Last news in Fakti

21 Май, 2021 10:27 16 517 86

Безпилотен TIR измина 1 450 километра 10 часа по-бързо от конвенционален камион

  • автономен камион-
  • tir

Камионът TuSimple достави дини от Аризона до Тексас

Безпилотен TIR измина 1 450 километра 10 часа по-бързо от конвенционален камион - 1

Технологичният стартъп TuSimple, който разработва автономни системи за управление на камиони за дълги разстояния, демонстрира ефективността на своята технология. За целта компанията изпрати камион, натоварен с дини, на 1 450-километров пробег от Аризона до Тексас и автопилотът успя да стигне до крайната точка на маршрута много по-бързо, отколкото ако през цялото време имаше човек на волана .

"Безпилотните технологии ще повишат ефективността на превоза на товари, затова сме готови да докажем предимствата на технологията с реални примери" казват от TuSimple. За една демонстрацията компанията се обедини с доставчиците на плодове и зеленчуци Giumarra Companies, както и с търговци на едро, за да организират съвместно доставката на дини от Тусон, Аризона до Далас, Тексас. Разстоянието между началната и крайната точка на маршрута беше 1 450 километра.

Въпреки факта, че в кабината на камиона има шофьор, превозното средство изминава по-голямата част от пътя изцяло на автопилот - помощта на водача е необходима само в участъците от първата и последната миля. Обикновено такова пътуване отнема 24 часа и шест минути, но TuSimple го завършва за 14 часа и 6 минути, тоест намалява времето с 42 процента.

Според Тим Райли, президент на компанията Giumarra, въвеждането на безпилотни технологии ще промени правилата на играта в индустрията и най-важното ще ускори доставката на храна до отдалечени селски местности и така наречените хранителни пустини - райони с ограничен достъп до прясно месо, плодове и зеленчуци.

TuSimple класифицира своя автопилот като система от ниво 4, което означава, че в много редки случаи се изисква намеса на водач. Сензорите сканират пространството на 360 градуса наоколо и "виждат" километър напред, независимо от времето и метеорологичните условия.

Изчислителната платформа, която управлява автопилота, обработва до 600 трилиона операции в минута, намалявайки времето за реакция на електрониката с 15 пъти, в сравнение с случаите, когато превозното средство се управлява от човек.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    96 16 Отговор
    Взел го по бързо по една проста причина, не спазва почивките на шофьора! Нищо революционно. Освен това като се счупи на пътя къде ибкак ще отбие или ще се цопне по средата на пътя за да убие още 20 души? Без пилот е лесен за нападение и кражба, направо си го проси! Слагаш препятствие кукла човек, спира и го обираш като сергия без продавач!

    Коментиран от #5, #6, #26

  • 2 дърт шофьор

    67 5 Отговор
    Ми не е спирал при "прустутки" и за "по едно"...

    Коментиран от #7

  • 3 Тити Намазов

    43 2 Отговор
    Да пробват го тук при нас, да видим, как ще вземе пътя София-Варна... Ха ха ха

    Коментиран от #4

  • 4 Габровец

    35 2 Отговор

    До коментар #3 от "Тити Намазов":

    Най-малко с пет акта за превишена скорост!
  • 5 Не са решили

    27 13 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    Не са го обрали, независимо дали има шофьор или дори въоръжена охрана в него. Ако решат да обират камиона, спасение няма. Да не мислиш че няма диспечер който да следи камионите в реално време? Тези камиони заради автопилота са оборудвани поне с десетина камери, които могат да бъдат наблюдавани дистанционно и да се прати полиция при нужда като всичко е записано от няколко ъгъла.

    Ти ако си един обирджия, камион с 10 камери който няма да спре от началната до крайната точка никъде ли ще тръгнеш да обираш или камион без камери, който задължително трябва да спре за почивка и никой не следи, а дори и да следи по GPS, на никой няма да му направи впечатление, че не се движи по време на почивката? Ще потърсят връзка с шофьора най-малко час след изтичане на почивката, ако камиона не е потеглил.

    Коментиран от #34

  • 6 гост

    22 12 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    Божее , колко мъка има по тоя свят , хахаха !!! И два пъти повече простотия и невежество !!
  • 7 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #2 от "дърт шофьор":

    Еми именно !! Такъв "тираджия" знаеш ли ?? Ама не на сън !!
  • 8 pbdan

    20 3 Отговор
    А кога зарежда батериите? Май това велико постижение е с дизелов двигател.
  • 9 За технологиите и човека

    15 12 Отговор
    Няма как да няма шофьор, каквито и технологии да се измислят, най-малкото заради грешки в картите за навигация. При грешен адрес в карта (пример - новоизграден път, който в карта не е обновен) хайде да видим автономен камион как ще се справи и ще отиде на правилното място. Тези технологии като помощ за шофьора по отношение на пътна безопасност са супер, но без шофьор не става.

    Коментиран от #57, #58

  • 10 pbdan

    17 1 Отговор
    Не е ли по-логично и много по-лесно технически да се направи подобна система за един товарен безпилотен влак? Хем ще е на електричество. Може да бъде програмиран или дистанционно управляван да спира на различни гари .

    Коментиран от #11, #13

  • 11 гост

    25 9 Отговор

    До коментар #10 от "pbdan":

    Един влак товари между 200 и 300 такива "тира" , особено в САЩ и Китай ако щеш !!! Там присъствието на машинист практически няма значение за цената и времето на транспорт , машинистите се сменят на края на смяната и влака няма престои ! Освен това се следи от диспечер и така или иначе е автоматизирано максимално , общо взето машиниста присъства за всеки случай и както казах заплатата му е милионна част от цената !! А при камионите цената на шофьора вече надхвърля разхода за гориво в белите държави !! Отделно загубите от престоя заради него са още толкова !

    Коментиран от #12, #14, #31

  • 12 ПАСЧО САЛАМА

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Е ПА ВЕРНО Е И ТУРСКИТЕ ВОЙСКИ ТРЕБЕШЕ ДА СА НАТОВАРЕНИ НА ВАГОНИ И ТАКА ДА ПЪТУВАТ ЗА РУМЪНИЯ.
  • 13 гост

    16 5 Отговор

    До коментар #10 от "pbdan":

    Само си дай сметка дори в България колко машинисти има и колко "тираджии" !! Ако всички камиони се качат на влакове , броя на машинистите ще нарасне с не повече от 30% и то в началото , после може и да намалее , щото ще почнат да работят само в гарите , а между тях ще е на автопилот , както вече е в метрото !
  • 14 pbdan

    7 6 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Не се ядосвай толкова, а кажи тази електроника колко струва, може ли да се внедри масово, тирът да е с модерен двигател т.е. на ток. Каква е ползата или е само илюстрация на възможности. Присъствието на почиващ (само за маневри) шофьор обезсмисля всичко.

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Ти май не схващаш

    6 13 Отговор

    До коментар #14 от "pbdan":

    Шофьорът е там, защото автономните камиони все още нямат право да се движат самостоятелно по магистралите. Вероятно шофьорите са били двама или повече защото дори при автономно шофиране трябва да се спазват почивките. Колкото до маневрирането, един шофьор може да стои в склада и да маневрира десетки камиони, да не говорим за възможността диспечера да управлява камиона дистанционно от другия край на света.

    Коментиран от #16

  • 16 pbdan

    6 3 Отговор

    До коментар #15 от "Ти май не схващаш":

    В крайна сметка смяташ ли, че това е икономически изгодно и това е един по-евтин, екологичен и по-безопасен транспорт. Одобряваш ли този експеримент или държиш на влакове с тирове. Между другото един вагон може да натовари само 1 тир, а влакова композиция - 40 тира. Имаше преди 20г. идея да товарим турските тирове на влак от Капитан Андреево до Русе, но нещо не стана.

    Коментиран от #18, #20, #21

  • 17 гост

    9 16 Отговор

    До коментар #14 от "pbdan":

    А кой ти е казал , че ще има "почиващ" шофьор ?? Това е само експеримент , плюс това първо трябва законово да се разреши да е без шофьор !!! Хората са ти написали , САМО последната миля , тоест камиона стига до паркинг на края на града , откъдето го поема шофьор или по-скоро дистанционен диспечер и го води до крайната точка !! Или от нея до въпросния паркинг или началото на пътя , откъдето продължава сам !! И това ЗАСЕГА , щото след 10 години камиона ще се оправя сам десет пъти по-добре от всеки диспечер !! А за цената просто ти е бедна фантазията !! На първо време изобщо отпада влекача !!! Едни 200 000 евро напред !! Ремаркето става самоходна платформа със вградени в мостовете електромотори , както е и в момента при Тесла и пакет батерии под него , които при нужда или желание могат да се зареждат или сменят по време на товаренето , разтоварването или при дълги курсове !! И това всичкото на цената ПОД тази на днешен петролен влекач !! И БЕЗ практически никаква "поддръжка" за поне милион километра ! За цена на км няма да споменавам , че не можеш си плати само ад-блуто с нея , не маслото , за горивото в пъти надолу !! А за електрониката само ще ти припомня , че преди 10 години най-тъпата навигация , дето забиваше по 10 пъти на час струваше 400-500 лева , а сега всеки има сто пъти по-добра такава в телефона си !!! Безплатно !!!

    Коментиран от #19

  • 18 гост

    4 13 Отговор

    До коментар #16 от "pbdan":

    Един вагон товари 60 тона , тоест две ремаркета на тир с максимален товар !! И не виждам какъв е смисъла да се разкарва 15 тона влекач на 2-3 000 км , като във всяка гара един оборотен влекач може да разкара на ден поне 30-40 ремаркета , тоест с 4-5 такива влекача максимум обслужваш целия влак колкото и да е голям ! И то също могат да са автономни , дори любимото ви Волво вече ги показа реални в действие !

    Коментиран от #59, #62

  • 19 Hoho Boho

    3 10 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Напълно си прав!
    Не след 10 години, а след 2-3 години автопилотът ще е ниво 5
    /100% автономност/
  • 20 гост

    6 12 Отговор

    До коментар #16 от "pbdan":

    Не знам къде си гледал композиции с 40 вагона , обаче това е смешка , особено за международен транспорт !! Влак под 100 вагона за дълги разстояния е губене на време и пари ! Освен това "идеята" за Капитан Андреево -Русе също е смешка , никой няма да се занимава през 500 км да претоварва тирове !!! Такива неща ги правят такива като Меерск примерно , дето влака даже е техен и товарят в Истанбул и разтоварват в Холандия или Германия примерно ! А нашето БДЖ просто трябва да си гледа релсите и контактната мрежа и да остави превозите на фирми , дето разбират и могат не десет , а сто пъти повече от него !!
  • 21 гост

    8 8 Отговор

    До коментар #16 от "pbdan":

    Само ще ти дам пример , че в Китай товаренето и разтоварването на 40 футов контейнер (от най-големите 12 метра , 40 тона полезен товар ) на влак е под 2 МИНУТИ !!! Включително откарването или докарването му до влака от "склада" , площадката на терминала ! А в нашите гари е от 2 часа до 2 дена !!! И после се чудят що нямат товари !

    Коментиран от #30

  • 22 Бесен Язовец

    7 16 Отговор
    Естествено, че Гай Баньо с неандерталското си мозъче ги разбира повече нещата. Светът отива в 22-ри век, а Гай Баньо още се превъзнася по СеСеСеРе-то и бае Тодар Цървула. За Гай Баньо няма място в такъв свят и гените му скоро ще отпаднат от генофонда на човечеството.

    Коментиран от #23, #29

  • 23 Чудиш ли се?

    3 9 Отговор

    До коментар #22 от "Бесен Язовец":

    При положение че за Бай Ганьо най-престижната професия е миньор в мина за въглища и много се притеснява какво ще работи населението, ако затворят мариците, професията шофьор е направо за хора със свръхспособности. Светът ще се отърве от много от настоящите професии, точно както се оттървал от много от професиите в миналото независимо какво му се иска на бай Ганьо.

    И жътварите със сърповете са били заменени от комбайни и телефонистките в централите са били заменени с автоматични телефонни централи, които заемаха цели стаи в пощите с щракащи релета в началото до които беше прекаран кабел до всеки абонат в града, а сега са просто софтуер качен на някои компютър, а комуникацията става безжично и безплатно дори с видео разговор до другия край на света.

    Коментиран от #25, #28

  • 24 Тираджия

    4 2 Отговор
    Айде стига глупости! В САЩ и Канада ако караш сам на 72часа щифт имаш право да караш 13 часа след, което трябва 10 часа почивка....сами си направете сметката. .....
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Hoho Boho

    3 7 Отговор

    До коментар #1 от "1234":

    Малко инфо за тебе:
    9.07.2020 г.
    "Компанията за електрически автомобили Tesla е "много близо" до достигането на технология за автономни автомобили "ниво 5" - нивото, при което колите могат да се движат по пътя без никаква помощ от страна на шофьора."
    И не само "Тесла"...
    --
    Навлизането на автономните автомобили ще има редица позитивни последици:

    По-малко сблъсъци по пътищата, поради по-добрия капацитет за взимане на решения и по-бързото време за реакция в сравнение с управляваните от човек автомобили.
    По-висок лимит на скоростта за автономни автомобили.
    В автономна кола не би имало значение на каква възраст са пътниците, дали са лицензирани, слепи, разсеяни, опиянени...
    Постепенно отпадане на пътната полиция /компютърът НЕ МОЖЕ да наруши правилника/
    Намаляване на кражби на коли, заради самосъзнанието на превозното средство.
  • 27 Димов

    10 2 Отговор
    Автопилотът не спира да пусне една вода и да пие едно кафе. Но понякога и не спира, ако пред него има спряла патрулка.
  • 28 Димов

    7 1 Отговор

    До коментар #23 от "Чудиш ли се?":

    Това, което си написал за изчезващите професии и занаяти е вярно, но ще си позволя малка поправка, относно кои професии са предпочитани в България.
    Според данни за 2020 г, у нас има трудово заети малко над 3 млн души, от които: 163 хил са ръководители; 562 хил са разни специалисти; под 300 хил са техници; 180 хил са административен персонал; 636 хил са в сферата на услугите, търговията и охраната; 106 хил са в селско, горско и ловно стопанство; под 400 хил са работници и занаятчии; 405 хил са хората работещи на машини и монтажници; 352 хил са на неквалифицирана работа.

    Коментиран от #33

  • 29 Димов

    8 3 Отговор

    До коментар #22 от "Бесен Язовец":

    Бай Ганьо сформира 67% от БВП с услуги, само 28% с индустрия и едва 5% със селско стопанство. Въпреки, че това е доказателство, че страната ни разчита главно на модерните професии, при които се работи на бюро с компютър, лично аз го считам за лош показател, защото не е развит производственият потенциал на страната ни.

    Коментиран от #32

  • 30 Димов

    9 4 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    А гледал ли си клипчета в нета, как набързо натоварените контейнери в Китай се килват на една страна и кораба остава без товар? Бързата работа - срам за майстора.
  • 31 Димов

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Идеята не е лоша и ще спести доста чакане по митнически пунктове. Да не говорим колко ще разтовари трафика по пътната мрежа.
  • 32 гост

    5 9 Отговор

    До коментар #29 от "Димов":

    Работата на "бюро с компютър" е най-голямото производство , което може да си представиш в 21 век , а най-вероятно и в следващия !! Едни дребни компании като Епъл , Гугъл , Амазон , Фейсбук и Майкрософт , които взети накуп са шестата икономика в Света , произвеждат парите си САМО със нея !! НЯМА по-висока ефективност и по-голям продукт създаден от един човек от този , дето работи с компютър !!! Стига да работи наистина , а не да играе пасианси , докато имитира дейност !! Ако в България можеше всички да са достатъчно кадърни да работят с компютър , нищо друго не и трябва никога !!!

    Коментиран от #35

  • 33 гост

    3 11 Отговор

    До коментар #28 от "Димов":

    Хората работещи физически труд ще изчезнат в следващите 30 години максимум , защото ще ги заменят роботи и нови производства !! Дори в селското стопанство почти няма да има хора , освен "работещи с компютър" !!! Затова редица държави заговориха за "базов доход" и пенсионери по рождение , макар че в държави като Англия , Швеция , Норвегия отдавна има безработни ТРЕТО ПОКОЛЕНИЕ , тоест дядо му , баща му и той цял живот са живели на социални помощи само защото се водят граждани на страната !!! Физическия труд е силно прехвален и силно нежелан вече от всички и работещи и работодатели , на които им писна от разправии с идиоти и синдикати и са съгласни дори да плащат ПОВЕЧЕ за роботи , но да знаят че винаги и без изненади могат да разчитат на "работник" !

    Коментиран от #36, #37

  • 34 Дизела

    12 5 Отговор

    До коментар #5 от "Не са решили":

    Тесльо,спукана гума на камиона кой ще я смени?Ако се бъгне автономната система и камиона се метне в някоя пропаст,кой ще е виновен?А при катастрофа с друго превозно средство ,камиона дали ще спре? Мургавите от махалата само това чакат.Застава индианеца на пътя, автономната система спира и започва разтоварване хахахаха Тези 10 камери нали пак хора ще ги гледат тесльо трост.
    Камион карали ли сте някога?Вие теслювци може и книжки да нямате.Само мозък ръсите.

    Коментиран от #38, #40

  • 35 Димов

    13 2 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    От кое училище, викаш, те съсипаха толкова лошо? Няма такова понятие, като "произвежда пари". Пари се въртят, трупат, търгуват, но ги произвеждат само валутните дворове и фалшификаторите. А без производство на суровини и ресурси няма икономика, която да върти парите. За да има икономика трябва някой да произведе нещо. Ако всички "произвеждат пари", кой ще произведе хляб и салам? Парите са просто валутна стойност/изражение на произведените блага. Без произведени блага няма да има какво да купуваш с парите си, ако ще и всичките пари на света да са в джоба ти.

    Коментиран от #39

  • 36 Димов

    14 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Едно време така говореха и за хартиената индустрия, че щяла да изчезне с въвеждането на компютрите. Оказа се, обаче, че компютрите генерират по-голяма потребност от хартия за принтиране и хартиената индустрия процъфтя. Тези роботи и машини, които аз въвеждам в индустриализацията, отпреди ти да се прък.неш на този свят, искат поддръжка, настройка и периодична профилактика. В предприятия, в които сме вградили роботи, операторите са намаляли с 2 или с 4, за всеки вграден робот, но пък отделът по поддръжка нараства с 2 диши за всеки нови 3 робота, отделно нарастващите разходи и нужди за материали и рез части, доставяне от външни фирми. Да, съотношението не е баш същото и не компенсира. И да, роботизацията и автоматизацията са факт, но пък не е толкова страшно, колкото се опитваш да го докараш. Машините също искат човечета, които да се грижат за тях. Някои професии ще се постопят, но други ще се разрастнат. Само за един завод, в който вградихме 32 робота и манипулатора, техният доставчик на пневматика отвори нов офис в града им, с нови служители, само за да обслужва новите роботи на клиента си. Както виждаш, верижната реакция се простира и към трети лица, непряко ангажирани с роботизацията. Процесът не е толкова прост, колкото го описваш, но в общи линии си прав - хората ще работят по-малко и по-лека работа.
    Колкото до ползите от омързеливянето..... бих поспорил с теб. Когато човек не работи физически труд, започва да мисли за глупости и изперква. Пример: всич
  • 37 Димов

    14 2 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Пример: всичките съвременни, многополови и тям подобни. Трудът облагородява. Това е факт и той е заложен в човешката природа. Много от хората практикуват сами ръчен труд, без никой да ги кара, къде като хоби, къде полупрофесионално, точно защото човек изпитва нужда от такъв. Знам че няма да ме разбереш, но ще се сетиш какво съм ти казал, когато станеш на моите години. Като ученик мразех да ме юркат по бригади, а днес нямам търпение да хвана лопатата и да си обърна 30 кв за 100 корена домати. Е, направих го още преди месец, но сега ми се занимава с друга земеделкса работа. Не очаквам да ме разбереш сега. Той, живота, сам ще ти покаже.
  • 38 Димов

    11 2 Отговор

    До коментар #34 от "Дизела":

    Просто е много млад и зелен. Още не подозира колко вреди нанася на организма заседяването и работата на бюро. Сам ще започне да търси ръчен труд и удоволствието от него. Просто трябва да му дойде времето.
  • 39 гост

    3 10 Отговор

    До коментар #35 от "Димов":

    Има някой съсипан , ама и да му го покажеш няма да вдене !! А ти явно даже още не си чул и че пари вече реално се произвеждат с компютър , викат им крипто валути и без компютър нямаше да съществуват , а сега скоропостижно завладяват световните финанси и борси , вече дори банките изреваха на умряло и скоро ще ритнат камбаната ! А мисля , че вече поне два пъти ти обясних , че това "производство" дето ти е толкова мъка , ще се прави от роботи !!! И пак тия с компютрите ще ги контролират , сори , за дървени философи със политикономия не се предвижда бъдеще , хахах !!

    Коментиран от #41, #42

  • 40 гост

    7 11 Отговор

    До коментар #34 от "Дизела":

    Божее , боже , кога някой си иска в кереча как да го изкараш оттам , хахахах !! Ма то няма пътна помощ , няма сервизи , че ако щеш и още сто години ще се пукат гуми , щото ти това си научил и само с това можеш да се хвалиш , хахахахах !!! Хората тръгнаха за други планети , той още със спукани гуми се хвали , хахах !!! Кога намериш западен шофьор да сменя гума на камион на пътя , ела се обади !! А ти ако много държиш , отивай в Сибир , там сигурно още поне 20-30 години ще ги сменят така , че и вътрешни още им слагат , простотия до шия !!

    Коментиран от #43

  • 41 Димов

    8 3 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Тия, с компютрите, като попрехвърлят 40-45 г възраст и почват да страдат от хемороиди. Или ги понаболява кръста и не могат да станат от леглото сутрин. От седенето по 8ч пред компютъра се образуват тромби, очите ти се скапват много по-бързо, от на бай Къню, градинаря. Да не говорим за вредите от електромагнитното лъчение, в продължение на хиляди часове, уж на слаб интензитет. Заради привитата стойка стомахът най-често се пречупва в горният край и повярвай - никак не е приятно и се лекува само с операция. Не е задължително при всички, но е често срещано в тези професии. На почти всички пък, им отичат краката и едвам ходят. Простатата прави проблеми много по-рано, отколкото при други професии. Абе, не ме карай да ти се сещам за всичките си колеги и да ти изброявам проблемите им. Няма безплатен обяд. Винаги гяволъка излиза през носа. Най-често започва след като попрехвърлиш 40-45 г, когато в организма започват онези процеси, на които хората им викат обратен пубертет. Тогава почваш да боледуваш по-продължително и те хващат разни болежки по-лесно. Крайно неприятен период, който не може да се компенсира нито избегне с ходенето до фитнеса. Виж, разходните из природата помагат, както и ръчният труд, за който ти говорех, но като не щеш да слушаш - твоя си работа.

    Коментиран от #46

  • 42 Димов

    10 3 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    В кой магазин видя цени в криптовалути, че в нашия не приемат такава валута?
  • 43 Дизела

    12 5 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Колко часа ще стои автономния камион,ако най близкия град е на 500 км. и няма наблизо пътна помощ?Тази услуга да не е безплатна?Аз сменям гума на Кадито за 15 минути.За гума на камион ми трябват 30 минути.За това време пътна помощ няма още да е пристигнала.Тесларите сте много трости.Пестите от шофьорите,а се набутвате със скъпи услуги.Това може да го предложи аматьор без книжка или фантазьор.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 гост

    3 13 Отговор

    До коментар #43 от "Дизела":

    Алооо , ушанковския , казах ти че не си в Сибир !!! Къде са тия градове на 500 км , бе , "Шофьореееее " , хахахаха !! То в западна Европа не можеш разбра вече къде свършва единия и къде почва другия , той 500 км му се прищели , хахаха !!! Абе нълчи си поне , не се навирай сам в шамарите !!! И ти казах , гуми няма да се пукат още сто години , след 4-5 най-много ще са забравили !! Вече има закони за тая работа , особено за товарни автомобили , всички производители отдавана имат готови гуми без въздух , просто ги държат до последно , както петролките нв щат да пускат електрички докато не ги задължат , щото няма цоцане , затова !! Че и ще ги задължат да рециклират протектора поне по три пъти , преди да обявят гумата за негодна !! Колко още неща не са ти ясни , ходи си при дружките в дапа да си спомняте мадарките , не се хаби !!

    Коментиран от #52

  • 45 Оф завалията

    6 6 Отговор

    До коментар #43 от "Дизела":

    Тесла все още не произвежда камион, но вече обучава мобилните екипи за ремонтите им.

    Коментиран от #48, #50

  • 46 гост

    3 10 Отговор

    До коментар #41 от "Димов":

    Тия с компютрите на 40-45 са повечето милионери и могат да се пенсионират , ако искат , макар че повечето вече работят от Малдивите примерно , а не от офис , друга "дребна подробност " за работата с компютър !! Ама ти и това не знаеш , щото на партията такива не и трябват , пусто не щат да слушат вожда и да живеят по опорки , хахах !! Че и майни му тегят , ама яки , хахах !!

    Коментиран от #54, #55

  • 47 fts

    5 2 Отговор
    Нямаше ли да е по-лесно да направят безпилотен влак, който ще стига сигурно още по-бързо и ще закара още повече дини...
  • 48 Дизела

    6 2 Отговор

    До коментар #45 от "Оф завалията":

    Ама разбира се вече обучават екипи.Като пуснат 1 милион камиона Тесла,колко екипа ще им трябват по целия свят? Шофьорите да не излязат по евтино?
  • 49 разсмя ме

    7 2 Отговор
    Набързо сметнах средна скорост 140 км/час.
    Любопитно ми е къде в Америка е разрешена.

    Коментиран от #61

  • 50 Turbo

    8 2 Отговор

    До коментар #45 от "Оф завалията":

    Екипите вече тренират като във Ф1 смяна на гуми за време хахахахаха много си път тесльо.Рибата още е в морето,той тигана приготовил.Тесла Семи още не се знае дали ще се произвежда,теслю хук екипи взе да обучава хахахаха
  • 51 Turbo

    8 3 Отговор
    1450 км без зареждане?Тези биха по лъжи и Илон Мъск.Средна скорост над 100 км/ч.Само по магистрали ли са се движили?Реклама от типа Теслъ ТВ.

    Коментиран от #67

  • 52 Turbo

    6 4 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Колко екипа ще ти трябват за Сахара?Светът не е само Европа тесльо.Я поразгледай малко картата на света и изчисли колко екипа ще ти трябват, на колко километра ще бъдат един от друг и колко време ще пристигат до мястото.При няколко аварии в района на един екип,кой ще е камион с приоритет и колко ще чакат останалите фантазьор че недорасло?
  • 53 Механик

    3 2 Отговор
    Ми нормалное да измине разстоянието по-бързо. Все пак не му се налага на всеки 8 часа да спира за почивка от осем часа, нали? Да не говорим, че по пътя, едва ли са го спирали тамошните катаджии с изконният въпрос "ко прайм ся". Нали ?
  • 54 Димов

    8 2 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Повечето, работещи на компютри са милионери, казваш? ПОВЕЧЕТО??? Във вашата фирма колко хора работят на компютри и колко от тях са милионери?
  • 55 Димов

    7 2 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Чакай малко! Да не работиш в Русия? Там лесно се става милионер, ама в рубли. То, така и ние бяхме милионери, през 90-те години.
  • 56 Тиро вампиро

    6 0 Отговор
    За най-лесните маршрути става,но в САЩ повечето пътища не са никак лесни и трябва опитен човек зад волана.Половината не стават за тираджии,защото се иска усет и рефлекси а те се състезават с колите и злобеят.Времето в САЩ е отвратително със силни ветрове и дъждове,заледени пътища,лоши шофьори,пресичащи едри животни.По магистралите се търкалят стълби,гуми,столове,дивани,матраци и др покъщнина изтървани от малоумници.Проблема не е в камиона а какво се случва около камиона на което един компютър няма да реагира адекватно заради лоши електрически връзки(във всеки камион)и губене на ГПС локацията заради слабия интернет.В България интернета е в пъти по бърз и евтин.Проблема сега е,че няма шофьори и търсят алтернативи,но без невинни жертви няма да мине
  • 57 Става,става и все по-вече ще става

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "За технологиите и човека":

    Вече е факт!!
  • 58 бай Ставри

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "За технологиите и човека":

    Много е опасно, човек без знания и въображение, да се мисли за умен!
  • 59 стар пожарникар

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Тир трябва да закара ремаркето до гарата Докато влака се композира, (може 2-3 дни) докато пътува, докато разтоварват вагоните, после друг камион да го закара, По сегашната система, товарът ще е на адреса.

    Коментиран от #63

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "разсмя ме":

    Разстоянието е дадено в километри. зависи кой е пресмятал милите в километри. Съдейки за точността в други материали, можем да сме сигурни, че не е вярна трансформацията в километри
  • 62 Пич

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Не ти е много точна сметката, но е вярно, че е за предпочитане големите разстояния да се взимат с влак.
    Така магистралите и главните пътища ще станат много по-безопасни и няма толкова нафта да се хаби
  • 63 Пич

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "стар пожарникар":

    Няма лошо, тира да закара ремаркето до гарата и на 200 км да е. Тук става въпрос за дълги маршрути по 2-3 хиляди км.
  • 64 Реалист

    1 1 Отговор
    Шофьорите в България да не се притесняват, тези технологии първо ще ги внедряват в САЩ, Западна Европа и Китай. След 10-на години там може да стане практика за дългите курсове, но за кратките курсове и маневрите в логистичните центрове е ясно, че ще се ползват шофьори още доста време. В България няма да стане скоро, шофьорите в България на по 45-50год. може да издрапат дори до пенсия като такива (т.е. не виждам при нас да се въведе масово поне 20 години).

    Коментиран от #65

  • 65 Реално

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Реалист":

    Тираджиите не карат в България!
  • 66 Голям Слон

    5 0 Отговор
    1450 км за 10 часа??
    Че и с камион.
    Верно има щати с 85 мили ограничение, но все пак. Някой представя ли си каква е средната скорост в случая и дали цифрите са реални? Не, средната скорост не е 145 км/ч :-)) Общо взето, глупости.

    Коментиран от #68

  • 67 Оф завалията

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Turbo":

    Пак не разбрал! Ти да не си помисли, че камионът е електрически? Защо да не мине 1500 км с едно зареждане? И 3000 може да измине в зависимост от големината на резервоарите.
  • 68 Уж слоновете имаха голям мозък

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Голям Слон":

    Къде прочете че са ги минали за 10 часа? Средната скорост е била около 100 километра в час. И ти май четеш новините като турбо?

    Коментиран от #69

  • 69 Голям Слон

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Уж слоновете имаха голям мозък":

    Да, сгреших с цифрите. И 14 часа да са :-) Знаеш ли ти, например, как се смята средна скорост. И, също така, как се минават 1400 км за 14 часа с автомобил. А с камион? :-) Заяждането на дребно е признак за много интересни неща. Та, не зная кой как съчинява статиите, но в щатите съм бил и зная как се кара там. Изкуствен интелект - добре! А всичко друго? Защото тази професия далеч не е само шофиране. Та, от мен да знаеш, 1400 км за 14 часа не прави средна скорост 100 км/ч. Че и дори "около".
  • 70 Голям слон в голяма грешка

    0 5 Отговор
    1400 километра за 14 часа прави точно 100 километра средна скорост без никакви съмнения. Ако твърдиш нещо различно значи си бягал от училище!

    Няма абсолютно никакво значение, дали през цялото време си карал точно със 100 километра в час, нито дали си почивал 7 часа, а останалите си карал с 200 километра в час.

    Или пък си карал пет часа с 50 км в час пет часа са 150 км в час и четири часа със 100 километра в час. Средната скорост пак ти е 100 километра в час защото си пътувал 14 часа.

    Коментиран от #71

  • 71 Голям Слон

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "Голям слон в голяма грешка":

    :-) Представяме си една абсурдна ситуация: Набираш за 5 секунди до 100 км/ч и караш 14 часа с тази скорост. Никъде не спираш, никъде не намаляш, не ядеш, не пикаш, не те спират никъде за нищо. Тогава имаш средна скорост от "почти" 100 км/ч. Почти, защото си изгубил време и скоост за първоначалното ти ускорение. 1400 км в САЩ, а и където и да било е път, по време на който скоростта ти се променя многократно нагоре и надолу. Задачата на бордкомпютъра е да изчисли колко пъти за определено време си променил скоростта и най-вече колко дълго си карал с нея. Карай от София до Бургас (едни условни 400 км) за 4 часа и ще останеш много изненадан, че средната ти скорост не е 100 км/ч :-) На тия, които твърдят, че не са пропускали часове, повтарям: средна скорост не е средно аритметично :-) Хубав ден.

    Коментиран от #72

  • 72 Това се учи в осми клас

    1 5 Отговор

    До коментар #71 от "Голям Слон":

    Средната скорост е за колко време ще изминеш единица разстояние между две точки и няма нищо общо с реалната скорост. НИЩО ОБЩО! Между тях можеш да спираш да ускоряваш, да спиш да пикаеш, и каквото си пожелаеш. Борд компютъра отчита само времето в което работи двигателя и не взима предвид почивката. Ако оставиш двигателя да работи на място докато ходиш до тоалетна, ще ти сметне абсолютно точно средната скорост.

    Можеш да си направиш експеримент като нулираш данните и засечеш за колко време ще изминеш единица разстояние. Километрите разделени на времето което си засякъл ще ти дадат абсолютно точно средната скорост, която отчита компютъра, независимо дали си спирал по светофари и си ускорявал и намалял десетки пъти или си карал през цялото време с постоянна скорост.

    Докато висиш на някой светофар, може да изкараш на дисплея средната скорост да видиш как намалява докато не се движиш.

    Коментиран от #73

  • 73 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Това се учи в осми клас":

    :-))) Колко много си противоречиш само, но не се усещаш. Средната скорост е нещо, което няма нищо общо със средното аритметично. Това е величина, която е изключително сложна за смятане и прехвърлянето на задачи за движение от 8-ми клас, където автомобил се движи от т.А до т.Б с 50 км/ч, а от т.Б до т.В с 90 и ми сметнете средната скорост, няма нищо общо с това, което в момента си приказваме. За да достигнеш скорост от 100 км/ч ти изминаваш определено разстояние, в което във всеки един момент скоростта ти е различна. Точно това смята бордкомпютъра: колко време се движиш, с каква скорост и как се променя скоростта във времето и изминатото пространство :-) Изминавайки 400 км разстояние в България, например, формулата ти за средна скоросто се променя толкова пъти, колкото и скоростта. Та, не знам кой е отсъствал от час, но задачите в 8-ми клас нямат почти нищо общо със смятането на средна скорост от компютъра на автомобила.

    Коментиран от #74

  • 74 Дрън-дрън та пляс

    0 2 Отговор

    До коментар #73 от "Голям Слон":

    Първо си направи експеримента със стоенето на едно място и наблюдаване на средната скорост която показва компютъра и после ми обяснявай за сложните формули. Няма по-проста формула от тази за средната скорост. Имаш някакво изминато разстояние, имаш и време за което е изминато това разстояние. Единственото което се иска от тебе е да разделиш разстоянието на времето и да го обърнеш на километри в час. Моментната скорост няма значение. А това за изминатото пространство ще го подмина без коментар, защото няма да ти хареса.

    Ще ти задам един елементарен въпрос. Как тол камерите ти измерват средната скорост и ти пращат честитка, след като не знаят сложните формули за които говориш понеже не знаят с каква скорост се движи между тях? Те даже не знаят с каква скорост минаваш през тях, защото нямат радар. Единствената променлива с която разполагат е времето за което си минал между точка А и точка Б и това е достатъчно основание да ти изпратят глоба за превишена скорост.

    Коментиран от #75, #76

  • 75 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Дрън-дрън та пляс":

    От експерименти нямам нужда - гледам го всеки ден на компютъра на колата :-) Запален е двигателя, движил си се, после си спрял - средната скорост логично намалява. Всичко, което се опитвам да ти обясня е, че средна скорост не е средноаритметично, както ти се иска на теб. При определени условия безусловно двете величини съвпадат. При определени условия! Каквито обикновено в реалния живот трудно могат да се случат с Пешо, който пътува от София до Бургас и обратно и изминава 800 км за 8 часа и му се ще средната му скорост да е 100 км/ч. Да, ама не е. И както вече ти казах, задачите по математика не ги пренасяй тук. Тол камерите също не ми ги давай за пример. Ако не греша все още честитки от тях няма. Те евентуално могат да ти засекат времето от първата до втората камера. Знае се и разстоянието между двете. Скоростта е въпрос на елементарна калкулация :-)))) Скоростните камери са друга бира. При всички случаи S,V и t са неща, които се смятат. Много по-лесно от средната скорост :-) Аз приключих!
  • 76 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "Дрън-дрън та пляс":

    И най-вече исках да кажа, че 1400 км за 14 часа е изключително висока средна скорост за камион. Че и с дини :-) Все пак става дума за камион, който ускорява до 100 км/ч с товар най-малко за минута... А най-вече исках да кажа, че ако едно и също разстояние си изминал за 1 час, веднъж със 100, а след това със 140 км/ч, това не прави средната ти скорост 120 км/ч :-) А 116 :-))) И това, ако направим едно допускане: че засичането е станало в момент, когато вече си набрал 100 км/ч първия път и 140 втория път. Хайде, оставям те. Имам по-важни неща за вършене и мислене.

    Коментиран от #77

  • 77 Само един въпрос имам

    0 2 Отговор

    До коментар #76 от "Голям Слон":

    Ако ти си карал с 200 километра в час, но си спирал по средата на пътя да пиеш кафе, А аз съм карал със скорости между 80 и 120 км в час, но и двамата сме изминали 400 км точно за 4 часа, с еднаква средна скорост не сме карали или не и ако да каква е била тя?

    Струва ми се че бъркаш постоянна скорост със средна скорост.

    Коментиран от #78, #79

  • 78 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Само един въпрос имам":

    Давай да правим опити, де :-) Ти ще караш със скорости между 80 и 120, а аз грубо ще нарушавам (щом си рекъл). Много вероятно е да се окаже, че и двамата ще пристигнем по едно и също време там, където сме тръгнали. И точно такъв опит бях правил с един познат преди 25 години, когато взех книжка: аз спазвайки всички ограничения, а той нарушаваше колкото може. В крайна сметка от Пловдив до Бургас разликата ни беше 12 минути. Средната скорост е толкова по-висока, колкото по-малки разлики имаш в скоростта, която искаш да държиш. Пример от събота: бях до Стара Загора. В двете посоки на магистралата карах със скорости между 180 и 200. По път към Ракитница - трафик. Малко в Стара Загора и обратно. Средна скорост по БК - 90 км/ч :-))) Няма как да бъркам средна и постоянна скорост, най-малкото защото се мъча да ти обясня факта, че път не се дели на време, за да получиш средна скорост.
  • 79 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Само един въпрос имам":

    И още нещо. БК на колата не те чака да спреш, за да ти изпише колко ти е средната скорост, нали така? :-) Той я смята постоянно. От момента на тръгване компютърът пресмята какъв път изминаваш, с каква скорост и за какво време. Когато променяш скоростта, изчисляванията се правят отново на база изминат път и времето. ДЕЛТА - това е нещото, което няма как да включиш в твоите изчисления. Другото, което повечето смятат е средноаритметично. А както вече много пъти написах, средноаритметична скорост - даже не знам дали има такова понятие. Ти просто смяташ някаква средноаритметична стойност, която евентуално в определени случаи може и да си приближи до средната скорост. Нищо повече. Но с такива сметки ракети, самолети, спътници и совалки не пускат да летят :-))

    Коментиран от #80

  • 80 Хайде стига си писал глупости

    0 3 Отговор

    До коментар #79 от "Голям Слон":

    Времето е променлива тоест делта, защото с всяка секунда се увеличава. Разстоянието и то е делта, защото по време на движение се увеличава. Изчисленията на борд компютъра се свеждат до това, да разделят времето от последното нулиране, на разстоянието от последното нулиране и да ти покаже резултата. Това му е сложната формула. И понеже като спреш, времето продължава да се променя, въпреки че разстоянието остава същото, средната ти скорост намалява. Хайде вземи прочети някъде какво е средна скорост и спри да се излагаш.

    За да изчислиш средна скорост ти трябват само две променливи - разстояние и време, но не и каквато и да е било скорост, за да ми говориш за средно аритметично на скорости.


    Ако и двамата сме изминали еднакво разстояние за едно и също време, значи със сигурност имаме една и съща средна скорост. Точка. 400 км за 4 часа винаги прави точно 100 километра в час средна скорост и няма никакво значение как си карал между двете точки и дали си спирал.

    Коментиран от #81

  • 81 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Хайде стига си писал глупости":

    От т.А до Б на отиване караш със 100 км/ч, а на връщане със 140 км/ч. Средната ти скорост се смята по формулата (2.V1.V2)/(V1+V2). Това прави 116,67 км/ч средна скорост, а не 120, както го смяташ ти. Ако не ми вярваш, обърни се към човек, който може и да не кара, но със сигурност може да ти направи сметка. Това е най-простият начин за смятане на средна скорост. Даже и в тестовете по математика на зрелостници имаше някаква подобна задача, на която всички масово се дънеха, защото смятаха средно аритметично, а не средна скорост :-) Можеш и опит да си направиш, ако автомобилът ти го позволява: нулираш средната скорост, ускоряваш до 100 и караш един час без прекъсване и без да вдигаш над 100. Ще се изненадаш, но средната ти скорост няма да е 100 км/ч. Но ще послушам съвета ти - ще спра да се излагам и ще те оставя да си мислиш, че можеш да пресмяташ средна скорост. Има стотици задачи за средна скорост в мрежата, куп форуми, формули, статии. И по соца, и сега, и в Европа, и в Близкия Изток - средната скорост все се смята по един и същи начин. И това не е твоя пазарски метод, повярвай.

    Коментиран от #82, #83, #84

  • 82 Продължаваш да бъркаш понятията

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "Голям Слон":

    Какви средни скорости смяташ между две скорости? За да изчислиш средна скорост не знаеш скоростта въобще! Обясних ти че средна скорост се изчислява за разстояние и време и нищо друго.


    Никой не е в състояние да кара един час с точно 100 километра в час. Предлагам ти друг експеримент. Нулираш си километража като в същата секунда включваш хронометъра и караш точно определено време. Ако си карал точно час, средната скорост и изминатото разстояние ще са едни и същи числа. Ако си карал от половин час, изминатото разстояние ще е точно половината от средната скорост изписана от борд компютъра. Ако си карал 15 минути, изминатото разстояние ще е една четвърт от показанието за средна скорост. И това независимо колко пъти си ускорявал, намалявал или спирал на място с работещ двигател.
  • 83 Друг пример

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "Голям Слон":

    Ако онези 1400км в едната посока си ги минал за 10 часа, а в другата посока си ги минал за 14 часа с каква средна скорост си карал в едната посока и с каква средна скорост в другата посока? По моите сметки в едната посока си карал със средна скорост 140 километра в час, а в другата посока със 100 километра в час, като това по никакъв начин не е в конфликт с формулата от последното ти мнение, защото си изминал 2800 километра за 24 часа, което е 2800/24=116,66666 километра в час.


    Както виждаш формулата си работи и е изключително проста, а не е чак толкова сложна колкото си мислиш. Средната скорост винаги е разстояние върху време!
  • 84 Задачка закачка

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "Голям Слон":

    Сметни по твоята формула колко е била средната скорост от примерът ми в коментар 70, щом мислиш че имам грешка в изчисленията и средна скорост не се смята така?


    "Или пък си карал пет часа с 50 км в час, пет часа с 150 км в час и четири часа със 100 километра в час. Средната скорост пак ти е 100 километра в час защото си пътувал 14 часа."


    Ако искаш за по-лесно сметни само колко е средната скорост само за първите две скорости -шофиране по пет часа с 50 и 150 километра в час. Резултатът пак е 100 километра в час средна скорост и за твой ужас е точно средно аритметично в случая. Хайде да те видя как ще предложиш твоята формула щом само с нея се смята средна скорост?
  • 85 Поправка

    0 1 Отговор
    Хайде да те видя как ще ПРИЛОЖИШ твоята формула щом само с нея се смята средна скорост?
  • 86 Слонът, моя приятел

    0 0 Отговор
    Май независимо от формулите, които ползваме, изминаването на 1400 км за 14 часа е точно 100 километра в час средна скорост, нали?