Собствениците на Volkswagen Golf с ръчна скоростна кутия забелязаха, че след свалянето на крака от педала на газта оборотите на двигателя не падат веднага. Както знаете, осмото поколение Volkswagen Golf е един от малкото нови автомобили, предлагани с ръчна 6-степенна скоростна кутия. Купувачите, които предпочитат "механика", забелязват, че когато свалят крака си от педала на газта, оборотите на двигателя не падат, а остават на това ниво известно време, след което бавно намаляват.
Сега Volkswagen обясни защо това е така. Решението е направено нарочно - с цел намаляване на вредните емисии. Дъглас Скорупски, мениджър стратегическо планиране към американското подразделение на Volkswagen, обясни, че като поддържат обороти, инженерите се опитват да предотвратят навлизането на големи количества въздух в горивната камера и по този начин да предизвикат образуването на обеднена смес в цилиндрите. „Отлагайки навлизането на повече въздух в горивото, ние поддържаме оптимална смес и предотвратяваме натрупването на NOx“, каза Скорупски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шоферот
Коментиран от #48
09:44 12.10.2020
2 Радан
Коментиран от #6, #24
09:44 12.10.2020
3 икономът
09:49 12.10.2020
4 С.С
Коментиран от #10, #14
09:51 12.10.2020
5 2loop
09:52 12.10.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Турили са повече железо на маховика
10:15 12.10.2020
9 Реалист
Коментиран от #11
10:33 12.10.2020
10 Зарежи разхода
До коментар #4 от "С.С":
Представяш ли си колко катастрофи ще станат, докато шофьорите свикнат? Дори при градско шофиране, лично аз избягвам ползването на спирачки когато е възможно. Регулирам скоростта чрез отпускане на педала на газта, като автомобила автоматично намалява скоростта, като забива предницата ако отпусна педала много рязко.Просто си представям Какво ще се случи ако автомобилът продължи да дава газ, след като съм пуснал педала. Това е извратено инженерно решение!
Коментиран от #15, #19, #58
10:33 12.10.2020
11 Каква втора ръка?
До коментар #9 от "Реалист":
Ако това чудо не може да се изключва, кой ще си купи дори нов такъв автомобил, ако предварително знае за този недостатък?10:34 12.10.2020
12 Поредния пирон в ковчега на ДВГ
После да не се чудят защо все повече хора предпочитат електромобили, които имат мигновена реакция и при подаване на газ и при отнемането и, ако педала за ускорение въобще може да се нарече педал на газта.
Първото впечатление на всеки, който се е качил на електромобил е точно отзивчивостта на в този педал и възможността да караш само с него почти без натискане на спирачки.
10:40 12.10.2020
13 jap
10:42 12.10.2020
14 Представи си друго
До коментар #4 от "С.С":
Ами ако тъкмо си тръгнал да изпреварваш и си включил на трета с три-четири хиляди оборота и видиш, че отсреща идва автомобил който се движи с висока скорост и няма да може да изпревариш, инстинктивно натискаш спирачката за да се прибереш зад автомобила, който вече си започнал да изпреварваш.Само че автомобилът ти не мисли така и продължава да дава газ, а ти в същото време натискаш спирачка. Дали ще се прибереш навреме?
Абсолютни малоумници!
Коментиран от #18
10:45 12.10.2020
15 Kevin
До коментар #10 от "Зарежи разхода":
Същото е като управление на климатика, радиото и другите системи от таблет. За да си сменя температурата в купето отбивам и спирам, 2 мин търся в менюто на таблета къде са настройките на климатика. Ако го правя това в движение съм се праснал някъде на 100%.10:59 12.10.2020
16 Приключват полека
Защо ултра луксозните аудита са 99% за САЩ, където регулациите са доста по-разтегнати
11:06 12.10.2020
17 Manuak
Не е ясно на задна скорост като пуснеш газта на пред ли тръгва?
11:33 12.10.2020
18 Бате
До коментар #14 от "Представи си друго":
А кой малоумник при ектремно спиране не натиска и педалана съединителя ?Коментиран от #20, #41
11:42 12.10.2020
19 яко ни лъжат
До коментар #10 от "Зарежи разхода":
ИЗВРАТЕНО ИНЖЕНЕРНО РЕШЕНИЕ СЪЩО КАТО НА БОИНГ 737 МАКС ДЕТО ГО СПРЯХА. ЩЕ ИМА МАСОВИ КАТАСТРОФИ.11:57 12.10.2020
20 Ти шофирал ли си някога
До коментар #18 от "Бате":
Я си помисли, ако караш на трета с 4000 оборота, дали ако НАМАЛЯШ за да се прибереш зад изпреварвания автомобил ще натиснеш съединителя? Това може да го направи само пълен аматьор, който не знае какво е двигателна спирачка и ще разчита единствено на спирачките. И за какво ти е да го натискаш този съединител? Ще превключваш на втора ли, при положение че вече караш с 4000 оборота на трета? Спрете тоя need for speed, говорим за реален автомобил. Имам чувство че си пиша с инженер Радев, който не знае какво е отрицателен въртящ момент и как се използва в своя полза!Ако все пак имаш автомобил и вярваш повече на инженер Радев, както караш с 4000 оборота на трета, пробвай да спреш веднъж с натиснат съединител и веднъж без и ще видиш ползата от отрицателния въртящ момент.
Може да опиташ и какво ще се случи дори и без натискане на спирачката. Просто отпусни педала на газта при 4000 оборота на трета и автомобилът ще намали скоростта си поне двойно. Ако при 4000 оборота натиснеш съединителя, автомобилът ще продължи да се движи с почти същата скорост.
Коментиран от #21, #23, #64
12:19 12.10.2020
21 Бате
До коментар #20 от "Ти шофирал ли си някога":
Не ми обяснявай твоя начин на кормуване.Ако ми трябва моторна спирачка , и при 4500 ще върна на втора за да я ползвам. А как става това днешните ,,водачи на МПС ,,не знаят .Коментиран от #25
13:05 12.10.2020
22 123
13:08 12.10.2020
23 Язе
До коментар #20 от "Ти шофирал ли си някога":
"Просто отпусни педала на газта при 4000 оборота на трета и автомобилът ще намали скоростта си поне двойно"Брех,това не го знаех.Карам си със 100км на 3-та,отпускам газта и падам на 50км/час.Поне.Това сериозно ли?Качете се ,покарайте кола и ще разберете,че не е като NFSКоментиран от #26
13:22 12.10.2020
24 Майдан
До коментар #2 от "Радан":
С 200 ли ти влизаКоментиран от #30
13:27 12.10.2020
25 Знаем знаем
До коментар #21 от "Бате":
На полусъединител. Но какъв е смисълът като само пускането на газта ще свърши същата работа?Коментиран от #27
13:30 12.10.2020
26 Е добре де
До коментар #23 от "Язе":
Хайде да не е двойно, но скоростта ще падне достатъчно за да се прибереш дори без да натискаш спирачки. Не че е невъзможно скоростната да падне и двойно, но просто ще трябва повече време. Пробвай.13:33 12.10.2020
27 Бате
До коментар #25 от "Знаем знаем":
Непозна . Дай пак :)Коментиран от #31
13:33 12.10.2020
28 Николай
14:03 12.10.2020
29 😂😂😂
14:08 12.10.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Не знаем, не знаем
До коментар #27 от "Бате":
Я кажи на нас простосмъртните, какъв е другия начин да превключиш на втора предавка от 4500 оборота на трета, без да ползваш полусъединител за да намалиш скоростта, освен ако не караш свръх високооборотен двигател, на който да подадеш газ за да вдигнеш оборотите още повече и тогава да включиш втора?14:36 12.10.2020
32 Двигателна спирачка
Очевидно всички използвате отрицателния въртящ момент, който създава двигателя върху колелата. Онзи същия момент за който Радев подигравателно твърди, че не съществува.
Със сигурност не съществува единствено в неговата глава и липсва в неговите знания, а иначе отрицателният въртящ момент си е напълно реален и хората масово си го ползват по предназначение.
15:13 12.10.2020
33 Бате
Коментиран от #35
15:17 12.10.2020
34 Бате
15:23 12.10.2020
35 Как кара бате?
До коментар #33 от "Бате":
На 5500 оборота със спирачка?Малко не ми стана ясно упражнението с даване на газ и натискане на спирачка при екстремно спиране, но щом казваш, нали си бате и си по-голям, нека да е така!
Да не говорим че намаляването на скоростта от 100 на 80 за няколко секунди въобще не може да бъде квалифицирано като екстремно спиране, а по-скоро е почти плавно намаляване на скоростта, което в повечето случаи става само с отнемане на газта. Но не и в случая с голфа, който ще продължи да дава газ. Тогава единственият вариант да намалиш е да удариш спирачка.
Но, ако оборотите на двигателя се задържат високи, това ще намали и ефективността на спирачките и ще ги износва допълнително. Откъдето и да го погледнеш си е пълно недомислие!
15:29 12.10.2020
36 Бате
Коментиран от #37, #68
15:47 12.10.2020
37 Съгласен съм
До коментар #36 от "Бате":
Така е. Написаното е вярно. Просто не можах да го свържа с намаляването на скоростта за да се прибереш зад изпреварвания автомобил.Това не е в моя стил на шофиране, което нито значи че не е вярно, нито пък значи че не е в твоя стил на шофиране. Както виждаш написах го още преди тебе в пост 31, като другия възможен вариант, който не бих ползвал.
Бъди здрав и Господ да е с тебе! Това съвсем искрено и с добри чувства!
Коментиран от #39
16:13 12.10.2020
38 Напушен комар
16:39 12.10.2020
39 Бате
До коментар #37 от "Съгласен съм":
Благодаря ти за пожеланията!! Жив и здрав и ти и тези около теб ! И само за протокола - този начин на каране се прилагаше в ралитата още по времето, когато колите нямаха даже и серво на спирачките .Коментиран от #40
18:11 12.10.2020
40 Радев, чети и се учи
До коментар #39 от "Бате":
Отрицателният въртящ момент е измислен още преди сервото! Уж си инженер, а не си чувал за него и се подиграваш, когато някой спомене отрицателен въртящ момент! Кълнеш се, че такова понятие не съществува и ме караш да си пия хапчетата! Сега обаче се криеш, като мушморок!18:27 12.10.2020
41 0000
До коментар #18 от "Бате":
Ти голям шофьор ще излезеш.колкото аз мога да готвя18:48 12.10.2020
42 Перничанин
19:26 12.10.2020
43 дибич
20:17 12.10.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Галфон по химия
Коментиран от #47
21:17 12.10.2020
46 ECU
Коментиран от #50
21:52 12.10.2020
47 ECU
До коментар #45 от "Галфон по химия":
Азотни оксиди, съединения на азота с различен брой кислородни атоми. Това е и причината да е прието 'х' в обозначението на броя кислорни атоми.21:55 12.10.2020
48 Бат мишо
До коментар #1 от "Шоферот":
Защото има темпомат колата и държи километрите със 100 110 са най нормалните на магистралата21:55 12.10.2020
49 старата школа
22:51 12.10.2020
50 Радев продължаваш ли да четеш?
До коментар #46 от "ECU":
"Разликата в разхода на горивото е пренебрежимо малък именно защото това се случва при нулево натоварване на двигателя."Тоест имаме и нулева мощност въпреки високите обороти, а разходът е почти еднакъв въпреки различните обороти, защото натоварването е нулево.
В крайна сметка се оказва, че не си прав, че разходът и мощността не зависят от натоварването, а само от оборотите независимо какво е натоварването.
Ще съм благодарен на ECU, ако ти обясни дали можеш да постигнеш максималната мощност на двигателя при 6000 оборота, както твърдиш, докато си изключил от скорост?
23:17 12.10.2020
51 3л4л
Ако причната е да не се обедни сместа и по тоя начин да се увеличат азотните съединения, то как ще ми обясните наличието на "система за принудителен, празен ход" на двигателя, която присъства в тия машини от много години. Тази система спира подаването на гориво при прин. пр. ход, кето ше рече, че когато отнемете рязко газта и оборотите са да кажем над 1000 об/мин автоматично се прекратява подаването на гориво в цилиндрите? Освен това повечето автомобили сега имат вихрови клапи. Какво пречи тия клапи да за бъдат затваряни когато се отнеме газта?
Статията е поредната пълна безмислица, родена от главата на недоучил интернет калпазанин, който се е хванал за това, дето не му е работа.
Коментиран от #52
06:45 13.10.2020
52 Да те е страх да идеш на доктор
До коментар #51 от "3л4л":
Нали знаеш лафа, като знам какъв съм инженер, ме е страх да ида на доктор.Вече е пълно с такива инженери. Уж са завършили за инженери, а не знаят елементарни неща. Ей тук си имаме един типичен представител на такива инженери.
Според него, всичко което си описал няма да работи, защото мощността и разхода на гориво не зависи от натоварването на двигателя, а само от оборотите на коляновия вал. Според него при 1200 оборота неговия двигател винаги има мощност 23,45kW и разход 1,25л/ч, независимо от натоварването. Дори да спускаш баир с включен ППХ, според него въртящият момент ще е максималния, който пише в характеристиката на двигателя, а не отрицателен какъвто ще е в случая. Дори не се усеща, че за час горивото му осигурява 12,5 kWh, а той твърди че ще върши с него 23,45kWh работа.
Според него даже не съществували отрицателни стойности на въртящия момент и мощността, тоест системата за ППХ, която споменаваш няма как да работи. Щял да ме разнесе по форумите какви глупости приказвам.
Точно такива инженери измислят безумните системи като тази в статията. Та не търси логика, няма да я намериш. Няма ги вече инженерите от едно време.
Коментиран от #66
07:36 13.10.2020
53 Един
Така че, това обяснение е "мижи да те лажем"! А тук има някоя друга простотия - най-вероятно "леки" колелца, лагерчета и валчета ( а може и крехък корпус на скоростната кутия), който трябва да се пазят от резките натоварвания ! Я си представете : газ до дупка ... их как набира! Пускаш педала : посоката на натоварване рязко се сменя и с удар се обират всички хлабини! Естествено ако има нещо слабо - то се чупи ! И като чуеш едно "храс-хър-хър хър-р-р-р-р-р" почваш да мислиш дали да ремонтираш или да сменяш колата/марката де!!
Коментиран от #54
09:11 13.10.2020
54 Радев, има ли такова животно, инженере?
До коментар #53 от "Един":
Както виждаш, още един човек ти говори, че "посоката на натоварване рязко се сменя", което отново означава отрицателен въртящ момент. За да не кажеш, че ти извъртам думите, цитирам дословно заедно с дата и час:"173 Радев
До коментар #171 от "Ами смятай":
Изложи се тотално.Гледаш жирафа и казваш това е шарено магаре с дълга шия.Абе ти нормален ли си?Къде ги видя тия отрицателни стойности на въртящия момент и мощността на графиката?Измисли нова физика математика.На графиката има още един параметър средно ефективно налягане което се променя от 5-18 бара за зелената зона.Как мислиш дали двигателя може да работи при по-ниско налягане в цилиндъра?Налягането и то ли може да е отрицателно?Големи глупости си написал.Няма да споря с неук човек.
Коментиран от #174
08:49 23.09.2020"
Коментиран от #55, #60
10:03 13.10.2020
55 Отрицателно налягане
До коментар #54 от "Радев, има ли такова животно, инженере?":
Между другото да знаеш че има и отрицателно налягане. Казва му се вакуум.Ако не вярваш може да провериш какво е вакуум в Уикипедия откъдето се образоваш. Моля те направи го го преди да ме накараш да си пия хапчетата или да кажеш, че ще цитираш каква глупост съм писал за да ме изложиш под другите статии. Както виждаш изложения си само ти.
Каквото повикало, такова се обадило.
10:08 13.10.2020
56 Не мога да повярвам
10:14 13.10.2020
57 РАЗ ДВА
12:38 13.10.2020
58 Вуте
До коментар #10 от "Зарежи разхода":
И не само това - освен преразход на спирачни накладки, какво става със съединителя при потегляне с 1500 оборота?12:39 13.10.2020
59 Бачи
12:40 13.10.2020
60 Обаче
До коментар #54 от "Радев, има ли такова животно, инженере?":
когато се използва "моторна спирачка„ т.нар. отрицателен въртящ момент“ зависи единствено от обема на двигателя, няма общо с мощността която има.Коментиран от #61
13:13 13.10.2020
61 Този коментар съдържа снимка/видео и ще бъде публично достъпен след одобрение от модератор.
62 Ставри
20:02 13.10.2020
63 НЕВЯРНО
23:08 13.10.2020
64 Иван
До коментар #20 от "Ти шофирал ли си някога":
С 4000 оборота на трета?! Аз не съм виждал скоро такива обороти на бензинов двг, а шофирам всеки ден турбинирана малолитражка. 2000 оборота с 50 км да, това ми се случва понякога, когато бързам да се изнеса от кръстовището. С 90 обаче със сигурност няма да съм на трета, а на шеста. И споменатата глупост, че двг ще продължи да подава газ, е просто нереална. Говорим за някаква реакция от порядъка на части от секундата, а идващият автомобил отсреща е невъзможно да не го видиш отрано. Второ, ако свалиш на трета с 90, вероятно ще имаш далеч по-голям проблем от някакво си забавяне да се прибереш в лентата.Струва ми се, ще достигнеш не 4000, а поне 7000 оборота, което няма да е добре за скоростната кутия. Трето, често такова упражнение може да счупи скорости... Както и да го мислим, нещата не са чак толкова лоши с тази комбинация, защото нормалната спирачка ще уравновеси проблема. Струва ми се, че двг ще престане да дава газ при ползване на спирачката, а и да свалиш от 120 на 80 е сравнително лесен и бърз процес... Освен това, спокойно, тези автомобили няма да стигнат до теб, защото ще си минал на електричка...Коментиран от #67
00:58 14.10.2020
65 Станислав
03:43 14.10.2020
66 д0вдк0
До коментар #52 от "Да те е страх да идеш на доктор":
Абсолютно си прав и то за съжаление.Истината е, че такива "инженери" четат в нета как един казал на друг, че брат му гледал как едни яли кебапчета и те били много вкусно нещо.
После разпространяват това "откритие" и много други като тях му повярват и така до без край. И от цялата тази галимация се получава една тотална дезинформация, която ражда "слънчеви затъмнения от трета сепен с ЕН на брой неизвестни".
Колкото до инженерите, които работят в автомобилните заводи, то там всичко е ясно. Правят се неща само и единствено с целта да е нещо ново и различно, защото сега това впечатлтява младежта. КАто пример ще посоча разните му тротинетки, ледове, 4К, 5Г, кръстоски между миксер, лаптоп и автомобил и прочее.
Коментиран от #69
08:55 14.10.2020
67 Това са ниски обороти
До коментар #64 от "Иван":
Чети надолу какво прави Бате! От 4000 на трета включва направо втора!10:41 14.10.2020
68 Брадвата
До коментар #36 от "Бате":
Не разбирам защо има толкова много минуси, освен причината да е фактът, че българинът ама изобщо не умее да шофира и е напълно неук като стане въпрос за елементарна физика.11:56 14.10.2020
69 Друг е проблемът
До коментар #66 от "д0вдк0":
Лошото в случая е, че Радев не се прави на вещ по инженерни въпроси, а твърди че е истински дипломиран инженер по ДВГ.Пази боже! Дано да лъже. Не ми се мисли как някой дипломиран инженер няма да е чувал за двигателна спирачка и че двигателя може доставя както положителен въртящ момент, който да ускори автомобила при нужда, така и отрицателен въртящ момент, който да намали неговата скорост.
Въобще не ми се коментира постигането на максимална мощност и въртящ момент за определени обороти без да натискаш педала на газта.
12:36 14.10.2020
70 Жоро
19:39 14.10.2020