Last news in Fakti

22 Юли, 2020 12:02 9 358 60

Palladium: Новият голям проект на Tesla

  • tesla-
  • palladium

Palladium: Новият голям проект на Tesla - 1

Инженерите на Tesla работят по осъществяването на нов стратегически план, наречен Palladium, съобщава Electrek. Проектът предвижда радикално обновяване на най-скъпите и доходоносни електромобили на компанията Model S и Model X, изграждането на нови производствени мощности и вероятно пети модел.

Следващото поколение на Model S и Model X ще получат не само нови каросерии и салони, а и батерии от следващо поколение с цена под $100 за кВтч. За сравнение акумулаторите на Porsche Taycan струват $200 за кВтч, а тези на BMW i3 - $253/кВтч.

Освен значително по-ниска цена новите батерии притежават още една революционна характеристика. Според Илон Мъск те ще запазват работоспособността си дори след пробег над 1 млн. мили (1.6 млн. км), което ги прави практически "вечни".

Името Palladium носи символична натовареност. Паладият - метал от групата на платината - се използва в катализаторите на автомобилите с ДВГ, с което Мъск вероятно намеква за наближаващия им край.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омъскаряване

    23 27 Отговор
    "свети" Илон пусна ли пирамидите ?

    Коментиран от #5

  • 2 Ти да видиш!

    54 19 Отговор
    А антиелектриците се радваха, че Mercedes щели да заминат пробегът на Тесла модел S от 2012 година през 2022, все едно Тесла няма да се развива през това време.
  • 3 Germany

    44 16 Отговор
    Тесла Берлин е възможно да има капацитет на 2 милиона автомобили годишно производство! Над два пъти повече от производството на автомобили ФВ в завода във Волфсбург! Каква стана, тя сега!
  • 4 Капиталист

    8 10 Отговор
    Бих предпочел кола с две врати
  • 5 Не се притеснявай

    44 14 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    Неговата пирамида има много солидна основа. Сам си проектира всички основни части и материали и сам си ги произвежда, включително батериите и зарядните станции. Всички останали разчитат на чужди разработки и доставчици и сглобяват Франкенщайн, върху конструкции предвидени за ДВГ. По-вероятно е да се сгромолясат колосите с глинени крака, на които се възхищаваш.

    Коментиран от #9, #48

  • 6 48573

    29 38 Отговор
    искам германската автоиндустрия да плаче и да гони да гони да гони 10 годишната щатска фирмичка и никога да не я настигне. искам китай и тесла да унищожат германските 100 и кусур годишни боклуци.

    Коментиран от #7, #18, #53

  • 7 Прекаляваш с омразата

    32 10 Отговор

    До коментар #6 от "48573":

    Твърде вероятно е това за което говориш да стане, ама не е хубаво да имам го пожелаваш. Какво са ти направили? Недей да падаш на нивото на антиелектриците.
  • 8 пилот на Ферари

    13 22 Отговор
    Тесла няма потенциал за реално развитие заради високата си цена .Дори със свалянето на цените от по 3 000$ двата модела продължават да са много скъпи.
    С намаляването на цената сега Model S започва от $71 250, докато Model X започва от $71 950.

    Коментиран от #10, #13

  • 9 омъскаряване

    15 18 Отговор

    До коментар #5 от "Не се притеснявай":

    Бих ти отговорил обосновано и пр., но отдавна установих, че няма никаква нужда и смисъл да споря с илонофанатизирани електроджендъри! Времето, ще покаже, кой крив, кой прав ;)

    Коментиран от #16, #57

  • 10 Тц не

    22 12 Отговор

    До коментар #8 от "пилот на Ферари":

    Не позна! Тесла ще продава добре, когато пуснат нов дизайн! И този не е лош, но е от 2012, на хората вече не е интересна с този дизайн! С нов дизайн, продажбите ще скочат, а и новите батерии и технологии! Цената не е висока, за ЕЛЕКТРИЧЕСКА кола в този клас! Тайкан е на двойна цена!

    Коментиран от #11, #12

  • 11 пилот на Ферари

    14 7 Отговор

    До коментар #10 от "Тц не":

    Дизайнът няма нищо общо. Цената продава. Не може всички в тая държава да караме Мерцедес S класа.
    За това ще пробият електромобилите / спор няма / но на други производители. Например на Рено ,Ситроен ,Опел и така нататък .
    А също и на китайските производители.

    Коментиран от #14

  • 12 гост

    17 6 Отговор

    До коментар #10 от "Тц не":

    Какова то двойна , тройна , че и отгоре при мноооого по-лоши показатели ! И на Тайкана няма да се подобрят скоро , щото те това е най-доброто , което ще имат поне още 3-4 години ! Едната 800 волта батерия , дето обещават , че ще тръгне на 350 квт зарядно , ама още и на 200 не могат я подкара , а старите Тесли вече са над 200 , новите да не говорим ! А батерия за милион мили ВАГ ще има , ама другия век , хахаххаах !
  • 13 5993

    9 4 Отговор

    До коментар #8 от "пилот на Ферари":

    А колко струва европейската конкуренция и какъв пробег обещава? А кой вече им вярва на немците за обявените данни?
  • 14 гост

    18 13 Отговор

    До коментар #11 от "пилот на Ферари":

    Че кой ти казва , че другите няма да продават ?? Естествено , че Тесла няма да вземе целия пазар , тя не се и опитва ! Само че вече еталона няма да са немците , а Тесла , проумейте го най-после !

    Коментиран от #15

  • 15 пилот на Ферари

    14 10 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Еталон на какво ? Колко българи ще си купят Тесла ? Може би 0,02% ?
    Колкото и сега Камаро или Мустанг са еталона на нещо ! Пълна екзотика. Продажбите ще решават , а Тесла в един момент може и да глътне вода.
    То и GM бяха производител номер едно в света пък взеха че фалираха.

    Коментиран от #19, #22

  • 16 Мина достатъчно време

    18 7 Отговор

    До коментар #9 от "омъскаряване":

    Преди десетина години всички се подиграваха на Тесла и обясняваха, че ще я схрускат за закуска когато решат, защото ще пуснат евтини масови електромобили с по-високо качество и никой нямало да купува Тесла, която винаги щяла да остане нишов производител. Моля те да дадеш оценка от позиция на времето, до каква степен се оказаха прави?

    Коментиран от #24

  • 17 Driving pleasure

    7 6 Отговор
    Очаквайте 2056та година...
    Ами те не се купуват тия "най-скъпи" и "доходоносни" - луксозния сегмент не е вече на мода. Какво ТВЪРДИ един надрусан престъпник лови декиш само за други надрусани
  • 18 Driving pleasure

    8 10 Отговор

    До коментар #6 от "48573":

    Като имаш предвид, че българската индустрия (доколкото въобще може да я наречем така) е вързана за германската и доста сериозно имено в сектор автомобилостроене подобно искане е абсолютен кретенизъм!

    И не се притеснявайте ако ще и 2 милиарда да му е капацитета в Германия пак нма да го запълни.

    Да отговоря и на #5 - има причина всички да разчитат на подизпълнители, вика му се икономия в мащаба. Наркозависим престъпник може да не го знае, твоето оправдание обаче не знам какво е...

    Коментиран от #23

  • 19 Пропусна новината

    13 10 Отговор

    До коментар #15 от "пилот на Ферари":

    Когато сподели своите разсъждения, пропусна информацията от тази новина. 100 долара за киловатчас батерия не е случайна цифра. Според консенсусното мнение на автомобилната промишленост, това е цената на която електромобилите се изравняват по цена с автомобилите с ДВГ. Пропусна И за новия 5-ти модел, който ще произвежда Тесла, а това ще е дългоочаквания градски автомобил за 20 хиляди долара. Наистина продажбите решават, както твърдиш. Кой мислиш, че ще продава най-много като гледаш цените на батериите за останалите?

    Коментиран от #21

  • 20 Язе

    7 9 Отговор
    "Според Илон Мъск те ще запазват работоспособността си дори след пробег над 1 млн. мили (1.6 млн. км), което ги прави практически "вечни".Като бронирания сибертрък шмрък.Едно е на практика,друго е според някой пък бил и той Мъск.

    Коментиран от #41

  • 21 Driving pleasure

    9 12 Отговор

    До коментар #19 от "Пропусна новината":

    Като докара Тесла на 20 000 долара ела ми се обади.

    Коментиран от #37

  • 22 гост

    16 9 Отговор

    До коментар #15 от "пилот на Ферари":

    Тесла ВЕЧЕ Е еталон и то именно за любимите ви немци !!!! Покажи ми едно изказване на шеф на БМВ , Мерцедес или ВАГ в което не се сравнява и не обещава да "конкурира" Тесла , ама засега само на приказки !!! И още бая годинки ще е така , щото дори специалистите признават , че технологично Тесла е 10-12 години преди немците , цели генерации в електричките ! ВАГ стигна дотам , че публично да се унижи , поставяйки си ОФИЦИАЛНА ЦЕЛ да стигне капитализацията на Тесла , ама след 5 години !!!! Само че оттогава капитализацията на Тесла скочи 5 ПЪТИ , а ВАГ не само че не расте , ами пада , хахаххах !!!!

    Коментиран от #25, #26, #27

  • 23 гост

    9 6 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Ти май пак забрави , че "германската" автоиндустрия скоро ще включва ТЕСЛА !!!!! И то като един от основните производители , щото любимите ти немци бягат оттам като все едно им гори задника !!! И кой ти е казал , че българските производители след като могат да произвеждат за "немците" не могат да произвеждат за всеки , който ги измести ?? По-добре да беше забелязъл , че ако продължават да произвеждат части за пушилници ги чака същата скорошна смърт като работодателите им !!! А ако имат акъла бързо да се пренасочат към части за електромобили , могат да работят за всеки , който се е ориентирал навреме !!!
  • 24 Бачо Киро

    13 10 Отговор

    До коментар #16 от "Мина достатъчно време":

    Е кво толкова се дуеш? Продали сте около милион автомобили от създаването на Тесла до днес. Даже нишов автомобил едва може да се наречете. Бройките, които продавате, буквално нямат никакво значение като такива. Знаеш ли колко милиарда автомобила има в света? Колко се падате от това число? 0.0001%? Иначе лошо няма, Тесла завъртя някои колела, които иначе нямаше да бъдат завъртяни. Харесва ми развитието в батериите. Ел двигатели съществуват от над век, но при батериите работата беше зле. Да обясняваш обаче, колко сте велики, а сте продали общо колкото ФВ е продала голфове само за година, е меко казано налудничаво и смешно.
  • 25 Бачо Киро

    11 6 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Абе аз викам да държиш по-малка кошница, че както е надут балона на Тесла, за да оправдае цената трябва да достави ЧЕТИРИ милиона автомобила, а това, базирано на историята ви, не го виждам да стане в следващите 5 години дори. Много анализатори гледат с тревога на надуването на балона. Времето ще покаже, естествено, не е тайна, че Тесла не е случайна компания и подкрепата за нея е малко или много безгранична.
  • 26 пилот на Ферари

    9 9 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Тесла произвеждали други автомобили освен електрички ? На какво друго да наблегнат тогава ?
    Ми да почнат да правят трамваи тогава !
    Правят едно купе дето сякаш са го правили в час по трудово . А вие се кефите на скапания им дизайн.
    Карал ли е някой тук Тесла до сега ?

    Коментиран от #29

  • 27 пилот на Ферари

    8 5 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Ауто мотор унд спорт - Фуги? От минимални до внушителни, в които можеш да вкараш цял пръст.
    - моделът с четири врати се понася безшумно и плавно през големия открит паркинг, но подскача сравнително несръчно, преминавайки през двама „легнали полицаи”.

    Коментиран от #40

  • 28 пилот на Ферари

    8 2 Отговор
    Tesla Model X: Един американец в Алпите??!!
    В момента Model X е не само единственият електромобил, който въобще може да тегли ремарке, а и единственият.
    Понеже при планирането на проекти, включващи изискване на продължителна издръжливост е добре да се заложат известни резерви, решихме да не рискуваме с максималното прикачно тегло и да се насочим към караваната Beduin 500 FR на Dethleffs с тегло 1,4 тона. Tака постъпихме и с маршрута – типична за ваканционно пътешествие трансалпийска отсечка с дължина 304 километра според навигацията. Потегляме от Фатерщетен край Мюнхен, където получаваме своя Model X от компанията за електромобили под наем Ecar-Rent, а крайната ни цел е къмпингът за каравани в италианското селце Сесто отвъд алпийската верига.

    Преди да стартираме, поглеждам показанието за заряда на батериите върху грамадния 17-инчов екран на централната конзола – сочи 90%. Дотук добре. В идеалния сценарий, т.е. при равномерно самостоятелно движение на електромобила, това би трябвало да стигне спокойно за иминаване на 300 километра.
  • 29 Да да

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "пилот на Ферари":

    Да! Нещо друго?
  • 30 пилот на Ферари

    10 5 Отговор
    Системата прогнозира 42% остатъчен заряд и 20 минути престой за зареждане в Кицбюел и очевидно без да знае за закачената отзад каравана предвижда да пристигнем в Сесто с 11% остатъчна енергия в батериите. В 14 часа и 15 минути натискам за първи път внимателно педала на газта .

    След първите 46 километра по аутобана зарядът на батериите слиза до 66%, но линията на актуално изчисления автономен пробег се снижава все по-бързо под тази на стандартно пресметнатия, която също се изобразява на екрана. Междувременно първоначалната прогноза от 42% остатъчен заряд преди зареждането в Кицбюел падна до 28%.

    Google ни насочва с изключителна точност и акостираме до Supercharger колонката в алпийския курорт без никакви проблеми. В момента, в който откачаме караваната, за да заредим, електрониката отбелязва 58 километра остатъчен пробег. Секунди след като колонката започна да подава мощно 24-амперов ток по дебелия заряден кабел, тя изчислява, че за достигането до крайната цел ще са достатъчни 30 минути зареждане. Решаваме да бъдем щедри и отпускаме на черния електрически кросоувър още десет минути, през които спокойно допиваме капучиното в пластмасовите си чашки.
  • 31 пилот на Ферари

    9 5 Отговор
    Вследствие на преодолените височини обаче, автономният пробег започва да пада много по-бързо от прогнозираното и постепенно всеки метър надморска височина започва да увеличава нервното напрежение в купето. После идва отрезвяващото съобщение „Намалете скоростта под 70 км/ч, за да достигнете целта си“, а малко след това, някъде при отклонението за Аслинг, текстът на екрана се променя на „Необходимо е да заредите, за да достигнете целта си“. Тъй като по маршрута до крайната цел в Сесто вече няма Supercharger станции, посочваме символа с мълния на навигацията, който веднага извиква на екрана местоположението на няколко обикновени зарядни станции.

    Списъкът с адресите им включва единствено хотели като оператори на станциите. Което предизвиква у нас още една грижа – как ще реагират хотелиерите на изпадналия в енергиен недостиг електромобил с каравана? За щастие Забине от Dolomiten Residenz Sporthotel в Зилиан ни отървава от притесненията още по телефона – „Няма проблем, ей сега ще кажа на Херберт да ви включи зарядната станция.“ Десет минути по-късно откачаме караваната на паркинга на станцията на лифта срещу хотела и с облекчение спираме до стенния заряден модул.
  • 32 пилот на Ферари

    9 4 Отговор
    Наоколо не се вижда никакъв Херберт, но токът веднага потича от станцията с 22 кВт в акумулаторите с капацитет 90 кВтч на нашата Tesla. Смятаме, че и ние заслужаваме да влеем в себе си по някоя и друга безалкохолна бира. Накрая рецепционистката решава, че печалбата от консумацията ни на бара е достатъчна компенсация за един час престой на хотелската колонка, която зарежда с 16 вместо с 24-амперов ток. Това означава, че едно пълно зареждане, което се предлага безплатно за гостите на хотела, би отнело девет часа. Mеждувременно е станало осем и петнайсет – къмпингът затваря след 45 минути и се виждаме принудени да потеглим по заключителния етап от 26 километра с 39 километрова прогноза за автономния пробег и онова особено чувство под лъжичката.

    Чувството се оказва оправдано – последното изкачване с денивелация от 1160 до 1520 метра надморска височина променя сметките толкова драстично, че електрониката на Tesla намалява драстично мощността тъкмо в момента, в който най-сетне виждаме входа на къмпинга недалеч отпред. Спираме пред рецепцията с показание за един километър оставащ пробег на таблото.

    Коментиран от #42

  • 33 пилот на Ферари

    9 5 Отговор
    Оказва се, че младата дама зад гишето не е наясно къде е колонката за зареждане на електромобили в къмпинга и ни насочва към зоната за постоянно паркиране на кемпери и каравани, където разбира се има нормални електрически контакти. Отправяме се натам и по-късно разбираме, че сме направили фатална грешка. Електрическият предпазител на стандартната мрежа в къмпинга вероятно не е издържал на началния ток на бордовото зарядно и е изключил без наше знание малко след пристигането.

    Естествено, сутринта в седем установяваме, че черната Tesla се е превърнала в недвижима собственост. Опитите да я реанимираме със силен пусков ток, осигурен любезно от шефа на къмпинга, биват осуетени от факта, че и 12-волтовият акумулатор за захранване на бордовата мрежа е предал Богу дух. След бърза проверка в интернет става ясно, че за да достигнем полюсите на бордовото електрозахранване, трябва да отворим капака на предния багажник.
  • 34 пилот на Ферари

    8 6 Отговор
    По-подробни инструкции по телефона ни осигурява служителят на линията за спешни случаи на Tesla. „Трябва да откачите вътрешните облицовки на калниците“, внимателно ни обяснява господинът, „след което да бръкнете напред до бронята. Може малко да заболи.“ Да, наистина боли. Според указанията, от двете страни трябва да напипаме въженца, с чието дърпане се отваря капакът, който ни трябва. Добре, обаче отдясно не напипваме нищо... „В такъв случай можете да отворите капачката на мястото, където по принцип е радиаторната решетка и оттам да задействате механизма”, разкрива тайната втори експерт на спешната линия на Tesla след час безуспешно бърникане и два чифта издрани ръце.
  • 35 пилот на Ферари

    9 5 Отговор
    Екипът на къмпинга в Сесто също положи всички усилия, за да приведем в движение нашата Tesla. Някъде към три и половина следобед най-накрая набираме смелост и потегляме обратно – този път обаче сме твърдо решени да не слушаме Google и да се върнем през прохода Бренер. При вида на флага с емблемата на Tesla край пътя в Тоблах инстинктивно отбиваме. Александер Щробъл, който държи местния Hotel Rosengarten, използва лично и отдава под наем Model X, поради което слушаме много внимателно съветите, които ни дава, след като му разказваме своите планове за Бренер. Основният от тях е да заредим колкото може по-дълго преди да поемем нагоре.

    Час по-късно разбираме, че човекът е имал пълно право – два километра преди Supercharger станцията на върха на прохода, показанието за пробега посочи нула.

    Коментиран от #36, #39, #58

  • 36 Е голяма изненада!

    12 10 Отговор

    До коментар #35 от "пилот на Ферари":

    Разходът се бил увеличил, когато закачили тон и половина каравана и решили да качват баир. Разбира се това е недостатък само на електромобилите. Ако на един golf с разход на дълго 8 на сто закачиш тон и половина каравана и тръгнеш да катериш баир, разходът му пада на 5 на сто според антиелектрическия фолклор. А онези тъпаци заради писането на "интересна" статия, вероятно по поръчка, решили да се доверят на предположенията на компютъра до десетина километра, вместо да заредят до горе понеже нямат опит. Все едно да тръгнеш на пуст път без бензиностанции и да си предвидиш горивото точно до километър, без грам резерва. После като закъсаш компютъра на колата да ти е виновен, защо не си заредил още пет литра гориво?
  • 37 Това е реклама разбира се

    8 5 Отговор

    До коментар #21 от "Driving pleasure":

    Разбира се че с тези 20 хиляди долара Илон Мъск отново поставя онези високи цели, които към момента се струват невъзможни и вероятно наистина няма да достигне, както модел 3 за 35000 долара, но той винаги така прави и дори за негова изненада по някой път успява. Дори и за 25 000 да са, ще направи по един европейски и един китайски евтин хечбек, без много екстри. Това е заложено още в плановете му от 2010 година. Още тогава обясни на останалите автопроизводители, че е грешно да се започне от производството на малки електромобили, защото купувачите им очакват ниска цена, а това няма как да се случи със скъпи батерии. Цената трябвало да бъде под 100 долара и ето че моментът настъпи десет години по-късно.
  • 38 Измести въпроса

    9 9 Отговор
    Сравняваш ябълки с портокали. Тесла не се интересува особено колко тракащи автомобила произвеждат останалите, защото тя не произвежда тракалници. Преди 10 години, "големите" се перчиха, че с техните финансови и инженерни ресурси, ще задминат Тесла по технологии и продажба на електромобили (забележи говорят за електромобили а не за друго задвижване) в момента в който решат. Какво стана десет години по-късно? Кой в момента има повече инженерни и финансови ресурси? По преценка на японски специалисти (а не според Тесла) Тесла е поне с четири години технологична преднина пред останалите, а пазарната капитализация на Тесла е повече, отколкото всички европейски (не само германски) производители взети заедно. Тесла вече има реално неограничено финансиране, въпреки че американското правителство напълно оттегли подкрепата си за Тесла и защитава интересите на производителите на петрол.

    Коментиран от #51

  • 39 Това ли беше?

    13 9 Отговор

    До коментар #35 от "пилот на Ферари":

    Смях! И какво толкова? Нямат опит с ел. кола хората! Какво и е на колата, естествено че разхода е по-висок! Ти знаеш ли колко е разхода на бензинова кола където ти я дават да гори 5 на 100, колко става с каравана? Не на баир, а смесен разход става 12! На баир, може и над 20 да ходи! От къде да ги знаеш тези неща, нали?

    Коментиран от #43

  • 40 гост

    9 10 Отговор

    До коментар #27 от "пилот на Ферари":

    Тъй , тъй , ти ми цитирай измислени статийки , аз ти цитирам шефа на ВАГ : Публикувано във факти.бг: "Tesla се превърна в най-силния ни конкурент", признава шефът на Volkswagen AG Херберт Дис пред Automobilwoche !!!!!! Прoблeмът нe бил в тoвa, чe кoмпaниятa нa Илoн Мъcк прoизвeждa изключитeлни eлeктрoмoбили, a в тeхнoлoгичнoтo ѝ прeвъзхoдcтвo.

    Диc cмятa, чe в мoмeнтa Tеslа e нeдocтижим лидeр в oблacттa нa coфтуeрa и aвтoнoмнoтo упрaвлeниe, кoeтo прeдизвиквaлo "глaвoбoлиe" у ръкoвoдcтвoтo нa Vоlkswаgеn. Aмeрикaнцитe били изпрeвaрили нe caмo нeмcкия кoнцeрн, a и вceки друг прoизвoдитeл пo cвeтa в cъздaвaнeтo нa бeзпилoтни cиcтeми.
    Хахахахахха , скоро не главоболие , а направо мозъчна смърт ще им докара , изчакай 22 септември !!!

    Коментиран от #46, #55

  • 41 Сибертрък

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Язе":

    Това Сибертрък от къде го извади, от Сибир ли?
  • 42 Пътешественик

    8 2 Отговор

    До коментар #32 от "пилот на Ферари":

    Интересен прочит през погледа на един пътешественик :-)
  • 43 пилот на Ферари

    9 2 Отговор

    До коментар #39 от "Това ли беше?":

    То пък ти имаш особено голям опит с електрически автомобили , а особено с Тесла .

    Коментиран от #44

  • 44 Мммммм

    5 7 Отговор

    До коментар #43 от "пилот на Ферари":

    Защо да нямам?
  • 45 TSLA

    5 4 Отговор
    Тесла с печалба, четвърто тримесечие поред! А, уж от електрически коли не се печелело! Имаше един тук във форума където трябваше да му се обадим, ако Тесла направи две тримесечия подред на печалба, а те вече 4 и той не се обажда!

    Коментиран от #50

  • 46 всичко

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    което не ти изнася е измислено.Потърси и ще видиш че има такава статия.
  • 47 Киро

    6 4 Отговор
    Стига сте ми хвалили тая (Тесла). Пълно дърво, все едно си в някой варбург. Изобщо няма конфорта на останалите автомобили, било то американски или немски.
  • 48 БПФ

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Не се притеснявай":

    Явно не разбираш, че точно това е проблемът. Мъск не може сам да се бори с големите концерни, които имат хиляди експерти. Големите компании досега не са изяли Теслата, само защото не са решили - е - вече влизат в играта и скоро мъск ще види дебелия край. На всеки нов модел, който пуска, големите ще пускат по 20+ модела, кой от кой по-добри. Говорите за велики технологии, все едно това е фотонен звездолет.
    Тесла и сега продава скъпо и въпреки това не може да генерира печалба - сега последното тримесечие имали някаква незначителна (2 долара на акция), ама тя е от... продажба на въглеродни емисии. НЕ от електробричките. Електрическите коли са неконкурентни.

    Daimler започват производството на EQS - видяхте ли дизайна и характеристиките? Пред тая лимузина Теслата прилича на нещо, направено от талантливи гимназисти в някой гараж. И това е само началото.
  • 49 БПФ

    1 3 Отговор
    И мъск да не се бъзика с паладия и с нормалните автомобили. Преходът към електрически изобщо няма да е нито толкова бърз, нито толкова гладък, че да погребваме ДВГ. За тоя преход ще са нужни десетилетия, ако изобщо бъде завършен. Вие мислите ли изобщо, че има две големи прегради - недостигът на суровини и недостигът на електроенергия? - За производството на батерии са нужни големи количества редки или трудни за добив метали като кобалт и литий. Особено специфичен е проблемът с литият, който макар и често срещан е обикновено в много разсеяно състояние, а рентабилните находища са малко. Ще е нужно и огромно количество мед, както за самите автомобили, така и за подсилването на електрическите мрежи.
    А наясно ли сте, че транспортът потребява близо 45% от световната енергия? Да кажем - автомобилите са 30%... как виждате ей-така електропотреблението да скочи с 30% и то при отказ от изкопаемите горива - начело с въглища, които са основен източник на електроенергия в световен мащаб? Бързото навлизане на електромобили ще попречи на човечеството да спре да гори пушляви въглища... ами съжалявам, ама петролът е по за предпочитане като гориво.
  • 50 БПФ

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "TSLA":

    Тая "печалба" е от продажба на въглеродни емисии !!! НЕ от електромобилите !!! Накратко екоталибаните ограбват реално печелещите компании, за да формират някаква фиктивна "печалба" на палячото мъск. В реална конкурентна среда електромобилите просто нямат никакъв шанс.
  • 51 БПФ

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Измести въпроса":

    Много обичам хора, които се изказват за неща, от които нямат понятие. "Пазарната капитализация" няма нищо общо с наличния финансов ресурс, ама това няма как да го знае някой, дето не е виждал финансов отчет в живота си.
    Пазарната капитализация се формира като умножиш цената на акциите на една компания по броя им. Това НЕ са налични в компанията пари. В случая - капитализацията на теслата се формира от "инвеститори" като пишещите тука - които реално са финансово неграмотни, щом не разбират,че акциите на компания, която няма и никога не е имала печалба от основната си дейност, просто няма как да струват 1500-1800 долара. На базата на какво теслата имат по-голяма пазарна капитализация от Даймлер, WV или Тойота? Можеш ли да обясниш? Те печелят и то милиарди и то от автомобили... теслата спечелила по 2 долара на акция и от само от търговия с въглеродни емисии и тесла маниаците напълниха гащите от кеф.

    Коментиран от #56

  • 52 Карлос

    2 0 Отговор
    изгониха ме и веднага откраднаха фаровете от Renault Меgane
  • 53 Кавалеро

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "48573":

    Ти си едно злобно говненце

    Коментиран от #59

  • 54 Ушанка

    0 2 Отговор
    Аве туй Тслата що ми прилича вътре на лада ,пък вънка на мазда 8
  • 55 ХХХХ

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Предимство в безпилотните системи.
    Значи не като конкурентен електрически автомобил.
    Да разчиташ на безпилотни системи в България в момента трябва задължително да отидеш да провериш психическото си здраве.
    Тези системи са полезни за хора които много пътуват. За САЩ е нормално да живеш над 1 час път от дома си и тогава такава система е нужна.
    Но кризата с корона вируса ще промени и там много нещата. Домашния офи става много популярен.
  • 56 Пак измести въпроса

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "БПФ":

    Ако в момента Тесла реши да увеличи капитала си с един процент и пусне акции за продажба, колко пари ще вземе и някой ще купи ли тези акции?

    Ако най-големият производител в света Фолксваген, направи същото колко пари ще вземе? Както виждаш, Тесла така си е оплела кошницата, че вече може да вземе пари отвсякъде без никакви проблеми. Нещо което беше немислимо само преди две години когато беше на ръба на фалита и по финансови причини забави развитието си. Сега вече започна да строи по две-три фабрики едновременно на година.
  • 57 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "омъскаряване":

    Точно, кратко и ясно.
  • 58 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "пилот на Ферари":

    Подобни пътеписи с болезнен и разочатоващ опит ще се срещат все по-често. Това ще накара все повече хора да се замислят, преди да си дадат парите за такива боклуци.
  • 59 у8464

    1 2 Отговор

    До коментар #53 от "Кавалеро":

    а ти си грозно гоуфаджийче :)
  • 60 Гост

    2 0 Отговор
    Паладият също се ползва и във водородните горивни клетки. Може пък Мъск да е навел на мисълта, че ще остави нерентабилните батерии и ще му дойде ума, да започне да произвежда коли, които сами си правят ток, вместо да го съхраняват. Виж на тази мисъл по-може да е наблегнал.