17 Ноември, 2014 09:19 14 008 11

Ferrari плаща €2 млрд. за независимост от FIAT

  • ferrari-
  • fiat
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) разчита да получи 2,25 милиарда евро от Скудерията, като за тази сума производителят на суперкари ще извоюва своята независимост от концерна. Информацията е на Bloomberg, които се позовават на високопоставен източник от компанията.
 
По-рано експерти от FCA оцениха марката Ferrari на сумата от 15 млрд щатски долара, като тогава Серджо Маркионе заяви, че италианската марка не се продава и никога няма да бъде продадена. Сега обаче според шефа на FCA през пролетта на 2015-а на борсите ще бъдат пуснати 10% от акциите на Ferrari.
 
80-процентният пакет от акции пък ще бъде разпределен между сегашните акционери на FCA. Останалите 10% ще останат собственост на вицепрезидента на италианската марка Пиеро Ферари. Пиеро е син на легендата Енцо Ферари и на този етап въобще не планира да продава своя дял от акции.
 
По информация на Reuters, получените средства от подразделението Ferrari ще са част от плана на FCA за привличане на нови инвестиции. Според този план се предвижда пускането на конвертируеми облигации на стойност 2.5 млрд долара, като наред с другите предвидени мерки се предвиждат приходи за FCA в размер на над 4 млрд евро.
 
Средствата ще бъдат изразходвани за реализацията на петгодишна стратегия за развитие на концерна, точните параметри на която се очаква да бъдат оповестени през месец май, следващата година. Очакванията са за съществено разширяване на конвенционалната моделна гама и респективно увеличаване на продажбите.
 
Благодарение на независимостта на Ferrari, от Fiat Chrysler Automobiles се надяват да увеличат значително продажбите си, като смелите им цели са да достигнат по продажби световните лидери в автомобилостроенето Toyota, Volkswagen и General Motors. Дали това ще се случи, ще покаже времето.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    0 0 Отговор
    Ся ще я объркат много
  • 2 ВИП АМГ

    1 3 Отговор
    niama miasto italianskia kosh pri mercedes benz

    Коментиран от #7

  • 3 gost

    1 0 Отговор
    Ферари си е Ферари.Само по документи са към Фиат.Всеки възприема Ферари като отделна марка .От Фиат не искат да наливат пари в отбора от Формула 1,за това се разделят.
  • 4 Киека

    0 2 Отговор
    Ако пуснат бюджетно ферари за 10к евро ще им скочат доста продажбите ,ама не са се сетили затова.

    Коментиран от #9

  • 5 айде феновете с ферарита фиат

    1 0 Отговор
    Без ФИАТ, ами сега от БГ няма да карат вече Ферари, а обикновен фиат?
  • 6 Киров

    0 0 Отговор
    до автора на статията.

    Имате малко объркване, тъй като не става въпрос за отделяне на Ферари от Фиат като компания, а ще бъдат пуснати IPO акции на Ферари на борсата като независима от акциите на Фиат. (сиреч с отделни акции). Като с това целта на Фиат е да получи 2,25 мрд евро допълнително.


  • 7 xxx

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "ВИП АМГ":

    Не давай мнение по теми които не разбираш.
  • 8 Онзи

    0 0 Отговор
    Сложили сте запетайката на грешното място... 22,5 милиарда евра е цената
  • 9 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Киека":

    Ако се отделят от ФИАТ ще пуснат и по-евтини модели. Сега тая ниша се заема от по-скортните алфи и Мазерати... между другото Мазерати не е ли собственост на ферари? Ако е така, след отделянето ФИАТ губят и Мазерати

    Коментиран от #10

  • 10 бай пет

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Shmeker":

    Мазерати и Абарт са собственост на Алфа

    Коментиран от #11

  • 11 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "бай пет":

    Може би за това VAG иска да взема Алфа.