Каква е рецептата кола да се чувства на асфалт като на сняг? Ами каква взимате мощен двигател, слагате го в леко купе и му добавяте турбокомпресор със значително налягане. Звучи лесно, но всъщност отнема много време и ресурси. Тази трета серия с вътрешнозаводски индекс E21 е претърпяла много модификации, но най-бруталното е нейният двигател. Той е 3.2-литровият S54b32, монтиран на M3 с оригинална мощност от 343 конски сили. Това е един от атмосферните двигатели с най-висока литрова мощност и мигновена отзивчивост поради единичните дроселови клапи на всеки цилиндър. Той е претърпял турбо конверсия и много от оригиналните части са заменени с по-здрави, за да издържат на увеличеното налягане и съответно мощност. Като говорим за мощност, тя надхвърля почти 4 пъти заводската и тя достига 1 000 конски сили, измерени на колелата след загубите по трансмисията. За любознателните мощността, която се представя на заводските автомобили, най-често се замерва преди загубите, а те грубо са около 10% за предно предаване, около 15% за задно задвижване и около и над 20% при четири двигателни колела. Лесно може да пресметнете реалната мощност на автомобила си.
Подробни технически характеристики за стандартното BMW 3er(E21) , ще намерите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Коментиран от #16
08:27 06.04.2015
2 NISSAN NISMO
Коментиран от #3
09:05 06.04.2015
3 Нисанчо
До коментар #2 от "NISSAN NISMO":
Нисанчо, я се скрий, когато става въпрос за немска кола, можеш само да се преклониш пред великата и непобедима немска мисъл, няма по-големи боклуци от японските кенефи!!!!!!!!!!!!09:44 06.04.2015
4 nikitoblend
Коментиран от #6
10:00 06.04.2015
5 НикиД
Коментиран от #12
10:32 06.04.2015
6 бгселянинсъм
До коментар #4 от "nikitoblend":
И като сметнеш, че за няколко години са ти избягали няколко кончета от конюшната(двигателя), тогава наистина трябва да си паднал на малък данък, но това не бърка никого от нашата държава, защото те гледат техническите данни на колата и ...10:41 06.04.2015
7 Горан
Интересно, значи ако имаме 100 кВ двигател и редуктор с усукващ съпротивителен момент Х и пред него сменим двигателя с 140 кВ този момент ще се увеличи с близо 40%?
Или с други думи казано - колелото ще създава по-малко съпротивление на по-слабия колоездач, независимо от еднаквото им тегло :))))))
Коментиран от #22
10:41 06.04.2015
8 АнтиДжапанки
10:49 06.04.2015
9 igrata
11:30 06.04.2015
10 СамоЯпонско
Електрониката слаба.Просто ако имате враг подарете му БМВ особено Е36.
Коментиран от #11, #13, #14, #17, #25
11:53 06.04.2015
11 Никой
До коментар #10 от "СамоЯпонско":
Поредния карал единствено 318 и мислещ се за голям разбирач на темата Нормално издухана 15год. атмосферка с 115кс и задно предаване да се държи така. Само не слагай всички е36ци под този знаменател. Особено М3, защото тука вече нямаш си и идея за кво говориш..Коментиран от #19
13:05 06.04.2015
12 Никой
До коментар #5 от "НикиД":
А с какво да се занимава според теб? Има хора с различни интереси и е пълно с д....ли, които им се чудят КАК може да се занимават с такива "глупости". Трай си там и си карай семейното ванче.13:07 06.04.2015
13 ГОСПОД
До коментар #10 от "СамоЯпонско":
Дори не ми е жал за теб. Безразлично ми е. Ето вече те забравих. Толкова се незначителен.18:03 06.04.2015
14 копеле
До коментар #10 от "СамоЯпонско":
То бива бива ама толкова прости хора не очаквах да има18:15 06.04.2015
15 СамоЯпонско
19:00 06.04.2015
16 pib
До коментар #1 от "Shmeker":
по пътищата френски и италиански коли а пред сервизите немски!19:19 06.04.2015
17 ddd
До коментар #10 от "СамоЯпонско":
Само за ускорението се съгласявам щом си карал 318, но горене на масло, водна помпа, електроника това са частни случаи на твоята 18-ка не на всички. А що се отнася до маневреноста си в голяма грешка ама голяма или си измисляш че някога си карал е36 и ни разказваш квартални слухове и легенди за БМВ-та21:12 06.04.2015
18 петровичдеем
21:25 06.04.2015
19 коц
До коментар #11 от "Никой":
глей го па тоя м3 е36 па то и ауди б5 има 1.6 ама с4 б5 е с 2.7бт,човека ти говори за едно ти отиваш на друга планета и кава м3ка търсиш ти бе па дори и е36 ти немож да си я позволишКоментиран от #32
21:28 06.04.2015
20 ford57
21:35 06.04.2015
21 бмвмайстор
21:37 06.04.2015
22 Ъххх
До коментар #7 от "Горан":
Нещо май бъркаш, а може и аз да не те разбирам правилно - първо сметката ти за 40% увеличение не е правилна и второ гледната ти точка за съпротивлението на колелото трябва да е върху цялата система колело-колоездач - при едно и също колело, в зависимост от колоездача ще има различни съпротивления при движението му. А относно загубите при различните предавания, мисля че хората горе-долу ясно са го обяснили - предно предаване - наймалко съпротивление; задно предаване - по-дълъг път и т.н. - средна работа; и двойно предаване - три диферециала (или както казват на централния диференциал - раздатъчна кутия) - и съответно най-много загуби.Коментиран от #34
21:45 06.04.2015
23 S Doichinov
Коментиран от #29
22:07 06.04.2015
24 Всички селяндури и комплексари карат БМВ
23:34 06.04.2015
25 John Gottin
До коментар #10 от "СамоЯпонско":
Нищо не си карал. с 4 врато 318 може само да си закараш з@дника от т.А до т.Б, на 316 и 318 им зимат здравето разни келешчета като теб още в Германия - пържат ги яко а се стипцат за подръжката, същите такива обаче в България развалят имиджа на марката. Истинското BMW е с редови шестак от 2.5 нагоре!!! Верно - гълтат пара, ама кеф цена нема. Ел. проблемите са при е46, не при е30/е36.А V-tec при 5500 още се чуди на къде да поеме и има въртящ момент колкото на жигула
Коментиран от #27
01:19 07.04.2015
26 John Gottin
01:36 07.04.2015
27 гана
До коментар #25 от "John Gottin":
хахаха с 1 или 2 турбини. в-тека от колко на горе върви от 1,6 16в или от 1,8? 318ката ще я накаже всяка хонда независимо с кф мотор ще е01:38 07.04.2015
28 John Gottin
01:52 07.04.2015
29 evdoki
До коментар #23 от "S Doichinov":
343 на вала - 15% колко прай ве тая гад е 1000 на колелата сметни колко са на вала02:05 07.04.2015
30 vtec
08:18 07.04.2015
31 онда хейтър
08:30 07.04.2015
32 Никой
До коментар #19 от "коц":
Намесвам го защото той говори за е36ците като цяло. Карал е 318 и айде вече за нищо не стават. То и аз съм карал здухана Примера ама не викам наляво и надясно как всички Нисани са боклуци, базирайки се на жалкия ми опит. При него е същото. Всяка марка има слаби двигатели и признавам, че нито 1,8i нито 2.0d са най-успешните.П.С и се научи да пишеш. Вместо да пишеш из форумите, слушкай в училище;)
Коментиран от #35
10:03 07.04.2015
33 пичагата
10:07 07.04.2015
34 Горан
До коментар #22 от "Ъххх":
За едно и също говорим :)И аз имах предвид, че тия 40% не са правилни. Защото съпротивлението на един редуктор при едни и същи обороти на въртене е едно и също, независимо дали го върти мотор 10 кВ или 100 кВ.
Принципно загубите са така, както ги написа ти. Както са написани в статията като процент от мощността на задвижващият мотор обаче няма нищо общо с действителността.
10:25 07.04.2015
35 СамоЯпонско
До коментар #32 от "Никой":
Първо аз когато карах БМВ сигурно още бащите ви мечтаеха за лада петица и второ карал съм Е30, Е36, Мерцедес 190, Мерцедес 200, Кадет и много други така, че за разлика от някой вас имам база за сравнение. Атази Е36 нашумяха по време на мутренските времена бяха гордостта на мутрите и наистина първите екземпляри бяха докарани от Германия.Този модел стана знак на богатство и връзка с подземния свят. В раните две хилядни годни вече бяха доста евтини и станах достъпни за по малко паралиите хора предимно се предпочиташе от хора тип "баровец" понеже агресивните форми и връзката на колата с подземния свят подлудяваше мацките.След време вече вървяха по 2-3 хил.лв и този път пък станаха достъпни за братята роми и колата остаря морално и започна ерата на друго недоразумение Е46. Така е младежи ако ви трябва урок пак елата.
13:24 07.04.2015
36 ddd
15:30 07.04.2015
37 СамоЯпонско
15:47 07.04.2015
38 Горан
Това съм го чувал само от хора, които не са виждали Е30 на живо.
Иначе добре ги редиш, все едно истина говориш :))))
16:54 07.04.2015
39 аматьор
Мания. Добър резултат на добре положен труд.
Лека.
20:28 07.04.2015
40 330и
много от двигателите поставяни в Е46 отварят нова страница в историята на автомобилостроенето, като 136 коньовия дизел, или 231 коньовия шестак, или като м-ковия, няма такива коли от друга марка с такава мощност, аеродинамика, и най-вече по коеф. разход/мощност от съответната година - НЯМААААА, което ще рече че са им изнасяли уроци по проектиране на двигатели. ТОЛКОЗ
Коментиран от #41
22:17 07.04.2015
41 СамоЯпонско
До коментар #40 от "330и":
Да само, че винаги един от датчиците ти е развален и се налага да караш на 90-100 коня. ТОЛКОЗ.Коментиран от #42
12:35 08.04.2015
42 330и
До коментар #41 от "СамоЯпонско":
Ще има и развалени датчици в Е46, като направили грешка да ги поръчват от Япония, проблема после е изчистен.23:30 08.04.2015