Last news in Fakti

8 Февруари, 2015 08:11 5 443 31

Nissan излиза със странен прототип на Льо Ман

  • nissan-
  • nismo-
  • gt-r-
  • lm-
  • le mans-
  • льо ман

Nissan показа уникален прототип под името GT-R LM Nismo, с който ще се състезава на "24-те часа на Льо Ман" и всички други кръгове от Световния шампионат по издръжливост на FIA. Това ще бъде първият прототип в LMP1 класа, който е с предно разположен двигател и с предно задвижване. По принцип колите в този клас са със средно разположен двигател и задно предаване. Той ще бъде хибрид, като общата мощност ще достига 1250 конски сили. Бензиновият двигател ще бъде 3.0-литров битурбо V6 и ще предава мощността през петстепенна секвенциална скоростна кутия, а мощността му ще бъде 550 конски сили. Другите внушителни 700 конски сили ще идват от система за рекупериране на енергията подобна на KERS. Това ще превърне GT-R LM в най-мощния автомобил в класа.

Тази конфигурация е довела до много промени по аеродинамичните детайли и леко напомня за прототипа DeltaWing. Конкурентите, срещу които ще се изправи, са Audi, Porsche и Toyota. Последната победа на японски производител в този клас е на Mazda с нейния 787B с Ванкелов двигател през далечната 1991 година. Първата поява на този звяр ще бъде на "6-те часа на Силвърстоун" през месец април. Освен Марк Жене, който има огромен опит в този тип състезания, другият пилотски състав все още не е известен .

Технически характеристики и разход на гориво за моделите на Nisan  ВИЖ

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    1 7 Отговор
    1250 коня на предно предаване??? Тия трябва да не са си пили хапчетата няколко години.

    Японците са мечтатели и тва е.

    Коментиран от #22

  • 2 honda

    4 0 Отговор
    Не бе-това е технология в действие
    Мечтите са за тебе
  • 3 некойси

    2 0 Отговор
    Е защо не, предното предаване е кофти за старт, но при високи скорости няма проблем.
    --> https://www.youtube.com/watch?v=iN2Qujc5nro

    Коментиран от #5

  • 4 Румен Янев

    2 4 Отговор
    Лееее толкова е грозен че антивирусната ми програма блокира снимките

    Коментиран от #6

  • 5 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "некойси":

    Щото стават неуправляеми с огромно недозавиване. То за това Ауди над 150 коня почти няма само на предно

    Коментиран от #8

  • 6 Ехаа

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Румен Янев":

    създаден е за висока скорост, не за конкурси за красота
  • 7 gost

    7 0 Отговор
    Не сте разбрали правилно.Двигателя е отпред и предно предаване за предния мост,а задния мост ще се задвижва от електродвигатели.Така баланса ще е супер.Нали не си мислите ,че KERS ще е зацепен за предните колела и ще дава още 700 коня само на предния мост.

    Коментиран от #9, #11, #12

  • 8 Име:

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Ами ако ти кажа че ауди куатро също недозавива? Просто немога да не изкоментирам изключително глупавата втора част на изречението ти:
    "То за това Ауди над 150 коня почти няма само на предно"
    Демек видиш ли специалистите от Ауди си знаят работата...
    Аз пък друго ще ти кажа, ти недей много да мъдриш тоя нисан. Те хората щом го правят и наливат пари в него, значи има защо. Освен това 100% ще може да пренася мощност само към външното колело в завои така че не се притеснявай, ще завива...

    Коментиран от #10

  • 9 Име:

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "gost":

    Правилно!
  • 10 Shmeker

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Име:":

    Кое недозавива? По-ранните версии може, там беше 50:50, сега не е така. Освен това на старите аудита моторът беше изнесен силно напред, сега това нещо също е подобрено.

    Нисан може да са го направили, но ще е със усложнена трансмисия и пак няма да е както задно. Ама да видим.

    Все пак ще ми е интересно да ги видя, дори ще се радвам да бият, щото ми писна да гледам Ауди как размазва всичко

    Коментиран от #16

  • 11 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "gost":

    Има логика, то сега при Ауди R18 etron quattro, предните се задвижват от ел.двигателите, а задните - от дизеловия мотор.

    Това, което е странно в случая с тоя нисан не е пояснено в статията дали ел двигателите са на задните колела, но лично на мен ми прави впеатление, че са доста по-мощни от ДВГ-то му. За това е логично да обърнат конфигурацията - ДВГ с предно предаване и задни ел.двигатели. А общата мощност ще е доста над R18 от миналата година.......... двойно повече ел.мощ от R18. Това значи, че ще има тежки батерии, та ще видим какво ще стане.
    То по тая логика ауди трябва да вкарат трети ел.мотор, който да помага на ДВГ-то и да компенсира разликата в мощта.
  • 12 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "gost":

    А и още нещо - ДВГ-то като гледам е FRONT-MID LAYOUT, пак е централно разположен, но зад предния мост... така, че ще си е надлъжно монтиран със симетрични полуоски
  • 13 ярослав станчев

    1 2 Отговор
    Май WEC все по-успешно измества Ф1.На практика излиза,че колите в сериите за издръжливост са по-технологични и сложни от формулите.И състезанията са по-интересни.Миналата година макар и Тойота да доминираше,Ауди успя да спечели 2 състезания с най-слабата кола.Порше също спечели едно рали.Много непредсказуеми са надпреварите.
    Още един голям производител се включва в играта.Ще става още по-интересно,а и схемата на Нисан е нестандартна за такъв род състезания.
    Който иска да гледа миксерите от Ф1,аз отдавна се отказах и следя с интерес единствено WEC.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "ярослав станчев":

    Последните 2-3 години изобщо не гледам Ф1.
    Между другото тоя нисан не знам как ще ги захранва тия ел.двигатели, при положение, че ДВГ-то ще е по-слабо. Или ще имат огромни батерии или ще са в понижен режим и само при изпреварвания и/или някакви тактически решения ще се ползват с пълен капацитет....

    Коментиран от #20, #24

  • 15 Име:

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "ярослав станчев":

    По-технологични? Ти сериозно ли?
  • 16 Име:

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Как изобщо се опитваш да сравняваш състезателен автомобил със всекидневка, и още по-смешното е, че се опитваш да съпостяваш поведението им на пътя. Извинявай ама ТИ НОРМАЛЕН ЛИ СИ?
  • 17 Име:

    1 0 Отговор
    it's stunning to see that the footprint-silhouette strikingly resembles
    a basically-tear-drop-shape, which is theoretically considered as the best possible aerodynamic shape.
    a rear-engined and/or RWD racecar can never have this levels of rear-end "delicacy",
    its wedginess and big rear tyres being inherently more draggy thru the air.
    here, the (somewhat complicated) rear-wheel-driving architecture is simply mind-bogglingly executed, a true technological Tour de force - this car contains levels of technical breakthrough that the Motorsport world sees literally once in a decade (maybe less...)
    perhaps the most challenging aspect of such a layout is (at least on first 'sight'), the relatively small front-gearbox-housing, which is also a load-carrying suspension 'member' - it's questionable whether it will be able to withstand the immense G-forces that those huge front (driving) tyres will be able to generate under braking.
    other than this risk, I see a car being capable of huge speed (the air-through concept is practically flawlessly executed!), whilst being very easy on the fuel consumption.
    front tyres' 'stint life' shall also be a challenge, yet I'd doubt Michelin would enter this project if they weren't up to something tricky...
    all in all, if that gearbox casing proves able to take the punishment, and if the rear/4wd system proves sturdy, the 'big LM boys' might be in for some spanking...

    Коментиран от #26

  • 18 Име:

    3 0 Отговор
    Това е наистина интересен болид и заслужава вниманието, на хората които се интересуват от коли...
    http://www.roadandtrack.com/motorsports/a24902/developing-the-nissan-gt-r-lm-nismo/ - малко инфо

    Коментиран от #19

  • 19 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Име:":

    Физиката си е физика. Но ето че май се оказа 4х4
  • 20 вуяя

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Shmeker":

    не си напъвай мозъче да ги мислишТИ как ще си захранва Нисана двигателите.....има кой да мисли тези неща....

    Коментиран от #21

  • 21 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "вуяя":

    Буахахааа щом така си свикнал недей ти се напъва. Аз ще си мисля каквото си искам
  • 22

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Не се кахъри, от Нисан нито са мечтатели нито толкова глупави колкото ги мислиш.

    Коментиран от #23

  • 23 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от " ":

    Нали се оказва че все пак не е само на предно? Тогава си оттеглям думите че са мечтатели
  • 24 някой

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Shmeker":

    Този ти пост, с изключение на думата "капацитет" (правилна граматически и написана на Кирилица), би ти коствал няколко метнати по теб менгемета, гайковерти и въпроси, касаещи половият живот на роднините ти от женски пол, обхващаш родословието ти до времената на Османско иго, поради абсолютното безхаберие и техническа потресающа неграмотност, лъхаща от мисловните процеси, довели до излагането му като мнение. Само отбелязвам очевидното. А "понижен режим"...БАЦЕ, тва да не е 75 ватова крушка с димер у хола? Шмеки, 1 съвет: не се опивай да пишеш без Гугъл - виждаш сам, че е катастрофа
  • 25 някой

    0 0 Отговор
    Хаха сега го прочетох пак, още по-зле е: "някакви тактически решения ще се ползват с пълен капацитет" - това изречение, логически и смислово звучи по подобен начин: "ще нарежа салата от тектонична гледна точка". Термини, префърцунен език + показност на знаенето им, т.е. плейбекването им, но = на тотална кукувщина

    Коментиран от #27

  • 26 Japoneze

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Име:":

    Мr. Name ,thanks!Very interesting ,you've saved me some time!Innovation on MAX!Well done Nissan!
    Kой каза че бил грозен,аууу,тия баджи на предния капак как кефят -като ноздри на звяр са!
    Да им пожелаем победа ,че аман от тоя дизелов кораб на Ауди!

    Коментиран от #31

  • 27 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "някой":

    Мозъкът ти очевадно е почнал да се набръчква, но от към долна страна, което от своя страна не ти дава да спиш преди да изразиш това в мнения точно тук, но някъде в средата на мнението бръчките отново са се опнали
  • 28 някой

    0 0 Отговор
    Човешкият мозък няма "горе" и "долу", но как ли ще знаеш - ти не знаеш каквото и да било за каквото и да било. Не се опитвай да пишеш без Гугъл, казах ти: резултата е катастрофа - не ме карай да вляза в другите теми, където си писал колко важни са нютонметрите, плейбекнал си прочетени цифри, а след минута си писал, че на Формула 1 не й трябвали, после пак същото, но в обратен ред. Защо ли? Защото да пишеш и да осмисляш копираното, са две различни неща. При теб - тотално различни. Но ти си се знаеш сам, сигурен съм

    Коментиран от #29

  • 29 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "някой":

    Това, че на формулата не й трябвал въртящ момент не е мое твърдение. Всъщност току-що ти преиначаваш нещата
    Не че не й трябват на формулата, просто там се набляга на мощността и плавно разгърнат въртящ момент. Не трябва да е висок, щото са леки, не носят товари и пътници и не изкачват баири. Аре стига си спамил и нагласял думите ми. Относно данните - ми да сравнявам нещата в гугъл, не помня на изуст всички цифри точно.
  • 30 някой

    0 0 Отговор
    " щото са леки, не носят товари и пътници и не изкачват баири." - Гениално! Рон Денис - is that you?..
  • 31 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Japoneze":

    Mr. Japoneze
    I told you that this is very useful way of communication!