Last news in Fakti

27 Януари, 2023 18:06 1 688 17

Tesla потвърди разработката на евтина платформа за електромобили

  • tesla-
  • model 3-
  • model y-
  • мъск

Повече за нея ще разберем на 1 март

Tesla потвърди разработката на евтина платформа за електромобили - 1

Новината, че Tesla работи над нова по-евтина платформа е в интернет пространството от месеци, но поне до момента хората на Мъск не потвърдиха абсолютно нищо. Сега от американската компания разкриха, че наистина работят над ново поколение архитектура, която ще бъде показана на 1 март тази година по време на така наречения Investor Day.

Към момента от компанията не разкриват почти нищо, но според вътрешна информация, новата платформа е замислена за автомобил с по-малки размери от Model 3 и Model. Освен размерите, Tesla ще намали драстично и цената на новите коли, като това ще бъде постигнато именно с разработката на тази по-евтина платформа. Според предходни данни, цената трябва да бъде намалена на половина.

Какъвто и да бъде проектът, то със сигурност не очакваме да го видим скоро, тъй като от Tesla са добре познати със своето бавене около пускането на нов автомобил. Дори и да видим разработената платформа сравнително бързо, то разработката на автомобил върху нея е съвсем друго нещо.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пор Чвор

    16 12 Отговор
    трябва евтинджос, че в Китай местните електрички ги издухаха от пазара
  • 2 Е те тогава Лукойл вече ще е

    15 6 Отговор
    в БГ историята. А и най накрая ще дишаме въздух в градовете.
  • 3 Гост

    10 9 Отговор
    Ще,ще,ще!

    Коментиран от #4, #7, #8, #12

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ха ха ха

    18 7 Отговор
    А ватенките измислили лада, която се отключва без централно заключване...леле, само с ключ....

    Коментиран от #6

  • 6 Руская система

    9 9 Отговор

    До коментар #5 от "Ха ха ха":

    но преди това трябва руските пиянки да си вземат грес от ухото за да смажат ключалката!😹😹😹😹😹😹
  • 7 гост

    11 4 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Еми шефовете на всички стогодишни от години обявяват Тесла за ПРЪВ и най-силен конкурент ,ама какво знаят те като не са те питали , нали , хахахахах !!
  • 8 гост

    11 6 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Само а припомним на дружките ти , че при появата на Модел 3 , който беше два пъти по-евтин от Модел С , продажбите скочиха НАД 10 пъти за по-малко от 2 години , от 45-50 000 на около 600 000 !! При настоящо ниво от 1 800 000 можеш ли да сметнеш колко е 10 пъти увеличение ??? Само за сравнение Тойота е на около 9,5 милиона , а Фолксваген без другите марки е около 4,5 милиона !!! Тоест с 50% повече от двете накуп !! За другите в топ 10 ще е повече от всичките 8 накуп !!

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    10 5 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Отделен въпрос е че световния пазар расте с не повече 1-1,5 % годишно , а последните години е даже на минус !!! Тоест ВСЯКА Тесла или китайски автомобил несъществували преди само 5-6 години се продава ЗА СМЕТКА НА автомобил на стогодишните !!! Тоест тяхното производство дори ще пада и то съществено !!
  • 10 Това е

    13 6 Отговор
    Това е ключът към победата. Евтини, надеждни електрички. Пробег с едно зареждане 350 - 400км.
    Изобщо не се интересувам от системи за автоматично паркиране, автопилоти, телевизори между предните седалки и други изгъзици. Нормална кола но електричка на ниска цена. Ако се намали времето за зареждане - добре, ако не и така мога да си планирам преходите.

    Коментиран от #11

  • 11 и аз

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "Това е":

    такава кола търся / чакам да се появи
  • 12 Всичко е въпрос на цена

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)

    До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.

    Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.

    Загубата на икономия от мащаба на ДВГ ще означава, че цените на превозните средства на изкопаеми горива ще се повишат, тъй като производителите на стари модели залагат на по-високи маржове, за да компенсират по-ниския обем, докато преминават към електромобили.

    Цените на електромобилите ще продължат да падат 📉, докато цените на ДВГ ще се покачват 📈
  • 13 Новина от преди три месеца

    2 1 Отговор
    Според информацията, висшето ръководство на Toyota преразглежда целия план за въвеждане на пазара на нови превозни средства, в който са инвестирани около 38 милиарда евро. Новата цел пред японците е да се конкурират с Tesla по отношение на продажбите на електромобили. Твърди се, че шефовете на компанията са спрели работата на някои модели на ток, представени през миналия декември, включително Toyota Compact Cruiser и електрическия Crown.



    Компанията дори обмисля изграждането на нова платформа, която да замени e-TNGA, която беше представена едва през 2019 г. като основа за електрически, хибридни и термични автомобили. Тя беше използвана за създаването на електрическия кросоувър bZ4X, който се произвежда само от няколко месеца.

    Съобщава се, че решението на Toyota да промени стратегията се дължи на факта, че реалните продажби на електрически превозни средства са надхвърлили предишните прогнози на компанията, които сочеха по-бавно разпространение на автомобили с нулеви емисии. Гледайки числата, шефовете на Toyota са решили, че преминаването към електричество ще донесе ползи. Въпреки това, сравнявайки с Tesla - еталонът за електронна мобилност, японските инженери са осъзнали, че харчат твърде много за производството на автомобили, захранвани с батерии.

    Коментиран от #14

  • 14 А дали Тесла ще ги чака?

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Новина от преди три месеца":

    Японците са прецени ли, че тяхната платформа не може да се конкурира дори с ефективността и цената на Тесла модел 3 и до 3 години смятат да са завършили с изграждането на платформа която да настигне по ефективност на производство платформата на тесла от 2017 година, а дотогава тесла вече ще е с нова още по-ефективна платформа, която ще предлага още по-евтини автомобили.

    Отдавна трябваше да изхвърлят онзи старец със закостеняло мислене Акио Тойода, който съсипа бъдещето на компанията заради краткосрочни печалби. Само до преди една-две години този същият е обясняваше, че от електромобили няма как да се печели и затова никога няма да ги произвеждат и да разчитат на тях, а сега се впуснаха да произвеждат електромобили, но не защото клиентите искат такива автомобили или пък защото са екологични , а за да гонят ПЕЧАЛБИТЕ на Тесла, която вече печели по 8 пъти повече на продаден автомобил от toyota.

    Жалкото е когато счетоводители започнат да проектират автомобили. Резултатът го видяхме - падащи колела и невъзможност за зареждане при отрицателни температури.
  • 15 Tойода е време да си ходи

    2 2 Отговор
    Когато Toyota разработи първия си сериозен модел, bZ4X SUV , тя реши да адаптира своята TNGA модулна ICE платформа за електрически SUV, вместо да разработи архитектура само за EV.


    Архитектурата e-TNGA споделя характеристики с аналога на TNGA, използван за бензинови или хибридни автомобили, и в резултат на това има сложна форма и части, които са напълно ненужни за електрически превозни средства.


    Това води до по-високи производствени разходи за електромобилите на Toyota от тези за автомобилните платформи на Tesla само за електромобили. Според доклада на Asahi Shimbun , Toyota е решила, че не може да генерира прилични печалби с електромобили и да се конкурира с Tesla, ако продължи да използва платформата e-TNGA – оттук и решението да проектира архитектура, посветена на електромобили от нулата.
  • 16 Луд

    0 2 Отговор
    Супер! Скъпите тесли се палят! А евтините направо, ще гърмят

    Коментиран от #17

  • 17 Точно обратното е

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Луд":

    Колкото по-евтини стават, толкова са по-сигурни. Помисли си дали 90% от запалените тесли за които си чувал не са от скъпите тесла модел s със старите батерии.

    Помисли си и за двигателите? Да се чувал за повреден двигател на тесла модел 3?

    То по принцип всяко нещо се разваля и ако потърсиш ще намериш, но предвид че евтините са десетки пъти повече по улиците, не се ли замисляш защо проблемите са при по-малкото на брой, но по-скъпи автомобили?

    С всяко поколение стават все по-добри и по-добри и поевтиняването ще е точно заради подобрение в технологиите.