Японската компания Mazda постави нов световен рекорд за скорост за дизелови автомобили с обем на мотора от 2.0 до 2.5 литра. Постиженията са засечени от представители на FIA по време на 24-часов манш на немското трасе Папенбург.
Досегашният рекорд за серийни дизелови автомобили с работен обем от 2.0 до 2.5 литра принадлежеше на Honda Accord с 2.2-литров мотор с мощност 140 конски сили. Средната скорост на Honda-та бе 209.824 км/ч.
Седанът Mazda6, оборудван с такъв агрегат, ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди. Максималната скорост е 223 км/ч, а по заводски данни разходът на гориво в градски, извънградски и смесен цикъл е съответно 5.5, 3.9 и 4,5 литра на 100 километра пробег.
Двигателите от семейството SkyActiv-D се характеризират с най-ниската степен на сгъстяване - 14:1. Освен на Mazda6, тези дизелови мотори се монтират и на Mazda3 и на кросоувъра CX-5. Още нещо любопитно е, че в поставянето на рекорда участват 23 пилоти.
На водачите им е забранено да се движат плътно един зад друг и да използват т.нар. област на разреден въздух. Някои от тях са професионалисти, други са аматьори и въпреки това разликата в средната скорост на трите автомобила не превишава 0.89 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Julio
11:49 23.10.2014
2 Shmeker
Коментиран от #3, #24
11:53 23.10.2014
3 Julio
До коментар #2 от "Shmeker":
Я ги бият я не... Щом Хонда са държали рекорда досега...Коментиран от #5
12:01 23.10.2014
4 BurZz
Коментиран от #7
12:02 23.10.2014
5 Shmeker
До коментар #3 от "Julio":
Honda отпреди си имаше по-слаб леко дизел от мазда 6, но сега конските сили на маздата са повече. Обаче не се знае новата хонда дали няма да си върне рекорда един ден.Иначе VW-то ще бие тази мазда отвсякъде повярвай ми.
Коментиран от #8, #19
12:06 23.10.2014
6 gost
12:07 23.10.2014
7 Shmeker
До коментар #4 от "BurZz":
Да бе. Те маздите се скапват доста. Виж в mobile.bg дизеловите мазди 6 са по-евтини от бензиките доста.При VW и AUDI е обратно.
Коментиран от #9, #20
12:10 23.10.2014
8 Julio
До коментар #5 от "Shmeker":
Съмнявам се че 3-та серия със 184 кс двигател ще я бие, та кво остава за Пасат...Ще скиваме, рекорди се поставят, след това се подобряват и така...
Коментиран от #29
12:11 23.10.2014
9 Julio
До коментар #7 от "Shmeker":
Те и бензиновите ВАГ-ве са по-скъпи "секунд хенд" от дизеловите...12:13 23.10.2014
10 Име:
The 100,000km world speed record remained from January 21, 1989, until April 19, 2005, when it was broken by Mercedes-Benz with a diesel-powered engine. Since the Mercedes-Benz cars had diesels, Subaru Legacy has retained its Category A, Group I, Class 7 international records for 12 hours, 24 hours, 5000km, 5000 miles, 10,000km, 10,000 miles, 25,000km, 25,000 miles, 50,000km, 50,000 miles, and 100,000km.
Коментиран от #11
12:19 23.10.2014
11 Shmeker
До коментар #10 от "Име:":
Кое не е ясно: "участие взимат три седана Mazda6, оборудвани с 2.2-литрови мотори SkyActiv-D с мощност 175 коня. Максималният въртящ момент на този двигател е 420 Нм. Автомобилите изминават общо 5300 километра, като отчетената средна скорост е 221.072 км/ч."Трите коли общо минават 5300 км. (по 1766 км на кола).
Коментиран от #12, #16
12:36 23.10.2014
12 Име:
До коментар #11 от "Shmeker":
Да 24 часов е !Three cars driven at the Papenburg test oval for a 24-hour period last weekend claimed 20 FIA speed records, according to Mazda. Most of the new records set were for "average speed records over a variety of distances," Mazda advises. But it was the lead car's average speed of 221.072km/h that stood out, trumping the previous record of 209.824km/h for diesel-engined cars displacing between 2.0 and 2.5 litres.
Пилотите са се сменяли на 90 минутни стинтове...
Коментиран от #14
12:43 23.10.2014
13 Shmeker
Коментиран от #15
12:44 23.10.2014
14 Shmeker
До коментар #12 от "Име:":
Маздата е приятна кола, малко ръждясват старите, дано новите са ОК. Обаче скапе ли се нещо по нея няма оправяне може да те разори12:48 23.10.2014
15 Име:
До коментар #13 от "Shmeker":
Не обърнах внимание...12:49 23.10.2014
16 dmxl
До коментар #11 от "Shmeker":
маалко си се объркал, не общо а точно на кола 5300 кмКоментиран от #17
12:52 23.10.2014
17 Shmeker
До коментар #16 от "dmxl":
ми така пише: общо :D12:52 23.10.2014
18 Дошо
14:15 23.10.2014
19 Дошо
До коментар #5 от "Shmeker":
Новия Акорд доколкото знам няма дизелов мотор за сега.Значи скоро няма да се вреди сред рекордьорите в този клас14:17 23.10.2014
20 Дошо
До коментар #7 от "Shmeker":
Това е така понеже досегашните им дизели бяха плод на сътрудничеството им с Форд.Sky Aktiv D си е изцяло тяхна разработка и не се съмнявам, че японците са свършили добра работаКоментиран от #23
14:19 23.10.2014
21 Симеон Тасев
рекорд по най малко продадени кофи ли
14:22 23.10.2014
22 Симеон Тасев
14:22 23.10.2014
23 Shmeker
До коментар #20 от "Дошо":
... а пък форд ги правеше с Пежо.Аве хондите ще си правят дизели, ако не направят дизелов мотор ще трябва да направят бензин който да гори под 5 на 100 смесено на Акорд, а тва няма да стане. Ще загубят клиенти в европа.
15:15 23.10.2014
24 Accord 7th Owner
До коментар #2 от "Shmeker":
2.2 на акорда е доста стар някъде на 11 години, така че нормално с напредването на технологиите и развитието на двигателите да се появи по-добър двигател. За съжаление според слуховете японците ще спират Акорд производството за Европа, така че едва ли скоро Хонда ще имат възможност да си върнат рекорда :(Коментиран от #25
15:17 23.10.2014
25 Shmeker
До коментар #24 от "Accord 7th Owner":
Е с какво ще го заменят? Ако няма акорд какво ще продават на негово място? Те и без това нямат почти никакви модели тия от Хонда. Ще си останат със сивик и разните там паркетници само.15:20 23.10.2014
26 Accord 7th Owner
За Акорда четох преди време, пак слухове, че може да пуснат в Европа нещо базирано на американската Акура TLX. Но едва ли ще стане. С две думи , ще остане дупка в този сегмент. Но съжаление в Европа явно този тип mid-size седани нямат особена популярност.
Много е жалко, тъй като Акорда е невероятно здрава машина просто.
15:39 23.10.2014
27 Shmeker
15:46 23.10.2014
28 Japoneze
Коментиран от #30, #32
15:48 23.10.2014
29 Shmeker
До коментар #8 от "Julio":
8 години гаранция = 8 години гарантирано да те доят фирмените сервизи, дето за смяна на масло и филтри отиват 500 лв. поне15:59 23.10.2014
30 Shmeker
До коментар #28 от "Japoneze":
Самата мазда не е изработена толкова добре колкото европейските коли, като затваряш врарата дрънчи на тенеке, само не съм пробвал като вали дъжд по покрива дали не дрънчи по същия начин. Стресиращо.Таблото е едно такова странно евтино за тия пари..
Коментиран от #37
16:00 23.10.2014
31 Благовест Стефанов
по-изгодно не намирам. Американския акорд изобщо не губи позиции. В чикаго се катрат Тойота, Хонда, местните москвичи и малко от другите марки.
И да направя едно уточнение - Това не е премиум кола и не трябва да се сравнява с автомобили на двойна и тройна цена.
За дизайна - дори и американците като минават покрай колата се обръщат и се заглеждат.
Коментиран от #33
16:02 23.10.2014
32 Дошо
До коментар #28 от "Japoneze":
И аз такива отзиви чувам от всякъде за новата 6 - мачка всичко в класа си16:20 23.10.2014
33 Shmeker
До коментар #31 от "Благовест Стефанов":
Аре бегайте с тия мазди и стига толкоз превъзнасяне. Джапанки найлонови и тенекии от консерви, дето ръждясват на третата до петата годинаКоментиран от #48
16:26 23.10.2014
34 ярослав станчев
Я ми обяснете сега,разбирачите на японски дизели,така ли е или аз нещо се залъгвам.
Коментиран от #35, #40
16:38 23.10.2014
35 Име:
До коментар #34 от "ярослав станчев":
Все нещо мрънкате че няма японски дизели. Ето ви японски дизели и пак недоволни... Те немските дизели да не ви лекуват хемороидите?16:59 23.10.2014
36 Vasik Atanasova
Коментиран от #39
17:24 23.10.2014
37 Japoneze
До коментар #30 от "Shmeker":
Шмекер,вярно е това,но пък чак дрънчене.По солидни(тежки) са вратите на немските коли.Японеца е целил олекотяване,но шумоизолацията и здравината е същата,а и не дрън4и като вали.Лексус,Инфинити-там по приличат на немски вратите- и цената си я бива.Коментиран от #41, #44
18:38 23.10.2014
38 PlimP
19:34 23.10.2014
39 Дошо
До коментар #36 от "Vasik Atanasova":
Ми къде спа умрялото Алуди 10 години та държа рекорда на HONDA а?Нали само с дизели се занимават горките некадърници?Коментиран от #42
19:35 23.10.2014
40 Дошо
До коментар #34 от "ярослав станчев":
Европейците искат димилници и тракалници и японците им правят19:36 23.10.2014
41 Shmeker
До коментар #37 от "Japoneze":
Да предполагам си прав. Мазда правят доста различни коли, за разлика от Хонда, която ще остане с 2 модела като сузукиКоментиран от #45
22:27 23.10.2014
42 PlimP
До коментар #39 от "Дошо":
39, къде спаха ли, спечелиха Н-брой победи на 24-те часа на Льо Ман, следвани плътно от Пежо, с тва се занимава общо взето :D22:39 23.10.2014
43 Гошко
03:33 24.10.2014
44 Shmeker
До коментар #37 от "Japoneze":
Между другото може да се залепи малко парче изолационен материал, който тежи 20-50 грама на всяка врата и няма да го има тоя ефект.08:01 24.10.2014
45 Румен Янев
До коментар #41 от "Shmeker":
На - чети за "двата" модела на хонда и тогава дудни небивалици Текст към връзкатаКоментиран от #47
10:37 24.10.2014
46 dmvbp
12:32 24.10.2014
47 Shmeker
До коментар #45 от "Румен Янев":
Само на картинки. Като идеш на магазина има само сивик, акорд и CRV, сега ще е същото без акорда16:10 24.10.2014
48 Бай Иван
До коментар #33 от "Shmeker":
Ей оня ден правих оглед на С класа от 2005 година.Карана само в Германия на 150 000 километра.Ръжда беше тръгнала около дръжките на вратите,на багажника отзад и на още доста места.Същото е и с Е класите.
Хайде недей да говориш за японски коли защото щом два пъти по скъпа немска ръждясва....
А заради такива зблудени "разбирачи" както теб няма смисъл да има повече от 5 модела.На теб и 55 да ти изложат пак ще ходиш да подсмърчаш по витрините на Ауди и БМВ.
Промити мозъци без грам реална представа за вложените технологии в колите и тяхното качество.
Ще си смяняш кашкаваленото окачване на немската тараляска и ще си повтаряш колко била по хубава от някакви там японски неща които били само 5 модела.
Коментиран от #49
09:42 26.10.2014
49 Shmeker
До коментар #48 от "Бай Иван":
Викаш умряла хонда, правена от консерви и с клапани тънки като копчета на бебешко боди са по-технологични от двойно и тройно по-скъпо БМВ, Ауди, Мерцедес и т.н.???!?!Много ясно, че хондите не стават, щом изчезват от пазара. Какво им куца - не искам да разбира. Предпочитам да си карам баварските коли, които не ръждясват вече едната почти 15, а другата почти 20 години, съответно БМВ и Ауди и да не се занимавам да мисля за проблемите на японците. Само да ти кажа, че само зания мост на една 15 годишна 5-ца комби като инженерно постижение е много по-стойностно от цялата хонда акорд
09:24 29.10.2014
50 Име:
Разбираш ги иначе всички автомобили, всичко знаеш, да не би цял живот автомонтьор да си бил?
10:37 29.10.2014