Last news in Fakti

10 Октомври, 2022 10:28 2 756 11

Вибриращи ел. коли ще се борят с ниския пробег

  • porsche-
  • taycan-
  • електромобили-
  • вибрация

От Porsche изпробват нова технология, която да подобри представянето

Вибриращи ел. коли ще се борят с ниския пробег - 1

Автомобилните производители се опитват да се справят с ниския пробег на електромобилите по всевъзможни начини, като същевременно с това се опитват да запазят настоящия капацитет на батериите, поради високото тегло, което и без това вече е факт. И докато това поражда някои странни решения на пазара, част от тях се доказват като много полезни. Сега от Porsche също тестват нетрадиционен начин за справяне с ниския пробег, разкриха от компанията.

“Ние проучваме дали е възможно да се намали стойността на въздушното съпротивление в определени точки на автомобила чрез систематично възпроизвеждане на вибрации, ” каза професор Андреас Вагнер, председателят на програмата за автомобилно инженерство в университета в Щутгарт. “ Ако пуснете определен импулс във въздушния поток около автомобила с помощта на високоговорители, поведението му може да бъде повлияно.”

Накратко казано, германската компания заедно с учени от университета се опитва да подобри аеродинамиката на автомобилите, като ги кара да вибрират и така по-лесно да „разрязват“ въздуха при шофиране. Технологията все още е в ранен стадии и от Porsche не споделят какви данни са получили и как точно се отразяват вибрациите на купето и пробега.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Егати

    24 0 Отговор
    Да опитват.....аз колко време , опитвах да ашладисам суджуци на ябълката.....
  • 2 Боби

    11 2 Отговор
    Уникална глупост!
  • 3 батка

    8 1 Отговор
    Тва вибриране ще забавя автомобила.
  • 4 Зевс

    11 0 Отговор
    Първо им сложиха говорители да емулират работата на двигател заради пешеходците, сега ще набиват още звук са местят въздуха :)
  • 5 Aлфа Bълкът

    8 0 Отговор
    За вибрирането ще изгубят повече енергия, отколкото ще спестят.
  • 6 порше

    6 0 Отговор
    Въздушен къртач 2.0
  • 7 И тези като bmw

    6 2 Отговор
    И bmw i3 се опитаха да го направят последна дума на техниката, карбоново олекотено шаси, не знам си какви мотори, пък не знам си какви батерии и накрая едно нищо, което струва адски много пари и нямаше почти никакъв пазарен успех в сравнение с конкурента заради който беше създаден - тесла модел 3.

    От Тесла просто заложиха на повече коне и удоволствие от шофирането и им взеха продажбите.

    От porsche също се опитват да свирят на екологичната струна, но дано не повторят горчивия опит на bmw.

    Като за начало не е лошо да започнат с премахването на скоростната кутия от електромобила си, защото тя намалява ефективността повече, отколкото може да я подобри тази глупост с говорителите.

    Уж сложиха скоростната кутия за да подобрят ускорението и да направят автомобила си по-ефективен, а в крайна сметка стана точно обратното.

    Все пак им пожелавам успех!
  • 8 гост

    4 3 Отговор
    Това с пробега на електромобилите е абсолютна комплексарщина и малоумие !! На абсолютно никой нормален човек , дори такъв дето работи с автомобила не му трябва пробег повече от 300-350 км !!! По нормални пътища това са над 4 часа каране без спиране , а дори по магистрала са почти 3 !! Да не говорим , че всички съвременни коли на газ изкарват също толкова в най-добрия случай ! Освен това такъв пробег означава батерия 40- 50 квтч , която освен по-лека и по-евтина и се зарежда много по-бързо дори на днешните "архаични " зарядни от 50 квт !! По-скоро трябва да се търси намаляване на разхода около 10-11 квт/ 100км и зареждане в рамките на 10-15 минути и достатъчно зарядни , но те и без това растат доста бързо и дори в България изпреварват нарастването на електромобилите . Отделно от това с една батерия 500 квт могат да се произведат 3 електромобила , вместо 1 със 150 квт батерия , която ще се ползва в пълен обем един път в годината , че може и по-малко !

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 9 Това е криза на растежа

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Засега хората се притесняват от малък пробег и липса на зарядни, както и от времето за зареждане.

    При достатъчно зарядни плюс зареждане за 5-10 минути, никой няма да пита колко е пробега с едно зареждане. Дали ще заредиш два пъти или ще заредиш три-четири пъти на месец е почти едно и също.
  • 10 Оня дето само го банват

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Приятел аз работя с автомобила. Кара се по 6-7 часа на ден и ако трябва да мисля и къде да зареждам. То услугите ще поскъпнат с Мин. 100%... И за какво?
  • 11 Безпризорно корги

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    От Cофия до Приморcко ca 450км. Колко cтaнции имa тaм, от хотелa нямa дa cе рaдвaт дa пуcнa удължител от бaлконa. Зa кaрaне в грaдчето cъщо трябвa дa оcтaне нещо, a трябвa и резервa от поне 60км до Бургac, aко допуcнем, че нa идвaне cъм зaреждaл в Бургac.