Last news in Fakti

12 Октомври, 2020 09:40 25 977 70

Защо когато вдигнете крака си от педала на газта при Golf VIII, оборотите не "падат"?

  • volkswagen-
  • фолксваген-
  • golf viii-
  • обороти-
  • механична скоростна кутия

Това е направено умишлено, с цел при версиите с механична трансмисия да се намалят количествата на емисиите на азотен оксид

Защо когато вдигнете крака си от педала на газта при Golf VIII, оборотите не "падат"? - 1

Собствениците на Volkswagen Golf с ръчна скоростна кутия забелязаха, че след свалянето на крака от педала на газта оборотите на двигателя не падат веднага. Както знаете, осмото поколение Volkswagen Golf е един от малкото нови автомобили, предлагани с ръчна 6-степенна скоростна кутия. Купувачите, които предпочитат "механика", забелязват, че когато свалят крака си от педала на газта, оборотите на двигателя не падат, а остават на това ниво известно време, след което бавно намаляват.

Сега Volkswagen обясни защо това е така. Решението е направено нарочно - с цел намаляване на вредните емисии. Дъглас Скорупски, мениджър стратегическо планиране към американското подразделение на Volkswagen, обясни, че като поддържат обороти, инженерите се опитват да предотвратят навлизането на големи количества въздух в горивната камера и по този начин да предизвикат образуването на обеднена смес в цилиндрите. „Отлагайки навлизането на повече въздух в горивото, ние поддържаме оптимална смес и предотвратяваме натрупването на NOx“, каза Скорупски.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шоферот

    178 18 Отговор
    Доста "откачено" техническо решение. По тази логика и като натиснеш спирачката колата не трябва да спира за да не се замърсява околната среда с отработено феродо...

    Коментиран от #48

  • 2 Радан

    45 6 Отговор
    Аз като вдигна крака,оборотите рязко се увеличават.

    Коментиран от #6, #24

  • 3 икономът

    90 8 Отговор
    Джендърмени инженери, сър !
  • 4 С.С

    42 5 Отговор
    Добре-при скорост от 90км,като се отнеме крака от газта,оборотите ще започнат да намаляват след "известно време" -тогава разхода на гориво дали ще се запази същия,или и той ще започне да намалява след "известно време"? За сметка на вредните емисии е жертван разхода,особено ако е бензин TSI. Това нововъведение лично за мен не ми харесва-погледа ми на всяко изключване от скорост ще е на таблото дали всичко се случва по този начин. От шофьор до шофьор има разлика и не всеки ще приеме или отхвърли това. AKL 101к.с бензин и ARL 150к.с дизел са двигателите- старата школа драйвъри го знаят.

    Коментиран от #10, #14

  • 5 2loop

    50 8 Отговор
    Егаси дървото
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Турили са повече железо на маховика

    17 4 Отговор
    И така оборотите падат по бавно
  • 9 Реалист

    48 7 Отговор
    Инженерна глупост, която няма бъдеще...НИКОЙ няма да си купи втора ръка такава щуротия и дойчовците ще си ги колекционират, като им изтече гаранцията.

    Коментиран от #11

  • 10 Зарежи разхода

    95 6 Отговор

    До коментар #4 от "С.С":

    Представяш ли си колко катастрофи ще станат, докато шофьорите свикнат? Дори при градско шофиране, лично аз избягвам ползването на спирачки когато е възможно. Регулирам скоростта чрез отпускане на педала на газта, като автомобила автоматично намалява скоростта, като забива предницата ако отпусна педала много рязко.

    Просто си представям Какво ще се случи ако автомобилът продължи да дава газ, след като съм пуснал педала. Това е извратено инженерно решение!

    Коментиран от #15, #19, #58

  • 11 Каква втора ръка?

    39 2 Отговор

    До коментар #9 от "Реалист":

    Ако това чудо не може да се изключва, кой ще си купи дори нов такъв автомобил, ако предварително знае за този недостатък?
  • 12 Поредния пирон в ковчега на ДВГ

    45 5 Отговор
    Тъкмо оправиха турбо дупката, за да оправят реакцията на автомобила при ускорение, сега пък нова глупост за реакцията на двигателната спирачка. Развалят цялото удоволствие от шофирането.

    После да не се чудят защо все повече хора предпочитат електромобили, които имат мигновена реакция и при подаване на газ и при отнемането и, ако педала за ускорение въобще може да се нарече педал на газта.

    Първото впечатление на всеки, който се е качил на електромобил е точно отзивчивостта на в този педал и възможността да караш само с него почти без натискане на спирачки.
  • 13 jap

    36 9 Отговор
    Популярноста на Голф залязва от години защото на фона на много други компактни модели започва да се превръща в антика,както с дизайна така и с техниката си.
  • 14 Представи си друго

    41 6 Отговор

    До коментар #4 от "С.С":

    Ами ако тъкмо си тръгнал да изпреварваш и си включил на трета с три-четири хиляди оборота и видиш, че отсреща идва автомобил който се движи с висока скорост и няма да може да изпревариш, инстинктивно натискаш спирачката за да се прибереш зад автомобила, който вече си започнал да изпреварваш.

    Само че автомобилът ти не мисли така и продължава да дава газ, а ти в същото време натискаш спирачка. Дали ще се прибереш навреме?

    Абсолютни малоумници!

    Коментиран от #18

  • 15 Kevin

    49 4 Отговор

    До коментар #10 от "Зарежи разхода":

    Същото е като управление на климатика, радиото и другите системи от таблет. За да си сменя температурата в купето отбивам и спирам, 2 мин търся в менюто на таблета къде са настройките на климатика. Ако го правя това в движение съм се праснал някъде на 100%.
  • 16 Приключват полека

    20 3 Отговор
    Още не могат да си оправят емисиите и измислят безумни решения.

    Защо ултра луксозните аудита са 99% за САЩ, където регулациите са доста по-разтегнати
  • 17 Manuak

    12 1 Отговор
    На 5 или на 6 та става и дали изключва r32x5 на таблото при порт b5?
    Не е ясно на задна скорост като пуснеш газта на пред ли тръгва?
  • 18 Бате

    7 21 Отговор

    До коментар #14 от "Представи си друго":

    А кой малоумник при ектремно спиране не натиска и педалана съединителя ?

    Коментиран от #20, #41

  • 19 яко ни лъжат

    20 2 Отговор

    До коментар #10 от "Зарежи разхода":

    ИЗВРАТЕНО ИНЖЕНЕРНО РЕШЕНИЕ СЪЩО КАТО НА БОИНГ 737 МАКС ДЕТО ГО СПРЯХА. ЩЕ ИМА МАСОВИ КАТАСТРОФИ.
  • 20 Ти шофирал ли си някога

    31 4 Отговор

    До коментар #18 от "Бате":

    Я си помисли, ако караш на трета с 4000 оборота, дали ако НАМАЛЯШ за да се прибереш зад изпреварвания автомобил ще натиснеш съединителя? Това може да го направи само пълен аматьор, който не знае какво е двигателна спирачка и ще разчита единствено на спирачките. И за какво ти е да го натискаш този съединител? Ще превключваш на втора ли, при положение че вече караш с 4000 оборота на трета? Спрете тоя need for speed, говорим за реален автомобил. Имам чувство че си пиша с инженер Радев, който не знае какво е отрицателен въртящ момент и как се използва в своя полза!

    Ако все пак имаш автомобил и вярваш повече на инженер Радев, както караш с 4000 оборота на трета, пробвай да спреш веднъж с натиснат съединител и веднъж без и ще видиш ползата от отрицателния въртящ момент.

    Може да опиташ и какво ще се случи дори и без натискане на спирачката. Просто отпусни педала на газта при 4000 оборота на трета и автомобилът ще намали скоростта си поне двойно. Ако при 4000 оборота натиснеш съединителя, автомобилът ще продължи да се движи с почти същата скорост.

    Коментиран от #21, #23, #64

  • 21 Бате

    2 28 Отговор

    До коментар #20 от "Ти шофирал ли си някога":

    Не ми обяснявай твоя начин на кормуване.Ако ми трябва моторна спирачка , и при 4500 ще върна на втора за да я ползвам. А как става това днешните ,,водачи на МПС ,,не знаят .

    Коментиран от #25

  • 22 123

    4 4 Отговор
    Затова автомат, няма такива 'драми', но пък са заложили друго от Волфсбург! При всяко 2 пускане на газта, първо преминава в режим на рекуперация, и чак след това започва да се 'рее' на свободна!
  • 23 Язе

    6 11 Отговор

    До коментар #20 от "Ти шофирал ли си някога":

    "Просто отпусни педала на газта при 4000 оборота на трета и автомобилът ще намали скоростта си поне двойно"Брех,това не го знаех.Карам си със 100км на 3-та,отпускам газта и падам на 50км/час.Поне.Това сериозно ли?Качете се ,покарайте кола и ще разберете,че не е като NFS

    Коментиран от #26

  • 24 Майдан

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Радан":

    С 200 ли ти влиза

    Коментиран от #30

  • 25 Знаем знаем

    5 3 Отговор

    До коментар #21 от "Бате":

    На полусъединител. Но какъв е смисълът като само пускането на газта ще свърши същата работа?

    Коментиран от #27

  • 26 Е добре де

    10 3 Отговор

    До коментар #23 от "Язе":

    Хайде да не е двойно, но скоростта ще падне достатъчно за да се прибереш дори без да натискаш спирачки. Не че е невъзможно скоростната да падне и двойно, но просто ще трябва повече време. Пробвай.
  • 27 Бате

    0 10 Отговор

    До коментар #25 от "Знаем знаем":

    Непозна . Дай пак :)

    Коментиран от #31

  • 28 Николай

    8 2 Отговор
    Поредно проявление на еко тероризма
  • 29 😂😂😂

    15 4 Отговор
    Пееераси пълни тея немци 😂
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Не знаем, не знаем

    8 0 Отговор

    До коментар #27 от "Бате":

    Я кажи на нас простосмъртните, какъв е другия начин да превключиш на втора предавка от 4500 оборота на трета, без да ползваш полусъединител за да намалиш скоростта, освен ако не караш свръх високооборотен двигател, на който да подадеш газ за да вдигнеш оборотите още повече и тогава да включиш втора?
  • 32 Двигателна спирачка

    9 2 Отговор
    Тук доста хора говорят за двигателна спирачка.

    Очевидно всички използвате отрицателния въртящ момент, който създава двигателя върху колелата. Онзи същия момент за който Радев подигравателно твърди, че не съществува.

    Със сигурност не съществува единствено в неговата глава и липсва в неговите знания, а иначе отрицателният въртящ момент си е напълно реален и хората масово си го ползват по предназначение.
  • 33 Бате

    6 6 Отговор
    Обяснявам.Разликата в оборотите на двигателя на 2 и 3 предавка (при движение с еднаква скорост на автомобила) е около 1000 оборота.Натискаш ДОКРАЙ съединител,подаваш още 1000 оборота с газта , пускаш съединител .(Газта можеш да я подадеш и с пета , ако крака ти е на спирачката тогава) През зимата Бате кара само така .

    Коментиран от #35

  • 34 Бате

    4 4 Отговор
    И внимавайте с тренировките :).Лесно се чупят скорости и трудно се поправят.
  • 35 Как кара бате?

    18 2 Отговор

    До коментар #33 от "Бате":

    На 5500 оборота със спирачка?

    Малко не ми стана ясно упражнението с даване на газ и натискане на спирачка при екстремно спиране, но щом казваш, нали си бате и си по-голям, нека да е така!


    Да не говорим че намаляването на скоростта от 100 на 80 за няколко секунди въобще не може да бъде квалифицирано като екстремно спиране, а по-скоро е почти плавно намаляване на скоростта, което в повечето случаи става само с отнемане на газта. Но не и в случая с голфа, който ще продължи да дава газ. Тогава единственият вариант да намалиш е да удариш спирачка.

    Но, ако оборотите на двигателя се задържат високи, това ще намали и ефективността на спирачките и ще ги износва допълнително. Откъдето и да го погледнеш си е пълно недомислие!
  • 36 Бате

    2 10 Отговор
    Идеята е да ти помага моторната спирачка (доколкото я има) при спиране . Нямам значение дали е екстремно или е преди завой . А при аварийно спиране се натиска съединителя за да не преодоляваш тези 10-20 конски сили , които има двигателя даже и на празен ход

    Коментиран от #37, #68

  • 37 Съгласен съм

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Бате":

    Така е. Написаното е вярно. Просто не можах да го свържа с намаляването на скоростта за да се прибереш зад изпреварвания автомобил.

    Това не е в моя стил на шофиране, което нито значи че не е вярно, нито пък значи че не е в твоя стил на шофиране. Както виждаш написах го още преди тебе в пост 31, като другия възможен вариант, който не бих ползвал.

    Бъди здрав и Господ да е с тебе! Това съвсем искрено и с добри чувства!

    Коментиран от #39

  • 38 Напушен комар

    3 0 Отговор
    Да влиза в бокса за ремонт
  • 39 Бате

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "Съгласен съм":

    Благодаря ти за пожеланията!! Жив и здрав и ти и тези около теб ! И само за протокола - този начин на каране се прилагаше в ралитата още по времето, когато колите нямаха даже и серво на спирачките .

    Коментиран от #40

  • 40 Радев, чети и се учи

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "Бате":

    Отрицателният въртящ момент е измислен още преди сервото! Уж си инженер, а не си чувал за него и се подиграваш, когато някой спомене отрицателен въртящ момент! Кълнеш се, че такова понятие не съществува и ме караш да си пия хапчетата! Сега обаче се криеш, като мушморок!
  • 41 0000

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Бате":

    Ти голям шофьор ще излезеш.колкото аз мога да готвя
  • 42 Перничанин

    9 0 Отговор
    ТОА ПА !!??? Как така да си свалим крако от газта на гоуфо ??? Малеее ! Стигса приказваате глупости бе ! Газ до дупка и чалга музика . Нали за това са Гоуфовете . Иначе че си карам Волга дизел .... ихуууу клати клати до китен уимозината ...
  • 43 дибич

    0 2 Отговор
    Деу Ланоса отдавна е така....вдигаш си крака, оборотите си стоят, а разхода градско-извънградско си е винаги 9 литра на сто.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Галфон по химия

    2 3 Отговор
    NOx не съм виждал такава хим. формула. Моля пояснете.

    Коментиран от #47

  • 46 ECU

    7 1 Отговор
    Това с оборотите се случва само когато няма натоварване на двигателя (engine load = 0) иначе казано когато е изключен от скорост. Първоначално леко покачване на оборотите има само когато рязко някой натисне съединителя при по-високи обороти. Разликата в разхода на горивото е пренебрежимо малък именно защото това се случва при нулево натоварване на двигателя.

    Коментиран от #50

  • 47 ECU

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Галфон по химия":

    Азотни оксиди, съединения на азота с различен брой кислородни атоми. Това е и причината да е прието 'х' в обозначението на броя кислорни атоми.
  • 48 Бат мишо

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Шоферот":

    Защото има темпомат колата и държи километрите със 100 110 са най нормалните на магистралата
  • 49 старата школа

    8 1 Отговор
    Какъв е тоя автомобил или по точно (автомобил таблет) да ми казва че след еди колко си секунди ще ми паднат оборотите.Та нали педалите волана ск. лост са обратната връзка с шофьора.Това не са коли това са извращения на автомобилните производители.Лека вечер
  • 50 Радев продължаваш ли да четеш?

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "ECU":

    "Разликата в разхода на горивото е пренебрежимо малък именно защото това се случва при нулево натоварване на двигателя."

    Тоест имаме и нулева мощност въпреки високите обороти, а разходът е почти еднакъв въпреки различните обороти, защото натоварването е нулево.

    В крайна сметка се оказва, че не си прав, че разходът и мощността не зависят от натоварването, а само от оборотите независимо какво е натоварването.

    Ще съм благодарен на ECU, ако ти обясни дали можеш да постигнеш максималната мощност на двигателя при 6000 оборота, както твърдиш, докато си изключил от скорост?
  • 51 3л4л

    1 2 Отговор
    Или автора е абслолютен лаик в ДВГ или тия от фолсваген са се изджендърили.
    Ако причната е да не се обедни сместа и по тоя начин да се увеличат азотните съединения, то как ще ми обясните наличието на "система за принудителен, празен ход" на двигателя, която присъства в тия машини от много години. Тази система спира подаването на гориво при прин. пр. ход, кето ше рече, че когато отнемете рязко газта и оборотите са да кажем над 1000 об/мин автоматично се прекратява подаването на гориво в цилиндрите? Освен това повечето автомобили сега имат вихрови клапи. Какво пречи тия клапи да за бъдат затваряни когато се отнеме газта?
    Статията е поредната пълна безмислица, родена от главата на недоучил интернет калпазанин, който се е хванал за това, дето не му е работа.

    Коментиран от #52

  • 52 Да те е страх да идеш на доктор

    6 0 Отговор

    До коментар #51 от "3л4л":

    Нали знаеш лафа, като знам какъв съм инженер, ме е страх да ида на доктор.

    Вече е пълно с такива инженери. Уж са завършили за инженери, а не знаят елементарни неща. Ей тук си имаме един типичен представител на такива инженери.

    Според него, всичко което си описал няма да работи, защото мощността и разхода на гориво не зависи от натоварването на двигателя, а само от оборотите на коляновия вал. Според него при 1200 оборота неговия двигател винаги има мощност 23,45kW и разход 1,25л/ч, независимо от натоварването. Дори да спускаш баир с включен ППХ, според него въртящият момент ще е максималния, който пише в характеристиката на двигателя, а не отрицателен какъвто ще е в случая. Дори не се усеща, че за час горивото му осигурява 12,5 kWh, а той твърди че ще върши с него 23,45kWh работа.

    Според него даже не съществували отрицателни стойности на въртящия момент и мощността, тоест системата за ППХ, която споменаваш няма как да работи. Щял да ме разнесе по форумите какви глупости приказвам.

    Точно такива инженери измислят безумните системи като тази в статията. Та не търси логика, няма да я намериш. Няма ги вече инженерите от едно време.

    Коментиран от #66

  • 53 Един

    4 0 Отговор
    Т'ва менаджерите са ... ! Я да погледнем фактите:В момента когато се отпусне педала на газта се прекратява подаването на гориво, без значение дали дизел или бензин. Като няма гориво - няма горене! Като няма горене - няма от къде да дойде високата температура при която се образуват NOx (азотните окиси) ! Да ви е направило впечатление кога ДВГ-тата пушат? ВИНАГИ ПРИ СТАРТИРАНЕ И ПРИ ПОДАВАНЕ ДА ГОРИВО , най вече при "мръсна газ"!!!
    Така че, това обяснение е "мижи да те лажем"! А тук има някоя друга простотия - най-вероятно "леки" колелца, лагерчета и валчета ( а може и крехък корпус на скоростната кутия), който трябва да се пазят от резките натоварвания ! Я си представете : газ до дупка ... их как набира! Пускаш педала : посоката на натоварване рязко се сменя и с удар се обират всички хлабини! Естествено ако има нещо слабо - то се чупи ! И като чуеш едно "храс-хър-хър хър-р-р-р-р-р" почваш да мислиш дали да ремонтираш или да сменяш колата/марката де!!

    Коментиран от #54

  • 54 Радев, има ли такова животно, инженере?

    2 2 Отговор

    До коментар #53 от "Един":

    Както виждаш, още един човек ти говори, че "посоката на натоварване рязко се сменя", което отново означава отрицателен въртящ момент. За да не кажеш, че ти извъртам думите, цитирам дословно заедно с дата и час:

    "173 Радев

    До коментар #171 от "Ами смятай":

    Изложи се тотално.Гледаш жирафа и казваш това е шарено магаре с дълга шия.Абе ти нормален ли си?Къде ги видя тия отрицателни стойности на въртящия момент и мощността на графиката?Измисли нова физика математика.На графиката има още един параметър средно ефективно налягане което се променя от 5-18 бара за зелената зона.Как мислиш дали двигателя може да работи при по-ниско налягане в цилиндъра?Налягането и то ли може да е отрицателно?Големи глупости си написал.Няма да споря с неук човек.
    Коментиран от #174

    08:49 23.09.2020"

    Коментиран от #55, #60

  • 55 Отрицателно налягане

    4 1 Отговор

    До коментар #54 от "Радев, има ли такова животно, инженере?":

    Между другото да знаеш че има и отрицателно налягане. Казва му се вакуум.

    Ако не вярваш може да провериш какво е вакуум в Уикипедия откъдето се образоваш. Моля те направи го го преди да ме накараш да си пия хапчетата или да кажеш, че ще цитираш каква глупост съм писал за да ме изложиш под другите статии. Както виждаш изложения си само ти.

    Каквото повикало, такова се обадило.
  • 56 Не мога да повярвам

    4 4 Отговор
    Не мога да повярвам как е възможно да има хора,които все още си купуват ВАГ автомобил.
  • 57 РАЗ ДВА

    1 1 Отговор
    Пак са оплескали нещата и сега се оправдават!
  • 58 Вуте

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Зарежи разхода":

    И не само това - освен преразход на спирачни накладки, какво става със съединителя при потегляне с 1500 оборота?
  • 59 Бачи

    2 1 Отговор
    Майка ми имаше една голф 2ка автомат , при по-рязко натискане на спирачката подаваше газ, което водеше до уникални ситуации и често спиране в предностоящиа автомобил. Велика кола !
  • 60 Обаче

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Радев, има ли такова животно, инженере?":

    когато се използва "моторна спирачка„ т.нар. отрицателен въртящ момент“ зависи единствено от обема на двигателя, няма общо с мощността която има.

    Коментиран от #61

  • 61 Този коментар съдържа снимка/видео и ще бъде публично достъпен след одобрение от модератор.

  • 62 Ставри

    0 0 Отговор
    Както беше казал големия чичо Митко шофьорлъка е проста работа за прости хора ама трябва да се прваи с акъл. Който иска да се усъвършенства в управлението на автомобил намира начин. Има много литература по въпроса, има и курсове. "Бате" обясни как включва на понижаваща предавка с междинна газ, но не каза как включва на по-висока предавка без да отпуска докрай "газта". Та в този смисъл VAG са направили така,че и масовия водач без да иска да превключва предвките що-годе правилно. "Бате" знае за какво става въпрос.
  • 63 НЕВЯРНО

    0 0 Отговор
    ТОВА СА ГЛУПОСТИ И НЕ Е ВЯРНО , ЧЕ КОЙ ЩЕ СИ КУПИ КОЛА ДЕТО Е НЕУПРАВЛЯЕМА !
  • 64 Иван

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "Ти шофирал ли си някога":

    С 4000 оборота на трета?! Аз не съм виждал скоро такива обороти на бензинов двг, а шофирам всеки ден турбинирана малолитражка. 2000 оборота с 50 км да, това ми се случва понякога, когато бързам да се изнеса от кръстовището. С 90 обаче със сигурност няма да съм на трета, а на шеста. И споменатата глупост, че двг ще продължи да подава газ, е просто нереална. Говорим за някаква реакция от порядъка на части от секундата, а идващият автомобил отсреща е невъзможно да не го видиш отрано. Второ, ако свалиш на трета с 90, вероятно ще имаш далеч по-голям проблем от някакво си забавяне да се прибереш в лентата.Струва ми се, ще достигнеш не 4000, а поне 7000 оборота, което няма да е добре за скоростната кутия. Трето, често такова упражнение може да счупи скорости... Както и да го мислим, нещата не са чак толкова лоши с тази комбинация, защото нормалната спирачка ще уравновеси проблема. Струва ми се, че двг ще престане да дава газ при ползване на спирачката, а и да свалиш от 120 на 80 е сравнително лесен и бърз процес... Освен това, спокойно, тези автомобили няма да стигнат до теб, защото ще си минал на електричка...

    Коментиран от #67

  • 65 Станислав

    2 1 Отговор
    В зависимост от ситуацията и от нуждата за намаляване на скорост се действа на момента ! За екстремно спиране скачаш на спирачката и почваш да смъкваш паралелно с оборотите и предавките надолу . Обикновено в тази ситуация, за която говорите е достатъчно просто да натиснеш по-силно спирачката и да се прибереш обратно зад изпреварвания автомобил. Но винаги има едно голямо но ! Ако изпреварвате камион и сте стигнали кабината, а отсреща на много близко изскочи автомобил, никога ама никога не натискайте спирачката, защото направите ли го ще попаднете в черната хроника. За да си спасите живота при тези обороти форсирайте яко на натиснат съединител и вдигнете предавка нагоре после рязко отпуснете съединителя за да получите и съответно рязко издърпване напред. Така си спасих живота преди години ! Не е хич добра идея за кутията и съединителя, но по-добре жив със счупена кола, отколкото на 2 метра под земята !
  • 66 д0вдк0

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Да те е страх да идеш на доктор":

    Абсолютно си прав и то за съжаление.
    Истината е, че такива "инженери" четат в нета как един казал на друг, че брат му гледал как едни яли кебапчета и те били много вкусно нещо.
    После разпространяват това "откритие" и много други като тях му повярват и така до без край. И от цялата тази галимация се получава една тотална дезинформация, която ражда "слънчеви затъмнения от трета сепен с ЕН на брой неизвестни".
    Колкото до инженерите, които работят в автомобилните заводи, то там всичко е ясно. Правят се неща само и единствено с целта да е нещо ново и различно, защото сега това впечатлтява младежта. КАто пример ще посоча разните му тротинетки, ледове, 4К, 5Г, кръстоски между миксер, лаптоп и автомобил и прочее.

    Коментиран от #69

  • 67 Това са ниски обороти

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "Иван":

    Чети надолу какво прави Бате! От 4000 на трета включва направо втора!
  • 68 Брадвата

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Бате":

    Не разбирам защо има толкова много минуси, освен причината да е фактът, че българинът ама изобщо не умее да шофира и е напълно неук като стане въпрос за елементарна физика.
  • 69 Друг е проблемът

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "д0вдк0":

    Лошото в случая е, че Радев не се прави на вещ по инженерни въпроси, а твърди че е истински дипломиран инженер по ДВГ.

    Пази боже! Дано да лъже. Не ми се мисли как някой дипломиран инженер няма да е чувал за двигателна спирачка и че двигателя може доставя както положителен въртящ момент, който да ускори автомобила при нужда, така и отрицателен въртящ момент, който да намали неговата скорост.

    Въобще не ми се коментира постигането на максимална мощност и въртящ момент за определени обороти без да натискаш педала на газта.
  • 70 Жоро

    1 0 Отговор
    Надявам се да става въпрос за междинна газ при смяна на предавки, че иначе нещо не мога да зацепя :)