Новината, че Tesla работи над нова по-евтина платформа е в интернет пространството от месеци, но поне до момента хората на Мъск не потвърдиха абсолютно нищо. Сега от американската компания разкриха, че наистина работят над ново поколение архитектура, която ще бъде показана на 1 март тази година по време на така наречения Investor Day.
Към момента от компанията не разкриват почти нищо, но според вътрешна информация, новата платформа е замислена за автомобил с по-малки размери от Model 3 и Model. Освен размерите, Tesla ще намали драстично и цената на новите коли, като това ще бъде постигнато именно с разработката на тази по-евтина платформа. Според предходни данни, цената трябва да бъде намалена на половина.
Какъвто и да бъде проектът, то със сигурност не очакваме да го видим скоро, тъй като от Tesla са добре познати със своето бавене около пускането на нов автомобил. Дори и да видим разработената платформа сравнително бързо, то разработката на автомобил върху нея е съвсем друго нещо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пор Чвор
18:08 27.01.2023
2 Е те тогава Лукойл вече ще е
18:13 27.01.2023
3 Гост
Коментиран от #4, #7, #8, #12
18:13 27.01.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ха ха ха
Коментиран от #6
18:27 27.01.2023
6 Руская система
До коментар #5 от "Ха ха ха":
но преди това трябва руските пиянки да си вземат грес от ухото за да смажат ключалката!😹😹😹😹😹😹18:42 27.01.2023
7 гост
До коментар #3 от "Гост":
Еми шефовете на всички стогодишни от години обявяват Тесла за ПРЪВ и най-силен конкурент ,ама какво знаят те като не са те питали , нали , хахахахах !!18:53 27.01.2023
8 гост
До коментар #3 от "Гост":
Само а припомним на дружките ти , че при появата на Модел 3 , който беше два пъти по-евтин от Модел С , продажбите скочиха НАД 10 пъти за по-малко от 2 години , от 45-50 000 на около 600 000 !! При настоящо ниво от 1 800 000 можеш ли да сметнеш колко е 10 пъти увеличение ??? Само за сравнение Тойота е на около 9,5 милиона , а Фолксваген без другите марки е около 4,5 милиона !!! Тоест с 50% повече от двете накуп !! За другите в топ 10 ще е повече от всичките 8 накуп !!Коментиран от #9
19:00 27.01.2023
9 гост
До коментар #8 от "гост":
Отделен въпрос е че световния пазар расте с не повече 1-1,5 % годишно , а последните години е даже на минус !!! Тоест ВСЯКА Тесла или китайски автомобил несъществували преди само 5-6 години се продава ЗА СМЕТКА НА автомобил на стогодишните !!! Тоест тяхното производство дори ще пада и то съществено !!19:15 27.01.2023
10 Това е
Изобщо не се интересувам от системи за автоматично паркиране, автопилоти, телевизори между предните седалки и други изгъзици. Нормална кола но електричка на ниска цена. Ако се намали времето за зареждане - добре, ако не и така мога да си планирам преходите.
Коментиран от #11
19:24 27.01.2023
11 и аз
До коментар #10 от "Това е":
такава кола търся / чакам да се появи20:28 27.01.2023
12 Всичко е въпрос на цена
До коментар #3 от "Гост":
На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.
Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
Загубата на икономия от мащаба на ДВГ ще означава, че цените на превозните средства на изкопаеми горива ще се повишат, тъй като производителите на стари модели залагат на по-високи маржове, за да компенсират по-ниския обем, докато преминават към електромобили.
Цените на електромобилите ще продължат да падат 📉, докато цените на ДВГ ще се покачват 📈
21:20 27.01.2023
13 Новина от преди три месеца
Компанията дори обмисля изграждането на нова платформа, която да замени e-TNGA, която беше представена едва през 2019 г. като основа за електрически, хибридни и термични автомобили. Тя беше използвана за създаването на електрическия кросоувър bZ4X, който се произвежда само от няколко месеца.
Съобщава се, че решението на Toyota да промени стратегията се дължи на факта, че реалните продажби на електрически превозни средства са надхвърлили предишните прогнози на компанията, които сочеха по-бавно разпространение на автомобили с нулеви емисии. Гледайки числата, шефовете на Toyota са решили, че преминаването към електричество ще донесе ползи. Въпреки това, сравнявайки с Tesla - еталонът за електронна мобилност, японските инженери са осъзнали, че харчат твърде много за производството на автомобили, захранвани с батерии.
Коментиран от #14
10:04 28.01.2023
14 А дали Тесла ще ги чака?
До коментар #13 от "Новина от преди три месеца":
Японците са прецени ли, че тяхната платформа не може да се конкурира дори с ефективността и цената на Тесла модел 3 и до 3 години смятат да са завършили с изграждането на платформа която да настигне по ефективност на производство платформата на тесла от 2017 година, а дотогава тесла вече ще е с нова още по-ефективна платформа, която ще предлага още по-евтини автомобили.Отдавна трябваше да изхвърлят онзи старец със закостеняло мислене Акио Тойода, който съсипа бъдещето на компанията заради краткосрочни печалби. Само до преди една-две години този същият е обясняваше, че от електромобили няма как да се печели и затова никога няма да ги произвеждат и да разчитат на тях, а сега се впуснаха да произвеждат електромобили, но не защото клиентите искат такива автомобили или пък защото са екологични , а за да гонят ПЕЧАЛБИТЕ на Тесла, която вече печели по 8 пъти повече на продаден автомобил от toyota.
Жалкото е когато счетоводители започнат да проектират автомобили. Резултатът го видяхме - падащи колела и невъзможност за зареждане при отрицателни температури.
10:15 28.01.2023
15 Tойода е време да си ходи
Архитектурата e-TNGA споделя характеристики с аналога на TNGA, използван за бензинови или хибридни автомобили, и в резултат на това има сложна форма и части, които са напълно ненужни за електрически превозни средства.
Това води до по-високи производствени разходи за електромобилите на Toyota от тези за автомобилните платформи на Tesla само за електромобили. Според доклада на Asahi Shimbun , Toyota е решила, че не може да генерира прилични печалби с електромобили и да се конкурира с Tesla, ако продължи да използва платформата e-TNGA – оттук и решението да проектира архитектура, посветена на електромобили от нулата.
12:08 28.01.2023
16 Луд
Коментиран от #17
17:57 28.01.2023
17 Точно обратното е
До коментар #16 от "Луд":
Колкото по-евтини стават, толкова са по-сигурни. Помисли си дали 90% от запалените тесли за които си чувал не са от скъпите тесла модел s със старите батерии.Помисли си и за двигателите? Да се чувал за повреден двигател на тесла модел 3?
То по принцип всяко нещо се разваля и ако потърсиш ще намериш, но предвид че евтините са десетки пъти повече по улиците, не се ли замисляш защо проблемите са при по-малкото на брой, но по-скъпи автомобили?
С всяко поколение стават все по-добри и по-добри и поевтиняването ще е точно заради подобрение в технологиите.
18:14 28.01.2023