Last news in Fakti

3 Октомври, 2018 19:10 16 744 39

Нови ограничения за дизеловите автомобили

  • дизел-
  • дизелови автомобили-
  • ограничения

Вредните газове от автомобили в Европа трябва да намалеят с 40%. Това изискване приеха евродепутатите. Целта трябва да бъде постигната до 2030 г.

Новата цел е доста по-амбициозна от предложението на Европейската комисия, която беше за 30%.

За да се постигнат тези цели се въвеждат условия за максимални стойности за всеки нов произведен автомобил, както и използването на повече електрически коли.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Бати скапаната новина

    39 11 Отговор
    Хаха
  • 3 боцмана

    138 2 Отговор
    Като толкова искат да намалят вредните емисии , да вземат и да намалят цените на новите електрически коли.
  • 4 ГГГГГ

    137 15 Отговор
    А, нещо да кажат за замърсяването при производството на батериите за ел. коли? Или там няма проблем, защото не е в Европа. Шведското транспортно министерство изкара доклад , че за производството на батерия от 100 кил. се изхвърлят 17 тона емисии. Толкова изхвърля дизелов евро 4 за 200 000км.

    Коментиран от #8, #9, #22, #28

  • 5 Ввв

    74 16 Отговор
    Ех тези евроджендъри,простотия след простотия...кога ще се махнат нз
  • 6 Ефтини сензации

    31 73 Отговор
    Ха стига ревахте,
    Дизела трябва да си отиде!
    Това след мазута е най мръсното за горене гориво!
    Добре е, че на някой хубавец не му е дошло да прави коли на мазут...

    Коментиран от #35

  • 7 Аз съм

    66 9 Отговор
    Всички тези от Европа който взимат такива решения и имат изисквания са пълен фарс. Двигателя който се движи с вода вече отдавна е измислен,трябва само да приложат тази технология,а не да се правят че не става или не знаят за нея и най важното да спрат да убиват тези който я изобретяват.

    Коментиран от #19

  • 8 гостенин

    64 13 Отговор

    До коментар #4 от "ГГГГГ":

    Прав си колега! Всички двигатели,отговарящи на ЕВРО-4, ЕВРО-5,ЕВРО-6, реално не замърсяват атмосферата.А лобитата за електромобили,безумното оскъпяване на производствата водят единствено до огромни печалби на дадени кръгове.
  • 9 844

    29 20 Отговор

    До коментар #4 от "ГГГГГ":

    А колко още се изхвърля от добива, транспорта, рафинирането на нефта и дистрибуцията на горивото, освен изгореното от двигателя?

    Коментиран от #12

  • 10 WWW

    6 4 Отговор
    https://fakti.bg/avto/333343-tesla-model-3-chupi-rekordi-po-prodajbi
  • 11 Gass

    49 1 Отговор
    А колко вредни емисии изхвърлят корабите и самолетите?????
  • 12 ГГГГГ

    37 11 Отговор

    До коментар #9 от "844":

    А, къде отиват изчерпаните батерии???? В Африка!!! Те не замърсяват или да! Но щом не е тук няма проблем, така ли мислиш? Това което пиша в предния коментар е ОФИЦИАЛЕН ДОКЛАД ОТ ШВЕЦИЯ! Намери данни и ги напиши, а не задавай кухи въпроси. И контра въпрос на твоя- колко газове се изхвърлят за да има електричество?

    Коментиран от #21

  • 13 Делиорман

    6 11 Отговор
    Отдавна карате с рапично и царевично гориво така че всичко е празна работа
  • 14 pazenek

    27 8 Отговор
    ВСИЧКИ производства свързани с тези батерии, замърсяват много повече от дизелите!!! А фините частици от бензинярките са по опасни !!! Аз карам само на БЕНЗИН.
  • 15 смеххх

    31 3 Отговор
    Ааха ха ха ха ааа. Европа ще ги спира а дали ще ги спрат Китай , Сащ, Русия и.др.? След 30 години в Европа по модерно ще се движат с коне и каляски
  • 16 Kaniba

    30 3 Отговор
    колкото повече ще затъва теслата, и на тслата дръжката, толкова повече такива стаийки ще четем!!!
    А влакове, а камиони, а рейсовете???
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 unnamed

    30 3 Отговор
    Къде в статията пише, че трябва да се вземат мерки срещу дизеловите автомобили? Доколкото аз мога да чета, пише, че евродепутатите взимат решение за намаляване на вредните емисии с 40% до 2030 година. Кога ще спрете, вие, журналисти, да промивате мозъците на простия читател и да му набивате в главата колко е вредно дизеловото гориво? Наистина не разбирам каква е тази акция срещу дизеловите автомобили! Мисля си, че всичко идва отгоре, от тези, които вече не намират парата в дизела, а в тока!
  • 19 Зайко Байко многознайко

    14 3 Отговор

    До коментар #7 от "Аз съм":

    Това за двигатели с гориво вод, го зная от ученическите си години и откривателите винаги ги убиваха! Мит, който съществува повече от 50 години.!
  • 20 onq s konq

    19 4 Отговор
    Полезно е да се разбере,че ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПРОБЛЕМИ НЯМАТ НИЩО ОБЩО С БАЛКАНСКИТЕ.И както принципно ТЕ са "БОГАТИТЕ" а НИЕ-"БЕДНИТЕ",така и ТЕ НЯМА КАКВО ДА ДИШАТ,А НЕ НИЕ.За сравнение-СРЕДНА ГЪСТОТА НА КВ.КИЛОМЕТЪР В БЪЛГАРИЯ-66 ДУШИ,В ГЕРМАНИЯ-217!Не е трудно и да си представим КОЛКО ГЕРМАНЦИ от въпросните 217 души/на кв. км ХОДЯТ НА РАБОТА С АВТОМОБИЛ И НА КАКВИ РАЗСТОЯНИЯ...ЕЖЕДНЕВНО... и колко българи в миниатюрната ни в сравнение с Германия държава.От тук и НЕСРАВНИМОТО ПРИНЦИПНО ЗАМЪРСЯВАНЕ НА ВЪЗДУХА ТАМ И У НАС.

    Коментиран от #25

  • 21 844

    10 9 Отговор

    До коментар #12 от "ГГГГГ":

    При рафинирането също се използва електричество, по твоята логика се замърсява още повече. Успокой се за батериите, като стане по-евтино да се рецикрилат, ще ги рециклират, то едно време са изхвърляли и излишното освен керосина, който се е ползвал за осветление. Сега последвай собствения си съвет и кажи емисиите при преработката на петрол колко са и отиди в час пик на някое кръстовище да подишаш за вдъхновение.
  • 22 тони

    6 7 Отговор

    До коментар #4 от "ГГГГГ":

    Тези изследвания удобно пропускат замърсяването от дизела/бензина, докато се извади от недрата на земята, докато се преработи и докато стигне до бензиностанцията.
  • 23 ВАГ

    15 5 Отговор
    Моя дизелак ГНП го карам само с олио Бисер ,така че трябва да ми премахнат данъка ,та даже и да ме субсидират.
  • 24 Селяндур

    16 1 Отговор
    И на запад облекчения и субсидии за каращите на пропан-бутан/метан... А тук само е*анье...
  • 25 Странгер

    6 9 Отговор

    До коментар #20 от "onq s konq":

    Абсолютно си прав, че западна европа е по населена от България например. Но не споменаваш, че въздухът и не само е много по чист от нашия.
    Точно защото се взимат мерки.
    А такъв смог като над София няма да видиш никъде в европа..
    Пишете си платените коментари - никой тук не го е еня.
    В Европа се живее по качественото, диша се по чист въздух и се живее по дълго, а онко болните са много по малко.
    Боли ги че ББ замазва ввро директивите, които в БГ така или иначе не са на почит....
    Като нещете Европа и тя не се натиска - ето ви Европа на няколко скорости.....

    Коментиран от #34

  • 26 Антисоциалист

    5 1 Отговор
    Господа, в текста има общи приказки и нищо съществено. Не се обявява максималните стойности на какво са и какви са. Условията за използване на повече електрически коли, не се обявяват - какви са тези условия, а и условия ли са или разпоредени и натрапени задължения. Не се споменава и по какъв закон в националните държави ще се налагат такива условия - дали ЕС има право да определя какви двигатели ще работят в една или друга държава. И още - доколкото ред страни в Европа отхвърлиха АЕЦ, има ли ограничения електроцентралите да използват както и автомобилите, т.е. притежателите им, дизелово гориво за производство на енергия за електроколите и ли не? Не е известна досега голяма централа работеща с бензин. Да с газ има много, но не и всички. Не се споменава дори, кои са организациите, които ще следят за изпълнението на тези условия и дали ще ги налагат на държавите в ЕС или ще се договарят с тях за тези условия. Всичко премълчано от империите е срещу народите, както винаги е било...
  • 27 Октан

    6 0 Отговор
    -дрън-дрън-ярина...европейска дивотия до шия..
  • 28 Cat

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "ГГГГГ":

    И като сложиш още отгоре, че над 80% електрическа енергия в светъ се произвежда от твърдо гориво - излиза, че от електромобилите емисиите не са по-малки, отколкото от бензинови и дизелови коли.
    Трябва да има над 80% "чиста" електроенергия за да има ефект забраната на дизела.
  • 29 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    6 1 Отговор
    Добре де пискат за бензина пискат за дизела ами защо не преминат масово производителите на коли на метан?хем е ефтино гориво хем не замърсява ? Само няколко производитела имат модели на метан а трябва всички модели да са на метан
  • 30 The Guest

    3 1 Отговор
    Много простотии изписаха на темаекология и т.н. Никъде не споменаха за дизеловите коли. Аз карам дизел, на година около 5000-6000 км. А има други, които карат бензинки и газки много повече? И все дизелите са им виновни. Най-големия производител на СО2 сме ние, хората. Поне така ни учиха в училище.
  • 31 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    2 1 Отговор
    Една лимузина на метан бутилки де побират около 50 кг метан кво и е?и едни 400 кони и да минава около 700 800 км с 1 зареждане и да я караш колко диша има и тва само за 55 60 лв а ?зле ли ше ви е
  • 32 Метан

    4 1 Отговор
    Най-добре е на пръдня да преминат, евтино и екологично чисто.
  • 33 Анти зелен

    4 1 Отговор
    Добре,ако е така както казват,защо през лятото,когато не се карат по-малко дизелови автомобили в София конкретно,въздуха е кристален,Витоша се вижда и всичко е наред,след първото застудяване,става ад,ама истински ад.Моля да ми обяснят "зелените"активисти!
  • 34 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Странгер":

    Отиди и виж Париж и Рим ,после говори за София!
  • 35 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ефтини сензации":

    Камионите,корабите и самолетите на ток,така ли.Евтини рекламки усещам аз.
  • 36 НАТО ВЕЦ

    2 4 Отговор
    Прав е Тръмп, че от евросъюза и чеп за зеле не става.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Миро

    4 3 Отговор
    Гледам,има доста заблудени хора и затова тази политика е на път да успее!Първо никой не говори за замърсяване с C02. И в световен мащаб на големия замърсител с СО2 е говедовъдството!Да, проверете!Цялата простотия с дизела,а скоро и с бензина е за пари!За нашите пари!Никой не му пука за здравето ви и колко хора умирали от белодробни заболявания годишно!Ако беше така, първо щяха да забранят производството на цигари!Сега се анатемосва дизела, скоро бензина като стане по масов, ще се каже - а,ама те колите на бензин в града харчат повече от дизела,замърсяват повече!Идеята е да се продават повече нови коли Евро 6 и бъдещото Евро 7 и мега скъпи елкетрички.Вече има филтри които правят от дизел Евро 4 дори Евро 7,лесно бързо решение, но не, за него няма Евро субсидии има за елкетричките! Следващите 20 години Европа, да не говорим за света, не може да създаде достатъчно екологични източници на електричество за да покрие настоящите нужди от тук, да не говорим за масово ползване на ел. коли и супер бързи зарядни станции. Отделно, че при такова търсене, цената на тока ще скочи 10 пъти!Вие иначе си говорете глупости!Никой авто производител,никое правителство никога няма да се лиши от доходите от продажби и акцизи които имат в момента заради вашето здраве и за да ви е по евтино да се карате колата!Никога!
  • 39 Driving pleasure

    4 4 Отговор
    След 10 години евро-изродите ще се събудят и ще проумеят, че електрическите кошници са не по малко вредни допълнителното производство на ел. енергия и отровите за батериите са къде къде по-зле от нафтата!