Last news in Fakti

3 Януари, 2021 11:30 3 880 26

Изграждаме 199 зарядни станции за електромобили с европейски пари

  • зарядна станция-
  • електромобил-
  • европейско финансиране

В България ще бъдат изградени 199 зарядни станции за електромобили с финансиране по управляваните от Министерството на регионалното развитие и благоустройството оперативни програми за развитие на регионите през настоящия и миналия програмен период, съобщават от ведомството.

123 от терминалите вече са реализирани и функционират. Те са разположени в София, Благоевград, Перник, Гоце Делчев, Дупница, Кюстендил, Петрич, Пловдив, Хасково, Пазарджик, Кърджали, Смолян, Асеновград, Димитровград, Велинград, Карлово, Панагюрище, Бургас, Стара Загора, Сливен, Ямбол и Казанлък.

До края на програмния период предстои да се изградят още 76 станции в населени места от Южна България. Инвестицията е на обща стойност 6.4 млн. лв., като проектите се реализират с нисколихвено кредитиране с финансови инструменти.

25 от станциите са в София и са изградени в предишния програмен период с нисколихвено кредитиране от инструмента JESSICA и безвъзмездни средства в размер на 263 хил. лв. по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г., като общият размер на инвестицията е 2.5 млн. лв.

С изпълнението на проекта се цели да се осигурят условия за популяризирането на електрическите превозни средства като чист, екологичен и икономичен транспорт. Развитието му ще допринесе за намаляване на замърсяването на въздуха, нивата на шум и на фини прахови частици.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 отвратен

    17 1 Отговор
    И ман-галите ще зареждат карците ли си !!
  • 3 КОЮ

    38 1 Отговор
    А някой помни ли че се дадоха едни милиони за държавни бензиностанции 100 броя до края на годината щяха да ги правят !!!

    Коментиран от #16

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Мецана

    22 2 Отговор
    Мечо, научи българския правопис и тогава се изявявай по форумите. 😂😂😂
  • 6 DrivingPleasure

    17 10 Отговор
    Престанете да тиражирате ти кочини като "чист, екологичен и икономичен транспорт" нито едно от посочените не е!

    Коментиран от #17

  • 7 Или

    34 0 Отговор
    Нито един град от северна България не видях. Пък после защо севера е по изостанал.. Май с цел се прави
  • 8 Активист на БСП

    17 3 Отговор
    У чекмеджето на бай Чекмеджан...
  • 9 🐷 Боко ТИКВАТА

    6 4 Отговор
    Благодарете ми ТУЛУПИиииии.
    Виждате как давам.
  • 10 Рико

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    Коня трябва да го купиш, да му направиш подслон, каруца и юзди да купиш, подкови да слагаш, да храниш, за ветеринар да плащаш. Да оставим собственият ти труд, защото животното трябва 24 часа да се обгрижва. Сумарно какви пари ти излиза? С тези пари колко електричество можеш да купиш. Не разбирам от коне и не зная каква е точната сметка,но се опасявам че ние българите често сме "евтини на триците и скъпи на брашното"(нещо такова беше,разбираш ме)

    Коментиран от #12

  • 11 Аз40

    8 2 Отговор
    Поредното пране на европейски пари. Те затова си го поддържат Боко, а всички го знаят кой е.
  • 12 един от стадото

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Рико":

    обратното беше със триците, ама иначе логиката на мечо е бетон. Сега почваме да работим по правописа и няма стигане
  • 13 Димон

    15 0 Отговор
    А Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Плевен?!?!?
    Северозапада на произвола... кой да си вземе електричка, при положение, че трябва да я зарежда вкъщи или в софия....
  • 14 2020

    14 0 Отговор
    В Белгия някой "тарикати" след зареждане на автомобила , използват тези места за паркинг .
    Но бързо ги усетиха и сега има блоби.
  • 15 Сарая

    8 0 Отговор
    Колко ли катуна ще се заформят ди зарядните станции
  • 16 Лольо

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "КОЮ":

    Зимахме КИНТИТЕ СЯ ША ЗЕМЕМ КИНТИТЕ ЗА 100 ВЬЗДУШНИ БАЛОНА ОТДЕТО ША ВА ЗАМЯРГАМЕ С ПАЧКИ ЧИ ВЕЧЕ НАПЬЛНИХМЕ ЧИКМИДЖЕТА МАЗЕТА ПИСНА НИ ОТ МЕЗЕТА И ДЖАМБУРЕТА....
  • 17 За чист няма да спорим, но е икономичен

    4 9 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    За изминаване на едно и също разстояние, електричките харчат три-четири пъти по-малко енергия отколкото ДВГ. Физически закони! Въпреки, че не ги признавате, няма как да си платиш за да ги заобиколиш!

    Коментиран от #19

  • 18 Иван

    13 1 Отговор
    А в Северна България кога.Всички инвестиции само за Южна.Големи стратеги са тия в Праветелството.Малко Ви остава.Грабете ,като за последно.Втори мост над Дунав има но път не.Севера кучета го яли.
  • 19 Рико

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "За чист няма да спорим, но е икономичен":

    Противник съм на милион волтовите и хиляди километровите далекопроводи. Това са безумни разходи. Давам пример със само един стълб - за да се произведе, за да се монтира и за да се подържа,колко енергия се харчи? Не говоря за турбини, трансформатори, проводници , изолатори .... Не можем да ги събаряме изведнъж, поне да ги използваме рационално! Да работят максимално по 24 часа. За да изплащат огромните разходи. Необходима е схема по която да имаме натоварване и в тъмната част. Изключването на мощности не е икономия, тя е нищо не правене на скъпо съоръжение. Зареждането на автомобили може да бъде част от решението.
  • 20 гост

    12 1 Отговор
    Щом станцията е субсидирана тогава защо продава тока по 48ст/квч при двойно по-ниска цена за масовите клиенти? Мощностите варират от 22 до максимум 50кв, което беще добре преди 10г., сега вече 200-250кв е инсталираното в развитите страни. Техниката е на АББ, преди година бяха писали, че на търг са писали скъпа техника на сименс, по-скъпа, и след това с анекс са променили на АББ, които са значително по-евтини.
    32х.лева не са никак малко за станция като това не са модерни и бързи, нито са с охлаждане и на всичкото отгоре не са обвързани с фотоволтаици или зелена енергия, което е абсурд в днешно време.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Голем смях

    15 3 Отговор
    Време е С.България да направи референдум и да се отдели в отделна държва.Имаме си Дунав,АЕЦ,Черноморие ,Дунавската равнина .Ще направим Търново столица и да го лапат в София.

    Коментиран от #25

  • 23 незнайко

    14 3 Отговор
    200 зарядни станции, но не можаха да купят 200 кислородни машини за нуждаещи болни от КОВИД !!! Чакаха на ПОДАЯНИЯ !!! Това не е управление на ДЪРЖАВА !!!
  • 24 pbdan

    4 0 Отговор
    При 0,48лв/кВтч и 20кВтч/100км излиза 9,60лв/100км. Това е 6 литра дизел, така че не е по-евтино. Ако отбележим, че половината ток е от Мариците и боклуците на Ковашки и екологията отива на кино. Отделно, че при 22кВт ще се зарежда почти 3 часа батерия от 60кВтч за 300км пробег.
  • 25 pbdan

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "Голем смях":

    Ще го кръстим Княжество България и няма да имаме проблеми нито с Турция, нито със С. Македония. Няма да имаме и НАТО-вски бази на територията. Ще развием земеделието в Северозападна България и ще храним с жито от Добруджа Източна Румелия.
  • 26 70NI_K8

    2 0 Отговор
    „да се изградят още 76 станции в населени места от Южна България„ ХаХаХа Че аз не видях градове от Северна България. Какво ни лъжат с екология за в бъдеще, та в България не се спазват никакви норми. 22 станции само в София? В Европа на една бензиностанция има 10-на броя. Къде са В. Търново, Плевен, Монтана, Добрич, Русе, Враца, Видин, Силистра??? И там има хора със едни земи и могат да си позволят такива коли. Само измамници в правителството!!!