Китайският пазар на електрически превозни средства е на прага на голяма технологична трансформация. Anhui Anwa New Energy Technology, частично собственост на Chery New Energy, официално обяви пускането на пазара на първата партида твърдотелни батерии от ново поколение. Тази стъпка е логично продължение на амбициозната стратегия на Chery Group, обявена още през октомври 2024 г., за въвеждане на по-ефективни и безопасни източници на енергия за електрически превозни средства.
Технологичен пробив и производствени иновации
Първите инженерни образци на твърдотелни батерии с енергийна плътност 300 Wh/kg бяха произведени в предприятието в икономическата зона на Уху на 4 юли 2025 г. Те вече са преминали сертификация за пожарна и експлозивна безопасност, потвърждавайки готовността на технологията за по-нататъшно мащабиране.
Иновативната производствена линия на предприятието, дълга над 35 метра, е част от затворен производствен цикъл с високо ниво на автоматизация. Тя включва лазерна обработка на материалите за намаляване на частичното замърсяване и спестяване на до 20% от разходите за енергия.
Капацитет, безопасност и бъдещи планове
Първият завод е с годишен проектен капацитет от 1,25 GWh, а скоростта на производство достига 20 метра електроден материал в минута. Производството се осъществява без използване на течни компоненти, което значително намалява риска от пожар и повишава общата надеждност на батериите. В допълнение към повишената енергийна плътност, твърдотелните батерии са по-малко чувствителни към температурни промени, зареждат се по-бързо и могат да съхраняват повече енергия при същото тегло като съвременните литиево-йонни аналози.
Тестовото производство на второто поколение батерии с повишена плътност до 400 Wh/kg вече е започнало. Компанията планира да стартира масово производство на батерии от трето поколение, които ще имат енергийна плътност от 500 Wh/kg, през 2027 г. Успоредно с това се подготвя за стартиране изследователски център с мощност 5 GWh за по-нататъшно развитие на технологията, който ще бъде разположен на същата производствена площадка.
Първи признаци за приложение в автомобили
Въпреки че все още няма официална информация за конкретни автомобили, които ще получат твърдотелни батерии, заснето изображение на електрическия SUV Chery Exeed Exlantix ET с маркировка „All-solid-state battery“ (изцяло твърдотелна батерия) може да показва, че новите батерии вече се тестват върху серийните прототипи на марката. Този напредък може да предвещава значително подобрение в производителността и безопасността на електрическите превозни средства в близко бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кико
😂😂😂😂
Коментиран от #3
11:47 07.07.2025
2 Хохо Бохо
11:55 07.07.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Госあ
12:20 07.07.2025
5 Механик
До коментар #3 от "Кико":
и що да не е умен? И изобщо какво общо има умността с това, че човека се гордее с невероятното европейско изобретение - капачка на бутилка, дето ти бърка в окото докато пиеш вода?Гордее се човека с нашите европейски иновации. Да не сме като китайците да се занимаваме с кякакви батерийки??
12:26 07.07.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Асгард
До коментар #3 от "Кико":
И що да не е умен човека? Защото се базика с любимите ти евроатлантици ли? Докато хората търсят ядрен синтез, ние си бъркаме в очите с капачки пиейки вода!!! Урсулианец простокирчовски!13:13 07.07.2025
9 ДрайвингПлежър
14:49 07.07.2025
10 ДрайвингПлежър
14:59 07.07.2025
11 Име
До коментар #6 от "кй87ъ6трхуй":
И деградацията също не решава тази "революция"!Коментиран от #12, #18
20:07 07.07.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 от утре
05:21 08.07.2025
14 Кълъмбъс Хотела
Коментиран от #16
07:13 08.07.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Енергийна плътност
До коментар #6 от "кй87ъ6трхуй":
Енергийната плътност наистина решава много от проблемите. 500 Wh/kg означава, че 100kWh батерия ще тежи 200 кг, а не като сегашните 650 кг. 200 кг тежи двигателя, трансмисията и изпускателната система на съвременен автомобил, без да броим резервоара. Електромобилите ще станат по леки от автомобил с ДВГ.За останалите параметри, твърдотелните батерии предлагат най-бързо зареждане, най-дълъг живот и най-голяма пожаробезопасност. Щом с желязо фосфатни батерии китайците постигнаха 1300 киловата зареждане за пет минути, твърдотелните ще се зареждат още по-бързо. А зарядната инфраструктура винаги е била кокошката или яйцето.. няма как да има мегаватови зарядни Ако няма кой да зарежда на тях.
Коментиран от #19
18:17 08.07.2025
18 Така е
До коментар #11 от "Име":
Надали някога проблемът с деградацията ще бъде решен. Няма вечни неща. Съвременните LFP батерии им дават само 8000 цикъла или 10 години гаранция, което настъпи първо. За твърдотелните казват че са много по издръжливи, но със сигурност И те деградират след 50 100 години.Ама всъщност на кого му пука, след като ние ще пукнем преди батериите
18:20 08.07.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.