Предварителен доклад: Подаването на гориво към двигателите на падналия самолет в Ахмедабад било прекъснато

12 Юли, 2025 03:52, обновена 12 Юли, 2025 03:57 2 504 9

  • индия-
  • самолет-
  • катастрофа-
  • разследване-
  • ахмедабад

При катастрофата загинаха 241 души на борда, един пътник оцеля, 19 души на земята намериха смъртта си, а 67 бяха тежко ранени

Предварителен доклад: Подаването на гориво към двигателите на падналия самолет в Ахмедабад било прекъснато - 1
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Подаването на гориво към двигателите на самолета на "Еър Индия", който се разби миналия месец, убивайки 241 души на борда, очевидно е било прекъснато, без никой от пилотите да го е изключил, се казва в предварителен доклад за катастрофата, съобщават Пи Ей Медия/ДПА, цитирани от БТА.

Самолетът "Боинг" 787 Дриймлайнър се разби малко след излитането си на 12 юни в една от най-смъртоносните самолетни катастрофи по отношение на броя на загиналите британски граждани.

В доклада на Бюрото за разследване на авиационни произшествия се казва, че самолетът е превозвал 54 200 кг гориво, което е било в "допустимите граници".

В доклада се казва още: "Самолетът достигна максималната регистрирана скорост от 180 възела около 08:08:42 UTC [GMT] и веднага след това превключвателите за изключване на горивото на двигател 1 и двигател 2 преминаха един след друг от положение RUN в CUTOFF с интервал от 01 сек. Двигателите 1 и 2 започнаха да намаляват стойностите си при излитане, тъй като подаването на гориво към двигателите беше прекъснато."

"В гласовия запис от пилотската кабина се чува как единият от пилотите пита другия защо е прекъснал. Другият пилот отговаря, че не е направил това".

Позовавайки се на данните, възстановени от двете разширени бордови записващи устройства (EAFR) на самолета, докладът продължава: "Според EAFR превключвателят за изключване на горивото на двигател 1 е преминал от CUTOFF към RUN около 08:08:52.

Докато двигателите започнали да възстановяват работа, един от пилотите подал сигнал за помощ, преди самолетът да бъде забелязан от контрола на въздушното движение да се разбива извън летището.

При катастрофата загинаха 241 души на борда, един пътник оцеля, 19 други души също загиват, а 67 са тежко ранени.

Самолетът се разби в общежитие на медицински колеж в жилищна част на Ахмедабад.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 6135

    16 5 Отговор
    Пилотите вече не могат да свидетелстват, естествено че ще обвинят тях.
    Единият пилот питал другия защо го е направил, а другия казал че не е.

    Само че тук няма никакво доказателство, че именно единият пилот е щракнал ключетата.
    787 е бъкан с електроника, далеч повече от колкото трябва и всичко се управлява от бордовия компютър, който като нищо е могъл да спре горивото поради грешка е в програмното осигуряване.
    Нито е първия, нито ще бъде последният случай когато компютърът забива в земята иначе изправен Боинг.

    За фирмата Боинг тук всичко е на карта. Ако се окаже, че и този път са виновни, направо трябва да пускат кепенците.
    Затова - пилотите!

    Коментиран от #2, #4

  • 2 1488

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "6135":

    ще ти затваря клепачите

    Коментиран от #3

  • 3 6135

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "1488":

    Че то около тебе всички си затварят клепачите защото им се насълзяват очите от вонята.

    Коментиран от #5

  • 4 само едно

    4 6 Отговор

    До коментар #1 от "6135":

    Във всеки един момент от времето във въздуха има над 10 000 Боинга. Кое искаш да се разваля най-много? МС-21?

    Коментиран от #9

  • 5 1488

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "6135":

    от вунянати лешшш.кога ще станеш сюрстриминг
  • 6 Много

    1 0 Отговор
    просто - некой е отрязал маркуча за бензина.
  • 7 БОИНГ ПРОИЗВЕЖДАТ БРАК

    3 2 Отговор
    ВЕДНАГА НАСКОЧИХА НЕРАЗБИРАЩИ ДЕБИЛИ ДА ЗАЩИТАВАТ БОИНГ. САМОЛЕТА Е БИЛ НА МЕСЕЦИ И Е ИМАЛ СМЪРТОНОСЕН ДЕФЕКТ. СИСТЕМИТЕ НАЛИ УЖ СА УТРОЕНИ. ДЕБИЛИ КАКВО ЩЕ КАЖЕТЕ ЗА ВЕХТИТЕ ЕФКИ ДЕКА ПОЛУЧАВАМЕ. ВТОРИЯ ЛЕТЯ ДВА МЕСЕЦА ДОКАТО ДОЙДЕ. НЕМА СНИМКИ А Е ДЪЛБОКО СКРИТ. КОЙ НАПРАВИ ДАЛАВЕРАТА ИЗМАМНА С ВЕХТИТЕ ЕФКИ ДЕКА ПЛАТИХМЕ КАТО ЕФ35?

    Коментиран от #8

  • 8 АЛО РАЗБИРАЧА

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "БОИНГ ПРОИЗВЕЖДАТ БРАК":

    Я КАЖИ КОЛКО МС-21 ЛЕТЯТ. КОГА ЩЕ ПРЕВЗЕМАТ ПАЗАРА НА БОИНГ? ОТДЕЛНО ЧЕ 787 И МС-21 СА РАЗЛИЧЕН КЛАС САМОИЛЕТИ.
  • 9 6135

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "само едно":

    Ако грешката е във софтуера то това означава, че всички самолети от този модел са счупени.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания