Last news in Fakti

20 Април, 2013 12:03 25 275 15

Светло бъдеще за двигателя с вътрешно горене

  • двг-
  • прогноза-
  • двигател с вътрешно горене-
  • електромобил

Двигателят с вътрешно горене ще запази доминиращата си роля в следващите десетилетия, предричат експерти от Edmunds. Според американското издание до 2040 г. делът на електромобилите надали ще надхвърли 1% от продаваните по света превозни средства, половината от които ще бъдат хибриди.

Прогнозата се основава на прости факти, които според Edmunds гарантират на бензина и дизела светло бъдеще. На първо място двигателите с вътрешно горене осигуряват пробег с едно зареждане без конкуренция. Дори електромобили с най-големия капацитет на батериите като Tesla Model S изминават едва 250-300 км с едно зареждане, за които на традиционен седан е необходим половин резервоар.

Втората причина за слабия шанс на електрическите возила е времето за зареждане. Дори и най-модерните технологии се нуждаят от поне половин час, за да попълнят капацитета на акумулаторите на 80%. При това методите за бързо зареждане не се препоръчват, тъй като съсипват ресурса на батериите.

На трето място се посочва ефективността на ДВГ, която се подобрява непрекъснато. По данни на Американската агенция за защита на околната среда само за последните пет години средният разход на автомобилите е намалял с 16%.

Колкото и странно да звучи, именно екологията се сочи като четвърта причина за нерадостните перспективи пред електромобилите. При производството на електроенергия се отделят същите вредни емисии, които изхвърлят двигателите с вътрешно горене. Всъщност возилата на ток са по-"чисти" с едва 40% от бензиновите и дизеловите им аналози, но за направата им се използват множество редки и скъпи материали, чийто добив замърсява природата и повишава цената на електрическия транспорт.

По данни на Edmunds в момента делът на електромобилите в общите продажби на превозни средства е едва 0.09%.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Atom Ant

    10 1 Отговор
    И що си мислят, че са открили Америка с това проучване? Още няколко аргумента в полза на двигателя с вътрешно горене:

    1) широко разпространение с лесно достъпни резервни части и оборудване;
    2) ниска цена на производство, обслужване и ремонт;
    3) сравнимо дълъг живот на експлоатация

    Коментиран от #4, #5, #9, #10

  • 2 Shmeker

    0 1 Отговор
    Бъдещето е във водорода. Хем бързо се зарежда, хем не замърсява.
  • 3 WalioWalio Walio

    17 1 Отговор
    По принцип нефта е неизчерпаем. Руски учени го доказаха, но бързо им затвориха устите заради цената на петрола. Проблемът е в замърсяването на въздуха. Според мен водата е бъдещото гориво и по точно Браун газа. Но тогава арабите направо не ги виждам какво ще правят. Най вероятно ще стане световна война.
  • 4 Едикой си

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Atom Ant":

    По точка 1) - Нищо не пречи Ел. Двигателите да са също толкова разпространени колкото и ДВГ.
    По точка 2) - Ниската цена за ел.двигателите също може да се постигне с масово производство. По лесно и достъпно обслужване имат ел.двигателите- нямаш масло ремъци сума ти други консумативи.
    По точка 3) И тук може да се поспори кой има по дълъг живот...живота на батерията при Ел.двигателите е само проблема. ел.мотора е на практика вечен за разлика от ДВГ.
    Изобщо....явно колите с ел.двигатели започват да набират все по голяма популярност...и съответно големите петролни магнати сега треперят и развързват кесията за платени статии относно това колко е хубав петрола и е по-добре да си караме на бензин...
    Треперете арабели и всички петролни спекуланти......никой не може да спре развитието на електрическата кола. :)
  • 5 Едикой си

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Atom Ant":

    Между другото.....и автомобилните гиганти и те са в стрес....по малко резервни части ще продават....ел.автомобила има доста по малко части и консумативи за смяна...
  • 6 Арменският Поп

    1 1 Отговор
    Проблема на електромобилите не е нито пробега, нито времето за зареждане - за градско зареждаш нощем, за извънградско сменяш батериите на "електростанцията". Цената на тези автомобили обаче е двойна и не се избива от гориво.

    Тази цена с времето и с развитието на технологията ще пада, докато цената на бензина ще расте заради все по-трудния добив на петрол. Според мен ще бъде доста преди 2040-та когато електромобила ще си струва и ще започне да завзема пазара.
  • 7 velizar stoyanov

    1 1 Отговор
    За автомобилите може и да излиза скъпа технологията, но електровелосипед с литиево-йонна батерия е нещо много практично и удобно за града. В нормалните държави са осъзнали предимствата на двуколесните персонални превозни средства и наблягат на удобна инфраструктура за тях.
  • 8 Таня Сталева

    1 1 Отговор
    а,какъв въздух ще дишаме боклуци със вас..Разбира се,че бъдещето е в електромобилите,и изобщо в слънцето и вятъра!
  • 9 Nikolay Ivanov

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Atom Ant":

    1. к.п.д. на ел. двигателите е 90% срещу 45% на ДВГ
    2.единствената движеща се част на ел.двигателя е ротора, който лежи на два лагера. А колко движещи се части има в един ДВГ(без предавателната кутия)?!?! И колко лагери има?!?!-Много!!! зависи от цилиндрите, мощността и т.н.
    3. ел. двигателите имат несравнимо по-голям въртящ момент на единица тегло от ДВГ.
    4.ел. двигателите достигат максималните си обороти по-бързо от ДВГ
    5. ел.двигателите не се износват(освен лагерите)
    6. ел.двигателите се управляват с честотноуправляеми устройства(инвертори), което спестява наличието на предавателна кутия.
    7. Управлението на ел.цвигателите е много по-лесно, особено при прилагане на новата технология "drive by wire", която силно е навлезнала при самолетите!!!
    8. Рециклирането на ел.двигателите е несравнимо по-лесно и по-малко енергоемко от това на ДВГ.
    Могат да се намерят още доводи за ел.двигателите срещу ДВГ, ако малко се разтърсите и замислите.
    П.С. Асинхронния двигател е измислен от Никола Тесла, който има още много патенти, които се крият, за да не се премахнат ДВГ. Тогава на арабите ще им остане само 800 метровия небостъргач май ;-)
  • 10 шруум гъбков

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Atom Ant":

    мисли преди да пишеш бе човек , щото иначе виж какви глупости изпускаш
  • 11 Иван Иванов

    1 1 Отговор
    поръчкова статия
  • 12 kiril

    0 0 Отговор
    Дайте ми една Tesla S, и ме оставете на мира ...

    4,2 sec 0/100km,
    пробег 400 км с едно зареждане,
    зарежда се все едно сте си купили мобилен телефон - 8 часа средно ...

    какво иска повече човек... само смяна на гуми ... дори и накладките не се сменят често защото електродвигателя спира с енергията от енерцията. Супер тиха ... няма да бръмчи по светофарите и да има излишни вибрации ... ИСКАМ Я!
  • 13 Петър Петков

    0 0 Отговор
    ама как си представяте, че ей така ДВГ отстъпва мястото си на прахосмукачката. Може, ама друг път. :)
  • 14 Симеон Ангелов Командоса

    0 0 Отговор
    Карайте си електромобилите... аз все още съм фен на ръмжащите спортни коли.. ще живея 70-80 години (а дано) а после не ме интересува... колкото и отрицателни мнения да ми давате ми е все тая, аз няма да си променя мнението, но да кажа за тия които не са карали коли, че със спортна генерация докато караш и я слушаш ти вдига адреналина двойно от колкото с обикновена и да не се чува двигателя, за това се спасявайте вие, мен не ме мислете :)
  • 15 ivaylo mihaylov

    0 0 Отговор
    Първо да разпространят хибридите, и после да мислят за разпространение на електроавтомобил. На БМВ концепцията за ел. кола и3 е най-удачна засега. Ползват лека кола на ток с опция за монтаж на малък двигател за удължаване на пробега. Както се видя и Волт-а претърпя голям неуспех, въпреки че е добра и практична кола, а и със държавните им субсидии не е толкова по-скъпа от стандартните коли.