BMW M официално потвърди, че ще продължи да използва класическите си шестцилиндрови редови двигатели и V8 дори след въвеждането на строгите емисионни норми Euro 7. Компанията увери, че тези двигатели ще запазят високите си мощностни показатели и няма да правят компромис с производителността, въпреки засилените екологични изисквания.
Предизвикателствата на Euro 7 и иновациите на BMW M
По време на интервю за списание Autocar на Фестивала на скоростта в Гудууд, главният изпълнителен директор на BMW M, Франк ван Меел, очерта основния проблем за съвременните спортни автомобили в контекста на стандарта Euro 7. Според него, трудността не е толкова в спазването на екологичните стандарти, колкото в поддържането на динамичните характеристики, които клиентите на BMW M очакват. За да постигнат това, инженерите е трябвало да търсят изцяло нови технически решения.
Ван Меел обясни, че съвременните високопроизводителни двигатели обикновено използват гориво не само за генериране на мощност, но и за охлаждане на горивната камера. Съгласно новите разпоредби Euro 7 обаче този подход вече не е разрешен, тъй като води до повишени емисии. Поради това BMW M е трябвало да оптимизира процеса на горене без използване на допълнително охлаждане на горивото, като същевременно поддържа идеалното съотношение въздух-гориво. Франк ван Меел отбеляза, че компанията е направила редица "много интересни технически промени" в дизайна на двигателя, като конкретни подробности ще бъдат публикувани по-късно.
Верност към традициите и бъдещи планове
Ръководителят на BMW M специално подчерта, че BMW ще остане вярна на своите традиции. Редовият шестцилиндров двигател остава ключов елемент от ДНК-то на марката BMW, докато V8 има дълбоки корени в състезателната история на компанията. И двете конфигурации на двигателя ще бъдат доразвити и използвани в бъдещите M модели, включително новите поколения на M5, M8 и други спортни автомобили на марката.
На въпрос на журналисти за възможността BMW M да премине към по-малки три- или четирицилиндрови двигатели с последваща електрификация, Франк ван Меел даде ясен отговор: "Не". Според него подобна концепция не съответства на философията на M и не позволява постигането на характеристиките, които клиентите очакват – по-специално висок въртящ момент, широк работен диапазон на двигателя и оптимално съотношение мощност-тегло. Ван Меел подчерта: "Не мога да си представя M5 с четирицилиндров двигател. Той не се вписва в това, което е BMW M."
Тези изявления всъщност са отговор на опасенията в автомобилната общност, че затягането на екологичните стандарти може да принуди производителите да се откажат от класическите двигатели в полза на по-малко мощни силови агрегати или изцяло електрически версии. Вместо това BMW M продължава да намира начини да комбинира традиционния характер на своите автомобили с новите стандарти за емисии, без да губи основната си ценност – емоцията от шофирането.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кво му пука на българина
12:14 22.07.2025
2 Мбуа ха ха ха ха
Коментиран от #7, #8
12:17 22.07.2025
3 Електрошок
12:24 22.07.2025
4 боян расате
12:33 22.07.2025
5 Истината
Коментиран от #11
13:24 22.07.2025
6 Чавдар войвода
15:53 22.07.2025
7 Точно.
До коментар #2 от "Мбуа ха ха ха ха":
Като Ауди А8 50. ......Ама 50 не означавало 5.0 литра обем, а НИЩО, защото двигателят е 2,5 литра17:54 22.07.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Боклуци
18:09 22.07.2025
10 Не благодаря
18:11 22.07.2025
11 Контра
До коментар #5 от "Истината":
Останах с тази малка заради надеждността и удоволствието от шофиране. Дааа, буквално вчера, един от шофьорите ми изкоментира, че 6 цилиндровите двигатели на БМВ били проблемни, защото си купил Х5 на 600 000 км, и след като го напънал по магистралата за 30-на минути с 200 (!?), двигателят се счупил. Какво повече да коментирам?Коментиран от #12
13:44 23.07.2025
12 6135
До коментар #11 от "Контра":
Еееее, прав си е човекът. Той се е надявал на поне 40 минути преди да се счупи двигателят.14:23 23.07.2025
13 Бмв
18:12 24.07.2025