ФАКТИ.БГ

За новата Honda NC750X

Очаква се мотоциклетът да бъде наличен у нас през април 2021-а

Публикувана: 27 Ноември, 2020 12:20
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2156
За новата Honda NC750X
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.

От представянето си през 2012 г. NC750X се радва на популярност в цяла Европа. Причините за успеха на мотоциклета са няколко: новаторски, с висок въртящ момент двуцилиндров двигател, икономичен, спокойна позиция за каране с широко кормило и удобна седалка, съвместимо окачване и отличителен приключенски стил.

Отделението за съхранение, където обикновено е резервоарът за гориво, може да побере фулфейс каска. Трансмисията е уникалната DCT на Honda, която повече от половината европейски клиенти избраха през 2019 г., са допълнителни характеристики, отличаващи NC750X.

Сега, за 2021 г. Honda надгражда своите основни силни страни на практичността, комфорта и управлението, като подобрява и трите. В същото време двигателят се радва на по-голяма производителност, допълнителен въртящ момент и мощност в горния оборотен диапазон. Добавянето на електронни режими на каране допълват пакета.

Новият NC750X за 2021 г. е с 2 кВт повече пикова мощност за двигателя. Той отговаря на EURO5 и разполага с 600 об/мин до червената линия. Това е постигнато благодарение на работата по синхронизирането на клапаните и ефективността на всмукване и изпускане. По-късите съотношения за 1-а, 2-а и 3-а предавка намаляват реакцията, докато съединителят намалява натоварването на лоста и поддържа плавното движение при бързи превключвания надолу.

За новата Honda NC750X

Throttle By Wire (TBW) носи регулируем характер на двигателя чрез 3 режима - RAIN, STANDARD и SPORT, плюс персонализиран USER режим. Honda Selectable Torque Control (HSTC) вече въвежда по-фино 3-те степени. Опцията за трансмисия с двоен съединител (DCT) разполага с автоматични графици за превключване. Те се интегрират с режимите на каране.

Мотоциклетът е станал по-лек с 6 кг, благодарение на новите подобрения на рамката и детайлите около двигателя и каросерията. Има и по-остър, по-минималистичен ръб на каросерията. Свеж стил дават и LED фаровете и задни мигачи. Преработеното пространство за съхранение багаж нараства като обем и използваемост. Височината на седалката е намалена с 30 мм, ветровото стъкло предлага по-голяма защита, а новото LCD табло е привлекателно допълнение.

Дизайнът на NC750X с 8-клапанов редови двуцилиндров двигател с течно охлаждане нов двигател осигурява изключителна производителност в ниския и средния диапазон. Неговата архитектура и специално оформената горивна камера се комбинират с коляновия вал с висока инерционна маса. Центърът на тежестта е нисък, а двигателят за 2021 г. вече е с 1,2 кг по-лек от преди.

За новата Honda NC750X

Максималната мощност се повишава с 3 кВт до 43,1 кВт при 6750 об/мин, с максимален въртящ момент от 69 Нм при 4750 об/мин. Успоредно с повишаването на производителността. По-късите предавателни числа подобряват стартирането и ускорението. Разходът от 28,3 км/л (3,5 л/100 км) осигурява близо 400 км пробег с 14,1-литровия резервоар под седалката.

За притежателите на категория A2 се предлага версия от 35 кВт. тя може да бъде преобразувана лесно в пълна мощност от дилър на Honda, с подмяна на дроселната клапа и пренастройка на ECU

Електронните режими на каране са три. Изборът им се управлява отляво, като се изписва на LCD дисплея. SPORT дава по-агресивна доставка на мощност на двигателя и спиране, с ниска намеса на HSTC и режим DCT 4. RAIN доставя мощност на двигателя и спира доста по-агресивно. Има силна намеса на HSTC и ниво 1 за смяна на предавките от DCT. STANDARD осигурява балансирана средна точка за подаване на мощност на двигателя, спиране на двигателя и намеса HSTC, плюс режим 2 за DCT. USER предлага персонализирани опции за ниска, средна и висока доставка на мощност и спиране с двигателя.

Има три нива за HSTC и четири различни модела на смяна за DCT. Honda Selectable Torque Control (HSTC) е монтиран стандартно както на NC750X с механична предавателна кутия, така и на този с DCT. Сега HSTC предлага много по-мек, по-фин контрол, тъй като управлява въртящия момент на задното колело. HSTC може да бъде и изключен.

Невидим, но важен напредък на шасито на NC750X постигнаха инженерите на Honda. При разработката на тръбната стоманена диамантена рамка и чрез внимателно препроектиране, те не само спестиха 1,8 кг от предишния модел, но и освободиха повече полезно багажно пространство. Това постигнаха чрез преместване на батерията и прекрояване на въздушната кутия. Детайлната работа във всички области на шасито допринесе за спестяване на 1,2 кг тегло.

Новият NC750X ще се предлага в четири цвята, сред които и новият Grand Prix Red. Останалите възможности са черният матов металик Mat Ballistic Black Metallic, перленобелият Pearl Glare White и синият металик Glint Wave Blue Metallic.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Голям Слон
1 Отговор
Супер, за почитателите на АБС и автоматични скоростни кутии :-) И какво правиш? Седиш тъпо и даваш газ и спричка. Нищо лично към никого, за мен такъв тип мотоциклети са скучни, като американски госпъл. Най-много куикшифтинг. Никакви АБС-и, автоматици и прочие.

Коментиран от #5


Оценка:
-8 +9

ll xnmx
2 Отговор
Излязала 2012-та, в БЕ 2021-ва.. Браво.

Коментиран от #4


Оценка:
-7 +0

One
3 Отговор
Няма да се учудя, ако един брой от този модел мотоциклет отиде в ръцете на Киану Рийвс.Той си пада по подобен род транспорт. И тогава продажбите ще тръгнат.

Оценка:
-1 +7

NC750X
4 Отговор

До коментар #2 от "ll xnmx":


2012 година се появява модела, след което има фейслифт 2016 а 2021 е втория фейслифта.

Оценка:
-0 +5

ддд
5 Отговор

До коментар #1 от "Голям Слон":


ако търсиш мотоциклет да правиш нещо вземи си италиански и този да караш докато ремонтираш италианския

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5