Инженерите на Tesla работят по осъществяването на нов стратегически план, наречен Palladium, съобщава Electrek. Проектът предвижда радикално обновяване на най-скъпите и доходоносни електромобили на компанията Model S и Model X, изграждането на нови производствени мощности и вероятно пети модел.
Следващото поколение на Model S и Model X ще получат не само нови каросерии и салони, а и батерии от следващо поколение с цена под $100 за кВтч. За сравнение акумулаторите на Porsche Taycan струват $200 за кВтч, а тези на BMW i3 - $253/кВтч.
Освен значително по-ниска цена новите батерии притежават още една революционна характеристика. Според Илон Мъск те ще запазват работоспособността си дори след пробег над 1 млн. мили (1.6 млн. км), което ги прави практически "вечни".
Името Palladium носи символична натовареност. Паладият - метал от групата на платината - се използва в катализаторите на автомобилите с ДВГ, с което Мъск вероятно намеква за наближаващия им край.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 омъскаряване
Коментиран от #5
12:06 22.07.2020
2 Ти да видиш!
12:07 22.07.2020
3 Germany
12:07 22.07.2020
4 Капиталист
12:08 22.07.2020
5 Не се притеснявай
До коментар #1 от "омъскаряване":
Неговата пирамида има много солидна основа. Сам си проектира всички основни части и материали и сам си ги произвежда, включително батериите и зарядните станции. Всички останали разчитат на чужди разработки и доставчици и сглобяват Франкенщайн, върху конструкции предвидени за ДВГ. По-вероятно е да се сгромолясат колосите с глинени крака, на които се възхищаваш.Коментиран от #9, #48
12:10 22.07.2020
6 48573
Коментиран от #7, #18, #53
12:11 22.07.2020
7 Прекаляваш с омразата
До коментар #6 от "48573":
Твърде вероятно е това за което говориш да стане, ама не е хубаво да имам го пожелаваш. Какво са ти направили? Недей да падаш на нивото на антиелектриците.12:13 22.07.2020
8 пилот на Ферари
С намаляването на цената сега Model S започва от $71 250, докато Model X започва от $71 950.
Коментиран от #10, #13
12:19 22.07.2020
9 омъскаряване
До коментар #5 от "Не се притеснявай":
Бих ти отговорил обосновано и пр., но отдавна установих, че няма никаква нужда и смисъл да споря с илонофанатизирани електроджендъри! Времето, ще покаже, кой крив, кой прав ;)Коментиран от #16, #57
12:20 22.07.2020
10 Тц не
До коментар #8 от "пилот на Ферари":
Не позна! Тесла ще продава добре, когато пуснат нов дизайн! И този не е лош, но е от 2012, на хората вече не е интересна с този дизайн! С нов дизайн, продажбите ще скочат, а и новите батерии и технологии! Цената не е висока, за ЕЛЕКТРИЧЕСКА кола в този клас! Тайкан е на двойна цена!Коментиран от #11, #12
12:25 22.07.2020
11 пилот на Ферари
До коментар #10 от "Тц не":
Дизайнът няма нищо общо. Цената продава. Не може всички в тая държава да караме Мерцедес S класа.За това ще пробият електромобилите / спор няма / но на други производители. Например на Рено ,Ситроен ,Опел и така нататък .
А също и на китайските производители.
Коментиран от #14
12:35 22.07.2020
12 гост
До коментар #10 от "Тц не":
Какова то двойна , тройна , че и отгоре при мноооого по-лоши показатели ! И на Тайкана няма да се подобрят скоро , щото те това е най-доброто , което ще имат поне още 3-4 години ! Едната 800 волта батерия , дето обещават , че ще тръгне на 350 квт зарядно , ама още и на 200 не могат я подкара , а старите Тесли вече са над 200 , новите да не говорим ! А батерия за милион мили ВАГ ще има , ама другия век , хахаххаах !12:38 22.07.2020
13 5993
До коментар #8 от "пилот на Ферари":
А колко струва европейската конкуренция и какъв пробег обещава? А кой вече им вярва на немците за обявените данни?12:39 22.07.2020
14 гост
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
Че кой ти казва , че другите няма да продават ?? Естествено , че Тесла няма да вземе целия пазар , тя не се и опитва ! Само че вече еталона няма да са немците , а Тесла , проумейте го най-после !Коментиран от #15
12:43 22.07.2020
15 пилот на Ферари
До коментар #14 от "гост":
Еталон на какво ? Колко българи ще си купят Тесла ? Може би 0,02% ?Колкото и сега Камаро или Мустанг са еталона на нещо ! Пълна екзотика. Продажбите ще решават , а Тесла в един момент може и да глътне вода.
То и GM бяха производител номер едно в света пък взеха че фалираха.
Коментиран от #19, #22
12:54 22.07.2020
16 Мина достатъчно време
До коментар #9 от "омъскаряване":
Преди десетина години всички се подиграваха на Тесла и обясняваха, че ще я схрускат за закуска когато решат, защото ще пуснат евтини масови електромобили с по-високо качество и никой нямало да купува Тесла, която винаги щяла да остане нишов производител. Моля те да дадеш оценка от позиция на времето, до каква степен се оказаха прави?Коментиран от #24
13:26 22.07.2020
17 Driving pleasure
Ами те не се купуват тия "най-скъпи" и "доходоносни" - луксозния сегмент не е вече на мода. Какво ТВЪРДИ един надрусан престъпник лови декиш само за други надрусани
14:07 22.07.2020
18 Driving pleasure
До коментар #6 от "48573":
Като имаш предвид, че българската индустрия (доколкото въобще може да я наречем така) е вързана за германската и доста сериозно имено в сектор автомобилостроене подобно искане е абсолютен кретенизъм!И не се притеснявайте ако ще и 2 милиарда да му е капацитета в Германия пак нма да го запълни.
Да отговоря и на #5 - има причина всички да разчитат на подизпълнители, вика му се икономия в мащаба. Наркозависим престъпник може да не го знае, твоето оправдание обаче не знам какво е...
Коментиран от #23
14:12 22.07.2020
19 Пропусна новината
До коментар #15 от "пилот на Ферари":
Когато сподели своите разсъждения, пропусна информацията от тази новина. 100 долара за киловатчас батерия не е случайна цифра. Според консенсусното мнение на автомобилната промишленост, това е цената на която електромобилите се изравняват по цена с автомобилите с ДВГ. Пропусна И за новия 5-ти модел, който ще произвежда Тесла, а това ще е дългоочаквания градски автомобил за 20 хиляди долара. Наистина продажбите решават, както твърдиш. Кой мислиш, че ще продава най-много като гледаш цените на батериите за останалите?Коментиран от #21
14:18 22.07.2020
20 Язе
Коментиран от #41
14:21 22.07.2020
21 Driving pleasure
До коментар #19 от "Пропусна новината":
Като докара Тесла на 20 000 долара ела ми се обади.Коментиран от #37
14:29 22.07.2020
22 гост
До коментар #15 от "пилот на Ферари":
Тесла ВЕЧЕ Е еталон и то именно за любимите ви немци !!!! Покажи ми едно изказване на шеф на БМВ , Мерцедес или ВАГ в което не се сравнява и не обещава да "конкурира" Тесла , ама засега само на приказки !!! И още бая годинки ще е така , щото дори специалистите признават , че технологично Тесла е 10-12 години преди немците , цели генерации в електричките ! ВАГ стигна дотам , че публично да се унижи , поставяйки си ОФИЦИАЛНА ЦЕЛ да стигне капитализацията на Тесла , ама след 5 години !!!! Само че оттогава капитализацията на Тесла скочи 5 ПЪТИ , а ВАГ не само че не расте , ами пада , хахаххах !!!!Коментиран от #25, #26, #27
14:32 22.07.2020
23 гост
До коментар #18 от "Driving pleasure":
Ти май пак забрави , че "германската" автоиндустрия скоро ще включва ТЕСЛА !!!!! И то като един от основните производители , щото любимите ти немци бягат оттам като все едно им гори задника !!! И кой ти е казал , че българските производители след като могат да произвеждат за "немците" не могат да произвеждат за всеки , който ги измести ?? По-добре да беше забелязъл , че ако продължават да произвеждат части за пушилници ги чака същата скорошна смърт като работодателите им !!! А ако имат акъла бързо да се пренасочат към части за електромобили , могат да работят за всеки , който се е ориентирал навреме !!!14:42 22.07.2020
24 Бачо Киро
До коментар #16 от "Мина достатъчно време":
Е кво толкова се дуеш? Продали сте около милион автомобили от създаването на Тесла до днес. Даже нишов автомобил едва може да се наречете. Бройките, които продавате, буквално нямат никакво значение като такива. Знаеш ли колко милиарда автомобила има в света? Колко се падате от това число? 0.0001%? Иначе лошо няма, Тесла завъртя някои колела, които иначе нямаше да бъдат завъртяни. Харесва ми развитието в батериите. Ел двигатели съществуват от над век, но при батериите работата беше зле. Да обясняваш обаче, колко сте велики, а сте продали общо колкото ФВ е продала голфове само за година, е меко казано налудничаво и смешно.14:43 22.07.2020
25 Бачо Киро
До коментар #22 от "гост":
Абе аз викам да държиш по-малка кошница, че както е надут балона на Тесла, за да оправдае цената трябва да достави ЧЕТИРИ милиона автомобила, а това, базирано на историята ви, не го виждам да стане в следващите 5 години дори. Много анализатори гледат с тревога на надуването на балона. Времето ще покаже, естествено, не е тайна, че Тесла не е случайна компания и подкрепата за нея е малко или много безгранична.14:50 22.07.2020
26 пилот на Ферари
До коментар #22 от "гост":
Тесла произвеждали други автомобили освен електрички ? На какво друго да наблегнат тогава ?Ми да почнат да правят трамваи тогава !
Правят едно купе дето сякаш са го правили в час по трудово . А вие се кефите на скапания им дизайн.
Карал ли е някой тук Тесла до сега ?
Коментиран от #29
14:52 22.07.2020
27 пилот на Ферари
До коментар #22 от "гост":
Ауто мотор унд спорт - Фуги? От минимални до внушителни, в които можеш да вкараш цял пръст.- моделът с четири врати се понася безшумно и плавно през големия открит паркинг, но подскача сравнително несръчно, преминавайки през двама „легнали полицаи”.
Коментиран от #40
15:02 22.07.2020
28 пилот на Ферари
В момента Model X е не само единственият електромобил, който въобще може да тегли ремарке, а и единственият.
Понеже при планирането на проекти, включващи изискване на продължителна издръжливост е добре да се заложат известни резерви, решихме да не рискуваме с максималното прикачно тегло и да се насочим към караваната Beduin 500 FR на Dethleffs с тегло 1,4 тона. Tака постъпихме и с маршрута – типична за ваканционно пътешествие трансалпийска отсечка с дължина 304 километра според навигацията. Потегляме от Фатерщетен край Мюнхен, където получаваме своя Model X от компанията за електромобили под наем Ecar-Rent, а крайната ни цел е къмпингът за каравани в италианското селце Сесто отвъд алпийската верига.
Преди да стартираме, поглеждам показанието за заряда на батериите върху грамадния 17-инчов екран на централната конзола – сочи 90%. Дотук добре. В идеалния сценарий, т.е. при равномерно самостоятелно движение на електромобила, това би трябвало да стигне спокойно за иминаване на 300 километра.
15:04 22.07.2020
29 Да да
До коментар #26 от "пилот на Ферари":
Да! Нещо друго?15:06 22.07.2020
30 пилот на Ферари
След първите 46 километра по аутобана зарядът на батериите слиза до 66%, но линията на актуално изчисления автономен пробег се снижава все по-бързо под тази на стандартно пресметнатия, която също се изобразява на екрана. Междувременно първоначалната прогноза от 42% остатъчен заряд преди зареждането в Кицбюел падна до 28%.
Google ни насочва с изключителна точност и акостираме до Supercharger колонката в алпийския курорт без никакви проблеми. В момента, в който откачаме караваната, за да заредим, електрониката отбелязва 58 километра остатъчен пробег. Секунди след като колонката започна да подава мощно 24-амперов ток по дебелия заряден кабел, тя изчислява, че за достигането до крайната цел ще са достатъчни 30 минути зареждане. Решаваме да бъдем щедри и отпускаме на черния електрически кросоувър още десет минути, през които спокойно допиваме капучиното в пластмасовите си чашки.
15:07 22.07.2020
31 пилот на Ферари
Списъкът с адресите им включва единствено хотели като оператори на станциите. Което предизвиква у нас още една грижа – как ще реагират хотелиерите на изпадналия в енергиен недостиг електромобил с каравана? За щастие Забине от Dolomiten Residenz Sporthotel в Зилиан ни отървава от притесненията още по телефона – „Няма проблем, ей сега ще кажа на Херберт да ви включи зарядната станция.“ Десет минути по-късно откачаме караваната на паркинга на станцията на лифта срещу хотела и с облекчение спираме до стенния заряден модул.
15:08 22.07.2020
32 пилот на Ферари
Чувството се оказва оправдано – последното изкачване с денивелация от 1160 до 1520 метра надморска височина променя сметките толкова драстично, че електрониката на Tesla намалява драстично мощността тъкмо в момента, в който най-сетне виждаме входа на къмпинга недалеч отпред. Спираме пред рецепцията с показание за един километър оставащ пробег на таблото.
Коментиран от #42
15:09 22.07.2020
33 пилот на Ферари
Естествено, сутринта в седем установяваме, че черната Tesla се е превърнала в недвижима собственост. Опитите да я реанимираме със силен пусков ток, осигурен любезно от шефа на къмпинга, биват осуетени от факта, че и 12-волтовият акумулатор за захранване на бордовата мрежа е предал Богу дух. След бърза проверка в интернет става ясно, че за да достигнем полюсите на бордовото електрозахранване, трябва да отворим капака на предния багажник.
15:10 22.07.2020
34 пилот на Ферари
15:11 22.07.2020
35 пилот на Ферари
Час по-късно разбираме, че човекът е имал пълно право – два километра преди Supercharger станцията на върха на прохода, показанието за пробега посочи нула.
Коментиран от #36, #39, #58
15:12 22.07.2020
36 Е голяма изненада!
До коментар #35 от "пилот на Ферари":
Разходът се бил увеличил, когато закачили тон и половина каравана и решили да качват баир. Разбира се това е недостатък само на електромобилите. Ако на един golf с разход на дълго 8 на сто закачиш тон и половина каравана и тръгнеш да катериш баир, разходът му пада на 5 на сто според антиелектрическия фолклор. А онези тъпаци заради писането на "интересна" статия, вероятно по поръчка, решили да се доверят на предположенията на компютъра до десетина километра, вместо да заредят до горе понеже нямат опит. Все едно да тръгнеш на пуст път без бензиностанции и да си предвидиш горивото точно до километър, без грам резерва. После като закъсаш компютъра на колата да ти е виновен, защо не си заредил още пет литра гориво?16:08 22.07.2020
37 Това е реклама разбира се
До коментар #21 от "Driving pleasure":
Разбира се че с тези 20 хиляди долара Илон Мъск отново поставя онези високи цели, които към момента се струват невъзможни и вероятно наистина няма да достигне, както модел 3 за 35000 долара, но той винаги така прави и дори за негова изненада по някой път успява. Дори и за 25 000 да са, ще направи по един европейски и един китайски евтин хечбек, без много екстри. Това е заложено още в плановете му от 2010 година. Още тогава обясни на останалите автопроизводители, че е грешно да се започне от производството на малки електромобили, защото купувачите им очакват ниска цена, а това няма как да се случи със скъпи батерии. Цената трябвало да бъде под 100 долара и ето че моментът настъпи десет години по-късно.16:20 22.07.2020
38 Измести въпроса
Коментиран от #51
17:09 22.07.2020
39 Това ли беше?
До коментар #35 от "пилот на Ферари":
Смях! И какво толкова? Нямат опит с ел. кола хората! Какво и е на колата, естествено че разхода е по-висок! Ти знаеш ли колко е разхода на бензинова кола където ти я дават да гори 5 на 100, колко става с каравана? Не на баир, а смесен разход става 12! На баир, може и над 20 да ходи! От къде да ги знаеш тези неща, нали?Коментиран от #43
17:12 22.07.2020
40 гост
До коментар #27 от "пилот на Ферари":
Тъй , тъй , ти ми цитирай измислени статийки , аз ти цитирам шефа на ВАГ : Публикувано във факти.бг: "Tesla се превърна в най-силния ни конкурент", признава шефът на Volkswagen AG Херберт Дис пред Automobilwoche !!!!!! Прoблeмът нe бил в тoвa, чe кoмпaниятa нa Илoн Мъcк прoизвeждa изключитeлни eлeктрoмoбили, a в тeхнoлoгичнoтo ѝ прeвъзхoдcтвo.Диc cмятa, чe в мoмeнтa Tеslа e нeдocтижим лидeр в oблacттa нa coфтуeрa и aвтoнoмнoтo упрaвлeниe, кoeтo прeдизвиквaлo "глaвoбoлиe" у ръкoвoдcтвoтo нa Vоlkswаgеn. Aмeрикaнцитe били изпрeвaрили нe caмo нeмcкия кoнцeрн, a и вceки друг прoизвoдитeл пo cвeтa в cъздaвaнeтo нa бeзпилoтни cиcтeми.
Хахахахахха , скоро не главоболие , а направо мозъчна смърт ще им докара , изчакай 22 септември !!!
Коментиран от #46, #55
17:16 22.07.2020
41 Сибертрък
До коментар #20 от "Язе":
Това Сибертрък от къде го извади, от Сибир ли?17:37 22.07.2020
42 Пътешественик
До коментар #32 от "пилот на Ферари":
Интересен прочит през погледа на един пътешественик :-)17:48 22.07.2020
43 пилот на Ферари
До коментар #39 от "Това ли беше?":
То пък ти имаш особено голям опит с електрически автомобили , а особено с Тесла .Коментиран от #44
21:05 22.07.2020
44 Мммммм
До коментар #43 от "пилот на Ферари":
Защо да нямам?22:15 22.07.2020
45 TSLA
Коментиран от #50
06:22 23.07.2020
46 всичко
До коментар #40 от "гост":
което не ти изнася е измислено.Потърси и ще видиш че има такава статия.09:54 23.07.2020
47 Киро
12:47 23.07.2020
48 БПФ
До коментар #5 от "Не се притеснявай":
Явно не разбираш, че точно това е проблемът. Мъск не може сам да се бори с големите концерни, които имат хиляди експерти. Големите компании досега не са изяли Теслата, само защото не са решили - е - вече влизат в играта и скоро мъск ще види дебелия край. На всеки нов модел, който пуска, големите ще пускат по 20+ модела, кой от кой по-добри. Говорите за велики технологии, все едно това е фотонен звездолет.Тесла и сега продава скъпо и въпреки това не може да генерира печалба - сега последното тримесечие имали някаква незначителна (2 долара на акция), ама тя е от... продажба на въглеродни емисии. НЕ от електробричките. Електрическите коли са неконкурентни.
Daimler започват производството на EQS - видяхте ли дизайна и характеристиките? Пред тая лимузина Теслата прилича на нещо, направено от талантливи гимназисти в някой гараж. И това е само началото.
23:07 23.07.2020
49 БПФ
А наясно ли сте, че транспортът потребява близо 45% от световната енергия? Да кажем - автомобилите са 30%... как виждате ей-така електропотреблението да скочи с 30% и то при отказ от изкопаемите горива - начело с въглища, които са основен източник на електроенергия в световен мащаб? Бързото навлизане на електромобили ще попречи на човечеството да спре да гори пушляви въглища... ами съжалявам, ама петролът е по за предпочитане като гориво.
23:18 23.07.2020
50 БПФ
До коментар #45 от "TSLA":
Тая "печалба" е от продажба на въглеродни емисии !!! НЕ от електромобилите !!! Накратко екоталибаните ограбват реално печелещите компании, за да формират някаква фиктивна "печалба" на палячото мъск. В реална конкурентна среда електромобилите просто нямат никакъв шанс.23:20 23.07.2020
51 БПФ
До коментар #38 от "Измести въпроса":
Много обичам хора, които се изказват за неща, от които нямат понятие. "Пазарната капитализация" няма нищо общо с наличния финансов ресурс, ама това няма как да го знае някой, дето не е виждал финансов отчет в живота си.Пазарната капитализация се формира като умножиш цената на акциите на една компания по броя им. Това НЕ са налични в компанията пари. В случая - капитализацията на теслата се формира от "инвеститори" като пишещите тука - които реално са финансово неграмотни, щом не разбират,че акциите на компания, която няма и никога не е имала печалба от основната си дейност, просто няма как да струват 1500-1800 долара. На базата на какво теслата имат по-голяма пазарна капитализация от Даймлер, WV или Тойота? Можеш ли да обясниш? Те печелят и то милиарди и то от автомобили... теслата спечелила по 2 долара на акция и от само от търговия с въглеродни емисии и тесла маниаците напълниха гащите от кеф.
Коментиран от #56
23:27 23.07.2020
52 Карлос
08:36 24.07.2020
53 Кавалеро
До коментар #6 от "48573":
Ти си едно злобно говненцеКоментиран от #59
11:09 24.07.2020
54 Ушанка
11:25 24.07.2020
55 ХХХХ
До коментар #40 от "гост":
Предимство в безпилотните системи.Значи не като конкурентен електрически автомобил.
Да разчиташ на безпилотни системи в България в момента трябва задължително да отидеш да провериш психическото си здраве.
Тези системи са полезни за хора които много пътуват. За САЩ е нормално да живеш над 1 час път от дома си и тогава такава система е нужна.
Но кризата с корона вируса ще промени и там много нещата. Домашния офи става много популярен.
11:51 24.07.2020
56 Пак измести въпроса
До коментар #51 от "БПФ":
Ако в момента Тесла реши да увеличи капитала си с един процент и пусне акции за продажба, колко пари ще вземе и някой ще купи ли тези акции?Ако най-големият производител в света Фолксваген, направи същото колко пари ще вземе? Както виждаш, Тесла така си е оплела кошницата, че вече може да вземе пари отвсякъде без никакви проблеми. Нещо което беше немислимо само преди две години когато беше на ръба на фалита и по финансови причини забави развитието си. Сега вече започна да строи по две-три фабрики едновременно на година.
14:36 24.07.2020
57 Димов
До коментар #9 от "омъскаряване":
Точно, кратко и ясно.20:45 24.07.2020
58 Гост
До коментар #35 от "пилот на Ферари":
Подобни пътеписи с болезнен и разочатоващ опит ще се срещат все по-често. Това ще накара все повече хора да се замислят, преди да си дадат парите за такива боклуци.22:32 24.07.2020
59 у8464
До коментар #53 от "Кавалеро":
а ти си грозно гоуфаджийче :)22:56 24.07.2020
60 Гост
09:57 26.07.2020