5 Октомври, 2020 09:51 22 462 27

Volvo измисли как да променя мястото на шофьора в колата

  • volvo-
  • патент

Шведската компания Volvo патентова иновационна технология, която позволява лесна трансформация на автомобили с ляв волан в такива с десен и обратното. Системата се състои от електронен свалящ се волан и сензорни педали.

Volvo измисли как да променя мястото на шофьора в колата

Липсата на механична връзка между кормилото и колелата дава пълна свобода за разположението му на арматурното табло. На теория водачът може да седи не само отляво или отдясно, а и в средата като в триместните спортни автомобили,

Volvo измисли как да променя мястото на шофьора в колата

Електронните педали не са новост и отдавна се монтират серийно, но в патента на шведските инженери те представляват сензорни панели, които дозират ускорението или спирането в зависимост от силата на натиска. Те могат да бъдат интегрирани в пода и да се активират, когато над тях бъде фиксиран воланът.

Volvo измисли как да променя мястото на шофьора в колата

От Volvo смятат, че гъвкавата система за управление ще започне да се използва, когато автомобилите достигнат автономност от трето ниво, т.е. водачът не трябва да следи постоянно работата на автопилота.

Volvo измисли как да променя мястото на шофьора в колата

Volvo измисли как да променя мястото на шофьора в колата


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сетили се

    144 2 Отговор
    Охооо ,той Луи дьо Финес от кога го е измислил.

    Коментиран от #7

  • 2 Сашо

    18 6 Отговор
    А задна дирекция, кога?!

    Коментиран от #8, #17, #19

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Като падне

    30 12 Отговор
    акумулаторът с крака ли ще спират? Щото и кормило няма да има. Пък водачът да си седи където си иска... Ще се изтрепе народът.

    Коментиран от #5, #10

  • 5 Бактън

    46 3 Отговор

    До коментар #4 от "Като падне":

    Е па нема да пада акумолатора.
    Ще го закрепят здраво!
  • 6 123

    28 5 Отговор
    Сензорни... това не е много надеждно.
  • 7 куку руку ку

    33 0 Отговор

    До коментар #1 от "Сетили се":

    От "Полицаят и полицайките"
  • 8 Кво??

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "Сашо":

    Каква дирекция, какво говориш изобщо..?
  • 9 Гост

    26 4 Отговор
    В Европа има изискване за механична връзка между волана и колелата. Действително електрониката дава много възможности, като напримера да сменяш бързо и лесно задвижващия мост, с леки механични интервенции и свързване на куплунги. Но не трябва да се предоверяваме на електрониката, освен ако автомобилът не е предназначен за обезопасени писти или специални терени.
  • 10 Разбирач

    3 12 Отговор

    До коментар #4 от "Като падне":

    Абе електрическите коли нямат акумулатор, защото не им трябва стартово напрежение бе, лаик. Самите автомобили са електрически!

    Коментиран от #12

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 СНиколов

    22 2 Отговор

    До коментар #10 от "Разбирач":

    Електромобилите имат отделен акумулатор(12V) който захранва
    електрическата инсталация.

    Коментиран от #22

  • 13 ТСтоев

    40 7 Отговор
    Със сигурност инженерите на VOLVO са по-умни и разбират повече от всички изказали мнения тук!
  • 14 Тодор Живков

    11 3 Отговор
    Дори и простия човек може да има добри идеи .... ама редк0 :)
  • 15 Volvo for life

    19 0 Отговор
    Карам ХС60, имам и още волва... но липсата на обратна връзка от колелетата... не ми е присърце... да си ги карат автономните, там само може да се возя :D
  • 16 onq s konq

    20 4 Отговор
    PlayStation брат, PlayStation, не кола, е тва ви чака и с електричките. И като спече андроида или уиндоуса, дано не е в движение, ко' праим?!
  • 17 Май го има

    15 1 Отговор

    До коментар #2 от "Сашо":

    Имаше мисля един Nissan Patrol от ОАЕ ако не се бъркам с кормилна уредба монтирана на задния ред седалки за да могат чалмите да се возят отпред и да се наслаждават на гледката(пясъка).
  • 18 Ха ха

    11 1 Отговор
    Джендър кола ще отговаря на истамбулската конвенция.
  • 19 Colt

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "Сашо":

    Бе в багажника да е нашенеца ще го купи стига да е по-евтино
  • 20 молво

    8 4 Отговор
    Volvo е най-добрият китайски автомобил.
  • 21 Един

    10 1 Отговор
    И така става ясно , че не шофьора управлява Volvo-то ! Защото между шофьора и колата има куп сензори и изпълнителни механизми! Което автоматично създава възможността ВСЕКИ ЕДИН ДРУГ ДА ТИ УПРАВЛЯВА КОЛАТА! А ти в тоя момент можеш да си играеш на шофьор като в детските въртележки ! ЧЕСТИТО !
  • 22 незнайко

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "СНиколов":

    Нямат отделен акумулатор а имат преобразовател от напрежението на силовата батерия на 12 волта !!!
  • 23 мнение

    3 1 Отговор
    значи най-яко ще е водачът да може да управлява от задните место, по възможност в легнало положение....

    Коментиран от #24

  • 24 Смехурко

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "мнение":

    И в нетрезво състояние ;)
  • 25 ГоЩо

    1 0 Отговор
    Свърши се с автомобилите! Някакви компютри и ел. системи шофираме! Скоро няма и да шофираме! Няма вече да има и Олд таймери! Като умре компа и ел. системата умира и колата! Това беше за съжаление!
  • 26 Хитрия

    2 0 Отговор
    Чакам да пуснат и безпилотните,че да се изкара някой лев от застраховките 😁😁😁😁😎
  • 27 Дядо Ванчо

    1 1 Отговор
    Не съм светнат по тия неща,ама се питам, сензора като даде фира,дали шофьора и пътниците ще оцелеят.Та ,те така,де...