Last news in Fakti

24 Септември, 2009 17:21 83 007 31

Volvo S60 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: +/- )

  • volvo-
  • s60

Пред мераклиите за престижен седан от долния сегмент на средния клас рядко изникват дилеми. Моделите, които отговарят на такова описание, по правило са германски. Съществува обаче и друга група купувачи, които отказват да се съобразяват със статуквото и държат да бъдат различни. Именно на тях открай време залага шведската школа. През 2000 г. Volvo зарадва почитателите си с новия S60, който се изправи срещу Mercedes-Benz C-Klasse, BMW 3er и Audi A4. Скандинавският седан вече приключва производствения си живот и се среща все по-често на вторичния пазар. Рекапитулация на положителните черти и недостатъците му показва, че определено има какво да покаже срещу именитите си немски противници.

Шведите никога не са изпитвали трудности в борбата срещу корозията, а проблемите с целостта на лаковото покритие бяха преодолени още в края на 90-те. В това отношение S60 не прави изключение. Моделът може да се похвали с типичната за марката солидна

каросерия

По-важното обаче е, че оборудването също създава много малко проблеми. Ако климатичната система не работи достатъчно ефективно, обикновено е достатъчно да се свали и почисти централният температурен датчик, монтиран в салона. Друга възможна неизправност на инсталацията е постепенният отказ на муфата за включване на климатика заради натрупване на нечистотии. Понякога в най-студените зимни дни се поврежда редукторът на фарочистачките. Те замръзват за стъклата и ако бъдат включени, водят до повреда. Налага се смяна на редуктора заедно с електромотора.

Салонът

на S60 предлага достатъчно комфорт за четирима възрастни, но скосеният покрив и стръмният контур на задната врата подсказват, че пътниците отзад са по-скоро гости в шведския седан. Архитектурата е решена в стила на купе с четири врати и подчертано спортно излъчване. Който търси семейна кола, трябва да се ориентира към сходното като механика комби V70. Багажникът и задната му седалка са огромни, а отворите на вратите са почти квадратни.

Оборудването

на всеки екземпляр е индивидуално, но купувачите на Volvo рядко пестят и с малки изключения S60 глези с безброй екстри. Качеството на сглобката и използваните материали са на много високо ниво. Добре е при оглед да се обърне внимание дали няма кожени декорации на местата, където се отварят еърбеговете. При активирането им арматурното табло се цепи, а ново струва безбожно скъпо. Вместо да го сменят, собствениците на удряни коли предпочитат да възстановяват интериора посредством уменията на тапицер.

Volvo S60 е може би единственият модел в света, който се екипира само и единствено с петцилиндрови

двигатели

Такава конфигурация се явява златната среда между бюджетните "четворки" и престижните, но скъпи "шестаци". Кубатурата варира от 2.0 и 2.5 литра, а мощността достига 300 коня. Дори и най-слабият турбодизелов мотор развива 130 к.с., което дава достатъчно добра представа за спортните амбиции на скандинавците. Всички агрегати са изключително здрави и разполагат с предостатъчен ресурс. Проблемни могат да бъдат по-скоро спомагателни възли. До края на 2002-ра, например, се монтират дроселни възли от Magneti Marelli. Техните клапи се зацапват доста бързо, което води до неравномерна работа на двигателя и угасване след отнемане на газта. Производителят препоръчва промивки на всеки 30 000 км. В крайна сметка от Volvo решават да се отърват от капризния възел и от 2003 г. го заменят с Bosch. Той понася по-леко непостоянното качество на горивото и е лишен от крехка електроника, но за жалост не е взаимозаменяем със стария.

Слабо място на всички мотори е горната опора. Нерядко след 30-40 000 км тампонът се разбива и започва да тропа при рязко ускорение и отпускане на газта. Дефектът е толкова масов, че Volvo изменя конструкцията, а опората е заменена от дилърите в рамките на гаранцията. Ангренажният ремък, с който се задвижва газоразпределителният механизъм на всички мотори, трябва да сменя на 90-100 000 км, макар че за пазарите в Западна Европа се препоръчват по-дълги интервали.

Колкото до избора на модификация, всичко зависи от личните предпочитания. Версиите с принудително пълнене радват с ураганна динамика, но освен потенциалните повреди на нагнетателя, трябва да се вземат предвид и завишеното натоварване върху силовото предаване. Онези, които предпочитат атмосферните агрегати, могат да избират между двата варианта на 2.4-литровия B5244 с мощност 140 и 170 к.с. Пак този мотор, но с турбина, развива 200 коня. Топмодификациите Т5 с 2.3-литров двигател са за друга рубрика.

На особена почит са дизелите, монтирани на S60. Небезизвестния D5 на Volvo развива мощност от 130 или 163 коня. Както всички останали дизелови мотори от ново поколение, има известен проблем с качеството на българската нафта и заплашва със скъпи ремонти на помпите, но иначе притежава отлични експлоатационни характеристики.

Механични и автоматични

трансмисии

се монтират на всички модификации. Ръчните скоростни кутии са практически безупречни, а съединителят служи поне 120-150 000 км. Покупката на S60 с автоматик създава много повече рискове. В автомобилите отпреди 2003 г. отказват хидравличните клапани, които управляват работата на трансмисията. Възелът е японски, доставя се от Aisin и като не е от най-издръжливите. Смяна на маслото в него не се споменава в инструкциите, но специалисти съветват това да се прави на 30-45 000 км.

От 2002-ра S60 започва да се оборудва с двойно предаване AWD. Системата Haldex включва задния мост при пробуксуване на предния. Самият механизъм няма недостатъци, но управляващата електроника понякога създава грижи.

Окачването

също може да се похвали с много висок ресурс. Дреболии като тампони и накрайници на кормилни щанги може и да се нуждаят от смяна на 40-50 000 км, но за разлика от останалите резервни части на Volvo не са особено скъпи. В останалата си част шасито служи вярно над 100 000 км, а задният мост се обажда преди 150 000 изключително рядко.

Не така стои въпросът с кормилната рейка, в която след 60 000 обикновено се появява тропане. Като начало проблемът се отстранява с притягане. Рано или късно обаче възниква нужда от покупка на нова рейка.

По показателя надеждност Volvo S60 се родее с немските си конкуренти, което го прави достойна алтернатива на C-Klasse, BMW 3er или A4. Сред недостатъците на модела трябва да се отбележат цените на резервните части и сервизирането. Добре поддържан швед обаче компенсира експлоатационните разходи с липса на неизправности.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ravn

    33 2 Отговор
    s60 е супер машина човече :P Че това Волво има по-комфортна возия от Е-class, пък камо ли от A4,3 er и C-class :D 163 коня дизела има просто адската тяга за този обем и тези коне и харчи не повече от 7-8 смесен цикъл :) Просто това е много сполучливо Volvo :)
  • 2 Лошия

    14 8 Отговор
    karam S80 i 50 000km ne sum pipal nishto po oka4vaneto.gori mi mejdu 6.4 i 7.5.koi avtomobil ot tozi klas i tazi godina moje da se pohvali s takiva postijeniq.da ne govorim 4e na snqg varvi po dobre otkolkoto na asfalt
  • 3 [email protected]

    26 5 Отговор
    Занимавам се само с Jaguar, Saab и Volvo! Класни автомобили за хора с познания, индивидуалност и стил!!!
  • 4 Краси

    24 8 Отговор
    Не знам защо е нужно да се сравнява Волво с някакви немски неща?За разлика от споменатите немци Волвото върви без светещи жълти лампи по таблото и без съобщения за грешки след всеки старт на мотора.По въпроса с цените на ОРИГИНАЛНИТЕ части мога да кажа,че няма никаква разлика със същите немски.Всеки знае,че автомобилите с евтини части са италиански,но там нуждата от смяна на всичко е постоянна(нещо като хоби).
  • 5 cvetan angelov

    8 1 Отговор
    Az sam fen na Volvo, karam S80 - mislia xhe kategorichno e nad E-classe na MB. Prosto e bez zabelejki. Predi tova sam karal benzin S60. Sasto mnogo komforten. Edicstveno pri golemia bemzinov motor imah goliama konsumacia na benzin
  • 6 cvetan angelov

    4 2 Отговор
    Az sam fen na Volvo, karam S80 - mislia xhe kategorichno e nad E-classe na MB. Prosto e bez zabelejki. Predi tova sam karal benzin S60. Sasto mnogo komforten. Edicstveno pri golemia bemzinov motor imah goliama konsumacia na benzin
  • 7 cvetan angelov

    2 2 Отговор
    Az sam fen na Volvo, karam S80 - mislia xhe kategorichno e nad E-classe na MB. Prosto e bez zabelejki. Predi tova sam karal benzin S60. Sasto mnogo komforten. Edicstveno pri golemia bemzinov motor imah goliama konsumacia na benzin
  • 8 bai kosta

    5 1 Отговор
    imam s 80 2.9 na 10 god 205 hil km i s60r na 2 god na 12 hil km za ni6to na sveta ne gi smenjam za nemski dosega sam smenil na s80 angr.remak s rolki i vodna pompa kakto e predpisano i feroda s diskovete ni6to drugo moje bi sledva6tata 6te e s 80 3.2 rjadko ima avtomobil ot klasa na s60 r kojto moje da go bie na start
  • 9 Gogov

    14 0 Отговор
    Карал съм новото с40 2.0Д и сега с60 Д5,никакви забележки към колите,идеален вървеж и разход за такава кубатура и клас.Не помня да съм сменял нещо.Бетон!!!
  • 10 madmax

    6 3 Отговор
    Колата е перфектна! Няма база за сравнение с някакви немски дизели, които са много по-шумни. Разходът е невероятен. Моето S60 D5 е на 175 000км вече, никакви забележки. При 180км/h на автопилот дава разход 7.7л, а при 210 - 10.5л. Смесен режим не повече от 7.3-7.6л. Просто невероятна кола. Бих я сменил само с новото XC60 D5 - 205ps или най-новото S60 2010. ;-)
  • 11 an

    11 3 Отговор
    Карах Volvo S60 1 година ,Невероятен автомобил,изключително комфортен.За 50000 км съм сменил само едни белетки.
  • 12 Mitko

    20 0 Отговор
    Карам S60 D5, вече 3 години и 50 000 км, е няма такава кола, това е съчетание от Сигурност, Комфорт и Икономичност качено на спортно купе, няма друг автомобил който може да се похвали с това. Да не говорим, че агрегата се монтира на всички модели от високия клас (комби, лимузина, джип) представете си как дърпа най лекото купе с удоволствие. А за дизайна няма да коментирам и без друго е актуален вече 9-та година. Който е карал Волво със сигурност ще подкрепи казаното от мен. А на въпроса защо да си купуваме Волво, а не нова кола за по малко пари ще Ви оставя да си отговорите сами!
  • 13 FEN

    21 4 Отговор
    Аз лично карам S 80 D5, a мой приятел има S60 D5 и смея да твърдя, че с нищо не отстъпва на 80-ката, освен, че е по тясна отзад. Иначе са разкошни автомобили. Много здрави и надеждни а същевременно направо ми е неудобно да кажа какъв разход ми дава. Уникални автомобили. Няма Мерцедес и Беемве. Волво е марката.
  • 14 Димитър

    16 3 Отговор
    Мисля да си купувам този модел с Д5 двигател, но по форумите четох, че може да има проблеми с дюзите /които не били никак евтини/, както и с някакви тампони заради които колата ставала с нестабилна предница при неравности.Това са нещата, които единствено ме притесняват в този автомобил. Иначе визията, сигурността и вървежа са страхотни.
  • 15 :/

    13 7 Отговор
    Имах голям мерак да си взема такава кола /S 60/, но когато се качих в нея за да я пробвам, просто се ужасих - аз не мога да се побера в нея. Това не означава, че колата е лоша, просто аз съм висок /1,97 м/, но дори и с опъната докрай седалка, човек по-висок от 1,80м няма шанс. Тоест, това определено е малка кола. Другите обективни минуси са изключително скъпата поддръжка, която пък от своя страна е компенсирана с известна здравина. Още един минус е че на високите обороти, при 150-160 км/ч, вътре все едно работи реактивен двигател - шумоизолацията никак не е на ниво. В крайна сметка си взех е39 и съм много доволен, но S60 e хубава кола, с нея няма да сгрешите :)
  • 16 Proud_Owner

    18 6 Отговор
    Ако говорим за S60 преди 2007 има някой забележки основно при дизелаците.Вярно е това в статията,че бързо се зацапват от лошо гориво.Аз карам от 2008 R-варианта на S60,бензин с доста повече мощност от колкото е нужна за шосето.Купих колата от Дания на 10000 км,за четири години съм навъртял над 350000 км,пътувам основно в Европа.Частите който съм сменял са основно консумативи-ремъци,ролки,масла,спирачна течност-нищо повече,нито по окачване нито по двигател.Преди 5 месеца купих на сина си пак Волво S60 2009г. от Мото Пфое,но дизел 185 кс /не му е нужна много мощна кола :)/ и понея засега само консумативи съм сменял.Надали има по-надежни автомобили.
    p.s. Преди Волвото съм карал E320 , BMW 335i и няколко Пасата.Немските автомобили са 1 или 2 степени под Волво
  • 17 Бонго

    1 10 Отговор
    Малко неточности намерих въб статията Ви! ВОЛВО S60 има и 4цилиндрови,не е задължително всички са 5цилиндъра!
  • 18 Pavkata

    7 1 Отговор
    Здравейте фенове :) аз карах две години s60 сега имам s80 пак същия 163 кончета дизелов звяр. Първото беше ръчка сега е автомат. Уникален автомобил със сериозна тяга малак разход за този двигател и униклен комфорт. Сега гледам към XC90 същия мотор!!! Единствено 7 ма серия на баварците са такав клас !!
  • 19 Rad

    2 9 Отговор
    А дали ви се е случило s60 да си включва сама фаровете ,също така климатична система при загасен двигател. Колата е купена преди седмица и вече имам намерения да я върна от където е закупена. Имате ли идея какво води до такава само инициатива на тази кола. 2002 г д5
  • 20 Васил Иванов

    3 0 Отговор
    Здравейте пичове,попаднах на този сайт и гледам че ги разбирате нещата.Преди седмица купих една s60 ка,като я подкарах нещо не ми хареса как върви,тръгне,спре,пак тръгне. И така десетина километра после се оправи но като вдигне 120-130 като и настъпи кикдауна тръгва но според мене не на 100% защото във момента във който го допускам леко тръгва за секунда две като друга кола.Какъв може да е проблема колата е 2.4 Т бензин.Благодаря ви предварително!
  • 21 Uka

    2 0 Отговор
    Карам вече доста време V70, 2.4i, 140 к.с., почти идентична работа с S-ката. Автомобила е брутално як. Имам няколко допълнения към статията, ангренажа се смена на 168к km, разбира се го купувате от Volvo UK, а не от МотоПфое, ако искате да не ви обезглавят, на 60-90к km се смянат боклуците от кварталните магазини за авточасти. Маслото се сменя на 20к km, но, голямо 'НО', е препоръчаното от производителя (0W30 по SAE и А4/В3-4), боклуците се сменят на 8-10к km, но няма смисъл от тях те струват пак толкова. Всички съединители са с двумасови маховици, изкарват над 300к km и струват една торба с пари, изхода е поръчка от някое европейско Volvo, излиза около 4 пъти по-евтино спрямо МотоПфое. Общо взето набавянето на съединител не е особен проблем, но, пак голямо НО, няма кой читаво да го смени, особено ако се сменя и маховика.

    Коментиран от #27

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Conti

    4 0 Отговор
    Волво S60 D5 е уникално здрава машина!
  • 26 Рудозем

    1 2 Отговор
    Стана кола с подръжка като на бойнг
  • 27 Жабара

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Uka":

    Страшна философия е да смениш маховика,няма що!

    Коментиран от #30

  • 28 filst

    4 0 Отговор
    volvo е страхотна машина които не е карал volvo да не говори
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Жабара":

    Явно не сте виждал скоростната кутия на този автомобил ! Точно там е философията .
  • 31 Mnk

    1 0 Отговор
    Карам s60, 2008 година, дизел 163 коня вече почти 10 години я имам колата. На 200 х. Км е в момента сменял съм само консумативи и предни амортисьори. Доволен съм.