Last news in Fakti

6 Април, 2015 02:00 24 120 42

Норвежка лудост BMW E21 от друга планета

  • bwm-
  • e21-
  • turbo-
  • drift

Каква е рецептата кола да се чувства на асфалт като на сняг? Ами каква взимате мощен двигател, слагате го в леко купе и му добавяте турбокомпресор със значително налягане. Звучи лесно, но всъщност отнема много време и ресурси. Тази трета серия с вътрешнозаводски индекс E21 е претърпяла много модификации, но най-бруталното е нейният двигател. Той е 3.2-литровият S54b32, монтиран на M3 с оригинална мощност от 343 конски сили. Това е един от атмосферните двигатели с най-висока литрова мощност и мигновена отзивчивост поради единичните дроселови клапи на всеки цилиндър. Той е претърпял турбо конверсия и много от оригиналните части са заменени с по-здрави, за да издържат на увеличеното налягане и съответно мощност. Като говорим за мощност, тя надхвърля почти 4 пъти заводската и тя достига 1 000 конски сили, измерени на колелата след загубите по трансмисията. За любознателните мощността, която се представя на заводските автомобили, най-често се замерва преди загубите, а те грубо са около 10% за предно предаване, около 15% за задно задвижване и около и над 20% при четири двигателни колела. Лесно може да пресметнете реалната мощност на автомобила си.

Подробни технически характеристики за стандартното BMW 3er(E21) , ще намерите ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    0 6 Отговор

    Коментиран от #16

  • 2 NISSAN NISMO

    5 2 Отговор
    Боклук непоръбен.

    Коментиран от #3

  • 3 Нисанчо

    2 4 Отговор

    До коментар #2 от "NISSAN NISMO":

    Нисанчо, я се скрий, когато става въпрос за немска кола, можеш само да се преклониш пред великата и непобедима немска мисъл, няма по-големи боклуци от японските кенефи!!!!!!!!!!!!
  • 4 nikitoblend

    4 0 Отговор
    Сметнах си мощността след загубите и излиза че плащам големия данък а трябва малкия.

    Коментиран от #6

  • 5 НикиД

    1 0 Отговор
    Уникална глупост е това пилене на гуми, какво толкова очарователно има не мога да разбера. Явно е пълно с хора дето се чудят с какво да се занимават.

    Коментиран от #12

  • 6 бгселянинсъм

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "nikitoblend":

    И като сметнеш, че за няколко години са ти избягали няколко кончета от конюшната(двигателя), тогава наистина трябва да си паднал на малък данък, но това не бърка никого от нашата държава, защото те гледат техническите данни на колата и ...
  • 7 Горан

    0 0 Отговор
    "а те грубо са около 10% за предно предаване, около 15% за задно задвижване и около и над 20% при четири двигателни колела. Лесно може да пресметнете реалната мощност на автомобила си"
    Интересно, значи ако имаме 100 кВ двигател и редуктор с усукващ съпротивителен момент Х и пред него сменим двигателя с 140 кВ този момент ще се увеличи с близо 40%?
    Или с други думи казано - колелото ще създава по-малко съпротивление на по-слабия колоездач, независимо от еднаквото им тегло :))))))

    Коментиран от #22

  • 8 АнтиДжапанки

    1 2 Отговор
    Нали някой в другите статии беше казал, че БМВ-тата ги ползваме САМО в БГ поради липса на финанси? Е, това едвали е така! Кому е нужно някоя джапанка, която не го кефи само и само да не е БМВ, че може да го мислят за ''брат'' от махалата? Сигурно и този е "брат", а? Как мислите "професори"?
  • 9 igrata

    0 0 Отговор
    немска истина с норвежка замисъл еваларка
  • 10 СамоЯпонско

    1 2 Отговор
    Тези коли наистина не стават за нищи.И Е30 съм карал и Е36 съм карал просто са недоразумение особено Е36. Първо докато не направиш 5500 оборота тези 115 коня се крият някъде под капака (понеже съм имал Е36 318) докато чакаш да ускори някакви младежи с голф 1.9 ТДИ те изпреварват и се кефят на това явление най накрая когато си ускорил пък ти святка лампичката на резервоара то глътнал половин резервоар докато направил 100 км/час.Ежемесечно трябва да се сменя водна помпа.Понеже колата не може да се кара на ниски обороти поради причината не ускорява дори и за да сменяш предавката от 2 на 3 гори масло.Няма маневреност паркира се трудно.
    Електрониката слаба.Просто ако имате враг подарете му БМВ особено Е36.

    Коментиран от #11, #13, #14, #17, #25

  • 11 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "СамоЯпонско":

    Поредния карал единствено 318 и мислещ се за голям разбирач на темата Нормално издухана 15год. атмосферка с 115кс и задно предаване да се държи така. Само не слагай всички е36ци под този знаменател. Особено М3, защото тука вече нямаш си и идея за кво говориш..

    Коментиран от #19

  • 12 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "НикиД":

    А с какво да се занимава според теб? Има хора с различни интереси и е пълно с д....ли, които им се чудят КАК може да се занимават с такива "глупости". Трай си там и си карай семейното ванче.
  • 13 ГОСПОД

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "СамоЯпонско":

    Дори не ми е жал за теб. Безразлично ми е. Ето вече те забравих. Толкова се незначителен.
  • 14 копеле

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "СамоЯпонско":

    То бива бива ама толкова прости хора не очаквах да има
  • 15 СамоЯпонско

    1 1 Отговор
    БМВ е най слабата немска марка по всяко отношение.Понеже в ранните годни на прехода бяха много престижни си купих Е30 после купих Е36 но не си заслужиха парите минах на ВАГ и сега съм на рахат :) Съжалявам за младежите който им се радват и се опитват да ги поддържат тези коли.Спестете си тези пари и може да си купите апартамент.
  • 16 pib

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    по пътищата френски и италиански коли а пред сервизите немски!
  • 17 ddd

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "СамоЯпонско":

    Само за ускорението се съгласявам щом си карал 318, но горене на масло, водна помпа, електроника това са частни случаи на твоята 18-ка не на всички. А що се отнася до маневреноста си в голяма грешка ама голяма или си измисляш че някога си карал е36 и ни разказваш квартални слухове и легенди за БМВ-та
  • 18 петровичдеем

    0 0 Отговор
    м/д и е46 с 2ка дизел е същия манафски двигател имах такъв котор тва развърта на 2500, после пасат после ауди те на 1800-1900 вече зацепваха,а на онова му набивам педала и гледам оборотомера и чакам некво ускорение ама то идва някаде след откол около 20 до 30 мин
  • 19 коц

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    глей го па тоя м3 е36 па то и ауди б5 има 1.6 ама с4 б5 е с 2.7бт,човека ти говори за едно ти отиваш на друга планета и кава м3ка търсиш ти бе па дори и е36 ти немож да си я позволиш

    Коментиран от #32

  • 20 ford57

    0 0 Отговор
    освен да върти гуми в кръг за друго не става пък и някакви 1000к,с умрели от такава кубатура жалка история
  • 21 бмвмайстор

    0 0 Отговор
    Колата ти не е била наред, този двигател има максимален въртящ момент на 1750 об/мин.
  • 22 Ъххх

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Горан":

    Нещо май бъркаш, а може и аз да не те разбирам правилно - първо сметката ти за 40% увеличение не е правилна и второ гледната ти точка за съпротивлението на колелото трябва да е върху цялата система колело-колоездач - при едно и също колело, в зависимост от колоездача ще има различни съпротивления при движението му. А относно загубите при различните предавания, мисля че хората горе-долу ясно са го обяснили - предно предаване - наймалко съпротивление; задно предаване - по-дълъг път и т.н. - средна работа; и двойно предаване - три диферециала (или както казват на централния диференциал - раздатъчна кутия) - и съответно най-много загуби.

    Коментиран от #34

  • 23 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Автора да си оправи статията.1000к.с са малко под три пъти от заводската а не близо 4.

    Коментиран от #29

  • 24 Всички селяндури и комплексари карат БМВ

    0 0 Отговор
    Няма по големи боклуци от БМВ
  • 25 John Gottin

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "СамоЯпонско":

    Нищо не си карал. с 4 врато 318 може само да си закараш з@дника от т.А до т.Б, на 316 и 318 им зимат здравето разни келешчета като теб още в Германия - пържат ги яко а се стипцат за подръжката, същите такива обаче в България развалят имиджа на марката. Истинското BMW е с редови шестак от 2.5 нагоре!!! Верно - гълтат пара, ама кеф цена нема. Ел. проблемите са при е46, не при е30/е36.
    А V-tec при 5500 още се чуди на къде да поеме и има въртящ момент колкото на жигула

    Коментиран от #27

  • 26 John Gottin

    0 0 Отговор
    Евала на пича - от страхотна кола, страхотен проект, и на оригинално BMW е21б27 (един от последните истински здрави двигатели на марката) със сток карантия ще постигне надув от 1,3 бара ама с М-ковия вече става страхотия.
  • 27 гана

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "John Gottin":

    хахаха с 1 или 2 турбини. в-тека от колко на горе върви от 1,6 16в или от 1,8? 318ката ще я накаже всяка хонда независимо с кф мотор ще е
  • 28 John Gottin

    0 0 Отговор
    А на всички хейтърчета ще кажа - вижте колко награди има бавареца + над 10 корици на международни списания! Ако за жена с 10+ корици в еротични списания започнете да обяснявате колко е грозна и не става за нищо - тва си е чист п....раслък, което е аналогично за такава кола в авто-форум.
  • 29 evdoki

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "S Doichinov":

    343 на вала - 15% колко прай ве тая гад е 1000 на колелата сметни колко са на вала
  • 30 vtec

    0 0 Отговор
    Кво за V-tec бе мойто момче(хондата били кат жигула)я гледай жигулата кво прави бмвенца с над 40 коня в повече http://www.dailymotion.com/video/x4fltb_bmw-e36-m3-vs-honda-nsx-runs_auto
  • 31 онда хейтър

    0 0 Отговор
    и най-бързата кола с предно не може да ти достави онази садистична усмивка на лицето когато излезеш от завоя с вратите... тъй че - онда кибик 46-та генерация с ви-тек си остава пълен СПЕК
  • 32 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "коц":

    Намесвам го защото той говори за е36ците като цяло. Карал е 318 и айде вече за нищо не стават. То и аз съм карал здухана Примера ама не викам наляво и надясно как всички Нисани са боклуци, базирайки се на жалкия ми опит. При него е същото. Всяка марка има слаби двигатели и признавам, че нито 1,8i нито 2.0d са най-успешните.
    П.С и се научи да пишеш. Вместо да пишеш из форумите, слушкай в училище;)

    Коментиран от #35

  • 33 пичагата

    0 0 Отговор
    Е от такива излизачи с вратите(и садистична усмивка) всеки ден по пътя загиват невинни хора :)
  • 34 Горан

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ъххх":

    За едно и също говорим :)
    И аз имах предвид, че тия 40% не са правилни. Защото съпротивлението на един редуктор при едни и същи обороти на въртене е едно и също, независимо дали го върти мотор 10 кВ или 100 кВ.
    Принципно загубите са така, както ги написа ти. Както са написани в статията като процент от мощността на задвижващият мотор обаче няма нищо общо с действителността.
  • 35 СамоЯпонско

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Никой":

    Първо аз когато карах БМВ сигурно още бащите ви мечтаеха за лада петица и второ карал съм Е30, Е36, Мерцедес 190, Мерцедес 200, Кадет и много други така, че за разлика от някой вас имам база за сравнение. А
    тази Е36 нашумяха по време на мутренските времена бяха гордостта на мутрите и наистина първите екземпляри бяха докарани от Германия.Този модел стана знак на богатство и връзка с подземния свят. В раните две хилядни годни вече бяха доста евтини и станах достъпни за по малко паралиите хора предимно се предпочиташе от хора тип "баровец" понеже агресивните форми и връзката на колата с подземния свят подлудяваше мацките.След време вече вървяха по 2-3 хил.лв и този път пък станаха достъпни за братята роми и колата остаря морално и започна ерата на друго недоразумение Е46. Така е младежи ако ви трябва урок пак елата.
  • 36 ddd

    0 0 Отговор
    Пишеш, пишеш ама не се разбра кое е лошото на е36. Разбрахме че си искал да изглеждаш като мутра ама като не ти харесва БМВ защо си си купил второ. Както е казал един по долу вървежните мотори при е36 почват от 2.5 нагоре. За 90-те години е36 е в челните места в средния клас
  • 37 СамоЯпонско

    0 0 Отговор
    От на 2.5 нагоре върви и дизела на форд сиера няма да купя гълтач на гориво само за един вървеж.Купих Е36 защото имах Е30 който за разлика от Е36 не беше много зле и си мислих, че Е36 ще е добър вече а другата причина е, че много ги хвалеха.Не харесвам БМВ защото: Много харчат, тромави са, лесно се развалят, ламарината им ръждясват много, частите им са скъпа ииии просто не харесвам не мога да ги заобичам.Само мерцедес и японско.
  • 38 Горан

    0 0 Отговор
    Хахаххаа, Е36 и агресивна форма :)
    Това съм го чувал само от хора, които не са виждали Е30 на живо.
    Иначе добре ги редиш, все едно истина говориш :))))
  • 39 аматьор

    0 0 Отговор
    Здравейте.
    Мания. Добър резултат на добре положен труд.
    Лека.
  • 40 330и

    0 1 Отговор
    Зендер къде си?
    много от двигателите поставяни в Е46 отварят нова страница в историята на автомобилостроенето, като 136 коньовия дизел, или 231 коньовия шестак, или като м-ковия, няма такива коли от друга марка с такава мощност, аеродинамика, и най-вече по коеф. разход/мощност от съответната година - НЯМААААА, което ще рече че са им изнасяли уроци по проектиране на двигатели. ТОЛКОЗ

    Коментиран от #41

  • 41 СамоЯпонско

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "330и":

    Да само, че винаги един от датчиците ти е развален и се налага да караш на 90-100 коня. ТОЛКОЗ.

    Коментиран от #42

  • 42 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "СамоЯпонско":

    Ще има и развалени датчици в Е46, като направили грешка да ги поръчват от Япония, проблема после е изчистен.