ФАКТИ.БГ

Мъск показа евтина и много по-мощна батерия за електромобили

Публикувана: 23 Септември, 2020 14:07
62 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5639
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 24 гласа.

На дългоочаквания Battery Day Илон Мъск представи нов тип акумулатор, който съхранява пет пъти повече енергия и струва двойно по-евтино от сега използваните от Tesla батерии. Технологията ще намали осезаемо цената на електромобилите и ще позволи на компанията да пусне нов модел с цена до $25 000 (€21 347).

Името на новия цилиндричен акумулатор 4680 отговаря на размерите му (диаметър 46 и дължина 80 мм). Има 6 пъти по-висока мощност и ще увеличи автономния пробег на "тѐслите" с 16%.

4680 има опростена конструкция, а съдържанието на кобалт е сведено практически до нула. Новата батерия ще се произвежда в експериментални заводи във Фримонт, Калифорния, и Берлин, Германия, и ще позволи на Tesla да произвежда по 20 млн. коли годишно.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Един
1 Отговор
И колко цикъла на зареждане има!

Коментиран от #4, #5, #10


Оценка:
-9 +24

Driving pleasure
2 Отговор
Тц, Тц, Тц. Оставиха децата в Африка без работа!

Коментиран от #7


Оценка:
-10 +35

пффффу
3 Отговор
Ей заради тоя п.д.раст ще ми вземат дизела,дето унищожава планетата от космоса.

Оценка:
-27 +18

Кобилкина
4 Отговор

До коментар #1 от "Един":


Илонка е в цикъл постоянно.

Оценка:
-24 +14

В момента правят линията
5 Отговор

До коментар #1 от "Един":


За да кажат колко цикъла ще има и каква ще е цената, ще трябва окончателно да изберат на коя от всички химии и технологии за анода и катода да се спрат. Засега ще произвеждат прототипи от няколко комбинации, които да тестват.

Най-вероятно за всяко приложение ще ползват различни батерии. Един вид за стационарно съхранение, друг виц за камиона и трети за автомобилите, всеки със своите предимства и недостатъци.

Коментиран от #38


Оценка:
-9 +15

Алфа Чакал
6 Отговор
46мм диаметър и 80 мм дължина. ДА НЕ ИСКАТЕ ДА КАЖЕТЕ СМ.Или това е една част и се връзват последователно много такива батерии.Много слабо от към информация ,но ако ТТ данните са верни ето ви революция.

Коментиран от #8, #9


Оценка:
-13 +17

наИлон Мъст
7 Отговор

До коментар #2 от "Driving pleasure":


Не са без работа,пробват"ваксините" на чичо си Бил.

Оценка:
-3 +13

що не погледнеш на снимката
8 Отговор

До коментар #6 от "Алфа Чакал":


(има размер) и после да се изкажеш по-подготвено?

Оценка:
-2 +8

куку руку ку
9 Отговор

До коментар #6 от "Алфа Чакал":


Милиметри е. И на снимката е означено. Това е елемент, а самата батерия колко такива елемента ще използва, зависи от капацитета й. Да бяха съобщили каква е мощността на елемента.

Оценка:
-1 +11

10
Този коментар е премахнат от модератор.
Еее
11 Отговор
Пак шарлатании.

Оценка:
-14 +5

гост
12 Отговор
Сега да оставим глупостите и да споменем важното !!! 25 000 долара или 21 000 евро след 3 години ще струва най-евтиния Голф и всички в класа му !!! Той вече струва толкова в ЕС , а за напред само ще поскъпва и ще влошава показателите си заради изискванията за емисии !! Да не говорим за дизелов !! И няма да има НИТО една от привилегиите за електромобили !! Прословутия ID 3 е заложен с минимална цена 29 000 евро !!! С най-малката батерия за 300 км и гол като пушка !! И няма да поевтинее след 3 години , по-вероятно ще поскъпне , щото Фолксваген и сега има проблеми с доставките на батерии , а за в бъдеще само ще се увеличават !!! И последно забелязахте ли целта ??? 20 МИЛИОНА автомобила ГОДИШНО !!!! При сегашно производство на Тойота и ВАГ най-много 10 или колкото двете накуп !!!!! Хахахах , ще има колабирали петролопитеци !!!!

Коментиран от #59


Оценка:
-21 +26

DrivingPleasure
13 Отговор
... и ще позволи на Tesla да произвежда по 20 млн. коли годишно

хаххаха а 20 милиона глупака от де ще намерят ;)

и някой ми ползва ника - браво

Коментиран от #15


Оценка:
-23 +14

DrivingPleasure
14 Отговор
Той чичо ви мъск обещаваше и 500 хил продажби... ама 3 завода по-късно едва намира на кого да продава. А едно време и печалба обещаваше, ма вече спря :)

Коментиран от #61


Оценка:
-15 +20

Хе хе
15 Отговор

До коментар #13 от "DrivingPleasure":


20 млн. глупака? Тесла върви към още един рекорд на производство и доставки това тримесечие. Нещо другите им падат поръчките гледам, незнам защо!

Коментиран от #16


Оценка:
-12 +12

Вервай им
16 Отговор

До коментар #15 от "Хе хе":


Те и в 10 филма го снимаха найлона да му правят PR.

Оценка:
-5 +6

DrivingPleasure
17 Отговор
абе другаре, Тойота вече пусна прототипите с твърди батерии да навъртата километраж, ко ше праим с евтините батерии на Афрото, като стартират производството? На баце батериите са сал на картинка :)

Коментиран от #18, #19, #21


Оценка:
-8 +12

гост
18 Отговор

До коментар #17 от "DrivingPleasure":


Ми хайде де , откога я чакаме любимата ти Тойота , изкарала , не изкарала , ма черно на бяло в магазина нищо няма , даже със сегашните модели на Тесла , да не говорим за бъдещи , хахах !!! Айде поне сегашните да бие , пък после ще гледаме бъдещи !!! Що така не може или не смее да пробва даже , хахахх !! Да не би "твърдотелните прототипи" да остареят още на прототипи , хахахха !!! А ти тая батерия на картинката разгледа ли я подробно , видя ли някъде "течна" част , хахахха ????!!!! Да не останеш изненадан после де , хахах !!! ЧЕ и линията във Фримонт отдавна изкарва опитните серии , да не вземе пак Тойота да се оака като с "великия" водород , дето го сънувате , ама със сънищата ще си останете , хаха !!!

Коментиран от #31


Оценка:
-13 +9

Хе хе
19 Отговор

До коментар #17 от "DrivingPleasure":


А гледам, че нещо и при Порше, хората се хвърлиха на електрически! Чета, Тайкан изял продажбите на Панамера! Що така? Че и е най-продавания модел на Порше? А уж никой не искал електрически коли!

Оценка:
-8 +10

уточнение
20 Отговор
Внимателно с рекламите! Основа част от акумулаторите в момента се правят като набори от Li-Ion батерии тип18650 - 18 мм диаметър/65 мм дължина. такива са например и акумулаторите за ларптопи - 6 елемента 18650. Ако 4680 имат капацитет 5 пъти по-голям от 16850, то отношението капацитет/обем, а вероятно и тегло, не е в полза на новите елементи.

Коментиран от #22


Оценка:
-5 +7

Къде ги пусна тези твърди батерии
21 Отговор

До коментар #17 от "DrivingPleasure":


В коша ли? Я дай линк да се образоваме ние непросветените? Те toyota и водородни автомобили произвеждат, ама и те като твърдотелите батерии излизат златни и е нерентабилно да ги продават, защото от всяка продажба трупат загуби. Ти какво ще предпочетеш? Евтината и бърза електричка на Тесла за 25 хиляди долара или подобен, но бавен автомобил от Toyota за 30 хиляди долара, защото бил с твърдотели батерии и цели 100-200 кг по-лек?

Оценка:
-8 +4

Уточни за себе си
22 Отговор

До коментар #20 от "уточнение":


Първо вземи уточни какъв размер са настоящите батерии на модел 3, а после си прави сметките, че тези които си правиш сега са грешни.

Коментиран от #28


Оценка:
-3 +3

реалиста
23 Отговор
а руснаците,кога

Оценка:
-5 +5

Тодор
24 Отговор
Каквото и да се говори, факт е че Мъск преобърна закостенелия свят...

Оценка:
-6 +17

Вълко Червенков
25 Отговор
Историята се повтаря.От края на 19 век започва научно-технологична революция,която след Първата Световна Война трансформира Света за отрицателно време."Машинната Ера" между двете войни променя битието на хората кардинално.Това е времето на изобретателите,на богатите инвеститори,които не се страхуват да влагат пари в рисковани проекти.Сто години по-късно Илон Мъск е от тази порода хора,които теглят Цивилизацията напред.Дори да не реализира всичките си идеи,"Тесла" и "Спейс Екс" вече правят нещата необратими в автомобилостроенето и космическите технологии.

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +18

гост
26 Отговор

До коментар #25 от "Вълко Червенков":


Ми те затова групичката анти не могат да го дишат , щото им показва колко са задръстени и западнали и къде им е мястото с техните идиотски теории , на бунището на историята и в музея на щанда за кретенизъм в те ка форма !!

Коментиран от #34


Оценка:
-10 +8

Радев
27 Отговор
Да видим колко от тях ще се запалят!

Оценка:
-7 +5

уточнение
28 Отговор

До коментар #22 от "Уточни за себе си":


Публикувано във факти.бг: нов тип акумулатор, който съхранява пет пъти повече енергия
Публикувано във факти.бг: ще увеличи автономния пробег на "тѐслите" с 16%.
5 пъти повече енергия - само 16% по-голям пробег? Нещо не се доисказва.

Коментиран от #35


Оценка:
-3 +18

Julio
29 Отговор
Ааа 16 % повече "рейндж"!!! Плача!!!!
Вече съм убеден че това е бъдещето. Точно тея 30-40 км пробег ми липсваха - нареждам се на 6-годишната опашка за да чакам доставката на бараката.

Оценка:
-7 +10

DrivingPleasure
30 Отговор
дам... ей сега се зачетох малко повечко... ма той нищо не бил обявил бе. Голям ден голямо чудо, за да обяви, че в далечно бъдеще може би евентуално би имало нещо което можело и да рабти и да доведе до нещо си друго...

Ама цялото тва щяло да е след някога си... и така и не казва за батерия, която да издържа по милион километра както се очакваше и както ни проглушихте ушите - оазва се че такова чудо продължава да няма!

В края на краищата резултата от целия тоя цирк е че още 50 милиарда от БОРСОВАТА капитализация са аут (то други пари освен измислените така или иначе няма). Не случайно продаде за 5 милиарда акции и се кани да се оттърве от още толкова. А балъците тука хапят на най-великото прецакване в историята!

Оценка:
-4 +12

Марто
31 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Споко е,пак са ви хванали американската пропаганда много шум много реклами много филми,ти видя ли я тая тесла, купи ли си,пълно ли е по улиците с тях ? От 2017 до 2020 имат 525 000 продадени от най добрия им модел 3, Тойота корола има над 44 млн така,че ще ги видим там на думи,на някви статистики са силни ще видим занапред, те другите няма да спят споко,то и Нокиа преди време беше голяма работа,после и айфон но ето че има компании настигнаха и ги задминаха ! В Щатите родината им най продаваната кола ,ако може да се каже кола е Форд Ф150 не е Тесла,та къде са там първи пред всички марки ?

Оценка:
-3 +10

12345
32 Отговор
Скоро нямаше статия за нова, "революционна" батерия. Направо се бях притеснил, че нещата са в застой.

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +7

Научи се да четеш
33 Отговор

До коментар #32 от "12345":


Къде видя революция тук? Ако имаше революция, каквато всички очакваха, акциите нямаше да паднат с 50 милиарда, а щяха да се вдигнат. Революцията не е в батерията, в намаляването на разходите за същия вид батерия, само с промяна на размерите и начина на производство. Тази батерия ще се произвежда седем пъти по-бързо на по-малко място от преди с няколко пъти по-малко енергия, което ще намали няколко пъти въглеродният и отпечатък. Цената на батерията е пречка за масовото навлизане на електромобилите, а не нейните характеристики. Дори сегашните характеристики са напълно достатъчни при приемлива цена.

Оценка:
-9 +4

Ако знаеш колко си прав
34 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Групичката на антиелектриците твърдо ВЯРВА, че дизеловия двигател има 50% КПД в целия диапазон на обороти и въртящ момент. Нещо повече, ВЯРВАТ
че мощността била константна, за съответните обороти. Ако се движиш на пета с 1200 оборота, мощността на двигателя винаги била еднаква, независимо дали караш на равен терен, изкачваш баир или го спускаш. Дори да закачиш 3 тона ремарке, ВЯРВАТ че мощността пак щяла да бъде толкова и няма начин да ги убедиш в обратното. Те ВЯРВАТ. Ако един от тях каже нещо, колкото и да е глупаво, те му ВЯРВАТ и тръгват да го защитават без ДА МИСЛЯТ. МИСЛЕНЕТО ИМ Е ТРУДНО.

Коментиран от #36


Оценка:
-10 +3

Очевидно не си проверил размерите
35 Отговор

До коментар #28 от "уточнение":


Батериите на Тесла модел 3 са 2170, а не 1865

Коментиран от #39


Оценка:
-1 +1

DrivingPleasure
36 Отговор

До коментар #34 от "Ако знаеш колко си прав":


Тя и групата на електриците вярва в 100% КПД на електричката... само дето не смята загубите на енергия по пренос, зареждане и преобразуване на тока. Като теглиш чертата каквато енергия губиш от двигателя като топлина такава енергия процентно губиш и в батерията

Коментиран от #37


Оценка:
-5 +7

Ами не е така
37 Отговор

До коментар #36 от "DrivingPleasure":


Дадох линк към изследване, където по спомен от контакта до колелата, ефективността на използване на енергията е 65- 70% при ДВГ, КПД на използването на горивото е около 15%, като варира в широки граници заради смяната на скоростите. Като почнеш от 10% градско и стигнеш до 28% на магистрала.

При електромобилите КПД за движение е сравнително еднакво и при магистрално и при градско каране.

Коментиран от #41


Оценка:
-7 +2

Рико
38 Отговор

До коментар #5 от "В момента правят линията":


Малък генератор вкаран под капака(може и мобилен). Един цилиндър,който много не шуми и много не мърси и когато си по горите тилилейски, през нощта ,докато гониш комарите в палатката, батериите зареждат.

Оценка:
-1 +0

уточнение
39 Отговор

До коментар #35 от "Очевидно не си проверил размерите":


Сметката пак не излиза -5.48 увеличение на обема и 5 пъти увеличение на енергията на новите 4680 спрямо старите 2170.

Оценка:
-1 +2

xaxaxaxaxa
40 Отговор
А дааа - показа ... "Показа" , защото е разработка на лошите китайци CATL. Хахахахахахаха!

Оценка:
-1 +2

ама е така
41 Отговор

До коментар #37 от "Ами не е така":


Току що промени теоремата на Карно за постоянното КПД на топлинната машина.КПД на мотора не зависи от смяната на предавките.Ще те предложа за Нобелова награда по физика.

Коментиран от #42


Оценка:
-1 +6

Хайде още един
42 Отговор

До коментар #41 от "ама е така":


Който не е виждал efficiency map.

Я да те питам и тебе, мощността на двигателя при движение с 50 км в час променя ли се, ако смениш предавките и продължиш да поддържаш същата скорост? Че доскоро един дървен философ като тебе, твърдеше, че мощността на двигателя се променя при смяната на предавките.

Коментиран от #44, #54


Оценка:
-5 +0

ама е така
43 Отговор
Мощноста се променя не от предавките а от оборотите на двигателя.

Коментиран от #45


Оценка:
-2 +4

ама е така
44 Отговор

До коментар #42 от "Хайде още един":


Известен си ми като човек който извърта думите на опонента в своя полза.Не ти вярвам.

Оценка:
-1 +4

Не се извъртай
45 Отговор

До коментар #43 от "ама е така":


И не ми извъртай думите. Зададох ясен и конкретен въпрос. Променя ли се мощността при запазване на скоростта, въпреки промяната на оборотите на двигателя при превключване на предавките? Да или не. Отговорът е прост?

Коментиран от #46, #48


Оценка:
-4 +0

ама е така
46 Отговор

До коментар #45 от "Не се извъртай":


Какво ми се репчиш бе пубер!

Коментиран от #49


Оценка:
-1 +3

Димов
47 Отговор
Както сме казвали много пъти, развитието на батериите е единственият начин за развитие на електромобилите. Добре е, че се работи в тази посока, но засега само презентации. Още чакам реални продукти на пазара.

Оценка:
-3 +8

Димов
48 Отговор

До коментар #45 от "Не се извъртай":


Ама вие и тук ли подкарахте същия спор? Хората спират да влизат в статията, като почнете.

Оценка:
-2 +3

А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?
49 Отговор

До коментар #46 от "ама е така":


Говори си, не ми пречиш. Само че обяснявай на друг, че караш турбо дизел с 50% КПД в целия диапазон. На маса може и да вървиш, ама тук не.

Коментиран от #52, #53


Оценка:
-6 +1

Димов
50 Отговор
Чакай малко, бе! Защо 500% повече енергия, а само 16% повече пробег? Да няма грешка в цифрите?

Оценка:
-2 +7

Радев
51 Отговор
Чакахме го този ден с нетърпение а то какво излезе картинка и обещания.При такова увеличение на енергията защо пробега се увеличава толкова малко?Срива на цената на акциите се очакваше.

Оценка:
-2 +7

ама е така
52 Отговор

До коментар #49 от "А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?":


Карам бензинова кола на газ.

Оценка:
-1 +5

ама е така
53 Отговор

До коментар #49 от "А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?":


Щом твърдиш това значи теоремата на Карно нищо не ти говори.

Оценка:
-1 +4

Бай Добри
54 Отговор

До коментар #42 от "Хайде още един":


По коментарите ти личи май нищо не си разбрал от графиката.Ти си явно от форумните специалисти дето от всичко разбират.Днес сигурно правиш хирургична операция.

Коментиран от #55, #56


Оценка:
-2 +3

Ти какво разбра от графиката
55 Отговор

До коментар #54 от "Бай Добри":


Колкото и никове да смениш, няма да се научиш да четеш графики. Докажи че можеш да ги четеш като кажеш колко е КПД или разхода гориво за киловат час работа при 4000 оборота и 7,5 киловата мощност? Или и според тебе няма такава точка в графиката, а мощността при 4000 оборота винаги е около 60 киловата, дори на неутрална скорост? Дори един хирург може да разчете толкова елементарна графика. Един инженер трябва да може да я начертае сам.

Оценка:
-3 +3

Хайде бе Радев
56 Отговор

До коментар #54 от "Бай Добри":


Чакам ефишънси мап на твоя автомобил. Досега не съм видял графика с 50% КПД, дори да е максимално КПД, та ще ми е интересно да видя. Кажете поне кой е тоя мотор, за който всички антиелектрици знаете, Радев даже го кара, но никой не го е виждал досега? Даже в мазето нет не говорят за такъв ДВГ, а там може да видиш дори перпето мобиле в няколко варианта.

Оценка:
-5 +2

Стрелата
57 Отговор

До коментар #10 от "Гост":


Тя няма износване бре ашколсун

Оценка:
-1 +0

сТанка
58 Отговор
Ей тва е, чиляка работи създава както каза намяля вредни елементи увеличава заряд и намаля цената драстично, а китаец само дебне да крадне технология, не че съм привърженик на ел колите но ме кефи Мъск а и на Роскомос бръкна у г...зо

Оценка:
-2 +2

бай Ой
59 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Ха дано, че ми писна от мазни Саудитци и Руснаци

Оценка:
-2 +1

Тошко
60 Отговор
Статията е тотална измислица. Освен името на батерията - 4680, другото е пълна измислица на автора.

-Обема на батерията е 6 пъти по-голям, а капацитета и - 5 пъти. Долавяте ли разликата?
-Предимството в цената идва след монтиране в пакет - 15%.
-Кобалта ще го намаляват, НЯКОГА, след години. Това им била целта.
-Новият завод ще бъде за новите батерии, към -2022г. За сега:)
-20-те милиона, са някакво пожелание, някъде в бъдещето. Към тази година се молят на господ да направят 500к.

Коментиран от #62


Оценка:
-1 +3

TSLA
61 Отговор

До коментар #14 от "DrivingPleasure":


III завода, викаш, по-късно и пак се чудел на кой да продава хихихиии! Такива като тебе в египетския форум пишат абе мани го тоя Хеопс бе, след 3 пирамиди пак е наникъде! Хах! Нищо.. Утеха Найденова е голяма мацка ;)

Оценка:
-2 +0

TSLA
62 Отговор

До коментар #60 от "Тошко":


Брат, мене пърхута ми няма 500 000 люспи, а тоя произвежда толкова коли! Шапка му свалям!

Оценка:
-2 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери