Nissan показа уникален прототип под името GT-R LM Nismo, с който ще се състезава на "24-те часа на Льо Ман" и всички други кръгове от Световния шампионат по издръжливост на FIA. Това ще бъде първият прототип в LMP1 класа, който е с предно разположен двигател и с предно задвижване. По принцип колите в този клас са със средно разположен двигател и задно предаване. Той ще бъде хибрид, като общата мощност ще достига 1250 конски сили. Бензиновият двигател ще бъде 3.0-литров битурбо V6 и ще предава мощността през петстепенна секвенциална скоростна кутия, а мощността му ще бъде 550 конски сили. Другите внушителни 700 конски сили ще идват от система за рекупериране на енергията подобна на KERS. Това ще превърне GT-R LM в най-мощния автомобил в класа.
Тази конфигурация е довела до много промени по аеродинамичните детайли и леко напомня за прототипа DeltaWing. Конкурентите, срещу които ще се изправи, са Audi, Porsche и Toyota. Последната победа на японски производител в този клас е на Mazda с нейния 787B с Ванкелов двигател през далечната 1991 година. Първата поява на този звяр ще бъде на "6-те часа на Силвърстоун" през месец април. Освен Марк Жене, който има огромен опит в този тип състезания, другият пилотски състав все още не е известен .
Технически характеристики и разход на гориво за моделите на Nisan ВИЖ
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Японците са мечтатели и тва е.
Коментиран от #22
08:49 08.02.2015
2 honda
Мечтите са за тебе
10:04 08.02.2015
3 некойси
--> https://www.youtube.com/watch?v=iN2Qujc5nro
Коментиран от #5
10:18 08.02.2015
4 Румен Янев
Коментиран от #6
10:40 08.02.2015
5 Shmeker
До коментар #3 от "некойси":
Щото стават неуправляеми с огромно недозавиване. То за това Ауди над 150 коня почти няма само на предноКоментиран от #8
12:32 08.02.2015
6 Ехаа
До коментар #4 от "Румен Янев":
създаден е за висока скорост, не за конкурси за красота12:33 08.02.2015
7 gost
Коментиран от #9, #11, #12
12:54 08.02.2015
8 Име:
До коментар #5 от "Shmeker":
Ами ако ти кажа че ауди куатро също недозавива? Просто немога да не изкоментирам изключително глупавата втора част на изречението ти:"То за това Ауди над 150 коня почти няма само на предно"
Демек видиш ли специалистите от Ауди си знаят работата...
Аз пък друго ще ти кажа, ти недей много да мъдриш тоя нисан. Те хората щом го правят и наливат пари в него, значи има защо. Освен това 100% ще може да пренася мощност само към външното колело в завои така че не се притеснявай, ще завива...
Коментиран от #10
12:57 08.02.2015
9 Име:
До коментар #7 от "gost":
Правилно!13:01 08.02.2015
10 Shmeker
До коментар #8 от "Име:":
Кое недозавива? По-ранните версии може, там беше 50:50, сега не е така. Освен това на старите аудита моторът беше изнесен силно напред, сега това нещо също е подобрено.Нисан може да са го направили, но ще е със усложнена трансмисия и пак няма да е както задно. Ама да видим.
Все пак ще ми е интересно да ги видя, дори ще се радвам да бият, щото ми писна да гледам Ауди как размазва всичко
Коментиран от #16
14:04 08.02.2015
11 Shmeker
До коментар #7 от "gost":
Има логика, то сега при Ауди R18 etron quattro, предните се задвижват от ел.двигателите, а задните - от дизеловия мотор.Това, което е странно в случая с тоя нисан не е пояснено в статията дали ел двигателите са на задните колела, но лично на мен ми прави впеатление, че са доста по-мощни от ДВГ-то му. За това е логично да обърнат конфигурацията - ДВГ с предно предаване и задни ел.двигатели. А общата мощност ще е доста над R18 от миналата година.......... двойно повече ел.мощ от R18. Това значи, че ще има тежки батерии, та ще видим какво ще стане.
То по тая логика ауди трябва да вкарат трети ел.мотор, който да помага на ДВГ-то и да компенсира разликата в мощта.
14:29 08.02.2015
12 Shmeker
До коментар #7 от "gost":
А и още нещо - ДВГ-то като гледам е FRONT-MID LAYOUT, пак е централно разположен, но зад предния мост... така, че ще си е надлъжно монтиран със симетрични полуоски14:31 08.02.2015
13 ярослав станчев
Още един голям производител се включва в играта.Ще става още по-интересно,а и схемата на Нисан е нестандартна за такъв род състезания.
Който иска да гледа миксерите от Ф1,аз отдавна се отказах и следя с интерес единствено WEC.
Коментиран от #14, #15
14:43 08.02.2015
14 Shmeker
До коментар #13 от "ярослав станчев":
Последните 2-3 години изобщо не гледам Ф1.Между другото тоя нисан не знам как ще ги захранва тия ел.двигатели, при положение, че ДВГ-то ще е по-слабо. Или ще имат огромни батерии или ще са в понижен режим и само при изпреварвания и/или някакви тактически решения ще се ползват с пълен капацитет....
Коментиран от #20, #24
15:06 08.02.2015
15 Име:
До коментар #13 от "ярослав станчев":
По-технологични? Ти сериозно ли?16:16 08.02.2015
16 Име:
До коментар #10 от "Shmeker":
Как изобщо се опитваш да сравняваш състезателен автомобил със всекидневка, и още по-смешното е, че се опитваш да съпостяваш поведението им на пътя. Извинявай ама ТИ НОРМАЛЕН ЛИ СИ?16:18 08.02.2015
17 Име:
a basically-tear-drop-shape, which is theoretically considered as the best possible aerodynamic shape.
a rear-engined and/or RWD racecar can never have this levels of rear-end "delicacy",
its wedginess and big rear tyres being inherently more draggy thru the air.
here, the (somewhat complicated) rear-wheel-driving architecture is simply mind-bogglingly executed, a true technological Tour de force - this car contains levels of technical breakthrough that the Motorsport world sees literally once in a decade (maybe less...)
perhaps the most challenging aspect of such a layout is (at least on first 'sight'), the relatively small front-gearbox-housing, which is also a load-carrying suspension 'member' - it's questionable whether it will be able to withstand the immense G-forces that those huge front (driving) tyres will be able to generate under braking.
other than this risk, I see a car being capable of huge speed (the air-through concept is practically flawlessly executed!), whilst being very easy on the fuel consumption.
front tyres' 'stint life' shall also be a challenge, yet I'd doubt Michelin would enter this project if they weren't up to something tricky...
all in all, if that gearbox casing proves able to take the punishment, and if the rear/4wd system proves sturdy, the 'big LM boys' might be in for some spanking...
Коментиран от #26
16:32 08.02.2015
18 Име:
http://www.roadandtrack.com/motorsports/a24902/developing-the-nissan-gt-r-lm-nismo/ - малко инфо
Коментиран от #19
16:41 08.02.2015
19 Shmeker
До коментар #18 от "Име:":
Физиката си е физика. Но ето че май се оказа 4х416:46 08.02.2015
20 вуяя
До коментар #14 от "Shmeker":
не си напъвай мозъче да ги мислишТИ как ще си захранва Нисана двигателите.....има кой да мисли тези неща....Коментиран от #21
17:10 08.02.2015
21 Shmeker
До коментар #20 от "вуяя":
Буахахааа щом така си свикнал недей ти се напъва. Аз ще си мисля каквото си искам17:44 08.02.2015
22
До коментар #1 от "Shmeker":
Не се кахъри, от Нисан нито са мечтатели нито толкова глупави колкото ги мислиш.Коментиран от #23
19:58 09.02.2015
23 Shmeker
До коментар #22 от " ":
Нали се оказва че все пак не е само на предно? Тогава си оттеглям думите че са мечтатели00:00 10.02.2015
24 някой
До коментар #14 от "Shmeker":
Този ти пост, с изключение на думата "капацитет" (правилна граматически и написана на Кирилица), би ти коствал няколко метнати по теб менгемета, гайковерти и въпроси, касаещи половият живот на роднините ти от женски пол, обхващаш родословието ти до времената на Османско иго, поради абсолютното безхаберие и техническа потресающа неграмотност, лъхаща от мисловните процеси, довели до излагането му като мнение. Само отбелязвам очевидното. А "понижен режим"...БАЦЕ, тва да не е 75 ватова крушка с димер у хола? Шмеки, 1 съвет: не се опивай да пишеш без Гугъл - виждаш сам, че е катастрофа02:01 10.02.2015
25 някой
Коментиран от #27
02:05 10.02.2015
26 Japoneze
До коментар #17 от "Име:":
Мr. Name ,thanks!Very interesting ,you've saved me some time!Innovation on MAX!Well done Nissan!Kой каза че бил грозен,аууу,тия баджи на предния капак как кефят -като ноздри на звяр са!
Да им пожелаем победа ,че аман от тоя дизелов кораб на Ауди!
Коментиран от #31
02:14 10.02.2015
27 Shmeker
До коментар #25 от "някой":
Мозъкът ти очевадно е почнал да се набръчква, но от към долна страна, което от своя страна не ти дава да спиш преди да изразиш това в мнения точно тук, но някъде в средата на мнението бръчките отново са се опнали03:54 10.02.2015
28 някой
Коментиран от #29
12:15 10.02.2015
29 Shmeker
До коментар #28 от "някой":
Това, че на формулата не й трябвал въртящ момент не е мое твърдение. Всъщност току-що ти преиначаваш нещатаНе че не й трябват на формулата, просто там се набляга на мощността и плавно разгърнат въртящ момент. Не трябва да е висок, щото са леки, не носят товари и пътници и не изкачват баири. Аре стига си спамил и нагласял думите ми. Относно данните - ми да сравнявам нещата в гугъл, не помня на изуст всички цифри точно.
15:08 10.02.2015
30 някой
19:51 10.02.2015
31 Име:
До коментар #26 от "Japoneze":
Mr. JaponezeI told you that this is very useful way of communication!
20:25 10.02.2015