5 Октомври, 2014 11:04, обновена 5 Октомври, 2014 11:05 10 817 26

Ford възражда GT

  • ford-
  • gt-
  • gt40-
  • детройт 2015

Една от легендите на "24-те часа на Льо Ман" ще се завърне на сцената през 2016-а. В началото на следващата година Ford планира да представи наследник на култовия суперкар GT. Новото поколение на модела ще бъде показано на салона в Детройт през януари, съобщава Road & Track.

За намерението на Ford да се възроди състезателната си програма в сериите за издръжливост свидетелства присъствието на представители на Ford на среща на конструкторите по време на етап от американския шампионат WEC. През 2016-а се навършват 50 г. от победата на GT40 Mk II във Франция.

Подробности за автомобила все още няма. Производството на последния GT бе прекратено през 2007 г. Той се оборудваше с 5.4-литров алуминиев V8 с механичен компресор Eaton с мощност 550 к.с. и максимален въртящ момент 677 Нм. От модела бяха продадени 4 038 екземпляра.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име:

    0 3 Отговор
    Пак ли...............
  • 2 ярослав станчев

    5 3 Отговор
    А защо не???След като всякакви Кьонихсеци,Паганита,Хенесита и друга паплач,вече правят супер,хипер и мега-кари,защо не и Форд да възроди ГТ.Поне имат традиции в автомобилните спортове.

    Коментиран от #15

  • 3 раптор

    7 1 Отговор
    Готин автомобил си беше за времето Ford GT. Имаше и доста адекватни показатели за времето. Носеше и на сериозен тунинг... С нетърпение очаквам наследника! Пак ще притесни европейските производители на ултра скъпи коли.
  • 4 nikito_blend

    6 6 Отговор
    Ярославе, Форд не може да доближи GT до тези които си изброил. Особено до Koenigsegg, те са от друга планета.

    Коментиран от #7, #9

  • 5 Шиничи Ясуко

    1 1 Отговор
    Я да напомним на позабравилите,кой държи рекорда на The Texas Mile с това видео https://www.youtube.com/watch?v=SZX6Y8O3tI0
  • 6 Пакман

    9 2 Отговор
    От американските модели този считам за най велик. Има история и съвременният вариант беше добър. Струва си да го възродят.
  • 7 ярослав станчев

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "nikito_blend":

    Да бе,за малко да излъжеш някой петокласник. Викаш шведските мега-коли са от друга планета,ама двигателите им са Форд.Първоначалния двигател вграждан в Кьонихсег ССХ е точно на Форд рейсинг,V8,базиран на мотора на Мустанг Кобра SVT.
    И ся ко прайм? Кьонихсег с мотори на Форд,Пагани с двигатели на Мерцедес,а Хенеси с такива от Дженерал мотърс.И после били технологии неземни.
  • 8 Vasik Atanasova

    3 3 Отговор
    ДОБЪР Е ТОЗИ ФОРД

    Коментиран от #10

  • 9 Шиничи Ясуко

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "nikito_blend":

    Таа какво му е от друга планета на Koenigsegg а? Тук на земята това се вижда https://www.youtube.com/watch?v=Ou1KjfI-60M
  • 10 Мони НСА

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Vasik Atanasova":

  • 11 nikito_blend

    2 3 Отговор
    Ярославе, те и Мазда ползваха двигатели на Форд ама виж като се разделиха как се промениха нещата. Развиха се доста след като са самостоятелни. Така че от този някогашен двигател на Форд не е останало нищо. 1:One е може би най-съвършеният суперкар. Шиничи, такива клипчета дето само единия се състезава не ми ги пробутвай. ;)
  • 12 Име:

    1 1 Отговор
    Двигател силен има от всякакви марки. Шасита добри - много по-малко!!!!

    Коментиран от #24

  • 13 БМВ

    1 4 Отговор
    Хаха ей къде го сравняваш с Кьонигсег, Пагани те си нямат конкурент . Да използвали са двигател на друга марка в началото, но са продължили и имат най добрата кола в света, ръчно направена с най-качествените материали, с труд и години разработени и са направили име. Ето GT-R може да е бърз,ама си остава пластмасов нисан, файтон е луксозен ама е VW, с форд си е същото.Просто няма как да се сравнява с Пагани и Кьонигсег - красота,мощ, динамика, име, ръчно изработена и измислена до най-малкия детайл.Преди да бъде готова е гледана и обмисляна всяка една страна с часове. Това е разликата, а ти ми обяснявай какви двигатели използвали преди 10 години като била нова марката ! А като видиш на Кьонигсег стабилизиращата система как действа пак ми обяснявай.Давам ти нея като пример, не да кажеш че било само едно нещо има и други от стопове до огледала.Перфектната кола.

    Коментиран от #14, #19, #23

  • 14 Пакман

    0 2 Отговор

    До коментар #13 от "БМВ":

    Напълно съгласен
  • 15 Дошо

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "ярослав станчев":

    Най-голямата паплач е СОЦваген

    Коментиран от #17

  • 16 вуяя

    1 7 Отговор
    ...който кара Форд,е горд....който продаде Форд,два пъти по-горд....най-хубавия Форд....продадения

    Коментиран от #22

  • 17 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Дошо":

    Ти каква кола караш? 1.3 има ли?
  • 18 Кобрата

    1 0 Отговор
    Ford си е Ford, от американските коли най-много уважавам Ford и Dodge...
  • 19 ярослав станчев

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "БМВ":

    А защо да не сравнявам?Форд ГТ участва от 2006 до 2011 г. в световния и европейския шампионат ГТ1 и ГТ3 на ФИА.Участва на 24 ле Ман.Участва и в американските серии Ле ман.Представяше се много добре в класовете в който се състезаваше.Това говори само за едно,че колата е много добра и с малко преработка става отличен състезателен автомобил.Което идва от факта,че се явява пряк наследник на един друг легендарен модел на Форд- ГТ 40,който пък през 60-те години на 20 век печели 4 пъти 24 часа на ле Ман.Кръвта вода не става,както са казали хората.Това е разликата между този Форд и другите коли които съм споменал.Традицията,успехите и славата се извоюват в битките по състезателните трасета,а не в гаражите с парцала или на драг веднъж месечно.Пагани и Кьонигсег може и да съвършени,красиви,бързи,мощни и какво ли още не,но никога няма да бъдат легендарни машини,какъвто е Форд ГТ.

    Не ме мислете за фен на Форд,защото не съм.Просто няма как да се отрекат фактите свързани с модела им ГТ.

    Коментиран от #20

  • 20 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "ярослав станчев":

    Форд са страхотна компания.
  • 21

    0 0 Отговор
    Откакто излезна Фокус Форд правят много добри коли, надеждни и доставящи удоволствие от шьофирането.

    Коментиран от #25

  • 22

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "вуяя":

    Колега, май живееш още в миналия век
  • 23

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "БМВ":

    Ми то при тази неземна цена остава и да не е изпипана
  • 24 Бръм

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    @12 Тук (да не повярваш) ще се съглася с теб! То и за това на ГТР шасито е от Лотус! Бухахаха....
    Иначе за Форд - незнам колко прост трябва да си за да подценяваш тази марка!
    1. По двигател само Ферари има повече титли в Ф1 от Форд!
    2. Има Формула Форд! И от там са тръгнали много пилоти.
    3. За Форд Т няма нужда да говоря - първият масов истински масов автомобил и дълги години бест селър. Първият автомобил минал милион продадени, 5 мил., 10 мил. и 15 милиона. 1914г се счита, че 9 от 10 коли в света са Форд!
    4. Най-продаван пикам в света - Форд! При това само Тойота корола е реализирала повече бройки. Челни места държат и ескорт и фиеста!
    5. Най-продаван бус в света - Транзит!
    6. Ford 999 cc EcoBoost сетовен двигател на годината три години подред! 2012-2014.
    7. Участват в WRC още от самото му създаване 1973г. Нямат много титли - 3, но повече имат само Ланчиа и Ситроен/Пежо! А и винаги (почти) са в челната 3-ка. Само пълен идиот не е чувал имена като Ескорт РС, РС200, Сиера РС и Фокус РС.
    8. Най-мощен сериен автомобил с предно предаване - Форд фокус.
    9. Кола на годината са били и Мондео и Фокус и S-макс.
    10. 100/100 има още много, ма на прима виста толкос...
  • 25 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от " ":

    Моделите през 80-те - Сиера, Ескорт, Фиеста, Скорпио бяха доста здрави коли.
  • 26 Shmeker

    0 0 Отговор
    ГТ ме кефи, че е с мотор от Масъл кар - компресорен V8, голям въртящ момент и много кубици, а и мощността никак не е малка.