Ограничена серия с името R8 competition ще бъде една от звездите на щанда на Audi на автосалона в Лос Анджелис, който отваря врати на 21 ноември. От модификацията ще бъдат произведени само 60 екземпляра.
5.2-литровият V10 на R8 competition развива 570 к.с. - колкото и LMX, първото Audi с лазерни фарове. 20-те коня повече от R8 V10 Plus обаче не са единственото предимство на лимитираната серия пред стандартния модел.
Plus ускорява от място до 100 км/ч за 3.3 секунди и развива 317 км/ч, докато competition спринтира за 3.2 сек. и вдига 320, което не е много повече, но го прави най-бързото серийно Audi в историята на марката.
R8 се произвежда от 2007-а и до август тази година са продадени 54 600 бройки, четири пъти повече от "братовчеда" Lamborghini Gallardo. Версията competition може да се смята за лебедовата песен на модела, чиято втора генерация се очаква догодина.
Ето защо от quattro GmbH са се постарали да направят от ограничената серия наистина специален автомобил. Каросерията е буквално окичена с компоненти от въглеродни нишки - преден спойлер, планки в броните, странични въздухозаборници, корпуси на огледалата, заден дифузьор и антикрило. Нови са изпускателната система и черните джанти, зад които се крият керамични дискове и червени спирачни апарати.
При поръчка на R8 competition Audi предоставя практически неограничени възможности за оформяне на интериора. На разположение на клиента са всякакви комбинации между вътрешни и външни цветове, дори и за колелата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Коментиран от #2
10:33 30.10.2014
2 Име:
До коментар #1 от "Shmeker":
Кфо честито айде да видиме какво време ще даде на nurburgring и тогава ще говориме колко е бързо аудито, да не е да се окаже, че спрямо конкурецията е просто скъпо...Коментиран от #6, #9
10:49 30.10.2014
3 Иван
Коментиран от #4
10:54 30.10.2014
4 Монго
До коментар #3 от "Иван":
Това оранжевото не са мигачи, а изискуемите от американското законодателство...,габаритни светлиниКоментиран от #7
11:09 30.10.2014
5 Стоян Стоянов
Я да те видя как ли ще коментираш тука ...
11:30 30.10.2014
6 ярослав станчев
До коментар #2 от "Име:":
Състезателното R8 LMS Ultra GT3 дава време 7:57,474 на 24,358 км. писта.Като гледам ТТ данните на това са същите,като на LMS,но разликата ще е в теглото.R8 LMS тежи 1250 кг. ,R8 V10 Plus е 1600 кг. ,а това най-вероятно ще са го посвалили до 1400-1500 кг.,може и повече.Естествено и допълнителните аеродинамични елементи ще помогнат.Та може и да направи някоя изненадваща обиколка,кой знае.Коментиран от #8
12:23 30.10.2014
7 Иван
До коментар #4 от "Монго":
Да е, се там. Отвратителни са.12:34 30.10.2014
8 Име:
До коментар #6 от "ярослав станчев":
Най-голямата разлика от състезателната кола ще дойде не само от теглото, а и от гумите! Остави я 24,358м (24км а не 24 хиляди км :D ) Шосейните автомобили влизат в класация на 20,600мДо #3 7:30 е постижимо, но се съмнявам сегашното r8 v10 дава 7:44...
Относно r8 - не знам, никога не съм го харесвал намирам го за скучен и изобщо не се сещам какъв тип човек би си купил суперкар от Ауди...
13:00 30.10.2014
9 Shmeker
До коментар #2 от "Име:":
Кво значение има? Там Порше властва, едва ли ще ги бият.Коментиран от #10
13:50 30.10.2014
10 Име:
До коментар #9 от "Shmeker":
100 пъти бих предпочел 911ка вместо това r8, въпреки че на цената на r8 ще вземеш по-слаба 911...Коментиран от #11
14:08 30.10.2014
11 Shmeker
До коментар #10 от "Име:":
R8 e страхотна кола, 911 е легенда.За мен и двете
14:12 30.10.2014
12 mmm
14:35 30.10.2014
13 mmm
До коментар #13 от "mmm":
не е никакъв Дошо, а този, който няколко пъти ти каза (и знаеш, че е прав), че ти дори нямаш кола, не си карал нито Ауди, нито Лада, нито ролери, а си карал само пролетни настинки и нямаш понятие от коли, базирайки се само на фенщина към едно БГ сериалче, т.е. доста често възпроизвеждаш на папагален принцип неща, които си намерил в нета (куатрото на Ауди в друга статия), без да знаеш изобщо какво говориш, а наживо не би различил полуоска от дамски сешоар - и знаеш, че съм прав, приятелКоментиран от #13, #15, #29
14:59 30.10.2014
14 mmm
15:01 30.10.2014
15 Shmeker
До коментар #13 от "mmm":
Имам три плюс служебна.Коментиран от #16
15:02 30.10.2014
16 mmm
До коментар #15 от "Shmeker":
Не, нямаш. Откъде знам ли? ами цял живот се занимавам с коли на доста професионално ниво, с др. думи, как мислиш: дали можеш да заблудиш с нескопосано представление самия режисьор? Виж, приятел, нямам нищо против теб или друг, чета и се забавлявам с българското мислене по тези места, просто се забавлявам. Но не, ти нямаш кола и никога не си разглабял дори миксер - просто ти личи от километри. Няма нищо лошо в това, аз например нищо не разбирам от телевизори, но не давам мнения като крайна инстанция за тях, защото ще започна да говоря пълни глупости. И да, 4х4 на Хонда е върха, Куатро в първите си варианти е недомислица страшна (важи и за Синкро), а БМВ направиха Екс Драйв, копирайки (отново, както им е навик от 1960 насам) от...провери сам къде, а джиповете им направиха изкопирани от Ровър, който бяха купили, дословно копирани - това само като инфо, за други статии и мнения, които четох. Със здраве и хубав ден на всички!Коментиран от #17
15:09 30.10.2014
17 Shmeker
До коментар #16 от "mmm":
Щом сравняваш синхро с куатро значи си много напред с материала. Тука точно си пролича колко си ги "разголобявал".Коментиран от #19
15:25 30.10.2014
18 Megane
15:29 30.10.2014
19 mmm
До коментар #17 от "Shmeker":
Megane - разбира се, че изглежда добре и караници не са нужни, всеки си кара, каквото харесва, света е такъв.Шмекер, няма да отделяме време за глупости, само две неща искам да те питам:
- половин час се рови в Гугъл, преди да отговориш, нали?:)
- цитирай ме къде сравнявах двете, или казах, че са абсолютно еднакви. Не, не опитвай, пак и двамата знаем отговора;) като те съветвам да избягваш бг форуми, там е водопад от глупости
Коментиран от #23, #24
15:42 30.10.2014
20 Heinrich
16:00 30.10.2014
21 Стоян Стоянов
16:54 30.10.2014
22 Петьо Шайбата
Коментиран от #28
17:11 30.10.2014
23 drdrdr
До коментар #19 от "mmm":
Да обясниш нещо на SHmeker е като да говориш на стена...говориш, говориш... ама той си знае само АУДИ и КУАТРО
А Тасев само БМВ и до там. Не оценяват нищо друго, което е постигнато от който и да е производител.
Коментиран от #27
19:23 30.10.2014
24 Shmeker
До коментар #19 от "mmm":
Не, ти си се ровил след като написах последния коментар по темата. А и хронолигически съм писал 15 мин. след твоя особено некомпетентен коментар Дошов?19:55 30.10.2014
25 CarPro
20:32 30.10.2014
26 Shmeker
08:26 31.10.2014
27 Shmeker
До коментар #23 от "drdrdr":
Не е вярно. Аз харесвам доста други марки. БМВ например.Обаче тука си говорим основно за Ауди, а Дошо със своите 1001 ника я прави все едно не е марка.
08:28 31.10.2014
28 ярослав станчев
До коментар #22 от "Петьо Шайбата":
Когато Ауди са правили рекорди на Пайкс Пийк може и да не си бил роден,човек.Участват от 1982 до 1987 г.През 1985 г. единствената жена печелила ралита във ВРЦ,Мишел Мутон, сваля времето за изкачване под 12 мин. с Ауди Спорт Куатро.През 1987 г. Валтер Рьол пада под 11 мин. пак с Ауди Куатро С1-10,47.Едва през 2011 Нобухиро Тажима сваля под 10 мин. времето.Тъй че и там са печелили Ауди.На mmm ще кажа,че Ауди Р8 си е много добра спортна машина.Потвърждава го факта,че състезателното Р8 ЛМС ултра се представя повече от добре в ГТ сериите на ФИА,вече няколко години.Миналата година станаха шампиони,тази година също са на път да спечелят.Победиха в 24 часовите състезания на Спа и на Нюрбургринг,в конкуренцията на Бентли,Астон Мартин,Нисан ГТР,Ферари,Порше,Макларън,Ламбогини.Няма как от кола,която уж не става за супер кар да се направи състезателна машина способна да побеждава най-добрите.Не казвам,че Р8 е върха на сладоледа,и наистина не е,но е достатъчно добра,за да е поне равна с останалите.Пък и продадените 54000 коли от модела Р8,макар и на по-висока цена спрямо Нисан ГТР го потвърждават.
Такива ми ти работи за Ауди Р8.
Коментиран от #30, #31
09:07 31.10.2014
29 ярослав станчев
До коментар #13 от "mmm":
И между другото Ауди Р8 ЛМС се състезава в ГТ сериите само на задно предаване,както и всички останали коли.Какво ли щеше да е ако беше разрешено 4х4?Коментиран от #33
09:11 31.10.2014
30 Име:
До коментар #28 от "ярослав станчев":
Началната цена на R8 струва с 15 000 долара повече от началната цена на Нисан GTR. Но и дума не става за сравнение нисана е много по-бърз. Началната цена на Nismo GTR пък струва $150 000 което е $45 000 повече от началната цена на R8. То няма 911ка, която да е по-бърза от него, а едва ли скоро ще дочакаме серийно ауди да го бие на нурбургринг. Макар и да има задна седалка за разлика от аудито, нисана е много по-спортно ориентиран като възможности и каране.По-добре изобщо да не го започваме тоя спор няма никакъв смисъл....
Коментиран от #38
10:53 31.10.2014
31 drdrdr
До коментар #28 от "ярослав станчев":
То и Мерцедес са добри във Ф1, ама спортните им модели не са толкова спортниКоментиран от #32, #35
10:59 31.10.2014
32 Shmeker
До коментар #31 от "drdrdr":
Mercedes могат да са добри навсякъде. Имат потенциал, а за това какви са си зависи от визията и стратегията на шефовете - които са отдавна за пенсия13:10 31.10.2014
33 Shmeker
До коментар #29 от "ярослав станчев":
Щяха да пишат Quattro с големи букви :D14:51 31.10.2014
34 PIRANHA
Коментиран от #36, #39
18:36 31.10.2014
35 ярослав станчев
До коментар #31 от "drdrdr":
Не знам кое не му толкова спортното на Mercedes-Benz SLS AMG,ама щом казваш,значи не е спортен.Давам го за пример,защото точно с този модел МБ участва в ГТ сериите.И също не се представя никак лошо.То по тази логика и Галардо,Макларън МП4-12,Бентли Континентал ГТ,Корвет З 06,Порше ГТ3,Астон Мартин Вантидж В12,Ферари 458 Италия също не са спортни,защото и те участват в шампионата.
Коментиран от #37
18:45 31.10.2014
36 Име:
До коментар #34 от "PIRANHA":
Да на пръв поглед изглеждат еднакви, но начина им на работа е различен. При субару имаш постоянно подаване на мощност към 4те колела което е в зависимост и варира в съотношение. Докато при повечето по-разпространени куатро системи имаш главно предно предаване и когато е необходимо мощност се прехвърля към задните колела посредством abs датчици който следят за буксуване на колелата. Освен това куатро системата е по-тежка. Много голяма разлика в поведението на автомобила идва от това че в ауди куатро моторите са редови или v-образни, което води до там че двигателя е монтиран доста високо и напред в коша и оттам баланса на колата се изменя значително. Сравнено със боксера на субару, който е по-къс като дължина от редовите и v-образните мотори е много по-назад и значително по-ниско разположен в коша - оттам получаваш доста по-балансирано шаси. Много голяма разлика има в страничното накланяне на автомобила в завои, като боксерния мотор позволява използването на по-меко и комфортно окачване без това да води до по-голямо странично накланяне от това на автомобил с редови или v-образен мотор.При повечето куатро системи разпределението е 90/10 до момента в който не е засечено боксуване.
При субарутата с ръчни скорости е 50/50 като в зависимост от централния диф се изменя.
Коментиран от #40
19:25 31.10.2014
37 drdrdr
До коментар #35 от "ярослав станчев":
Имах предвид, че в повечето случаи от прословутото немско трио БМВ и АУДИ се справят уж по-добре с спортните задачи.Mercedes SLS AMG Black Series 7:26.40 Watch Onboard ’14
Mercedes SLS AMG GT 7:30.00 Onboard N/A ’12
Смятам, че ако си държат на името трябва да изкарат нещо малко "по-така" като резултат. Иначе в ГТ сериите нека са си бързи.
Идеята ми беше, че дори някой производител да не се е доказал в моторните спортове като друг, не му пречи да прави спортни коли за "масовия" пазар. Обратното също е в сила. Дори да си много добър в моторните спортове, не означава, че ще направиш най-доброто за шосето.
20:55 31.10.2014
38 Shmeker
До коментар #30 от "Име:":
Да ве дай и аз да си взема ГТР. Ама дай да покарам малко твоя да видя дали е толкоз добър22:03 31.10.2014
39 Shmeker
До коментар #34 от "PIRANHA":
Ауди куатро ползват торсен, който е доста скъп за бюджетна кола като субару22:07 31.10.2014
40 Shmeker
До коментар #36 от "Име:":
Не, човек сериозно стига писа глупости!!!!!!!!Куатрото подава на 4-те колела и е по.добре замислено от системите на субару, защото слагат торсен вместо муфи. Единствено Ауди ТТ и А3 е основно на предно, щото е с халдекс и дори принякои модели действа до достигане на 30 км/ч след което изключва задния мост за да пести гориво. Включва задния мост при необходимост
Коментиран от #41, #43
22:32 31.10.2014
41 PIRANHA
До коментар #40 от "Shmeker":
Мене ми е интересно само, защо като Куатрото е по-добро XDrive го бие на заледена и заснежена писта с около 3 секунди време ???22:38 31.10.2014
42 Shmeker
Колкото до колите, които са 4х4, а основно се подава момент на предни гуми това са повечето коли 4х4, дори и паркетниците- за това им викат така
22:41 31.10.2014
43 PIRANHA
До коментар #40 от "Shmeker":
Двигателите и на двете са еднакви кубатури, куатрото е по-доброто 4х4 според теб и все пак БМВ-то му дърпа времето? Кое помага на БМВ-то ? Изгледайте целия клип!http://www.youtube.com/watch?v=FzoSG0TJF2M
Коментиран от #45
22:45 31.10.2014
44 Shmeker
22:47 31.10.2014
45 Shmeker
До коментар #43 от "PIRANHA":
Ако са с еднакви гуми Хдрайв има предимство щото това ауди разпределя 50:50 момента предна-задна ос, а хдрайв праща 40:60.При спортните модификации и модели куатрото също праща повече назад, но и там има съединители макар пак да ползват торсена
Коментиран от #46, #47
23:02 31.10.2014
46 mmm
До коментар #45 от "Shmeker":
Шмекер, обясни ни какво е "торсен" и как работят съединителите при 4х4, принципно. И после ни обясни, как Субару е бюджетна кола, като е скъпа по цял свят. В смисъл, средното Субару е доооооста по-така от средното Ауди във всичко, дори стелките са му доста по-скъпи.И накрая ни обясни каква е системата на Субару, а после аз ще ти я обясня, със снимки (реални) ако искаш. Накрая спомени, просто загатни, какви са трите ти коли:))) А за финал ни просветли как на 16 си изкарал вече книжка, че се чудим тук:)
И не е Дошо, би трябвало да направиш огромната разлика по стила на писане, дори и на 16. Слушаме те:)
Коментиран от #49, #50
02:03 01.11.2014
47 guBaHeTo
До коментар #45 от "Shmeker":
Ти изгледа ли клипа ? И ауди-то и Бмв-то са в еднакви години на производство, да има разминаване с година максимум, няма с какво системата на ауди да е толкова стара нали е "най-добрата" ?Коментиран от #48
05:23 01.11.2014
48 Shmeker
До коментар #47 от "guBaHeTo":
Най-добра е щото щото не ти бърка в джоба, а в същото време постига топ-резултати. Най-модерното куатро се монтира при спортните аудита - тва го писах вече, а в това ауди е от по-старо поколение, но е необслужваемо - т.е. не се налага да му сменяш нищо.08:50 01.11.2014
49 Shmeker
До коментар #46 от "mmm":
Аудитата са по-скъпи. От качеството на ламарината, дифове, до качеството на салона. 30 годишни аудита има в перфектно състояние, а субару на 30 е вече само в музей.Относно торсен, съединители и т.н. - в нета има гигабайти инфо, чичо ти гугъл ще те информира. Аз сега няма да си хабя клавиатурата.
Коментиран от #52
08:56 01.11.2014
50 гост 1
До коментар #46 от "mmm":
Кое Събару е по -скъпо от Ауди ...и кои стелки са по-скъпи .... не разбрах !!! На моето Ауди А8 стелките ( ГУМЕНИТЕ ) са на цена от 285 лв. може да провериш във всеки ''АВТО ХИТ '' ....та въпросът ми е, кажи къде да погледна та да видя тези.... "по-скъпи" стелки на Субару защото много ми е чудно ? :)Коментиран от #51
09:34 01.11.2014
51 Shmeker
До коментар #50 от "гост 1":
В Порше сигурно ще са400 лв09:58 01.11.2014
52 гост 1
До коментар #49 от "Shmeker":
''Шмекер"... за всеки влак си има пътници, тези които се возят с 350 км. като в лодка на комфорт и уют в едно френско TGV им харесва.... и тези които нямат тези средства и се возят на пътническият София-Бургас ту-туф...ту-туф...ту..туууу... и те ще те уверяват до последна капка кръв като партизаните от бригада "Чавдар" колко е хубав старият комунистически влак-"ЧАЙКА" вътре с...РСВ-то и с вкусните му и овкусени с тоалетна хартия кюфтенца....!!!Слушай ,всяка кола която се прави и се произвежда е защото на някой му харесва и я купува.... ти харесваш AUDI и си направил чудесен избор ,това и за мен е най- уравновесеният автомобил с наблегнали в качеството на материалите и изработката, дизайна и комфорта, маниаци до в най-малките детайли и знаещи чудесно как да погалят егото на своите фенове и клиенти.... ! Сигурно не е отличник.... но, пък и аз не харесвам зубрачите.... някак си изкуствени са, затова определям едно Ауди като уравновисено и дори със своите + и - , така че, не се вживявай и нерви толкова ! Хайде със здраве и браво за изборът ти ....не случайно Германските Канцлери се возят на Ауди ,....и не случайно бандитският контингент ползува "S"-ки и "RS"-ки за да си вършат работата... !!!
Коментиран от #53
10:25 01.11.2014
53 Shmeker
До коментар #52 от "гост 1":
Просто има двама-трима дето пишат глупости и сивярват, а има и някои кпито им вярват.10:36 01.11.2014
54 титов
И това комфорт,... приятно,... удоволствие,... самочувствие,... густо,... кеф,...емоция...и нормално е нещо да се повреди и да трябва да се подмени, защото всичко се чупи, няма нещо вечно... такива приказки тука НЯМА да прочетете !!! Така че, писачите... абе по-еваш еваш с нервите бе...! Ай със здраве колеги.
Коментиран от #56, #57
11:02 01.11.2014
55 PONGO
20:12 02.11.2014
56 Vasik Atanasova
До коментар #54 от "титов":
СЕЛЯНИН С КОЛЕЛО10:11 03.11.2014
57 Vasik Atanasova
До коментар #54 от "титов":
НЕ СЛУЧАЙНО ДЖЕЙСЪН СТЕТЪМ ИМА ДВЕ R8 А И АПТЕКАРА МАРЕШКИ СЪЩОТОВА СА ИМ ЛЮБИМИТЕ КОЛИ
10:28 03.11.2014
58 Shmeker
Коментиран от #59
08:26 04.11.2014
59 Име:
До коментар #58 от "Shmeker":
Жестоко смешен си. Ама нищо де айде нека не е добър, пък да видим кога ауди ще го стигнат с тоя измислен супер кар дето първия му вариант с v8 мотор, е по-бавен от импреза пък да не говорим за GTR-и...14:21 04.11.2014