На дългоочаквания Battery Day Илон Мъск представи нов тип акумулатор, който съхранява пет пъти повече енергия и струва двойно по-евтино от сега използваните от Tesla батерии. Технологията ще намали осезаемо цената на електромобилите и ще позволи на компанията да пусне нов модел с цена до $25 000 (€21 347).
Името на новия цилиндричен акумулатор 4680 отговаря на размерите му (диаметър 46 и дължина 80 мм). Има 6 пъти по-висока мощност и ще увеличи автономния пробег на "тѐслите" с 16%.
4680 има опростена конструкция, а съдържанието на кобалт е сведено практически до нула. Новата батерия ще се произвежда в експериментални заводи във Фримонт, Калифорния, и Берлин, Германия, и ще позволи на Tesla да произвежда по 20 млн. коли годишно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
Коментиран от #4, #5, #10
14:10 23.09.2020
2 Driving pleasure
Коментиран от #7
14:10 23.09.2020
3 пффффу
14:13 23.09.2020
4 Кобилкина
До коментар #1 от "Един":
Илонка е в цикъл постоянно.14:14 23.09.2020
5 В момента правят линията
До коментар #1 от "Един":
За да кажат колко цикъла ще има и каква ще е цената, ще трябва окончателно да изберат на коя от всички химии и технологии за анода и катода да се спрат. Засега ще произвеждат прототипи от няколко комбинации, които да тестват.Най-вероятно за всяко приложение ще ползват различни батерии. Един вид за стационарно съхранение, друг виц за камиона и трети за автомобилите, всеки със своите предимства и недостатъци.
Коментиран от #38
14:30 23.09.2020
6 Алфа Чакал
Коментиран от #8, #9
14:40 23.09.2020
7 наИлон Мъст
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Не са без работа,пробват"ваксините" на чичо си Бил.14:44 23.09.2020
8 що не погледнеш на снимката
До коментар #6 от "Алфа Чакал":
(има размер) и после да се изкажеш по-подготвено?14:51 23.09.2020
9 куку руку ку
До коментар #6 от "Алфа Чакал":
Милиметри е. И на снимката е означено. Това е елемент, а самата батерия колко такива елемента ще използва, зависи от капацитета й. Да бяха съобщили каква е мощността на елемента.14:52 23.09.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Еее
15:42 23.09.2020
12 гост
Коментиран от #59
15:43 23.09.2020
13 DrivingPleasure
хаххаха а 20 милиона глупака от де ще намерят ;)
и някой ми ползва ника - браво
Коментиран от #15
15:53 23.09.2020
14 DrivingPleasure
Коментиран от #61
15:59 23.09.2020
15 Хе хе
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
20 млн. глупака? Тесла върви към още един рекорд на производство и доставки това тримесечие. Нещо другите им падат поръчките гледам, незнам защо!Коментиран от #16
16:00 23.09.2020
16 Вервай им
До коментар #15 от "Хе хе":
Те и в 10 филма го снимаха найлона да му правят PR.16:32 23.09.2020
17 DrivingPleasure
Коментиран от #18, #19, #21
16:55 23.09.2020
18 гост
До коментар #17 от "DrivingPleasure":
Ми хайде де , откога я чакаме любимата ти Тойота , изкарала , не изкарала , ма черно на бяло в магазина нищо няма , даже със сегашните модели на Тесла , да не говорим за бъдещи , хахах !!! Айде поне сегашните да бие , пък после ще гледаме бъдещи !!! Що така не може или не смее да пробва даже , хахахх !! Да не би "твърдотелните прототипи" да остареят още на прототипи , хахахха !!! А ти тая батерия на картинката разгледа ли я подробно , видя ли някъде "течна" част , хахахха ????!!!! Да не останеш изненадан после де , хахах !!! ЧЕ и линията във Фримонт отдавна изкарва опитните серии , да не вземе пак Тойота да се оака като с "великия" водород , дето го сънувате , ама със сънищата ще си останете , хаха !!!Коментиран от #31
17:04 23.09.2020
19 Хе хе
До коментар #17 от "DrivingPleasure":
А гледам, че нещо и при Порше, хората се хвърлиха на електрически! Чета, Тайкан изял продажбите на Панамера! Що така? Че и е най-продавания модел на Порше? А уж никой не искал електрически коли!17:04 23.09.2020
20 уточнение
Коментиран от #22
17:20 23.09.2020
21 Къде ги пусна тези твърди батерии
До коментар #17 от "DrivingPleasure":
В коша ли? Я дай линк да се образоваме ние непросветените? Те toyota и водородни автомобили произвеждат, ама и те като твърдотелите батерии излизат златни и е нерентабилно да ги продават, защото от всяка продажба трупат загуби. Ти какво ще предпочетеш? Евтината и бърза електричка на Тесла за 25 хиляди долара или подобен, но бавен автомобил от Toyota за 30 хиляди долара, защото бил с твърдотели батерии и цели 100-200 кг по-лек?17:27 23.09.2020
22 Уточни за себе си
До коментар #20 от "уточнение":
Първо вземи уточни какъв размер са настоящите батерии на модел 3, а после си прави сметките, че тези които си правиш сега са грешни.Коментиран от #28
17:29 23.09.2020
23 реалиста
18:03 23.09.2020
24 Тодор
18:54 23.09.2020
25 Вълко Червенков
Коментиран от #26
20:02 23.09.2020
26 гост
До коментар #25 от "Вълко Червенков":
Ми те затова групичката анти не могат да го дишат , щото им показва колко са задръстени и западнали и къде им е мястото с техните идиотски теории , на бунището на историята и в музея на щанда за кретенизъм в те ка форма !!Коментиран от #34
21:18 23.09.2020
27 Радев
21:23 23.09.2020
28 уточнение
До коментар #22 от "Уточни за себе си":
Публикувано във факти.бг: нов тип акумулатор, който съхранява пет пъти повече енергияПубликувано във факти.бг: ще увеличи автономния пробег на "тѐслите" с 16%.
5 пъти повече енергия - само 16% по-голям пробег? Нещо не се доисказва.
Коментиран от #35
22:17 23.09.2020
29 Julio
Вече съм убеден че това е бъдещето. Точно тея 30-40 км пробег ми липсваха - нареждам се на 6-годишната опашка за да чакам доставката на бараката.
22:47 23.09.2020
30 DrivingPleasure
Ама цялото тва щяло да е след някога си... и така и не казва за батерия, която да издържа по милион километра както се очакваше и както ни проглушихте ушите - оазва се че такова чудо продължава да няма!
В края на краищата резултата от целия тоя цирк е че още 50 милиарда от БОРСОВАТА капитализация са аут (то други пари освен измислените така или иначе няма). Не случайно продаде за 5 милиарда акции и се кани да се оттърве от още толкова. А балъците тука хапят на най-великото прецакване в историята!
02:06 24.09.2020
31 Марто
До коментар #18 от "гост":
Споко е,пак са ви хванали американската пропаганда много шум много реклами много филми,ти видя ли я тая тесла, купи ли си,пълно ли е по улиците с тях ? От 2017 до 2020 имат 525 000 продадени от най добрия им модел 3, Тойота корола има над 44 млн така,че ще ги видим там на думи,на някви статистики са силни ще видим занапред, те другите няма да спят споко,то и Нокиа преди време беше голяма работа,после и айфон но ето че има компании настигнаха и ги задминаха ! В Щатите родината им най продаваната кола ,ако може да се каже кола е Форд Ф150 не е Тесла,та къде са там първи пред всички марки ?04:49 24.09.2020
32 12345
Коментиран от #33
06:56 24.09.2020
33 Научи се да четеш
До коментар #32 от "12345":
Къде видя революция тук? Ако имаше революция, каквато всички очакваха, акциите нямаше да паднат с 50 милиарда, а щяха да се вдигнат. Революцията не е в батерията, в намаляването на разходите за същия вид батерия, само с промяна на размерите и начина на производство. Тази батерия ще се произвежда седем пъти по-бързо на по-малко място от преди с няколко пъти по-малко енергия, което ще намали няколко пъти въглеродният и отпечатък. Цената на батерията е пречка за масовото навлизане на електромобилите, а не нейните характеристики. Дори сегашните характеристики са напълно достатъчни при приемлива цена.09:35 24.09.2020
34 Ако знаеш колко си прав
До коментар #26 от "гост":
Групичката на антиелектриците твърдо ВЯРВА, че дизеловия двигател има 50% КПД в целия диапазон на обороти и въртящ момент. Нещо повече, ВЯРВАТче мощността била константна, за съответните обороти. Ако се движиш на пета с 1200 оборота, мощността на двигателя винаги била еднаква, независимо дали караш на равен терен, изкачваш баир или го спускаш. Дори да закачиш 3 тона ремарке, ВЯРВАТ че мощността пак щяла да бъде толкова и няма начин да ги убедиш в обратното. Те ВЯРВАТ. Ако един от тях каже нещо, колкото и да е глупаво, те му ВЯРВАТ и тръгват да го защитават без ДА МИСЛЯТ. МИСЛЕНЕТО ИМ Е ТРУДНО.
Коментиран от #36
09:42 24.09.2020
35 Очевидно не си проверил размерите
До коментар #28 от "уточнение":
Батериите на Тесла модел 3 са 2170, а не 1865Коментиран от #39
09:46 24.09.2020
36 DrivingPleasure
До коментар #34 от "Ако знаеш колко си прав":
Тя и групата на електриците вярва в 100% КПД на електричката... само дето не смята загубите на енергия по пренос, зареждане и преобразуване на тока. Като теглиш чертата каквато енергия губиш от двигателя като топлина такава енергия процентно губиш и в батериятаКоментиран от #37
10:33 24.09.2020
37 Ами не е така
До коментар #36 от "DrivingPleasure":
Дадох линк към изследване, където по спомен от контакта до колелата, ефективността на използване на енергията е 65- 70% при ДВГ, КПД на използването на горивото е около 15%, като варира в широки граници заради смяната на скоростите. Като почнеш от 10% градско и стигнеш до 28% на магистрала.При електромобилите КПД за движение е сравнително еднакво и при магистрално и при градско каране.
Коментиран от #41
12:02 24.09.2020
38 Рико
До коментар #5 от "В момента правят линията":
Малък генератор вкаран под капака(може и мобилен). Един цилиндър,който много не шуми и много не мърси и когато си по горите тилилейски, през нощта ,докато гониш комарите в палатката, батериите зареждат.15:33 24.09.2020
39 уточнение
До коментар #35 от "Очевидно не си проверил размерите":
Сметката пак не излиза -5.48 увеличение на обема и 5 пъти увеличение на енергията на новите 4680 спрямо старите 2170.16:05 24.09.2020
40 xaxaxaxaxa
16:34 24.09.2020
41 ама е така
До коментар #37 от "Ами не е така":
Току що промени теоремата на Карно за постоянното КПД на топлинната машина.КПД на мотора не зависи от смяната на предавките.Ще те предложа за Нобелова награда по физика.Коментиран от #42
18:31 24.09.2020
42 Хайде още един
До коментар #41 от "ама е така":
Който не е виждал efficiency map.Я да те питам и тебе, мощността на двигателя при движение с 50 км в час променя ли се, ако смениш предавките и продължиш да поддържаш същата скорост? Че доскоро един дървен философ като тебе, твърдеше, че мощността на двигателя се променя при смяната на предавките.
Коментиран от #44, #54
19:22 24.09.2020
43 ама е така
Коментиран от #45
19:48 24.09.2020
44 ама е така
До коментар #42 от "Хайде още един":
Известен си ми като човек който извърта думите на опонента в своя полза.Не ти вярвам.20:10 24.09.2020
45 Не се извъртай
До коментар #43 от "ама е така":
И не ми извъртай думите. Зададох ясен и конкретен въпрос. Променя ли се мощността при запазване на скоростта, въпреки промяната на оборотите на двигателя при превключване на предавките? Да или не. Отговорът е прост?Коментиран от #46, #48
20:34 24.09.2020
46 ама е така
До коментар #45 от "Не се извъртай":
Какво ми се репчиш бе пубер!Коментиран от #49
20:51 24.09.2020
47 Димов
21:27 24.09.2020
48 Димов
До коментар #45 от "Не се извъртай":
Ама вие и тук ли подкарахте същия спор? Хората спират да влизат в статията, като почнете.21:29 24.09.2020
49 А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?
До коментар #46 от "ама е така":
Говори си, не ми пречиш. Само че обяснявай на друг, че караш турбо дизел с 50% КПД в целия диапазон. На маса може и да вървиш, ама тук не.Коментиран от #52, #53
21:32 24.09.2020
50 Димов
21:34 24.09.2020
51 Радев
21:48 24.09.2020
52 ама е така
До коментар #49 от "А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?":
Карам бензинова кола на газ.21:50 24.09.2020
53 ама е така
До коментар #49 от "А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?":
Щом твърдиш това значи теоремата на Карно нищо не ти говори.22:03 24.09.2020
54 Бай Добри
До коментар #42 от "Хайде още един":
По коментарите ти личи май нищо не си разбрал от графиката.Ти си явно от форумните специалисти дето от всичко разбират.Днес сигурно правиш хирургична операция.Коментиран от #55, #56
08:35 25.09.2020
55 Ти какво разбра от графиката
До коментар #54 от "Бай Добри":
Колкото и никове да смениш, няма да се научиш да четеш графики. Докажи че можеш да ги четеш като кажеш колко е КПД или разхода гориво за киловат час работа при 4000 оборота и 7,5 киловата мощност? Или и според тебе няма такава точка в графиката, а мощността при 4000 оборота винаги е около 60 киловата, дори на неутрална скорост? Дори един хирург може да разчете толкова елементарна графика. Един инженер трябва да може да я начертае сам.08:54 25.09.2020
56 Хайде бе Радев
До коментар #54 от "Бай Добри":
Чакам ефишънси мап на твоя автомобил. Досега не съм видял графика с 50% КПД, дори да е максимално КПД, та ще ми е интересно да видя. Кажете поне кой е тоя мотор, за който всички антиелектрици знаете, Радев даже го кара, но никой не го е виждал досега? Даже в мазето нет не говорят за такъв ДВГ, а там може да видиш дори перпето мобиле в няколко варианта.09:00 25.09.2020
57 Стрелата
До коментар #10 от "Гост":
Тя няма износване бре ашколсун10:34 25.09.2020
58 сТанка
01:15 26.09.2020
59 бай Ой
До коментар #12 от "гост":
Ха дано, че ми писна от мазни Саудитци и Руснаци01:22 26.09.2020
60 Тошко
-Обема на батерията е 6 пъти по-голям, а капацитета и - 5 пъти. Долавяте ли разликата?
-Предимството в цената идва след монтиране в пакет - 15%.
-Кобалта ще го намаляват, НЯКОГА, след години. Това им била целта.
-Новият завод ще бъде за новите батерии, към -2022г. За сега:)
-20-те милиона, са някакво пожелание, някъде в бъдещето. Към тази година се молят на господ да направят 500к.
Коментиран от #62
10:32 26.09.2020
61 TSLA
До коментар #14 от "DrivingPleasure":
III завода, викаш, по-късно и пак се чудел на кой да продава хихихиии! Такива като тебе в египетския форум пишат абе мани го тоя Хеопс бе, след 3 пирамиди пак е наникъде! Хах! Нищо.. Утеха Найденова е голяма мацка ;)17:41 26.09.2020
62 TSLA
До коментар #60 от "Тошко":
Брат, мене пърхута ми няма 500 000 люспи, а тоя произвежда толкова коли! Шапка му свалям!17:43 26.09.2020