Last news in Fakti

7 Август, 2004 13:13 10 639 0

Динамичен завой

  • volvo-
  • volvo v50 2.0d momentum

Шведската компания Volvo отдавна е известна със своите масивни, сигурни и многофункционални комбита. Първият универсал слиза от конвейера на фирмата точно преди 51 години. Концепцията за солиден и надежден семеен автомобил, лишен от агресия, но внушаващ сигурност, се запазва в продължение на цели петдесет години. Днес обаче сме свидетели на един динамичен завой в политиката на компанията, особено що се отнася до автомобилите тип комби. Новата разработка на Volvo носи моделното обозначение V50 и представлява универсал с ясно изразена спортна осанка, което се явява и основната отличителна черта спрямо предшествениците. Интересното при този модел е, че той се прави на платформа наречена R1. На същата база са построени и моделите Mazda 3 и Ford Focus C-Max. Заради значително по-големите си габарити и междуосие, както и заради изключително богатото ниво на екипировка и качеството на отделните елементи екипът ни сметна, че не е редно този универсал да бъде причислен към горния сегмент на компактния клас (където всъщност му е мястото). Поради тези и още куп причини, една от които е и ценовата ниша, в която се намира V50, сметнахме, че шведското спортно комби е достоен конкурент на автомобили като Audi A4, BMW 320 и Mercedes-Benz C-klasse. Моделът V50 отскоро се продава и у нас, а тестът, който направихме, бе на модификацията с дизелов агрегат и най-високо ниво на оборудване 2.0D Momentum.

Екстериор

Вече споменахме за промяната към спортно излъчване, която засяга основно външния вид на автомобила. Въпреки че повечето линии са плавни и неусетно преливат една в друга, агресията личи от всеки един детайл. “Злобната муцуна”, неприсъща за предшествениците, най-точно отразява динамичния завой, който са направили шведите. Иначе цялостната визия на V50 доста наподобява тази на по-големите му “братя”, но в същото време има свой собствен облик, излъчващ спорт и лукс. В цялостния екстериор се преплитат различни течения, но те са умело съчетани. Така например агресивната предна част пасва идеално на силно издължените нагоре задни светлини. И въпреки многото иновации във V50 се забелязват сходни с останалите модели черти - умишлено търсен похват, наречен от шведските инженери Volvo Identity. Погледнат отгоре, новият модел има интересна форма. Той е доста по-широк отпред, като плавно и постепенно се стеснява. Това е така наречената капковидна форма, отдавна позната в автомобилостроенето, но все още привличаща внимание и не на последно място, осигуряваща отлична аеродинамика. Ниският коефициент на въздушно съпротивление (Сх 0.29) нарежда “шведа” на една от първите позиции по отношение на обтекаемост. Ако трябва да обобщим външния вид на новото комби, то съчетанието от стил, динамика и функционалност му приляга най-добре.

Интериор

Ще започнем разглеждането на салона отзад напред, защото багажният отсек е доста важен, когато става дума за универсал. Това обаче е един от малкото недостатъци на автомобила. Товарното пространство ще се окаже недостатъчно за много от любителите на комбита. Асиметричната задна седалка обаче компенсира донякъде този минус.За разлика от багажника, и двата реда седалки се характеризират с комфорт.Не може да се каже, че отзад е прекалено широко, но в никакъв случай няма да почувствате неудобство. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а в регулировките на двете кресла е предвидено всичко. Централната конзола е най-екстравагантният детайл в иначе стилния интериор. Тя е изключително тънка, хромирана и леко извита. Специалистите я наричат “плаваща”. Мястото между задната є част и предния край на купето е празно. Уредите впечатляват с изключителна информативност. Комплектацията им е стандартна за нов автомобил - съчетание от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Борд компютърът отчита работата на всички по-важни възли и агрегати, като информацията е точна и кратка. Наличието на много екстри внася допълнителен лукс в купето. Впечатление от опциите прави двузоналният климатроник, който е изключително безшумен. Многофункционалният волан е друго основно удобство при V50. От него се командват аудио системата и темпоматът. Последният недостатък е свързан със задното стъкло, което е по-малко от нормалното и значително намалява видимостта на водача в централното огледало за обратно виждане.

Двигател и ходови характеристики

Шестте предавки на механичната трансмисия дават възможност за оптимално използване на големия въртящ момент на двулитровия турбодизел. Самият мотор е гъвкав, реагира бързо, точно предсказуем е, а динамиката му е отлична. Дизеловият мотор е общо дело на концерна PSA и Ford, които обединяват усилията си в разработката на дизели вече от няколко години. Моторът е оборудван с ново поколение Common Rail. Шведите обаче не са останали безучастни и са го привели в съответствие с техните изисквания. Турбокомпресорът е с променлива геометрия, което прави кривата на въртящия момент доста равномерна. Ходовите характеристики също са без забележки. Спирачките и всички останали възли и агрегати са на познатото за Volvo високо ниво. Особено внимание е отделено на безопасността на автомобила. Новата патентована предница е конструирана с няколко зони на деформация, като по отношение на пасивна безопасност нарежда автомобила до лимузини от по-горен клас.

Самата каросерия е изработена от различни по якост метали, така че деформациите при евентуален удар да засегнат в минимална степен водача и пасажерите.

Цена

Ако причислим V50 към горния сегмент на компактния клас, където всъщност би трябвало да е, цената е доста висока, но спрямо реалните му алтернативи тя е е в така наречената “златна среда”.

Volvo V50 2.0D Momentum
Плюсове
1. Шестте предавки на механичната трансмисия дават възможност за оптимално използване на големия въртящ момент.
2. Особено внимание е отделено на безопасността на автомобила.
3. Коефициентът на въздушно съпротивление е един от най-добрите в този сегмент.
4. Наличието на много екстри в базовото оборудване допринася за допълнителен лукс в купето.
Минуси
1. Задното стъкло е по-малко от нормалното.
2. Багажникът е по-малък от тези при алтернативите.

 

Volvo V50 2.0D Momentum
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 998 куб. см.
Максимална мощност
100 Kw/136 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
320 Нм при 2 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
18.5: 1
Маса на единица мощност
10.7 кг/к.с. (14.5 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 514
1 770
1 452
Междуосие
2 640
Маса, кг

1 452

Допустимо натоварване, кг
580
Обем на багажника,л.
404 - 1 307
Вместимост на резервоара, л
62

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

7.9 л/100км
4.6 л/100км
5.7 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.6
Максимална скорост
210 км/ч.
Гуми
205/55R16W
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 59 287

 

Базово оборудване
ABS+EBD+ EBA, система за динамичен контрол на автомобила - против странично поднасяне приплъзване и пробуксуване (DSTC), въздушна възглавница за водача и пасажера до него, странични въздушни възглавници, “завеси” по девет от всяка страна, пиротехнически претпазни колани за всички места, антиприплъзваща конструкция на седалките, сервоусилител на волана, централно заключване с дистанционно управление, ел. предни и задни стъкла, аудиосистема + CD + четири високоговорителя усилвател и антена. регулируем по височина и в дълбочина волан, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, двузонален климатроник, система за подобряване качеството на въздуха в купето, борд компютър, темпомат (Cruise control), управление на аудио системата от волана, предни светлини за мъгла, автоматично потъмняващо огледало за обратно виждане, сензор за дъжд, лети джанти, защитени ключалки срещу разбиване, ел. регулируеми и отопляеми огледала за обратно виждане, трета стоп светлина, оборотомер, система за намаляване на деформацията на купето при страничен удар, височинно лумбално и хоризонтално регулиране на предните две седалки др.
Лизинг
36 месечен с първоначална вноска 30 % за физически и 20 % юридически лица. Оскъпяване върху остатъка от 6.5 до 15 % в зависимост от периода на изплащане
Гаранция
Две години без ограничение на пробега (международна)
Цената е за България с включени мита, такси, и ДДС

 

Volvo V50 2.0D Momentum
АЛТЕРНАТИВИТЕ
AUDI A4 AVANT 1.9TDI
Работен обем
1 896 см3
Мощност

96 кВт/130 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
285 Нм
при об/мин 1 750
Габарити, мм
4544/1766/1428
Ускорение
10.1 сек
Максимална скорост
204 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.5 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
53 296 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно
Еърбег, 6 бр.
серийно
Климатроник
серийно
BMW 320d TOURING
Работен обем
1 995 см3
Мощност

110 кВт/150 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
330 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4478/1739/1409
Ускорение
9.3 сек
Максимална скорост
211 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.8 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
60 000 лв.
ASB
серийно
Еърбег, 6 бр.
серийно
Климатроник
серийно
MERCEDES C200 CDI TOURING
Работен обем
2 141 см3
Мощност

85 кВт/115 к.с.
при об/мин 4 200

Максимален въртящ момент
250 Нм
при об/мин 1 400 - 2 600
Габарити, мм
4541/1728/1466
Ускорение
12.6 сек
Максимална скорост
197 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.1 л/100 км
4.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
66 889
Цени на някои екстри:

ASB
серийно
Еърбег, 6 бр.
серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА