Йон Олсон е един от най-известните фрийстайл скиори в света, спечелил цели 9 медала от X-Games. С годините страстта му към колите взема превес и той става създател на едни от най-лудите автомобили, които участват в ежегодното рали Gumball 3000. Богатата му история с колите е впечатляваща, като всичко започва от Mazda B2000.
След това се прехвърля на VW Passat W8, Camaro от 71-ва със 700 конски сили и Subaru WRX STI, чийто двигател гръмва още на първия ден. Не след дълго стъпва на пистата, а там първата му кола е BMW E30, след това минава на BMW M3 CSL, която остава една от любимите му и с която навърта цели 3 000 обиколки по пистите.
Първата от тежката артилерия е иконата BMW E36 GTR, с която карвира по пистите. После идва Porsche 996 Turbo, което има кратка съдба от само един ден поради участия в ски състезания и е разменено за Gallardo. След като пробва Ultima GTR на един от дните, прекарани на пистата, Йон Олсон се сдобива с такава за дълго време и следват няколко преобразявания. Следва превръщането на Gallardo в зимна играчка и монтирането на ски багажник.
Втората му зимна играчка отново е на същия производител, но този път е по-голямото Murcielago LP640. След това Олсон се сдобива с по-мощната му версия LP670 Super Veloce, която определя като една от най-бруталните. Не минава и без Nissan GT-R, на който навърта цели 50 000 км. Идва ред и на уникално раздуто карбоново Audi R8, наречено PPI Razor GTR с компресор и мощност от над 800 конски сили.
Първата му голяма кола е скромно дизелово Q7. Трансформациите на Ultima продължават с Rebellion R1k и R2k, с който участва на две Gumball ралита, но липсата на климатик не го очарова. Така се стига до това брутално Audi RS6, което в началото си е в напълно оригинален вид, като се изключи задължителната камуфлажна окраска.
Пълната промяна на това "семейно комби" е вдъхновена от автомобилите на марката, състезаващи се в DTM. Аеродинамичните детайли са изработени изцяло от въглеродни нишки, както и ски багажникът. За повишаване на мощността до почти 1 000 конски сили се грижи пакетът STM Stage 3+, който работи заедно с турбокомпресори TTE9хх със златно покритие.
Подобренията продължават със състезателна изпускателна система от Milltek. Естествено при тази брутална мощност окачването е заменено също със състезателно Intrax, а спирачната система е Movit. Широките гуми Michelin са обути на джанти ADV.1, но на снимките се забелязват и комплект сликове и комплект зимни гуми с шипове. Дано лудостта на Йон продължава да изумява със стила си, а относно Gumball 3000 - ралито стартира на 23 май в Стокхолм и завършва в Лас Вегас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 qwerty
Коментиран от #10
08:45 05.04.2015
2 само селяните карат TOYOTA
09:14 05.04.2015
3 Сульо
Коментиран от #6
10:51 05.04.2015
4 до сульо
2010г помагах на един МЛ АМГ 63 на 12000км с
блокирал двигател.Просто му дошло времето.
Та така сульо бърши си сополките и се пули!
И си гледай картинката на кошника който ти харесва.
Ще си го купиш, ама друг път!
Коментиран от #7
11:08 05.04.2015
5 Владо
Не знам в кой сервиз ще отиде когато се наложи;))
12:10 05.04.2015
6 ярослав станчев
До коментар #3 от "Сульо":
Така е,на всяка кола може да и гръмне двигателя.Ама на тоя шемет от всичките му 17 коли май само на Субаруто мотора е гръмнал още първия ден.Нищо лошо не искам да кажа за Субару.Просто на неговото му е дошло времето.Както сам се изрази.
14:04 05.04.2015
7 Сульо
До коментар #4 от "до сульо ":
@4 Може...ма що така се припотвате да мъкнете от 10 дерета вода колко най-по-по били, пък сега всеки могъл... Ми като може за каква ултра хипер най-по-по надеждност и инженерно превъзходство балалайкате бе кал*ф? И забеляза ли колко японски кенефа и колко КОЛИ е сменил човекът? Или ти ги разбираш повече? Самодето такива като неговите и на картинка не си ги виждал... Помагал... с какво бе? С чоплене на семки и цъкане с език? И по какво разбра, че му гръмнал мотора на МЛ-а?Да нямаш ренгенови цайси? Оди си пиши домашните, оти се виде...
15:06 05.04.2015
8 БъМъВъгз
15:25 05.04.2015
9 ми от село си
16:04 05.04.2015
10 Роман Ценов
До коментар #1 от "qwerty":
16:27 05.04.2015
11 amateur
Лека вечер.
Коментиран от #13, #15
18:03 05.04.2015
12 Незнайко
Коментиран от #16, #17
22:10 05.04.2015
13 mediator37
До коментар #11 от "amateur":
Кефиш ме заради грамотния и вежлив начин, по който говориш. Говориш ни на "Ви", че и го пишеш с главна буква. След пунктуационен знак оставяш интервал. Ако в началото на "Здравей." вместо точка беше сложил удивителен и на последното изречение - също, щях да падна от стола.Но упреците ти са малко крайни. Ще те следя изкъсо дали пишеш мнения за бокс, авиация, правосъдие. Нали не си боксьор, летец, съдия ?
Коментиран от #14, #18, #20
22:37 05.04.2015
14 обикновен водач на МПС
До коментар #13 от "mediator37":
Мен пък не ме кефи. Не защото не е приятно да четеш нормално написан текст, а защото това трябва да е норма за всички нас, но за съжаление не е така. Ама даму намеря и едно дребничко кусурче: думата след "Здравейте" е подлог и следва дасе употреби пълен член.А що се отнася до смисъла на това, което е писал е прав на 100%.
Аман от "разбирачи", дето само плюят "вражеската" марка автомобили.
Всесъмсимислел, че форумите са място за споделянена опит, мнения и т.н., а то абикновено е място, където се избиват комплекси.
Аз мога да си позволя само 22 годишната си Фиатка, но от време на време ми се е случвало да покарам по-нова и по-мощна кола.
Всички си имат и плюсове и минуси, но накрая си оставаме само с един плюс - цената, която можем да си позволим и куп минуси, с които се оправдаваме, че не сме купили по-луксозна или по-мощна кола.
А тези, пред които не стои този избор, те просто не пишат тук ...
23:39 05.04.2015
15 Ники
До коментар #11 от "amateur":
Аматьорче,Едва ли сам си сменяш зимните с летни гуми ако не са ти на два комплекта джанти.Всичко написано от теб ме навежда на мисълта,че си 12-13 годишен максимум.
Коментиран от #19
05:00 06.04.2015
16 Никой
До коментар #12 от "Незнайко":
Човека има пари- харчи ги за нещо, което го радва. Ти си последния който ще му казва какво да прави с парите си.13:01 06.04.2015
17 нино
До коментар #12 от "Незнайко":
човек такива като тебе пък дето всеки магазин в софия с надпис био храни ви лъже, че ядеш био храна въобще пък не трябва да пишат. био земеделие хаха. бегаи на село зими една мотичка 10 колеца 10 стръка домати и една количка оборска тор и те ти био храна.21:38 06.04.2015
18 кико
До коментар #13 от "mediator37":
Прав е човека бе мен, аз съм сигурен, че ти не можеш едни накладки да смениш. Кво има да се пулиш, 1/3 от хората тука немогат винт да завият, а ето го и пордния тъпунгер с обсолютно липсваща техническа грамотност с ник Ники само няколко коментара по надолу. Гуми, байковец се сменят на машина като са на един джанти,тва не е гума на трактор да я сменваш с чук, щанга и веро. За повечето неща по окачването ти трябва як гедор и умения21:52 06.04.2015
19 аматьор
До коментар #15 от "Ники":
Здравей Ники.Имам четири зимни/195/65/15/на стоманени джанти с тазове и четири летни /205/55/16 на джанти от алуминиева сплав. Сам си ги сменям поради ред причини. Едната от многото е, че като ми ги монтират 205/55/16 джанти с въздушния пистолет, ако спукам гума на пътя, развиването на болтовете е почти невъзможно без почукване с чук по челото на болта. А чук в колата не карам.
Ех де да бях на 12-13 години.....
Лека.
20:50 07.04.2015
20 аматьор
До коментар #13 от "mediator37":
Здравей.Интересна логика. За бокса, летенето и правото.
Поздрави.
20:52 07.04.2015