23 Октомври, 2014 11:26 18 690 50

Mazda6 отне рекорд на Honda Accord

  • mazda-
  • mazda6-
  • дизел-
  • рекорд

Японската компания Mazda постави нов световен рекорд за скорост за дизелови автомобили с обем на мотора от 2.0 до 2.5 литра. Постиженията са засечени от представители на FIA по време на 24-часов манш на немското трасе Папенбург.

Досегашният рекорд за серийни дизелови автомобили с работен обем от 2.0 до 2.5 литра принадлежеше на Honda Accord с 2.2-литров мотор с мощност 140 конски сили. Средната скорост на Honda-та бе 209.824 км/ч.

При поставянето на новите върхови постижения  участие взимат три седана Mazda6, оборудвани с 2.2-литрови мотори SkyActiv-D с мощност 175 коня. Максималният въртящ момент на този двигател е 420 Нм. Автомобилите изминават общо 5300 километра, като отчетената средна скорост е 221.072 км/ч.

Седанът Mazda6, оборудван с такъв агрегат, ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди. Максималната скорост е 223 км/ч, а по заводски данни разходът на гориво в градски, извънградски и смесен цикъл е съответно 5.5, 3.9 и 4,5 литра на 100 километра пробег.

Двигателите от семейството SkyActiv-D се характеризират с най-ниската степен на сгъстяване - 14:1. Освен на Mazda6, тези дизелови мотори се монтират и на Mazda3 и на кросоувъра CX-5. Още нещо любопитно е, че в поставянето на рекорда участват 23 пилоти.

На водачите им е забранено да се движат плътно един зад друг и да използват т.нар. област на разреден въздух. Някои от тях са професионалисти, други са аматьори и въпреки това разликата в средната скорост на трите автомобила не превишава 0.89 км/ч. 

 


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Julio

    5 3 Отговор
    Нечовешка машина е Маздолета... Никога няма да съжалявате ако влезнете в магазина и си купите такава кола... Като съотношение цена/качество/удовлетвоение от шофиране е без всякаква конкуренция на пазара в момента...
  • 2 Shmeker

    2 6 Отговор
    Те ако пуснат някое VW 2.0 ТДИ и 240 коня ще ги бият и то с мотор под 2 литра

    Коментиран от #3, #24

  • 3 Julio

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    Я ги бият я не... Щом Хонда са държали рекорда досега...

    Коментиран от #5

  • 4 BurZz

    4 4 Отговор
    Shmeker това VW няма да изкара 5300км човек. Доста преди това ще приключи. Особено пък ако го караш на предела както тези коли.

    Коментиран от #7

  • 5 Shmeker

    2 5 Отговор

    До коментар #3 от "Julio":

    Honda отпреди си имаше по-слаб леко дизел от мазда 6, но сега конските сили на маздата са повече. Обаче не се знае новата хонда дали няма да си върне рекорда един ден.

    Иначе VW-то ще бие тази мазда отвсякъде повярвай ми.

    Коментиран от #8, #19

  • 6 gost

    4 1 Отговор
    направо да пускат някой пернишки голф жтй тдй мидиай и ще разбие всички рекорди . даже и още непоставените , ей така за престиж
  • 7 Shmeker

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "BurZz":

    Да бе. Те маздите се скапват доста. Виж в mobile.bg дизеловите мазди 6 са по-евтини от бензиките доста.
    При VW и AUDI е обратно.

    Коментиран от #9, #20

  • 8 Julio

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Съмнявам се че 3-та серия със 184 кс двигател ще я бие, та кво остава за Пасат...
    Ще скиваме, рекорди се поставят, след това се подобряват и така...

    Коментиран от #29

  • 9 Julio

    2 5 Отговор

    До коментар #7 от "Shmeker":

    Те и бензиновите ВАГ-ве са по-скъпи "секунд хенд" от дизеловите...
  • 10 Име:

    1 2 Отговор
    Това от 24 часовите рекорди за скорост ли е? Не стана много ясно. По-принцип пускат 2-3 коли 24 часа да въртят и засичат средна скорост, като спират да зареждат и да сменят пилотите. Субару легаси много дълго време държеше такъв рекорд. (223.345 km/h средна скорост от 89та до 2005 година) след което Мерцедес подобряват рекорда с дизелов автомобил!
    The 100,000km world speed record remained from January 21, 1989, until April 19, 2005, when it was broken by Mercedes-Benz with a diesel-powered engine. Since the Mercedes-Benz cars had diesels, Subaru Legacy has retained its Category A, Group I, Class 7 international records for 12 hours, 24 hours, 5000km, 5000 miles, 10,000km, 10,000 miles, 25,000km, 25,000 miles, 50,000km, 50,000 miles, and 100,000km.

    Коментиран от #11

  • 11 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Кое не е ясно: "участие взимат три седана Mazda6, оборудвани с 2.2-литрови мотори SkyActiv-D с мощност 175 коня. Максималният въртящ момент на този двигател е 420 Нм. Автомобилите изминават общо 5300 километра, като отчетената средна скорост е 221.072 км/ч."

    Трите коли общо минават 5300 км. (по 1766 км на кола).

    Коментиран от #12, #16

  • 12 Име:

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Shmeker":

    Да 24 часов е !
    Three cars driven at the Papenburg test oval for a 24-hour period last weekend claimed 20 FIA speed records, according to Mazda. Most of the new records set were for "average speed records over a variety of distances," Mazda advises. But it was the lead car's average speed of 221.072km/h that stood out, trumping the previous record of 209.824km/h for diesel-engined cars displacing between 2.0 and 2.5 litres.
    Пилотите са се сменяли на 90 минутни стинтове...

    Коментиран от #14

  • 13 Shmeker

    0 1 Отговор
    е да това го пише на първия ред

    Коментиран от #15

  • 14 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    Маздата е приятна кола, малко ръждясват старите, дано новите са ОК. Обаче скапе ли се нещо по нея няма оправяне може да те разори
  • 15 Име:

    0 2 Отговор

    До коментар #13 от "Shmeker":

    Не обърнах внимание...
  • 16 dmxl

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Shmeker":

    маалко си се объркал, не общо а точно на кола 5300 км

    Коментиран от #17

  • 17 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "dmxl":

    ми така пише: общо :D
  • 18 Дошо

    0 1 Отговор
    Браво на Мазда.Рекорда на любимата марка е от преди повече от 10 години ако не се лъжа.Новата 6 ужасно много ми харесва и ако трябва да бъда честен бих я предпочел пред Акорд който в Европа губи позиции за съжаление.
  • 19 Дошо

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Новия Акорд доколкото знам няма дизелов мотор за сега.Значи скоро няма да се вреди сред рекордьорите в този клас
  • 20 Дошо

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Shmeker":

    Това е така понеже досегашните им дизели бяха плод на сътрудничеството им с Форд.Sky Aktiv D си е изцяло тяхна разработка и не се съмнявам, че японците са свършили добра работа

    Коментиран от #23

  • 21 Симеон Тасев

    0 6 Отговор

    рекорд по най малко продадени кофи ли
  • 22 Симеон Тасев

    0 4 Отговор
    или най-много дефекни японски талиги
  • 23 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Дошо":

    ... а пък форд ги правеше с Пежо.

    Аве хондите ще си правят дизели, ако не направят дизелов мотор ще трябва да направят бензин който да гори под 5 на 100 смесено на Акорд, а тва няма да стане. Ще загубят клиенти в европа.
  • 24 Accord 7th Owner

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    2.2 на акорда е доста стар някъде на 11 години, така че нормално с напредването на технологиите и развитието на двигателите да се появи по-добър двигател. За съжаление според слуховете японците ще спират Акорд производството за Европа, така че едва ли скоро Хонда ще имат възможност да си върнат рекорда :(

    Коментиран от #25

  • 25 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Accord 7th Owner":

    Е с какво ще го заменят? Ако няма акорд какво ще продават на негово място? Те и без това нямат почти никакви модели тия от Хонда. Ще си останат със сивик и разните там паркетници само.
  • 26 Accord 7th Owner

    1 1 Отговор
    Няма да го заменят. Ще акцентират върху Civic и CRV, които като гледам поне по Софийските улици са доста популярени. Евентуално ще върнат отново Харвито (HRV) и другият модел ще Jazz-a. Чака се и примиерата на NSX-a, който също едвали ще го видим в Европа, тъй като ще е под марката Акура, а те са само за Сев Америка.
    За Акорда четох преди време, пак слухове, че може да пуснат в Европа нещо базирано на американската Акура TLX. Но едва ли ще стане. С две думи , ще остане дупка в този сегмент. Но съжаление в Европа явно този тип mid-size седани нямат особена популярност.
    Много е жалко, тъй като Акорда е невероятно здрава машина просто.
  • 27 Shmeker

    0 1 Отговор
    Ами сивик не може да земеми Акорд. Те вярно, че на сивик комби искат над 50 000 лв., ама си е сивик и са му много. Ако не сложат нещо вместо акорд се самоубиват в Европа
  • 28 Japoneze

    4 1 Отговор
    MAZDA,или както го произнасят Японците Мацъда!Голям възход бележи тази компания-много промени - дизайн,двигатели,скоростни кутии,олекотяване на купето-заслужен резултат!Малко вдигнаха цените-но пък сега имат 8 години гаранция с безплатна подмяна на вси4ки косумативи(също безплатни) за тези 8 години.С пословичната си надеждност -само да караш и да се кефиш!и двамата ми съседи купиха скоро и те 6-ци,ходиха на тест драйв и на Хонда Акорд-предпочетоха Маздата.

    Коментиран от #30, #32

  • 29 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Julio":

    8 години гаранция = 8 години гарантирано да те доят фирмените сервизи, дето за смяна на масло и филтри отиват 500 лв. поне
  • 30 Shmeker

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "Japoneze":

    Самата мазда не е изработена толкова добре колкото европейските коли, като затваряш врарата дрънчи на тенеке, само не съм пробвал като вали дъжд по покрива дали не дрънчи по същия начин. Стресиращо.
    Таблото е едно такова странно евтино за тия пари..

    Коментиран от #37

  • 31 Благовест Стефанов

    2 4 Отговор
    Никога не съм харесвал старите Мазди, но последното поколние са страхотни. Карам Mazda 6 Sport 2015 в Сащ и твърдя, че за тази цена е без конкуренция. Сега търся втора кола за жената и гледам смятам,
    по-изгодно не намирам. Американския акорд изобщо не губи позиции. В чикаго се катрат Тойота, Хонда, местните москвичи и малко от другите марки.
    И да направя едно уточнение - Това не е премиум кола и не трябва да се сравнява с автомобили на двойна и тройна цена.

    За дизайна - дори и американците като минават покрай колата се обръщат и се заглеждат.

    Коментиран от #33

  • 32 Дошо

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Japoneze":

    И аз такива отзиви чувам от всякъде за новата 6 - мачка всичко в класа си
  • 33 Shmeker

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "Благовест Стефанов":

    Аре бегайте с тия мазди и стига толкоз превъзнасяне. Джапанки найлонови и тенекии от консерви, дето ръждясват на третата до петата година

    Коментиран от #48

  • 34 ярослав станчев

    2 2 Отговор
    Абе какво стана сега?Уж нафтовите печки били димилници и тракалници,а джапанките правят рекорди с тях.Или то това за канцерогенните тракалници важи само за немските дизели.А японските даже са полезни за околната среда,щото изпускат само водна пара с аромат на рози.Дори тези дизели на Мазда,от статията, лекуват рак.
    Я ми обяснете сега,разбирачите на японски дизели,така ли е или аз нещо се залъгвам.

    Коментиран от #35, #40

  • 35 Име:

    1 5 Отговор

    До коментар #34 от "ярослав станчев":

    Все нещо мрънкате че няма японски дизели. Ето ви японски дизели и пак недоволни... Те немските дизели да не ви лекуват хемороидите?
  • 36 Vasik Atanasova

    4 3 Отговор
    АУДИ ЩЕ ГИ ОТНЕМЕ И НА ДВЕТЕ

    Коментиран от #39

  • 37 Japoneze

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Shmeker":

    Шмекер,вярно е това,но пък чак дрънчене.По солидни(тежки) са вратите на немските коли.Японеца е целил олекотяване,но шумоизолацията и здравината е същата,а и не дрън4и като вали.Лексус,Инфинити-там по приличат на немски вратите- и цената си я бива.

    Коментиран от #41, #44

  • 38 PlimP

    0 2 Отговор
    пу, дизел, да не чувам и виждам :D:D:D, иска си парите, за да върви безаварийно иначе загива тежко и безмилостно
  • 39 Дошо

    0 7 Отговор

    До коментар #36 от "Vasik Atanasova":

    Ми къде спа умрялото Алуди 10 години та държа рекорда на HONDA а?Нали само с дизели се занимават горките некадърници?

    Коментиран от #42

  • 40 Дошо

    1 4 Отговор

    До коментар #34 от "ярослав станчев":

    Европейците искат димилници и тракалници и японците им правят
  • 41 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Japoneze":

    Да предполагам си прав. Мазда правят доста различни коли, за разлика от Хонда, която ще остане с 2 модела като сузуки

    Коментиран от #45

  • 42 PlimP

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Дошо":

    39, къде спаха ли, спечелиха Н-брой победи на 24-те часа на Льо Ман, следвани плътно от Пежо, с тва се занимава общо взето :D
  • 43 Гошко

    3 1 Отговор
    Ауди Дошо нямам какво да доказват при дизелите и едва ли ще тръгнат да се занимават с такива маркетингови рекордчета. Техните рекорди са на състезателните писти. Мазда на където са тръгнали, Ауди от там се връщат.
  • 44 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "Japoneze":

    Между другото може да се залепи малко парче изолационен материал, който тежи 20-50 грама на всяка врата и няма да го има тоя ефект.
  • 45 Румен Янев

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Shmeker":

    На - чети за "двата" модела на хонда и тогава дудни небивалици Текст към връзката

    Коментиран от #47

  • 46 dmvbp

    1 1 Отговор
    Мазда също напредват в Льоман със skyaktiv-d и ако не се лъжа вече взимат челни позиции
  • 47 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Румен Янев":

    Само на картинки. Като идеш на магазина има само сивик, акорд и CRV, сега ще е същото без акорда
  • 48 Бай Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Shmeker":

    Ей оня ден правих оглед на С класа от 2005 година.Карана само в Германия на 150 000 километра.Ръжда беше тръгнала около дръжките на вратите,на багажника отзад и на още доста места.
    Същото е и с Е класите.
    Хайде недей да говориш за японски коли защото щом два пъти по скъпа немска ръждясва....
    А заради такива зблудени "разбирачи" както теб няма смисъл да има повече от 5 модела.На теб и 55 да ти изложат пак ще ходиш да подсмърчаш по витрините на Ауди и БМВ.
    Промити мозъци без грам реална представа за вложените технологии в колите и тяхното качество.
    Ще си смяняш кашкаваленото окачване на немската тараляска и ще си повтаряш колко била по хубава от някакви там японски неща които били само 5 модела.

    Коментиран от #49

  • 49 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Бай Иван":

    Викаш умряла хонда, правена от консерви и с клапани тънки като копчета на бебешко боди са по-технологични от двойно и тройно по-скъпо БМВ, Ауди, Мерцедес и т.н.???!?!
    Много ясно, че хондите не стават, щом изчезват от пазара. Какво им куца - не искам да разбира. Предпочитам да си карам баварските коли, които не ръждясват вече едната почти 15, а другата почти 20 години, съответно БМВ и Ауди и да не се занимавам да мисля за проблемите на японците. Само да ти кажа, че само зания мост на една 15 годишна 5-ца комби като инженерно постижение е много по-стойностно от цялата хонда акорд
  • 50 Име:

    0 0 Отговор
    То и 2 audi-та да имаш пак са по-ниско технологични само от клапаните на 20 годишна хонда!
    Разбираш ги иначе всички автомобили, всичко знаеш, да не би цял живот автомонтьор да си бил?