Революцията при електромобилите започва

7 Юли, 2025 11:37 10 717 20

  • електромобили-
  • твърдотелни батерии

Китайски производител пуска линия твърдотелни батерии

Революцията при електромобилите започва - 1

Китайският пазар на електрически превозни средства е на прага на голяма технологична трансформация. Anhui Anwa New Energy Technology, частично собственост на Chery New Energy, официално обяви пускането на пазара на първата партида твърдотелни батерии от ново поколение. Тази стъпка е логично продължение на амбициозната стратегия на Chery Group, обявена още през октомври 2024 г., за въвеждане на по-ефективни и безопасни източници на енергия за електрически превозни средства.

Технологичен пробив и производствени иновации

Първите инженерни образци на твърдотелни батерии с енергийна плътност 300 Wh/kg бяха произведени в предприятието в икономическата зона на Уху на 4 юли 2025 г. Те вече са преминали сертификация за пожарна и експлозивна безопасност, потвърждавайки готовността на технологията за по-нататъшно мащабиране.

Революцията при електромобилите започва

Иновативната производствена линия на предприятието, дълга над 35 метра, е част от затворен производствен цикъл с високо ниво на автоматизация. Тя включва лазерна обработка на материалите за намаляване на частичното замърсяване и спестяване на до 20% от разходите за енергия.

Капацитет, безопасност и бъдещи планове

Първият завод е с годишен проектен капацитет от 1,25 GWh, а скоростта на производство достига 20 метра електроден материал в минута. Производството се осъществява без използване на течни компоненти, което значително намалява риска от пожар и повишава общата надеждност на батериите. В допълнение към повишената енергийна плътност, твърдотелните батерии са по-малко чувствителни към температурни промени, зареждат се по-бързо и могат да съхраняват повече енергия при същото тегло като съвременните литиево-йонни аналози.

Революцията при електромобилите започва

Тестовото производство на второто поколение батерии с повишена плътност до 400 Wh/kg вече е започнало. Компанията планира да стартира масово производство на батерии от трето поколение, които ще имат енергийна плътност от 500 Wh/kg, през 2027 г. Успоредно с това се подготвя за стартиране изследователски център с мощност 5 GWh за по-нататъшно развитие на технологията, който ще бъде разположен на същата производствена площадка.

Първи признаци за приложение в автомобили

Въпреки че все още няма официална информация за конкретни автомобили, които ще получат твърдотелни батерии, заснето изображение на електрическия SUV Chery Exeed Exlantix ET с маркировка „All-solid-state battery“ (изцяло твърдотелна батерия) може да показва, че новите батерии вече се тестват върху серийните прототипи на марката. Този напредък може да предвещава значително подобрение в производителността и безопасността на електрическите превозни средства в близко бъдеще.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кико

    51 4 Отговор
    Споко, хора, ние, европейците, мощно ще отговорим на този подъл китайски удар с ново поколение екокапачки на пластмасовите бутилки за вода и газирани напитки!

    😂😂😂😂

    Коментиран от #3

  • 2 Хохо Бохо

    24 3 Отговор
    Глей кви чудеса правят в Европата. Добре, че станахме част от клуба на богатите.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Госあ

    18 4 Отговор
    ЕС трябва да замести агресивния краварник с Китай като партньор, а Китай трябва да замести агресивния краварник с ЕС като партньор. Тези които твърдят обратното са корумпирани.
  • 5 Механик

    17 6 Отговор

    До коментар #3 от "Кико":

    и що да не е умен? И изобщо какво общо има умността с това, че човека се гордее с невероятното европейско изобретение - капачка на бутилка, дето ти бърка в окото докато пиеш вода?
    Гордее се човека с нашите европейски иновации. Да не сме като китайците да се занимаваме с кякакви батерийки??
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Асгард

    14 3 Отговор

    До коментар #3 от "Кико":

    И що да не е умен човека? Защото се базика с любимите ти евроатлантици ли? Докато хората търсят ядрен синтез, ние си бъркаме в очите с капачки пиейки вода!!! Урсулианец простокирчовски!
  • 9 ДрайвингПлежър

    7 1 Отговор
    Пак ли революция? Е как па никой не ми се нави да ми плаща по 5 кинта на революция, че да се заимам и аз и да си купя електричка
  • 10 ДрайвингПлежър

    5 4 Отговор
    Цялата врява за ЕЛ е за едни 3% пряко сили от световния автопарк... като цялото нещо се случва преди всичко в Китай под диктовка на Партията, не че на някой му е толкова кеф...
  • 11 Име

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "кй87ъ6трхуй":

    И деградацията също не решава тази "революция"!

    Коментиран от #12, #18

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 от утре

    2 0 Отговор
    Започва конвергенцията на Зелената сделка и Превъоръжаването: Вау Ве пускат новия си електрически танк - бърз заряд, евтинко, екологично, няма проблеми
  • 14 Кълъмбъс Хотела

    2 9 Отговор
    Китайски боклуци

    Коментиран от #16

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Енергийна плътност

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "кй87ъ6трхуй":

    Енергийната плътност наистина решава много от проблемите. 500 Wh/kg означава, че 100kWh батерия ще тежи 200 кг, а не като сегашните 650 кг. 200 кг тежи двигателя, трансмисията и изпускателната система на съвременен автомобил, без да броим резервоара. Електромобилите ще станат по леки от автомобил с ДВГ.

    За останалите параметри, твърдотелните батерии предлагат най-бързо зареждане, най-дълъг живот и най-голяма пожаробезопасност. Щом с желязо фосфатни батерии китайците постигнаха 1300 киловата зареждане за пет минути, твърдотелните ще се зареждат още по-бързо. А зарядната инфраструктура винаги е била кокошката или яйцето.. няма как да има мегаватови зарядни Ако няма кой да зарежда на тях.

    Коментиран от #19

  • 18 Така е

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "Име":

    Надали някога проблемът с деградацията ще бъде решен. Няма вечни неща. Съвременните LFP батерии им дават само 8000 цикъла или 10 години гаранция, което настъпи първо. За твърдотелните казват че са много по издръжливи, но със сигурност И те деградират след 50 100 години.

    Ама всъщност на кого му пука, след като ние ще пукнем преди батериите
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.