9 Септември, 2015 10:55 11 487 13

Renault ZOE идва на автосалона в София

  • renault-
  • zoe-
  • автосалон-
  • софия 2015
На щанда на Renault на Автомобилен салон 2015 ще направи премиера Renault ZOE с новия R 240 електрически мотор, който гарантира на ZOE удължен пробег. Моделът ще се продава в България от октомври тази година, веднага след приключване на родното авто изложение. Ще припомним, че предстои най-мащабният автосалон в България, който ще отвори врати от 17 до 25 октомври.
ZOE е първият автомобил на Режията, проектиран като изцяло електрически модел и продаван на достъпна цена. Той е идеален за ежедневна употреба в града. Въплъщавайки опита на Renault в сферата на електромобилите, ZOE се характеризира с най-модерната електрическа технология. Благодарение на това ZOE се радва на 30 км по-дълъг пробег, осигурявайки на автомобила най-дългия пробег в класа.
ZOE е моментално разпознаваем като електрически автомобил, със син ефект на Renault логото и фаровете, както и със затъмнените си стъкла. Необичайно за сериен автомобил, задните светлини са прозрачни, със син, концентриран край. Те стават червени само по време на спиране и когато светлините се включат през нощта. По този начин общият цвят на купето изглежда еднакъв.
Арматурното табло е изработено от един блок с изчистени и ненатрапчиви линии. За изработката му е използван материал, който е нов за автомобилната индустрия, мек на допир и вдъхновен от света на интериорния дизайн. Седалките са с вградени подглавници, с бледа текстилна тапицерия (при версията Zen), третирана с тефлон защита срещу петна за по-лесно почистване.
Идентичността на ZOE като автомобил с нулеви емисии се подсказва от инициалите Z.E. върху топката на скоростния лост и върху подглавника на шофьорската седалка. Пиктограма, наподобяваща принтиран кръг, може да се види върху тапицерия на тавана и на арматурното табло.
Пробегът на ZOE е удължен до 240 км, благодарение на нов електромотор, наречен R240, комбиниран с батерия, подпомагана от оптимизирана система за контрол на енергията. Моторът R 240 е собствено производство на Renault, проектиран от инженерите в Technocentre и завода в Клеон.
Новият мотор разчита на нова зарядна система Caméléon, която позволява по-бързо зареждане у дома (3kW и 11kW). Във всяка минута, в която батерията се зарежда, потребителите получават допълнителен километър пробег (времето за нормално зареждане е намалено с 10%).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Електрик

    3 0 Отговор
    Добре е като за цена около 40 000лева. Започва да се засилва конкуренцията между електромобилите.
  • 2 йордан иванов

    2 0 Отговор
    Уникална е !
  • 3 Караиванов

    3 0 Отговор
    Много е хубава количката. С нетърпение очаквам да я видя на живо.
  • 4 Електрик

    2 0 Отговор
    В западните държави цената му е 16000евро, но батериите са под наем. Ако е служебна градска кола ще си избие цената от гориво и паркинг такси след 200 000км. Куриерите Спииди използват електрически баничарки на Рено с пробег от 100км. С тях хубавото е че няма да има източване на гориво.
  • 5 йордан иванов

    0 0 Отговор
    Хахах спират кражбите на гориво...
  • 6 Волен Сидеров

    1 0 Отговор
    много добре,няма да има вредни емисии-Но колко ли вреди ще носят изработката на батериите и тяхното последващо рециклиране или унищожаване-това е важното -пак ще замарсява явно доста.Трябва да измислят нещо друго ....Леле мале колко мафиоти,петролни босове ще останат без работа и войните ще секнат-ко ша прайм тогаз-ще настане една скука и шум няма да има с тези електокари...

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Волен Сидеров":

    Средния живот на една автомобилна батерия е 200-250000 км , за които един среден ДВГ изразходва минимум 10-12000 литра гориво и 100-150 литра масло , без да броим замърсяването от производството му , и батерията никой няма да изхвърля или унищожава , а ще се рециклира на 100% . Сега остава да кажеш , че производството на една батерия е равностойно на над 12 тона изгоряла нафта и масло и ще те призная за гьонсурат .

    Коментиран от #8

  • 8 аз

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Браво!
    Значи производството на електромобили е абсолютно санитарен процес?Как така едното производство замърсява а другото не?100-150 литра масло изгаряло едно двг за 200-250К км.!!!!!Сметката излиза,че ако си сменяш маслото на 10К км.трябва да си долял 5литра!!!!!Бухахихихахооооо.Моята е на газ.Масло не гори и го сменям на 10-12К км.Това с рециклирането е нещо като нищо.Кое се рециклира?Претопява се и се прави нова ли?Пак при санитарни условия ли?Много въпроси станаха и ще съм ти благодарен ако ми отговориш:-)
  • 9 Домакин

    1 0 Отговор
    Карал съм ZOE - много пъргаво и е голям кеф в града - потегля само като автоматик и набира на секундата в която чукнеш "газта"
  • 10 познавач

    0 0 Отговор
    Електрическите инсталации на тези автомобили се произвеждат в .... България - в завода на Язаки в Ямбол .
  • 11

    0 0 Отговор
    Не е лоша количката, екстра е за града.
  • 12 гост

    0 0 Отговор
    Ето ви електромобил с 4 електромотора в колелата , над 1000 км пробег и време за пълно презареждане под 5 минути и то за практически вечен акумулатор , защото електролита се подменя на всяко презареждане :
    http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/
    Само за да видят песимистите какво предстои в следващите 3-5 години

    Коментиран от #13

  • 13 аз

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Това вече изглежда добре и доста интересно.Това решава проблема със зареждането и пробега е повече от достатъчен.