 4 Отговор

    До коментар #39 от "Врачанин":

    Нли вече каза в другата статия. С дизелова Лагуна кадяло екоактивистчето.
  • 42 Боби

    7 9 Отговор

    До коментар #34 от "Dido":

    Точно така. И към тази цена прибави 3.50 лв. цена на литър в Холандия и разбираш защо в Холандия минават на електрички.

    Коментиран от #44, #49, #132

  • 43 Боби

    11 7 Отговор

    До коментар #38 от "Dido":

    Така, че не е само до зомбиране а има места където си заслужават. У нас за сега е сложно, а и има други варианти които са по-евтини, но не е така навсякъде.
  • 44 Dido

    14 12 Отговор

    До коментар #42 от "Боби":

    В Холандия не са се избили да минават на електрички, айде без глупости! 3,50лв ти е скъпо не теб с твоята заплата, ама със средна заплата за Амстердам хич няма да ги мислиш! И с разликата от 10 000 Евро между огромна и удобна инсигния с която да си возиш семейството където и когато искаш и малка тясна Тесла 3, ще си покриеш горивото за поне 5 години напред при километрите които въртят в западна Европа, дори при цена 3,50лв. Та, тъй като не можа да си защитиш тезата колко изгодни били електричките при директна цена на колата, сега тръгна да ми сръвняваш цените на горивот с Холандия. Ми а сръвни в Люксембург да ти видя сметките!

    Коментиран от #45, #83

  • 45 Боби

    11 5 Отговор

    До коментар #44 от "Dido":

    Ами сигурно има статистики, виж колко са продадени.

    Коментиран от #47, #62

  • 46 Рококо

    13 5 Отговор

    До коментар #9 от "Behemoth":

    Ако всички автомобили станат електромобили, колко ли Ел. Енергия ще е необходима? От кои ЕКО източници ще се произведе? Дали електроцентралите няма да бъдат изнесени далече от " интелигентния свят" и да тровят "аборигените"? Може ли някой да сметне колко енергия от петрол се използва в света и по какъв начин ще бъде произведен техен земестител(Ел. енергия)?

    Коментиран от #54

  • 47 Dido

    13 8 Отговор

    До коментар #45 от "Боби":

    Нямам време да го губя в гледане на безмислени статистики!Отделно,че ти отделих повече от нужното време на теб. Въпреки, че споделям притесненията за клима, съм противник на сегашните електрички,първо защото са излишно скъпи,второ защото се налагат изкуствено, трето защото имат недостатъчен пробег, четвърто защото изискват страшно много инвестиции в инфраструктура. Карам си чисто нова бензинова Инсигния и нито ми дреме за цената на бензина, нито дали ще има къде да заредя и да загубя още един час от живота си в чакане. Ти се радвай на Мъск и на статиситките колко електрички купуват в Норвегия и Холандия, щом това те грее по някакъв начин

    Коментиран от #52

  • 48 123

    13 8 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Не бе глупаво човече. Казва, че само хора с психически отклонения си купуват електрически автомобили в момента. Нормален човек няма да го направи. Когато започнат да се произвеждат електрически автомобили с нормален пробег и цена - което ще стане след поне 10 години, ако изобщо стане, защото за целта трябва друг вид батерии, тогава може и нормални хора да започнат да ги купуват. Друго обаче е много важно, че следващите години основния играч на пазара няма да е този, който произвежда автомобил с голям пробег или други екстри, а този който държи веригата от зарядни станции. Като си монополист там ще диктуваш кой бранд ще се окаже най-предпочитан от купувачите.
  • 49 123

    10 9 Отговор

    До коментар #42 от "Боби":

    Абе Боби, ако човек се вълнува дали бензина струва 2 или 3 лева, значи кола като смешния модел 3 за 100 000 лева без ДДС ще кара някой друг път. Този който има такива пари за кола може да плаща и по 5 лева бензин, и няма да ги усети.

    Коментиран от #55

  • 50 Driving pleasure

    14 13 Отговор

    До коментар #32 от "Боби":

    Чеки малко, за къв бяс ми е стъкления покрив и автопилота? Едното ще ме подлуди с течове и скърцане другото ще ме пречука.

    Говорим за алтернативи на мобилността нали. Кола, която да ми върши работа. Дори модел 3 да е ако вземеш Стандарт Модел 3 е със смешен пробег от 300 км. Значи трябва да минеш минимум на Мид Рейнд, да ама той е само със задно, което ако леко влажен само пътя го прави неуправляем заради моментния въртящ момент който се стоварва на ОН/Офф върху задницата - и кво, отидохме на Лонг Рейндж 4х4 той струва майце си и тате си 110 000 лева!


    Дидо ти е дал цена за топ модела на Инсигния с всички екстри. К карах една GSIка седмица и чесно казано има екстри, които не ми трябват. Ако мина на разумно задвижване 1.6 дизел съм на около 55 000 до 60 000 лева в зависимост от екстрите, и говорим за богато обзаведена кола, вярно с предно предаване, но то е използваемо за разлика от Тесла с един двигателен мост.

    Значи за цената на твоята "3ка" аз мога да си купя две и наистина няма място за сравнение като пространство и возия - тоест нещата, които ми трябват за семейна кола. а 1.6 дизел автомат харчи 5/100 11 лева. При 20 кВч енергия твоята тройка харчи 14 лева. Обади ми се като можеш да пътуваш по-евтино от мен ;) Не само ми хартисват 50 бона, ами пестя и при всяко зареждане. А с един резервоар минавам 1200 км. Не знам защо така се получава, че не можеш да ме биеш по нито един показател с модел 3 освен с никому ненужно ускорение.

    А кво п

    Коментиран от #56, #57

  • 51 Driving pleasure

    11 14 Отговор
    А кво правим с екологията? 110 грама беше на километър за този мотор. твоята електрическа щайга ако спрете с лъжите и кажете истината - че производството на електричество отделя емисии и те са 500 г/кВч е само с 10тина грама по-малко - но това е само за зареждането. А колко мръсно е производството на батерии? А колко по-мръсно и то не само като въглероден отпечатък ами и като отделяни токсини е рециклирането им?

    И това е сравнение с една кола от високия сегмент Д който е лукс дори за голяма част от европейците - ами ако свалим към Ц-сегмента и вземем една Астра ще потроша 5 за парите, които ти ще дадеш за единия вибратор.
    Мисли с тая глава недей само плямпа!
  • 52 Боби

    3 7 Отговор

    До коментар #47 от "Dido":

    😂😂😂Аз не съм те молил да ми отделяш време! Ти си пишеш, а след това време ми отделил.
  • 53 Ти да видиш!

    13 4 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    И коя според тебе тази най-добра електричка на пазара, която се произвежда от PSA?

    Коментиран от #70

  • 54 Смятано е стотици пъти

    4 4 Отговор

    До коментар #46 от "Рококо":

    Колко пъти искаш да ти се смята колко ток е необходим? Ти например колко километра годишно изминаваш, за да сметнем колко ток е необходим и как може да се произведе екологично? Всички задавате този глупав въпрос, но дори не казвате по колко километра годишно минавате и колко литра горите за да ги изминете?

    Коментиран от #91

  • 55 Боби

    15 10 Отговор

    До коментар #49 от "123":

    Глупости. В ЗАПАДНИТЕ ДЪРЖАВИ ХОРАТА НЕ СА БОГАТИ, А СА СРЕДНА КЛАСА! Така, че цената на бензина ги бърка! И Модел 3 се купува от средната класа, а не от богати. Имаше тук статия, за Модел 3 като 3 - та по продажби кола в Англия, не помня за кой месец след Форд Фиеста. В Холандия мисля, беше първа по продажби. Хората си смятат месечните разходи,а не само началната цена.
  • 56 Боби

    17 11 Отговор

    До коментар #50 от "Driving pleasure":

    Една електрическа кола, с един задвижващ мост е много по-управляема е бензинова кола с един задвижващ мост. ЕСП при електрическите е много по-лесно за настройки от ЕСП при бензинови коли. Тръгване на лед и на сняг по нагорнище е много по-добро при електрическите. Така, че да пишеш че с един задвижващ мост не става, мисля си в грешка.
  • 57 Мисли с тая глава недей само плямпа!

    17 7 Отговор

    До коментар #50 от "Driving pleasure":

    Хареса ми как си завърши коментара. Хубаво беше да се вслушаш в съвета си. Хайде да помислим малко с главата, горната. Батерията на Тесла модел 3 е 75 киловатчаса и се зарежда за 16 лв на дневна тарифа и за 9 лв на нощна тарифа. Хайде да не ни правиш на балами, а? С тях изминава 500 км, за които на тебе ще ти трябват 55 лв. Дори по твоите сметки, за производството на този ток ще се отделят 37,5 кг въглероден двуокис, а ти ще отделиш 55кг, но само на книга при каране на 500 км с загрят двигател, което е много далеч от действителността. С други думи, ще даваш до 5 пъти повече за гориво и ще отделяш два пъти повече въглероден двуокис на километър, дори с мръсния ток, който също е далеч от реалността.

    Коментиран от #60, #61, #78

  • 58 type-R

    2 13 Отговор

    До коментар #29 от "Random":

    Ами че те всичките са такива. И звука им е отвратителен, спрете да купувате отпадъците на Германия най-после, отвратителни са. Седнете в една яка бензинка, развъртете го тоя двигател до 600п об. , да усетите какво е тръпка от шофирането, и какво значи готина кола..... Спрете с тия тракалници.

    Коментиран от #63

  • 59 123

    8 15 Отговор
    Електричните са скъпи играчки за снобари. Цикъла на производство, липсваща екологична енергия за зареждане и скъпото бракуване на батериите нямат никакъв еко ефект. Живота на електричните е в пъти по-кратък от ДВГ. Вторичен пазар за тези коли на старо - няма. Цените са страшно надути, реалната цена е 30% от стойността на среден клас ДВГ. Тесла надуха балона с акциите и се чака сигурния срив.
  • 60 Driving pleasure

    10 15 Отговор

    До коментар #57 от "Мисли с тая глава недей само плямпа!":

    Мдам... интересно ми е в софия примерно колко народ има гараж в който да си зарежда на "нощна тарифа"...
    Още по-интересно ми е за колко време ще се зареди тая батерия ако я чакаш на евтинкото от контакта :)
    Сори баце Модел 3 си зарежда на чарчинг станциите на тесла на по 30+ цента, което е далече от "нощната" ти енергия от контакта ;)

    Коментиран от #69

  • 61 Driving pleasure

    10 11 Отговор

    До коментар #57 от "Мисли с тая глава недей само плямпа!":

    И П.С. - нищо не каза за двойната цена, нея кога ще я избиваме? Преди или след смяна на батерията ;)
  • 62 pepy

    20 1 Отговор

    До коментар #45 от "Боби":

    Малко статистика:
    Най-продаваната електрическа кола в Европа през 2019 г. според JATO Dynamics:
    - Tesla Model 3 - 94 495 /нови автомобили/;
    - Renault ZOE - 45 682 /продажби/;
    - BMW i3 - 32 451 /нови регистрации/.

    Цeнaтa на енергията според екcпepтитe нa Саіrn Еnеrgу Rеѕеаrсh Аdvіѕоrѕ:
    - $158 зa 1 kWh - aкyмyлaтopни блoкoвe нa Теѕlа;
    - $200 зa 1 kWh - плocки бaтepии нa Роrѕсhе Таусаn и Сhеvrоlеt Воlt ЕV;
    - $253 зa 1 kWh - пpизмaтични бaтepии нa ВМW.

    Коментиран от #65

  • 63 Random

    4 4 Отговор

    До коментар #58 от "type-R":

    Айде на бащата турана си е български, демек изначално купен тука, та реални километри и т.н. има си всичко, ама те разбирам. Карам го вече година и нещо и ми омръзна.
  • 64 Julio

    8 5 Отговор
    Браво на чичката, очаквам все повече смелост в борбата с ел-шитните от авто-елита...
  • 65 pepy

    20 4 Отговор

    До коментар #62 от "pepy":

    Според данни на Cox Automotive, около 250 000 електрически превозни средства са продадени в САЩ миналата година, а 90% от тях са на Tesla Inc.

    "GM се насочва към изцяло електрическо бъдеще, защото вярваме, че изменението на климата е реално", в заявил изпълнителният директор на GM Мери Бара по време на презентация за медии и инвеститори...

    Коментиран от #66

  • 66 Julio

    9 12 Отговор

    До коментар #65 от "pepy":

    Цифрата която си дал съответства на по-малко 2% пазарен дял. Не бих се хвалил с подобно постижение след повече от 10 години присъствие на пазара...

    От както Мери Бара е шеф на ДжиЕм концернът върви само надолу. "Експерт" е - няма да спорим...

    Коментиран от #67

  • 67 pepy

    20 1 Отговор

    До коментар #66 от "Julio":

    Къде видя да се хваля???
    "Боби" пита за статистики, аз имам някакви под ръка и ги пускам...

    Коментиран от #68

  • 68 Julio

    12 2 Отговор

    До коментар #67 от "pepy":

    Извинявам се. Не разбрах че наливаш ъкъл на зеленият талибан...

    Коментиран от #71

  • 69 Мисли с главата

    11 5 Отговор

    До коментар #60 от "Driving pleasure":

    За изминаване на 50 км с тесла модел 3, се нуждаеш от електроенергията за загряване на 100 литров бойлер. За колко време си "зареждаш" бойлера и това било ли ти е проблем някога? Във всяко домакинство има бойлер, но не съм чул за недостиг на ток. Ти чул ли си?
  • 70 Random

    7 4 Отговор

    До коментар #53 от "Ти да видиш!":

    Пежо е-208. 100 пъти по-смислено от теслъ.

    Коментиран от #72

  • 71 Боби

    6 3 Отговор

    До коментар #68 от "Julio":

    А бе има ли някой да налее ЪКЪЛ!!!! на Julio?
  • 72 Ти да видиш!

    4 2 Отговор

    До коментар #70 от "Random":

    Значи според тебе, бензиновите 208 са много по-добри автомобили от 911. Не мислиш ли, че всичко зависи от гледната точка?

    Коментиран от #79

  • 73 Кой сега е N 1

    5 1 Отговор
    Peugeot 208 :) имаме и весия за еко надрусани грета симпатизанти
  • 74 рош

    4 5 Отговор
    откъс от една германска статия на тема електромобили :

    Но германският енергиен микс е неблагоприятен откъм въглеродни емисии – съставен от 52,6 % фосилна електроенергия (вкл.22,7% кафяви въглища, 12,9 % черни въглища и 12,9% природен газ + 3,2% други фосилни източници). Ядрената електроенергия има дял от 11,8%, а възобновяемите източници – 35,6% от микса.

    Основните изводи от проучването на г-н Зин се ползват с поддръжка сред немските eнeргийни и транспортни експерти, а именно:

    1. Електромобил, движещ се в Германия, причинява въглеродни емисии от 156 гр./км. (сумирани от емисиите при производството на електробатериите с тези от зареждането им при експлоатация на колите), сравнено със 141 гр./км. СО 2 от дизелов двигател. На база сегашния микс на ФРГ електромобилът създава повече СО 2 емисии, отколкото дизеловият автомобил. С едно зареждане на резервоара „дизелът” обезпечава 2 пъти по-продължителен пробег отколкото пробега между 2 зареждания на батерията на електрическия автомобил.

    2. При включване в общоевропейския енергиен микс ( в т.ч. на ядрената енергия от АЕЦ на Франция) СО 2 - емисиите от електромобил спадат на 120 гр./км. при 141 гр./км. за дизелов двигател, но отново са далеч от регламентираните изискания.

    3. При едновременно зареждане на 1 милион електромобила капацитетът на електропреносната мрежа на Германия следва да понесе натоварване от 140 гигавата, докато сегашната позволява натоварване по мощност на 60 гигавата.

    Коментиран от #77

  • 75 Готин

    5 2 Отговор
    Цял живот до преди две години карах коли на бензин. В момента когато започна Еко кампанията ограничения и електрификация, купих нова ДИЗЕЛОВА!!! Защо ли!?
    Сигурно съм тъп!? 😉
  • 76 Забрана

    7 1 Отговор
    К'во се пънете бе? Автомобилната индустрията ще си отиде по естествен път, като много други през годините, после само масов транспорт.
    И ще дойде нещо ново, я телепорт, я пренасяне на интелект, а вие си спорите за някакви тенекета.
  • 77 И ти ли си овца?

    5 6 Отговор

    До коментар #74 от "рош":

    Виждал ли си стадо овце? Една като блейне и всички блеят след нея. И ти като овцете, бееееее, бееееее. Колко пъти трябва да ви се казва, че това което блееш е пълна лъжа и няма нужда да я повтаряш, защото хората с критично мислене не се вързват на подобни плоски лъжи.

    Първо лъжат за микса в Германия, който за миналата година вече беше два пъти по-чист, отколкото се твърди в статията. Само от този факт, електромобилите вече стават два пъти по-чисти от дизела.

    Второ, сравняват само това, което излиза от ауспуха на средностатистическия нов дизел (а повечето по пътя не са нови) с емисиите от цялото производство на електромобил, плюс отпечатъка на енергията за зареждане. Все едно производството на горивата и самите автомобили с ДВГ нямат въглероден отпечатък?

    Трето, всяка година милиони хора умират в следствие на замърсявания въздух от автомобилите в градовете, без никаква връзка с СО2 за който се товари в статията. СО2 няма отношение към здравето на хората. Въздуха в градовете ще се изчисти, ако се премине към електричките.
  • 78 реалист

    2 4 Отговор

    До коментар #57 от "Мисли с тая глава недей само плямпа!":

    Няма как с 75квч ще изминеш 400км.

    Коментиран от #80

  • 79 Random

    5 4 Отговор

    До коментар #72 от "Ти да видиш!":

    Ми кат' си пр*ст и не схващаш. Елките стават само за града, а и в града е проблема със замърсяването. А в града няма смисъл от 6 метров луксозен кораб.

    Коментиран от #90

  • 80 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #78 от "реалист":

    Ако не можеш да смяташ с калкулатор , 75 квт за 400 км са 18,75 на 100 км !!!! Ако не си наясно това е супер ГОЛЯМ разход , дори в момента има поне 4-5 модела , които дават под 13 квт/100 !! Та със 75 квт може да минеш не 400 , а над 500 км !!
  • 81 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #28 от "Миро":

    Малко ти е кофти примера , мъчиш се да го извъртиш накъдето ти изнася !! Когато излезе първия Айфон , беше първия смартфон , за твое съжаление !! И прогнозите бяха , че всички ще ползват СМАРТФОНИ , а не само Айфон !! И точно това стана , другите изоставиха старите телефони с копченца и минаха на смартфони като Епъл !!! И точно това става и сега , всички оставят пушилниците и минават на електрички , за най-голямо съжаление на петрофенчетата !!

    Коментиран от #98

  • 82 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Komapak":

    Моето електрическо колело се зарежда за 20 стотинки. Доста е близо до нищо. После се возя 30 километра
  • 83 NikNay

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "Dido":

    В Амстердам карат колелета бе теле замузено . . . . .
  • 84 Фен

    3 2 Отговор
    Затова ми харесват, правят удобни, практични коли, за тезвомислещи хора, без да им надуват конете, за да удвоят цената с такса гъзария/такса шматка също може да се нарече/
    Да не тегля заеми за поддръжката.
    Не да се радвам че 18 годишното ми Ауди а4 като ново е имало 270 коня, ама айде веригата да я сменя другия месец, ако изкара, че сега нямам пари.
  • 85 Low baterry

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Е-power":

    Простия си ти, човека не коментира твоята тротинетка и ролерите, а колите.
  • 86 Еко икономии

    6 3 Отговор
    Минуси на Ел колите:
    1. Екологичност:
    Колко енергия и замърсяване има при производството на батериите и впоследствие за добива на Ел. енергия за зареждането за т.н. екологични автомобили на ток не съм видял официална статистика, вероятно защото е толкова много, че веднага ще стане ясно че замърсяват поне наравно с евро 2 колите.

    2 Икономичност:
    Наистина ли има баламурници да мислят, ще някой се опитва да им предложи електрокара, защото е загрижен за семейния му бюджет ?
    Покупка на електричка сравнима като клас с ДВГ е доста по-скъпа при покупка като нова.
    Като стара е безсмислено да се купува и да се сменяват батерии откъм разход.
    Колко струва едно зареждане сега в Германия като вдигнаха таксата с 500%. и километъра вече излиза по-скъпо дори от на бензин ?
    Каква е гаранцията че след 1,2 или 5 години няма да го завишат с още 600% ?
    3. Практичност,
    Къде да опъвам кабела да се зарежда цяла нощ на улицата и ако е с компоненти като Галакси 7, и даде накъсо сутринта да заваря петно на улицата.
    Плюсове:
    При толкова минуси, не виждам смисъл да търся плюсовете.

    Коментиран от #88

  • 87 Г-Н грип

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Behemoth":

    Интересно ти разбирачо каква кола караш, в смисъл твоя или на татко ти. Аман от пъпчиви лигльовци-капацитети.
  • 88 Гледаш от твоята камбанария

    1 5 Отговор

    До коментар #86 от "Еко икономии":

    1. Много лесно могат за една седмица да приемат закон, зарядните станции да се захранват от 100% чиста енергия, а производството на батерии и целите електромобили и те да са 100% въглеродно неутрални. Както виждаш, въпреки милиардните глоби които ги грозят, авто концерните не могат да бутнат разхода под 100 грама въглероден двуокис на километър. 2. Търсиш електрическа алтернатива на кошника, който караш, но все още не се произвежда такъв. Но ако направиш обратното сравнение, ще видиш, че една Тесла модел 3 е много по-евтина или поне близка до цена от бензинов или дизелов автомобил от същия клас, със същите технически възможности и екстри. Никой не те кара да зареждаш на най-скъпата възможна тарифа в света. Има много по-ниски цени, включително и безплатно. Ако утре някоя верига бензиностанции реши да вдигне цените на горивата с 500%, ще идеш ли да заредиш там?
    3. Последно си избери опорна точка, върху която да си градиш черния пиар. В къщи ли ще зареждаш нощно време или на ултра бързите зарядни станции? Защото за разлика от бензиноколонката, за която си вързан без право на избор, електромобила можеш да го заредиш на много повече места на най-изгодната за тебе цена. Разбира се вариантите са различни за всеки и е възможно за тебе да е от невъзможно до прекалено скъпо за зареждане, но защо говориш от името на всички? Някои от нас имат гаражи, други нямат проблем да си заредят автомобилите на двора, трети имат възможност зареждане на служебният паркинг или раб

    Коментиран от #94

  • 89 Гледаш от твоята камбанария

    3 3 Отговор
    Някои от нас имат гаражи, други нямат проблем да си заредят автомобилите на двора, трети имат възможност зареждане на служебният паркинг или работят или живеят покрай зарядни станции. При изминаване на малко километри, дори е достатъчно да зареждаш безплатно по 10 минути на ден на някой хипермаркет като Кауфланд или Била, докато отидеш да си купиш хляб и бира. Следващия път засечи колко време прекарваш в тези магазини, да не се окаже, че докато си вътре ще има възможност да си заредил за няколко дни шофиране?

    Коментиран от #95

  • 90 Кой е простия?

    4 3 Отговор

    До коментар #79 от "Random":

    Защо мен наричаш прост, като ти не можеш да схванеш, че 208 става единствено за градски автомобил, но има електромобили които са пълноценни автомобили и стават и за дълги пътувания? Какво му е екологичното да имаш малък електромобил за града плюс още един дизелов за дълъг път? Нали все смятат въглеродния отпечатък? Въглеродния отпечатък само от ходенето ти до морето за няколко часа, ще е по-голям от карането в града цял месец.
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Предразсъдъците са ти в повече

    1 4 Отговор

    До коментар #91 от "kkk":

    Нали въпросът беше за еко източници? АЕЦ не са екологичен източник, освен ако не говорим само за отделяне на въглероден двуокис. Литиево-йонните батерии се рециклират от десетки години, като засега само за литият няма икономическа изгода, да се рециклира до чистотата необходима за производство на нови батерии, но пък се използва в други промишлености, за които трябват литиеви съединения. За сметка на това, за отпадъците от атомните централи все още не е измислено обезопасяване и ще продължават да са опасни стотици до хиляди години. Единственото измислено решение засега е да бъдат заровени някъде, но дори тогава могат да облъчват с радиация подпочвените води.
  • 93 Предразсъдъците са ти в повече

    1 4 Отговор

    До коментар #91 от "kkk":

    Да се върнем на пробегът. Значи изминаваш 30 хиляди километра годишно, за които харчиш 2550 литра гориво, които по днешни цени струва около 5700лв.

    Нека вземем лакомия, най-тежкия и голям 7-местен електромобил Тесла модел Х с неговите 800 конски сили, защото всички останали електромобили ще се нуждаят от по-малко енергия.

    За тези 30 хиляди километра ще се нуждае от 6000квч електроенергия годишно. Ако си я зареждаш от контакта, на дневна тарифа, ще ти струва 1320 лв, а на нощна 720лв. , но това е само информативно, защото въпросът беше как 6000 киловатчаса годишно могат да бъдат произведени екологично. Вятърът е по-евтината алтернатива, но там сметките са трудни, затова нека вземем по-скъпата - слънцето.

    По груби сметки, караш по малко от 100 км на ден, което ще рече че през по-голямата част от деня автомобила стои паркиран някъде и може да бъде зареждан от слънцето. За България, слънчевата радиация предоставя 1300 киловатчаса, за всеки инсталиран киловат фотоволтаична централа, значи са необходими 4,6kWp централа, която се нуждае от 14 панела с площ 1,5 кв.м. всеки, заемащи по-малка площ от паркоместото на което си паркирал на сянка под фотоволтаиците. Всеки един от тези панели струва 245лв или общо 3500лв инвертора под 1000 лв, сложи и за кабели и конструкция още 1000 лв и се оказва, че само за парите които си дал за гориво на година, може да си зареждаш напълно безплатно и чисто електромобила през следващите 25 години.

    Коментиран от #96

  • 94 Еко дивотии

    5 1 Отговор

    До коментар #88 от "Гледаш от твоята камбанария":

    Да започнем от средата.
    Не търся алтернатива на кошницата ми, защото си я харесвам.
    Ако вдигнат горивата със 50%, не със 500% ще се наблюдаваме жълти жилетки в цял свят, без България разбира се, което прави невъзможно такова увеличение.
    Основното разбира се в черния ми пиар е, че заради тези дивотии с четириколесните тротинетки с покрив, развалят нормалните коли с ДВГ, правят ги 3 цилиндрови, с очакван по-малък живот. И на всичкото отгоре и ще им вдигнат цената, заради новите еко критерии.
    Всичкото това, при положение че производството на батерии обезсмисля думата екологичност. И като махнем това, остава неудобството за зареждане.
    С темповете с които се подобряват колите и се изграждат зарядни мрежи, от електрички ще има смисъл след около 85 години за масовия потребител, като мен.

    Коментиран от #102

  • 95 Био

    5 3 Отговор

    До коментар #89 от "Гледаш от твоята камбанария":

    То и сега трудно се намира място на паркингите на Кауфланд и другите големи вериги, представям си какво ще е, ако там ще може и да се зарежда ток. Много бой ще пада за нищо.
  • 96 Гордост и предразсъдъци

    4 3 Отговор

    До коментар #93 от "Предразсъдъците са ти в повече":

    Сметки без кръчмар.
    Реалната сметка е, когато един изгоден продукт стане търсен, цената му да се вдигне дотолкова, че вече да не е изгоден. Спекулативни разбира се, но без пропуск.

    Коментиран от #104

  • 97 Предразсъдъците са ти в повече

    2 4 Отговор

    До коментар #91 от "kkk":

    Виждаш, че няма нито физически нито икономически пречки пред зареждането на стотици автомобили, просто трябва различен начин на мислене. Да помислим за онзи паркинг със 100 автомобила? Вероятно паркоместата са повече отколкото автомобилите, но нека вземем най-лошия сценарий в който всички паркоместа са заети. Вече сметнахме че от едно паркомясто, могат да се осигурят 5kWp мощност, но това е максималната мощност. Напълно логично е, половината фотоволтаици да са с наклон на изток, а другата половина на запад, като заради наклона дори могат да се инсталират още повече фотоволтаици на единица площ. По този начин още от изгрева на слънцето, до неговия залез, мощността ще е относително постоянна, ако няма облаци. по обед ще е около 480kW, а късен преди обед и следобед около 400kW. Както и да го смяташ, всички 100 автомобила ще се заредят с по 10 киловатчаса за които питаш само за два часа, независимо с каква мощност ги зареждаш, без да ползваш дори един киловат от трансформатора.

    Коментиран от #99, #100

  • 98 Не. Робот

    6 0 Отговор

    До коментар #81 от "гост":

    Леко се заблуждаваш.
    Айфона нито е първия смартфон, нито е първия със сензорен екран.
  • 99 О Хенри

    1 1 Отговор

    До коментар #97 от "Предразсъдъците са ти в повече":

    Ще си позволя да направя някои корекции на сметките ти, следвайки духа им.
    Вместо на едно паркомясто да се осигуряват 5kWp, ще бъдат изградени такива, че да осигуряват 36000kWp.
    Така зареждането ще отнема около 2 секунди.
    За съжаление, такава симулация могат да реализират само доста мощни компютри, в реалността сметките не излизат.

    Коментиран от #103

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Предразсъдъците са ти в повече

    3 3 Отговор

    До коментар #100 от "kkk":

    Само си прочети последните редове, а после кажи че въобще си прочел мнението в което ти говори за зареждане през деня? 8-часовия работен ден през които автомобилът ти стои на паркинга.

    Коментиран от #108

  • 102 Кое не разбра?

    3 3 Отговор

    До коментар #94 от "Еко дивотии":

    Кой ти говори за 50% вдигане на цените на всички бензиностанции. Ако например Петрол вдигне цената от 2 лв на 10 лв за литър, а Марешки направи цената 20 стотинки за литър, кой и за какво ще стачкува? А ако kaufland ти дават два литра гориво, само защото си им спрял на паркинга ? Точно това е положението с зарядните за електромобили. Цената е от безплатно, до по-скъпо от бензин. Кой за какво искаш да стачкува? Като ти е скъпо на едната верига отиваш да зареждаш на другата.

    Същото е и с електромобилите. И Mercedes произвежда и продава електромобили, ама нещо не искат да им ги купят. Точно така ще се случи и с зарядните на Mercedes и компания които надуха цените с 500%. Просто ще ги заобикалят и ще ги псуват и ще идат да заредят на съседната зарядна станция за пет пъти по-малко пари.

    Коментиран от #105

  • 103 Нали няма да си говорим фантазии?

    0 5 Отговор

    До коментар #99 от "О Хенри":

    Площта на едно паркомясто е около 25 квадрата, а на толкова могат да се инсталират само 5 киловата, от най-масовите фотоволтаични панели. Могат да се инсталират и 6 киловата, но цената става много висока, защото панелите са доста по-скъпи.

    Коментиран от #106

  • 104 За кое говориш

    2 2 Отговор

    До коментар #96 от "Гордост и предразсъдъци":

    Коя цена щяла да се вдига? За последните 10 години, цената на фотоволтаичните панели падна десетина пъти и продължава да пада със същите темпове, което още повече увеличава търсенето. Цените на вятърните генератори също падат, особено на тези в морето. Затова цената на вятърната и слънчевата енергия станаха най-евтините и биха измести ли всички други централи, ако можеха да дават енергия по всяко време. Точно затова чудесно се допълват с акумулатори, които така или иначе ги има в електромобилите, а те могат да се зареждат точно когато има излишна енергия, защото е необходимо батерията да се зарежда веднъж седмично ,че и по-рядко, следователно може да се дозарежда всеки ден, а да караш цяла седмица без зареждане, ако не пече слънце или духа вятър.

    Коментиран от #107

  • 105 Обяснявам

    4 2 Отговор

    До коментар #102 от "Кое не разбра?":

    Относно зареждането на автомобила на работното място, пренебрежимо малък е процента на хората, които ще могат да се възползват от това.
    Страхотно е усещането при спускане на кола да се чува само вятъра, не съм фен на рева на двигателя, за мен той е излишен шум и нищо повече. Но е твърде наивно да смяташ, че някой ще направи зареждането на ток изгодно.
    В момента има твърде малко електромобили, съответно и зарядни станции и са възможни всякакви извращения в цените, от зарибяващо безплатно, до безумно скъпи с цел да скубят от снобарите търсещи престиж.
    Но ако еко мафията наложи електрическите да са масови, а ДВГ екзотика, тогава цените на мнозинството зарядни станции ще бъдат що годе изравнени и със сигурност ще са си направили сметката цената да не е по-малка от зареждането сега на гориво.
    Да очакваш икономия от кола на ток изглежда логично, но всъщност е много наивно. Ще измислят хиляда причини, като лицензи, поддръжка, данъци ще добавят разбира се, но не и да го оставят изгодно.
    Пак да направя скрита реклама на Кауфланд. Когато имат някаква промоция,обикновено поглеждам опашката и си излизам. Нито за 2 литра гориво ще чакам 2 часа, нито за безплатен ток за един ден.

    Коментиран от #109

  • 106 Да бъдем реалисти

    6 1 Отговор

    До коментар #103 от "Нали няма да си говорим фантазии?":

    Фотоклетките стигат да затоплят за едно денонощие един бойлер и дотолкова.
    Паркомястото рядко е над 15 м2.
    И къде ще ги слагат толкова тези панели, в подземния паркинг на мола ли ?
    Колко хора имат собствено парко място или гараж и колко спират всеки път на случайно място ? Процента е в полза на вторите. А и да пренебрегнем това, да се наредят тези панели и да ги ползва всеки, значи като погледнеш нагоре да не виждаш вече небе, само панели.
    Непрактично и неприложимо е, като решение за всички, само за частни случай би проработило.
    Но като се променя цяла индустрия би следвало да се съобразява с мнозинството, не с отделни частни случай.

    Коментиран от #110

  • 107 Конкретно

    6 0 Отговор

    До коментар #104 от "За кое говориш":

    И къде да си ги монтирам тези почти безплатни неща, на терасата ли ?
    А за публичните такива, и безплатни да бъдат, на символична цена от 1 лев да излизат от производителя, никой няма да ти даде да зареждаш без пари, когато станат масови електрипките.
    То пишеш за теоретичен, утопичен комунизъм, приложим само за скандинавските страни.

    Коментиран от #111

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 И аз обяснявам

    1 2 Отговор

    До коментар #105 от "Обяснявам":

    Говорим за кокошката и яйцето. Сега по паркингите няма фотоволтаици, защото няма електромобили. А няма електромобили, защото няма къде да зареждат.

    Последно има ли паркоместа, където да паркират хората, когато са на работа? В повечето случаи, големите фирми, учреждения и предприятия, имат изградени паркинги. Като мислиш за небето, си помисли ако вали дъжд или пече жарко слънце, дали ти е по-важно да видиш небето за няколко секунди докато паркираш, или ти е по-важно колата да ти е на сухо и на сянка? Платените паркинги, включително на слънчевите места на сините и зелени зони, няма да пропуснат допълнителните приходи от зареждане, пък и си е допълнителен бонус да паркираш на сухо и на сянка, дори да караш бензинов автомобил. От тази гледна точка, се падат няколко пъти по 5 киловата за всеки електромобил.
  • 110 Малко уточнения

    1 2 Отговор

    До коментар #106 от "Да бъдем реалисти":

    Съгласен съм, всеки фотоволтаик може да затопли по един бойлер за денонощие през лятото, но аз говорех за 15 броя панели върху 1 паркоместо, които могат да затоплят 15 бойлера. Едно паркомясто е 15 квадрата, но паркингът не се състои само от паркоместа и 100-те паркоместа за които ставаше въпрос по-горе, не заемат 1500 квадратни метра, а почти два пъти повече, защото между два реда паркоместа задължително има две ленти за движение, за да могат да паркират автомобилите.
    Но дори тези пътища да не бъдат покрити, само 15-те квадрата, стават поне 30 за всеки електромобил, ако само половината от паркинга е зает от електромобили. Това няма как да стане скоро, затова В повечето случай този ток ще се връща в мрежата, замествайки въглищните централи и ще разтоварва преносната мрежа. Както правилно отбеляза, всеки недостиг вдига цената, а всеки излишък я сваля, като в случая цената на тока ще пада заради свръхпредлагане. Тогава ще е по-изгодно и за електромобилите да заредят на ниски цени, а и на собственика на фотоволтаиците и да продаде тока на по-висока цена директно на автомобилите под фотоволтаиците без посредници, отколкото на безценица заради таксата пренос на електроразпределителните дружества. Май забрави либерализацията на пазара?

    Коментиран от #123

  • 111 Можело значи?

    1 4 Отговор

    До коментар #107 от "Конкретно":

    Ето като си размърдаш мозъка, започваш да даваш и конкретни отговори. Разбира се че може да си ги монтираш на терасата по няколко различни начина. Може да си направиш козирка върху терасата и прозорците на фасада с югоизточно, южно или югозападно изложение. Може да облечеш и стените на фасадата с фотоволтаици. Вече се произвеждат и прозрачни стъкла, които произвеждат ток и можеш да си направиш стъклопакет с тях. Както виждаш вариантите са многои могат да бъдат приложени както за новопостроени сгради, така и за стари сгради които се "санират", да не говорим че в България може да направиш това и без никакви разрешителни, както всеки си остъклява тераси, прави козирки и монтира климатици и сателитни чинии по фасадите без никакви разрешения. За съжаление го има и момента, в който някой като тебе "случайно ще изпусне" нещо върху фотоволтаика на съседа отдолу, само защото мрази такива неща.

    Коментиран от #116, #122

  • 112 Ха ха

    5 0 Отговор
    Чичко Таварес им бърка отзад на Гребените електрически
  • 113 Бърка, ама преводача!

    4 2 Отговор
    Това че автора на статията отново се опитва да вкарва думи в устата на Таварес, само за да направи черен пиар не е новост за сайта. Точните думи казани от него са: "We are selling our electric vehicles to green addicts. We didn’t move to the pragmatists" дори хора които не знаят английски, могат да си пуснат един google преводач който ще ми каже : "Ние продаваме нашите електромобили на зелени зависими. Не сме се преместили на прагматиците". С други думи казва, че само заслепени зомбита на peugeot си купуват техните автомобили, а прагматично мислещите купуват други електромобили, които има къде да зареждат. Дали е нужно да уточнявам, за коя марка със собствена зарядна инфраструктура говори Таварес. В речта си той настоява държавите да вземат да изградят зарядна инфраструктура за електромобили, като оправдание за ниското търсене. С две думи подготви почвата, че няма да постигнат нормите за емисиите заради слабото купуване на електромобили и ще плащат жестоки глоби.

    Коментиран от #114

  • 114 Ко речи

    2 0 Отговор

    До коментар #113 от "Бърка, ама преводача!":

    Тия зелените от ко били зависими?)))) От БХ точно не, ха ха пишман лингвист
  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 О, имаме професионалист!

    1 3 Отговор

    До коментар #116 от "kkk":

    Хайде добро утро и в пряк и преносен смисъл. Разбира се, че номиналната Wp и реалните W са различни и ако беше професионалиста за който се представяш, вече щеше да си видял , че за 500kWp централа съм дал реална мощност цитирам "по обед ще е около 480kW, а късен преди обед и следобед около 400kW."

    Щом имаш толкова много опит с толкова много централи, дай най-големия и най-малкия годишен добив за последните години от 1kWp инсталирана мощност, за да видим къде бъркам? Колко киловатчаса се добиват годишно в най-добрия и в най-лошия случай?

    Коментиран от #126

  • 118 Защо ли не се учудвам

    1 2 Отговор

    До коментар #116 от "kkk":

    Всичките анти сте едни и същи. Като ви помолят за цифри и блокирате.
  • 119 Hristov

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "type-R":

    Ами тогава излизай навън със противогаз и шапка от алуминиево фолио.
  • 120 Пъпъгал

    1 0 Отговор
    Аз много харесвам Пежо-Ситроен-Опел до 2007г. Бих си купил Пежо 407 2.0ХДИ 2.0i , 508 2.0ХДИ, Опел Moka или Тойота Ърбън Крузър.
  • 121 Кор за троловете

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    хахахаха
    ами хайде на бас. При него ПСА групата направи няколко страхотни удъра. Само спрелите в 90-те, които още си разказват и си се смеят на вицовете с борчето и мачката и тези, които не са се качвали на нова кола ще обобщават френските автомобили с 1-2 неуспешни поколения. Лично аз бих предпочел хибрид (ако имах възможност). градско на ток и извънградско на ДВГ
  • 122 Мърдане

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "Можело значи?":

    Ето че с толкова мърдане сам си отговори защо не става за терасата.
  • 123 Паркинги

    0 0 Отговор

    До коментар #110 от "Малко уточнения":

    Къде са тези масови паркинги ?
    Не са с повече места общо за 1/10000% от колите.

    Коментиран от #131

  • 124 Никой

    3 2 Отговор
    Не виждам как нещо може да бъде екологично при положение, че за да го произведат замърсяват толкова - колкото ако караш дизелов автомобил 10 години... Колко се замърсява да се произведе батерията на уж свръх напредналата Тесла? Колко се замърсява при производството на гумите за BMW i3... Всичко е прах в очите!

    Коментиран от #125

  • 125 Някой

    1 3 Отговор

    До коментар #124 от "Никой":

    Дай да видим колко замърсява! Значи гледай, фабриката на Тесла за производство на батерии работи с фотоволтаици на покрива, а фабриката на ФВ работи с ТЕЦ-ове за производство на енергия! Да започнем от това?
  • 126 kkk

    3 0 Отговор

    До коментар #117 от "О, имаме професионалист!":

    И к'ва полза да вадя данните като за пореден път продажното модераторче ще изтрие всичко? Ти кьорав ли си, че липсват десетки коментари и с изключение на няколкото основателно изтрити всичко друго е махнато за да НЕ СЕ ВИЖДА реалното положение- простотиите които диванните "експерти" като теб ръсят са добре дошли и се толерират, но сериозните и обективни коментари като моите се премахват щото не са удобни на поръчителя...

    Масовото навлизане на електричките няма да се случи за всеобщо нещастие на еко-тъпунгерите. Нужната инфраструктура е твърде скъпа и сложна + в момента електричките се продават основно заради държавните субсидии- тоест държавата ти дава МНОГО сериозни бонуси. В БГ паркират безплатно в синя/зелена и т.н. зона което лесно прескача 10лв./ден икономия- лесно стават 2000лв./годишно, а в други държави има и далеч по-сериозни бонуси (извън началната субсидия при покупката) които сумарно могат да прескочат €8-9000 ВСЯКА година. И така дори безбожно скъпи коли като Тесла или Порше струващи над €100 000 много рязко стават рентабилни- уловката е, че субсидията вече масово се орязва и много скоро ще бъде нулева и вече наливането на бесни пари в ел. кола няма да е рентабилно.

    Фактически бъдещето е в plug-in хибридите. Елиминират дизела при леките коли и пускат бензинови хибриди с неголеми батерии стигащи за 50-60км. пробег САМО на ток да ходиш на работа, а като си в режим "хибрид" да ти гълта 3-4л./100км. ГРАДСКО. Автобусите в града- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО

    Коментиран от #129

  • 127 kkk

    5 1 Отговор
    Фaктичecки бъдeщeтo e в plug-in хибридитe. Eлиминирaт дизeлa при лeкитe кoли и пуcкaт бeнзинoви хибриди c нeгoлeми бaтeрии cтигaщи зa 50-60км. прoбeг CAМO нa тoк дa хoдиш нa рaбoтa, a кaтo cи в рeжим "хибрид" дa ти гълтa 3-4л./100км. ГРAДCКO. Aвтoбуcитe в грaдa- ЗAДЪЛЖИТEЛНO нa тoк, кaмиoнитe рaбoтeщи в грaдa- зaдължитeлнo хибриди и чиcтo нa дизeл дa ocтaнaт caмo ТИР-oвeтe кaрaщи нa дълги курcoвe и cтрoитeлнaтa и cпeц. тeхникa. Някaкъв прoблeм c тaкaвa cхeмa имaтe ли, гocпoдa пceвдo eкoлoзи и други тъпaци?

    Коментиран от #130

  • 128 ИВО

    8 0 Отговор
    Уважаеми,

    Може ли да споделите вашето мнение по следните въпроси:

    -защо не хвърлиха 10 % от парите за разработка на електрически автомобили в посока да се подобрят бензиновите двигатели на газ
    - това е работещо решение , а в някои страни се минава на 100% на газ при 70% подпомагане от държавата/ Азербейжан
  • 129 Дъра бърза и никакви цифри, ОТНОВО

    2 2 Отговор

    До коментар #126 от "kkk":

    Видя се какъв професионалист си. Въобще не исках да те захващам за всичките простотии, които изписа в предишния пост, защото и там няма вярна нито една цифра, което се вижда дори от диванен специалист. Още децата учат, че в България, на квадратен метър падат между 1200 и 1400 киловатчаса годишно. Няма как да ми кажеш някакви различни цифри от тези, за добив на фотоволтаици от 1kWp. Няма как за три дни да се натрупа толкова прах върху фотоволтаиците, за да видиш някаква разлика в добива. Дори много прашни фотоволтаици намаляват само 5% от добива, който също няма как да разбереш, защото мощността постоянно се мени в зависимост от интензитета на светене на слънцето.
    Да не говорим, че точно зимата фотоволтаиците са най-ефективни и имат най-голяма мощност, а не както твърдиш ти, че имали само 40% от паспортната мощност. Всъщност през зимата може да се постигне дори над 100% от паспортната мощност. Не знам и Кой те излъга, че в България няма добри условия за фотоволтаици. Всъщност най-големият дневен добив на планетата се постига на ... Южният полюс. Все неща, които всеки с малко средна обща култура знае, да не говорим за професионалист. Следващия път, внимавай какво лъжеш, защото с един единствен въпрос те хващат.
  • 130 Я се разбери със себе си

    1 2 Отговор

    До коментар #127 от "kkk":

    Значи електромобилитете, които може да оставиш да се зареждат веднъж на 10 дни, няма да има къде да се зареждат, но пък за хибридите ще се намери къде да се зареждат всеки ден, а при 30 000 пробег като твоя, ще трябва да зареждаш по два пъти на ден. Обясни ми къде ще го правиш?

    Освен това, защо реши в схемата си да оставиш най-замърсяващата техника на дизел, а не на ток? Ако един Тир кара само 10 часа дневно, ще изгори около 350л дизел, а ти ще ги изгориш за 50 дни. Тировете обаче ще преминат на ток по напълно икономически, а не екологични причини. Просто ще им е по-изгодно.
  • 131 Пак пишеш цифри които не разбираш

    2 1 Отговор

    До коментар #123 от "Паркинги":

    "Къде са тези масови паркинги ? Не са с повече места общо за 1/10000% от колите."

    Я да проверим и твоите цифри? В България има регистрирани 3 милиона автомобила, а 1/10000% представляват точно 3 автомобила от тях. Я си помисли това ли искаше да кажеш в България има паркинг само за три автомобила? Та само аз съм си паркирал на "паркинга" в двора точно три автомобила и има още място. Само на jumbo plaza има над 1000 паркоместа, и само на паркинга могат да се инсталират 5000 киловата фотоволтаици, а ако се инсталират и по покривите, ще са с два три пъти повече мощност. Не ставай смешен! Всеки хипермаркет разполага със стотици паркоместа на открито.

    Коментиран от #135

  • 132 Въйко

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Боби":

    В Холандия съм сега. Нафтата е 1,40е средно.... Бензина 1, 50 средно... Заплатата на общ работник е около 1800-2100 средно... Във всяка фирма има колонка за ел. автомобил и тя е за шефа и подшефа, айде и за счетоводителя.... Не виждам да се избива обикновения холандец за ТЕСЛА 🤔.... Разбирасе повечето ходят с колелетата навсякъде, но уикенда се пълни с коли на нафта и бензин, които са и стари и евро 1 до евро 5....

    Коментиран от #133

  • 133 Боби

    1 1 Отговор

    До коментар #132 от "Въйко":

    Аз незнам ти къде си, но аз чета друго. Модел 4 най-продавания https://m.fakti.bg/avto/413661-tesla-model-3-stana-nai-prodavaniat-avtomobil-v-holandia
  • 134 Зомби с квадратен волан

    1 2 Отговор
    Е какво очаквате от един латинос? Те не се славят с много акъл. Вижте какво направиха във Венецуела, имат целия нефт на света, а не могат да построят социализъм? Латиното не става за мениджър, за визионер, за инженер. Това са хора, певци, поети, спортисти, състезатели. Не му се радвайте толкова на липсата на акъл.
  • 135 Корекция

    0 0 Отговор

    До коментар #131 от "Пак пишеш цифри които не разбираш":

    Мързеше ме да смятам , защото дали е 1/10000%, 1/100% или дори 10%, пак е недостатъчно. С толкова дълги разсъждения очаквах, че ще схванеш логиката а именно, че няма достатъчно пригодени паркинги.
    jumbo plaza ми е достатъчно далече, че да не знам къде е. Интересно защо администратора на сайта ме беше блокирал, да не мога да коментирам, по един цивилизован начин, а онзи дето се представя за Асан и във всякакви статии, ни в клин, ни в ръкав пише за велика турция, гяури и т.н. си го оставя да пише неща, за които могат да го съдят дори, ако не беше анонимно.