Столицата на Южна Корея се сблъсква със сложен проблем: как да осигури безопасността на електрическите превозни средства, като същевременно сведе до минимум ограниченията за използването им. В отговор на неотдавнашния пожар в подземен паркинг, в който участва Mercedes-Benz EQE, Сеул предлага нови разпоредби, които ще ограничат нивата на зареждане на батериите на електромобилите.
Предложените правила, които включват забрана за влизане в подземни паркинги на електромобили със заредени над 90% батерии и налагане на ограничение за зареждане от 80% в целия град, целят да намалят риска от пожари. Тези мерки обаче предизвикаха сериозни дебати и противопоставяне от страна на експерти и собственици на електромобили.
Критиците твърдят, че няма научни доказателства, които да свързват по-високите нива на зареждане на батериите с повишен риск от пожари. Те изтъкват, че много пожари в електромобили са възникнали при различни обстоятелства, включително по време на шофиране или паркиране, което предполага, че фактори, различни от заряда на батерията, играят съществена роля.
Освен това предложените разпоредби биха могли да имат отрицателни последици за собствениците на електромобили. Ограничаването на нивата на зареждане на практика намалява полезния пробег на електромобилите, което ги прави по-малко удобни и практични за ежедневна употреба. Това би могло да възпрепятства приемането на електромобили, което е основна цел на много правителства.
Въпреки че намерението на правителството да гарантира безопасността на електромобилите е разбираемо, предложените правила може да са прекалено ограничителни и да доведат до непредвидени последици. Необходим е по-балансиран подход, който да отговаря на проблемите, свързани с безопасността, без да се налагат прекомерни тежести на собствениците на електромобили.
Едно от потенциалните решения е да се инвестира в подобрени системи за откриване и потушаване на пожари в подземните паркинги. Това би помогнало да се намалят рисковете, свързани с пожари в електромобилите, независимо от нивото на зареждане на батериите. В допълнение, обучението на собствениците на електромобили за правилните практики за зареждане и важността на поддръжката на техните превозни средства може да допринесе за цялостната безопасност.
В крайна сметка целта трябва да бъде създаването на безопасна и приветлива среда за собствениците на електромобили, като същевременно се сведе до минимум рискът от пожари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АБВ
18:52 22.08.2024
2 Ами сега
Коментиран от #24
18:52 22.08.2024
3 Булпсихопатъ
19:02 22.08.2024
4 само с
Коментиран от #5, #9, #23
19:09 22.08.2024
5 Мдаа
До коментар #4 от "само с":
Бензин се фаси с пяна, пакета батерии не се гаси с нищо.19:24 22.08.2024
6 Каращ на LPG от 30++ години
19:47 22.08.2024
7 Хахахахаха
19:56 22.08.2024
8 Аааааа
19:58 22.08.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 селянин
20:30 22.08.2024
11 Батерия и екология
20:54 22.08.2024
12 електрокарите са опасни
21:43 22.08.2024
13 незнайко
00:02 23.08.2024
14 Като всеки Мерцедес
07:20 23.08.2024
15 Добро
07:38 23.08.2024
16 Тъп народ
07:45 23.08.2024
17 Красимир
11:55 23.08.2024
18 Опааа
06:57 24.08.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 БРАТУЖКИМ
18:47 24.08.2024
21 БРАТУЖКИМ
18:54 24.08.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Гори
До коментар #4 от "само с":
Но се гаси , батериите горят докато не изгори лития .Явно си ,,Теслар,,
Тесларите да си плащат гасенето .
20:59 24.08.2024
24 факуса
До коментар #2 от "Ами сега":
гасне,кога изгори всичко,нема нужда да се аби водата,достатъчна е една чаша студена за собственика или застрахователя07:48 25.08.2024
25 Апостол
13:11 25.08.2024
26 За ВИП клиенти
19:26 26.08.2024