Двигателят с вътрешно горене ще запази доминиращата си роля в следващите десетилетия, предричат експерти от Edmunds. Според американското издание до 2040 г. делът на електромобилите надали ще надхвърли 1% от продаваните по света превозни средства, половината от които ще бъдат хибриди.
Прогнозата се основава на прости факти, които според Edmunds гарантират на бензина и дизела светло бъдеще. На първо място двигателите с вътрешно горене осигуряват пробег с едно зареждане без конкуренция. Дори електромобили с най-големия капацитет на батериите като Tesla Model S изминават едва 250-300 км с едно зареждане, за които на традиционен седан е необходим половин резервоар.
Втората причина за слабия шанс на електрическите возила е времето за зареждане. Дори и най-модерните технологии се нуждаят от поне половин час, за да попълнят капацитета на акумулаторите на 80%. При това методите за бързо зареждане не се препоръчват, тъй като съсипват ресурса на батериите.
На трето място се посочва ефективността на ДВГ, която се подобрява непрекъснато. По данни на Американската агенция за защита на околната среда само за последните пет години средният разход на автомобилите е намалял с 16%.
Колкото и странно да звучи, именно екологията се сочи като четвърта причина за нерадостните перспективи пред електромобилите. При производството на електроенергия се отделят същите вредни емисии, които изхвърлят двигателите с вътрешно горене. Всъщност возилата на ток са по-"чисти" с едва 40% от бензиновите и дизеловите им аналози, но за направата им се използват множество редки и скъпи материали, чийто добив замърсява природата и повишава цената на електрическия транспорт.
По данни на Edmunds в момента делът на електромобилите в общите продажби на превозни средства е едва 0.09%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Atom Ant
1) широко разпространение с лесно достъпни резервни части и оборудване;
2) ниска цена на производство, обслужване и ремонт;
3) сравнимо дълъг живот на експлоатация
Коментиран от #4, #5, #9, #10
12:17 20.04.2013
2 Shmeker
17:48 20.04.2013
3 WalioWalio Walio
18:24 20.04.2013
4 Едикой си
До коментар #1 от "Atom Ant":
По точка 1) - Нищо не пречи Ел. Двигателите да са също толкова разпространени колкото и ДВГ.По точка 2) - Ниската цена за ел.двигателите също може да се постигне с масово производство. По лесно и достъпно обслужване имат ел.двигателите- нямаш масло ремъци сума ти други консумативи.
По точка 3) И тук може да се поспори кой има по дълъг живот...живота на батерията при Ел.двигателите е само проблема. ел.мотора е на практика вечен за разлика от ДВГ.
Изобщо....явно колите с ел.двигатели започват да набират все по голяма популярност...и съответно големите петролни магнати сега треперят и развързват кесията за платени статии относно това колко е хубав петрола и е по-добре да си караме на бензин...
Треперете арабели и всички петролни спекуланти......никой не може да спре развитието на електрическата кола. :)
18:52 20.04.2013
5 Едикой си
До коментар #1 от "Atom Ant":
Между другото.....и автомобилните гиганти и те са в стрес....по малко резервни части ще продават....ел.автомобила има доста по малко части и консумативи за смяна...18:53 20.04.2013
6 Арменският Поп
Тази цена с времето и с развитието на технологията ще пада, докато цената на бензина ще расте заради все по-трудния добив на петрол. Според мен ще бъде доста преди 2040-та когато електромобила ще си струва и ще започне да завзема пазара.
19:21 20.04.2013
7 velizar stoyanov
19:54 20.04.2013
8 Таня Сталева
09:48 21.04.2013
9 Nikolay Ivanov
До коментар #1 от "Atom Ant":
1. к.п.д. на ел. двигателите е 90% срещу 45% на ДВГ2.единствената движеща се част на ел.двигателя е ротора, който лежи на два лагера. А колко движещи се части има в един ДВГ(без предавателната кутия)?!?! И колко лагери има?!?!-Много!!! зависи от цилиндрите, мощността и т.н.
3. ел. двигателите имат несравнимо по-голям въртящ момент на единица тегло от ДВГ.
4.ел. двигателите достигат максималните си обороти по-бързо от ДВГ
5. ел.двигателите не се износват(освен лагерите)
6. ел.двигателите се управляват с честотноуправляеми устройства(инвертори), което спестява наличието на предавателна кутия.
7. Управлението на ел.цвигателите е много по-лесно, особено при прилагане на новата технология "drive by wire", която силно е навлезнала при самолетите!!!
8. Рециклирането на ел.двигателите е несравнимо по-лесно и по-малко енергоемко от това на ДВГ.
Могат да се намерят още доводи за ел.двигателите срещу ДВГ, ако малко се разтърсите и замислите.
П.С. Асинхронния двигател е измислен от Никола Тесла, който има още много патенти, които се крият, за да не се премахнат ДВГ. Тогава на арабите ще им остане само 800 метровия небостъргач май ;-)
13:18 21.04.2013
10 шруум гъбков
До коментар #1 от "Atom Ant":
мисли преди да пишеш бе човек , щото иначе виж какви глупости изпускаш13:29 21.04.2013
11 Иван Иванов
13:40 21.04.2013
12 kiril
4,2 sec 0/100km,
пробег 400 км с едно зареждане,
зарежда се все едно сте си купили мобилен телефон - 8 часа средно ...
какво иска повече човек... само смяна на гуми ... дори и накладките не се сменят често защото електродвигателя спира с енергията от енерцията. Супер тиха ... няма да бръмчи по светофарите и да има излишни вибрации ... ИСКАМ Я!
21:36 21.04.2013
13 Петър Петков
23:54 21.04.2013
14 Симеон Ангелов Командоса
09:13 23.04.2013
15 ivaylo mihaylov
10:34 24.04.2013