Last news in Fakti

4 Февруари, 2021 11:31 3 198 6

VW Arteon вече позволява асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч

  • volkswagen-
  • arteon-
  • shooting brake-
  • travel assist

Подробно за новите и усъвършенствани асистиращи системи при VW Arteon

VW Arteon вече позволява асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч  - 1

Системата Travel Assist се използва за първи път при Arteon и Arteon Shooting Brake. Отговорността за контрола върху превозното средство през цялото време се носи от водача, но системата Travel Assist е в състояние значително да го облекчи, поемайки грижата за управлението, спирането и ускорението на Arteon при скорост на движение между 0 км/ч и 210 км/ч. За изпълнението на тази сложна задача, Travel Assist стъпва на основата на комплексни системи като адаптивния темпомат ACC (Adaptive Cruise Control) за контрол на скоростта и дистанцията, на системата за поддържане на лентата за движение Lane Assist за контрол на управлението, както и на системата за защита от фронтален сблъсък Front Assist с функции за разпознаване на пешеходци РМ (Pedestrian Monitoring) и за автономно аварийно спиране АЕВ (Autonomous Emergency Braking). Водачът активира системата чрез натискане на отделен Travel Assist бутон на новия мултифункционален волан и следва да държи ръцете си постоянно на волана и при включена асистираща система Travel Assist - електрониката на Arteon и Arteon Shooting Brake следи и установява това посредством нови, чувствителни на допир панели на повърхността на волана, които гарантират много по-надеждно отчитане при дълги, прави и равни участъци от пътя от използваното в предходния модел решение с отчитане на основата на ъгъла на завиване.

VW Arteon вече позволява асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч

В състава на Travel Assist са включени също асистиращи функции, които улесняват водача при движение в пътни участъци със задръствания и строителни работи (Traffic Jam Assist и Roadwork Lane Assist). При движение със скорост до 60 км/ч, тези функции създават значително облекчение с автоматичното спиране, тръгване и поддържане на Arteon в центъра на пътната лента. Разбира се, водачът и в тези случаи трябва да държи поне една от ръцете си на волана. Версиите на Arteon и Arteon Shooting Brake, чието стандартно оборудване включва системите ACC и Lane Assist, са оборудвани и с функциите Traffic Jam Assist и Roadwork Lane Assist.

Системата за защита от удар отпред Front Assist

също се отличава с по-ефективна и прецизна работа. Стандартната функция за автоматично аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) на Front Assist също е усъвършенствана и изведена на ново ниво и вече се отличава с разширени възможности. АЕВ вече реагира много по по-внимателно и прецизно при пешеходци, пресичащи платното в сложни ситуации на пътя.

Асистиращата система Side Assist

реагира по-рано. Действието на системата за подкрепа на водача при смяна на лентите за движение Side Assist също е подобрено. Системата предупреждава човека зад волана за наличието на автомобили в близост встрани и зад Arteon при маневри за смяна на лентата и вече се включва автоматично при достигане на скорост от 10 км/ч (30 км/ч досега). Наред с това, бързо приближаващите в съседната лента автомобили вече се разпознават по-бързо и точно.

VW Arteon вече позволява асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч

Асистиращата система Lane Assist

е още по-прецизна. Благодарение на внедряването на ново поколение видеокамери, последната версия на системата за поддържане на лентата за движение вече е в състояние още по-точно да разпознава пътната лента и нейните граници под формата на затревени банкети и по този начин да гарантира максимално прецизното водене на Arteon в неговата лента.

Още по-точна функция Dynamic Road Sign Display.

Инженерите на Volkswagen са оптимизирали и работата на динамичната система за разпознаване на пътните знация DRSD (Dynamic Road Sign Display). Точността ѝ също е повишена с използване на нова видеокамера, която дава възможност за разпознаване на табелите за границите на населените места, както и на знаците „стоп” и „забранено влизането”. Системата вече използва и онлайн информация. Водачът може да конфигурира и специфични ограничения на скоростта при пътуване с ремарке или каравана.

Асистираща система Rear View с функция Cornerview.

Видеокамерата за следене на маневрите на заден ход Rear View също е усъвършенствана и сега наред с останалото, вече предлага и допълнителна функция Corner View (която разширява ъгъла на картината на инфотейнмънт системата от 90 градуса до широкоъгълна с обхват 170 градуса) и специална функция при теглене на прикачен товар (показва теглича в изглед отгоре за по-лесни маневри за закачането на ремаркето).

Списък на всички асистиращи системи и системи в областта на задвижването и светлините:

Адаптивен темпомат ACC (Adaptive Cruise Control) с превантивно управление на скоростта, спирането и ускорението (асистирано шофиране до 210 км/ч)
Area View (картина с панорамен изглед около автомобила)
DCC (адаптивно управление на ходовата част)
Dynamic Light Assist (усъвършенствано интерактивно управление на дългите светлини)
Eлектомеханичен сервоусилвател на спирачната система
Emergency Assist (асистираща система при спешни случаи с липса на реакция от страна на водача)
Emergency Call (услуга за спешно повикване)
ESC (Electronic Stability Control – електронна система за стабилизиране на поведението на пътя)
Front Assist (система за следене на зоната пред автомобила) с функция за следене на пешеходци Pedestrian Monitoring и за аварийно спиране в градски условия City Emergency Braking System
Lane Assist (система за поддържане на лентата за движение)
Light Assist (управление на дългите светлини)
Automatic Post-Collision Braking System (автоматична система за задържане на място на автомобила след инцидент)
Park Assist (асистираща система при маневри за паркиране)
Проактивна система за защита на пътниците Proactive occupant protection system с функция PreCrash в задната част
Rear Traffic Alert (предупреждение за движение на автомобили зад Arteon)
Rear view camera system (система от видеокамери за движение на заден ход – вече с функции Corner view и Тrailer view)
Side Assist (асистираща система при смяна на лентата за движение)
Dynamic Road Sign Display (асистент за разпознаване на пътните знаци)
Start-Stop 2.0 (включително изключване на двигателя при движение с до 7 км/ч)
Travel Assist с Traffic Jam Assist и Roadwork Lane Assist (асистирано управление в лентата и контрол на дистанцията със скорост до 210 км/ч)


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    15 2 Отговор
    И къде е удоволствието от шофирането? Тая кола е за джендери и силиконови кукли!

    Коментиран от #4

  • 2 Бат Кольо

    9 3 Отговор
    От къде я изкопахте тая щайга 😨
  • 3 Случаен

    13 1 Отговор
    Джендърите като не им се шофира да се качват на автобусите, не да пречат на останалите. Тая система в някой момент ще откаже и джендърчето вътре ще се озове на оня свят. Само дето може да отнесе и нормални с него.
  • 4 Ухуху

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    И така идва МЪЖА с Вартбурга! 😂😂
  • 5 сектант

    5 1 Отговор
    защо просто този кенеф не го направиха електрически вместо да се налага да виждам по улицата това новото им недуразумение - това поне прилича на нещо
  • 6 Японеца

    2 0 Отговор
    Електрониката откаже ли, става лошо!