Last news in Fakti

23 Септември, 2020 14:07 6 721 62

Мъск показа евтина и много по-мощна батерия за електромобили

  • tesla-
  • батерия-
  • 4680

На дългоочаквания Battery Day Илон Мъск представи нов тип акумулатор, който съхранява пет пъти повече енергия и струва двойно по-евтино от сега използваните от Tesla батерии. Технологията ще намали осезаемо цената на електромобилите и ще позволи на компанията да пусне нов модел с цена до $25 000 (€21 347).

Името на новия цилиндричен акумулатор 4680 отговаря на размерите му (диаметър 46 и дължина 80 мм). Има 6 пъти по-висока мощност и ще увеличи автономния пробег на "тѐслите" с 16%.

4680 има опростена конструкция, а съдържанието на кобалт е сведено практически до нула. Новата батерия ще се произвежда в експериментални заводи във Фримонт, Калифорния, и Берлин, Германия, и ще позволи на Tesla да произвежда по 20 млн. коли годишно.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    24 9 Отговор
    И колко цикъла на зареждане има!

    Коментиран от #4, #5, #10

  • 2 Driving pleasure

    35 10 Отговор
    Тц, Тц, Тц. Оставиха децата в Африка без работа!

    Коментиран от #7

  • 3 пффффу

    18 27 Отговор
    Ей заради тоя п.д.раст ще ми вземат дизела,дето унищожава планетата от космоса.
  • 4 Кобилкина

    14 24 Отговор

    До коментар #1 от "Един":

    Илонка е в цикъл постоянно.
  • 5 В момента правят линията

    15 9 Отговор

    До коментар #1 от "Един":

    За да кажат колко цикъла ще има и каква ще е цената, ще трябва окончателно да изберат на коя от всички химии и технологии за анода и катода да се спрат. Засега ще произвеждат прототипи от няколко комбинации, които да тестват.

    Най-вероятно за всяко приложение ще ползват различни батерии. Един вид за стационарно съхранение, друг виц за камиона и трети за автомобилите, всеки със своите предимства и недостатъци.

    Коментиран от #38

  • 6 Алфа Чакал

    17 13 Отговор
    46мм диаметър и 80 мм дължина. ДА НЕ ИСКАТЕ ДА КАЖЕТЕ СМ.Или това е една част и се връзват последователно много такива батерии.Много слабо от към информация ,но ако ТТ данните са верни ето ви революция.

    Коментиран от #8, #9

  • 7 наИлон Мъст

    13 3 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Не са без работа,пробват"ваксините" на чичо си Бил.
  • 8 що не погледнеш на снимката

    8 2 Отговор

    До коментар #6 от "Алфа Чакал":

    (има размер) и после да се изкажеш по-подготвено?
  • 9 куку руку ку

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "Алфа Чакал":

    Милиметри е. И на снимката е означено. Това е елемент, а самата батерия колко такива елемента ще използва, зависи от капацитета й. Да бяха съобщили каква е мощността на елемента.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Еее

    5 14 Отговор
    Пак шарлатании.
  • 12 гост

    26 21 Отговор
    Сега да оставим глупостите и да споменем важното !!! 25 000 долара или 21 000 евро след 3 години ще струва най-евтиния Голф и всички в класа му !!! Той вече струва толкова в ЕС , а за напред само ще поскъпва и ще влошава показателите си заради изискванията за емисии !! Да не говорим за дизелов !! И няма да има НИТО една от привилегиите за електромобили !! Прословутия ID 3 е заложен с минимална цена 29 000 евро !!! С най-малката батерия за 300 км и гол като пушка !! И няма да поевтинее след 3 години , по-вероятно ще поскъпне , щото Фолксваген и сега има проблеми с доставките на батерии , а за в бъдеще само ще се увеличават !!! И последно забелязахте ли целта ??? 20 МИЛИОНА автомобила ГОДИШНО !!!! При сегашно производство на Тойота и ВАГ най-много 10 или колкото двете накуп !!!!! Хахахах , ще има колабирали петролопитеци !!!!

    Коментиран от #59

  • 13 DrivingPleasure

    14 23 Отговор
    ... и ще позволи на Tesla да произвежда по 20 млн. коли годишно

    хаххаха а 20 милиона глупака от де ще намерят ;)

    и някой ми ползва ника - браво

    Коментиран от #15

  • 14 DrivingPleasure

    20 15 Отговор
    Той чичо ви мъск обещаваше и 500 хил продажби... ама 3 завода по-късно едва намира на кого да продава. А едно време и печалба обещаваше, ма вече спря :)

    Коментиран от #61

  • 15 Хе хе

    12 12 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    20 млн. глупака? Тесла върви към още един рекорд на производство и доставки това тримесечие. Нещо другите им падат поръчките гледам, незнам защо!

    Коментиран от #16

  • 16 Вервай им

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "Хе хе":

    Те и в 10 филма го снимаха найлона да му правят PR.
  • 17 DrivingPleasure

    12 8 Отговор
    абе другаре, Тойота вече пусна прототипите с твърди батерии да навъртата километраж, ко ше праим с евтините батерии на Афрото, като стартират производството? На баце батериите са сал на картинка :)

    Коментиран от #18, #19, #21

  • 18 гост

    9 13 Отговор

    До коментар #17 от "DrivingPleasure":

    Ми хайде де , откога я чакаме любимата ти Тойота , изкарала , не изкарала , ма черно на бяло в магазина нищо няма , даже със сегашните модели на Тесла , да не говорим за бъдещи , хахах !!! Айде поне сегашните да бие , пък после ще гледаме бъдещи !!! Що така не може или не смее да пробва даже , хахахх !! Да не би "твърдотелните прототипи" да остареят още на прототипи , хахахха !!! А ти тая батерия на картинката разгледа ли я подробно , видя ли някъде "течна" част , хахахха ????!!!! Да не останеш изненадан после де , хахах !!! ЧЕ и линията във Фримонт отдавна изкарва опитните серии , да не вземе пак Тойота да се оака като с "великия" водород , дето го сънувате , ама със сънищата ще си останете , хаха !!!

    Коментиран от #31

  • 19 Хе хе

    10 8 Отговор

    До коментар #17 от "DrivingPleasure":

    А гледам, че нещо и при Порше, хората се хвърлиха на електрически! Чета, Тайкан изял продажбите на Панамера! Що така? Че и е най-продавания модел на Порше? А уж никой не искал електрически коли!
  • 20 уточнение

    7 5 Отговор
    Внимателно с рекламите! Основа част от акумулаторите в момента се правят като набори от Li-Ion батерии тип18650 - 18 мм диаметър/65 мм дължина. такива са например и акумулаторите за ларптопи - 6 елемента 18650. Ако 4680 имат капацитет 5 пъти по-голям от 16850, то отношението капацитет/обем, а вероятно и тегло, не е в полза на новите елементи.

    Коментиран от #22

  • 21 Къде ги пусна тези твърди батерии

    4 8 Отговор

    До коментар #17 от "DrivingPleasure":

    В коша ли? Я дай линк да се образоваме ние непросветените? Те toyota и водородни автомобили произвеждат, ама и те като твърдотелите батерии излизат златни и е нерентабилно да ги продават, защото от всяка продажба трупат загуби. Ти какво ще предпочетеш? Евтината и бърза електричка на Тесла за 25 хиляди долара или подобен, но бавен автомобил от Toyota за 30 хиляди долара, защото бил с твърдотели батерии и цели 100-200 кг по-лек?
  • 22 Уточни за себе си

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "уточнение":

    Първо вземи уточни какъв размер са настоящите батерии на модел 3, а после си прави сметките, че тези които си правиш сега са грешни.

    Коментиран от #28

  • 23 реалиста

    5 5 Отговор
    а руснаците,кога
  • 24 Тодор

    17 6 Отговор
    Каквото и да се говори, факт е че Мъск преобърна закостенелия свят...
  • 25 Вълко Червенков

    18 4 Отговор
    Историята се повтаря.От края на 19 век започва научно-технологична революция,която след Първата Световна Война трансформира Света за отрицателно време."Машинната Ера" между двете войни променя битието на хората кардинално.Това е времето на изобретателите,на богатите инвеститори,които не се страхуват да влагат пари в рисковани проекти.Сто години по-късно Илон Мъск е от тази порода хора,които теглят Цивилизацията напред.Дори да не реализира всичките си идеи,"Тесла" и "Спейс Екс" вече правят нещата необратими в автомобилостроенето и космическите технологии.

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    8 10 Отговор

    До коментар #25 от "Вълко Червенков":

    Ми те затова групичката анти не могат да го дишат , щото им показва колко са задръстени и западнали и къде им е мястото с техните идиотски теории , на бунището на историята и в музея на щанда за кретенизъм в те ка форма !!

    Коментиран от #34

  • 27 Радев

    5 7 Отговор
    Да видим колко от тях ще се запалят!
  • 28 уточнение

    18 3 Отговор

    До коментар #22 от "Уточни за себе си":

    Публикувано във факти.бг: нов тип акумулатор, който съхранява пет пъти повече енергия
    Публикувано във факти.бг: ще увеличи автономния пробег на "тѐслите" с 16%.
    5 пъти повече енергия - само 16% по-голям пробег? Нещо не се доисказва.

    Коментиран от #35

  • 29 Julio

    10 7 Отговор
    Ааа 16 % повече "рейндж"!!! Плача!!!!
    Вече съм убеден че това е бъдещето. Точно тея 30-40 км пробег ми липсваха - нареждам се на 6-годишната опашка за да чакам доставката на бараката.
  • 30 DrivingPleasure

    12 4 Отговор
    дам... ей сега се зачетох малко повечко... ма той нищо не бил обявил бе. Голям ден голямо чудо, за да обяви, че в далечно бъдеще може би евентуално би имало нещо което можело и да рабти и да доведе до нещо си друго...

    Ама цялото тва щяло да е след някога си... и така и не казва за батерия, която да издържа по милион километра както се очакваше и както ни проглушихте ушите - оазва се че такова чудо продължава да няма!

    В края на краищата резултата от целия тоя цирк е че още 50 милиарда от БОРСОВАТА капитализация са аут (то други пари освен измислените така или иначе няма). Не случайно продаде за 5 милиарда акции и се кани да се оттърве от още толкова. А балъците тука хапят на най-великото прецакване в историята!
  • 31 Марто

    10 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Споко е,пак са ви хванали американската пропаганда много шум много реклами много филми,ти видя ли я тая тесла, купи ли си,пълно ли е по улиците с тях ? От 2017 до 2020 имат 525 000 продадени от най добрия им модел 3, Тойота корола има над 44 млн така,че ще ги видим там на думи,на някви статистики са силни ще видим занапред, те другите няма да спят споко,то и Нокиа преди време беше голяма работа,после и айфон но ето че има компании настигнаха и ги задминаха ! В Щатите родината им най продаваната кола ,ако може да се каже кола е Форд Ф150 не е Тесла,та къде са там първи пред всички марки ?
  • 32 12345

    7 3 Отговор
    Скоро нямаше статия за нова, "революционна" батерия. Направо се бях притеснил, че нещата са в застой.

    Коментиран от #33

  • 33 Научи се да четеш

    4 9 Отговор

    До коментар #32 от "12345":

    Къде видя революция тук? Ако имаше революция, каквато всички очакваха, акциите нямаше да паднат с 50 милиарда, а щяха да се вдигнат. Революцията не е в батерията, в намаляването на разходите за същия вид батерия, само с промяна на размерите и начина на производство. Тази батерия ще се произвежда седем пъти по-бързо на по-малко място от преди с няколко пъти по-малко енергия, което ще намали няколко пъти въглеродният и отпечатък. Цената на батерията е пречка за масовото навлизане на електромобилите, а не нейните характеристики. Дори сегашните характеристики са напълно достатъчни при приемлива цена.
  • 34 Ако знаеш колко си прав

    3 10 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Групичката на антиелектриците твърдо ВЯРВА, че дизеловия двигател има 50% КПД в целия диапазон на обороти и въртящ момент. Нещо повече, ВЯРВАТ
    че мощността била константна, за съответните обороти. Ако се движиш на пета с 1200 оборота, мощността на двигателя винаги била еднаква, независимо дали караш на равен терен, изкачваш баир или го спускаш. Дори да закачиш 3 тона ремарке, ВЯРВАТ че мощността пак щяла да бъде толкова и няма начин да ги убедиш в обратното. Те ВЯРВАТ. Ако един от тях каже нещо, колкото и да е глупаво, те му ВЯРВАТ и тръгват да го защитават без ДА МИСЛЯТ. МИСЛЕНЕТО ИМ Е ТРУДНО.

    Коментиран от #36

  • 35 Очевидно не си проверил размерите

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "уточнение":

    Батериите на Тесла модел 3 са 2170, а не 1865

    Коментиран от #39

  • 36 DrivingPleasure

    7 5 Отговор

    До коментар #34 от "Ако знаеш колко си прав":

    Тя и групата на електриците вярва в 100% КПД на електричката... само дето не смята загубите на енергия по пренос, зареждане и преобразуване на тока. Като теглиш чертата каквато енергия губиш от двигателя като топлина такава енергия процентно губиш и в батерията

    Коментиран от #37

  • 37 Ами не е така

    2 7 Отговор

    До коментар #36 от "DrivingPleasure":

    Дадох линк към изследване, където по спомен от контакта до колелата, ефективността на използване на енергията е 65- 70% при ДВГ, КПД на използването на горивото е около 15%, като варира в широки граници заради смяната на скоростите. Като почнеш от 10% градско и стигнеш до 28% на магистрала.

    При електромобилите КПД за движение е сравнително еднакво и при магистрално и при градско каране.

    Коментиран от #41

  • 38 Рико

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "В момента правят линията":

    Малък генератор вкаран под капака(може и мобилен). Един цилиндър,който много не шуми и много не мърси и когато си по горите тилилейски, през нощта ,докато гониш комарите в палатката, батериите зареждат.
  • 39 уточнение

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Очевидно не си проверил размерите":

    Сметката пак не излиза -5.48 увеличение на обема и 5 пъти увеличение на енергията на новите 4680 спрямо старите 2170.
  • 40 xaxaxaxaxa

    2 1 Отговор
    А дааа - показа ... "Показа" , защото е разработка на лошите китайци CATL. Хахахахахахаха!
  • 41 ама е така

    6 1 Отговор

    До коментар #37 от "Ами не е така":

    Току що промени теоремата на Карно за постоянното КПД на топлинната машина.КПД на мотора не зависи от смяната на предавките.Ще те предложа за Нобелова награда по физика.

    Коментиран от #42

  • 42 Хайде още един

    0 5 Отговор

    До коментар #41 от "ама е така":

    Който не е виждал efficiency map.

    Я да те питам и тебе, мощността на двигателя при движение с 50 км в час променя ли се, ако смениш предавките и продължиш да поддържаш същата скорост? Че доскоро един дървен философ като тебе, твърдеше, че мощността на двигателя се променя при смяната на предавките.

    Коментиран от #44, #54

  • 43 ама е така

    4 2 Отговор
    Мощноста се променя не от предавките а от оборотите на двигателя.

    Коментиран от #45

  • 44 ама е така

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "Хайде още един":

    Известен си ми като човек който извърта думите на опонента в своя полза.Не ти вярвам.
  • 45 Не се извъртай

    0 4 Отговор

    До коментар #43 от "ама е така":

    И не ми извъртай думите. Зададох ясен и конкретен въпрос. Променя ли се мощността при запазване на скоростта, въпреки промяната на оборотите на двигателя при превключване на предавките? Да или не. Отговорът е прост?

    Коментиран от #46, #48

  • 46 ама е така

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Не се извъртай":

    Какво ми се репчиш бе пубер!

    Коментиран от #49

  • 47 Димов

    8 3 Отговор
    Както сме казвали много пъти, развитието на батериите е единственият начин за развитие на електромобилите. Добре е, че се работи в тази посока, но засега само презентации. Още чакам реални продукти на пазара.
  • 48 Димов

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Не се извъртай":

    Ама вие и тук ли подкарахте същия спор? Хората спират да влизат в статията, като почнете.
  • 49 А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?

    1 7 Отговор

    До коментар #46 от "ама е така":

    Говори си, не ми пречиш. Само че обяснявай на друг, че караш турбо дизел с 50% КПД в целия диапазон. На маса може и да вървиш, ама тук не.

    Коментиран от #52, #53

  • 50 Димов

    7 2 Отговор
    Чакай малко, бе! Защо 500% повече енергия, а само 16% повече пробег? Да няма грешка в цифрите?
  • 51 Радев

    8 2 Отговор
    Чакахме го този ден с нетърпение а то какво излезе картинка и обещания.При такова увеличение на енергията защо пробега се увеличава толкова малко?Срива на цената на акциите се очакваше.
  • 52 ама е така

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?":

    Карам бензинова кола на газ.
  • 53 ама е така

    4 1 Отговор

    До коментар #49 от "А Гост, Радев и ФауВе, ти ли си бил?":

    Щом твърдиш това значи теоремата на Карно нищо не ти говори.
  • 54 Бай Добри

    3 2 Отговор

    До коментар #42 от "Хайде още един":

    По коментарите ти личи май нищо не си разбрал от графиката.Ти си явно от форумните специалисти дето от всичко разбират.Днес сигурно правиш хирургична операция.

    Коментиран от #55, #56

  • 55 Ти какво разбра от графиката

    3 3 Отговор

    До коментар #54 от "Бай Добри":

    Колкото и никове да смениш, няма да се научиш да четеш графики. Докажи че можеш да ги четеш като кажеш колко е КПД или разхода гориво за киловат час работа при 4000 оборота и 7,5 киловата мощност? Или и според тебе няма такава точка в графиката, а мощността при 4000 оборота винаги е около 60 киловата, дори на неутрална скорост? Дори един хирург може да разчете толкова елементарна графика. Един инженер трябва да може да я начертае сам.
  • 56 Хайде бе Радев

    2 6 Отговор

    До коментар #54 от "Бай Добри":

    Чакам ефишънси мап на твоя автомобил. Досега не съм видял графика с 50% КПД, дори да е максимално КПД, та ще ми е интересно да видя. Кажете поне кой е тоя мотор, за който всички антиелектрици знаете, Радев даже го кара, но никой не го е виждал досега? Даже в мазето нет не говорят за такъв ДВГ, а там може да видиш дори перпето мобиле в няколко варианта.
  • 57 Стрелата

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Тя няма износване бре ашколсун
  • 58 сТанка

    2 2 Отговор
    Ей тва е, чиляка работи създава както каза намяля вредни елементи увеличава заряд и намаля цената драстично, а китаец само дебне да крадне технология, не че съм привърженик на ел колите но ме кефи Мъск а и на Роскомос бръкна у г...зо
  • 59 бай Ой

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ха дано, че ми писна от мазни Саудитци и Руснаци
  • 60 Тошко

    3 1 Отговор
    Статията е тотална измислица. Освен името на батерията - 4680, другото е пълна измислица на автора.

    -Обема на батерията е 6 пъти по-голям, а капацитета и - 5 пъти. Долавяте ли разликата?
    -Предимството в цената идва след монтиране в пакет - 15%.
    -Кобалта ще го намаляват, НЯКОГА, след години. Това им била целта.
    -Новият завод ще бъде за новите батерии, към -2022г. За сега:)
    -20-те милиона, са някакво пожелание, някъде в бъдещето. Към тази година се молят на господ да направят 500к.

    Коментиран от #62

  • 61 TSLA

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    III завода, викаш, по-късно и пак се чудел на кой да продава хихихиии! Такива като тебе в египетския форум пишат абе мани го тоя Хеопс бе, след 3 пирамиди пак е наникъде! Хах! Нищо.. Утеха Найденова е голяма мацка ;)
  • 62 TSLA

    0 3 Отговор

    До коментар #60 от "Тошко":

    Брат, мене пърхута ми няма 500 000 люспи, а тоя произвежда толкова коли! Шапка му свалям!