Вместо да показва само цифри и статистики, компанията разказа история за издръжливост, като изпрати своя електрически седан Mercedes-AMG GT XX на маратонски тест на пистата Нардо в Италия. Автомобилът измина разстояние, равно на обиколката на Земята - 40 075 км.
За да постигне този впечатляващ резултат, GT XX с неговия тридвигателен силов тракт с мощност 1 360 к.с. прекара 7 дни, 13 часа и 24 минути в движение, спирайки само за кратко зареждане. Средната скорост на автомобила беше забележителните 220 км/ч, което включва и времето за престой. Това показва, че електрическият седан е в състояние да поддържа темпо, което е характерно за спортните автомобили.
За да поддържа такъв висок ритъм, Mercedes-AMG използва две ключови, но все още не масови, технологии. Първата е ултрабързото зареждане с капацитет от 850 kW, което минимизира времето за презареждане. Втората е директното охлаждане на батериите, което позволява на батерията да поддържа стабилна производителност, без да прегрява, дори при екстремно натоварване.
Очаква се Mercedes-AMG GT XX да бъде пуснат на пазара следващата година като нов флагман на AMG линията. Въпреки че серийният модел може и да не разполага с всички "космически" характеристики, използвани в теста, демонстрацията е ясно послание. тя показва, че ерата на електрическите седани, които съчетават дълъг пробег, висока скорост и надеждност, вече е тук. Mercedes не просто гони цифри, той задава темпото, с което конкурентите ще трябва да се съобразяват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #3
11:24 02.09.2025
2 Електомера
освен всички недостатъци на конвеционалните автомобил /окачване, трансмисия, компютри и т.н. смело може да се дабави и батериите, зарядните станции, времето за зареждане, слабото търсена на пазара, техническото обслужване/
Коментиран от #4, #5
11:58 02.09.2025
3 Не се притеснявай
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Китайците няма да оставят нещата така. Mercedes със своето 850 kW зареждане им копира идеята за 24 часа, като изминаха 5 500 км , за да бият предишния рекорд от 4000 км на xiaomi които се зареждат "само" с 500 киловата.Но да не забравяме, че BYD вече зареждат с 1000 киловата нормалните си автомобили, А наскоро представиха електромобил с 3 000 конски сили, който ще прави абсолютно смешен този mercedes. Вероятно ще се зарежда по-бързо от 1 000 kW и в комбинация с по-високата скорост, "ще обиколи земята" за по-малко от седмица и ще измине над 6000 км за 24 часа като шофира с доста по-висока от 300 км в час скорост.
Даже въобще няма да се учудя, ако "отидат до луната" с този автомобил, като шофират непрекъснато около два месеца, за да докажат колко издържа батерията при толкова високо натоварване и мегаватово зареждане. Ако успеят с това, то няма да има човек на земята който да може да натовари този автомобил и да му повреди батерията в реалността.
12:04 02.09.2025
4 Водомера
До коментар #2 от "Електомера":
Не е въпроса какво добавят към съвременните автомобили, А какво премахват. Всъщност премахват над 90% от проблемите части, А тези които остават са много по-надеждни.Например електродвигателя когато е правилно проектиран изкарва милиони километри. Например Тесла слага двигателя от лек автомобил в камиона и му дава 1 милион мили гаранция, като след изтичането на гаранцията е първото му обслужване.
Коментиран от #6
12:07 02.09.2025
5 Надежност
До коментар #2 от "Електомера":
Знаеш ли колко пъти трябва да се смени маслото на автомобил с ДВГ за 40 000 км изминати при движение с 300 км в час?12:09 02.09.2025
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Водомера":
Къде са камионите на Илюзон, че от 2017 аха да се появят масово по пътищата❗Ама още са само на промовидео и вътрешно заводски за безалкохолна фирма❗
Коментиран от #7
13:13 02.09.2025
7 Камиона е по пътищата
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ама двигателите както и самият ти потвърди. Изминава по 1600 км на денонощие, което е в повече от пробегът на предно статистическите дизелови камиони, следователно няма физически ограничения за неговото използване.Остава да започнат да го произвеждат серийно на разумна цена. Това последното е проблема - не могат да постигнат цената която обещаха и ако сега започнат да го произвеждат ще последва съдбата на пикапа - много поръчки и минимални продажби заради двойната цена.
А иначе двигателите за които говоря са инсталирани в милиони автомобили на Tesla, защото ползват същите двигатели като на модел 3 и модел У.
Вече за серийния вероятно ще ползват от модел s с над хиляда коня.
Коментиран от #8, #9, #10
13:18 02.09.2025
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Камиона е по пътищата":
КамиоНА ❗ Щеше да залез пазара от 2017,а още говорим за камионА❗
И за онези стотина бройки дето безалкохолниците не ги показват много много, а и не коментират параметрите им❗
13:22 02.09.2025
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Камиона е по пътищата":
Никога не съм твърдял , че Семи-ту-ту прави по 1600км дневно. Самият Мъск от 2022х е на ЩЕ...ЩЕ изминава 800км,
ЩЕ произвежда по 50 000 бр
ЩЕ .... ама вече сме към края на 2025 ❗
НЯ-МА 400 000 камиона кръстосващи пътищата❗
Коментиран от #12
13:29 02.09.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Камиона е по пътищата":
И къде е логиката и икономическия ефект с един двигател да завиждаш кола 1300кг и камион 40 тона 🤔❗Все еднонда сложиш на чистачките си ел.мотор от пералня примерно❗
Коментиран от #11
13:33 02.09.2025
11 Логиката
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Най-мощните дизелови камиони са по 500-600 коня.Тесла модел s Plaid над 1000 коня. Каква е логиката да правиш по мощен двигател за камиона?
За да бъдем Коректни, всъщност двигателите на Тесла модел s са три на брой. За камиона могат да бъдат 4 или повече при необходимост.
Хайде сега се опитай да сложиш двигател от ferrari на камион! При ДВГ трябва да ти се съобразяваш дали ти трябва мощност или въртящ момент. При електродвигателите получаваш и двете.
Коментиран от #13, #16
14:32 02.09.2025
12 Не си твърдял
До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Защото не знаеш че изминават по 1600 км на денонощие. Казваш че от pepsi не са казали нищо пак защото не знаеш и не се интересуваш. Точно от Пепси казаха за тези 1600 км за денонощие с включено зареждане и доставки на клиенти. Но пък много държиш да лъжеш за това, което не знаеш и не се интересуваш.Например знаеш ли къде кога и колко камиона ще произвеждат и на каква цена?
Коментиран от #14
14:37 02.09.2025
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Логиката":
Куца логика❗НЕ гледай само конете и въртящия момент❗ Сравни лагери на мотора, намотки на Ел.мотора, ос и зъбчати колела на предавките❗
НЕ става с 20-30кг мотор да задвижваш маса 1 тон и маса 40 тона ‼️
Коментиран от #17
14:41 02.09.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "Не си твърдял":
Айде пак ЩЕ.." ..ще произвеждат и на каква цена"Ами от 2017, вече трябваше да Е
произвел 400 000 бр
Нали обещава по 5О ООО бройки годишно❗
Това с цената е като оня с доматите...
Коментиран от #15, #18
14:49 02.09.2025
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Търговец продавал домати по 8лв кгКлиент:
- Много скъпо бе , един по -надолу ги продава по 6лв!
-Купи си от него! - казал търговецът.
-Да купя, ама ги свършил.
- Е, аз като ги свърша ги продавам по 3лв ❗
14:52 02.09.2025
16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Логиката":
Получаваш ИЗПУШИЛИ НАМОТКИ❗НЕ можеш с моторче на ЕЛ.скутер да задвижиш Тесла с пет човека❗
15:05 02.09.2025
17 Ко речи
До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ти виждал ли си електро двигател? Какви зъбни колела има в двигателя? Зъбните колела са на трансмисията след електро двигателя.Лагера на електродвигателя си е изчислен за въртящия момент и оборотите и въобще не се интересува дали задвижва струг, лек автомобил или камион.
Намотките са изчислени за мощността и също не се интересуват какво задвижват.
Виж ако беше казал за разлика при охладителната система, щеше да демонстрираш някаква техническа грамотност, но засега демонстрира само техническата си неграмотност.
А също така електрическите превозни средства обикновено нямат предавки и скоростна кутия. Имат фиксирано предавателно число на трансмисията.
Коментиран от #19
15:16 02.09.2025
18 Какво ЩЕ
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Къде в това мнение ти говоря за ЩЕ, за цени или нещата за които ми отговаряш? Или вече си си наумил Какво ще говориш и няма значение аз какво казвам?Зададох ти конкретни въпроси НА ТЕБЕ. Ще отговориш ли къде кога колко и на каква цена ще произвеждат или НЕ ЗНАЕШ?
Коментиран от #20
15:19 02.09.2025
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Ко речи":
"Ти виждал ли си електро двигател? " 🤣🤣🤣Аз да, а ти❓
С един и същ двигател от Ел.скутер ще задвижваш и тон и половина Тесла и 40 тона камион❗
Сега разбрах защо се нарича Мъртво море -
ами ти изби рибата в него 🤣🤣🤣
Коментиран от #22
15:24 02.09.2025
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Какво ЩЕ":
Пак ОБЕЩА и пак ЩЕ..." Tesla обеща да увеличи обема на доставките на камиони Semi още през тази година, но масовото им производство няма да започне до началото на работата на
завода в Невада,
който в момента е в процес на изграждане. До 2026 година компанията възнамерява да увеличи производството
до 50 000 камиона годишно.❗
Много ЩЕ ми дойдоха, ЩЕ спра до тук🚘
Коментиран от #21
15:27 02.09.2025
21 Именно де
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За тебе 2026 година вече мина и обясняваш как са те излъгали и не се произвеждат камионите масово и всичко е БЕШЕ когато говориш за 2026. Хайде спри се и почни отново през 2027 като свърши 2026.За всички останали 2026 е ЩЕ, само за тебе е БЕШЕ
Коментиран от #23
17:05 02.09.2025
22 А защо не
До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ако електродвигателя на скутера е изчислен за 1000 коня? Хайде научете я тази физика преди да спорите с инженери на автомобилни компании!Физиката се интересува от мощност и въртящ момент. Точка!
40 тонни камиони обикновено се задвижват от 200-300 коня двигатели в масовия случай. Само по твоята физика 1000 коня електродвигатели не достигат за да извършат същата работа. Можеш ли да обясниш ЗАЩО, но не са сектантски обяснения за ВЯРА, а с елементарни физични обяснения с цифри? Знания за осми клас ще ти стигнат, ако ги имаш.
Коментиран от #29
17:10 02.09.2025
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #21 от "Именно де":
Абе ти природно ли си толкова Т-Ъ-П или ходи на курс❓ Още 2017-та обеща до края на годината,ДА ПОВТОРЯ 2017-та ,
ДА ПУСНЕ КАМИОНИТЕ НА ПАЗАРА❗
Също като нашите Ф-16 и те от 2018
все идват... ама друг път❗
Коментиран от #24, #26
18:05 02.09.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Още чакам
Единствените недостатъци са при изключително ниска скорост при тръгване, до първа втора предавка и до 10 км в час, когато дизеловия ще има по-голям въртящ момент, но след това въпреки че електрическия не може да превключва предавки, ще има по-голям въртящ момент от дизеловия, а именно въртящият момент ускорява тези 40 тона.
След като веднъж са ускорени до максимална скорост, след това тя се поддържа с някак си около 130 коня, с които лесно се справя дори един единствен електродвигател от четирите двигателя с над 300 коня всеки.
Коментиран от #27
21:16 02.09.2025
26 А ти
До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Толкова ли си умен да вярваш че някой ще пусне в производство нещо за което няма завод? Очевидно си ходил на курсове за да те лъжат и за да вярваш!Не случайно тебе те попитах кога ще е готов завода, което отговаря на въпроса ти кога ще започне производството.. иначе е като да чакаш, че след две години Toyota ще започне да произвежда твърдотелни батерии през 2012 година. И така през две-три години отлагат с две-три години оттогава насам до 2024, през която обещаха че започват производство през 2026, но през 2025 от отново отложиха с една година.
Коментиран от #28
21:19 02.09.2025
27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #25 от "Още чакам":
Не чакай, ами вземай един електромотор от пералня и върви го сложи на електровоз и патентовай как задвижваш влак ❗Коментиран от #31, #33
08:24 03.09.2025
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #26 от "А ти":
а ТИ явно си толкова Т.Ъ.П та не можеш да осъзнаеш, че щом си обещал да пуснеш в производство нещо след няколко месеца- трябва да си си направил сметката как и къде ще го произвеждаш❗ Ама той ИЛюзОН не е автомобилен инженер, нито дори механик,А ОБИКНОВЕН ПРОДАВАЧ НА ИЛЮЗИИ‼️
Коментиран от #30
08:29 03.09.2025
29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #22 от "А защо не":
Мъск не е инженер в автомобилна компания❗А е с ДВА ДНИ физика🤣
"През 1995 г., когато Мъск е на 24 години, той се премества в Калифорния, за да започне обучение за докторска степен
по приложна физика в Станфорд,
НО НАПУСКА САМО ДВА ДНИ ПО-КЪСНО,
за да преследва предриемаческите си амбиции в области като интернет, възобновяема енергия и Космос"
❗
08:45 03.09.2025
30 Ти да видиш
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Значи Toyota 2012 година е построила з за водоза твърдотелни батерии щом обещава. Защо не ги произвежда? Защо през 2024 обеща за 2026 А сега го отложи? Живееш в ехо камера и виждаш само това което ти харесва и съвпада с предразсъдъците ти. За всичко останало си абсолютно сляп и дори не виждаш въпроса09:37 03.09.2025
31 Разбира се че става
До коментар #27 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ти просто намери двигател от пералня с няколко мегавата мощност и със сигурност ще стане за влак.Така и не се научи че няма електродвигатели за перални и електро двигатели за влакове. Има електродвигатели с определена мощност и въртящ момент, които стават за всичко.
В някои случаи просто ти трябва по-добро охлаждане, ако ще натоварваш двигателя постоянно, а не пиково.
Тоест за камион и за лек автомобил двигателя може да е същия но с различна охладителна система и различни предавателни числа след двигателя.
Ако беше учил физика щеше да знаеш че щом осигуряват 12 хиляди нютон метра на колелата на лек автомобил, то същите двигатели ще осигуряват поне пет пъти повече - около 60 000 нютон метра на колелата на камиона. А ти разправяш че не може да потегли с 60 000 нютон метра или ще се натовари?
09:44 03.09.2025
32 Инженерни сметки
Обороти колело 434 rpm
Обороти двигател 15 200 rpm
Въртящ момент колело 2 200 Nm
Въртящ момент двигател 63 Nm
Мощност 100 kW
Какъв проблем виждаш за двигателите с обща мощност 1000 kW
09:52 03.09.2025
33 Само се виж
До коментар #27 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Под статия В която електромобил е поддържал движение с 300 км в час в продължение на една седмица и изминава 5 500 км за 24 часа, ти пърдиш че е задвижван с мотор от пералня ?Имаш ли някаква представа с каква мощност се поддържат 300 километра в час? Очевидно нямаш! Това автомобил с ДВГ не може да го постигне, защото ще му свърши ресурса на двигателя и трябва да влезе в сервиз за обслужване. Но електродвигателите не се нуждаят от обслужване и може да измине и разстоянието до луната без да спира за да влиза в сервиз
10:01 03.09.2025
34 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Ама то пък може да е без лагери,
като турбото на мисерите/МПС🤔
Коментиран от #35, #36, #39
10:17 03.09.2025
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
миксерите/МПС🤔10:18 03.09.2025
36 Пак да питам
До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Каква е мощността за движение с 300 км в час на електромобила от статията? Ще ти подскажа че разхода е около 60kWh/100км, което ти е абсолютно достатъчно за да сметнеш и мощността, ако беше инженер или пък... Беше завършила осми клас с тройка по математика.После я сравни с някакви си 100 киловата мощност за поддържане на максимална скорост на 40 тонен ТИР за да видиш как за тези двигатели Това ще е като разходка в парка.
10:36 03.09.2025
37 Лагерите?
След тази обиколка на земята, лагерите на електродвигателите на този mercedes няма да са мръднали. Както ти казах гаранцията на двигателите на камиона на Тесла е 1 милион мили, което са 1,6 милиона километра. Колко пъти автомобил или камион с ДВГ ще е влязъл в бокса за обслужване за 1,6 милиона километра?
10:42 03.09.2025
38 Охлаждане?
Да сметнем нуждата от охлаждане в двата случая?
Електрическият двигател има над 95% КПД което означава, че трябва да му бъде подадена около 105kW електрическа енергия от които 5kW се отделят във вид на топлина.
Дизеловият има оптимистични пожелателни 50% КПД, което означава, че му трябват поне 200kW мощност от горивото, от които 100 се превръщат в полезна работа, а останалите 100kW се отделят във вид на топлина
Хайде сега се сети кой от двата камиона има нужда от по-добра охладителна система?
На практика при 100 киловата изходяща мощност към колелата, при дизеловия камион се отделя 150 киловата топлина срещу 5 kW за електрическия.
11:33 03.09.2025
39 Други незнания
До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Имаш ли за попълване за да ти помогна?Коментиран от #40
11:33 03.09.2025
40 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #39 от "Други незнания":
Благодаря за ПСЕВДОзагрижеността ти❗Но знанията си ги попълвам сам.
НЕ чакам Тесльо-Кресльо БЕЗ.НИК.а,
дето дори не разбира какво му пиша,
да ми носи знания 🚘
Ти дори НЕ разбра примерите, че ако един електромотор задвижва МПС той е прекалено мощен, здрав и скъп за да се слага на перални в масовото производство.
А лагерите на моторите по струговете не се сменят често именно защото не им слагат ел.мотори от ел.самобръсначки❗
Коментиран от #41, #42
12:42 03.09.2025
41 Е така де
До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Хайде сега отговори ми защо дизелов двигател с мощност 300 кВт за камион с 2000 нютон метра въртящ момент, не може да се замени с електродвигатели с обща мощност 1 000 kW и въртящ момент 1800 нютон метра?Коментиран от #43, #45
13:02 03.09.2025
42 Също така
До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ми отговори Защо смяташ че точно тези двигатели ги слагат и по пералните и ме питаш дали с ТОЧНО ТЕЗИ ДВИГАТЕЛИ ОТ ПЕРАЛНЯ може да се задвижва камион?Така и не разбра, че няма двигатели за пералня, за струг, за вентилатор или за каквото и да е, а има електродвигатели с определена мощност, обороти и въртящ момент, като за всяко приложение си избираш подходящ електродвигател точно по тези параметри..
13:20 03.09.2025
43 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #41 от "Е така де":
Имаш ли представа , че ел.мотор1000кW тежи повече от автомобил Тесла❓
Май ще започнеш да влизаш в час ❗
Като оня с ДВА ДНИ приложна физика❗
14:57 03.09.2025
44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Върви потърси книжки по приложна физика‼️
14:59 03.09.2025
45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #41 от "Е така де":
"Хайде сега отговори ми , как електродвигател с мощност 1 000 kW и тегло между 4 и 6 ТОНА ще го монтираш на автомобил Тесла🤔❗❓"Нали с еднакъв мАтор ще ги правиш❗
Физиката като предмет
НЕ Е КАТО ФИЗИКАТА
на съученичките ти❗
Коментиран от #46
15:12 03.09.2025
46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #45 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ако пък имаш предвид няколко с обща мощност 1000кW,то ТРИ по 300
тежат колкото ТРИ ТеслИ❗
Не ме питай повече
ЗА ЗЕЛЕН ХАЙВЕР-
ЩЕ ТИ ДОНЕСА ❗
Коментиран от #47
15:25 03.09.2025
47 Ти да видиш
До коментар #46 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Казваш трите мотора на Тесла модел s Plaid с обща мощност 1000 коня тежат колкото три тесли! Такава умност дори не бях сънувал че някой може да ми каже!Това е като да кажеш че ръката ти тежи 10 пъти повече от собственото ти тегло.
Значи досега на тази гениална мисъл е било базирано всичкото ти "разсъждение" ?
Да беше потърсил Колко тежи един от тези двигатели, даже заедно с трансмисията, Ако не можеш да откриеш теглото само на двигателя, който е с размерите на диня.
Коментиран от #50
15:35 03.09.2025
48 Няма да отговориш
Колко тежи дизелов двигател за камион 300 kW? Колко му тежи само скоростната кутия?
Та дори само маслото което е 40-50 литра за камионски двигател, тежи колкото целия електродвигател с подобна мощност.
Само антифриза тежи колкото половин електродвигател. Тръгнал да сравнява двигателите по тегло нашия!
15:46 03.09.2025
49 Къде отидохме далеч
15:58 03.09.2025
50 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #47 от "Ти да видиш":
Не казвай неща които не съм казал/писал❗Сам спомена, че конете от Ф1 нямат нищо общо с конете на танк❗
Виждам, че се въртиш около 2 числа които някъде си прочел и нямаш представа как изглежда маса 40 тона от близо❗
Хубав ден, не считам за нужно да си губя повече времето с "ФИЗИК" от твоето ниво ‼️
Коментиран от #51, #52, #53, #54
16:30 03.09.2025
51 Объркал си се
До коментар #50 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Двг от Формула 1 не става за камион, ВЪПРЕКИ ЧЕ КОНЕТЕ СА ЕДНАКВИ. Не е заради конете, А ЗАРАДИ ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ.Правиш ли разлика между оборотите на Формула 1 и оборотите на камион които са между 1000 и 1 500 оборота в минута, но с огромен въртящ момент?
Разбира се че не правиш разлика между мощност и въртящ момент. Както ти казах, въртящият момент дърпа 40-те тона, не мощността. А въртящият момент на електродвигателите е по-голям от който и да е ДВГ, като същевременно е съчетан с много по-голям диапазон на оборотите отколкото има дори Формула 1.
И всичкото това в 30-40 кг електродвигател.
16:46 03.09.2025
52 Проверих
До коментар #50 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Всъщност дори не съм ти говорил за Формула 1. Ето точния цитат"Хайде сега се опитай да сложиш двигател от ferrari на камион! При ДВГ трябва да ти се съобразяваш дали ти трябва мощност или въртящ момент. При електродвигателите ПОЛУЧАВАШ И ДВЕТЕ."
16:49 03.09.2025
53 Не бил писал?
До коментар #50 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"Не казвай неща които не съм казал/писал❗"А Това аз ли го писах
"Хайде сега отговори ми , как електродвигател с мощност 1 000 kW и тегло между 4 и 6 ТОНА ще го монтираш на автомобил Тесла🤔❗❓"
Нали с еднакъв мАтор ще ги правиш❗
Физиката като предмет
НЕ Е КАТО ФИЗИКАТА
на съученичките ти❗"
Да повторя есенцията
как електродвигател с мощност 1 000 kW и тегло между 4 и 6 ТОНА ще го монтираш на автомобил Тесла🤔❗❓"...
Ако пък имаш предвид няколко с обща мощност 1000кW,
то ТРИ по 300
тежат колкото ТРИ ТеслИ❗"
16:56 03.09.2025
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 40 тона
16:58 03.09.2025