Кризата с липсата на полупроводници и компоненти за автомобилната индустрия като цяло не е нова и мнозина очакваха положението да се подобри значително през тази година. През последните месеци, обаче, някои от най-големите автомобилни производители не изказаха сериозни надежди това да се случи, а сега към тях се присъединява още едно голямо име.
Изпълнителният директор на Stellantis – Карлос Таварес заяви, че положението с полупроводниците към този момент е подобно на това през изминалата 2021 година. Той допълни, че 2022 година не е донесла почти никакво подобрение, но надеждите това да се случи през следващите 12 месеца са големи.
Все пак тази надежда се крепи на основания свързани с геополитическата ситуация в света, както и здравната криза, които нанесоха най-сериозни щети на множество индустрии. Дали ситуацията през 2023 година ще се подобри, остава да видим.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ъъъъъ
Коментиран от #3
14:03 03.05.2022
2 Гост
Коментиран от #5
14:05 03.05.2022
3 Някой
До коментар #1 от "Ъъъъъ":
Това е концерн, който притежава поне 15 автомобилни марки като ПЕжо, Ситроен, ФИАТ, Додж, Крайслер, Мазерати, Опел, Алфа Ромео и т.н.14:19 03.05.2022
4 Поредните мрънкачи
Който иска да направи нещо, търси решения, който не иска да го направи, търси оправдания.
Кризата с чиповете засяга и Тесла, но още в началото на кризата, инженерите на Тесла подготвиха фърмуер за двайсетина различни процесора и при наличност дори на един от тях, производството продължава.
Останалите разчитат на точно определен чип и при липсата му, производството спира. Стигна се до закупуването на перални за да им вземат чиповете.
Дори и химията на батериите смениха, заради липсата на никел и кобалт и високите им цени. Замениха ги с най-обикновено желязо, което въпреки поскъпването, е доста евтин материал, който няма вероятност да свърши или да има недостиг. А кризата за батерии ще е по-голяма от тази на чиповете.
14:47 03.05.2022
5 Фжфж
До коментар #2 от "Гост":
Първо ще свалим гащите. След това ще започнем и да къшуваме с рубли.Но има едно НО. Става дума за дефицит на стратегически суровини. Нищо чудно някий богат азиатец (не японец и не южнокореец) да реши да ги изкупи още в недрата.
Коментиран от #6
15:14 03.05.2022
6 Объркал си континента
До коментар #5 от "Фжфж":
Всъщност богатият не е азиатец, а американец и неслучайно е най-богатия човек в света. Закупил е голяма част от суровините които ще се добиват до 2030 година, като е финансирал дори мини, които тепърва ще се разработват, както и преработвателни предприятия за още неоткритите мини. Освен това изкупува всичкия свободен производствен капацитет за батерии от всички възможни производители, като в замяна им осигурява материали за работа.Да не говорим, че е диверсифицирал производството и половината батерии към момента се произвеждат с никел кобалт алуминиеви катоди, а другата половина батерии са желязо фосфатни. Освен това използва чипове които са проектирани от неговите инженери и се произвеждат единствено и само за него, като мощностите са резервирани за години напред, а другите чипове са предплатени за години напред и няма значителни проблеми с доставките.
По-голям проблем му е коронавируса и спрялото производство на азиатците.
15:50 03.05.2022
7 Тиква американска
16:51 03.05.2022
8 Чукча
18:06 03.05.2022
9 Ремонт уреди
16:07 08.05.2022