След месеци на проучвания и усилено ухажване от страна на местните власти Tesla обяви къде ще бъде построена втората ѝ Гигафабрика на територията на САЩ. Надпреварата за домакинство на новия завод, в който ще се произвежда очакваният с нетърпение Cybertruck, печели гр. Остин, щата Тексас.
Изборът не е изненадващ, тъй като градът бе фаворит на Илон Мъск още от момента, в който проектът на стойност $1.1 млрд. (€9.5 млрд.) бе обявен. Остин надделя над Тълса, Оклахома, въпреки че тамошните власти обещаха сериозни данъчни облекчения и дори вдигнаха статуя на Илон Мъск.
"Гигафабрика Тексас", както е официалното име на бъдещия завод, ще бъде разположена на площ 80 хектара в окръг Травис, "екологичен рай" на 15 минути от центъра на Остин. Персоналът ще бъде от поне 5 000 души, които ще получават по минимум $15 (€12.95) на час. През следващите 10 години на Tesla няма да плаща данъци в размер на $60 млн. (€51.8 млн.).
Освен Cybertruck в "Гигафабрика Тексас" ще се сглобяват също влекачът Semi и Model Y за пазарите в източните щати. Парадоксалното е, че Tesla няма да може да продава малкия си електрически кросоувър в Тексас заради закон, който изрично забранява покупката на автомобил директно от производителя, и сделките ще трябва да се осъществяват онлайн чрез извънщатски транзакции.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мечо
11:16 23.07.2020
2 пилот на Ферари
Коментиран от #5
11:23 23.07.2020
3 пилот на Ферари
Коментиран от #4
11:25 23.07.2020
4 Е толкова велики умове
До коментар #3 от "пилот на Ферари":
Като теб нямаха ти кви по добри си изобретил12:50 23.07.2020
5 гост
До коментар #2 от "пилот на Ферари":
Объркали са запетаята ,за 0,95 милиарда иде реч или 950 милиона ! Обаче другото си е в сила , със този завод и разширението на първия в Калифорния Тесла ще има капацитет за производство на 2 милиона автомобила и камиона САМО в САЩ !!!! И по всичко изглежда , че пак няма да и стига да насмогне на поръчките , хахахахах !!13:07 23.07.2020
6 в орландовци
13:21 23.07.2020
7 Ето защо
14:23 23.07.2020
8 РЗС
14:51 23.07.2020
9 кой ще
Коментиран от #11
15:04 23.07.2020
10 Наблюдател
15:06 23.07.2020
11 гост
До коментар #9 от "кой ще":
Ами засега над 750 000 са го заявили и продължават да се увеличават , а колко ще са общо още никой не знае , но явно ще са мноооого милиони , за твой ужас и безсилен яд , хахах !!!Коментиран от #12, #13
15:24 23.07.2020
12 абе това
До коментар #11 от "гост":
да не са го правили по трудово деца с умствени проблеми?15:41 23.07.2020
13 няма
До коментар #11 от "гост":
толкова луди на земята - 750 000Коментиран от #14
15:44 23.07.2020
14 гост
До коментар #13 от "няма":
Както казах , безсилен яд и ужас , хахахаххах !!! Представям си какво ще е догодина като тръгне производството , почвай отсега да се оглеждаш за по високи сгради , дето не заключват входовете и таваните , хахаххах !!!Коментиран от #18, #20
15:48 23.07.2020
15 teslara's dream
...Тесла.И още една кола Тесла.Разминавам се с камион Тесла и автобус Тесла.Събудих с ръка в контакта.
15:52 23.07.2020
16 Xa xa xa
Коментиран от #17, #19
15:55 23.07.2020
17 никога
До коментар #16 от "Xa xa xa":
не е късно да фалираш.16:00 23.07.2020
18 това
До коментар #14 от "гост":
твоят сън ли е гост?16:01 23.07.2020
19 сложете
До коментар #16 от "Xa xa xa":
му едно оръдие и лека картечница!16:45 23.07.2020
20 кажи
До коментар #14 от "гост":
нещо за твърдите еластични ламарини които се сглобяват без заваряване.Кажи за задницата която е една отливка госте!Коментиран от #21
16:49 23.07.2020
21 Ще кажа
До коментар #20 от "кажи":
А, Гост инженер Радев, тук ли се премести? Държиш да се излагаш пред повече публика в по-новата тема ли? Я се изложи и тука и кажи, ако ламарината на пикапа не беше 3мм дебела, а само 1мм, коефициентът на еластичност ще се увеличи или ще намалее три пъти с намаляването на дебелината?Коментиран от #22, #23, #55
16:59 23.07.2020
22 Ти се
До коментар #21 от "Ще кажа":
излагаш! Прочетох коментара.Само глупости.Оставям хората да преценят.Коментиран от #24
18:27 23.07.2020
23 три милиметра
До коментар #21 от "Ще кажа":
ламарина за купе? Ти не си р*довен.Коментиран от #25, #27, #28
18:29 23.07.2020
24 Излагат се антиелектриците
До коментар #22 от "Ти се":
Според тях с увеличаването на дебелината , коефициентът на еластичност ще намалее три пъти, защото ламарината ще се огъва три пъти по-трудно. Аз твърдя, че коефициентът на еластичност се увеличава три пъти и тази ламарина е все по-трудно до почти невъзможно да се щанцова за да и се придаде форма. Точно затова пикапа изглежда по този начин. Това са абсолютно прави ламарини заварени една за друга. Кой говори глупостите?Коментиран от #29, #54
18:41 23.07.2020
25 Не е купе, а екзоскелет
До коментар #23 от "три милиметра":
А колко милиметра е дебела ламарината на този пикап според тебе редовния? Защо ли постоянно слушам, че се излагам когато ви кажа някои факт, който ВИЕ не можете да осмислите?Коментиран от #46
18:43 23.07.2020
26 Военен камион
18:46 23.07.2020
27 гост
До коментар #23 от "три милиметра":
Ти май си въобразяваш , че купе са само външните ламарини , а , хахаххаха !!!! И раздаваш определения кой е добре ??? Значи по твоята система ти си безнадежден случай , хахахахх !!!19:37 23.07.2020
28 гост
До коментар #23 от "три милиметра":
Сигурно и ламарината не е неръждаема , а ?? Хахахаххахах !!! Щото е прекалено непоносимо за стогодишните , даже за набедените им "убийци" на Тесла , хахахах !!!19:40 23.07.2020
29 как се
До коментар #24 от "Излагат се антиелектриците":
щанцова 3 мм. ламарина? Защо трябва да е толкова дебела?М*лоумник.Коментиран от #30
20:20 23.07.2020
30 Ти можеш ли да четеш?
До коментар #29 от "как се":
Казах ти че тази ламарина не може да се щанцова и точно затова пикапа изглежда по този начин. Не виждаш ли че се състои от напълно прави небоядисани листове неръждаема ламарина? Дебела е защото това е носещата конструкция на автомобила. Всичко е отвън. Няма рама няма шаси, а може да носи и дърпа доста солиден товар.Коментиран от #31, #32, #53
20:26 23.07.2020
31 сигурен
До коментар #30 от "Ти можеш ли да четеш?":
ли си?В горещо състояние се щанцова лесно.Илончо не го ли знае?Коментиран от #33
21:20 23.07.2020
32 танкиста
До коментар #30 от "Ти можеш ли да четеш?":
Колко тежи това чудо?Колко батерии ще му трябват за да се движи.Пробег ....колко100 км?
Коментиран от #37
21:25 23.07.2020
33 Разбира се че съм сигурен
До коментар #31 от "сигурен":
Ламарината е студено валцована ултра твърда 30х неръждаема стомана, която се използва в космическия кораб старшип, тези дни дори са патентовали нова сплав която ще се използва и за пикапа и за кораба.Коментиран от #34, #40
21:47 23.07.2020
34 знаеш ли
До коментар #33 от "Разбира се че съм сигурен":
за какво се използва стомана 30 Х.А колко струва.Ако ламарината се нагрее се гъне с лекота.Коментиран от #36
22:02 23.07.2020
35 какво
22:05 23.07.2020
36 Не знам
До коментар #34 от "знаеш ли":
Кажи? За какво се ползва?22:08 23.07.2020
37 Не знам колко тежи
До коментар #32 от "танкиста":
Но носи в легена 1,5т и да тегли 6,4 тона. С голямата батерия минава 800км.Коментиран от #38
22:25 23.07.2020
38 гост
До коментар #37 от "Не знам колко тежи":
Тежи под 3 тона !!! Отново за голям ужас и безсилен яд на групичката анти , хахахахахх !!!Коментиран от #42, #45
23:23 23.07.2020
39 Плевню съм
06:45 24.07.2020
40 инженер
До коментар #33 от "Разбира се че съм сигурен":
За толкова коментара никой ли не забеляза какви глупости пише гост! Стомана 30 Х е инструментална легирана стомана.Използва се за изработка на свредла флашки и други инструменти.Стоманата е твърда и не може да се обработва на студено.Автомобил от легирана стомана може да измисли някоя фризьорка или счетоводителка.Коментиран от #43
08:27 24.07.2020
41 Сашка Васева
08:56 24.07.2020
42 с три пъти
До коментар #38 от "гост":
по дебела ламарина ще тежи поне 5 тона!Коментиран от #44
09:49 24.07.2020
43 Браво
До коментар #40 от "инженер":
Най-после някой да е запознат с характеристиките на ламарината, за разлика от един друг инженер. Хайде сега погледни картинката и ще ти се изясни, защо пикапът изглежда така. Просто ламарината не може да бъде огъната, затова се използва права, като се ползват само заварки между ламарините, който хич няма да се учудя, да се правят чрез триене, като в космическата промишленост, вместо стандартно заваряване.Коментиран от #52
14:23 24.07.2020
44 Бронетранспортьор?
До коментар #42 от "с три пъти":
Е за какво ти е да увеличаваш дебелината от 3 на 9 мм?Коментиран от #48
14:28 24.07.2020
45 инженера
До коментар #38 от "гост":
Колегата радев правилно ти е обяснил за стомана 30 Х.Това е легирана инструментална стомана с висока твърдост якост и не е еластична.Да си видял свредло да се огъва?Твърда стомана се огъва като се нагрее преди огъването.
Заваряване чрез триене може да предложи само блондинка.
Коментиран от #56
16:02 24.07.2020
46 инженера
До коментар #25 от "Не е купе, а екзоскелет":
Знаеш ли колко ще се набутва Тесла с този начин на заваряване?По всеки ръб трябва заваръчен шев който трябва да не пропуска вода.А при купе сглобено от тънки панели се заварява електросъпротивително точково от роботи и става много по бързо.Кой нек*дърник го измисли тпва купе?16:22 24.07.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 дебелината
До коментар #44 от "Бронетранспортьор?":
на ламарината на купето на стандартна кола е около милиметър.Тук е три мм.Коментиран от #51
17:11 24.07.2020
49 гост
Aмбициятa нa пapтньopитe ( Тесла и САТL) e c пoнижaвaнeтo c пo-изгoднитe aвтoмoбили дa ycпeят дa пycнaт пo ĸитaйcĸитe пътищa 59 милиoнa aвтoмoбилa дo 2030 гoдинa. Зeн Юĸyн пocoчвa, чe нeгoвaтa ĸoмпaния щe изпoлзвa пo-изгoднa ĸoмбинaция oт cypoвини зa бaтepиитe cи, ĸoeтo щe мoжe дa cвaли paзxoдитe c oĸoлo 20% !!!!
59 МИЛИОНА Тесла само в Китай , само в следващите 10 години или средно по 5,9 милиона годишно !!!! ВАГ в момента продава под 3 милиона в Китай и очаква сериозно намаление заради квотите за електромобили , Тойота също !!! А честито , хахаха !!!
Коментиран от #60
19:06 24.07.2020
50 Димов
20:08 24.07.2020
51 Димов
До коментар #48 от "дебелината":
Пробвай с 0,6мм ;)20:10 24.07.2020
52 Димов
До коментар #43 от "Браво":
Ще те вкарам в една фирма, в едно тъпо, малко градче, където всеки ден огъват по 70 детайла 30мм легирана ламарина за западни клиенти. Не че не може - по-ефтино му е на Мъск така. И не само на него - това е конструкторско решение за технологично поевтиняване открай време.20:18 24.07.2020
53 Димов
До коментар #30 от "Ти можеш ли да четеш?":
Явно не правиш разлика между "щанцова" и "щампова". Огъването го оставям настрана.20:24 24.07.2020
54 Димов
До коментар #24 от "Излагат се антиелектриците":
Честито! Измисли нов вид физика. Коеф на еластичност за даден материал е константа, независимо от дебелината му. Сигурно го бъркаш с резистентност на огъване. Но ти често бъркаш понятията, което е в основата на грешните ти тълкувания във всеки твой пост. Тетевен, Троян, Трявна..... няма значение. Карай нататък.Коментиран от #62
20:32 24.07.2020
55 Димов
До коментар #21 от "Ще кажа":
Коеф на еластичност, якост на опън, граница на провлачване, твърдост и т.н. са константи за материала и НЕ ЗАВИСЯТ ОТ ДЕБЕЛИНАТА НА ЛАМАРИНАТА!!!Коментиран от #57
20:37 24.07.2020
56 И ти ли си по-умен от ракетен инженер?
До коментар #45 от "инженера":
Има имного случаи, в които SpaceX е пионер в развитието на сложни производствени системи
и процеси. Пример за това е една от най-странно изглеждащите машини във
фабриката, висока колкото двуетажна сграда. Тя извършва така нареченото
заваряване чрез триене и позволява на SpaceX да автоматизира заваръчния процес на
огромни листове метал като онези, използвани за корпуса на ракетите Falcon. Роботизирана ръка взема една от
големите метални плоскости и я подравнява с друга, след което ги съединява със
заварка, КОЯТО МОЖЕ ДА Е ДЪЛГА ШЕСТ МЕТРА и повече. Обикновено космическите
компании се опитват да избягват заварките, когато е възможно, защото те
създават слаби места в метала. Това намалява размера на използваните метални
плоскости и създава допълнителни ограничения в дизайна. Още от ранните дни на SpaceX Мъск настоява компанията да развива
технологията за заваряване чрез триене, при което въртящ се инструмент се
вкарва между двата борда за заваряване, сливайки кристалните им структури, без
да разтопява метала. Нещо подобно би станало, ако човек нагрее два листа
алуминий и натисне с пръст мястото, където се съединяват, усуквайки листовете
заедно.
Коментиран от #58, #59
20:50 24.07.2020
57 много
До коментар #55 от "Димов":
неща не са му ясни на любителя на Тесла.Четох спора му с Радев за ламарината 30 Х.Инженера не успя да го убеди и се отказа.С радио спори ли се.Други хора се включиха в спора и пак без резултат.Спора е към статията за завода на Тесла в Берлин.20:56 24.07.2020
58 Илон Мъск
До коментар #56 от "И ти ли си по-умен от ракетен инженер?":
от кога стана ракетен инженер?Една свястна кола без дефекти не може да направи без да се разпадне.Ако ракетата започне да се разпада в космоса........21:12 24.07.2020
59 остана да кажеш
До коментар #56 от "И ти ли си по-умен от ракетен инженер?":
че Илон Мъск е измислил този начин на заваряване и изобретил машините.Коментиран от #61
21:21 24.07.2020
60 ще ще
До коментар #49 от "гост":
Ще ще ще ще......Хайде честито21:26 24.07.2020
61 Ами казвам ти 😄
До коментар #59 от "остана да кажеш":
Този вид заваряване дава много по-силна сглобка от традиционното.Заваряването чрез триене е използвано и от други компании в миналото, но SpaceX за първи път го прилага за големи
плоскости, които са част от ракети. След много проби и грешки компанията вече
може да съединява големи и тънки листове метал и да намали теглото на ракетите Falcon със стотици килограми, защото използва
пo-леки сплави и избягва нуждата от нитове и други подсилващи елементи.
Конкурентите на Мъск в автомобилната индустрия скоро може би също ще трябва да
се обърнат към този процес, защото SpaceX е прехвърлила част от оборудването и
технологиите си към Tesla, с идеята колите да стават пo-леки и силни.
Коментиран от #63
23:20 24.07.2020
62 Тетевен, Троян, Трявна... няма значение
До коментар #54 от "Димов":
Закон на Хук е физичен закон от класическата механика, който се отнася за еластичността на струни или пружини и формулира съотношението между силата на еластичност и отклонението (деформацията) на тялото от равновесното му положение. Както се вижда от формулата, съотношението е директно пропорционално.F= -kx
където
x е отклонението от равновесната позиция.
F е силата, наречена връщаща, която е винаги в посока на равновесното положение на тялото и е отговорна за хармоничните трептения.
k е константа, наречена КОЕФИЦИЕНТ НА ЕЛАСТИЧНОСТ, SI единици: kg/s2.
В случая питах, ако три листа от ножовка заедно три пъти по-голям еквивалент еластичен коефициент ли имат в сравнение със само един лист или три пъти по-малък? Според мен е три пъти повече, а според господа Инженерите намалява, а според Димов, един или три листа нямат значение и нищо не се променяло! Кой ли е прав според Хук?
Като се има предвид че разбират повече от ракетните инженери на SpaceХ, разбира се че Хук греши, а те са прави. Всичките са прави, въпреки че всеки твърди различно нещо.
Коментиран от #64, #65, #66, #68
23:44 24.07.2020
63 те и
До коментар #61 от "Ами казвам ти 😄":
Титаник го сглобиха с заваряване чрез триене ама потъна.Нитове при ракети?07:50 25.07.2020
64 това от
До коментар #62 от "Тетевен, Троян, Трявна... няма значение":
къде го преписа? Разбираш ли смисъла?Коментиран от #69
08:14 25.07.2020
65 правиш ли
До коментар #62 от "Тетевен, Троян, Трявна... няма значение":
разлика между опън и огъване?Закон на Хук е за опън на пружини.Мъчиш се да приложиш закона на Хук при огъване умн*ко!Коментиран от #70
08:21 25.07.2020
66 три пъти
До коментар #62 от "Тетевен, Троян, Трявна... няма значение":
по дебел материал се огъва по трудно.Как се променя еластичноста?Коментиран от #67
09:12 25.07.2020
67 Увеличава се
До коментар #66 от "три пъти":
Коефициент на еластичност ще се УВЕЛИЧИ три пъти.Коментиран от #71
10:37 25.07.2020
68 Димов
До коментар #62 от "Тетевен, Троян, Трявна... няма значение":
"k е константа, наречена КОЕФИЦИЕНТ НА ЕЛАСТИЧНОСТ," ---------- Самият ти си го написал - КОНСТАНТА!!! Коеф на еластичност не е еластичност, нито е еластично съпротивление. Този коеф е еднакъв при дебелини 3, 6, 10.... 100мм. Хук е писал законът за хора, които знаят разликата и вникват в написаното, а не кълват като папагали и да бъркат термините.10:39 25.07.2020
69 Димов
До коментар #64 от "това от":
Той изобщо не чете и не мисли. От там почва да тълкува грешно и си гради негови теории. Живее си в някакъв, негов свят.Коментиран от #72
10:43 25.07.2020
70 Димов
До коментар #65 от "правиш ли":
Една скоба да отворя: пружините работят на усукване. Телта на витките се усуква по нормалата. И се изчисляват на усукване.Коментиран от #73
10:47 25.07.2020
71 Димов
До коментар #67 от "Увеличава се":
Грешка! Коеф на еласт е КОНСТАНТА!!!! За кой път вече? Съпротивлението срещу огъване ще се увеличи, а от там и силата на огъване трябва да се увеличи. Коефициентът си остава същият. Имаш конгнютивни проблеми.10:51 25.07.2020
72 прочети
До коментар #69 от "Димов":
спора му с инж.Радев в статията за завода ГигаБерлин.Мъчи се мъчи Радев да му отвори очите и накрая се отказа.Пее си " госта" като латерна.Тук не схваща че закона на Хук важи за опън а не за огъване.Коментиран от #74
10:53 25.07.2020
73 точно
До коментар #70 от "Димов":
така.На усукване работят.Той говори за огъване на ламарината на Тесла.Цитира закона на Хук който е за друго.Пълна мъгла му е в главата.Коментиран от #75
11:01 25.07.2020
74 Нерде Ямбол, нерде 'Стамбул
До коментар #72 от "прочети":
Аз им отварям очите, ама дори когато им посочиш какво да проверят, пак не вдяват. Цитирам се, дано поне Димов схване разликата.251 Продължаваш да говориш глупости
01ОТГОВОР
До коментар #248 от "Гост":
След закаляване, ПЛАСТИЧНОСТТА намалява, а еластичността се увеличава, това се опитвам да ти обясня от 200 мнения господин инженер. ПРОДЪЛЖАВАШ ДА ГИ БЪРКАШ ДВЕТЕ. Ако захванеш неподвижно единия край на листа от ножовката, а на другия край сложиш тежест от 100 гр и при текущото закаляване листа се огъне три сантиметра, ако закалиш листа, каква тежест ще трябва, за да се отклони отново 3см? Според мен модулът на еластичността ще се повиши и ще трябва по-голямо тегло, но според вас еластичността ще намалее, следователно след закаляването ще трябват по-малко от 100 грама за да се получи същото отклонение от три сантиметра, господа инженери.
Коментиран от #80, #103
13:53 25.07.2020
75 Ама вярно ли?
До коментар #73 от "точно":
За тебе само спираловидни ли са пружините? Ами ресора не е ли вид пружина? А лъкът? За тях закона на Хук не важи ли?Коментиран от #77
13:56 25.07.2020
76 След толкова празни приказки
14:03 25.07.2020
77 закона
До коментар #75 от "Ама вярно ли?":
на хук важи за опън не за огъване.Бъркаш закаляване еластичност голяма каша ти е в главата.Коментиран от #78
14:34 25.07.2020
78 Хайде бе?
До коментар #77 от "закона":
Как реши че е за опън? Ако пружината работи на сгъване, вместо на опън, законът на Хук не важи ли? Голяма каша е във вашите глави!Коментиран от #79
14:58 25.07.2020
79 закона
До коментар #78 от "Хайде бе?":
на Хук е за опън(натиск).Спираловидна пружина се изчислява на усукване.15:04 25.07.2020
80 термообработките
До коментар #74 от "Нерде Ямбол, нерде 'Стамбул":
за еластичност и твърдост са различни.Ако закалиш вал се увеличава якоста и твърдоста.Ако закалиш пружина трябва да я отвърнеш после.Ако не я отвърнеш пружината ще се счупи защото след закаляването материала е твърд и крехък.Обяснил ти го правилно.Коментиран от #81, #87
15:16 25.07.2020
81 Тетевен, Троян, Трявна... няма значение
До коментар #80 от "термообработките":
Дори да ви е пред очите, няма как да го видите защото не знаете и всичко ви изглежда еднакво, дори когато говоря за различни неща. Тетевен Троян Трявна.... . Обърна ли внимание, че веднъж говоря за коефициент на еластичност, а друг път за модул на еластичност. Що така? Кога за какво говоря?Коментиран от #82
16:39 25.07.2020
82 това са
До коментар #81 от "Тетевен, Троян, Трявна... няма значение":
две различни константи.Коментиран от #83
17:51 25.07.2020
83 Е така де
До коментар #82 от "това са":
Обясни на Димов, Радев и компанията на антиелектриците, коя за какво се отнася, че на мен не ми ВЯРВАТ. А при тях всичко е ВЯРА. Науката е на последно място. В спора е важен само автора на дадено твърдение, за да преценят дали е правилно или не. Каквото и да твърди един антиелектрицик, винаги е прав!Коментиран от #84
18:40 25.07.2020
84 те вярно
До коментар #83 от "Е така де":
са ти го обяснили.Кое не ти харесва?Коментиран от #86
19:02 25.07.2020
85 Цитирам глупости
Дали пък коефициентът на еластичност на детайла ще е един и същ, ако увеличим дебелината три пъти? Те много обясняват, ама все грешно.
Коментиран от #89
19:30 25.07.2020
86 Пак глупости от Димов
До коментар #84 от "те вярно":
"Честито! Измисли нов вид физика. Коеф на еластичност за даден материал е константа, независимо от дебелината му. Сигурно го бъркаш с резистентност на огъване. Но ти често бъркаш понятията, което е в основата на грешните ти тълкувания във всеки твой пост. Тетевен, Троян, Трявна..... няма значение. Карай нататък."Тя физиката си е една, ама за Димов коефициент и модул едно и също и няма значение, Хук и Юнг не са от неговия клас и нямат значение, който и да спомене все става, пружина за химикал и пружина за окачването на камион, имат същия коефициент на еластичност, стига да са направени от един и същ материал с еднакъв модул на еластичност. Да се чуди човек защо си усложняват животът да правят пружини с различни диаметри на материала, диаметър на намотките и дължина на пружината, като накрая коефициента на еластичност ще е един и същ. Пък и този луд луд Хук, взел че написал че коефициентите на три пружини трябва да се съберат ако са свързани успоредно, за да се получи съвсем друг коефициент на еластичност. Няма как да е вярно, щом зависи само от материала.
19:50 25.07.2020
87 Отвръщане
До коментар #80 от "термообработките":
Досега подминавах и тази глупост, но един по един взеха че се усетиха колко се излагат и млъкнаха, та дойде навреме и на нея. Я кажи знаеш ли поне каква е целта на отвръщането? Ако ще е само за да намалят твърдостта, защо въобще се закалявали до по висока твърдост, отколкото им трябва. Причината е съвсем друга.Коментиран от #91
20:02 25.07.2020
88 Пак питам
Коментиран от #90
20:03 25.07.2020
89 инженерите
До коментар #85 от "Цитирам глупости":
са прави.Провери какво е константа.Тя не се променя.Модула и коефициента на еластичност зависят само от вида на материала.В съпромата има характеристика наречена съпротивителен момент.Тя зависи от дебелината и формата на детаила който ще огъваш.Радев и Димов са се опитали да ти го обяснят.Коментиран от #92
20:18 25.07.2020
90 дизела
До коментар #88 от "Пак питам":
Щом никой не отговаря значи никой не се интересува от Тесла.Коментиран от #99
21:09 25.07.2020
91 зависи
До коментар #87 от "Отвръщане":
какви качестваматериала то трябват
1.закаляване.Повишава се якост твърдост и крехкост на стоманата.Ако ти трябва стомана с тези качества спираш до тук.
2.отвръщане.Намаляват вътрешните напрежения твърдост и крехкост.
Има и други термообработки в зависимост от температурата и скороста на загряване и охлаждане.
21:19 25.07.2020
92 Я провери отново
До коментар #89 от "инженерите":
За какво се отнася закона на Хук? Защо за него има значение дали две ЕДНАКВИ пружини са свързани успоредно или последователно и в единия случай еквивалентния КОЕФИЦИЕНТ се УВЕЛИЧАВА двойно, а в другия случай НАМАЛЯВА с 50% , въпреки че няма промяна в материала? Защо мислиш, че замлъкнаха един по един ЕНЖЕНЕРИТЕКоментиран от #93, #94, #95, #106
21:44 25.07.2020
93 така
До коментар #92 от "Я провери отново":
се пресмята потенциалната енергия съхранена в две пружини.Пресмятат еквивалентния еластичен коефициент.Коментиран от #96
22:54 25.07.2020
94 замлъкнаха
До коментар #92 от "Я провери отново":
защото сигурно им омръзна да водят безсмислени спорове.Ти със какъв човек мислиш че спориш?С машинен инженер.22:58 25.07.2020
95 дизела
До коментар #92 от "Я провери отново":
Още ли спориш теслар.23:00 25.07.2020
96 Е как така?
До коментар #93 от "така":
Нали: "Провери какво е КОНСТАНТА.Тя не се променя.Модула и КОЕФИЦИЕНТА НА ЕЛАСТИЧНОСТ зависят САМО ОТ ВИДА НА МАТЕРИАЛА." Последно?Цитати от 62-ро мнение:" В случая питах, ако три листа от ножовка заедно три пъти по-голям ЕКВИВАЛЕНТ ЕЛАСТИЧЕН КОЕФИЦИЕНТ ли имат в сравнение със само един лист или три пъти по-малък? Според мен е ТРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ, а според господа Инженерите НАМАЛЯВА, а според Димов, един или три листа нямат значение и НИЩО НЕ СЕ ПРОМЕНЯЛО! Кой ли е прав СПОРЕД ХУК? Като се има предвид че разбират повече от ракетните инженери на SpaceХ, разбира се че Хук греши, а те са прави. Всичките са прави, въпреки че всеки твърди различно нещо."
Значи последно ние с Хук грешим, а вие сте прави. Познах на 100%
Коментиран от #97
23:12 25.07.2020
97 закона на хук
До коментар #96 от "Е как така?":
важи за опън и натиск.Опитваш се да го приложиш за огъване.Слушай какво ти говорят инженерите и не си прави свободни съчинения.Коментиран от #98
23:50 25.07.2020
98 Дрън-дрън та пляс
До коментар #97 от "закона на хук":
Не е вярно, но ако пропуснем и тази твоя изцепка, ЗАЩО КОЕФИЦИЕНТЪТ СЕ ПРОМЕНЯ, след като според тебе е константа и зависи само от материала и не зависи нито от броя нито от размера нито от формата на пружините? Пак повтарям. Модулът на еластичност се отнася за материала, а коефициентът на еластичност се отнася за конкретен детайл. Всяка пружина има свой коефициент на еластичност, по който може да се сметне колко ще се сгъне при определена приложена сила. Понеже тази зависимост е линейна, се използва коефициент.Всяко увеличаване или намаляване на броя на пружините ще увеличава или намалява общия (еквивалентния) им коефициент, но модула на еластичност ще си остане същия.
Коментиран от #100
08:17 26.07.2020
99 Е как така?
До коментар #90 от "дизела":
Е как така хем не знаят какъв е материалът и колко е дебел защото не се интересуват от Тесла, но в същото време спорят каква НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ламарината и не пропускат нито една тема за Тесла. Те са ОБСЕБЕНИ от Тесла и освен нея са готови да отрекат всеки физичен закон, за да докажат че нещо, което Тесла ВЕЧЕ Е НАПРАВИЛА, било НЕВЪЗМОЖНО. Мразят я ФАНАТИЧНО.Коментиран от #101
08:26 26.07.2020
100 разбираш
До коментар #98 от "Дрън-дрън та пляс":
ли прочетения текст?Има таблица с коефициентите на еластичност на различни материали в интернет.Провери преди да пишеш глупости.С две пружини се увеличава два пъти силата за да се получи същото разтягане като с една пружина.Радев е прав споря с радио.Коментиран от #102, #108
08:53 26.07.2020
101 дизела
До коментар #99 от "Е как така?":
Само човек със умствени отклонения може да реши да прави кола с 3мм. ламарина н* гльо.Това да не е военна машина.Три милиметра ламарина как да бъде еластична проЗтьо?Стомана 30 Х е твърда яка легирана инструментална стомана.Само на к*х човек може да му хрумне да прави кола от 30 Х стомана.Коментиран от #105
09:28 26.07.2020
102 Гост
До коментар #100 от "разбираш":
Или с женаКоментиран от #104
09:30 26.07.2020
103 Гост
До коментар #74 от "Нерде Ямбол, нерде 'Стамбул":
Отварял бил хахахахахах. .. Оспорва всички учебници и практическият опит на хората които са се дипломирали по тях и така им бил отварял очите. хахахахахха09:39 26.07.2020
104 Те жените
До коментар #102 от "Гост":
винаги са прави.Спор с жена винаги губиш.Този човек чете текст без да го разбира.Има си негова теория в главата.Коментиран от #107
09:45 26.07.2020
105 Добре бе
До коментар #101 от "дизела":
Кажи каква е тогава ламарината на пикапа след като не е такава. Информацията е навсякъде в нета и е известна още от представянето на пикапа, когато го блъскаха с 10-килограмов чук по вратата и нищо не се случи на ламарината и обясниха че е ултра-твърда 30х три милиметра дебела неръждаема стомана. Ако имаш друга информация може да я споделиш, ако нямаш, можеш да си запазиш глупавото мнение за себе си без да ни го натякваш. Когато постигнеш това което е постигнал Илон Мъск, тогава имаш право да го квалифицираш като кух прост И така нататъкКоментиран от #109, #114
09:45 26.07.2020
106 Гост
До коментар #92 от "Я провери отново":
защото ако спорят с глупав човек ще оглупеят като него09:46 26.07.2020
107 Гост
До коментар #104 от "Те жените":
но не млъква и това е .09:47 26.07.2020
108 Я потърси за закона на Хук в Уикипедия
До коментар #100 от "разбираш":
Там пише достатъчно, за да видиш какви глупости си написал. После потърси и за модула на Юнг, за който говориш в момента. Различни неща са.Коментиран от #110, #111
09:48 26.07.2020
109 Гост
До коментар #105 от "Добре бе":
и когато ви е с гост постигнете това което са постигнали стогодишните производители на коли тогава ще ги определяте като кухи прости и така нататакаКоментиран от #112
09:49 26.07.2020
110 Гост
До коментар #108 от "Я потърси за закона на Хук в Уикипедия":
аз потърсих закона на хук и какво да видя - к било константа - k е константа, наречена коефициент на еластичност, SI единици: kg/s2. хахахахахахахха знаеш ли какво е константа професор дървоглавов?Коментиран от #113
09:50 26.07.2020
111 Гост
До коментар #108 от "Я потърси за закона на Хук в Уикипедия":
според тебе константата била променлива константа хахахахахахКоментиран от #116, #117
09:53 26.07.2020
112 Кой твърди че са кухи и прости
До коментар #109 от "Гост":
Те просто преследват други цели - краткосрочна печалба и се справят много по-добре от Тесла в това отношение. Илон Мъск от друга страна се стреми към инженерни постижения, като се справя много по-добре от тях и от повечето автомобилни и ракетни компании в съответната област.Коментиран от #120
09:59 26.07.2020
113 Хайде де
До коментар #110 от "Гост":
Константа нещо което описва линейна функция. Пружината има такава линейна функция и има своята константа. Прочете ли до края? Защо се събират константи на две пружини? Някъде да прочете chan закона на Хук се отнася за материал? Той се отнася за готов детайл - пружина или струна, за разлика от:.Модулът на еластичност ({\displaystyle E}{\displaystyle E}) е МАТЕРИАЛНА КОНСТАНТА, характеризираща СВОЙСТВОТО НА МАТЕРИАЛА да се съпротивлява срещу деформиране под действието на опън, натиск или огъване, наречено КОРАВИНА. Той е известен още като модул на Юнг[1], деформационен модул или модул на деформациите. Дефинира се като отношение на изменението на нормалното напрежение {\displaystyle \sigma }\sigma към промяната в съответната му относителна надлъжна линейна деформация {\displaystyle \varepsilon }{\displaystyle \varepsilon }.
Коментиран от #115
10:05 26.07.2020
114 дизела
До коментар #105 от "Добре бе":
Колко човека трябва да ти кажат за да повярваш.Прочети информирай се.Стомата е твърда и не е еластична.Само "гений" може да реши да използва такава скъпа стомана.Коментиран от #118
10:10 26.07.2020
115 Гост
До коментар #113 от "Хайде де":
Някой някъде беше те разбрал че си просто провокатор на коментари и се оказва прав. че има толкова глупави хора има . но да са хем толкова глупави хем толкова упорити това вече отказвам да го повярва,м10:12 26.07.2020
116 смени
До коментар #111 от "Гост":
ника и премина на другата страна а госте.Досега пишеше без ник но аз те разпознавам по стила на писане.Сега стана Гост и взе да спориш със себе си.Коментиран от #119
10:15 26.07.2020
117 Дрън-дрън
До коментар #111 от "Гост":
Какво описва закона на Хук? Накратко, описва еластичните свойства на една пружина. Казва ти например, че една пружина ще се свие с един сантиметър, ако я натиснеш с един килограм, съответно ще се свие с 3 см, ако я натиснеш с три килограма. Ако само увеличиш или намалиш дължината на тази пружина, нейния коефициент на еластичност ще се промени. Ако отрежеш спирална пружина на две, нейния коефициент на еластичност ще се увеличи два пъти и вече ще са необходими 2 кг за сантиметър свиване и 6кг за 3см. Както виждаш дори няма значение от какъв материал е направена пружината.10:17 26.07.2020
118 Той си е гений
До коментар #114 от "дизела":
За 17-ти път те питам, от какво тогава е направен екзоскелета на пикапа?10:18 26.07.2020
119 Гост
До коментар #116 от "смени":
не съм смянал никакъв ник. това ми е ника. но има и други с него. Аз съм Гост с главно Г. А онзи клоун е гост с малко г.Коментиран от #122, #125
10:27 26.07.2020
120 Гост
До коментар #112 от "Кой твърди че са кухи и прости":
Публикувано във факти.бг: краткосрочна печалба и се справят много по-добре от Тесла в това отношение. > разбира се, че ще се справят по-добре от тесла. на електрофиците сметките им винаги са криви. като твоите когато караш хората да си купят тесла че да си я държали нощем да зарежда а денем да отдава ток че да търгували с енергия и така батерията им щяла да им излезе безплатна. Само че тази батерия струва към 5000 долара или 8000 лева. При разлика дневна ношна 14 стотинки и зареждане и отдаване по 50 киловата за денонощие сметни си кога ще си избиеш парите за батерия . По 7 лева на денонощие ще печелиш и след поне 1150 денонощия постоянно висене на контакт, може и да си изкяриш батерията. Значи, купуваш си Тесла и 3 години не я караш а виси в гаража да си избие парите за батерия хахахахахах Много умен ей много умен,. Аз за на 4 години сменям кола. Други идеи да имаш? Някоя друга сметка да си сметнал да ни впечатлиш?Коментиран от #121, #123
10:44 26.07.2020
121 пресметни
До коментар #120 от "Гост":
и загубата при трансформация на енергия.От мрежата променливия ток се трансфомира в прав през зарядното и зареждаш батерията.Трансформация на ток без загуби е невъзможна.След това продаваш ток от батерията и го трансформираш от прав в променлив и го продаваш.Тези загуби от две трансформации защо не ги смяташ?Разликата в цената между нощна и дневнаенергия ще покрие ли тези загуби?Дали ще има печалба?
Коментиран от #124
11:26 26.07.2020
122 пишеш
До коментар #119 от "Гост":
с ник Гост но стила ти на писане е на гост.Стила на писане на Гост е различен.
11:30 26.07.2020
123 батерия
До коментар #120 от "Гост":
Под 200$ на киловат и над 1000 цикъла още няма.Предвиждат скоро цената да падне до 100$ и циклите на зареждане да се увеличат.11:36 26.07.2020
124 Смятам
До коментар #121 от "пресметни":
8 години гаранция са около 3000 дни по 5лв на ден са 15 000лв. По колко часа на ден автомобила ти стои паркиран така или иначе? И това са само 1500 цикъла от живота на батерията. Остават още 3500 цикъла живот. Понеже мислиш ограничено, бе се сещаш, че може някой ден да изкараш и 3 пъти по 5лв, защо предвиждаш само половин цикъл на ден?Коментиран от #126
11:51 26.07.2020
125 Пропусна
До коментар #119 от "Гост":
отговор на 117 коментар?11:55 26.07.2020
126 три пъти
До коментар #124 от "Смятам":
на ден? Няма да ти стигне времето за бавно и икономично зареждане три пъти да заредиш батерията за денонощие.А загубите от трансформация на тока умишлено не ги споменаваш.Колата я използвам за каране през деня.А не да стои за 5 лв. на ден.
12:04 26.07.2020
127 30% загуби не стигат ли
Коментиран от #128, #130, #141
13:20 26.07.2020
128 това са
До коментар #127 от "30% загуби не стигат ли":
Фантазии на болен моз*к.Коментиран от #129, #132
14:00 26.07.2020
129 Толкова са фантазии
До коментар #128 от "това са":
Колкото ламарината на пикапа. Това са реалния разработки, колкото и да ти се струват невероятни, заради ограничения ти си капацитет на мислене. Дори audi в момента разработва такава система, както V2G, така и V2H, а те са едни от най-консервативните, по отношение на запазване на живота на батерията. Nissan вече имат такава система от години. Volkswagen представи такава преди две години. Понеже си мислиш че защитавам Тесла, те са единствените, които досега не са разработвали подобна система, но се говори че ще го направят на 22 септември с представянето на новите батерии.Коментиран от #131
14:16 26.07.2020
130 фен
До коментар #127 от "30% загуби не стигат ли":
Ще си сложиш табела "ПРОДАВАМ ТОК" на капака ? Че кой ще ти го купи? Досега възхваляваше Тесла защото пробега излизал два кинта.Ако ще трябва да плащам толкова пари за Тесла и да зареждам скъп ток има ли смисъл ?Нещо не си си пил хапчетата май?Да си спра колата и да не я карам за да продавам ток.Колата си изкарва парите като я ползвам а не като стои за 5 лв.Кр*тен т*п!Коментиран от #134
14:16 26.07.2020
131 абе проЗтьо
До коментар #129 от "Толкова са фантазии":
как ще запазиш живота на батерията.Така само го съкращаваш.Непрекъснато зареждаш и продаваш ток.Ще се изчерпят циклите на батерията.На мен ми трябва кола а не трафопост.Коментиран от #133
14:22 26.07.2020
132 Кон с капаци
До коментар #128 от "това са":
Само си представям каква щеше да е реакцията ти преди 20 години, ако някой ти кажеше, че мобилните телефони през 2020 ще са по-мощни от компютъра ти тогава, но ще струват много по-малко от него, а само вътрешната памет ще е повече отколкото хард-диска ти тогава, ще имат толкова бърз интернет, че можеш да гледаш поточно филми в full HD резолюция, че въобще ще могат да си позволят такава резолюция, че ще имат по няколко камери, които да снимат по-качествено видео, отколкото професионалните камери оттогава. Че дори бюджетните смартфони ще се отключват с пръстов отпечатък и ще имат вградена навигация с безплатни карти, следяща задръстванията в реално време. Че ще има безплатно облачно съхранение на снимки и видео дори за терабайти място. Тогава си си мислил че телефоните са само за разговори, сега си мислиш, че автомобилите са само за превозване от точка до точка б. Толкова си ти е капацитета. Липсва ти именно фантазия, която смяташ за лоша дума.14:28 26.07.2020
133 Можеш ли да смяташ?
До коментар #131 от "абе проЗтьо":
Ако за 8 години си използвал 1500 от 5000те цикъла, кога ще свършат всичките? Та кой нарече прoст?Коментиран от #135
14:32 26.07.2020
134 И ти кон с капаци
До коментар #130 от "фен":
За торенти чувал ли си? Как точно пращаш филмите на останалите? Плакат на прозорците ли опъваш? Влизаш в приложението, казваш купувай под 10ст, продавай над 30ст, искам минимум 200км пробег по всяко време и това е. Всичко ще става напълно автоматично, включително разплащанията.Коментиран от #136, #137, #138
14:38 26.07.2020
135 математико
До коментар #133 от "Можеш ли да смяташ?":
8 години са около 3 000 дена.Ако ще зареждаш през ноща и продаваш ток през деня ще направиш 3000 цикъла за 8 г.Нищо че за сега батериите издържат едва 1000 цикъла.Коментиран от #139
15:20 26.07.2020
136 кой ще ти
До коментар #134 от "И ти кон с капаци":
плати 30 ст. за ток като може да си зареди колата в гаража на нощна енергия.Хората да не пасат трева?Коментиран от #140
15:22 26.07.2020
137 данъчен съм
До коментар #134 от "И ти кон с капаци":
НАП са те изпращяли с акт на втория ден15:24 26.07.2020
138 тока е
До коментар #134 от "И ти кон с капаци":
акцизна стока празногл*вецо има и включен ддс.Кой ще ти разреши да си продаваш ток и да ощетяваш държавата м*лоумнико! Спри си в*братора да не те удари тока.Коментиран от #142
15:33 26.07.2020
139 Математика той
До коментар #135 от "математико":
3000 цикъла по 50% зареждане, колко пълни цикъла са?15:34 26.07.2020
140 Ще зарежда скъпо, този който бърза
До коментар #136 от "кой ще ти":
Пак ти е бедна фантазията. Представи си паркинг пред жилищен блок, всеки с включено зарядно, а цената на тока зависи от натоварването. Който най-много бързо зареждане, предлага по-висока цена на системата и зарежда първи от ограничения капацитет на мрежата, а ако съвсем много бърза, може да предложи още по-висока цена, използването на тока от батериите на останалите от паркинга. Свърши се тази с еднаквите цени на тока за цял ден и цяла нощ една година напред. Цените на тока ще се менят всеки изминал час, спрямо търсенето и предлагането.Коментиран от #143
15:51 26.07.2020
141 таксите
До коментар #127 от "30% загуби не стигат ли":
на ЕРП къде ги забрави?Пренос достъп.Може би смяташ да ти пренесат тока безплатно.Първо опитай да се присъединиш.Мой колега чака с години да си закачи фотоволтаиците към мрежата и да продава ток.Коментиран от #145
15:55 26.07.2020
142 Пак не внимаваш!
До коментар #138 от "тока е":
Това на антиелектрически цифрите и термините са ви тъмна Индия. Ти му говориш, че единия автомобил продава на 30 стотинки, а другия купува на 50 стотинки, а той не може да си направи сметка, че в тези 20 стотинки са включени както ДДС, така и такса за използването на зарядното, защото макар и тока да не преминава през разпределителната мрежа на ЕРП, някой трябва да инсталира и поддържа зарядните станции на паркинга. Засега физическите лица не плащат акциз за тока, но не виждам какъв е проблемът? Каква е разликата, дали ще си купиш токът от фотоволтаиците на покрива на съседа или от батерията на електромобила на другия съсед? Най-много да платиш и такса пренос на ЕРП. Точно заради данъците и акцизите, това много бързо може да бъде уредено законово.Коментиран от #144, #147
16:00 26.07.2020
143 този сценарии
До коментар #140 от "Ще зарежда скъпо, този който бърза":
работи срещу електричките.Най важното предимство на електромобила е ниската цена на пробега.Ако ще зареждам скъп ток защо ми е изобщо.Колата скъпа тока скъп кой ще си купи?Богатите или лудите.16:03 26.07.2020
144 тези такси
До коментар #142 от "Пак не внимаваш!":
ще ти изядат печалбата.Това си е търговия и трябва да се регистрираш като търговец.Да не мислиш че ще ти разрешат да продаваш ток на паркинга? Зарядната станция струва пари да се изгради тока да се достави.Фирмата вложила тези пари дали ще те остави да ги конкурираш фантазь*рче?Коментиран от #148
16:11 26.07.2020
145 ЕРП
До коментар #141 от "таксите":
Вече съм ти отговорил на въпроса частично, още преди да си го задал. Ако един паркинг с фотоволтаици продава директно на паркираните отдолу автомобили, няма да никакви такси на ЕРП. ДАЖЕ НЕ Е НУЖНО ДА БЪДЕ СВЪРЗАН КЪМ МРЕЖАТА! Разбира се ще е свързан, за да може да купува и продава, когато му е по-изгодно.За България сме на едно мнение, няма да е скоро.
16:12 26.07.2020
146 Четеш ли?
Коментиран от #150
16:16 26.07.2020
147 Я си погледни
До коментар #142 от "Пак не внимаваш!":
сметката на тока да видиш няма ли акциз?Не си плащал сметка за ток.Мама и тати ти ги плащат.
Коментиран от #149
16:18 26.07.2020
148 Не като, а при
До коментар #144 от "тези такси":
Така или иначе, щеш не щеш, догодина ще трябва да си избереш търговец на ток, от който да си го купуваш. Срещу комисион може да ползваш и неговите услуги, без да имаш нужда от регистрация като търговец.Коментиран от #151
16:21 26.07.2020
149 Сметка има,
До коментар #147 от "Я си погледни":
Акциз НЕ! Ти колко акциз плати за последния месец?16:22 26.07.2020
150 за да
До коментар #146 от "Четеш ли?":
продаваш ток трябва да имаш фирма регистрирана по ддс.16:25 26.07.2020
151 кои ще
До коментар #148 от "Не като, а при":
те остави да продаваш без фирма бе иди*т.Нали трябва да издадеш фактура на клиента.Коментиран от #152
16:28 26.07.2020
152 Защо ти е фактура?
До коментар #151 от "кои ще":
Ако търговецът зарежда за негова сметка батерията ти, а на тебе ти плаща само комисионна?Коментиран от #153
16:44 26.07.2020
153 такова
До коментар #152 от "Защо ти е фактура?":
чудо в търговията няма.Стока се продава с фактура.Търговеца как ще си приспадне твоята комисионна без фактура?Вземеш ли пари издаваш фактура.Държавата чака данъци.Мислиш че ще те оставят да си търгуваш и да не плащаш данъци?Коментиран от #154
17:33 26.07.2020
154 Не го мисли
До коментар #153 от "такова":
Вариантите са буквално десетки. Могат да ти предложат безплатно зареждане, определено количество енергия за дома, и какво ли още не в замяна на използването на капацитета на батерията.Коментиран от #155
18:49 26.07.2020
155 безплатен
До коментар #154 от "Не го мисли":
обяд няма.Търговския закон не си го чел.Има си правила в търговията.Може и натурална размяна да предложиш.Яйца картофи брашно и други подобни.Коментиран от #156, #157
18:58 26.07.2020
156 Надали осъзнаваш
До коментар #155 от "безплатен":
Дори не можеш да си представиш потенциалът на технологията и властта която тя дава на този който я управлява. Само 100 хиляди електромобила, свързани към обикновен трифазен контакт, чрез стандартното си вградено в автомобила зарядно, могат да осигурят мощността на един енергоблок в атомна централа с мощност един гигават. Тази мощност може да бъде с положителен или отрицателен знак, като по този начин се управлява и търсенето и предлагането. Знаеш ли колко милиона на година се плащат за студен резерв на централи които не правят нищо? Знаеш ли колко струва балансиращата енергия? Знаеш ли колко струва изграждането на ПАВЕЦ, колко време ще отнеме и колко малко му е КПД-то и бързодействието в сравнение с батериите. Батериите на електромобилите така или иначе ще ги има налични, някой вече ще ги е платил и ще имат прекалено много голям живот, за да бъде оползотворен само за шофиране. Много по-логично е, да се ползват "под наем". Доколкото знам бартерът не е забранен. Договорите също. Какво пречи, за всеки киловатчас, който са ползвали от батерията ти, да ти заредят два киловатчаса в замяна или пък 3? Какво противозаконно има? Има още много варианти. Дори пари могат да ти преведат като частно лице, а твоя отговорност е дали ще ги декларираш.Коментиран от #167
22:05 26.07.2020
157 Гост
До коментар #155 от "безплатен":
Абе ти не разбра ли че момчето не е наред. Защо продължаваш да се занимаваш. Другите отдавна разбраха, че спорят с психично болен и спряха. Ами така де, грехота е.Коментиран от #158, #159, #160
23:13 26.07.2020
158 Аааа, така ли било
До коментар #157 от "Гост":
Ти излезе "най-умния" от всички останали антиелектрици. Бързо схващаш, ама трябва много да ти се обяснява. Другите по-бързо се усетиха, че се излагат и един по един се изнизаха, но понеже НИКОЙ нямаше топки да си признае, че е сгрешил, останалите продължихте. Все още чакам отговор на коментар 117. Законът на Хук за материала ли се отнася или за готова пружина? Коефициентът на една пружина променя ли се, ако ѝ промениш дължината? С увеличаването на модула или коефициента на еластичност твърдостта увеличава ли се или намалява? Прости въпроси с прости отговори, ама не и за прости хора!Коментиран от #162, #179
06:56 27.07.2020
159 фирма
До коментар #157 от "Гост":
не може да преведе пари без документ на частно лице защото как ще си оправдае разхода ?Коментиран от #161
07:04 27.07.2020
160 вижда
До коментар #157 от "Гост":
че не е прав ама се пъне да обяснява. Чак пък психично болен.Коментиран от #163
07:10 27.07.2020
161 Кой им работи тогава
До коментар #159 от "фирма":
Фирмите други фирми ли наемат за работници, за да може работниците да издават фактура за заплатата си, за да може фирмата да оправдае разходите за заплати? И всеки работник с трябва да има фирма по ДДС, за да може после фирмата да си приспаднете ДДС-то? Не ми каза колко акциз плати за последната си сметка за ток? Що така спирате да отговаряте на въпроси, когато видите какви глупости сте изписали?Коментиран от #164, #181
07:16 27.07.2020
162 вече
До коментар #158 от "Аааа, така ли било":
ти отговориха толкова хора.Пак задаваш същите въпроси.Закона на Хук го има в нета прочети.Коефициента на еластичност е константа.Коментиран от #165
07:18 27.07.2020
163 Ти прав ли си
До коментар #160 от "вижда":
Да не забравиш да кажеш колко акциз плати? Да видим и Гост дали ще отговори на 117? Всички инженери замлъкнаха, когато се оказа че с повишаване на коефициента на еластичност или модула на еластичност, твърдостта се увеличава. Пикапа все пак се оказа с три милиметра ултра твърдо ламарина. КОЙ БИЛ БЪРКАЛ? След спор с 10 инженера или поне един който се прави на инженер с 10 Ника, накрая аз все още твърдя първоначалното и ДОКАЗАНО се оказах прав.Коментиран от #180
07:22 27.07.2020
164 абе ти
До коментар #161 от "Кой им работи тогава":
работа ли ще почваш или ще продаваш ток?Приготви се за нови разходи наречени ОСИГУРОВКИ.Коментиран от #166
07:24 27.07.2020
165 Какво се случва
До коментар #162 от "вече":
С константата на една пружина, ако намалиш наполовина дължината ѝ? Коефициентът на еластичността се увеличава два пъти, твърдостта на пружината също. Те отговориха, ама се оказа че е грешат. Хайде отговори и ти като си толкова умен.07:27 27.07.2020
166 Може ли
До коментар #164 от "абе ти":
Да се превеждат пари от фирма на частно лице, без то да издава фактура? Може или не?Таксите ги остави настрана. Никой не е казал че ще криеш данъци. Колко ти е акцизът на тока? Ще отговориш ли накрая? Кой се оказва че говори глупости?
Коментиран от #168
07:29 27.07.2020
167 teslara's dreams
До коментар #156 от "Надали осъзнаваш":
Стига да намериш толкова луди да си държат колите за украса и да не ги карат за 5 лв на ден.08:01 27.07.2020
168 последния
До коментар #166 от "Може ли":
инженер приключва темата по съвет на Гост.Иди се лекувай.Коментиран от #169
08:04 27.07.2020
169 Поне ще отговориш ли на въпросите
До коментар #168 от "последния":
Няма, нали? Ама как никой не отговори на тях, преди да се изниже от темата като пръдня от гащи? Всички сте много силни на обиди и празни приказки, но когато опре до конкретни факти и числа, се правите на обидени и бягате като дявол от тамян. След толкова празни приказки, пикапът все още има 3 милиметра ламарина от ултра твърда стомана с много висок коефициент на еластичност, която не може да се огъва. А тока за битовите клиенти има акциз, колкото вие сте инженери.Коментиран от #170, #172
08:22 27.07.2020
170 teslara's dreams
До коментар #169 от "Поне ще отговориш ли на въпросите":
Колко пъти и колко хора трябват за да повярваш?Дъвчеш все едно и също.Кой ще иска да спори с радиоточка?Пил ли си си хапчетата днес?08:35 27.07.2020
171 С какво да се съглася
Коментиран от #173
09:08 27.07.2020
172 Альоша
До коментар #169 от "Поне ще отговориш ли на въпросите":
Не говоря добре англииски.В руски и украински сайтове прочетох за Тесла кибертрак и за стомана 30 Х.Това е студено валцувана ултратвърда неръждаема стомана.За еластичност не пише нищо.Измисляш си.Коментиран от #174
09:20 27.07.2020
173 teslara's dreams
До коментар #171 от "С какво да се съглася":
Акциз на тока е за фирми за сега.Очаква се скоро и за битови клиенти.Като зареждаш батерията на колата на външна зарядна станция ще платиш ли акциз или няма?Коментиран от #175
09:25 27.07.2020
174 Е така де
До коментар #172 от "Альоша":
Поне им кажи, че наистина е от такава стомана. Това за коефициентът на еластичност аз го твърдях, защото колкото е по-твърда и дебела е стоманата толкова коефициентът на еластичност става по-висок и не може да се огъва. Дори модулът на еластичност се повишава с увеличаване на коравината на стоманата. Така започна спорът, а при привършване аз съм на същото мнение, като дори дадох конкретни примери от практиката, които никой засега не е отрекъл. Уж на теория не съм прав, но като им дадох практически примери замълчаха, а те така и не можаха да дадат практически примери за техните твърдения.Коментиран от #176
09:28 27.07.2020
175 И кога съм твърдял обратното
До коментар #173 от "teslara's dreams":
Въпросът ми беше провокиран от това да си погледна домашната сметка за тока, за да видя че плащам акциз. Ами не не плащам, а няма как да видя бъдеща сметка за ток, за която приказваш. И аз казвам, че скоро всички ще минем на свободния пазар на ток и ще трябва да си изберем доставчик, но винаги уточнявам че говоря за бъдеще време. Може и да плащаме акциз в бъдеще, но сега НЕ.Коментиран от #177, #178
09:32 27.07.2020
176 Альоша
До коментар #174 от "Е така де":
Ти твърдиш за стомана 30 Х.Ултратвърда еластична стомана. Това не е вярно.Коефициента на еластичност затова е коефициент защото не се променя.Различен е за за различните стомани.09:44 27.07.2020
177 мечо
До коментар #175 от "И кога съм твърдял обратното":
Може да плаща промишлен ток.10:16 27.07.2020
178 Гост
До коментар #175 от "И кога съм твърдял обратното":
Я си погледни и касовата от бензиностанцията. И там не пише че плащаш акциз на дизела си, но го плащаш.Коментиран от #183
10:45 27.07.2020
179 Гост
До коментар #158 от "Аааа, така ли било":
Каза ти се вече че другите спряха да спорят с ненормален човек . само ти се мислиш за умен също като Джони Инглиш и си също толкова комичен.10:48 27.07.2020
180 Гост
До коментар #163 от "Ти прав ли си":
И в този си сън си съвсем сам. Справка виж си оценките по коментарите ,. само ти си пишеш по един самотен +Коментиран от #185
10:50 27.07.2020
181 Гост
До коментар #161 от "Кой им работи тогава":
и продължаваш с излагането си. поне срам от родителите си нямаш ли? сигурно имаш затова не пишеш с името си. заплата на работник е съвсем друг разход от който работодателят плаща половината данъци върху него и половината осигуровки. няма да мине продаденият ток по този параграф . много си зле ама много многоКоментиран от #182
10:51 27.07.2020
182 Дрън-дрън
До коментар #181 от "Гост":
Какво описва закона на Хук? Накратко, описва еластичните свойства на една пружина. Казва ти например, че една пружина ще се свие с един сантиметър, ако я натиснеш с един килограм, съответно ще се свие с 3 см, ако я натиснеш с три килограма. Ако само увеличиш или намалиш дължината на тази пружина, нейния коефициент на еластичност ще се промени. Ако отрежеш спирална пружина на две, нейния коефициент на еластичност ще се увеличи два пъти и вече ще са необходими 2 кг за сантиметър свиване и 6кг за 3см. Както виждаш дори няма значение от какъв материал е направена пружината.Коментиран от #184, #195
11:08 27.07.2020
183 Ти погледна ли сметката за ток
До коментар #178 от "Гост":
В нея фигурира графа акциз, но срещу нея пише 0лв. В крайна сметка плащаш ли акциз, както твърди колегата ти или не? Всичките ви аргументи и факти са точно такива. Все доказват моята теза.Коментиран от #186, #188, #189
11:12 27.07.2020
184 Гост
До коментар #182 от "Дрън-дрън":
Тогава зашо хук пише че коефициента е константа? еластичноста на пружината ще се промени заради променената дължина или диаметър но константата си остава константа . аз не съм инженер но така го виждам11:15 27.07.2020
185 За кое казваш не съм прав?
До коментар #180 от "Гост":
Ламарината ли не е такава или коефициента на еластичност по закона на Хук на една дружина не се променя когато я скъсиш?Коментиран от #187, #191
11:16 27.07.2020
186 Гост
До коментар #183 от "Ти погледна ли сметката за ток":
никога не съм видял да доказваш нещо. но всеки път виждам как на хората им омръзва да спорят с луд и се отказват да си губят времето. появяват се нови хора които също ти казват че не си добре но ти пак си държиш на своето . ти си като крайпътен хахо който хората отбягват но той не спира да говори шашавите си теории на всеки срещнат и да си вярва че е много умен11:17 27.07.2020
187 Гост
До коментар #185 от "За кое казваш не съм прав?":
ламарината си е 3 милиметра и никога не съм спорил за това. но коефициентът е константа доколкото аз схванах а самата еластичност на пружината се мени и е зависима от този константен коефициент и от размерите на пружината . дори аз успях да го схвана а ти още циклиш на едно място в празна дупка която сам си копаеш все по дълбокоКоментиран от #193
11:19 27.07.2020
188 Гост
До коментар #183 от "Ти погледна ли сметката за ток":
И на фиша от бензиностанцията не пише да плащам акциз . Явно в България горивата не са акцизниКоментиран от #192
11:20 27.07.2020
189 Гост
До коментар #183 от "Ти погледна ли сметката за ток":
И на касовата за цигарите ми няма графа акциз . И цигарите ни са без акцизни хахахахахаха и всичко което лети се яде според тебе хахахаха11:21 27.07.2020
190 Гост
11:23 27.07.2020
191 ламарината
До коментар #185 от "За кое казваш не съм прав?":
е твърда и неръждаема.Но не е еластична.11:32 27.07.2020
192 Въпросът е друг
До коментар #188 от "Гост":
Частните клиенти плащат ли акциз за тока, както твърди колегата ти?11:36 27.07.2020
193 Само си мислиш че си схванал.
До коментар #187 от "Гост":
Прочети в Уикипедия за закона на Хук и погледни картинките отдолу. Както виждаш, пружините са еднакви, направени са от еднакъв материал с еднакъв модул на еластичност, но коефициентът им на еластичност се променя. Колко пъти по 100 трябва да ти повторя, че коефициентът на еластичност описва конкретен детайл и всяка промяна във формата, размерите или свойствата на материала от който е направена, променя и коефициента? Дадох ти конкретен пример от статията в Уикипедия с промяна на дължината на пружината. Нарича се коефициент, защото зависимостта остава ЛИНЕЙНА .Коментиран от #194, #196
11:40 27.07.2020
194 Гост
До коментар #193 от "Само си мислиш че си схванал.":
И според теб се нарича константа защото се променя . И последният неинженер също напуска спора отегчен от най-безнадеждния случай в този сайт. мисля да спра да чета новини тук. Има много други сайтове в които коментиращите не са дразнещи като тебе11:51 27.07.2020
195 даскал съм по физика
До коментар #182 от "Дрън-дрън":
Константата затова е константа защото не се променя.Разликата идва от дължината на пружината не от промяната на коеф. на еластичност.Ако натиснеш пружина тя ще промени размера си примерно с 10%.Къса пружина с дължина 10 см ще стане 9 см.Дълга пружина с дължина 20см ще стане 18 см.Разбира се двете пружини са еднакви има разлика само в дължината.Коеф.на еластичност е константа.Разликата идва от дължината.По дългата ще се свие(удължи) повече според закона на Хук.Ще ти пиша двойка.Коментиран от #197
11:51 27.07.2020
196 нищо
До коментар #193 от "Само си мислиш че си схванал.":
не си разбрал от закона на Хук? Къде да прочета за стомана 30 х?Да видя къде пише твърда и еластична както твърдиш ти?Коментиран от #198
11:59 27.07.2020
197 Ех даскале, така ли учиш децата
До коментар #195 от "даскал съм по физика":
Я кажи коефициентът на аеродинамично съпротивление на един автомобил променя ли се или не, като е коефициент? Ако му махнеш огледалата ще се промени ли коефициентът? А, ако сложиш багажник върху него? Коефициентите в случая описват свойствата на даден детайл и при промяна на детайла се променя и коефициента. Коефициентът от закона на Хук е точно за конкретна пружина всяка промяна по пружината променя и коефициентът. Също както се променя коефициентът на топлопреминаване, когато намалиш дебелината на топлоизолацията, а коефициентът на топлопроводимост на изолационен материал не се променя с дебелината на изолацията.Коментиран от #199
13:16 27.07.2020
198 Диаманта или стоманата
До коментар #196 от "нищо":
Еластичността на всеки материал се определя от модула му на еластичност. Според тебе кой модул, на еластичност ще е по-висок -на стоманата или на диамант? Питам понеже диамантите не са кой-знае колко твърди.Коментиран от #200, #201
13:56 27.07.2020
199 даскал съм по физика
До коментар #197 от "Ех даскале, така ли учиш децата":
Правиш ли разлика между коефициент и константа?Браво измисли нова физика !14:43 27.07.2020
200 диамантите
До коментар #198 от "Диаманта или стоманата":
са едно от най твърдите материали на земята.Пак се оср*!Коментиран от #202
14:46 27.07.2020
201 модула на еластичност
До коментар #198 от "Диаманта или стоманата":
характеризира деформационната устоичивост на материала.Коефициента на еластичност характеризира еластичноста на материала.Пак ги смесваш.Стойностите ги има в нета.Коментиран от #203
15:02 27.07.2020
202 Именно де
До коментар #200 от "диамантите":
След като диамантите са най-твърдите материали, според вас модулът им на еластичност трябва да бъде по-малък от този на стоманата. Аз твърдя, че диамантите имат най-високия модул на еластичност, точно защото са най-твърди. Хайде време е да провериш цифрите и ти да се обидиш и да кажеш, че няма да пишеш, защото пак аз се отказвам прав. Други с глупави въпроси има ли? Как пък един не каза, че е сгрешил преди да напусне темата?Коментиран от #204
17:22 27.07.2020
203 Пак закона на Хук, даскале по физика
До коментар #201 от "модула на еластичност":
F=-kx къдетоx е отклонението от равновесната позиция.
F е силата, наречена връщаща, която е винаги в посока на равновесното положение на тялото и е отговорна за хармоничните трептения.
k е константа, наречена коефициент на еластичност, SI единици: kg/s2.
Значи, ако си прав и този коефициент или константа, както искаш така го наричай, се отнася единствено за материала, ако даден един практически пример на учениците, той ще изглежда така . Ако изработим една пружина от еди какъв си материал с коефициент к, то тя винаги ще се свива един сантиметър, при тежест един килограм. Няма значение каква форма е, няма значение каква е дължината, няма значение от колко дебел тел е направена. Винаги ще се свива 1см/кг. Това ли е твоето тълкувание? Да не се чудим тогава с какви знания излизат децата от училище. Поне една Уикипедия отвори, да не се излагаш пред децата, защото те ще я отворят бъди сигурен!
Коментиран от #206
17:48 27.07.2020
204 модула
До коментар #202 от "Именно де":
на еластичност характеризира свойството на материала да се съпротивлява срещу деформация.Диамант- 1 000 000 MPaстомана- 200 000 МРа
алуминии- 69 000 МРа
Както виждаш най твърдия (диамант)оказва най голяма съпротива срещу деформация.Най мекия ( алуминии) най малка съпротива срещу деформация(лесно се гъне).Инженер Радев е прав!
Коментиран от #205
17:50 27.07.2020
205 Прав си ама наполовина
До коментар #204 от "модула":
Прав си в частта, в която с увеличаване на твърдостта на материала, модулът му на еластичност също се увеличава. Колкото по-твърд става материала на една пружина, толкова по-голяма сила трябва да приложиш, за да я огънеш. Напълно логично и не виждам как някой може да твърди обратното. Само не разбрах втората половина. Как така хем повтаряш моите думи, хем Радев е прав, а той твърди обратното?Коментиран от #207
18:00 27.07.2020
206 даскал съм по физика
До коментар #203 от "Пак закона на Хук, даскале по физика":
Не разбираш закона на Хук.Закона важи за еластични деформации.Ако приложиш малка сила пружината ще се разпъне.Закона разглежда колко ще е удължението в зависимост от приложената сила и вида на материала.Колкото е по дълга пружината толкова удължението е по голямо.Колкото е по дебела удължението е по малко.Но вече излизаме от физиката и навлизаме в съпромата.По слаб ученик от теб не съм имал! Съжалявам ако съм те обидил но това е истината!
Коментиран от #209
18:06 27.07.2020
207 модула
До коментар #205 от "Прав си ама наполовина":
на еластичност показва колко се съпротивлява материала при деформация.Твърдия материал има голям коефициент( голяма съпротива) и не е еластичен.Мекия алуминии има малък коефициент( малка съпротива) и се гъне лесно.Ти твърдиш за стомана 30 х че е твърда и еластична.Радев твърди че стоманата е твърда и не е еластична.Твърдите стомани не са никак еластични.За това е прав.Коментиран от #208
18:22 27.07.2020
208 Еластичност и пластичност
До коментар #207 от "модула":
И ти бъркаш еластичност и пластичност. Меките материали се огъват по-лесно и са по пластични, по-лесно се поддават на деформация, след като премахнеш първоначалната сила. Еластичността е точно обратното. Това е свойството на материала да поне се по-високо натоварване БЕЗ ОСТАТЪЧНА ДЕФОРМАЦИЯ, след като премахнеш силата. Колкото повече се повишава твърдостта, толкова намалява пластичността, защото се увеличава еластичността. Пластичността е обратнопропорционална на твърдостта, а еластичността е правопропорционална.Коментиран от #213
18:32 27.07.2020
209 Ех даскале, даскале срам
До коментар #206 от "даскал съм по физика":
Дори учениците ти знаят повече. Ето един видео урок от ученичка, която обяснява закона на Хук. Обърни внимание, какво ти обяснява. в прав текст ти казва че материала на пружината няма значение за закона на Хук. https://youtu.be/HRe3Tr0cZrg?t=293 сама намира коефициентът на еластичност к, точно както ти обясних - спрямо преместването на пружината и приложената сила. И ти си даскал колкото онези бяха инженери. Даже си същия онзи инженер Радев Димов. Дано да си, защото иначе срам за даскалите!Коментиран от #210, #212
18:36 27.07.2020
210 Коефициент на пружината
До коментар #209 от "Ех даскале, даскале срам":
Който не иска да гледа изчислението, може да мине направо на 5:40мин на клипа и да чуе че този коефициент е за конкретно тази пружина без значение от материала от който е направена.18:44 27.07.2020
211 Копирано от друг урок за ученици
Когато физикът от 17-ти век Робърт Хук е изучавал пружини и еластичност, той е забелязал, че графиката на напрежението като функция на деформацията за много материали има линейна област. В определени граници нужната сила за разпъване на еластичен обект като метална пружина е правопропорционална на разпъването на пружината. Това е познато като Закон на Хук и обикновено се записва като:
F=−kx
Където Fе силата, x е дължината на разпъване/свиване, а k е КОНСТАНТА НА ПРОПОРЦИОНАЛНОСТ, позната като КОНСТАНТА НА ПРУЖИНАТА, която обикновено се дава в N/m
Къде видя да се говори за материал? Дори когато се опитвате да научите нещо от wikipedia, не ви се отдава защото не можете да разберете написаното. Дано наистина да пише само един човек, че не ми се ще да вярвам, че сте цяла банда некадърници. Все пак имам що-годе добро впечатление за даскалите и инженерите, поне тези които познавам.
18:50 27.07.2020
212 даскал съм по физика
До коментар #209 от "Ех даскале, даскале срам":
Бъркаш коефициент на еластичност с модул на еластичност.Коефициента е КОНСТАНТА( не се променя).Модула зависи от материала.Мисля че споря с иди*т.Коментиран от #214
18:52 27.07.2020
213 защо
До коментар #208 от "Еластичност и пластичност":
мислиш че материала може да бъде само пластичен или само еластичен.30 х стоманата си е твърда и не еластична нито е пластична.Това е инструментална стомана.Да си видял свредло да се гъне?Директно се чупи.Какво е според теб свредлото - еластично или пластично?Коментиран от #215
19:04 27.07.2020
214 Кой ги бърка бе двойкаджия
До коментар #212 от "даскал съм по физика":
Колко пъти ти обяснявам че модула на еластичност се отнася САМО за материала, а коефициентът на еластичност се отнася за конкретна пружина и е константа само за нея. Щом твърдиш че е константа, за всяка една пружина ли важи тази единствена константа? Изгледа ли поне клипа до края? Всяка пружина си има собствена константа. Кажи ти за какво се отнася коефициентът на еластичност? Хайде де на ходя да копирам какви глупости писа преди това. За конкретна пружина ли е или не? Ако срежеш пружината на две, ще и се променили коефициентът на еластичност?Коментиран от #216
19:10 27.07.2020
215 Висококачественото HSS свредло
До коментар #213 от "защо":
Има изключително висок модул на еластичност. Тоест може да понесе много натоварване, преди да се усуче с малко, а при още повече напрежение направо да се счупи, защото му липсва пластичност. Дърводелското свредло е много по пластично и по-малко еластично. Много по-малко усилие ще е нужно за еластичната деформация, а след определен праг ще настъпи и пластична деформация след което свредлото няма да може да върне формата си и ще поизправи навивките или ще се огъне. За такива свредла се казва че са направени от гвозделин. И да изпитвал съм го на живо.Коментиран от #217
19:19 27.07.2020
216 даскал съм по физика
До коментар #214 от "Кой ги бърка бе двойкаджия":
Прочетох пост 157.Разбрах с какъв човек споряКоментиран от #218, #219
19:35 27.07.2020
217 точно
До коментар #215 от "Висококачественото HSS свредло":
така е модула на еластичност на свредлото е голям.Колкото по голям модул толкова по голяма съпротива срещу даформация(пластична или еластична)Пробвай да огънеш свредло?Как се огъна? Пластично или еластично?И аз прочетох пост 157.Разбрах с какъв човек си имам работа.
20:02 27.07.2020
218 Последно
До коментар #216 от "даскал съм по физика":
Преди да се "разсърдиш" и ти, няма ли да отговориш тази КОНСТАНТА в закона на Хук за пружината ли се отнася или за материала? Няма, нали? Антиелектрик по гръб не пада!Момичето от видеото и тя ли греши? Изкарва константата която уж не се променяла веднъж к= 1/2, а друг път за друга пружина к=2.
Коментиран от #223
20:03 27.07.2020
219 Отговорих ти
До коментар #216 от "даскал съм по физика":
" така е модула на еластичност на свредлото е голям.Колкото по голям модул толкова по голяма съпротива срещу даформация(пластична или еластична)Пробвай да огънеш свредло?Как се огъна? Пластично или еластично? "Някой път пластично, друг път еластично в зависимост от материала. С коя част от твърдението ми не си съгласен? С коя част от твоето твърдение мислиш, че аз не съм съгласен?
Коментиран от #220, #221, #227
20:17 27.07.2020
220 грешка
До коментар #219 от "Отговорих ти":
Свредлото не се гъне нито еластично нито пластично а се чупи.Колкото е по твърдо толкова еластичноста и пластичноста намалява.20:29 27.07.2020
221 д-р Гълъбова психиатър
До коментар #219 от "Отговорих ти":
Заповядай на преглед в кабинета ми.Моля запиши си час.20:38 27.07.2020
222 Толкова си виждал свредло
Коментиран от #224
21:13 27.07.2020
223 даскал съм по физика
До коментар #218 от "Последно":
Четеш гледаш и нищо не рабираш! Гледах клипа на кан академия.Момичето обеснява теорията на закона на Хук.Дава произволни стойности на силата и деформацията и изчислява коефициента к е 2 .При втория пример задава други произволни стойности и изчислява коефицинта к е 1/2.При тези стойности така се е получило.Никъде не се казва че пружините са еднакви.Това нищо не доказва.Коментиран от #225
21:41 27.07.2020
224 можеш ли
До коментар #222 от "Толкова си виждал свредло":
да сгънеш свредлото на 90 градуса?Ако успееш пусни клипа в you tube да го видя.След като сгънеш свредлото връща ли се в първоначално положение(еластичност) или остана сгънато(пластичност) ?Коментиран от #226
21:47 27.07.2020
225 Държиш ли още на тези твои думи
До коментар #223 от "даскал съм по физика":
"Константата затова е константа защото не се променя.Разликата идва от дължината на пружината не от промяната на коеф. на еластичност.Ако натиснеш пружина тя ще промени размера си примерно с 10%.Къса пружина с дължина 10 см ще стане 9 см.Дълга пружина с дължина 20см ще стане 18 см.Разбира се двете пружини са еднакви има разлика само в дължината.Коеф.на еластичност е константа.Разликата идва от дължината.По дългата ще се свие(удължи) повече според закона на Хук.Ще ти пиша двойка."Коментиран от #245
22:09 27.07.2020
226 Пластичност,
До коментар #224 от "можеш ли":
ако имаше еластичност, щеше да се счупи много преди 90 градуса.Няма защо да снимам собствен клип. В ютуб е пълно с такива клипове. Ето първия който ми попадна https://youtu.be/NDpSLggyZXg превърти на 55-ата секунда. Не е точно 90 градуса, но мисля че е достатъчно доказателство за пластична деформация. Ако не вярваш на клипа няма да ти струва много да провериш лично. Купуваш десетина свредла два-три милиметра за левче с доставката от AliExpress и гарантирано ще получиш същия резултат. Ако си ползвал метчик, вероятно ще се съгласиш, че там има еластичен момент? Питай всеки който е ползвал.Коментиран от #228
22:21 27.07.2020
227 д-р Гълъбова психиатър
До коментар #219 от "Отговорих ти":
Телефона ми е 02 936 04 40 запиши си час.22:25 27.07.2020
228 говорим
До коментар #226 от "Пластичност,":
за качествено свредло.Еластичност разбирам сгъваш на 90 градуса пускаш и свредлото се изправя.Пластичност разбирам свредлото остава сгънато.Коментиран от #229
22:30 27.07.2020
229 Я покажи пример за еластичност
До коментар #228 от "говорим":
Покажи ми каквато и да е стомана, която може да огънеш под 90 градуса с малък радиус, а после да се върне в първоначалната си форма? Май очакванията ти са в повече от реалността. Или ще се счупи, или ще има остатъчна пластична деформация. Средно положение няма.Коментиран от #231
00:11 28.07.2020
230 И между другото
Коментиран от #232
00:59 28.07.2020
231 всяка
До коментар #229 от "Я покажи пример за еластичност":
пружина мога да я сгъна на 180градуса на буквата " С" без да се счупи.Вземи пружинка от химикал и пробвай.Коментиран от #234
08:08 28.07.2020
232 твое
До коментар #230 от "И между другото":
твърдение.Стомана 30 х ултратвърда и еластична.Не може да се обработва чупи пресите.Сега добавяш била малко пластична.Следователно и малко еластична.За ракетите няма да коментирам.Пълни глупостиКоментиран от #233
08:18 28.07.2020
233 Има разлика
До коментар #232 от "твое":
Между преса и абкант. На едното слагаш права ламарина и изкарваш калник, купа, мивка и т.н. Абканта огъва ламарината само в права линия. Разликата е огромна, да не кажа че няма и никаква прилика. Сега го споменах във връзка с огъването на свредлото, за да си извадиш извода за качествата на стоманата от която е направен пикапа. Самият ти казваш, че толкова твърда стомана не може да се огъне защото се чупи. Е както виждаш, може. Не може да й се предаде сложна форма, но все пак има и някакви пластични качества, макар и минимални. Алуминиевите сплави също се пресоват трудно до панели за врати и калници, защото се чупят. Тесла е имала проблеми и с тях, понеже пак беше пионер в използването им и нямаше откъде да черпи опит, но виждаш, че се справиха.Коментиран от #235, #237
08:53 28.07.2020
234 Малък радиус
До коментар #231 от "всяка":
Да огънеш под малък радиус ще рече 2R 3R. Сигурен ли си че ще огънеш пружина от химикал с такъв радиус, а тя после ще възвърне първоначалната си форма без пластични деформации? Даже няма и да пробвам. Няма да стане! Най-вероятно няма да стане и с 10RКоментиран от #236
08:57 28.07.2020
235 преди
До коментар #233 от "Има разлика":
твърдеше преса сега абкант?Алуминиеви панели на автомобили има от много време преди Тесла.Алуминия е мек и пластичен и не е проблем да се обработва лесно.Коментиран от #242, #243
09:38 28.07.2020
236 може
До коментар #234 от "Малък радиус":
да се огъне на 180 градуса на буквата "С" без да се чупи.Защо да я огъвам с малък радиус?Хващам двата края и я огъвам.Целта чи е да я огъна а не да я счупя.Коментиран от #238
09:43 28.07.2020
237 ти твърдеше
До коментар #233 от "Има разлика":
Стомана 30 х ултратвърда и еластична не може да се гъне.Фурнаджийска лопата.Сега имало малко пластичност.Можела да се гъне.Последно.Твърда или мека? Еластична или пластична?Гъне ли се или не?
Коментиран от #240
09:51 28.07.2020
238 Ако не разбра за радиуса
До коментар #236 от "може":
...няма как да схванеш. Дори тясна но достатъчно дълга лента от стъкло може да се огъне на С. Всичко зависи от радиуса спрямо дебелината. Да не мислиш, че пружините за химикал са закалени след като са навити? Не са нито толкова твърди, нито толкова еластични колкото си мислиш. И са по пластични от колкото си представяш. Дори при малък радиус няма да се счупи, а ще се огъне. Това е един от тестовете за пластичност.Коментиран от #239
10:36 28.07.2020
239 пълни
До коментар #238 от "Ако не разбра за радиуса":
глупости говориш.Стъклото е толкова крехко и твърдо че може да го огънеш само след нагряване.Пружината на химикалката ако беше пластична след огъване щеше да остане огъната.
Виждам имаш оферта от психиатър възползвай се.Може да ти помогне.
Коментиран от #241, #244
11:05 28.07.2020
240 Даде хубав пример с химикала
До коментар #237 от "ти твърдеше":
Вече и сам можеш да си отговориш, ако направиш разлика между огъване с голям радиус и огъване с малък радиус. Ако искаш да направиш дъга с голям радиус от много твърд и еластичен материал, той ще върне формата си. Но ако искаш да го сгънеш с малък радиус, той или ще се счупи или ще запази формата си. И това ако изпуснем проблемът с огромната сила която трябва да приложиш върху пресата. При огъване с малък радиус не е необходима чак толкова голяма сила. Може да пробваш с някоя стоманизирана тел и ще ти стане ясно. Колкото е по-голям радиуса, толкова връщащата сила е по-голяма. ПП това не беше се публикувало. Грешен код от картинката11:16 28.07.2020
241 Сигурен ли си?
До коментар #239 от "пълни":
Отиди при който и да е стъклар и го питай дали се огъва стъклото. Даже го помоли за някоя дълга и тясна лента и пробвай сам. Гарантирам ти, че ако го опреш на двата края, стъкло от два метра ще потъне в средата поне сантиметър без да се счупи. Оттам може да изчислиш колко трябва да е това "достатъчно дълго" за конкретното стъкло.11:22 28.07.2020
242 И защо едното изключва другото
До коментар #235 от "преди":
Продължавам да твърдя, че стоманата е прекалено дебела, твърда и еластична, за да може да се оформя нещо дори близко до стандартен калник на преса. Вече са пробвали и са счупили няколко преси. Точно затова пикапа изглежда по този начин. Забележи че няма нито една извивка. Нито една. Абканта няма нищо общо с пресите. Но понеже аз не съм антиелектрик, ще си призная, че разбрах за абканта по време на спора. Иначе щях да го спомена и по-рано. За пластичността обаче съм говорил и по-рано, точно защото няма как да направят корпус на ракета от крехък и чуплив материал. Какво не си съгласен с това за ракетите?11:33 28.07.2020
243 Говоря за алуминиева сплав
До коментар #235 от "преди":
А не за чист алуминий. Алуминиевите сплави са твърди и еластични, но нямат пластичност. В биографията на Илон Мъск беше споменато за този проблем при производството на модел S, но не си спомням чак толкова подробности.11:36 28.07.2020
244 И още нещо
До коментар #239 от "пълни":
За да схванеш значението на радиуса, пробвай да огънеш три милиметра стъкло и 10 милиметра стъкло. Ще установиш че колкото е по-тънък материала, може да се огъва с по малък радиус преди да се счупи.Коментиран от #247
11:39 28.07.2020
245 Даскале провери ли си сметките
До коментар #225 от "Държиш ли още на тези твои думи":
Откри ли си грешката? По-добро впечатление ще направи, ако съм си я покажеш и поправиш. Всеки греши! Променя ли се пустата КОНСТАНТА, като намалиш дължината на пружината или не се променя?Коментиран от #246
11:59 28.07.2020
246 даскал
До коментар #245 от "Даскале провери ли си сметките":
Коефицинта на еластичност в закона на Хук е константа.В формулата не участва дължината и дебелината на пружината.По късно Юнг доразработва теорията наХук и въвежда модул на еластичност.
К е равно на E.A/L.
к - коеф на еластичност
Е - модул на еластичност
А - площ на на напречното сечение
L - дължина на пружината
Разбра ли разликата? С умен човек е удоволствие да спориш.Ти не си такъв! Чао!Дано съм бил полезен.
Коментиран от #248
13:01 28.07.2020
247 пълна
До коментар #244 от "И още нещо":
каша ти е в главата.Пиеш ли си хапчетата?Споря с радио.Една песен знаеш нея си пееш: " Имам бръмбари в главата си.......глава....глава... "
Коментиран от #252
13:10 28.07.2020
248 Ами хайде сметни
До коментар #246 от "даскал":
Колко е коефициентът на едната пружина и колко на другата, при определено тегло или сила, каквото си избереш. Ти си даскала ти постави условията на задачата. Ако искаш нека теглото да е 10 килограма, ако не, може да избереш, каквото ти е удобно. Както виждаш този коефициент не се нуждае от твърдостта на материала, когато опитно установим колко е свиването при определено тегло. Осмокласничката от клипа се справи блестящо. Сега като имаш теглото и веднъж отместване един сантиметър, а втори път отместване два сантиметра, колко е коефициентът на пружината? Сметките са прекалено елементарни и се правят на ум. Хайде за момент да спрем с обидите и да докажем правотата си с цифри.Коментиран от #249
13:24 28.07.2020
249 даскала
До коментар #248 от "Ами хайде сметни":
Щом натоварването е еднакво а отместването различно значи имаш две различни пружини от различни материали!Не ми се спори с незнаещ човек!КРАЙ.
Коментиран от #250
13:49 28.07.2020
250 Ами нали и аз това ти повтарям
До коментар #249 от "даскала":
Като срежеш една пружина на две, коефициентът и също се променя и се получава съвсем друга пружина. Ти беше този който казва че коефициентът не се променя."Константата затова е константа защото не се променя.Разликата идва от дължината на пружината не от промяната на коеф. на еластичност.Ако натиснеш пружина тя ще промени размера си примерно с 10%.Къса пружина с дължина 10 см ще стане 9 см.Дълга пружина с дължина 20см ще стане 18 см.Разбира се двете пружини са еднакви има разлика само в дължината.Коеф.на еластичност е константа.Разликата идва от дължината.По дългата ще се свие(удължи) повече според закона на Хук.Ще ти пиша двойка."
Това не го ли написа ти? По мои сметки едната се свива един сантиметър, а другата два сантиметра. Или греша?
Коментиран от #251
13:56 28.07.2020
251 стига
До коментар #250 от "Ами нали и аз това ти повтарям":
тормози даскала бе трол.Проверих в нета.Всичко написано е вярно.Нищо ме знаеш за материалите и качествата им.Стъклото се гънело.Алуминиевата сплав не можела.Ламарината била твърда и еластична.Коляновия вал и той бил еластичен.Колко глупости още ще из*каш?Коментиран от #253, #257
14:16 28.07.2020
252 Да си направим един експеримент
До коментар #247 от "пълна":
Понеже отново бъркаш пластичност с еластичност, без да търсиш информация в нета, ще подредиш ли материалите стъкло алуминий и стоманавъв възходящ ред спрямо техния модул на еластичност? После провери в нета и ще останеш изненадан. Стъклото се чупи именно защото няма никаква пластичност, но не му липсва еластичност преди счупването.Коментиран от #254
14:18 28.07.2020
253 Писали сме заедно
До коментар #251 от "стига":
Както виждаш не те карах да отговаряш каквото и да било, но сега ще те помоля да отговориш тук заради останалите. Как се подреждат трите материала по еластичност и до кой материал е по-близо стъклото? Гъне ли се, не се ли гъне?Коментиран от #263
14:23 28.07.2020
254 нареждат се
До коментар #252 от "Да си направим един експеримент":
Алуминии стъкло стомана.Стъклото се чупи защото е твърдо и крехко.
14:32 28.07.2020
255 Огъва ли се преди да се счупи?
Коментиран от #256
14:46 28.07.2020
256 Допълнение
До коментар #255 от "Огъва ли се преди да се счупи?":
Забравих да отбележа, че когато махнеш единия килограм, и трите материала ще възвърнат първоначалната си форма без никаква пластична деформация.14:48 28.07.2020
257 Кое е вярно на даскала?
До коментар #251 от "стига":
Първото или второто твърдение, защото двете си противоречат. Първо твърди че коефициентът на еластичност няма да се промени, ако срежем една пружина на две. Щял да остане същия. После обаче твърди точно обратното - ако едната пружина се свива един сантиметър, а другата два сантиметра при едно и също натоварване, това вече били две различни пружини. То и аз така мога да познавам. Искаш ли да ти кажа прогнозата за времето за догодина по същото време? Или ще вали или няма да вали. Познах нали? После пак обяснявайте кой бил за психиатър с раздвоение на личността. Аз поне винаги твърдя едно и също нещо и не се отмятам като фурнаджийска лопата. Сметките в моите примери винаги излизат, за разлика от на даскала инженерите, и Гостът дето не е инженер ама май разбира повече от тях, дори да налучква.Коментиран от #258
14:53 28.07.2020
258 всичко му е вярно
До коментар #257 от "Кое е вярно на даскала?":
Не правиш разлика:1.коеф. на еластичност - съпротива срещу еластична деформация.Константа зависи от материала.
2.модул на еластичност - съпротива срещу пластична деформация.(стойностите на модула ги има в таблица за различните материали).
Коментиран от #259, #260
15:30 28.07.2020
259 Пробвай пак
До коментар #258 от "всичко му е вярно":
Не измествай темата. Въпросът е кратък и ясен. Ако срежем една пружина на две, променя ли се нейния коефициент на еластичност според закона на Хук? Половината пружина същия коефициент ли има като цялата пружина?Това е въпросът. Единият път даскалът отговори, че коефициентът е константа и не се променя с дължината на пружината, а втория път твърди че са се получили две напълно различни пружини с различни коефициенти. Сега питам тебе. Кое от двете твърдения е вярно? Сметна ли колко е КОНСТАНТАТА НА ПРУЖИНАТА? Говори с цифри щом си смятал?
15:38 28.07.2020
260 Гост
До коментар #258 от "всичко му е вярно":
Не разбрахте ли че момчето не е в ред.Защо се занимавате с него?Всички разбраха че спорят с психично болен и спряха.Грехота е!Коментиран от #261, #266, #270
16:15 28.07.2020
261 Кажи бе Госте
До коментар #260 от "Гост":
Променя ли се тази пуста константа или не? Нали и ти беше в отбора?То че никой от вас не може да го сметне е ясно, но ако една пружина се свива с 2 см, ако я натоварим с 10 кг, то нейната константа е 5. Ако я срежем на две, както даскала правилно сметна, тя ще се свива само 1см при същото тегло, което вече прави коефициент на еластичност 10. Както се вижда, константата се е променила с промяна на пружината. Хайде обори това? Май се обърках за тебе!
Коментиран от #262
16:26 28.07.2020
262 Изтрещял електрофил
До коментар #261 от "Кажи бе Госте":
Коефициентът на еластичност си остава същият. Променя се единствено пружинната сила на пружината и натрупаната в нея кинетична енергия. Това са различни неща, въпреки, че на теб ти звучат еднакво.16:37 28.07.2020
263 Изтрещял електрофил
До коментар #253 от "Писали сме заедно":
Да пробваме да ти огъна една стъклена бутилка в главата и ще разбереш.Коментиран от #265
16:40 28.07.2020
264 Променя се к
Ако F =10кг , а х единият път е 2см, а втория път 1см, говорим за две съвсем различни пружини с различни константи. Първата константа е 5 втората е 10 кг/см
Ако не е така кажи правилните стойности?
Коментиран от #268
16:47 28.07.2020
265 Железен аргумент
До коментар #263 от "Изтрещял електрофил":
То така става, когато на човек му свършат аргументите. Нещо смислено по казуса ще кажеш ли?16:50 28.07.2020
266 спирам
До коментар #260 от "Гост":
Съжалявам спирам.Коментиран от #267
17:07 28.07.2020
267 То друго не ти остана
До коментар #266 от "спирам":
Защото иначе трябва да признаеш, че си грешил. А ти няма да го направиш! ГАРАНТИРАНО! Чао и прав ти път. Аз каквото имах да казвам и доказвам, го доказах с цифри и физични закони. Кой разбрал - разбрал!Коментиран от #269
17:12 28.07.2020
268 Изтрещял електрофил
До коментар #264 от "Променя се к":
Което означава, че или пружините ти са с различни размери, или са от различен материал. При различен материал константите са различни. При еднакъв материал, за да имаш различно разпъване, трябва размерите да са различни. Ето това доказва, че константата си е константа, а силата на пружината, както и свиването й, зависят от друга променлива - нейните размери и приложеното усилие върху нея. Ето това е доказателство, че си в грешка. А ти си доказал, че щом гъбите имат шапки, значи разбират от мода.17:24 28.07.2020
269 Гост
До коментар #267 от "То друго не ти остана":
Какво си доказал?Само плямпаш глупости.Четеш в нета и пак нищо не си разбрал.От ламарина тръгнахте да спорите и сменихте темата хиляда пъти.Какво си доказал?Някой съгласи ли се с твърденията ти за твърдата и еластична ламарина?Колко хора трябва да ти кажат че такава ламарина има само в главата ти.17:25 28.07.2020
270 даскала
До коментар #260 от "Гост":
Имах някакви съмнения.Обесняваш обесняваш и пак те пита за същото.Толкова тъп ученик не съм имал.Може да е аутист.Коментиран от #274
17:30 28.07.2020
271 Изтрещял електрофил
Коментиран от #272, #273
17:32 28.07.2020
272 Гост
До коментар #271 от "Изтрещял електрофил":
Аз го разпознавам по стила на писане и характерни думи които използва без да се усети.Сменя ника често започва като гост после карабез ник.18:00 28.07.2020
273 teslara's dreams
До коментар #271 от "Изтрещял електрофил":
Има ли тема Тесла или електромобили там го търси.Налапал се е с информация която умишлено преувеличава за да стане спора.Сега се покри и чете какво пишем.Сигурно работи във факти защото много бързо ми трие коментарите.18:10 28.07.2020
274 Тъкмо си тук
До коментар #270 от "даскала":
Я тъкмо се появи, кажи кое от двете твърдения е вярно? Кажи колко е коефициента на двете пружини? Разбира се че няма да кажеш, защото съм дал правилните цифри, доказвайки че константата е за пружината, а не за материала, доказвайки го чрез сметки по формулата на Хук със зададените от тебе условия. Сега може да се аргументираш с следващите обиди, което ще затвърди мнението че нямаш други аргументи.Коментиран от #275, #276
18:16 28.07.2020
275 даскала
До коментар #274 от "Тъкмо си тук":
Няма да те обиждам моето момче.Постарах се да ти разясня материала.Толкова години преподавам такъв ученик не съм имал.Може би имаш здравословни проблеми и не разбираш какво ти говоря.Може и да си провокатор.Желая ти приятна вечер.18:54 28.07.2020
276 Гост
До коментар #274 от "Тъкмо си тук":
Няма кой да те подкрепи гост!18:57 28.07.2020
277 Ти поне се подкрепяш
Ако пък можеше да се подкрепиш и с аргументи, цена нямаше да имаш.
Коментиран от #278
19:14 28.07.2020
278 Гост
До коментар #277 от "Ти поне се подкрепяш":
Това с никовете е твой патент.Започнал си този спор като гост и го завършваш без ник.Виж моите коментари са без плюс и минус.Коментиран от #279
19:41 28.07.2020
279 Виждам, виждам
До коментар #278 от "Гост":
Нямат нито един плюс. И не пишеш с другите никове.Коментиран от #280
23:04 28.07.2020
280 Гост
До коментар #279 от "Виждам, виждам":
Как да си сложа повече от един плюс см*тльо?Коментиран от #281
07:01 29.07.2020
281 Много просто
До коментар #280 от "Гост":
Можеш и 100 плюса да си сложиш, ако пишеш със 100 различни имена.09:42 29.07.2020