Катастрофата в Северно море: Липсата на моряци и лошо време доведоха до сблъсъка

4 Април, 2025 08:04 2 690 14

  • вахта-
  • сблъсък-
  • северно море

Това се посочва в предварителния доклад на Британското бюро за разследване на морски произшествия

Катастрофата в Северно море: Липсата на моряци и лошо време доведоха до сблъсъка - 1
Снимкa: БГНЕС

Липсата на моряци на вахта и неблагоприятните метеорологични условия може да са допринесли за сблъсъка между контейнеровозния кораб Solong и танкера Stena Immaculate край бреговете на Англия през март.

Това се посочва в предварителния доклад на Британското бюро за разследване на морски произшествия.

В него се казва, че руският капитан на Solong, Владимир Мотин, е бил „единственият на вахта“ по време на инцидента.

„Съобщава се, че видимостта в района на север от фара Humber е неравномерна, варираща от 0,25 морски мили до 2,0 морски мили. Нито Solong, нито Stena Immaculate са имали специален наблюдател на мостика“, се отбелязва в доклада.

Авторите на документа допълват, че контейнеровозът се е движел със скорост от 16 възела (29,6 км/ч) в момента на сблъсъка с танкера.

Бюрото подчерта, че разследването ще се съсредоточи върху "практиките за навигация и носене на вахта на борда на двата кораба, екипажа, методите за наблюдение на умората, състоянието и поддръжката на корабите, използването на крайбрежната зона като място за закотвяне за кораби, очакващи влизане в устието на Хъмбър, и природните условия по това време."

Сутринта на 10 март плаващият под португалски флаг контейнеровоз Solong се сблъска в Северно море с плаващия под американски флаг танкер Stena Immaculate, който по това време беше закотвен.

След пробив на товарен резервоар, част от авиационното гориво, превозвано от танкера, се е изляло в морето. На Stena Immaculate станаха експлозии, след което и двата кораба се запалиха. Един от моряците от Solong изчезна, издирването му беше спряно още първия ден и той се смята за мъртъв.

Всички останали членове на екипажа и на двата кораба бяха евакуирани. В резултат на инцидента 59-годишният капитан Мотин бе задържан по обвинение за престъпна небрежност, довела до смъртта на човек. Очаква се процесът срещу него да започне през януари 2026 г.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 11 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анани

    10 3 Отговор
    По мирно време се изтрепахте.
  • 2 Маринов

    18 3 Отговор
    Тонът не е остър. Времето го е смекчило. Става ясно, че няма умисъл и че капитанът е руснак няма значение.
  • 3 Руснак

    5 26 Отговор
    Капитан ,това обяснява всичко ,водка и сельотка

    Коментиран от #4, #14

  • 4 Стара претоплена манджа

    26 2 Отговор

    До коментар #3 от "Руснак":

    пусната пак защото единия капитан бил руснак.
    А какъв е другия капитан. Пълно мълчание.
    Защото имаме инструменти

    /Урсула/

    Коментиран от #8, #12

  • 5 лошото време

    19 3 Отговор
    Английски боен кораб: махнете се от пътят ни или ще ви потопим.
    Отговор: отлонете се от пътят си или ще се ударите в скалите пред фара.
  • 6 Малката русалка

    3 5 Отговор
    Несъобразена скорост и капитаните са употребили алкохол. Ако имаха КАТерици, като тука, щяха да им конфискуват корабите.

    Коментиран от #9

  • 7 бай Гъдю

    3 16 Отговор
    Руснак да ти е капитан - лош късмет! Моретата все са им малки... Радар няма ли този кораб?
  • 8 бай Гъдю

    3 8 Отговор

    До коментар #4 от "Стара претоплена манджа":

    Какъвто и да е другия капитан, кораба му е стоял на котва, чакал е ред - чети! Няма как дървото да блъсне колата!
  • 9 бай Гъдю

    3 7 Отговор

    До коментар #6 от "Малката русалка":

    Другия кораб е чакал ред, бил е на котва, неподвижен - чети!

    Коментиран от #11

  • 10 морския

    11 1 Отговор
    стремежът на фирмите към максимална печалба и минимални разходи , особено откъм редуциране състава на екипажите и заплащането им води до рискове и инциденти !
  • 11 морския

    13 1 Отговор

    До коментар #9 от "бай Гъдю":

    там, където се чака на котва, не минават кораби ! котвените стоянки са извън фарватера ! това е ФЕЙК !
  • 12 ганю

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Стара претоплена манджа":

    а отсрещния капитан се е напукал
    с грог до козирката и ето ти на
    и вахтените ако са подремвали някъде след запоя
    чудесен резултат нацелил го от раз
  • 13 пиян мужик

    2 4 Отговор
    руските крепостни за нищо не стават!
  • 14 дядо поп

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Руснак":

    Да четеш коментарите на хора които никога не са се качвали на кораб е все едно да гледаш цирка в българския парламент!
Новини по държави: