Новите двигатели на BMW ще отговарят на стандартите Euro 7 без загуба на производителност

22 Юли, 2025 12:05 7 372 13

  • bmw-
  • двг-
  • euro 7

Електрификацията като допълнение, а не замяна

Новите двигатели на BMW ще отговарят на стандартите Euro 7 без загуба на производителност - 1

BMW M официално потвърди, че ще продължи да използва класическите си шестцилиндрови редови двигатели и V8 дори след въвеждането на строгите емисионни норми Euro 7. Компанията увери, че тези двигатели ще запазят високите си мощностни показатели и няма да правят компромис с производителността, въпреки засилените екологични изисквания.

Предизвикателствата на Euro 7 и иновациите на BMW M
По време на интервю за списание Autocar на Фестивала на скоростта в Гудууд, главният изпълнителен директор на BMW M, Франк ван Меел, очерта основния проблем за съвременните спортни автомобили в контекста на стандарта Euro 7. Според него, трудността не е толкова в спазването на екологичните стандарти, колкото в поддържането на динамичните характеристики, които клиентите на BMW M очакват. За да постигнат това, инженерите е трябвало да търсят изцяло нови технически решения.

Ван Меел обясни, че съвременните високопроизводителни двигатели обикновено използват гориво не само за генериране на мощност, но и за охлаждане на горивната камера. Съгласно новите разпоредби Euro 7 обаче този подход вече не е разрешен, тъй като води до повишени емисии. Поради това BMW M е трябвало да оптимизира процеса на горене без използване на допълнително охлаждане на горивото, като същевременно поддържа идеалното съотношение въздух-гориво. Франк ван Меел отбеляза, че компанията е направила редица "много интересни технически промени" в дизайна на двигателя, като конкретни подробности ще бъдат публикувани по-късно.

Верност към традициите и бъдещи планове
Ръководителят на BMW M специално подчерта, че BMW ще остане вярна на своите традиции. Редовият шестцилиндров двигател остава ключов елемент от ДНК-то на марката BMW, докато V8 има дълбоки корени в състезателната история на компанията. И двете конфигурации на двигателя ще бъдат доразвити и използвани в бъдещите M модели, включително новите поколения на M5, M8 и други спортни автомобили на марката.

На въпрос на журналисти за възможността BMW M да премине към по-малки три- или четирицилиндрови двигатели с последваща електрификация, Франк ван Меел даде ясен отговор: "Не". Според него подобна концепция не съответства на философията на M и не позволява постигането на характеристиките, които клиентите очакват – по-специално висок въртящ момент, широк работен диапазон на двигателя и оптимално съотношение мощност-тегло. Ван Меел подчерта: "Не мога да си представя M5 с четирицилиндров двигател. Той не се вписва в това, което е BMW M."

Тези изявления всъщност са отговор на опасенията в автомобилната общност, че затягането на екологичните стандарти може да принуди производителите да се откажат от класическите двигатели в полза на по-малко мощни силови агрегати или изцяло електрически версии. Вместо това BMW M продължава да намира начини да комбинира традиционния характер на своите автомобили с новите стандарти за емисии, без да губи основната си ценност – емоцията от шофирането.

Въпреки това, електрификацията ще остане част от стратегията на BMW, но само в онези конфигурации, където не противоречи на концепцията на марката M. Например, очаква се бъдещите M модели да разполагат с хибридни системи, подобни на вече използваната в BMW XM. Основата обаче ще останат шестцилиндровите и осемцилиндровите двигатели с традиционния характер, който направи BMW M разпознаваем по целия свят.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кво му пука на българина

    9 3 Отговор
    Докато дойдат в БГ на по 200 000 км с 2 пъти сменен двигател, както с БМВтата винаги става, ще е 2035та и няма да могат да се карат.
  • 2 Мбуа ха ха ха ха

    8 2 Отговор
    V8 с 3 цилиндъра. ха ха ха ха

    Коментиран от #7, #8

  • 3 Електрошок

    9 2 Отговор
    Какъв е този локум"производителност"?!Това не е балирачка!В автомобилните ТХ има КПД на двигателя,общ КПД ,разход на сто километра и дгуги параметри,а производителност има Пешо плочкаджията.
  • 4 боян расате

    11 1 Отговор
    Тук нямаме пари за БМВ,з ащото държавата дебне зад всеки ъгъл да ощети човека и тези които правят магистрали заделят от "матряла". Имаме ламборгинита, Ферарита, Бентлита, Поршетата са повече от Дачийте, абе бедна и некорумпирана държава в която всяка втора реклама е на хазарт.
  • 5 Истината

    11 4 Отговор
    Отказах се от тази марка заради честите проблеми.

    Коментиран от #11

  • 6 Чавдар войвода

    8 3 Отговор
    Голяма работа са бЕНветата. С едни накладки, по три двигателя сменят...
  • 7 Точно.

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мбуа ха ха ха ха":

    Като Ауди А8 50. ......Ама 50 не означавало 5.0 литра обем, а НИЩО, защото двигателят е 2,5 литра
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Боклуци

    7 3 Отговор
    Бмв от години са тотал щета
  • 10 Не благодаря

    4 3 Отговор
    Ако искате трошлива и проблемна кола, купете си бмв. И без това са най-евтини
  • 11 Контра

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Истината":

    Останах с тази малка заради надеждността и удоволствието от шофиране. Дааа, буквално вчера, един от шофьорите ми изкоментира, че 6 цилиндровите двигатели на БМВ били проблемни, защото си купил Х5 на 600 000 км, и след като го напънал по магистралата за 30-на минути с 200 (!?), двигателят се счупил. Какво повече да коментирам?

    Коментиран от #12

  • 12 6135

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "Контра":

    Еееее, прав си е човекът. Той се е надявал на поне 40 минути преди да се счупи двигателят.
  • 13 Бмв

    1 2 Отговор
    С двигател никога! Електричка по може