ФАКТИ.БГ

Израел ще зарежда електромобили в движение

Публикувана: 3 Юни, 2020 13:42
37 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7170
Израел ще зарежда електромобили в движение
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 23 гласа.

Израелската компания Electreon Wireless иска да направи истинска революция в света на електрическите превозни средства. Според инженерите на тази компания в бъдеще шофьорите няма да трябва да зареждат електрическите си автомобили с помощта на станции за зареждане.

Вместо това батериите ще получават енергия направо от ... пътя. Още в средата на август Electreon Wireless планира да обнови 2-километрова отсечка в Тел Авив. В допълнение, компанията изгражда подобен 2.5-километров път на шведския остров Готланд в Балтийско море.

Електрическите превозни средства ще се зареждат по тези пътища по същия начин, по който смартфоните се зареждат индукционно. Тоест, водачът няма да има нужда от допълнителни усилия - просто трябва да тръгнете по пътя и това е всичко. Разбира се, ако електрическият автомобил поддържа функцията за дистанционно зареждане.

Засега подобна функция имат само в градския транспорт, който ще започне да пътува по „електрическите улици“ първи. Electreon Wireless уверява, че в случай на масово използване на системата за зареждане от пътищата, електрическите автомобили могат да станат и много по-евтини. В края на краищата производителите няма да имат нужда да оборудват автомобилите с големи, тежки и скъпи батерии, а масата на автомобилите ще намалее.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 23 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Атомик
1 Отговор
И като спре тока какво правим, а? Тръгваме пеш.

Коментиран от #3, #17


Оценка:
-35 +18

Driving pleasure
2 Отговор
Е те тогава 5G ще ни се види като бонбонче... кво ли фоново замърсяване ше има от тая ш'тня? Макар че то реално погледнато трябва да ти изпържат мозъка, за да стигнеш до идеята за електрокар...

Оценка:
-26 +25

Да да
3 Отговор

До коментар #1 от "Атомик":


Тока спира и ще спира в бананови републики. В нормалните държави това не е познато като явление.

Коментиран от #4


Оценка:
-15 +41

Driving pleasure
4 Отговор

До коментар #3 от "Да да":


Сигурен ли си? ;) Няма да е лошо да си помислиш пак :)

Коментиран от #6


Оценка:
-25 +14

Пълна глупост
5 Отговор
Абсолютно неприложима технология! Тока който се предава така е много слаб. Ще трябва да се движиш 3 часа по такъв път да се зареди нешо. Второ ще има облъчване на хората в колата,, трето мисля че епохата на тролеите приключи, този просто е безжичен но принципа е съшия

Коментиран от #7


Оценка:
-14 +31

гост
6 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


То пък ти си един мислител , хахахах !!! То си личи !!

Оценка:
-10 +19

гост
7 Отговор

До коментар #5 от "Пълна глупост":


Ма разбира се , то така и преди 10-15 години петролофилчетата разправяхте , че е невъзможно да има електромобил с пробег повече от 100 км , а вече се съревновават кой пръв ще пусне такъв с пробег 1000 км , хахах !!! За живота на батерията от над милион км и то на цена по-ниска от пушилник да не говорим , не знам как още не сте си метнали въжето !!

Коментиран от #10


Оценка:
-13 +28

Тази технология
8 Отговор
се разработва от Франция и Германия от преди 2 3 години.

Коментиран от #9, #12


Оценка:
-1 +11

гост
9 Отговор

До коментар #8 от "Тази технология":


Тази технология е разработена преди много повече от 2-3 години , въпроса е кой първи ще я приложи масово в промишлени мащаби !! Всички големи производители , включително Тесла , Мерцедес и БМВ имат разработено безжично зареждане за моделите си и не го вграждат именно заради липса на инфраструктура !!

Оценка:
-2 +14

Driving pleasure
10 Отговор

До коментар #7 от "гост":


Разликата къде е обаче? Че ДВГ за последните десетилетия стана по-ефективен и удвои, даже утрои дистанцията, която изминава с литър гориво...

А вие се гордеете с факта, че сте увеличили резервоара :D

И даже това не стига да стигнете ДВГ, защото с 50 литра гориво ще мина 1000 км, а за 1000 км ви трябват 500 кг батерии - енергийна плътност братче, никога няма да я достигнете!

Коментиран от #11, #20


Оценка:
-21 +15

гост
11 Отговор

До коментар #10 от "Driving pleasure":


Ма да бе , енергийна плътност да топлите атмосферата , хахаха !!! И какво бил утроил изкопаемия двг , освен разхода си , хаха ?? Имаш ли си идея , че литър нафта има енергийно съдържание 1 квт от 85 грама , тоест близо 12 квт на литър !!! Тоест с разход 5 литра на сто км на немощна малолитражка изразходва 60 квт енергия , срещу под 20 квт на най-мощната Тесла , дето няма да я видиш как ще профучи покрай теб ?? Увеличил , хахахах !!! По-добре не отваряй приказка за ефективност , че там сте най-зле !!! И тия 500 кг за батерия е време да ги забравиш , че само се излагаш !!! Днешните батерии са над 350 вт на кг , тоест масовата 75 квт батерия тежи под 230 кг , по-малко от любимия ти пушилник с задължителната трансмисия и има живот поне два пъти повече от него БЕЗ "консумативи" и гориво !!!!

Коментиран от #14, #28


Оценка:
-14 +10

Госあ
12 Отговор

До коментар #8 от "Тази технология":


2016 - Япония. Първи. Общо взето, първи създадоха и литиево йонната батерия и Панасоник е най големия производител, но хората знаят че това с електрокарите е най грандиозната измама,която може да доведе до екологична катастрофа. Не мога да разбера, как може да се субсидира най мръсното производство в името на екологията ??? Докога?

Оценка:
-6 +9

Винкел
13 Отговор
Всички(почти) сте ми съграждани! После защо излизат вицове за нас!

Оценка:
-3 +2

Driving pleasure
14 Отговор

До коментар #11 от "гост":


20 ама по-скоро 40 забравяш огромните загуби докато си заредиш и отдадеш енергията. A 60те са по-скоро 53.5 (10.7 квч е литъра) и изведнъж разликите излязоха почти никакви... и моите 60 квч тежат 5 кг а твоите 20 квч - над 120 кг - енергийна плътност! Приятен път към 24кратното и намаляване ;)

Коментиран от #18, #23


Оценка:
-4 +6

оня с коня
15 Отговор
Всеизвестно е,че Безплатен обяд НЯМА.Въпросът е КОЙ и по какъв начин ще плати подобно Съоръжение И ПОДДРЪЖКАТА МУ и КОЛКО ефективно ще е то ,ако "прелетя" по Стар бълг. обичай по тия 2,5 Км със 240/ч?!

Оценка:
-0 +7

Driving pleasure
16 Отговор
ти и с 50 км/ч да караш ще ги минеш за 3 минути - въпросът е каква мощност ще има "зарядното" - "Пълна глупост" е посочил, че заряда е много слаб. А ако е силен какво ще е въздействието му върху околната среда да те облъчват в продължение на часове, а живеещите и работещи в близост постоянно - мерси добрия стар ДВГ си ми е екстра!

Оценка:
-4 +6

Абе Тапанари
17 Отговор

До коментар #1 от "Атомик":


Ще станеш още по-тъп

Оценка:
-2 +1

гост
18 Отговор

До коментар #14 от "Driving pleasure":


Ма да бе , това от тебе "мислителя" ли го преписа , хахахаха !!! Огромните загуби , хахахах , ама при любимата ти нафта , дето докато стане на нафта и стигне до колонката трябват ДВА ПЪТИ по толкова енергия , колкото ще отдаде като изгори , ама не в работа , а най-вече в топлина , да топли атмосферата !!! Загубите при тока са под 10% по ЦЯЛАТА верига от източника , до електромотора и ако източника е ВЕИ , както вече е в повечето случаи , ша имаш да взимаш !!! Тия шменти капели ги разправяй на дружките си , друг няма кой да ти върже !! И по-знаещи от тебе хора отдавна са казали кой употребява в ПЪТИ повече енергия , не се пъни да откриваш топлата вода !!!

Коментиран от #21


Оценка:
-6 +6

илп
19 Отговор
Единствената технология е на Николай Тесла от преди 120 години. Израелците просто са я приспособили технологично.Патента е на Уестинхаус

Оценка:
-0 +7

1234578
20 Отговор

До коментар #10 от "Driving pleasure":


Първата ми кола беше бензинов Пасат 1,8 инжекцион от 1989 г. харчеше 7-8 л. на 100 км. по магистрала Тракия. Следващата ми кола е Фиат Браво 2010 г. бензин 1,4 турбо, харчи 7-7,5 л. на 100 км. по същия маршрут. Според мен икономичност на двигателите си е същата, това което са подобрили е аеродинамиката. Която също оказва голямо влияние на разхода.

В техническите характеристики на Фиата пише, че гори 6 л. на 100 км. Дори и по-малко, реално гори 2-3 литра повече. Е на градско Фиата наистина гори по-малко около 2 литра 9-10 л., Пасата гореше 10-12 л. но вероятно заради по-малкото тегло.

Оценка:
-1 +6

Driving pleasure
21 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Хахахах
1. щото то на вас батериите ви идват свише, и не е енергоемко. Друсаното афро ви ги докарва от космоса явно
2. само в инвертора имаш 15% загуби, да не говорим при пренос и зареждане...
3. при 20% дял на ВЕИ (за развита европа говорим) да казваш "както вече е в повечето случаи" е ХАХАХАХА това че се затварят въглищни централи нищо не значи масово минават на газови и тока ти пак мръсен ;)
Изпаткал си три лъжи набързо и айде да живей електриката ;) тя не е лоша, никак даже, ама в кухнята ;)

Коментиран от #24, #26, #27


Оценка:
-8 +6

Гост
22 Отговор
Много технологии се правят, просто защото могат да се направят, а не че са удобни или практични. Този случай е такъв. Безжичното зареждане е скъпо, индукторите загряват много, вграждането в пътя ограничава възможността за ремонти или подмяна на настилката, метеорологичната обстановка силно влияе на зареждането, при пробив/повреда ще е смъртоносно опасно. Спомнете си как осветлението на шадравана на Графа уби човек.
Много по-лесно е електричките да имат пантографи и да се оборудват участъци от пътищата с ел.мрежа, както е при влаковете или тролеите. Не са го направили, защото трудно се отчита и заплаща черпената енергия. При индуктивното зареждане този проблем остава и затова няма да се направи.

Оценка:
-1 +5

Хайде по-полека с лъжите
23 Отговор

До коментар #14 от "Driving pleasure":


Тока на зарядните станции да не мислиш, че се плаща по това какво ти показва батерията? Плаща се по това какво показва електромера преди колонката. Разликата между двете е пренебрежимо малка. Батериите на Тесла powerwall имат ефективност на кръговият цикъл зареждане отдаване над 90%. Тоест зареждаш променлив ток в батерията чрез преобразуване в постоянен. После постоянният от батерията го преобразуваш отново в променлив и ако си заредя 100 киловата часа връщаш в мрежата над 90. Всяко следващо поколение батерии и инвертори става все по-добро. Загубите в цяла България по електропреносната мрежа са под 10%. Тоест дори от АЕЦ Козлодуй да зареждаш, а не от фотоволтаик над електромобила, от 100 киловатчаса в Козлодуй, 90 киловатчаса ще стигнат до твоя електромер, който ще си отчете 90 киловатчаса защото загубите са преди него и са калкулирани в цената.

Оценка:
-1 +4

Твоята да е
24 Отговор

До коментар #21 от "Driving pleasure":


Хайде да речем че си прав. Нека Тесла модел три да има не 15, а 20% загуби, което ще рече че за да се зареди батерията и от 80 киловатчаса са изразходени 100 киловатчаса електроенергия с която ще измине 500 километра. За 1000 км ще се е необходими 200 киловатчаса, а ти се хвалиш че ще ги минеш с 500 киловатчаса вече заредени в резервоара, сякаш от нефтеният кладенец до резервоарът ти няма други енергийни разходи. Дори при тази подла лъжа, отново електромобилите са 2,5 пъти по-ефективни, въпреки, че мъкнат онези половин тон батерии, които очевидно не им пречат на ефективността. Пробвай да качиш половин тон на твоя автомобил и виж дали ще гори 5 на сто.

Оценка:
-0 +7

Гошо
25 Отговор
Това е края на руските бензинджии

Оценка:
-0 +5

гост
26 Отговор

До коментар #21 от "Driving pleasure":


Ей ти тука още една лъжа , хахах !! Само за такива като теб !!!
Beлиĸoбpитaния зaпиca нaй-"зeлeният" cи мeceц в иcтopиятa пpeз мaй, cлeд ĸaтo изĸapa 31 дни бeз eлeĸтpичecтвo, пpoизвeдeнo oт въглищa, пишe Тhе Guаrdіаn. Eнepгийният oпepaтop зaяви, чe нaй-cлънчeвaтa пpoлeт в иcтopиятa нa Ocтpoвa e cпoмoгнaлa зa гeнepиpaнe нa дocтaтъчнo eлeĸтpoeнepгия oт cлънцeтo, ĸoeтo нaмaлявa въглepoднитe eмиcии oт пpoизвoдcтвoтo нa тoĸ дo нaй-ниcĸoтo нивo. Oт нaчaлoтo нa aпpил eнepгийнaтa cиcтeмa изĸapa бeз въглищa 54 пocлeдoвaтeлни дни. Cитyaциятa oбaчe cъздaвa и пpeдизвиĸaтeлcтвaтa пpeд eнepгийния oпepaтop. Инжeнepитe e тpябвaлo дa ce yвepят, чe пoвишeнoтo пpoизвoдcтвo oт възoбнoвяeми изтoчници нямa дa пpeтoвapи мpeжaтa. Koмпaниятa oчaĸвa, чe щe тpябвa дa плaти £500 млн. пoвeчe oт oбичaйнoтo тoвa лятo, тъй ĸaтo щe тpябвa дa плaщa нa гeнepaтopитe дa изĸлючвaт вятъpнитe фepми и cлънчeвитe пapĸoвe.
Пустите "недостатъчни ВЕИта , дето трябва да ги изключват , че няма какво да им правят тока , а петролопитеците още разправят , че не можели да "захранят" мрежата , хахахха !!!

Оценка:
-1 +6

гост
27 Отговор

До коментар #21 от "Driving pleasure":


Ей ти лъжа и за Германия !!
Делът на вятърна енергетика в Германия през първите 5 месеца на 2020 г. е бил по-висок от въглищните и газовите мощности взети заедно. Над половината от произведената електроенергия в Германия или 56,3 % е в резултат на работата на възобновяемите енергийни източници, става ясно от данните, публикувани на сайта energy-charts.de, който обобщава статистиката на немските системни оператори. Тенденцията за по-висок ръст на производството от ВЕИ от това на изкопаеми източници бе отчетена още през 2019 г. Според данните, за петте месеца на настоящата година производството на електроенергия от вятърните електроцентрали е над това на въглищните и газовите електроцентрали взети заедно – 67,7 ТВтч или 32,7 % През февруари дела на ВЕИ е бил от порядъка на 60 %.

Дела на променливите ВЕИ – слънцето и вятъра за петте месеца на тази година ощо е 42,6 %. Тоест дела на слънчевата енергетика в не така силните слънчеви месеци от годината е съставлявала 9,9 %, което се смята за постижение.

Резултатите от 2020 г. потвърждават, че при настоящата технологична структура на електроенергетиката, голяма енергийна система може да функционира с висок дял на променливи ВЕИ и да осигурява надеждно и безпроблемно снабдяване на потребителите.

Оценка:
-1 +4

Урко
28 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Ако го нямя ДВГ ще летиш с балони с хлий! Ако го нямя ДВГ Ще си лижеш оная работа за сол и ще се върнеш в камената ера разбирачо!!!

Коментиран от #31, #32


Оценка:
-6 +6

Dino
29 Отговор
Реално погледнато, за зареждане тип лерлес не ти е необходим ток. Достатъчно е да се инсталира верига от магнити (+-+-+-+-+-....) Която ще задвижва ритора на устройството което ще генерира ток . Но въпреки това , тази система не е най надеждна, ще трупа милиони песъчинки метал върху настилката си. Пък недай си боже Ганьо да мине с торба консерви по пътя... Там и ще си останат, на пътя.

Оценка:
-1 +3

30
Този коментар е премахнат от модератор
гост
31 Отговор

До коментар #28 от "Урко":


Единственото , което ще стане БЕЗ двг , "неразбирачо" , е че ще ше влоши влоши осезателно комлекса ти малоценност без пушилник !!! А човечеството е живяло и се е развивало и то много добре без петрол и пушилници повече от 40 ВЕКА и ще се развива МНОГО ПО-ДОБРЕ , когато те отново изчезнат !!!

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +3

гост
32 Отговор

До коментар #28 от "Урко":


И същото човечество има поне от 50 години технологиите да се освободи от проклятията петрол и двг и не го е направило досега единствено заради едни други интереси !! Но и това време свърши и вече нищо не може да ги спаси !!

Оценка:
-3 +3

Егати революцията
33 Отговор
Същото нещо е реализирано преди 10-15 години във Франция по проект на пежо и проблема е бил че заради температурните промени през лятото и зимата металните проводници под пътя се късали

Оценка:
-0 +2

Роско Плевнята
34 Отговор
Това е нищо , скоро Б.Б. ще издаде заповед за зареждане на електромобилите още във въздуха / е тия де летят де / .

Оценка:
-1 +3

Koльо Тесларов
35 Отговор
колите ще поевтинеят, но познайте колко ще поскъпне движението по пътищата на мошетата :)) честито, до сега за бензин, после за ток и инфраструктура, за да можете да карате електрокарите

Оценка:
-0 +4

Урко
36 Отговор

До коментар #31 от "гост":


И този всичкия тъпизъм го написа докато хвърляше Кюмюр в на бабати кюмбето да се топлиш! Първо виж колко процента от електричеството се произвежда от боклук и въглища и тогава говори за екология! А колко хора измряха от Чернообил!!!! Ти ли ще ми говориш за електрички ! Баш разбирачо а добиването на литий екологично ли е разбирачо! А колко са ефиктивни батериите знаеш ли?

Оценка:
-1 +1

няма как
37 Отговор
Това е пълна глупост. Изисква се бая голямо магнитно поле за да може да стигне до намотката в колата и загубите ще са огромни. Да не говорим, че подобно магнитно поле не е полезно и за пътниците в колата. А този път ще е златен, защото отдолу трябва да минават доста солидни проводници. У нас тъмните ще ги извадят на третия ден.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5