Подаването на гориво към двигателите на самолета на "Еър Индия", който се разби миналия месец, убивайки 241 души на борда, очевидно е било прекъснато, без никой от пилотите да го е изключил, се казва в предварителен доклад за катастрофата, съобщават Пи Ей Медия/ДПА, цитирани от БТА.
Самолетът "Боинг" 787 Дриймлайнър се разби малко след излитането си на 12 юни в една от най-смъртоносните самолетни катастрофи по отношение на броя на загиналите британски граждани.
В доклада на Бюрото за разследване на авиационни произшествия се казва, че самолетът е превозвал 54 200 кг гориво, което е било в "допустимите граници".
В доклада се казва още: "Самолетът достигна максималната регистрирана скорост от 180 възела около 08:08:42 UTC [GMT] и веднага след това превключвателите за изключване на горивото на двигател 1 и двигател 2 преминаха един след друг от положение RUN в CUTOFF с интервал от 01 сек. Двигателите 1 и 2 започнаха да намаляват стойностите си при излитане, тъй като подаването на гориво към двигателите беше прекъснато."
"В гласовия запис от пилотската кабина се чува как единият от пилотите пита другия защо е прекъснал. Другият пилот отговаря, че не е направил това".
Позовавайки се на данните, възстановени от двете разширени бордови записващи устройства (EAFR) на самолета, докладът продължава: "Според EAFR превключвателят за изключване на горивото на двигател 1 е преминал от CUTOFF към RUN около 08:08:52.
Докато двигателите започнали да възстановяват работа, един от пилотите подал сигнал за помощ, преди самолетът да бъде забелязан от контрола на въздушното движение да се разбива извън летището.
При катастрофата загинаха 241 души на борда, един пътник оцеля, 19 други души също загиват, а 67 са тежко ранени.
Самолетът се разби в общежитие на медицински колеж в жилищна част на Ахмедабад.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 6135
Единият пилот питал другия защо го е направил, а другия казал че не е.
Само че тук няма никакво доказателство, че именно единият пилот е щракнал ключетата.
787 е бъкан с електроника, далеч повече от колкото трябва и всичко се управлява от бордовия компютър, който като нищо е могъл да спре горивото поради грешка е в програмното осигуряване.
Нито е първия, нито ще бъде последният случай когато компютърът забива в земята иначе изправен Боинг.
За фирмата Боинг тук всичко е на карта. Ако се окаже, че и този път са виновни, направо трябва да пускат кепенците.
Затова - пилотите!
Коментиран от #2, #4
05:45 12.07.2025
2 1488
До коментар #1 от "6135":
ще ти затваря клепачитеКоментиран от #3
08:03 12.07.2025
3 6135
До коментар #2 от "1488":
Че то около тебе всички си затварят клепачите защото им се насълзяват очите от вонята.Коментиран от #5
08:26 12.07.2025
4 само едно
До коментар #1 от "6135":
Във всеки един момент от времето във въздуха има над 10 000 Боинга. Кое искаш да се разваля най-много? МС-21?Коментиран от #9
08:28 12.07.2025
5 1488
До коментар #3 от "6135":
от вунянати лешшш.кога ще станеш сюрстриминг08:45 12.07.2025
6 Много
09:07 12.07.2025
7 БОИНГ ПРОИЗВЕЖДАТ БРАК
Коментиран от #8
10:20 12.07.2025
8 АЛО РАЗБИРАЧА
До коментар #7 от "БОИНГ ПРОИЗВЕЖДАТ БРАК":
Я КАЖИ КОЛКО МС-21 ЛЕТЯТ. КОГА ЩЕ ПРЕВЗЕМАТ ПАЗАРА НА БОИНГ? ОТДЕЛНО ЧЕ 787 И МС-21 СА РАЗЛИЧЕН КЛАС САМОИЛЕТИ.10:45 12.07.2025
9 6135
До коментар #4 от "само едно":
Ако грешката е във софтуера то това означава, че всички самолети от този модел са счупени.11:56 12.07.2025